Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Sektörel gündem,Belediyeler; haber arşivi niteliğinde paylaşımlar..
faruk gorez

Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 03 Oca 2017 16:44

2017’de Lojistik Sektörüne Dair Beklentiler Yüksek

2017’de Lojistik Sektörüne Dair Beklentiler Yüksek :Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD Yönetim Kurulu üyeleri 3 Ocak 2017 Salı günü basın mensupları ile bir araya geldi. InterContinental İstanbul Otel’de düzenlenen basın toplantısında UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, Türk lojistik sektörüne ilişkin değerlendirmelerini basın mensupları ile paylaştı.

UTİKAD Başkanı Emre Eldener, sektörün 2016 yılında geldiği noktanın altını çizerken 2017 yılına dair öngörülerini de paylaştı. Lojistik sektörünün sorunlarını ve beklentilerini de açıklayan Eldener, 2017 yılında sektöre devlet desteği beklediklerinin de altını çizdi.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, lojistik sektörüne dair 2016 değerlendirmesini ve 2017 yılı beklentilerini düzenlenen basın toplantısında dile getirdi. UTİKAD Yönetim Kurulu üyeleri 3 Ocak Salı günü InterContinental Otel’de basın mensupları ile bir araya geldi. Kahvaltılı basın toplantısında UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, sektörün durumuna dair ayrıntılı bir sunum yaptı.
2016’nın hem ülkemiz hem de çevre coğrafyalardaki ülkeler için oldukça zorlu bir yıl olarak tarihe geçtiğini belirten UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, “Türkiye GSYH’ı içinde yaklaşık %12-13 paya sahip bir sektör olan lojistik sektörünün hacminin de yaklaşık olarak 100 milyar TL olduğunu söyleyebiliriz. Tabii ki amacımız bu payı artırmaktı. Ancak 2016 hedeflerimiz ülkemizde birçok üzücü ve can sıkıcı gelişme ile sekteye uğradı. 15 Temmuz’daki darbeyi milletçe dik bir duruş sergileyerek atlatmış olsak da ekonomimiz bu durumdan kısmen zarar gördü. Bu noktada sadece Suriye ve Irak ile olan ticaretimiz etkilenmekle kalmadı. Göçmen krizi nedeniyle en büyük pazarlarımızdan biri olan Avrupa Birliği ile de zorlu günler geçirdik, güvenlik endişeleri nedeniyle sınırlarımızda kilometrelerce tır kuyrukları oluştu. Dövizdeki dalgalanmalar da lojistik sektöründe etkili oldu. Dövizin yükselişi ithalat yüklemelerini azalttı. Sektörümüzün yurt dışı taşımalarına yönelik işlemleri döviz bazında olduğundan direkt bir etki yaşanmadı gibi görünse de önümüzdeki günlerde yük taşımalarının azalmasının sektörün cirosuna olumsuz etki edeceğini söylemek mümkün” diye konuştu.

MODLAR ARASINDA DENİZYOLU İLK SIRADA YER ALIYOR
2016 yılına genel olarak bakıldığında dış ticaret hacminde çok ciddi bir küçülme yaşanmadığını belirten UTİKAD Başkanı Emre Eldener, “Taşımacılık özelinde rakamsal veriler ışığında bir değerlendirme yapmak gerekirse 2014 yılından bu yana düşüş yaşandığını gözlemliyoruz. Bunun yanı sıra 2016 yılında modlar arasında yine denizyolu taşımacılığının en büyük paya sahip olduğunu görüyoruz. Taşıma modları arasında ton bazında karşılaştırma yapıldığında ihracatta yüzde 74, ithalatta ise yüzde 95,4 ile denizyolu taşımacılığının tercih edildiğini görebiliyoruz. İhracatta denizyolu taşımacılığını yüzde 24,5 ile karayolu, yüzde 1 ile havayolu ve yüzde 0,5 ile demiryolu izliyor. İthalatta da durum pek farklı görünmüyor. Yüklerin yüzde 4’ü karayolu ile taşınırken demiryolu yüzde 0,5 oranında tercih edilmiş. Havayolunun istatiksel olarak ne yazık ki yüzde 0,1’lerde kalıyor. Değer bazından incelendiği takdirde de denizyolu ihracatta yüzde 54 gibi bir oranla, ithalatta ise yüzde 67 ile tüm taşıma modlarını geride bırakıyor. Değer bazında karayoluna düşen pay ise ihracatta yüzde 32,5, ithalatta yüzde 20 olarak karşımıza çıkıyor. Havayolu değer bazında hem ithalat hem de ihracatta yüzde 12-13’lerde kalırken, demiryolu yüzde 1’i bile zar zor yakalıyor” diye konuştu.

