Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Re: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Four Seasons Oteli (Eski Sultanahmet Hapishanesi)
Fotoğraf : Mordo ÖterkuşRe: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Fotoğraf : Mehmet Yıldırım
Re: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Yeşil Ev Sultanahmet
Fotoğraf : Mordo ÖterkuşRe: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Kaynak : sehristanbul34Sarayburnu ve Topkapı sarayı
Uçaktan çekim - 1950'ler
Re: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Re: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Fotoğraf : Fatihsultan Vanlı
Re: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Sultanahmet
Fotoğraf : Kadrajımda HayatRe: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Fotoğraf : Zihni Güler
Re: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
Fotoğraf : Necmettin Çıplak
Re: Tarihi Yarımada - Haberler - Sohbet
“Yenikapı’da bu yüzyılın başında yapılan kazılar sırasında bulunan ve M.Ö. 1. yüzyıl ile M.S. 2. Yüzyıl arasına tarihlenebilen mezar steli parçalar belki de bu tesviye çalışması ve toprak dökümü sonucunda Beyazıt bölgesindeki Byzantion Nekropol alanından Yenikapı liman alanına taşınmışlardı. Bu eserlerden bazıları da geç Antik devirde bu limanın rıhtımının yapımında devşirme yapı malzemesi olarak kullanılmışlardı. Marmara Denizi kıyısındaki limanlar ticari nitelik taşımaktan çok şehrin başta gıda olmak üzere önemli lojistik ihtiyaçlarını karşılamak ve özellikle savaş filosunun sığınması için yapılmışlardı.
Son yıllarda bu bölgede İstanbul Arkeoloji Müzeleri Müdürlüğü başkanlığında 58.000 m2 ’lik bir alanda metro ve Marmaray istasyonları yapımı için yapılan kurtarma kazılarında ortaya çıkan buluntular sayesinde M.S. 5 ile 11. yüzyıllar arasında oldukça yoğun ve sistemli bir şekilde kullanıldığı ortaya çıkan bu liman büyük ihtimalle 390 yılında I. Theodosius zamanında inşa edilmeye başlamıştı.
Buluntular genellikle I. Theodosius dönemi sonrasında M.S. 5 yüzyılın başlarında limanın nasıl kullanıldığı ve daha sonraki yüzyıllardaki gelişim aşamaları hakkında önemli ipuçları vermektedir. Yazılı kaynaklar tarafından ilk kez 425 yılında Theodosius limanı olarak tanımlanan limanın çanağında kalıntıları bulunan 37 adet ahşap tekne ve teknelerin taşıdıkları yük olarak saptanan buluntular burasının M.S. 5.yy. ilk çeyreğinde yüzölçümü batıya doğru giderek yayılan ve nüfusu artan başşehrin başta yiyecek ve içecek olmak üzere tüm zorunlu gereksinimlerinin ulaştırıldığı aktarım noktası olarak kullanıldığını göstermektedirler.”
KAYNAK : Toplumsal Tarih’in Ağustos 2019 sayısında Mustafa Sayar, “İstanbul'un Eski Çağ ve Orta Çağ Limanları” başlıklı makalesi