T.İ.M. - Türkiye İhracatçılar Meclisi

Sektörel gündem,Belediyeler; haber arşivi niteliğinde paylaşımlar..
faruk gorez

Üniversite sanayi işbirliği için ‘girişim evleri’ kuruluyor

Mesaj gönderen faruk gorez » 07 Kas 2015 11:02

Üniversite sanayi işbirliği için ‘girişim evleri’ kuruluyor
Üniversite sanayi işbirliğini geliştirmeyi hedefleyen Türkiye İhracatçılar Meclisi girişim evleri kuruyor. Buralarda sanayiciler ve öğrenciler direkt bağlantı sağlayabilecek. Şimdilik 4 ilde bulunan girişim evleri kısa süre içinde 5 ilde daha açılacak.
Üniversite sanayi işbirliği için ‘girişim evleri’ kuruluyor

Sercan AKINCI - Belma BAĞRIK - Durmuş ÇELİK

ADANA - Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) İnovasyon Komitesi Başkanı Tahsin Öztiryaki, öğrencilerle sanayicilerin bağlantı kurabileceği girişim evlerinin kurulduğunu ve bunların olduğu il sayısını kısa sürede artıracaklarını belirtti. Girişim evlerine inovatif fikri olan herkes başvurabilirken, komiteden geçen projelerin hayata geçmesi için destek veriliyor.

Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB) ev sahipliğinde Adana’da devam eden ‘Türkiye İnovasyon Haftası’ etkinliklerinin ikinci gününde konuşmacılar, yaratıcılık ve inovasyondan tasarım ve mimariye, girişimcilikten STK’larda inovasyona ve sanayi üniversite işbirliğine kadar birçok alanda katılımcılara inovatif olmaları yönünde ipuçları verdiler. Etkinliğin ikinci gününde ayrıca ‘3. Mobilya Ar-Ge Proje Pazarı Yarışması’nda başarılı olan en yenilikçi ve inovatif tasarımların ödülleri verildi. 500 milyar dolarlık ihracat hedefine destek olacağını düşündükleri bu tip organizasyonları yapmaya devam edeceklerini ifade eden Tahsin Öztiryaki, Türkiye’nin geleceğini inovasyonla olacağını göstermeye çalıştıklarını kaydetti.

100 üniversiteden 2 binin üstünde öğrenciyle birlikte çalıştıklarını bildiren TİM İnovasyon Komitesi Başkanı Tahsin Öztiryaki şunları söyledi: “Üniversite sanayi işbirliği kapsamında bu sayede öğrencilerle direkt kontak kurarak yapıyoruz. Girişim evleri kuruyoruz. Türkiye’nin her yerinde olmak istiyoruz. İstanbul, İzmir, Denizli ve Gaziantep’te var. Önümüzdeki dönemde Bursa, Mersin, Antalya, Trabzon, Konya gibi birçok ilde yenilerini açmayı hedefl iyoruz. Düşünceleri hayata geçirecek girişim evleri kuruyoruz. Adana’daki organizasyon yaklaşık 6 bin kişinin takip ettiği bir organizasyon olacak” dedi.

Duysal: Güney Afrika’da önemli gelişmeler var

Adana’da ciddi bir potansiyel olduğunu savunan Arçelik İnovasyon Direktörü Erkan Duysal global stratejilerine ortak olan Türk gençliğiyle beraber çalışmalarının Türkiye’ye büyük katkı sağlayacağını bildirdi. Güney Afrika’da çok önemli gelişmeler olduğuna dikkat çeken Duysal şöyle konuştu:

“Orada 3 fabrikamız var. Orada her yıl 15 milyon insan orta gelir düzeyine çıkıyor. Endonezya ve Tayland’da çok büyük bir nüfus var. Dünyada 1,5 milyar insanın buzdolabı yok. Bu insanlara beyaz eşya götürmek için de çaba sarf edeceğiz. Arçelik olarak inovasyon ekibinin amacı yeni ürün yapmak değil. Bunu zaten Ar-Ge merkezlerimiz yapıyor. 5-10 sene sonra bizi kim pazardan yok edebilir diye düşünen bir ekibimiz var inovasyonda. Beyaz eşya pazarındaki liderliğimize karşı oluşacak risklerden korunmak için geleceği kurgulamak zorundayız. Ürettiğimiz ürünleri internete bağlıyoruz. 20 milyon ürün üreten şirketin ürünlerden gelen bilgilerinin toplanması çok farklı iş alanları ve nakit akışı sağlayabilir. Karar verme mekanizmaları veriye dayanıyor. Ürünlerimizin yazılıma dayanması çok büyük önem taşıyor. Dünyada 5- 10 sene içinde değişecek sektörlerden biri otomotiv olacak. Bir arabayı yazılımla çok farklı özellikler yüklenebiliyor. Biz de beyaz eşyalarımıza insanın evrimine dayanan bir sistemle bütün kontrol mekanizmalarını kurarak çok farklı şekilde çalışmasını amaçlıyoruz.”

Leblebici: Girişim bankacılığıyla 3 yılda 50 bin insana ulaştık

Etkinlikte anlatılan hikayelerin Türkiye’nin bundan sonra yapacaklarının çok önemli olduğunu belirten TEB Genel Müdürü Ümit Leblebici ise şöyle devam etti:
“Bunları uyguladığımız zaman katma değerli ürünler üreten, daha fazla ihracat yapan ve etkin olan bir ülke olabiliriz. Bu çağın başlangıcının taşları buradaki konuşmalarla oluşturulabilir. Ülkeyi ileri taşımak için bunu yapmak zorundayız. Son 3 yıldır girişim bankacılığı başlattık. Türkiye’nin her yerinden 50 bin insana ulaştık. Türk insanı ve girişimcileri dünyanı çok iyi takip ediyorlar. Hepimizin bu ekosistemi yaratabilmesi için katkıda bulunması gerekiyor. Biz de bunu bankacılık ile yapıyoruz. İhracatçılar meclisi ile girişimciler evini Anadolu’ya yaymaya başladık. Anadolu’da daha fazla potansiyel var.”