ENDÜSTRİ 4.0 LOJİSTİK SEKÖTRÜNÜ DE DERİNDEN ETKİLEYECEK
Dünya çapında büyük ilgi yaratan ve önümüzdeki on yıllarda tüm iş süreçlerini değiştireceği öngörülen Endüstri 4.0’a da değinen UTİKAD Başkanı Eldener, “e-ticaretteki gelişmelerin yakından takip edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Hatta sadece yakından takip etmekle kalmamalı, iş süreçlerimizi buna göre revize etmeliyiz” dedi. Amazon gibi AliExpress gibi firmaların artık gönderimlerini kendilerinin yapmayı planladığını vurgulayan Emre Eldener, “Örneğin Amazon bir gün daha önce teslimat yapabilmek için kendi lojistik zincirini oluşturuyor; uçak, gemi ve tır yatırımları yapıyor. Teslimat süresini kısaltabilmek amacıyla gemileri depo olarak kullanarak insansız hava araçlarıyla (drone) ürünlerini taşımayı hedefliyor. Bu noktada akıllara bazı sorular geliyor tabii ki. Acaba sektörümüzü de etkileyen bu evrimsel sürecin sonunda, dünya çapında hizmet veren dev firmalar lojistik hizmetleri kendi bünyelerinde mi gerçekleştirecek? Halihazırda mevcut olan lojistik akışlar nasıl yenilenecek? Hız ve maliyet ekseninde nasıl bir değişim yaşanacak?” diye konuştu.

Önümüzdeki yıllarda lojistik sektörünü şekillendirecek bu soruların yanıtlarının önemine dikkat çeken Eldener, “Ön etkin davranarak birbirinden farklı ürün özelliklerine ve yeni teknolojilerle belirlenecek yeni iş yapma yöntemlerine uygun olarak lojistik iş süreçlerini geliştirmemiz, uzmanlaşmaya yönelerek gelişen ticaret anlayışına uygun çözümler ve hizmetler üretmemiz gerekiyor” dedi.

HANJİN’İN İFLASI CİDDİ ÖNLEMLERİ DE BERABERİNDE GETİRDİ
2016 yılında yaşanan beklenmedik gelişmelere de vurgu yapan Emre Eldener, Hanjin’in iflas erteleme başvurusunun sektöre etkilerini ve olası sonuçlarını da değerlendirdi. Hanjin’in başvurusunun ardından çeşitli toplantılar yaptıklarını belirten Eldener “Söz konusu firma ile yükleme yapmış üyelerimizin karşılaştıkları sorunların ve güncel durumun değerlendirilmesi amacıyla 21.Eylül’de Hanjin Shipping’in Türkiye acenteliğini yapan üyemiz Arkas Denizcilik ve Nakliyat A.Ş.’nin yöneticileri, Arkas ve UTİKAD hukuk danışmanlarının da katılımıyla UTİKAD Denizyolu Çalışma Grubu bünyesinde bir toplantı yaptık Söz konusu toplantıda, Hanjin Shipping firmasının iflas erteleme başvurusu konteynerlerin taşınmasına ilişkin sözleşmeleri feshetmesi ve edimini yerine getirmeyerek konteynerleri bulundukları limanlarda bırakması nedeniyle ortaya çıkan sorunlar ve belirsizlikleri değerlendirdik. Toplantımızın ardından hazırlanan bilgi notunu ise üyelerimiz ile paylaştık” dedi. Hanjin’in bu kararının ardından lojistik sektöründe küresel anlamda büyük bir devinim yaşandığının da altını çizen Emre Eldener, “Dünya çapında sıralamada yer alan armatörler ile konteyner hatları arasındaki iş birlikleri ve birleşmelere şahit oluyoruz. Bu gelişmeleri yeni krizlere ve olası iflaslara karşın alınan önlemler olarak değerlendiriyoruz” diye konuştu.

‘YENİ GÜMRÜK KANUNU TASLAĞI İÇİN ÇALIŞIYORUZ’
Gümrüklerde yaşanan sıkıntılara da değinen Eldener, Yeni Gümrük kanunu taslağının hazırlanması sürecinde UTİKAD olarak aktif rol oynadıklarını da belirtti. Tek Pencere sistemine tam olarak geçilememesi, dijitalleşme sürecinin tamamlanamaması ve lojistik süreçlerde global entegrasyonun sağlanamaması gibi çözülmesi gereken sorunlar olduğunu söyleyen UTİKAD Başkanı “Yeni gümrük kanunun dış ticareti ve lojistik akışları kolaylaştıracak şekilde hazırlanmasını ve yürürlüğe girmesini umuyoruz” dedi.

LOJİSTİK MASTER PLANI HAYATA GEÇİRİLMELİ
Lojistik mevzuatlara dair Bakanlıklar arasında yaşanan kopuklukların sektöre olumsuz olarak yansıdığını belirten Eldener, “Sektörün öncelikli beklentilerinin başında Bakanlıklar arası koordinasyonun sağlanması geliyor, diyebiliriz. Lojistikte koordinasyon büyük önem taşıyor, özellikle kalkınma planında sektörümüzün öncelikli sektör kabul edildiği bugünlerde. Bakanlıklar arasındaki entegrasyonun sağlanması ile ikincil mevzuatlarla ilgili sıkıntıların aşılacağını umuyoruz. Bu noktada Lojistik Master Planı’nın ülkemizin üretim ve ticari hedefleri doğrultusunda verimli sonuçlar doğuracak şekilde hazırlanması da büyük önem taşıyor” dedi.

