Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzası

Sektörel gündem,Belediyeler; haber arşivi niteliğinde paylaşımlar..
faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Nis 2017 14:31

file.jpg
file.jpg (126.33 KiB) 980 kere görüntülendi




faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 21 May 2017 16:19

Konya-Akdeniz Demiryolu


Türkiye'nin, dev ekonomi Çin ve Uzak Doğu ile ticari-sınai ilişkilerinin yolu Konya-Akdeniz demiryolundan geçer.

Ülkeler arası ticarette denizyolu 1. derece önceliklidir.

Anadolu'da Konya-Kayseri-Aksaray-Ankara sınai üretimde koçbaşı durumundadırlar.

Bu illerin üretimleri Marmara bölgesinden çok dolambaçlı yoldan yurtdışına ulaşabilmektedir.

Konya'nın Akdeniz' e uzaklığı bir demiryolu ile 200 km yani 1,5 saattir. Süveyş' ten gelen-giden malların Akdeniz sahillerine (örneğin Taşucu) ulaşımı Marmara bölgesine göre çok daha kısadır.

Konya-Akdeniz demiryolu bölgede sanayi ve ihracatı patlatacaktır.

Bu bölgedeki (Konya, Afyon, Aksaray, Karaman, Niğde, Nevşehir, Kayseri) 8-10 ilin İstanbul'dan, Marmara bölgesinden çekeceği 2-4 milyonluk nüfus İstanbul için de, bölgenin nüfusla tahrip olan tabiatı için de ayrıca can simidi olacaktır.

Konya-Akdeniz (Taşucu) Demiryolu sadece Konya'yı değil, bahsettiğimiz 8-10 ili de Akdeniz'e ve Çin' e açmış, bağlamış olacaktır.

Cenap Şirin

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 07 Haz 2017 11:46

Türkiye'nin Dört Bir Yanına Yüksek Hızlı Tren Yapılacak
İstanbul'da Asya-Avrupa arasında 124 kilometrelik YHT hattı yapılacak. Ankara-Sivas, Sivas-Erzincan, Erzincan-Erzurum-Kars hatları da devreye alınacak. Ankara-İzmir arası 2019'da bitecek.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Türkiye'yi Yüksek Hızlı Tren'lerle (YHT) donatmak için dört bir yanda çalışmalarını devam ettiriyor. Bu kapsamda hükümetin de yatırım programına aldığı çalışmalardan Ankara-Sivas YHT projesi 2018 yılı sonunda tamamlanacak.

İSTANBUL'A YENİ HAT

245 kilometrelik Sivas-Erzincan hızlı tren projesinin ise ilk etabı olan Sivas- Zara arası altyapı ön yeterlilik ihalesi yapıldı. 414 kilometrelik Erzincan- Erzurum-Kars hızlı demiryolu hattında ise proje hazırlama ihalesine bu yıl içerisinde çıkılacak. Toplam 124 km uzunluğundaki Gebze-Sabiha Gökçen Havaalanı- Yavuz Sultan Selim Köprüsüİstanbul Yeni Havalimanı Halkalı YHT hattı ise yatırım programına alınmak üzere Yüksek Planlama Kurulu (YPK) onayına sunuldu. İstanbul'la Edirne arasını bir saate indirecek 'Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren' projesi ise 150 km'den oluşan Çerkezköy-Kapıkule ve 80 km'den oluşan Halkalı (Ispartakule)-Çerkezköy olmak üzere iki kısımdan oluşacak. Çerkezköy- Kapıkule kesiminin bu yıl yapım ihalesine çıkılması planlanırken, Halkalı (Ispartakule)-Çerkezköy için 2017 yılı ikinci yarısında yapım ihalesine çıkılması hedefleniyor.