Okyay: Çalışanların hata yapmasına izin veriyoruz

Kale Grup Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep Bodur Okyay da firmalarının kurumsal girişimcilik anlayışıyla inovasyona önem verdiğini, çalışanlarının hata yapmasına izin verip bir takım değerler zinciri oluşturarak yenilikler peşinde koştuklarını söyledi. İnovasyon kültürünü izlemek yerine içine daha fazla girmek gerektiğinin altını çizen Okyay, inovatif yaklaşımın Türkiye için bir seçenek değil zorunluluk olduğunu vurguladı. Okyay şöyle devam etti:

“Teknolojiyi alıp tekrarlama, kopyalama mantığına dokunmak gerekiyor. Hata yapmaktan çekinmemeli. İnovasyon çalışmalarında biraz ticarileşme sorunu var, bu moralimizi bozmamalı. İnovasyonu bugünkü etkinlik gibi seyretmemeli, içselleştirmeliyiz.”

İnovasyon için ‘hadi yapalım’ demek yeterli değil

Adana’da İnovasyon Haftası etkinlikler kapsamında Dijital Dünya ‘Mobil Hayatlarımız’ konulu panel düzenlendi. Moderatörlüğünü DÜNYA Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ’ın yaptığı panelde, mobil iletişimde yaşanan gelişmeler anlatıldı.

Panelde, mobil dünyasındaki inovasyon ile yatırım altyapısının güçlendirilmesi ile fırsatların artacağı vurgulandı. Panelde konuşan Güldağ, geleceği bugünden yaşamaya başladığımızı belirterek, inovasyona bir süreç olarak bakılması gerektiğini aktardı. Türkiye’nin geleceğinin Digimax devrimle geleceğini bildiren Güldağ, programlanabilir bir dünyanın geldiğini bunun da anahtarının 5G olduğunu dile getirdi. Panelde konuşan Zomato Ülke Müdürü Ali Servet Eyüboğlu, şirketi öğrencilik yıllarında kurduklarını aktardı. İnovasyon gündeme geldiğinde ‘hadi yapalım’ demenin yeterli olmadığını belirten Eyüboğlu, “İnovasyon tamamen ruh olarak hissettiğiniz ve tutku ile bağlandığınız bir şey olmalı. Keyif alınıyorsa inovasyon yapılabilir. Ticari amaçla yapıldığında çok başarılı olmayabilir. Bugüne kadar inovasyonu yapanlar tutku ile bağlı olanlardır. Jobs milyon dolarlar kazanmak için Apple yaratmadı. Tutkusu ile bunu yansıttı. Girişimcilik ile girişkenlik arasında fark var. Bizim ülke olarak ilk önce maddi kaygılarımız var. Bunun için inovasyona hemen gelmek imkansız. Birşeyler üretmek için aşkla çalışan biri yoksa inovasyon da olmaz” dedi. Panelde konuşan Nokia Networks İnovasyon Programı ve Münih Teknoloji Merkezi Başkanı HeikoStraulino da şunları aktardı:
“İletişim endüstrisinde çok heyecanlı zamanlardan geçiyoruz. 2005’te 1 milyon olan sabit internet bağlantısı şimdi 5 milyara ulaştı. TV’de 4 milyardı. Mobil internetle tvyi aşmış durumdayız. Ama şimdi başlangıçtayız. Programlanabilir bir dünyayız. 2020’de bağlantılanabilirlik açısından 50 milyara kadar gidilebilir. Farklı endüstrileri düşünürseniz bağlantı sağlayan endüstrideki güvenlik kameralarına baktığınızda insanları birbirine bağlıyor. Araçları, uçakları, gemileri, fabrikaları birbiri ile bağlantılandırıyorsunuz. Bu da akıllı şehirlerin nasıl ortaya çıktığını gösteriyor.”

“4,5G ile 5G’ye en çok yaklaştığı noktadan giriyoruz” diyen Turkcell Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İlker Kuruöz, Eğitim’in teknolojiye kaydığını fakat çocukların sosyal yönünün de geri kalmaması gerektiğini belirtti. Turkcell olarak işlerini 3 eksende büyütmek istediklerini aktaran Kuruöz, “Biri data. En hızlı büyüyen işimiz olan data Yüzde 34’lük bir hızla büyüyor. İkinci servisler ve çözümler. Yüzde 40’lık bir performansla büyüyor. Yeni girdiğimiz alan olan TV. Turkcell TV ile eğlenceyi bütün ekranlara getirmeyi hedefl iyoruz. Gerçek çoklu ekran TV anlayışını değiştiriyor. Bulutta sınırsız kayıt yapılabiliyor ve yayın geriye

faruk gorez

Re: TİM - İHRACAT RAKAMLARI (2015)