YETKİ BELGELERİNİN SADELEŞMESİ İŞ AKIŞINI HIZLANDIRACAK
Karayolundaki sorunlara ilişkin de açıklamalar yapan UTİKAD Başkanı Emre Eldener, R2 belgesine sahip firmaların R2 sahibi firmalar ile çalışamamasının sektörde ciddi sıkıntılara neden olduğunu dile getirdi. UTİKAD olarak bu konudaki çalışmalarını da sürdürdüklerini söyleyen Eldener “Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nde yer taşıma işleri organizatörleri tanımının değiştirilerek bu sorunun ortadan kaldırılabileceğini düşünüyoruz” dedi. Bunun yanı sıra karayolu mevzuatında yer alan yetki belgelerinin sadeleştirilmesi sürecinin sonuna yaklaşıldığını da belirten Eldener, yetki belgelerinin sadeleştirilmesi iş akış hızımızı arttıracaktır” dedi.

R2 BELGESİ SAHİPLERİNE DEMİRYOLUNDA DD YETKİ BELGESİ VERİLMELİ
Demiryolundaki yüksek belge ücretleri konusuna da değinen UTİKAD Başkanı, “Demiryolu taşımacılığında ‘organizatör’ olarak faaliyet gösterecek firmaların alması gereken DD yetki belgesi ücreti 50 bin TL olarak belirlendi. Bu bir hayli yüksek bir rakam. Taşıma işleri organizatörlüğü alanında deneyimli firmaların demiryolu taşımacılığında faaliyet göstermelerinin sağlanabilmesi amacıyla R2 yetki belgesine sahip firmaların DD yetki belgesine otomatik olarak sahip olması sağlanmalıdır” diye konuştu.

GÜMRÜK MÜŞAVİRİ İSTİHDAMI ŞART
Taşıma İşleri Organizatörleri olarak gümrük müşaviri istihdam edilmesiyle ilgili beklentilerini de tekrar eden Eldener, “Çalıştığımız firmalar bizlerden gümrükleme hizmetleri de dahil edilmiş anahtar teslim çözüm istiyor. Gümrükleme uzmanlık isteyen ve mutlaka konunun uzmanı gümrük müşavirleri tarafından yapılması gereken bir iş, bu konuda hemfikiriz; ancak bizler anahtar teslim çözüm üretebilmek için birçok gelişmiş ülkede olduğu gibi bünyemizde müşavir çalıştırabilmek istiyoruz. Bunun gerçekleşmemesi halinde ise bir müşavirle yapacağımız sözleşmeyle bu hizmeti verebilmek istiyoruz. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nca hazırlanan yeni gümrük kanunu taslağında bu yönde bir adım atılmasını bekliyoruz” dedi.

AHL’DEKİ KİRA BEDELLERİ DÜZENLENMELİ
Son dönemde yaşanan döviz dalgalanmalarına da vurgu yapan UTİKAD Başkanı, Atatürk Havalimanı’ndaki hava kargo acentelerinin ofis kiralarının USD’den TL’ye çevrilmesi için girişimlerde bulunduklarını da belirtti. Eldener sözlerine şöyle devam etti; “Hava kargo acenteleri ofislerinin kiraları dünyada emsal teşkil eden diğer havalimanlarına kıyasla çok yüksek. Söz konusu kiraların seviyesi hizmet üretim maliyetlerini de etkiliyor, dolayısıyla ihracat ve ithalat maliyetleri üzerinde belirleyici bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. Bu konuda hem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na hem de Devlet Hava Meydanları İşletmesi’ne ve bunun yanı sıra Turkish Kargo’ya durumu aktardık. Hava kargo acentelerinin ofis kiralarının USD’den TL’ye çevrilmesinin olumlu etkilerini kendileriyle paylaştık.”

HATALAR AZALACAK, LOJİSTİK AKIŞ HIZ KAZANACAK
Gümrük İşlemlerinde Elektronikleşme (e-AWB, e-Freight vb.) ve Kurumlar Arası Ortak Elektronik Bilgi Platformu oluşturulmasının önemine de dikkat çeken Emre Eldener, “Hava ve deniz limanlarında kargolara ilişkin bilgiler farklı paydaşlar tarafından birçok kez birbirinden bağımsız sistemlere giriliyor. Bu durum hem zaman kaybına neden oluyor hem de hata yapma olasılığını artırıyor. Dünyanın en önemli limanlarından olan Singapur, Hong-Kong, Rotterdam ve Hamburg limanlarında örnekleri görülen, liman toplulukları oluşturularak özel işletmelerin ve kamu kurumlarının ortak erişimine ve kullanımına açık, tüm paydaşların veri girişlerini yapabileceği ve verilerin ortak kullanılabileceği elektronik bir platform oluşturulması gerektiğini düşünüyoruz” dedi. Eldener, “Bu sistemin tüm paydaşları kapsayacak şekilde hayata geçirilmesiyle deniz ve havalimanlarında sağlanacak eşgüdüm ve işbirliği sayesinde verimlilik arttırılacak ve lojistik akışlar hızlandırılacaktır” diye konuştu.