ANKARA İZMİR 2019'DA

Ankara-İzmir yüksek hızlı demiryolu ve Bursa-Bilecik hızlı demiryolu projelerinde planlanan tamamlanma yılı ise 2019 olarak belirlendi. Antalya-Burdur/Isparta- Afyonkarahisar-Kütahya-Eskişehir ve Antalya-Konya-Aksaray-Nevşehir-Kayseri hızlı tren projelerinde kesin proje hazırlama çalışmaları ise sürüyor. Güney koridorunu oluşturan Mersin-Adana-Osmaniye- Kahramanmaraş-Gaziantep arasındaki kesimlerde proje yapım ile altyapı yapım çalışmaları sürüyor.

7 YENİ TERMİNAL

Bakanlık genişleyen yüksek hızlı tren ve hızlı tren hatlarının yanı sıra artan yolcu talebini karşılamak için Yüksek Hızlı Tren garı inşaatlarına da hız verdi. Bu kapsamda Ankara YHT gar kompleksi bünyesinde yer alan Yenimahalle, Etimesgut ve Sincan'da yaşayan vatandaşların Ankara YHT gara gelmeden YHT ve Başkentray'dan faydalanmaları için Etimesgut-Emirler'de her türlü sosyo-kültürel donatılara sahip YHT Batı Aktarma Gar planlandı. Öte yandan yakın zamanda artan YHT trafiğini desteklemek için İstanbul Anadolu yakasında Anadolu YHT Terminali, Sivas, Erzincan, Antalya, Bursa, Afyonkarahisar ve Karaman YHT terminalleri yapılacak.
(Sabah)

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Haz 2017 22:13

Konya’nın yerli otomobil raporu TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’na iletildi

Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik ve Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü, TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nu ziyaret ederek, Konya’da Otomobil Üretilebilirliği Fizibilite Raporu’nu sundu. Raporu inceleyen TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, süreç hakkında bilgi vererek “Konya’mıza bu yatırım yakışır” dedi.
file.jpg
file.jpg (85.49 KiB) 877 kere görüntülendi
Konya, TOBB’un 73. Genel Kurulu’nda Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın gündeme getirmesiyle ülkede heyecan uyandıran yerli otomobil konusunu yakından takip etmeye devam ediyor. Yatırımı Konya’da görmek isteyen Konya Sanayi Odası, Konya Ticaret Odası ve Konya Ticaret Borsası Başkanları, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın yerli otomobil üretimi konusunda işaret ettiği TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’nu ziyaret ederek tamamen bağımsız, uluslararası bir kuruluşa hazırlatılan Konya’da Otomobil Üretilebilirliği Fizibilite Raporu’nu sundu.

Hisarcıklıoğlu: “Bu yatırımın Konya’da olmasından gurur duyarım”

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Hisarcıklıoğlu, yerli otomobil üretimi konusunda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü ile çalışmaya devam ettiklerini söyleyerek, önümüzdeki günlerde Cumhurbaşkanı Erdoğan’a bir sunum yapacakları bilgisini verdi. Türkiye’nin otomobil üretiminde tecrübeli bir ülke olduğunu vurgulayan Hisarcıklıoğlu, “Zaten bugün otomotiv, ihracatımızda birinci sırada. Otomobil konusunda hemen hemen her şeyi üretiyoruz. Devletimizin iradesi de ortada. Biz bu işi yapacağız inşallah” dedi.

Hisarcıklıoğlu, Konya’da Otomobil Üretilebilirliği Fizibilite Raporu’nu da inceleyerek, “Konya, Türkiye’nin gelişiminde en büyük rolü oynayan Anadolu şehirlerden birisi. En önemlisi de Konya özel sektörüyle, siyasetçisiyle bu işi yapmaya hazır. Aslında yatırım iklimi Konya’da var. Esas olan da bu iklim. En son aşamada böyle bir tesisin Konya’da yapılması söz konusu olacak olursa, zaten Konya’nın tüm dinamikleriyle kucaklayacağı apaçık ortada. Türkiye’mize de, Konya’mıza da bu yatırım yakışır. Konya’da bununla ilgili alt yapı var. Yatırımın Konya’da olmasından gurur duyarım” ifadelerini kullandı.