Mesaj gönderen faruk gorez » 01 Ara 2015 15:41

Başkan Akdoğan: "Üretime yönelik yatırım Niğde’de ihracatı patlatır"
http://nigde.bel.tr/…/haberler&v=baskan ... uretime-yo
Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM)2015 yılı kasım ayına ilişkin verileri Niğde’de düzenlenen basın toplantısı ile açıklandı. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, kasım ayında ihracatın bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 10.5 düşüşle 11 milyar 437 milyon dolar düzeyinde gerçekleştiğini açıkladı.
Grand Hotel’de düzenlenen toplantıda Niğde Belediye Başkanı Faruk Akdoğan, ihracatın ülke zenginliği anlamına geldiğini ihracat yapmanın da cesaret göstergesi olduğunu vurguladı. Niğde’nin ihracatının arzu edilen noktada olmadığını anlatan Başkan Akdoğan, “Niğde’de tüm sermaye sahibi hemşehrilerimizin üretime yönelik faaliyet yapmaları halinde ihracatta patlama yaşanacağını düşünüyorum. Özellikle teknolojide üretim gerekiyor. İleri teknoloji üretmek ve üretime yönelik yatırım yapmak gerekiyor. Bana göre bu iki durumu gerçekleştirdiğimizde Türkiye’nin ihracatı 2023 yılında 500 miyar doların üzerinde olacaktır” dedi.
Başkan Akdoğan, ihracat verilerinin açıklandığı toplantıda şu ifadelere yer verdi:
“Sermaye güven ortamını sever ve istikrarı sever. Bir ülkede istikrar ve güven ortamı varsa o ülkeye hem yabancı yatırımcı gelir hem de yine kendi yatırımcımız parasını yatırıma dönüştürür, üretime aktarır ve ülke de bu doğrultuda ihracatını artırır. Türkiye’mizin 2013 yılında IMF’ye olan borçlarını kapatmasıyla birlikte, faizlerde düşüş eğilimi yaşanmaya başladığında bilinçli olarak Gezi Parkı olayları çıkarıldı. Türkiye’nin önünün açılması, dünyadaki saygınlığının artması, yine dünyadaki 10 büyük ekonomi arasına girmesi bilinçli olarak engellenmek istendi. Bunların şu anda yine bir takım olayları desteklediklerini görüyoruz. İnşallah bundan sonra önümüzdeki seçim olmayan 4 yılı iyi değerlendirirsek epey bir yol kat edeceğimize inanıyorum.”
Kasım ayı ihracat verilerinin açıklandığı toplantıda, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Niğde Belediye Başkanı Faruk Akdoğan’a ihracata yaptığı katkılardan dolayı plaket verdi. Toplantıda Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Şevket Katırcıoğlu, Ticaret Borsası Başkanı Zafer Uyanık ve Rektör Prof. Dr. Adnan Görür’e de ihracata katkılarından dolayı plaket verildi.
Toplantıda ayrıca Niğde’de en çok ihracat yapan 5 firmanın temsilcilerine de plaket verildi.
12108018_925625324152985_9074721050635921634_n.jpg
12108018_925625324152985_9074721050635921634_n.jpg (70.61 KiB) 1282 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: TİM - İHRACAT RAKAMLARI (2015)

Mesaj gönderen faruk gorez » 05 Ara 2015 00:56

TİM 2015 -İHRACAT RAKAMLARI

KASIM KÜMÜLATİF
İSTANBUL 4.889.000,56 0,00 54.456.445,81
BURSA 1.038.841,46 0,00 10.638.711,63
KOCAELİ 940.509,82 0,00 10.177.615,01
İZMİR 658.585,74 0,00 7.305.866,22
ANKARA 566.498,04 0,00 6.043.060,42
GAZİANTEP 589.976,98 0,00 5.770.717,04
MANİSA 410.542,22 0,00 3.542.837,55
DENİZLİ 204.913,50 0,00 2.314.489,99
SAKARYA 157.409,93 0,00 1.770.249,32
HATAY 164 .500,75 0,00 1.621.730,70
ADANA 165.567,73 0,00 1.512.633,99
KAYSERİ 142.923,06 0,00 1.455.200,70
TRABZON 164.100,72 0,00 1.340.182,12
MERSİN 161.785,26 0,00 1.282.502,70
KONYA 117.637,49 0,00 1.265.002,38
ANTALYA 80.368,23 0,00 913.875,60

KAYNAK TİM

faruk gorez

Re: TİM - Haberler -Proje ve Çalışmalar

Mesaj gönderen faruk gorez » 26 Nis 2016 11:58

TİMAKADEMİ, ‘10 İl 10 Hedef Ülke’ ile ihracatçıya yol gösterecek
TİM, hedef pazarlara ‘nokta atışı’ ile ihracatı yüzde 8 artıracak
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), ’10 İl 10 Ülke’ hedefiyle ihracatı artırabilmek için nokta atışı yapacak. En fazla ihracat payına sahip 10 il ile en önemli 10 ülke eşleştirilerek bu pazarlara satışlar artırılacak.
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Her bir ilimiz ihracatını yüzde 10 arttırsa bunun toplam ihracatımıza etkisi yaklaşık yüzde 8 olacak” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2023 hedeflerine ulaşma yolunda ihracatta nokta atışı yapacak. TİM, bünyesinde yer alan TİMAKADEMİ ile ‘10 İl 10 Ülke’ hedefiyle ihracatta en fazla pay alan iller ile ülkeleri eşleştirecek ve bu pazarlara satışlar artırılacak. TİMAKADEMİ’nin çözüm ortakları Halkbank, Vodafone, Coface Sigorta, UPS, Global Connection, Turkishtime ile birlikte belirlenen hedef ülke konferanslarının ilki Gaziantep’te bu il ile eşleştirilen 600 milyar dolarlık pazara sahip İngiltere için olacak. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, 10 ilin ihracattaki payının yüzde 80 seviyesinde bulunduğuna vurgu yaparak, ”Her bir ilimiz ihracatını geçen yıla göre yüzde 10 attırırsa bunun toplam ihracatımıza etkisi yaklaşık yüzde 8 olacak” diye konuştu.
Farkındalık yaratarak bir adım önde düşün
TİMAKADEMİ’nin ’10 İl 10 Ülke’ hedefinin önemine değinen Büyükekşi, hem ihracatçı sayısını, hem de ihracat değerini en üst seviyeye çıkarabilmek için çalıştıklarına dikkat çekti. Firmalara dünya pazarları hakkında bilgi vermeyi amaçladıklarını söyleyen Büyükekşi, “Hedefimiz, ihracatçımızı doğru pazarlara kanalize etmek. Farkındalığımızı artırarak bir adım önden düşünmek. Tecrübe ve bilgi birikimi paylaşımı kanalıyla sağlıklı bir ihracat ekosistemi oluşturmak. 2023 hedefimiz olan 500 milyar dolar ihracatı yakalayabilmemiz için illerimizin potansiyelini sonuna kadar kullanarak doğru pazarlara kanalize etmek. Ünlü bir düşünür şöyle der, ‘İradenin büyüdüğü yerde, zorluklar küçülür.’ Amacımız, Türkiye'nin dünya ekonomisindeki yerine pozitif ve ölçülebilir katkılar yapmak” dedi.
Vodafone ‘Yarına Hazır İhracatçı’ konseptini tanıtacak
TİMAKADEMİ çözüm ortaklarından Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy da TİM ile işbirliğine değinerek, “3 Mayıs’ta Gaziantep’ten başlayarak 10 ilimizi ziyaret edeceğiz. Her ilin ticarette yoğun ilişkileri olan bir hedef pazarı gündem maddesi olarak tartışacağız. İhracatçı firmalara ‘Dijitalleşme Endeksi’ni açıklayarak onlara ‘Yarına Hazır İhracatçı’ konseptimizi tanıtacağız. Çözüm önerilerimizi paylaşacağız” dedi.
Hedef ülkeler dünya devleri
TİMAKADEMİ’nin ilk etkinliği 3 Mayıs’ta Gaziantep’te düzenlenecek. Buradaki hedef ülke konferansıyla Gaziantepli iş adamlarının İngiltere pazarına nasıl gireceği, bürokratik engelleri nasıl aşacağı, kimlerle işbirliği yapabileceği yönünde birçok bilgi paylaşılacak. Bu etkinlikte Ekonomi Bakanı Mustafa Elitaş, TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri Başkanı Abdülkadir Çıkmaz, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, İngiltere İş Konseyi Eş Başkanı Remzi Gür, İngiliz Ticaret Odası Başkanı Chris Gaunt ve bu pazarı yakından tanıyan birçok uzman Gaziantepli işadamlarına yol gösterecek.
Gaziantep ile İngiltere eşleşmesinin ardından sırasıyla Ankara – Çin, Antalya – Almanya, Bursa - ABD, Denizli – İtalya, Adana - Suudi Arabistan, Kayseri – Fransa, Konya – İran, İstanbul – BAE ve İzmir – Polonya illeri ve ülkeleri adına hedef ülke konferansları gerçekleştirilecek. Bu konferanslarda da hedef ülkelerin sunduğu fırsatlar, bu ülkelerin finansal olanakları, iş yaparken sıkça tekrarlanan yanlışlar, iş kültürünün pazara girişte etkisi gibi birçok konu başlığı ihracatçılarla paylaşılacak
13087333_1045287185551680_7697444702739701873_n.jpg
13087333_1045287185551680_7697444702739701873_n.jpg (67.5 KiB) 1237 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: TİM - Haberler -Proje ve Çalışmalar