DEVLETTEN DESTEK BEKLİYORUZ
Son olarak UTİKAD’ın 2017 beklentilerini de basın mensupları ile paylaşan Başkan Emre Eldener, “Ülkenin en yüksek hacimli hizmet ihracatçısı sektörlerinden birisi olarak lojistik sektörüne yönelik devlet desteklerinin ne yazık ki yeterli düzeyde olduğunu düşünmüyoruz. Sektör olarak devlet desteklerinden bugüne kadar yararlanma şansımız olmadı. UTİKAD olarak bu konuda girişimlerde bulunduk. Bu konuda önemli bir inisiyatif alan Ekonomi Bakanlığı ile görüşmelerimiz sürüyor. 2017 için en önemli beklentilerimizin başında tabii ki destekler geliyor” dedi. Eldener,
UTİKAD’ın diğer 2017 gündem başlıklarını ise şöyle sıraladı:

• Lojistik Master Planının Hazırlanması
• Lojistik Mevzuatın eşgüdümlü hale getirilmesi ve güncellenmesi
• Demiryollarının serbestleşme sürecinin işlerlik kazanması
• Demiryolu altyapısının geliştirilmesi
• Yeni havalimanın açılmasına yönelik ön hazırlıklar ve mevzuat altyapısı

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener ve UTİKAD Yönetim Kurulu Üyeleri, basın toplantısının sonunda soruları da yanıtladı.

Türkiye’nin transit yüklerin geçtiği koridorlardan by-pass edilmesiyle ilgili sorulara yanıt veren UTİKAD Başkanı Emre Eldener, “Bakü-Tiflis-Kars Projesi’nde Türkiye Cumhuriyeti’nin sorumluluğunda olan 80 kilometrelik bir bölüm vardı. Bu bölüm şu veya bu nedenlerle sürekli gecikti. Azerbaycan ve Gürcistan tarafı kendi üzerlerine düşen altyapı çalışmalarını bitirmesine rağmen bizim taraftaki çalışmalar tamamlanamadı Ama Başbakanımız ‘Bu proje bitecek’ diyor. Ben bunun olumlu etkilerini göreceğimize inanıyorum” diye konuştu.

2016 yılında sektörde kapanan ya da birleşen firmaların UTİKAD’ın üye sayısına etkilerinin sorulmasına karşılık olarak açıklamalarda bulunan UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, “UTİKAD’ın sektörde ne kadar etkin rol aldığını gören firmalar derneğimize üye olmak için başvuruda bulunuyor. 2016’da üye sayımız arttı. Ancak sektörde firma kapanmalarında bir artış var veya güçlerini birleştirmek için firma birleşmeleri gözleniyor. 2017 yılı için ümitlerimizi yüksek tutuyoruz. Herkese barış ve huzur dolu bir yıl diliyorum” diyerek sözlerini noktaladı.
2017de-lojistik-sektorune-dair-beklentiler-yuksek.jpg
2017de-lojistik-sektorune-dair-beklentiler-yuksek.jpg (23.58 KiB) 836 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 04 Oca 2017 11:39

3. Havalimanı'nda kargo şehri uygulaması başlıyor!

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Eldener, "Türkiye'de ilk kez kargo şehri uygulaması, İstanbul Yeni Havalimanı'nda hayata geçirilecek" dedi.

3. Havalimanı'nda kargo şehri uygulaması başlıyor!


UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Eldener, "Türkiye'de ilk kez kargo şehri uygulaması, İstanbul Yeni Havalimanı'nda hayata geçirilecek" dedi.


Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, Türkiye’de ilk kargo şehri uygulamasının İstanbul Yeni Havalimanı’nda hayata geçirileceğini, bu konuda İGA Havalimanı İşletmesi ile görüşmeler yaptıklarını bildirdi.



Eldener, 2016 yılı gerçekleşmeleri ve bu yıla ilişkin beklentilerini paylaştığı basın toplantısında, UTİKAD'ın 424 üyesiyle yaklaşık 50 bin kişiye istihdam sağladığını kaydetti.


15 Temmuz'daki darbe girişiminin sektörü olumsuz etkilediğini, yatırımcıların bekleme haline geçtiğini belirten Eldener, "Avrupa'ya giden mülteciler, güvenlikle ilgili sorunları beraberinde getirdi. Araçlardaki güvenlik kontrolleri ve beklemeler arttı. Gümrük kapılarında 2 güne kadar beklemeler söz konusu. Bu konu otomatik olarak lojistik maliyetlerini artırıyor ve verimliliği düşürüyor. Bu sorunun acilen çözülmesi gerektiğine inanıyoruz." şeklinde konuştu.


