Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzası

Sektörel gündem,Belediyeler; haber arşivi niteliğinde paylaşımlar..
faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Tem 2017 01:22

Konya’ya iki yeni OSB daha
29014.jpg
29014.jpg (219.14 KiB) 903 kere görüntülendi
Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü 4. Organize Sanayi Bölgesinin tamamlandığını, 5’te ise kamulaştırılmanın sona yaklaşıldığını söyledi. Kütükçü 6. Sanayi bölgesi içinde Bakanlığa başvurulduğunun müjdesini verdi



Kütükcü, Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde yeni genişleme alanlarının açılmasıyla, buraya yapılacak yatırımların şehrin üretimine, ihracatına ve istihdamına önemli katkılarda bulunacağını kaydederek, “İnşallah dünya ile yarışır bir sanayi şehri haline geleceğiz” dedi. Kütükcü, Konya-Karaman-Mersin Hızlandırılmış Demiryolu Hattı’nın tam olarak faaliyete geçmesiyle bu aksın yeni bir “Sanayi Havzası” haline geleceğinin ve bölgeye yeni ulusal ve uluslararası yatırımlar çekilebileceğinin sinyallerini verdi.



Memiş Kütükcü’nün yapmış olduğu açıklamaların satır başları şu şekilde;



5.KISIMDA KAMULAŞTIRMA DEVAM EDİYOR



Konya Organize Sanayi Bölgesi’nin 4. kısım genişleme alanındaki çalışmalarının sonlandığını belirtirken, yeni 5. kısım genişleme alanı hakkında bilgi veren Konya Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Memiş Kütükcü “ Bilindiği gibi 4. Kısımda tahsis süreci tamamen sonlandı. Artık 5. kısım çalışmaları ve projelendirmeleri üzerine hazırlığımızı yapıyoruz . 4. kısımda yaklaşık 4 yıl önce 104 tane tahsis yapmıştık ve bunların 80 tanesi üretime geçti. Bu 80 fabrika şu anda tam kapasiteyle üretim yapıyor. Diğer firmalarımız da inşaat faaliyetlerine devam ediyor. 4’teki bu yatırımlar devam ederken biz, 5’in hazırlık aşamasını sürdürmekteyiz. Şu an 5. kısımda kamulaştırma süreci devam ediyor, sona yaklaşıldı. Bu kamulaştırma süreci sonladığı anda Konya’ya yeni bir Organize Sanayi katmak adına faaliyetlerimize başlayacağız. Ancak 5. Kısmın ne zaman devreye gireceği konusunda bir tarih vermek ne yazık ki dava süreçleri devam ederken mümkün değil” diye konuştu.



6. KISMIN BAŞVURUSU YAPILDI

Konya’da projelendirilen ve faaliyete geçmesi beklenen yeni organize sanayi bölgelerinin Türkiye ve Konya ekonomisine büyük katkı sağlayacağını belirten Memiş Kütükcü; “ Konya OSB 5. kısım genişleme alanı yaklaşık 7 milyon metrekarelik bir alana sahip olacak. Net tahsis alanı ise 4 milyon 700 bin metrekare olarak hesaplandı. Şu ana kadar sanayicilerimizden almış olduğumuz talep ise 16 milyon metrekare civarında. Yani tahsis edilebilecek alanın hemen hemen 4 katı talep var bölgemize. Talebin bu kadar yüksek olması bizi 6. kısım için harekete geçirdi ve bakanlığımıza 6. kısmın yer seçimi için başvurumuzu yaptık. Bakanlıkta süreç devam ediyor. Yeni bölge, yani 6’nın büyüklüğü hakkında bilgi verecek olursak yeni bölgenin büyüklüğü 19 milyon metrekare gibi büyük ve geniş bir alan sahip” şeklinde konuştu.





“ EKONOMİ HER YÖNDEN GELİŞİM SAĞLAYACAK”

Konya Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Memiş Kütükcü; “Konya OSB’mizdeki yeni genişleme alanlarını Türkiye ve Konya için düşünecek olursak, hem istihdamı, hem ihracatı, hem de üretimi şaha kaldıracak hamleler olacak diyebiliriz. Yaptığımız çalışmalar doğrultusunda Konya-Karaman-Mersin havzasını sanayi alanlında yeni Marmara Havzası olarak adlandırıyoruz. Dolayısıyla Konya-Karaman-Mersin havzası geleceğin üretim havzası olarak değerlendirilebilir. Yeni Konya, Mersin ve Karaman Hızlandırılmış Demiryolu Hattı ise bu projeyi destekler nitelikte bir hinterland ağının oluşacağı konusunda sinyal veriyor. Bu demiryolu ağı ile limana ulaşımın 1 güne inecek ve bu sayede yeni üretim havzasının getirilerine çok büyük bir katkı sağlayacak. Bu sayede Konya sanayisinin dünyaya ihracat yaptığı bir lojistik desteğin de sağlanmış olduğunu göreceğiz” ifadelerini kullandı.