Kütükcü: “Konya yerli otomobil yatırımına hazır”

Ziyarette konuşan Konya Sanayi Odası Başkanı, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Memiş Kütükcü, Türkiye’nin kendi otomobilini üretecek olmasının gurur verici olduğunu ve bu yatırımı Konya’da görmekte ısrarlı olduklarını belirtti. Konya’nın Türkiye’nin yeni sanayi merkezlerinden birisi haline geldiğini ve yerli otomobil yatırımına hazır olduğunu vurgulayan Kütükcü, “İnşallah Türkiye, yerli otomobili TOBB öncülüğünde üretecek. Odalar olarak biz de bu sürece her türlü desteği vereceğiz. Konya olarak ise yerli otomobil yatırımına ev sahipliği yapmaya hazırız. Yapılan tüm çalışmalar Konya’nın yatırım için doğru adres olduğunu gösteriyor. Bu konuda uluslararası, bağımsız bir kuruluşa Konya Yerli Otomobil Üretilebilirlik Fizibilite Raporu hazırlattık. Bu raporda dünyadaki ve Türkiye’deki otomotiv sektörünün yanı sıra, Konya otomotiv sektörü ve sanayisiyle ilgili bilgiler de var. Son derece kapsamlı bu raporda, ülkemizde üretilecek otomobilin segmentinden pazarlama stratejisine değin geniş bir perspektif çizildi. Raporda ayrıca yatırım için Konya’mızdaki yer önerilerimiz de bulunuyor. Bu projenin mutlaka artık Türkiye’nin yükünü taşıyamayan Marmara Havzası dışında bir Anadolu kentine, Konya’ya yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Bu konuda her türlü sorumluluğu üstlenmeye, her türlü desteği vermeye hazırız” ifadelerini kullandı.


Öztürk: “Bu tarihi sorumluluğu paylaşmaya hazırız”

Konya Ticaret Odası Başkanı, TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Selçuk Öztürk ise, yerli otomobil çalışmalarında TOBB’un seçilmesinin Anadolu iş dünyası adına gurur verici olduğunun altını çizerek, “Konya’mız bu konuyu en başından bu yana en ciddi çalışan şehirlerden birisi. Ülkemizin bu tarihi sorumluluğunu paylaşarak, yatırıma ev sahipliği yapmaya hazırız. Kendi yerli otomobilimizi üretmemiz Türkiye için çok önemli ” dedi.

Çevik: “ Bu yatırımı Konya’da görmek istiyoruz”

Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik de, Konya’nın tarım şehri, tahıl ambarı olarak bilinmesine rağmen, son yıllarda sanayisiyle de Türkiye’nin kalbi haline geldiğini belirterek, TOBB’un çalışmalarıyla hayata geçirilecek bu yatırımı Konya’da görmek istediklerini vurguladı.

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Haz 2017 22:15

KAYSO Başkanı Büyüksimitci, “Yerli Otomobilin Yatırım Yeri Kayseri Olmalı”


KAYSO Başkanı Büyüksimitci, Haziran ayı meclis toplantısında yaptığı konuşmada, yerli otomobili Kayseri’de üretebileceklerine inandıklarını belirterek, gelişmişlik anlamında da risklerin dağılımı anlamında da yatırım yerinin Kayseri olması gerektiğini söyledi.

Kayseri Sanayi Odası (KAYSO) Haziran ayı olağan meclis toplantısı 19 Haziran 2017 tarihinde KAYSO meclis salonunda yapıldı. Toplantıya KAYSO meclis üyeleri, meslek komitesi ve disiplin kurulu üyeleri katıldı.
file.jpg
file.jpg (509.45 KiB) 877 kere görüntülendi
Toplantının açılış konuşmasını yapan KAYSO Meclis Başkanı Abidin Özkaya, son günlerde ekonomi ile ilgili güzel haberler gelmeye başladığını, büyüme rakamlarının beklentilerin üzerinde yüzde 5 olarak açıklandığını, ihracatta yüzde 11’ler civarında bir artış yaşandığını, Mayıs ayında bütçenin 6 milyar TL gibi faiz dışı fazla verdiğini ve işsizlik rakamlarında geçen aya göre bir puan düşüş yaşandığını belirterek, tüm bunların reel sektörün ekonomi yönetiminin verdiği desteklere olumlu cevap verdiğinin bir işareti olduğunu söyledi.