Mesaj gönderen faruk gorez » 30 May 2016 12:48

TİM 2015 İlk 1000 İhracatçı Araştırması
TİM, 2015 yılının en başarılı ilk 1000 ihracatçısını açıkladı

İhracatta şampiyon Ford Otomotiv



Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2015'in ihracat şampiyonunu açıkladı. 3 milyar 847 milyon dolar ile geçen yılın ihracat şampiyonu Ford Otomotiv oldu. Bu firmayı önceki yılın birincisi TÜPRAŞ ile OYAK Renault izledi.



TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, 2015'te başarılı ilk 1000 firmanın genel ihracatın yüzde 57,5'ini, geriye kalan 62 bin firmanın ise yüzde 42,5'ini gerçekleştirdiğini vurguladı.



Büyükekşi, ihracatçıların karlılık oranına da değinerek, “Karlılığın ilk 500 firmada 2014'te yüzde 4,94 iken 2015'te yüzde 5,38'e yükselmesini olumlu ama yetersiz buluyoruz. Geçen yıl parite etkisi olmasaydı ilk 500 firmada yüzde 7-8'leri bulan karlılığı konuşur olabilirdik. İhracatçı maalesef karından fedakarlık etti” dedi.



Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), 2015 yılında en başarılı ilk 1000 ihracatçı firmayı açıkladı. Buna göre 2015'in ihracat şampiyonu 3 milyar 847 milyon dolar ile Ford Otomotiv oldu. TÜPRAŞ ise geçen yıl 2 milyar 912 milyon dolarla ikinciliği elde ederken, OYAK Renault 2 milyar 678 milyon dolarla üçüncü sırada yerini aldı. İhracatta 2015'in ilk 1000 firmasını değerlendiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Türkiye'nin 2015'teki 143.9 milyar dolarlık toplam ihracatının yüzde 48,7'sini ilk 500 firma yaptı. İkinci 500 firma ihracatın yüzde 8.8'ini, geri kalan 62 bine yakın firma da toplamın yüzde 42,5'ini gerçekleştirdi. Burada önceki yıllara göre ihracatın tabana yayıldığını görüyoruz” dedi.



Türkiye genel ihracatında geçen yıl ilk üç sırayı paylaşan firmaları sırasıyla Kibar Dış Ticaret 2 milyar 433 milyon, Vestel Ticaret 2 milyar 155 milyon, TOFAŞ 2 milyar 57 milyon, Arçelik 1 milyar 783 milyon, Toyota Otomotiv 1 milyar 184 milyon, Bosch Sanayi 1 milyar 59 milyon ve TGS Dış Ticaret de 1 milyar 4 milyon dolarlık ihracatla takip etti.



100 bin ihracatçı firma hedefi yakalanacak

Türkiye'de 2014 yılında 61 bin firma ihracat gerçekleştirirken, 2015'te ise bu rakamın 63 bine ulaştığına vurgu yapan TİM Başkanı Büyükekşi, “Bu hızla devam edilmesi halinde 2023 yılındaki 100 bin ihracatçı firma hedefine ulaşacağımıza inanıyorum” diye konuştu.



Firma düzeyinde de 10 firmanın bir milyar dolar üzerinde ihracata imza attığını hatırlatan Büyükekşi, “Firmalarımızın ihracatında 1 milyar dolar eşiğini önemsiyoruz. 2023 yılı hedefimiz 50 firmamızın yıllık 1 milyar dolar ihracat barajını aşması. Diğer taraftan, 2015 yılında 500 milyon ile 1 milyar arası ihracat yapan 14 firma var. 100 milyon dolar ile 500 milyon dolar arası 121 firma, 50 milyon ile 100 milyon dolar arasında 174 firma, 25 milyon ile 50 milyon arasında 406 firma, ilk 1000 sınırımız olan 19 milyon ile 25 milyon arasında ise 275 ihracatçı firma bulunuyor” diye konuştu.