Berat Bayındır

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 29 Tem 2017 14:45

Kayseri Kayso Başkanı Büyüksimitçi, 'yerli Otomobilin Yatırım Yerinin Mutlaka Kayseri Olması...
Kayso Başkanı Büyüksimitçi, 'Yerli otomobilin yatırım yerinin mutlaka Kayseri olması gerekiyor'KAYSERİ Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı (KAYSO) Mehmet Büyüksimitçi, Kasım ayında düzenlenecek Sanayi Odası başkanlık seçimine aday olduğunu söyledi.



Kayso Başkanı Büyüksimitçi, 'Yerli otomobilin yatırım yerinin mutlaka Kayseri olması gerekiyor'

KAYSERİ Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı (KAYSO) Mehmet Büyüksimitçi, Kasım ayında düzenlenecek Sanayi Odası başkanlık seçimine aday olduğunu söyledi. Büyüksimitçi, projeleri ile ilgili yaptığı açıklamada da 'Yerli otomobilin yatırım yerinin mutlaka Kayseri olması gerekiyor diye konuştu.

Sanayi Odasında düzenlenen basın toplantısında konuşan Başkan Büyüksimitçi, yönetim kurulu ile yapılan istişare çalışması neticesinden yapılacak Kayseri Sanayi Odası başkanlık seçimine yeniden aday olduğu açıkladı. Büyüksimitçi, 'Kayseri'de siyasiler, odalar, resmi kurumlar ve STK'lar ile koordinasyon içerisinde çalışmaya ülkemiz ve Kayserimiz için sorunların istişare edilebileceği platform oluşturulması gerekiyor. Bu amaçla öncelikli olarak meclis başkanımız ve başkanlık divanı ile yaptığımız görüşme neticesinde Kasım ayında yapılacak seçimde yeniden aday olduğumuzu açıklamak istiyorum' dedi.


Önümüzdeki dönem projeleri ve yerli otomobil üretimi ile ilgili de değerlendirmelerde bulunan Mehmet Büyüksimitçi,'Yerli otomobilin yatırım yerinin mutlaka Kayseri olması gerekiyor. Bunu ilk konuşmaya başladığımız öyle bir algı oluşturulmuş ki, ilk tepkiler üretim yerinin deniz kenarında, liman yakınında olması gerektiği şeklinde idi. Dünyada hiçbir gelişmiş ülkede böyle bir durum yok. Biz Kayseri'de tamamen elektrikli bir otomobil yapmak istiyoruz. Çünkü Dünyadaki rekabetten dolayı başarı sağlayacağımız kanaatindeyim. Kayseri'de pil üreten fabrikamız şuan da yerli otomobil konusunda araştırma yapmaktadır. Dünyadaki bazı otomobil fabrikalarının denize uzaklığı 800 kilometredir. Ben yerli otomobil üretimi konusunda çalışmalarımızı başta Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanımıza dosya halinde ilettim' şeklinde konuştu.

https://www.haberler.com/kayseri-kayso- ... 83-haberi/

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 29 Tem 2017 16:17

Kayso Başkanı Büyüksimitçi: “En az 15 şehre katkısı olur”
Kayseri Sanayi Odası seçimlerinde tekrar aday olacağını açıklayan KAYSO Başkanı Mehmet Büyüksimitçi, yerli otomobil üretiminin Kayseri’de gerçekleştirilmesi için çalışma yürüteceklerini söyledi.


Kayso Başkanı Büyüksimitçi: “En az 15 şehre katkısı olur”

IHA
fft261_mf24262132.jpg
fft261_mf24262132.jpg (28.32 KiB) 892 kere görüntülendi
KAYSO toplantı salonunda gerçekleştirilen kahvaltılı basın toplantısında konuşan KAYSO Başkanı Mehmet Büyüksimitçi, bu yıl sonunda yapılacak olan Sanayi Odası seçimlerinde tekrar aday olacaklarını açıkladı.