Meclis de kabul edilerek yasalaşan Üretim Reform Paketi ile Türk ekonomisinin daha da hareketli bir döneme gireceğini belirten Meclis Başkanı Özkaya, 2016 yılında durağanlaşan ekonominin 2017 yılında gaza bastığını, üçüncü ve dördüncü çeyrek de yüzde 6,5-7 oranında bir büyüme beklediklerini açıkladı.

Derecelendirme kuruluşlarından Türkiye’nin büyümesi ile ilgili bir açıklama beklediklerini de ifade eden Özkaya, meclis üyelerinin Kadir Gecesini ve Ramazan Bayramını tebrik ederek konuşmasını tamamladı.

Konuşmalarını yapmak üzere kürsüye gelen Kayseri Sanayi Odası (KAYSO) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci, Türk ekonomisinin ilk çeyrek de hiç kimsenin beklemediği bir şekilde yüzde 5 gibi bir büyüme gösterdiğini, bu rakamında OCSD ülkeleri arasında ikinci sırada olduğunu söyledi.

Büyümenin lokomotifinin yüzde 5,3'lük oranla sanayi üretimi olduğunun altını çizen Başkan Büyüksimitci, “Büyümeye en ciddi katkının yurt içi tüketimle birlikte ihracattan geldiği görülmektedir. İlk çeyrek verileri, üretimi artırmak ve ekonomiyi canlandırmak üzere atılan adımların doğru olduğunu ve ekonominin bu adımlara cevap verdiğini gösteriyor. Bu güçlü büyümenin hem çevre ülkelerde hem de uluslararası piyasalarda yaşanan belirsizliklere rağmen yakalanmış olması da 2017 yılının iyi geçeceğinin göstergesidir” dedi.

Bir takım göstergelerin yılın devamında sanayi üretiminin daha da hızlanacağının ve büyümenin daha da yukarı çekileceğinin kanıtı olduğunu belirten Başkan Büyüksimitci, “Daha önce de belirttiğimiz gibi Türkiye ekonomisi ve özellikle de sanayisi, ciddi potansiyeli bünyesinde barındırmaktadır. İhracat pazarlarımızda toparlanmanın başlamasıyla sanayimiz bu fırsatı değerlendirmiş ve ihracatımız ciddi bir ivme göstermiştir. Nitekim bakıldığında büyümeye en ciddi katkının yurt içi tüketimle birlikte ihracattan geldiği görülmektedir” diye konuştu.

İhracatta Kayseri olarak geçen yılın Mayıs ayına göre yüzde 13 civarında bir atış yakaladıklarını ve bu yılın Mayıs ayında 183 milyon dolarlık bir ihracat gerçekleştirdiklerini açıklayan Başkan Büyüksimitci, katma değeri yüksek ürünlere yönelerek bu rakamları daha da yukarı çıkarma gayretinde olacaklarını söyledi.

KAYSO olarak yerli otomobil ile ilgili TOBB’a iletmek üzere bir çalışma yaptıklarını açıklayan Başkan Büyüksimitci, “Biliyorsunuz Sayın Cumhurbaşkanımız yerli otomobil üretilmesi işini TOBB Başkanımıza söyledi. Başkanımızda derhal kabul ederek biz bu işi yaparız dedi. Bizde bunun yapılacağına inanıyoruz. Ama bunun yatırım yeri Kayseri olmalı. Anadolu’da bir yer olması çok önemli. Biz Kayseri olarak yerli otomobilin Kayseri’de üretilebileceğine inanıyoruz. Marmara bölgesinde altyapı olduğu yönünde bir takım söylemler var ancak, biraz dünyayı araştırdığınızda modern otomobil üretimlerinin illaki limanda olmadığını, alt yapının tek bir şehirde hatta tekbir ülkede toplanmadığını görürsünüz. Kayseri gibi bir şehirde bu üretimin yapılacak olması, buraların gelişmişlik derecesini inanılmaz derecede artıracaktır” dedi.