İhracat Anadolu'ya yayılıyor

İhracatın tabana yayılmaya devam ettiğine vurgu yapan Büyükekşi, sözlerine şöyle sürdürdü:



“1000 firma içerisinde 439 firmamız İstanbul'dan ihracat yapıyor. İstanbul'un firma sayısı bazında payı son 9 yıldır gerilemeye devam ederken, bu ilimizi 77 firma ile İzmir, 66 firma ile Kocaeli, 62 firma ile Gaziantep, 59 firma ile Bursa takip ediyor. İhracat içinde farklı illerin ağırlığının artmasını, Türkiye ihracatı ve ekonomisi adına sağlıklı bir gelişme olarak değerlendiriyoruz. İhracatın bölgesel ve sektörel düzeyde farklılaşması ve Anadolu'ya yayılması arzuladığımız bir gelişme.”



“Karlılık arttı ama yeterli değil”

İlk 500 içerisindeki ihracatçı firmaların ortalama karlılığının bir önceki yıla göre yüzde 4,94'ten yüzde 5,38'e yükselmesini olumlu ama yetersiz bulan Büyükekşi, “İkinci 500'de ortalama karlılık oranının yüzde 9,71 olması daha tatmin edici. 2015'te özellikle Euro bölgesine ihracat yapan firmalar paritede sıkıntı yaşadı. Bunda kur artışının etkisi aşikar. Bu sıkıntılar olmasaydı ilk 500 firmada da yüzde 7-8'leri bulan karlılığı konuşuyor olabilirdik. İhracatçı maalesef karından fedakarlık etti. Bunu yukarı çıkarmayı arzuluyoruz” dedi.



TİM'in açıkladığı ilk 1000 ihracatçı firma ile ilgili dikkat çeken bazı veriler ise şöyle:

İlk 500 Firma dikkate alındığında ortalama çalışan sayısı 2014'te 790 iken bu rakam geçen yıl 932'ye yükseldi. Bu da ciddi bir istihdam artışını ortaya koydu. İkinci 500 firmada ise çalışan sayısı 417 olurken önceki yıla göre önemli bir fark oluşmadı.



İlk 1000 ihracatçı arasında 593 firma ile Marmara Bölgesi öne çıkarken, bunu 138 firma ile Ege Bölgesi ve 83 firma ile İç Anadolu Bölgesi izledi. 2015'te en fazla ihracat yapan il ise toplam 40.8 milyar dolarlık ihracatla İstanbul oldu. Bursa 6.3 milyar dolar ile ikinci, Kocaeli de 6.2 milyar dolar ile üçüncü sırada yer aldı.



En hızlı yükselen ilk 5 firma Beşler Makarna yüzde 203 büyümeyle 148 milyon, Akıntek Tekstil yüzde 135 artışla 254 milyon, Beşiktaş Gemi İnşa AŞ yüzde 114 gelişmeyle 117 milyon, Uslu Tekstil yüzde 108 yükselişle 219 milyon ve Çelik Trans Deniz İnşaat yüzde 103 artışla 57 milyon dolarlık ihracata imza attı.



2015'te en fazla yatırım yapan firmalar sırasıyla, TOFAŞ 1.3 milyar, Türkiye Petrol Rafinerileri 1.2 milyar, Bosch Sanayi 744 milyon, Ford Otomotiv 466 milyon ve Arçelik 277 milyon dolarlık yatırımlarla öne çıktı.



Yılsonu dolar kuru ortalamasını ilk 500 firma 3,13, ikinci 500 firma ise 3,15 olarak tahmin etti. Euro kurunu ise ilk 500 firma 3,41, ikinci 500 firma ise 3,42 olarak öngördüğünü bildirdi. Firmalar 2016 yılında ise ihracatın yüzde 10 seviyesinde artacağını tahmin etti.

http://www.tim.org.tr/tr/ana-sayfa-ozel ... rmasi.html
13327604_1065826633497735_116235779253682446_n.png
13327604_1065826633497735_116235779253682446_n.png (362.7 KiB) 1215 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: TİM - Haberler -Proje ve Çalışmalar

Mesaj gönderen faruk gorez » 30 May 2016 17:07

İlk 1000 ihracatçı firmanın %20'si otomotiv sektöründen!
http://goo.gl/AWVmqM
13332842_1065914963488902_835648714896042617_n.png
13332842_1065914963488902_835648714896042617_n.png (387.88 KiB) 1213 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: TİM - Haberler -Proje ve Çalışmalar

Mesaj gönderen faruk gorez » 30 May 2016 17:08

Firma türlerine göre İlk 1000 ihracatçı firmanın %64 'ü üretici- ihracatçı.
http://goo.gl/AWVmqM

faruk gorez

Re: TİM - Haberler -Proje ve Çalışmalar

Mesaj gönderen faruk gorez » 01 Haz 2016 11:55

İhracat Mayıs ayında 10 milyar 794 milyon dolar oldu
TİM verilerine göre, şubat ve mart aylarının ardından ihracat mayısta da yükseldi

İhracat mayıs ayında 10 milyar 794 milyon dolar oldu



Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), mayıs ayı ihracat verilerini açıkladı. Buna göre, mayıs ayında ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,1 oranında artışla 10 milyar 794 milyon dolar oldu.



Mayısta otomotiv endüstrisi yüzde 34 yükselişle 1 milyar 983 milyon dolarlık ihracata imza atarken, bunu hazır giyim ve konfeksiyon ile kimyevi maddeler ve mamulleri sektörleri izledi.



İhracat verilerini Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile birlikte Kenya ve Uganda seyahatlerinde değerlendiren TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “2016'da şubat ve mart aylarındaki artışların ardından nisanda düşen ihracatımızı mayıs ayında tekrar ayağa kaldırdık ve artışa geçtik” dedi.