Aspilsan’ın Kayseri’de olması otomobil üretimi için avantaj

Daha genç bir kadro ile yola çıkacaklarını belirten Başkan Büyüksimitçi, yeni dönemde seçilmeleri durumunda, yerli otomobilin üretim üssünün Kayseri olması başta olmak üzere çok sayıda çalışma yapacaklarını kaydetti. Türkiye’de, otomobil üretimi yapılacak olan yerleşim merkezinin limana yakın olması gerektiğine dair yanlış bir kanı olduğunu belirten Başkan Büyüksimitçi, “Kayseri’mizde Aspilsan’da gerek lityum iyon gerek diğer pillerle ilgili çalışmalar devam ediyor ki, elektrikli aracın ana maliyeti yüzde 35 civarında pil ya da akü oluşturuyor, Kayseri bu açıdan otomobil üretmye elverişli bir il. Marmara Bölgesinde liman var ama kesinlikle böyle bir yatırım yapılmamalı. Bizim ülkemiz de, Avrupa ülkelerindeki şehirlerde olduğu gibi gelişmeli ve aradaki farkı kapatmalı. Bunun için de hep birlikte çalışmalıyız. Bu raporları tüm siyasilerimize, Sayın Bakanımıza, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığımıza, Odalar ve Borsalar Birliğimize verdik” diye konuştu.


“En az 15 şehre katkısı olur”

Kayseri’de otomobil üretilmesi durumunda, bu durumun diğer şehirlerle birlikte yapılacağını da dile getiren Başkan Büyüksimitçi, “Bu işi tek başımıza da yapalım demiyoruz. Bu iş Kayseri’de yapılırsa dünyadaki örneklerinde olduğu gibi yakınımızdaki en az 15 şehirle birlikte yaparız. Çünkü her şeyi bir kere daha üretmenin anlamı yok; üretilmiş olanın tedarikçi aracılığıyla kullanılması ve entegrasyonun yapılması çok önemli” dedi.


Kayseri Endüstri 4.0’da da öncü olacak

Yerli otomobil üretimi dışında, terminal ve havaalanı ile bağlantılı gümrük bir saha, yüksek hızlı tren projesi, Kayseri - Ankara yolunun iyileştirilmesi ve buradan Niğde’ye otobanla bağlanması konularında da çalışmalar yürüteceklerini belirten Başkan Büyüksimitçi, 4. Organize Sanayi Bölgesi ile ilgili çalışmalarda da sona gelindiğini ifade etti. İlde bir Teknoloji Geliştirme Bölgesi, Gıda Sanayi İhtisas OSB ve Savunma Sanayi İhtisas OSB olması gerektiğini de kaydeden Başkan Büyüksimitçi, üniversite-sanayi işbirliğinin geliştirilmesine yönelik daha fazla gayret içerisinde olacaklarını ve halihazırda sayısı 6 olan ar-ge merkezlerinin sayısını da artıracaklarını sözlerine ekledi.

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 02 Ağu 2017 11:29

"Yerli otomobil yatırımı talebinde bulunmak Konya’nın hakkıdır"
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü’ye Konya ziyaretinde "otomobil üretilebilirlik fizibilite raporu" sunuldu.

Etliekmek ve siyah havucun coğrafi işaret tescil belgesi törenine katılmak üzere Konya’ya gelen Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Konya Organize Sanayi Bölgesi’ni ziyaret etti. Yerli otomobil konusunun gündem olduğu ziyarette TBMM Sanayi Komisyonu Başkanı Ziya Altunyaldız, Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü, Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk ve Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik "Konya’da otomobil üretilebilirliği fizibilite raporu"nu Bakan Özlü’ye sundu.

“Raporu bizzat kendim okuyacağım”

Rapor için Konya’ya teşekkür eden Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, yerli otomobil konusunda yürütülen çalışmalarla ilgili bilgi verdi. Bu yıl sonuna kadar ortak girişim grubu ya da girişimci adayını belirleyerek, bir protokol imzalamayı hedeflediklerini söyleyen Özlü, “İnşallah yıl sonuna kadar bunun ismini koyacağız. Ben Konya'nın bir sanayi şehri olduğunu çok iyi biliyorum. Dolayısıyla böyle bir talepte bulunmak Konya'nın hakkıdır ve yapar da. Tabii bu süreç aşama aşama gidecek. İlk aşama ana yüklenicinin belirlenmesi, akabinde tasarım fazı olacak yaklaşık iki yıl... Ondan sonra üretim fazı olacak. Dolayısıyla yer seçimi ya da il seçimi üretim üssü oluşturma noktasında biraz vaktimiz var. Ben Sayın Sanayi Odası Başkanımızın sunduğu raporu bizzat kendim okuyacağım, çalışacağım. Çok teşekkür ediyorum, inşallah hayırlı uğurlu olur” şeklinde konuştu.
detay1501655777.jpg
detay1501655777.jpg (56.2 KiB) 887 kere görüntülendi
Altunyaldız: “Konya, bu konuda istekli”

TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı, AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız da, yerli otomobil konusunda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı öncülüğünde yapılan çalışmaları yakından takip ettiklerinin altını çizerek, “Türkiye bu işi yapacak” dedi.

Konya’nın kısa bir dönem içinde denizle olan bağlantısının da güçleneceğini ifade eden Altunyaldız, “Konya’mız yakın süre içerisinde liman şehrinin sahip olduğu rekabet avantajlarını da yakalamış olacak. Ayrıca Konya’da bir ekosistem var. Konya sanayisinin, otomotiv endüstrimizin geldiği nokta çok önemli. Öte yandan odalarımızın hazırlattığı rapor, Konya’nın yerli otomobil yatırımı konusundaki istekliliğini ve sanayi alt yapısıyla bunu yapabileceğini ortaya koyuyor” dedi.

Kütükcü: “Konya, yerli otomobil yatırımına hazır”

Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü ise, Konya sanayisi ve yerli otomobil konusunda yürüttükleri çalışmalar hakkında bilgi verdi. Kütükcü, yerli otomobil konusunun uzun süredir Konya’nın gündeminde olduğunu, Sanayi Odası olarak 2010 yılından bu yana uluslararası konferanslar düzenleyerek sektörün ilerlemesine katkıda bulunduklarını söyledi.

2018 yılında “Montaj Sanayinden Yerli Markaya” temasıyla beşincisi yapılacak Uluslararası Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Çözümü İçin Kümelenme-OSEG Konferansına Bakan Özlü’yü de davet eden Kütükcü, Konya olarak yerli otomobil yatırımı konusunda son derece istekli olduklarının ve şehrin tüm dinamiklerinin buna hazır olduğunun altını çizdi.

Bakan Özlü’ye Konya’da Otomobil Üretilebilirliği Fizibilite Raporu ile ilgili bilgi de veren Kütükcü, raporun tamamen bağımsız ve uluslararası bir kuruluşa hazırlatıldığını, bir yatırımcının tüm sorularının cevabını bu raporda bulabileceğini bildirdi. Bakan Özlü’ye ayrıca KSO tarafından 2010 yılından bu yana iki yılda bir yapılan OSEG-Uluslararası Otomotiv Sektörünün Geleceği ve Çözümü İçin Kümelenme Konferanslarının raporu da sunuldu.
Konhaber

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 03 Ağu 2017 23:45

Karaman-Konya hızlı tren çalışmasında son durum
karaman-konya-hizli-tren-calismasinda-son-durum.jpg
karaman-konya-hizli-tren-calismasinda-son-durum.jpg (75.4 KiB) 883 kere görüntülendi
TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, Karaman-Konya ve Karaman-Ulukışla anasında yapılan hızlı tren çalışmalarını inceleme üzere Karaman’a geldi.

TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, Karaman-Konya ve Karaman-Ulukışla anasında yapılan hızlı tren çalışmalarını inceleme üzere Karaman’a geldi.
Belediye Başkanı Ertuğrul Çalışkan ile görüşen TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, dana sonra başkanla birlikte Larende altgeçit inşaat alanını, yaya altgeçidi ve peron çalışmalarını inceledi.
TCDD Genel Müdürü Apaydın, hızlı tren hattını en kısa sürede hizmete açmak için geceli gündüzlü çalışmaları sürdürdüklerini ifade ederek, söz konusu proje kapsamında demiryolu hattındaki hemzemin geçit kazalarını önlemek amacıyla 1 adet alt ve 4 adet üstgeçit inşa edileceğini söyledi. Karaman Belediye sınırları içerisinde yapılan geçit çalışmalarında Karaman Belediyesinin büyük desteğini gördüklerini kaydeden TCDD Genel Müdürü Apaydın, Karaman Belediye Başkanı Ertuğrul Çalışkan’a teşekkür etti.
Karaman Belediye Başkanı Ertuğrul Çalışkan ise, kazaların önüne geçilmesi ve şehir içi trafik akışının hızlanması için alt ve üst geçit yapımına büyük önem verdiklerinin altını çizerek, bu çalışmalarda belediye olarak üzerine düşen ne görev varsa bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da yapmaya devam edeceklerini kaydetti. Başkan Çalışkan, “Karaman’ı kuzey aksında Konya’ya hızlı trenle, oradan YHT’lerle İstanbul ve Ankara’ya, güney aksında ise Adana ve Mersin’e hızlı demiryoluyla bağlayacak projeye büyük önem ve destek veriyoruz. Bu proje; hızlı yolcu taşımacılığının yanı sıra bir sanayi merkezi olan şehrimizden hızlı yük taşımacılığı da yapılarak Karaman’ın ekonomisine katkı sağlayacak. Proje tamamlandığında şehrimizin gelişmesinin önü açılacak. Diğer yandan Karaman Belediyesi ve TCDD işbirliğiyle yapımına başlanan Larende alt geçidinde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. İnşallah bu yılın Eylül ayında tamamlanıp hizmete girecek. Bununla birlikte 4 ayrı noktadan daha Larende, Sümer ve Yenişehir Mahallelerini üst geçit ile şehre bağlayacağız. Tüm bu projelerin tamamlanması için büyük gayret gösteren Sayın Genel Müdürümüze ve ekibine çok teşekkür ediyorum” diye konuştu.

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 03 Ağu 2017 23:52

Kayseri Antalya ve Ankara Kayseri YHT Hattı Güzel Olacak

Kayseri En Güzel Yatırımları hak eden metropol bir kenttir

Ülkemizde Son yıllarda süratle devam eden Yüksek Hızlı Tren Projelerinin arasına Antalya Eskişehir Ve Antalya Kayseri arası dahil edilmiştir Proje ve Zemin etüdü yapılması Hızla devam etmektedir. üç Metropol Kent arasındaki Yolcu taşımacılığı daha kısa sürede yapılacaktır. Projenin tamamı Yüksek bir rakama tekamül etmektedir 11,5 milyar dolarlık bir yatırım gerektiren projeyi yapmayı bırak gündeme bile getirmek büyük bir olay olmuştur .
file.jpg
file.jpg (48.77 KiB) 880 kere görüntülendi
Yapılan, projesi devam eden ve projesi taslak halinde olan Türkiye’deki Tüm hızlı tren ağlarının yapılması için gereken para 55 milyar dolar civarındadır bu yüksek bir rakamdır emeği geçen herkese Başta Ulaştırma Bakanımıza Teşekkür ederim.

Buna ilaveten Yerköy Kayseri Yüksek Hızlı Tren Hattı tamamlandığında Ankara’ya ulaşım daha kısa sürede ve daha az maliyetle yapılacağından Kayseri halkı rahat,ucuz ve konforlu bir yolculuk yapacaktır.


Sendika Genel Merkezi olarak edindiğimiz bilgiye göre, Antalya-Eskişehir ve Antalya-Kayseri arasında da saatte 200 km hıza uygun olarak, hızlı demiryolu projesi tamamlandığında her yıl ortalama 4,5 milyon yolcu ve 10 milyon ton yük taşınacağı öğrenildi. 642 km’lik bir uzunluğa sahip tren yolunda güzergâhların Kayseri-Nevşehir arası 41 kilometre, Nevşehir-Aksaray arası 110 kilometre, Aksaray-Konya arası 148 kilometre, Konya-Seydişehir arası 91 kilometre, Seydişehir-Manavgat arası 98 kilometre, Manavgat-Alanya arası 57 kilometre, Manavgat-Antalya arası ise 97 kilometre olacağı, proje tamamlandığında bölge için çok önemli olan yük taşımacılığı da gerçekleştirileceği belirtildi.

HIZLI TREN PROJELERİ MALİYETİ BÜYÜK PROJELERDİR

Projenin tahmini yapım bedeli 11.5 milyar lira olacak. Tamamlandığında her yıl ortalama 4.3 milyon yolcu taşınması tahmin ediliyor. Projenin Seydişehir açısından önemi ise, Seydişehir-Antalya arasında 85-90 kilometrelik bir hat yapılacak, yani Seydişehir’den binen bir yolcu hızlı trenle Antalya bölgesine 25 ile 35 dakika arasında ulaşabilecek.