Eldener, döviz kurlarındaki artışın ithalatı aşağı çektiğini ancak ihracatı da "olağanüstü" artırmadığını, bunun nedeninin ihracat mallarındaki ciddi ithalat girdisi oranı olduğunu söyledi.
Taşımaların çoğunluğunun deniz yoluyla yapıldığını vurgulayan Eldener, "Demir yolu için altyapının çok iyi kurgulanması gerekiyor. Demir yollarının serbestleşmesine çok önem veriyoruz. Şu an düşük olan demir yolu taşımacılığında gelişme olacak. 2017’de özel kargo trenleriyle taşımacılık yapılacağına şahit olacağız. Bu yıl demir yolunda çok ciddi atılım bekliyoruz." şeklinde konuştu.
"İNSANSIZ HAVA ARAÇLARIYLA PAKET TAŞIMACILIĞI BAŞLADI"


Emre Eldener, lojistik sektöründe kullanılan evrakın önümüzdeki süreçte elektronik ortama geçeceğini, insansız hava araçlarıyla paket taşımacılığının başladığını söyledi.


Bütün dünyada konteynerlerin tartılması zorunluluğunun getirildiğini belirten Eldener, konuşmasını şöyle sürdürdü:


"Güvenlik endişesinden kaynaklanan bu uygulama maliyetleri artırıyor. Biz de bu maliyetleri mecburen müşterilerimize yansıtıyoruz. Yeni havalimanı bizim için çok önemli. Bir kargo şehri var havalimanında. Türkiye’de ilk kez kargo şehri uygulaması, İstanbul Yeni Havalimanı’nda hayata geçirilecek. İGA Havalimanı İşletmesi ile görüşmeler yapıyoruz.


Burasının dünya çapında bir hub olabileceğine inanıyoruz. UTİKAD olarak elleçleme deposu işletme görüşmeleri yapıyoruz. İhracatta birçok müşteriden malları alıp hava yolu taşımasına teslim edemiyoruz. Çünkü Atatürk Havalimanı’nda yer darlığı nedeniyle bu yapılamıyor. Müşterilerimiz uçakla göndermek istiyor ama şu an maliyetler çok yüksek. Uçaklarda konsolidasyon yapabilirsek maliyetleri düşürerek uçaklara daha fazla yük verebileceğiz, uçaklardaki kapasiteleri dolduracağız ve daha hızlı gönderimler yapabileceğiz."

"2017'DEN ÜMİTLİYİM"


Eldener, 2017’de sektörü nelerin beklediğine ilişkin soru üzerine, "Yanı başımızda sıfırdan inşa edilmesi gereken Suriye gibi bir ülke var. Bizdeki altyapı ve inşaat sektörü çok güçlü. Çok iyi inşaat ve mühendislik şirketimiz var. Lojistik olarak yanı başımızda... Suriye'de barış gerçekleşirse orada çok büyük bir potansiyel olduğunu görüyorum. 2017’den ümitliyim." şeklinde konuştu.


Bu yıl ekonomik nedenlerden dolayı şirket birleşmeleri olabileceğini ifade eden Eldener, Gümrük Birliği mevzuatının güncellenmesine ilişkin de, şunları kaydetti:
"Gümrük Birliği üyesi olarak malların ve bireylerin serbest dolaşımının olduğu bir ortamdayız ama hizmetler böyle değil. Avrupa’dan bir tır, Türkiye’den mal alıp gümrük ödemeden çıkıyor. Biz bunu yapamıyoruz. Çifte standart var. Avrupa Birliği’nin Gümrük Birliği anlamında bir parçası olup olmadığımız yeni düzenlemelerle kesinleşecektir."

Milliyet
3.Havalimanı.jpg
3.Havalimanı.jpg (32.83 KiB) 831 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 08 Oca 2017 14:51

TCDD Taşımacılık A.Ş. disiplin amirleri yönetmeliği :Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından 7 Ocak 2017 tarihli resmi gazetede Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık A. Ş. Genel Müdürlüğü Disiplin Amirleri Yönetmeliği yayımlanarak yürürlüğe girdi. Yönetmeliğin tamamını haberimizden bulabilir eklerini aşağıdaki bağlantıdan indirebilirsiniz.

MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, TCDD Taşımacılık Anonim Şirketi merkez teşkilatı ile merkeze doğrudan bağlı iş yerleri ve servis müdürlüklerinde çalışan personelin disiplin amirlerinin tayin ve tespitine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, TCDD Taşımacılık Anonim Şirketi merkez teşkilatı ile merkeze doğrudan bağlı iş yerleri ve servis müdürlüklerinde 22/1/1990 tarihli ve 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (b) ve (c) bentlerine tabi olarak görev yapan memurlar ve sözleşmeli personel hakkında uygulanır.