Büyükekşi, “Sayın Cumhurbaşkanımız Başkanlığında hedef pazarımız Afrika'yı fethediyoruz. Yeni pazarlar için gerçekleştirdiğimiz bu seyahatlerimizin ne kadar da doğru hamleler olduğunu bölgeye artan ihracatımız gösteriyor. Tam da bu sebeple bugün Afrika'dayız” diye konuştu.



Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), mayıs ayı ihracat verilerini açıkladı. Buna göre, mayıs ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,1 oranında artışla 10 milyar 794 milyon dolar ihracat gerçekleştirildi. Böylelikle, yılın ilk 5 ayında toplam ihracat 2015'in aynı dönemine göre yüzde 6,5 gerileyerek 57 milyar 475 milyon dolar oldu. Son 12 aylık dönemde ise yüzde 7,9 azalışla 139 milyar 835 milyon dolarlık ihracat yapıldı. Mayıs ayında kilogram bazında yüzde 5,3 oranında artışını sürdüren ihracat, yılın ilk 5 ayında da bu alanda yüzde 5,3 büyüme sağladı.


İhracatı yine otomotiv endüstrisi sırtladı
Mayıs ayında sanayi sektörleri içerisinde en fazla ihracat artışını geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 34 büyümeyle otomotiv endüstrisi yakalayarak 1 milyar 983 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Tarım sektöründe ise aynı dönemde en fazla ihracat artışını yüzde 46 ile tütün sektörü elde ederek 77,9 milyon dolarlık ihracata imza attı. Diğer taraftan, mayıs ayında miktar bazında 18 sektörde ihracat artışı yaşanırken, 9 sektörde ihracatta gerileme oldu.



AB ve Kuzey Amerika'da artış

Sektörel bazda mayıs ayında en fazla ihracat gerçekleştiren otomotiv endüstrisini yüzde 6,2 artış ve 1 milyar 426 milyon dolarla hazırgiyim ve konfeksiyon, yüzde 17,7 azalış ve 1 milyar 134 milyon dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri sektörleri takip etti. Aynı dönemde bölgesel bazda ihracat incelendiğinde, AB ülkelerine yapılan ihracatta yüzde 13,1 artış kaydedilirken, Kuzey Amerika'ya yapılan ihracat yüzde 26,1 oranında yükseldi. Diğer taraftan, mayıs ayında Ortadoğu'ya yüzde 5,7, Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerine ise yüzde 28,1 oranlarında ihracatta daralma meydana geldi.

Polonya'ya ihracat yüksek oranda arttı
Mayıs ayında en fazla ihracat yapılan ilk 5 ülke arasında Almanya'ya yüzde 10,8, İngiltere'ye yüzde 0,9, İtalya'ya yüzde 22,1, ABD'ye yüzde 25,4 oranında ihracat artışı gerçekleşirken, Irak'a yapılan ihracat %15,1 daraldı. Türkiye'nin en fazla ihracat yaptığı 20 ülke arasında ise en yüksek ihracat artışı yüzde 35,5 ile Polonya'ya gerçekleşti. İhracat artışında öne çıkan diğer ülkeler ise sırasıyla yüzde 33,4 ile İsrail ve yüzde 33,1 ile Bulgaristan oldu.

İl bazında en fazla artış Bursa'dan
İl bazında veriler incelendiğinde ise mayıs ayında 43 ilin ihracatını artırdığı görülüyor. En fazla ihracat yapan ilk 10 ilin 6'sı ihracatını artırırken, İstanbul, Ankara, Gaziantep ve Kocaeli'nin ihracatlarında gerileme yaşandı. İlk 10 il arasında en fazla yükselişi yüzde 46 oranıyla Bursa gerçekleştirdi.



“Yeni pazarlar için doğru hamleler yapıyoruz”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ile Uganda ve Kenya seyahatine katılan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, mayıs ayı ihracat verilerinin 2016'da şubat ve mart aylarından sonra yeniden yükselişe geçmesinin önemine vurgu yaptı. Büyükekşi, “Mayıs ayında tekrar yükselişe geçen ihracat, ihracatçılar adına bir motivasyon kaynağı. Küresel ticarette durgunluğun devam ettiği bir dönemde hem dünya genelindeki fiyat baskısına, hem de çevremizdeki sorunlu ülkelere rağmen ihracatımızın artması, bugün yeni pazarlar için gerçekleştirdiğimiz bu seyahatlerimizin ne kadar da doğru hamleler olduğunu gösteriyor. Tam da bu sebeple bugün Afrika'dayız” diye konuştu.

“Afrika açılımına devam ediyoruz”
Büyükekşi, “2016 yılında Sayın Cumhurbaşkanımız Başkanlığında bugüne kadar 8 ülkeye ziyaret gerçekleştirdik. İhracatçılar olarak bu ziyaretlerde hem ülkemiz potansiyelini anlattık, hem de gittiğimiz ülkeleri yeniden keşfettik” diyerek geçen mart ayındaki Fildişi Sahili, Nijerya, Gana ve Gine'yi kapsayan Batı Afrika ziyaretlerini hatırlattı. Bu ziyaretlerde Afrika'ya ihracatın artırılması adına çok önemli temaslarda bulunulduğuna değinen Büyükekşi, sözlerini şöyle sürdürdü:



“Şimdi ise Afrika'nın doğu yakasındayız. Sayın Cumhurbaşkanımız öncülüğünde Doğu Afrika'nın en büyük ekonomilerinden olan Kenya ile Uganda'da çok önemli görüşmelerimiz olacak. Türkiye son yıllarda Afrika'ya büyük önem veriyor. Afrika kıtasındaki bütün ülkeler ile hem dostluğumuzu daha da derinleştirmek, hem de ticaret ve yatırım ilişkilerimizi geliştirmek için büyük çaba sarf ediyoruz. Afrika, genç nüfusu ve sahip olduğu hammadde kaynakları ile büyük bir potansiyele sahip. Geçtiğimiz 10 yılda ortalama yüzde 5,5 büyüyen Afrika ülkelerinin, gelecekte de yüksek oranlarda büyüyeceği öngörülüyor. Geçtiğimiz 10 yılda Afrika'ya olan ihracatımız yaklaşık 3,5 kat yükselerek 12,5 milyar dolar seviyesine ulaştı. İnanıyoruz ki, önümüzdeki yıllarda da büyük potansiyel barındıran Afrika ülkelerine ihracatımız, bizim de gayret ve çabalarımızla birlikte çok daha yukarılara çıkacaktır.”
TİM

faruk gorez

Re: TİM - Haberler -Proje ve Çalışmalar

Mesaj gönderen faruk gorez » 06 Haz 2016 11:33

TİM 23. Olağan Genel Kurulu ve İhracatın Şampiyonları Ödül Töreni Gerçekleşti
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) 23. Olağan Genel Kurulu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımı ile gerçekleştirildi. 2015 ihracat verilerine göre Türkiye geneli ve sektörel bazda en fazla ihracat yapan toplam 35 firmaya plaket verildi.



Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Dünyada üretim ve ticaret konusunda ciddi sıkıntıların yaşadığı bir dönemde, büyümenin sürmesinde en büyük paylardan biri ihracatçılarımıza aittir. Bu camia her türlü takdiri ve desteği hak ediyor” dedi.



TİM Başkanı Büyükekşi, “Ateş çemberinin tam ortasında olmamıza rağmen miktar olarak daha fazla mal satıyoruz. Geçen yıl üç rekor birden kıran ihracatımız, Türkiye ekonomisinin 5'te 1'ini oluşturdu. 2023 hedefimiz 500 milyar dolar ihracat ve dünya ticaretinden yüzde 1,5 pay almak” dedi.



Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Hükümetten 2023 hedefi için 10 başlıkta yardım isteyen Büyükekşi, “Gün artık tıkanık bürokrasinin direncini kırma, milyar dolarlık yeni şirketler oluşturma, daha güçlü bir Türkiye için daha hızlı büyüme günü” dedi.



Büyükekşi'nin açıkladığı 10 talep arasında; büyümeye destek verecek inovatif girişimci modeli, AB ile Gümrük Birliği anlaşmasında güncelleme, kayıt dışı ile mücadele ve uygun maliyetli finansman gibi öneriler bulunuyor.



Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) 23. Olağan Genel Kurulu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımı ile gerçekleştirildi. TİM Olağan Genel Kurulu'nda 2015 ihracat verilerine göre Türkiye geneli ve sektörel bazda en fazla ihracat yapan toplam 35 firmaya ödül verildi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye genelinde en fazla ihracat yapan ilk 10 firma olan Ford, Tüpraş, Oyak-Renault, Kibar Dış Ticaret, Vestel, Tofaş, Arçelik, Toyota, Bosch ve TGS Dış Ticaret şirketlerine plaketlerini verirken, 25 sektörde en fazla ihracat yapan 25 firmaya da plaket dağıtıldı.

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin ev sahipliğinde düzenlenen organizasyona Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın yanı sıra Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek, Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci, Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı ile ihracatçı birlikleri başkanları ve iş dünyasının önemli isimleri katıldı.



İhracat camiası her türlü takdiri ve desteği hak ediyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan yaptığı konuşmada, “Dünyada üretim ve ticaret konusunda ciddi sıkıntıların yaşadığı bir dönemde, büyümenin sürmesinde en büyük paylardan biri ihracatçılarımıza aittir. Bu camia her türlü takdiri ve desteği hak ediyor. O yüzden ihracatçıları ekibimizin ayrılmaz parçası haline getirdik. Doğu Afrika seyahatinden 135 ihracatçımızla birlikte döndük. Ben sizden razıyım, inşallah sizler de bizden razısınız. 2023 hedefleri artık bizim için bir namus borcu haline dönüştü. İhracatı ve turizmi süratle toparlamamız gerekiyor. Rusya krizi, farklı coğrafyalarda yeni pazarlar aramamız gerektiğini ortaya koydu. Doğu Afrika'da ülkemize yönelik çok farklı bir muhabbet var. Üst ve altyapıda girişimcilerimizi bekliyorlar” dedi.

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci de ihracatçılarla birlikte Türkiye'nin bilgiyi ve teknolojiyi üreten, kendi markalarını yaratan bir ülke olacağını, bu kapsamda Hükümet olarak öncelikli hedefleri arasında ihracatçı ve sanayicilerin finansmana ucuz ve kolay ulaşmalarını sağlamak olduğunu söyledi.



İhracatçılar geçen yıl üç rekor kırdı

TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi konuşmasında, meclisin temsil ettiği 65 bin ihracatçının Türkiye için çalıştığını ve yapılacak daha çok işleri olduğunu belirterek “İnanıyoruz ki; gün artık tıkanık bürokrasinin direncini kırma günü. Gün artık milyar dolar değerinde yeni şirketler oluşturma günü. Gün artık daha güçlü bir Türkiye için daha hızlı büyüme günü. Yani yeniden başlama günü. Biriz, iriyiz, diriyiz. Biz Türkiye'nin geleceğiz” dedi.

İhracatçılar olarak komşu ülkelerde yaşanan ekonomik ve siyasi krize rağmen başarı elde ettiklerini vurgulayan Büyükekşi, “Dünya genelinde fiyatlar geriliyor. Pazarlarımız daralıyor. Deyim yerindeyse ateş çemberinin tam ortasındayız. Buna rağmen miktar olarak daha fazla mal satabiliyoruz. 2023 hedefimiz 500 milyar dolar ihracat ve dünya ticaretinden yüzde 1,5 pay almak. Bu kapsamda geçen yıl üç rekor kırdık. Birincisi, dünya ticaretindeki payımızı binde 8,7'ye, ikincisi AB'nin ithalatındaki payımızı yüzde 1,2'ye ve üçüncüsü ise ihracatın milli gelirimizdeki payını yüzde 20'ye çıkardık. Yani ekonomimizin 5'te 1'ini ihracat oluşturdu. Her türlü zorlu şartlara rağmen bunları hep birlikte başardık. Türkiye'nin daha büyük işler başarmak için yeniden harekete geçmesi gerekiyor. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün dediği gibi “Medeniyet yolunda başarı, yenileşmeye bağlıdır.” 65. Hükümetimizin yeni ve taze bir güçle Türkiye'yi 2023 hedeflerine taşıyacağına inanıyoruz” dedi.