MESAFELER KISALACAK VE ANKARA-ANTALYA ARASI 3 SAAT OLACAK

Ayrıca Antalya-Eskişehir ve Antalya-Kayseri hızlı demiryolu tamamlandığında Antalya-İstanbul seyahat süresi 4.5 saat, Antalya-Ankara arasının ise 3 saat olacağı öğrenildi.

Bir taraftan Güneye ulaşacak Bir taraftan da Ankara Eskişehir Ve İstanbul’a kadar uzanacak Demir ağlar Ülkemizi Ve Kayserimizi Daha yaşanabilir yerler yapacaktır.

Kayserimize hayırlı olması dileğiyle.


Abdullah PEKER
Ulaştırma Ve Demiryolu Çalışanları Sendikası Genel Başkanı

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Ağu 2017 19:01

İstanbul, Bursa ve Kocaeli sanayiye doydu!
Kütahya Ticaret ve Sanayi Odası'nın istişare toplantısında konuşan TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, "İstanbul, Bursa ve Kocaeli artık sanayiye doydu, taşıyor. Bu şehirlerde sanayileşme için arazi üretilemiyor'' açıklamalarında bulundu.
NzIxMjE5Mz-istanbul-bursa-ve-kocaeli-sanayiye-doydu.jpg
NzIxMjE5Mz-istanbul-bursa-ve-kocaeli-sanayiye-doydu.jpg (33.52 KiB) 846 kere görüntülendi
Emlakkulisi.com
İstanbul, Bursa ve Kocaeli sanayiye doydu!
Sektörel Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu, Kütahya Ticaret ve Sanayi Odasınca düzenlenen, sanayici ve iş adamları ile oda ve borsa başkanlarının katıldığı istişare toplantısında açıklamalarda bulundu. Kütahya'nın sanayileşmede hızla ilerleyen bir kent ve aynı zamanda Anadolu'nun parlayan bir yıldızı olduğunu söyleyen Hisarcıklıoğlu, Bölgede Kütahya'nın yatırım yapılacak önemli kentler arasında olduğunu ifade etti. Hisarcıklıoğlu, "İstanbul, Bursa ve Kocaeli artık sanayiye doydu, taşıyor. Bu şehirlerde sanayileşme için arazi üretilemiyor. Sanayileşme için artık arazi yok. Bursa'da tarım arazilerini ya sanayiye çevireceğiz ya da yeni açılım alanlarına gideceğiz. Tarım arazilerini sanayiye açamayız çünkü gelecekte dünyayı bekleyen en önemli şey kıtlık. Allah bize çok bereketli topraklar vermiş. Bu açıdan Kütahya sanayileşme açısından en avantajlı bölgelerden birisi. Kütahya seramikte, camda ve porselende dünya markası. Kütahya otomotiv yan sanayinde piyasaya girmeye başladı. Kütahya'da 8 firma otomotiv yan sanayi üretimi yapıyor. Kütahya geleceğin sanayisine yani otomotiv yan sanayine doğru giriş yapmış durumda'' şeklinde konuştu. Hisarcıklıoğlu, "İstanbul, Bursa ve Kocaeli artık sanayiye doydu, taşıyor. Bu şehirlerde sanayileşme için arazi üretilemiyor. Sanayileşme için artık arazi yok. Bursa'da tarım arazilerini ya sanayiye çevireceğiz ya da yeni açılım alanlarına gideceğiz. Tarım arazilerini sanayiye açamayız çünkü gelecekte dünyayı bekleyen en önemli şey kıtlık'' ifadelerini kullandı.
Bursa'da Bugün

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Ağu 2017 19:03

YENİ MARMARA HAVZASI
KONYA AKSRAYA KAYSERİ MERSİN ...

Ülkemizin yeni teknolojik ürünler üretim merkezi -MERKEZ TÜRKİYE BÖLGESİ..Bu bölge limanlara daha hzılı ve uygun olarak ulaşmalı...
taşeli ve antalya bölgesi limanları da inşallah yakın gelecek te devre'ye alınır demiryolu projeleri ile aynı anda projeler hayata geçer...

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4443
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 19 Ağu 2017 22:47

Konya YHT Garı yılda 3 milyon yolcuya hizmet verecek

Başbakan Yıldırım tarafından temeli atılan Konya YHT Garı'nın, yılda 3 milyon yolcuya hizmet vermesi bekleniyor.


thumbs_b_c_601f1d7c7b515736ecb3911fe8ba288b.jpg
thumbs_b_c_601f1d7c7b515736ecb3911fe8ba288b.jpg (42.58 KiB) 828 kere görüntülendi
KONYA

Başbakan Binali Yıldırım tarafından temeli atılan Konya Yüksek Hızlı Tren (YHT) Garı'nın yılda 3 milyon yolcuya hizmet vermesi bekleniyor.