Dayanak

MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/07/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 124 üncü maddesi, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 44 üncü maddesi ve 17/9/1982 tarihli ve 8/5336 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Disiplin Kurulları ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönetmeliğin 16 ncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

a) Disiplin amiri: Bu Yönetmeliğe ekli cetvellerde unvanları belirtilen disiplin ve üst disiplin amirlerini,

b) Merkez teşkilatı: TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürlüğü merkez teşkilatını,

c) Merkeze doğrudan bağlı işyerleri: YHT İşletme Müdürlüğü, Marmaray İşletme Müdürlüğü, Ankara Demiryolu Fabrikası, Eskişehir Eğitim Merkezi Müdürlüğü, Adapazarı, Ankara, Eskişehir, Sivas Araç Teslim Alma Müdürlüklerini,

ç) Personel: 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (b) bendinde belirtilen (I) sayılı cetvele tabi personel ile (c) bendinde belirtilen (II) sayılı cetvele tabi sözleşmeli personeli,

d) Servis müdürlükleri: Merkez teşkilatına doğrudan bağlı servis müdürlükleri ile İşletme Müdürlüklerine doğrudan bağlı servis müdürlüklerini,

e) TCDD Taşımacılık Anonim Şirketi: Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık Anonim Şirketi Genel Müdürlüğünü,

f) (I) sayılı cetvele tabi personel: 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (b) bendinde belirtilen personeli,

g) (II) sayılı cetvele tabi personel: 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendinde belirtilen sözleşmeli personeli,ifade eder.

Disiplin amirleri

MADDE 5 – (1) TCDD Taşımacılık Anonim Şirketi merkez teşkilatı ile merkeze doğrudan bağlı iş yerleri ve servis müdürlüklerinde görevli personelin disiplin ve üst disiplin amirleri bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-1 ve Ek-2 sayılı cetvellerde gösterilmiştir.

Disipline ilişkin usul ve esaslar bakımından uygulanacak mevzuat

MADDE 6 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ve Disiplin Kurulları ve Disiplin Amirleri Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.

Yürürlük

MADDE 7 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 8 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini TCDD Taşımacılık Anonim Şirketi Genel Müdürü yürütür. Yönetmelik ve ekleri için TIKLAYINIZ.
Rayhaber
tcdd-tasimacilik-a-s-disiplin-amirleri-yonetmeligi.jpg
tcdd-tasimacilik-a-s-disiplin-amirleri-yonetmeligi.jpg (29.06 KiB) 830 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Oca 2017 12:14

UTİKAD ve THY Kargo Ortak Çalıştay Yapacak
Levent Elmastaş
UTİKAD ve THY Kargo Ortak Çalıştay Yapacak :Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, THY Genel Müdürü Bilal Ekşi’yi ziyaretinin ardından 5 Ocak 2017 Perşembe günü THY Kargodan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak atanan Turhan Özen’i de makamında ziyaret etti.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener başkanlığındaki UTİKAD Heyeti, Turhan Özen’e başarı dileklerini sunmanın yanı sıra UTİKAD üyesi hava kargo acentelerinin yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerilerini de paylaştı. Görüşmenin sonunda UTİKAD ve THY Kargo’nun ortak bir çalıştay düzenlemesine karar verildi.

Lojistik sektörünün çatı kuruluşu Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, üyelerinin sorunlarına yönelik çözüm arayışlarını sürdürüyor. Aralık ayında THY Genel Müdürü Bilal Ekşi ile bir araya gelen UTİKAD Yönetim Kurulu ve UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, 5 Ocak 2017 Salı günü THY’nin Kargodan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen ile görüştü. THY Genel Müdürü Bilal Ekşi’ye yaşanan aksaklıklarla ilgili bir rapor sunan UTİKAD, bu kez sorunları ve çözüm önerilerini Turhan Özen’e aktardı.

Görüşmeye UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, Yönetim Kurulu Üyesi ve Havayolu Çalışma Grubu Başkanı Mehmet Özal, Yönetim Kurulu Üyesi Rıdvan Haliloğlu, Genel Müdür Cavit Uğur ve UTİKAD AHL Temsilcisi Şahin Doğmazer ile THY Kargo Başkan Yardımcısı Serdar Demir ve THY Kargo Satış Pazarlama Müdürü Ömer Faruk Kılıç katıldı.

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, 30 Aralık 2016 tarihinde THY Genel Müdürü Bilal Ekşi’ye iletilen hava kargo acentelerinin THY Kargo ile yürüttükleri çalışmalarda karşılaştıkları sorunları ve çözüm önerilerini dile getirdi. Eldener, aynı zamanda UTİKAD üyesi hava kargo acentelerinin THY ile sürdürdükleri taşımacılık operasyonlarının iyileştirilmesine yönelik atılacak adımlarla ilgili fikirlerini de Turhan Özen ile paylaştı.
İhracat yüklemelerinde hava kargo acenteleri tarafından konsolidasyon yapılmasının sağlanmasının önemine değinen Eldener, “THY’nin mevcut kapasite fazlalığının halihazırda karayolu ile taşınan küçük yüklerin havayolu ile taşınması için cazip kılınması yoluyla değerlendirilmesi önem taşıyor. Bunun yanı sıra e-ticaret ve hızlı kargo taşımacılığı konularında sektörün THY’den beklentileri bulunuyor. E-ticaretin yaygınlaşmasıyla birlikte taşınan malların ebatlarının küçülmesi trendine paralel olarak ihracat yüklerinin konsolide edilebilmesinin THY’nin kargo taşımacılığının geleceği için büyük önem arz ediyor” diye konuştu.