Mehmet Büyükekşi'nin Genel Kurul Konuşması İçin Tıklayınız.



Araziye uyan değil meydan okuyan ihracatçı ordusu

Türkiye'nin artık araziye uyan değil meydan okuyan yeni nesil bir ihracatçı ordusu oluşturmak mecburiyetinde olduğuna dikkat çeken Büyükekşi, bu kapsamda yeni nesil girişimci yetiştirmeye, küresel doğan şirketler yaratmaya ve yeni bir dönem başlatmaya ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

İhracatçılar olarak Beceri, İrade, Odaklanma kavramlarının baş harflerinden oluşan “BİO Başarı” formülü oluşturduklarını dile getiren Büyükekşi, “Formülde bahsedilen beceri ve irade bizde var. İhtiyacımız olan tek şey Odaklanma. Bunu da Sayın Cumhurbaşkanımız ve Hükümetimiz sayesinde yapabiliriz” dedi.

Son beş yılda inovasyon haftalarıyla 250 bin kişiye ulaştıklarını ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın etkinliklere katılımının ihracatçılara büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu dile getiren Büyükekşi, Cumhurbaşkanı'ndan ihracatçıların odaklanması ve ekonomik sıçramayı, dönüşümü, ihracatı ve reel ekonomiyi Türkiye'nin ana gündemi yapması için yardım istedi.

Yılbaşından bu yana 14 ülkeye yapılan resmi ziyarette Cumhurbaşkanına eşlik ettiklerini hatırlatan Büyükekşi, “Gemiler limanda güvendedir. Ama hiçbir gemi limanda kalsın diye yapılmaz. Biz ihracatçılar olarak engin deryalara açılacak gemiler gibiyiz. Bizi bağlayan halatları çözmemize yolumuzun açılmasına destek bekliyoruz. Sizlerden temel beklentilerimiz 10 başlıktan ibaret” dedi.



Ar-Ge ve Tasarım merkezlerinizi artırın

Konuşmasında ihracatçılara da hatırlatmalarda bulunan Büyükekşi, “Vizyon değiştirerek sadece fiyat rekabeti ile yetinmeyip, katma değeri yüksek ürünler üretmeliyiz. Bunun için markanızı yaratın ve sabırla markanızı büyütün, geliştirin. Ar-Ge merkezlerinizi artırmanızı ve tasarım merkezleri açmanızı bekliyoruz. Gelecek ay firmalarımızla birebir çalışacağımız inovasyon geliştirme programını başlatıyoruz. Müracaatlarınızı bekliyoruz” dedi.

İhracatçıların yaptığının sadece iş değil Türkiye'nin kalkınmasını sağlayan bir “kahramanlık” olduğunu da niteleyen Büyükekşi, “Biliyoruz ki Bütün yıldızlar arasındaki en parlak yıldız Türk Bayrağındaki Yıldız. Bayrağımızın rengi, şehitlerimizin kanıdır. Yıldızı ise, şehitlerimizin can gözüdür. İşte bizim de tek amacımız; o yıldızı ve hilali yere düşürmemek. Şehitlerimizin gözünü arkada bırakmamak. Bütün yıldızları, o yıldızın ışığıyla parıldatmak. O yıldız ki; ışıldadıkça, ülkemizin gücü ve potansiyeli artacaktır. O ışıldadıkça, bu topraklar bin bir bereketle dolacaktır. Bizler de bu bereketi; katma değeri yüksek ürün ihracatımızla, saygın Türkiye Markamızla yaşatacağız” dedi.



İhracatçıların Cumhurbaşkanı Erdoğan ve Hükümet'ten beklediği 10 başlık



1-Büyüme; 2023 hedefi için her yıl en az yüzde 5 büyüme gerekli. Bunun için de büyümeye pozitif katkı veren net ihracat, marka değeri yüksek bir Türkiye ve tuttuğunu koparan inovatif girişimci modeli gerek,

2-Kayıtdışı Ekonomi İle Mücadele; firmalar arasındaki haksız rekabet önlenmeli,

3-İhracat Destekleri; ihracat ölçek büyüklüklerine göre desteklenmeli,

4-Avrupa Birliği ile İlişkiler; yeni fasıllar açılmalı, Gümrük Birliği Anlaşması güncellenmeli,

5- Uygun maliyetli finansman; yüksek kredi faizleri yatırımı, üretimi, istihdamı ve büyümeyi

olumsuz etkiliyor. Faiz indiriminin devamı gelmeli. Kurlar, sanayiye, ihracata, istihdama ve

büyümeye zarar verecek şekilde düşük seviyelere inmemeli,

6-Yeşil Pasaport; ihracat yapan firmaların yetkililerine yeşil pasaport verilmeli,

7-Sanayi 4.0 Devrimi; Türkiye bu sürecin dışında kalmamalı,

8-Yatırım Ortamı; yatırım patlaması için iyileşmeye yönelik mevzuat düzenlemeleri yapılmalı,

9-Yeni Anayasa; insan haklarını gözeten, hukukun üstünlüğünü teminat altına alan, çatışma değil, uyum ve denge mantığını getirecek yeni anayasa hayata geçmeli,

10-Terörle mücadele; Türkiye'nin terörden temizlenmesi için 65 bin ihracatçı Hükümet'in yanında yer alıyor.
TİM

faruk gorez

Re: TİM - Haberler -Proje ve Çalışmalar

Mesaj gönderen faruk gorez » 01 Tem 2017 22:12

19598608_1475591979187863_3321654273464458428_n.jpg
19598608_1475591979187863_3321654273464458428_n.jpg (74.46 KiB) 1104 kere görüntülendi

Cevapla