Üretimleri bir bölgede toplayarak risk alınmaması gerektiğini ifade eden Başkan Büyüksimitci şunları söyledi; “Sanayimizin, finans kaynaklarımızın yüzde 60’ı Marmara bölgesindeyse, bunu her türlü riskini hesap etmeliyiz. Allah korusun son günlerde devamlı bir sallantı, devamlı bir deprem riski var. Marmara da çok büyük bir fay hattının üzerinde. Bunun yanında savaş gibi başka unsurlar var. Bu kadar büyük bir risk alınmamalı. Bu tür stratejik yatırımlar ülke geneline yayılmalı. Gelişmişlik anlamında da risklerin dağılımı anlamında bu çok önemli”


İSO ilk 500’e giren Kayserili firmaları kutlayan Başkan Büyüksimitci, bu sene İSO ilk 500’de Kayseri’den 16 firmanın yer aldığını ancak bir firmanın ankete katılmadığını, onunla birlikte bu sayının 17 olduğunu belirterek, gelecek yıllarda bu sıralamalarda daha çok Kayserili firma görme temennisinde bulundu.

Başkan Büyüksimitci, devlet destekleri hakkında üyelerini bilgilendirmek ve bu desteklerden daha fazla faydalanmalarını sağlamak amacıyla Proje Destek Ofisi açtıklarını ve burada her Çarşamba 09.00-12.00 saatleri arasında sanayicilere bilgilendirme ve danışmanlık hizmeti verdiklerini belirterek, yatırım yapacak sanayicilerin Proje Destek Ofisini ziyaret ederek konu ile ilgili birçok kurumdan aynı anda bilgi alabileceklerini söyledi.

Hafta sonu mecliste kabul edilerek yasalaşan Üretim Reform Paketi hakkında açıklama yapan Başkan Büyüksimitci, paketin yasalaşması ile birlikte sanayicinin üzerindeki bazı yüklerin kalktığını, toplamda 77 maddelik bu reform paketinin yıllardır talep ettikleri bir takım sorunları da çözdüğünü belirterek, başta hükümet ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü olmak üzere emeği geçen herkese sanayiciler adına teşekkür etti.

Son olarak Başkan Büyüksimitci, meclis üyelerinin ve tüm sanayicilerin Kadir Gecesi ve Ramazan Bayramını tebrik ederek, milletimize, ülkemize, dünyamıza ve tüm insanlığa barış, kardeşlik ve huzur getirmesi temennisinde bulundu.

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Tem 2017 13:02

‘Konya, Kayseri, Aksaray ve Ankara yerli otomotiv için kümeleşsin'
Hacılar Genç İş Adamları Derneği üyeleri Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği‘nin çağrısı ile buluştu.
‘Konya, Kayseri, Aksaray ve Ankara yerli otomotiv için kümeleşsin'

372431.jpg
372431.jpg (83.11 KiB) 853 kere görüntülendi
DİLEK FİDAN

KAYSERİ - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği‘nin (TOBB) yüzde 100 yerli otomobil çağrısına Kayseri iş dünyasından da yanıt geldi. Hacılar Genç İş Adamları Derneği (HAGİAD) üyelerinin yerli otomobil konusunda yaptığı toplantıda Kayseri'nin endüstriyel geçmişi ile yerli otomobil konusunda öne çıkması gerektiği belirtilerek, Konya, Kayseri, Aksaray ve Ankara ile yerli otomobil konusunda kümeleşmenin yararlı olacağı ifade edildi.