Eldener, Atatürk Havalimanı’ndaki acentelerin kullandığı hava kargo ofislerinin kiralarının Türk Lirası cinsinden tahsil edilmesine yönelik UTİKAD talebini Turhan Özen’e de iletti.

UTİKAD’ın taleplerini ve çözüm önerilerini dikkatle dinleyen Turhan Özen, dile getirilen konuların inceleneceğini ve hemen gelişme sağlanacak konulara THY Kargo olarak müdahale ederek çözüm üreteceklerini vurguladı. Özen, “Bu çalışmayı takiben bir veya iki ay içinde UTİKAD Havayolu Çalışma Grubu ve THY Kargo iş birliği ile bir çalıştay düzenleyerek gelişmeleri beraber değerlendirmek faydalı sonuçlar doğuracaktır” dedi. Bunun yanı sıra UTİKAD üyesi hava kargo acenteleriyle THY Kargo arasındaki iletişim ve iş birliğini artırmak üzere yılda iki veya üç kez benzer çalıştaylar ile bir araya gelerek durum değerlendirmesi yapılmasına da karar verildi.
utikad-thy-kargo-ortak-calistay-yapacak.jpg
utikad-thy-kargo-ortak-calistay-yapacak.jpg (28.74 KiB) 824 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Oca 2017 15:25

Demiryolu Koordinasyon Kurulu Kuruluyor!

Hükümet, Demiryolu Koordinasyon Kurulu kurulması için harekete geçti. En fazla 7 kişiden oluşacak kurul, demiryolu sektöründeki işletmeciler, acenteler komisyoncular arasında işbirliğinin sağlayarak, ihtiyaç duyulan yatırımları planlayacak.

Demiryolu Koordinasyon Kurulu Kuruluyor!

Demiryolu Koordinasyon Kurulu’nun oluşumunu, görev ve sorumluluklarını belirleyen yönetmelik taslağı hazırlandı. Buna göre en fazla 7 kişiden oluşacak kurulda Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı, Demiryolu Düzenleme Genel Müdürü, Altyapı Yatırımları Genel Müdürü, TCDD Genel Müdürü, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü, özel sektör demiryolu altyapı ve tren işletmecilerinin belirleyeceği üst düzey bir temsilciyle özel sektör diğer demiryolu işletmecilerinin belirleyeceği üst düzey bir temsilci yer alacak.


YHT projeleri önerecek

Hürriyet'ten Erdinç Çelikkan'ın haberine göre, kurul, demiryolu altyapı işletmecileri, demiryolu tren işletmecileri, organizatörler, komisyoncular, gar veya istasyon işletmeciler, acentelerle Demiryolu Düzenleme Genel Müdürlüğü arasında uyum ve işbirliğini sağlayacak. Demiryolu politikaları geliştirerek hükümete sunacak olan kurul, demiryolu sektörünü izleyerek sürdürülebilir bir yapı kazanması için teklifler hazırlayacak. Kurul ayrıca, Yüksek Hızlı Tren ve demiryolu sektöründeki yatırım ihtiyacıyla ilgili çalışmalar yaparak öneriler getirecek. Kurul, 6 ayda bir kez toplanarak sektörle ilgili kararlar alacak.

faruk gorez

Re: Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Oca 2017 15:07

Çinden İngiltereye giden ilk yük treni Londraya ulaştı


Çinden İngiltereye giden ilk yük treni Londraya ulaştı :Çin’in Avrupa ve Asya arasında ticareti artırmak için inşa ettiği demiryolu kullanılmaya başlanmıştı. Çin’den İngiltere’ye giden ilk yük treninin Londra’ya vardığı bildirildi.

1 Ocak 2017’de Çin’den yola çıkan trenin İngiltere’ye varması 18 gün sürdü. Trenin Kazakistan, Rusya, Belarus, Polonya, Almanya, Belçika ve Fransa’dan geçtiği belirtiliyor.

Çok kısa süre içerisinde ‘Yeni İpek Yolu’ projesinin avantajlı olduğu gözlemlendi. Proje resmen hayata geçirilmeye başladıktan sonraki ilk haftada Avrupa’ya doğru 1881 yük treninin yola çıktığı kaydedildi. Kargo şirketlerini 12 bin kilometrelik mesafe hiç korkutmadı.

Yükün tren yoluyla taşınmasının, denizyolu taşımacılığına göre neredeyse 3 kat daha hızlı, 30 gün daha az vakit aldığı, havayolu taşımacılığına göre ise, maaliyeti 5 kat daha ucuz olduğu aktarılırken, İngiltere’ye ulaşan İlk yük treninde küçük ev eşyaları, kıyafet ve başka tekstil malzemeleri taşıdığı açıklandı.