Devlet Demiryolları İşletmesi (TCDD) Genel Müdürlüğünce yapılan yazılı açıklamada, Konya YHT Garı ve Kayacık Lojistik Merkezi'nin temelinin, Başbakan Yıldırım tarafından, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ın da katıldığı törenle atıldığı hatırlatıldı.

Yılda 3 milyon yolcuya hizmet vermesi beklenen garın, Konya Büyükşehir Belediyesinin hafif raylı sistem projesiyle entegre olacağı vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Konya Buğday Pazarı Mevkisi'nde yolculara yönelik her türlü sosyal ve kültürel donanımların yer alacağı yeni gar, Konya'yı Anadolu'nun lojistik üssü haline getirecek. Konya (Kayacık) Lojistik Merkezi, Organize Sanayi Bölgesi yakınındaki 1 milyon metrekare alan üzerine kurulacak ve yıllık 1,7 milyon ton taşıma kapasitesine sahip olacak. Sanayicilerimizin rekabet gücünü artırmak ve ülkemizi bölgesinin lojistik üssü yapmak üzere 21 ayrı yerde lojistik merkez yapımı planlandı. Ülkemize lojistik merkezler kazandırma projesi kapsamında, bugüne kadar 7 adet lojistik merkez hizmete açılmış olup, diğerlerinin de yapım, ihale ve kamulaştırma çalışmaları devam ediyor. Türkiye'yi bölgenin lojistik üssüne dönüştürecek lojistik merkezlerin tamamı hizmete girdiğinde, Türk lojistik sektörüne 34 milyon ton ilave taşıma imkanı ile 10 milyon metrekarelik açık alan, stok alanı, konteyner, stok ve elleçleme sahası kazandırılacak."


Muhabir: Savaş Güler
AA

faruk gorez

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Ağu 2017 12:22

MMO : Sanayide bölgesel uçurum artıyor
2017081712031519_caem8t2fevptk2e0q4grf8g9q11.jpg
2017081712031519_caem8t2fevptk2e0q4grf8g9q11.jpg (57.42 KiB) 821 kere görüntülendi
Makina Mühendisleri Odası (MMO) tarafından hazırlanan 'Sanayinin Sorunları ve Analizleri' kapsamında, 'Türkiye’de bölgesel dengesizliklerin' arttığı belirtildi


TMMOB Makina Mühendisleri Odası (MMO), her ay iktisatçı-yazar Mustafa Sönmez’in katkısıyla hazırladığı sanayinin sorunları bülteninin 30’uncusunu “Türkiye’de Bölgesel Dengesizlikler” konusuna ayırdı. TÜİK, Hazine Müsteşarlığı, OECD ve Kalkınma Bakanlığı verileri kullanılarak yapılan analizde, milli gelirin coğrafi dağılımındaki eşitsizliğin 2004-2014 dönemi sonuçlarına yer verildi. Milli gelirin üretiminde İstanbul hegemonyasının değişmediğine vurgu yapılan çalışmada, Doğu-Güneydoğu ve Karadeniz yörelerinin azgelişmişlik sorunlarının ve göç kanaması sorunlarının sürdüğüne işaret edildi.


MMO analizinde şu noktalara dikkat çekildi:

• TÜİK’in Bölgesel Milli Gelir verileri, 2004-2014 döneminde 26 alt bölge içinde İstanbul’un tek başına milli gelirdeki payını koruduğunu, 2004’te yüzde 30 olan payını 2014’te yarım puan da artırarak yüzde 30.5’e çıkardığını ortaya koyuyor. İstanbul’u çevreleyen illerin ülke milli gelirine katkıları ise 2004’te yüzde 14.8 iken 2014’te yüzde 15.7’ye çıktı. Böylece İstanbul ve çevre illerden oluşan Marmara Bölgesi’nin ülke milli gelirindeki payı 2004’te yüzde 44.8 iken 2014’te yüzde 46.2’ye yükseldi.