HAGİAD Başkanı Mustafa Nebi Doğan, Kayseri'de yüzde 100 yerli otomobil üretimi için harekete geçtiklerini belirterek, "Kayseri'deki tüm STK'larımızla bir farkındalık oluşturup bir kıvılcım başlatmalıyız. Bu aslında milli bir irade. Kayseri'nin endüstriyel geçmişine baktığımızda alt yapısı var. Sektörün içinde Kayseri de yer alabilir" diye aktardı.


Turkuaz Seramik AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Abidin Özkaya, Kayseri'nin yanı başında bu alanda yıllardır tecrübesi olan Aksaray kentinin bulunduğuna dikkat çekerek, "Hemen yanımızda ise Konya var. Konya'nın da ciddi bir sanayisi var. Konya, Kayseri, Aksaray üçlüsüne Ankara'yı da alarak bu alanda bir kümelenmeye dahil olabiliriz" dedi.


Özdemir Grup Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Özdemir ise, Türkiye'de Kayserili işini bilir mantığı olduğunu ifade ederek, "Bizim limanımız yok, demiryolu bağlantımız yok, otobanımız yok. Kayseri hep kendi gücüyle kendi imkanlarıyla bir şeyler yapmaya çalışıyor. Kayseri olarak sanayici olarak çektiğimiz sıkıntı bölgesel teşviklerdir. Devlet desteği olursa Kayseri olarak neden biz yapmayalım. Güney Kore'de insanlar yüzde 80 kendi markalarını kullanıyorlar. Milli üretime teşvik ediliyor " diye konuştu.

Hasçelik Grup İhracat Yöneticisi Serdar Özkaya, . Kayseri'de Aspilsan'ın batarya teknolojisi üzerine çalıştığını vurgulayarak, "Servis ağını da avantaja dönüştürülebiliriz. İllaki servis ağı kurulmaktansa taşeron servis ağı da olabilir. Biz Kayseri olarak bunun türevlerine kafa yorarsak Kayseri bu işi ucundan kolaylıkla tutabilir" dedi.

Tuğrul Kardeşler AŞ.Makina Mühendisi Fatih Tuğrul, yerli otomobil konusunda ihracat boyutu düşünülerek hareket edilmesi gerektiğini belirterek, "Teknoloji çok hızlı bir şekilde gelişiyor. 2030 ve 2040'lar da bizim yaptığımız arabalar kullanılabilir. Otomobil üretmek gerekli hale geldi. Yerli otomobil üretirken atmamız gereken adımlar neler olacak? Kayseri olarak biz bu işin neresinde olabiliriz? Emek verirsek bunu yapabiliriz"şeklinde konuştu.

Teknoparkta şirketleşip Toyota'ya koltuk verelim

Turkuaz Seramik AŞ Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatörü-Seramik Sağlık Gereçleri Üreticileri Derneği Başkan Yardımcısı- Türkiye Seramik Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Kürşad Özkaya ise Kayseri'de mobilya sektörünün ağırlıkta olduğunu kaydederek, şunları söyledi: "Otomobilin içinde mobilyası var, koltuğu var otomobilin gögüs kısmı var. Kayseri olarak sünger, kumaş ve yay üretiyoruz . Realist şekilde olaya yaklaşırsak otomobili bu şehirde üretmek için hızlı bir yapılanmaya yapmalıyız. Hedef koymalıyız. 3-5 firma bir araya gelerek Teknopark ‘ta bir şirket kurmalıyız. Şunu demeliyiz; bizim hedefimiz ilk önce Toyota'ya koltuk vermek. Geçen sene büyük holdinglerden bir tanesi Airbus'a koltuk vermeye başladı. Ciddi anlamda katma değerli üretim yapıyorlar. Kumaş ve sünger üretimlerinde önemli katma değerler var. Baristik kumaş üretilmiyor şu an Türkiye'de. Biz bunlara doğru hedef çizersek yarın üretilecek olan otomobilin bir çok aksamını Kayseri'den tedarik edebiliriz.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 20 Tem 2017 13:23