Çin’in 21.yüzyıldaki en büyük projelerinden biri sayılan, milyarlarca dolarlık bir altyapıya sahip ‘Yeni İpek Yolu’ sayesinde 16 Çin şehri 39 güzergah üzerinden 15 Avrupa kentine bağlanmış durumda bulunuyor.
Rayhaber
cinden-ingiltereye-giden-ilk-yuk-treni-londraya-ulasti.jpg
cinden-ingiltereye-giden-ilk-yuk-treni-londraya-ulasti.jpg (27.45 KiB) 820 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 24 Oca 2017 15:37

TCDD ile TCDD Taşımacılık A.Ş. arasında İlk Erişim Sözleşmesi imzalandı


TCDD ile TCDD Taşımacılık A.Ş. arasında İlk Erişim Sözleşmesi imzalandı : TCDD ile Demiryolu Tren İşletmecisi TCDD Taşımacılık A.Ş. arasında İlk Erişim Sözleşmesi imzalandı.

6461 sayılı Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesi Hakkındaki Kanun kapsamında yayımlanan Şebeke Bildiriminin ardından; altyapı kapasite tahsisi yapan TCDD ile kapasite tahsis başvurusu olumlu sonuçlanan TCDD Taşımacılık A.Ş. arasında Ankara – Eskişehir arasında işletilecek Yüksek Hızlı Trenler için Erişim Sözleşmesi imzalandı.

“İNŞALLAH BİRLİKTE BAŞARACAĞIZ”

TCDD Genel Müdürlüğü Küçük Toplantı Salonunda 23 Ocak Pazartesi günü imzalanan sözleşmeyi, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ve TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdür V. Veysi Kurt imzaladı. İmza töreninde konuşan TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, 1 Ocak 2017 tarihinden itibaren demiryolu taşımacılığında yeni bir dönem başladığını hatırlatarak, “Türkiye Demiryolu Ulaştırmasının Serbestleştirilmesiyle Hakkındaki 6461 sayılı Kanun’dan sonra ikincil mevzuatlarla ilgili çalışmaların yanı sıra TCDD’nin yeniden yapılandırılması ve TCDD’nin bağlı ortaklığı olarak TCDD Taşımacılık A.Ş’nin kurulma işlemleri tamamlandı. Şebeke Bildirimi de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bu gün de 1 Ocak’tan itibaren tren işletmeciliğini yürütmekte olan TCDD Taşımacılık A.Ş. ile Erişim Sözleşmesini imzalıyoruz. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da inşallah hep birlikte başarılı olacağız” dedi.

TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdür V. Veysi Kurt ise “TCDD tarafından yayımlanan Şebeke Bildirimi ve bugün imzaladığımız Erişim Sözleşmesi, sektörümüz ve bizim açımızdan çok önemliydi. Yeni dönemde yüzümüzün akıyla daha iyi hizmetler yapacağımıza inanıyorum” diye konuştu.

Teşekkülümüz ile müşterilerimiz arasında yolcu ve yük trenlerinde her bir tren için ayrı ayrı olmak üzere erişim sözleşmeleri elektronik ortamda e – imza ile imzalanmaya devam edecek.
Rayhaber
tcdd-ile-tcdd-tasimacilik-a-s-arasinda-ilk-erisim-sozlesmesi-imzalandi.jpg
tcdd-ile-tcdd-tasimacilik-a-s-arasinda-ilk-erisim-sozlesmesi-imzalandi.jpg (37.71 KiB) 817 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 25 Oca 2017 17:23

Lojistikte Gümrük Müşavirliği Hizmeti İçin Mevzuat Değişikliği Şart :Yeni Gümrük Kanunu taslağı hazırlıkları sürecinde çalışmalarını hızlandıran Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği, lojistik sektörünü yakından ilgilendiren ‘lojistik hizmet üreten firmalarda gümrük müşaviri görevlendirilmesi’ konusunu yeniden gündeme taşıdı. Lojistik hizmetlerin dünya standartlarında verilebilmesi için gümrük müşavirliği hizmetinin taşıma işleri organizatörlerine faturalanabilmesi gerektiğinin altını çizen UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener; “Gümrük müşavirliği bir uzmanlık alanıdır. [ 697 more words ]

http://www.rayhaber.com/…/lojistikte-gu ... virligi-hi…/


faruk gorez

Re: Lojistik Sektörü - Proje ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 06 Şub 2017 17:35

TCDD ve TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdür Yardımcıları 3. Bölge Ziyareti Etti : TCDD 3. Bölge Müdürlüğünü ziyaret eden TCDD Genel Müdür Yardımcısı Ali İhsan Uygun, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Uras, Trafik ve İstasyon Yönetimi Dairesi Başkanı Mükerrem Aydoğdu, TCDD Taşımacılık AŞ Yolcu Dairesi Başkanı Erol Arıkan, TCDD Taşımacılık AŞ Lojistik Dairesi Başkan Yardımcısı Naci Özçelik ile birlikte 3. [ 76 more words ]

http://www.rayhaber.com/…/tcdd-ve-tcdd- ... ik-as-gene…/

Cevapla