• Marmara’nın yüzde 46’yı aşan milli gelir payına karşılık İzmir merkezli Ege’nin milli gelire katkısı 2004’te yüzde 13.5 olan payını koruyamadı ve pay, yüzde 12.7’ye geriledi. Anılan dönemde tarım ve sanayi bölgesi olarak bilinen İzmir’in yanı sıra Aydın-Denizli–Muğla ile Manisa ve çevresi de milli gelire katkılarını koruyamamışlardır. Bölgenin turizmdeki etkinliği, kayıplarını telafiye yetmemiş görünüyor.

• TÜİK verilerine göre, Başkent Ankara da milli gelire katkı payını anılan dönemde koruyamayarak düşürdü; payı, yüzde 9.4’ten yüzde 9.1’e indi. Konya, Kayseri ve “Kapadokya” da 2004’te yüzde 6.3 olan paylarını 2014’te yüzde 6.2’de ancak tutabildiler.

• Tarım ve turizm bölgesi olan Antalya ve havalisinin milli gelire katkısı yüzde 4’ün altına inerken Adana-Mersin aksı ile ilişkili Gaziantep havalisi ve Hatay çevresinin toplamından oluşan bölgenin payı da yüzde 8.1’den ancak yüzde 8.5’e çıktı.

• Tüm Karadeniz şeridini oluşturan 18 ilin milli gelire katkısı 2004’teki yüzde 6.7 olan payını koruyamadı ve yüzde 6.3’e geriledi.
Reklamdan sonra devam ediyor

• Doğu ve Güneydoğu’daki 21 ilin milli gelire katkısı ise 2004’te yüzde 6.9 iken 2014’te ancak yüzde 7.1’e çıktı. Bu göreli artışta, Güneydoğu illerinin Kuzey Irak ile artan ticari ilişkilerden yararlanmasının etkili olduğu söylenebilir.

• İstanbul’un en gelişkin bölge olarak, 2004’te en az gelişmiş Van bölgesi ile arasındaki fark, 100’e 21 düzeyindeydi. 2014 yılına gelindiğinde İstanbul ile Van arasındaki fark 100’e 25'e çıkarak görece bir iyileşme gösterdi. Aynı fark, Ağrı ve havalisi ile Şanlıurfa, Diyarbakır bölgeleri için de aynıydı. Yani, işsizliğin, verimsiz tarımın ve hayvancılığın hakim olduğu bu bölgelerde kişi başına hasıla, hizmetler ve sanayinin hakim olduğu İstanbul’un ancak dörtte biri kadardı.

• İstanbul ile Karadeniz bölgesindeki fertler arasında fark da 2014’te 100’e karşılık 40-43’e kadar iyileşti. 2004’e göre uçurum 3-4 puan daralmış olsa da farkın devasa boyutu çok azalmadı.

• TÜİK verilerince ortaya konulduğu gibi, 2004-2014 döneminde büyümenin çarpık sonuçlarından biri de bölgesel farkları azaltamaması, eşitsizlikleri giderememiş olmasıdır. Bu konuda resmi belgelerde sorunun önemi kabul edilmiş görünse de alınan önlemler etkili olamadı.

• Yatırımların genelde patinaj yaptığı, özellikle sanayi yatırımlarının artmadığı son yıllarda, yeni bir büyüme paradigması, sanayiye yeni bir bakış açısını, yatırımları özendirecek yeni bir yaklaşımı gerektirirken, bölgesel eşitsizliklere karşı kamu yatırımcılığı, yerelde ise bölge dinamiklerini harekete geçirebilecek katılımcı, şeffaf, hukuka, liyakata dayalı yapılanmalara ihtiyaç daha çok artıyor.

• Üretilecek yeni bir paradigmada teşvik kadar, “caydırıcılık” aracı da devreye alınmalıdır. İstanbul başta olmak üzere, bazı bölgelere, bazı yatırımların, özellikle inşaat yatırımlarının yönelmesinin önüne engeller konulmalı.

• Kamu yatırımcılığı etkili bir biçimde devreye alınmalıdır. Yerel inisiyatiflerin, kooperatiflerin, yerel yönetimlerin özellikle imalat sanayisini geliştirmeleri için etkinleştirilmiş ve demokratikleştirilmiş merkezi planlama ile koordineli büyüme çabaları desteklenmeli.
20170817120302448_caem8t2fevptk2e0q4grf8g9q11.jpg
20170817120302448_caem8t2fevptk2e0q4grf8g9q11.jpg (42.18 KiB) 821 kere görüntülendi
https://www.aydinlik.com.tr/mmo-sanayid ... ustos-2017

Cevapla