Konya-Karaman-Mersin Sanayi ve Ticaret Koridoru söylemi Yeni Marmara hedefini destekleyen somutlaştıran bir proje olarak gözüküyor. Konya şehir olarak uzun vadeli hedeflerini belirlemeli ve artık topyekün hedefine kilitlenmeli.
KonyaLife150a.jpg
KonyaLife150a.jpg (459.3 KiB) 840 kere görüntülendi

KOP BÖLGESİ YENİ MARMARA


Limanlara ulaşım yatırım kararlarını etkiliyor. Konya önemli bir ekonomik merkez olmasının yanı sıra geniş arazisi ve ulaşım altyapısı ile Kuzey Anadolu ve Akdeniz, Doğu ve Batı Anadolu arasındaki önemli sosyo-ekonomik merkezler arasında önemli bir HUB görevi görmektedir. Bu role ek olarak, Konya lojistik yatırımlarla bölge ekonomisini yurtdışına bağlayan önemli bir kapıya dönüşmelidir. Bu amaç doğrultusunda Konya, bölgenin farklılıklarıyla ve güçlü yönleriyle entegre olarak ürün kalitesi ve çeşitliliğini artırabilir. Üretim ve dağıtım görevinin dışında Konya, kuraklıkla mücadelede gerek yüksek risk altında olması gerek çok sayıda şehre komşu olmasından dolayı kilit ve toplayıcı role sahiptir. Bu anlamda, tarım pratikleriyle bir yandan diğer illere örnek teşkil ederken öte yandan da dolaylı olarak kapsanması gereken kentleri de (Beyşehir Gölü’ne komşu Isparta, Tuz Gölü’ne komşu olan Ankara) Konya Ovası Projesi’ne dahil etmekte lider olacaktır. Marmara Bölgesi’nde yaşanan yoğunluk ise yatırımcıya alternatifler aramaya yöneltiyor. Bu çerçevede, bölgemize yakın olan Mersin Limanı ve Serbest Bölgesi’nin, devam etmekte olan Konya-Karaman- Mersin Hızlı Tren hattı ile Marmara’ya alternatif bir ticaret merkezi olabileceği sonucu belirginleşmeye başladı. Konya’nın uygunluğunu destekleyen onlarca sebep varken en büyük sorun ise bu konuda şehrin topyekün harekete geçememesi yeterince güçlü takip edilmemesi.Konya-Adana-Mersin Hızlı Tren Projesi Etap Etap İlerliyor Bir bölgenin kalkınma dinamiklerinin en önemlilerindendir etkin, güvenli ve rantabl bir ulaşım altyapısına sahip olmak. Bir bölgenin erişilebilirliğinin artırılması daha geniş bir işgücü pazarına erişim imkânı vermekte, tedarikçiler ve müşterilere daha hızlı ve ucuza ulaşılmasını sağlamakta, Pazar alanını genişletmekte, arazi kullanımı ile ilgili kısıtlamaları ortadan kaldırmaktadır. Konya’nın ürünlerini ulusal ve uluslararası piyasalara ulaştırmasında karayolu taşımacılığının yanında demiryolu taşımacılığı da büyük önem taşımaktadır. Bununla birlikte ihracat ve ithalatta çok büyük miktarlar söz konusu olduğundan limana ulaşılabilirlik mutlaka göz önünde bulundurulması gereken bir noktadır. Hem ihraç edilen hem de ithal edilen mallar açısından hızlı bir şekilde pazara ve üretime mal ve malzeme sevk etmek uluslararası rekabetçiliğimizi artırmamız için kaçınılmazdır. Bu çerçevede Konya’nın ihracatının artırılmasına yönelik olarak Konya’nın limanlara ulaşımını kolaylaştırmak ve çeşitlendirmek gerekir.


KOP BÖLGESİ YENİ MARMARA

Dünyadaki pek çok ülkenin yüzölçümünden büyük bir alanda kurulmuş olan Konya’nın insanlık tarihi ile başlayan geçmişi birçok medeniyete ev sahipliği yapmakla ünlüdür. Tarih boyunca gerek ekonomik gerekse kültürel faaliyetlerin merkezinde yer alan bu coğrafya, dünyadaki insan ve mal hareketinin en önemli kavşaklarından biri olma özelliğini yüzyıllardır korumakta. Bu kadar önemli kavşak noktası olmasına rağmen Konya’nın denizler ile doğrudan, güvenilir ve hızlı bir bağlantısının olmamasının dezavantajını yıllardır yaşamaktayız. Pek çok platformda dillendirilen bu soruna çözüm bulmak adına somut adımlar atılmaya başlandı. 2013 yılı başlarında Mersin’de “Konya-Karaman-Mersin Lojistik Buluşması” adı ile yapılan toplantıdan bu güne kadar atılan somut adımlarla etap etap büyük ilerleme sağlandı ve denize ulaşma hayali gerçeğe dönüşmeye başladı. “Şu ana kadar yapılan çalışmalar; Türkiye’nin ortak pazarda bulunması, dünya ticaretinin yüzde 16’sını oluşturan Avrupa ile ticaret konusunda herhangi bir kısıtlama bulunmaması sayesinde; sadece bir ticaret geçiş koridoru değil aynı zamanda bir üretim üssü olabileceğini de göstermiştir. Türkiye’de bu avantajını dünya ticaret ağına bağlanarak kullanmak mecburiyetindedir. Bunun için ülkemizin global ticaret koridorlarını besleyecek yerel hatlara ihtiyacı olduğu görülmektedir. Bölgenin, ürettiği ürünleri limanlara hızlı, ucuz ve güvenilir bir şekilde ulaştırabilmesi büyük önem arz etmektedir. Bölgenin lojistik açıdan dışa açılabileceği en rasyonel kapılar ise Mersin ve Taşucu limanlarıdır. Bölgedeki ulaşım ağlarının mevcut durumuna bakıldığında; Konya- Karaman Hızlı Tren hattının inşası tamamlanma aşamasında olup yakın zamanda kullanıma açılması planlanmaktadır. Bu hattın Mersin’e uzanan kısmı olan ve 2021 yılında tamamlanması planlanan Karaman-Ulukışla ve Ulukışla-Yenice hattının açılmasıyla birlikte Konya’dan Mersin’e rahatlıkla yük ve yolcu taşımacılığı yapılabilecektir.” Lojistik Merkez: Bunların yanında TCDD yatırım programında bulunan Lojistik Merkez, Konya sanayisinin dünyaya açılan kapısı olacak ve istihdama önemli katkı sağlayacak. Toplam 1.000.000 m2’lik alan üzerinde kurulacak olan Lojistik Merkez’in kamulaştırma çalışmaları tamamlanmıştır. Konya kent merkezine yaklaşık 25 km mesafede bulunan proje kapsamında; toplam 320.000 m2 beton saha, 13.600 m2 yüksek yük boşaltma platformu, 83.000 m2 araç park alanı, 22.500 m2 kapalı alan üzerine kurulacak olan antrepo binaları, sosyal tesisler, müşteri hizmet büroları, vagon ve lokomotif bakım atölyeleri, gözetleme kulesi ve diğer hizmet binaları bulunmaktadır. Projenin yapım ihalesi 26 Haziran 2014 tarihinde yapılmış olup, ön yeterlilik inceleme süreci devam eden bu projenin bitmesiyle şehrimiz büyük bir istihdam potansiyeline sahip olacaktır. Şehrimiz ve ülke ekonomisine büyük katkı sağlayacak bu yatırımların bir an önce faaliyete geçmesi dileğiyle, emeği geçenlere şehrimiz olarak teşekkürü borç biliriz.
KONYA LİFE
http://konyalife.com.tr/haber/kop-bolge ... ara-2.html

Cevapla