Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzası

Sektörel gündem,Belediyeler; haber arşivi niteliğinde paylaşımlar..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Kas 2017 22:12

Geleceğe Daha Emin Adımlarla Yürüyoruz
Konya’nın Uluslararası Rekabetteki Konumu Açısından Dünü ve Bugünü; Ulusal ve Yerel Düzeyde Kalkınma Hedefleri konulu panele katılan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, belediyelerin temel görevinin şehrin imarının yanında insanların mutluluğunu sağlayacak çalışmalara da imza atmak olduğunu söyledi. Başkan Akyürek, orta gelişmişlik tuzağına yakalanan şehirlerin yeni bir sıçrama yapamayarak yerinde sayacağını ifade etti.
[Geleceğe Daha Emin Adımlarla Yürüyoruz]



Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Turkuvaz Medya Grubu Yazarlar Buluşması kapsamında “Konya’nın Uluslararası Rekabetteki Konumu Açısından Dünü ve Bugünü; Ulusal ve Yerel Düzeyde Kalkınma Hedefleri” konulu panele katıldı.

BELEDİYELER İNSANLARIN MUTLULUĞUNU SAĞLAYACAK ÇALIŞMALAR DA YAPMALI

Sabah Gazetesi Yazarı Prof. Dr. Kerem Alkin’in yönettiği panelde, belediyelerin şehrin lokomotifi konumunda olduğunu ve temel görevlerinin şehrin imarının yanında insanların mutluluğunu sağlayacak çalışmalara da imza atmak olduğunu söyleyen Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, “Sadece yol, kanalizasyon, kaldırım, park, bina yapmak insanların mutluluğunu sağlamıyor. Ayrıca ihtiyacı olanın yanında yer almak ve doğumdan ölüme kadar sosyal destekler. Kültürel belediyecilik alanında yapılacak faaliyetler gibi konularla birlikte toptan insanların mutlu olmasını, yatırımların mutluluğa hizmet etmesini sağlamak gerekiyor” dedi.

Ekonomide kullanılan orta gelir tuzağı ifadesinin belediyecilik açısından benzer bir durum teşkil ettiğine dikkat çeken Başkan Akyürek, “Orta gelir seviyesinde bir tıkanma olursa bir sıçrama daha yapılamazsa zengin ülkeler arasına girilemez. Şehircilikte de orta gelişmişlik tuzağına yakalanılırsa şehirlerimiz yeni bir sıçrama yapamaz. Bir körlük meydana gelir ve yerinde saymaya başlar” diye konuştu.

BELEDİYECİLİK KLASİK ANLAMIN ÇOK ÖTESİNE GEÇTİ

Başkan Akyürek, beklentisi yüksek olan vatandaşların yatırımları iyi şekilde denetleyip takip etmesinin ülke gelişiminin de anahtarını oluşturduğunu dile getirerek, “Yönetenler çağa ayak uydurmak zorunda, yoksa şehirleri devre dışı kalır. Bulunduğu konum zayıflar ve şehre hizmet edemez hale gelir. Belediyecilik klasik anlamının çok ötesine geçti. Artık ademi merkeziyetçilik ülkemizde farklı bir şekilde uygulanıyor. Yeni Büyükşehir Yasasıyla sorumluluk alanımız 2 bin kilometrelerden 42 bin kilometreye çıktı. Büyükşehir Belediyesi olarak şu anda bin 200 mahalleye hizmet götürüyoruz. Buna göre bir çalışma sistemi uygulamak gerekiyor. Kurumlarımızla ve kuruluşlarımızla Konya olarak bunu yakaladığımızı düşünüyoruz. Geleceğe daha emin adımlarla yürüdüğümüzü düşünüyoruz” ifadelerini kullandı.

KONYA’YI ANADOLU’NUN ÜRETİM MERKEZİ HALİNE GETİRMEK İSTİYORUZ

Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü, “Konya’nın gelecekte Anadolu’nun üretim merkezi, Marmara Havzası’nın alternatifi bir üretim havzası, Konya-Karaman-Mersin aksının da yeni üretim aksı olarak hayata geçeceğini düşünüyoruz. Bu konuda Kalkınma Ajansımız, Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığımız, Büyükşehir Belediyemiz ve Organize Sanayi Bölgesi olarak da her türlü projeyi ortak yürütüyoruz. Yürüttüğümüz projelerle inşallah Konya’yı Anadolu’nun üretim merkezi haline getirmek istiyoruz” dedi.


TARIM 5-6 KAT BÜYÜDÜ

Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik de, “Son 15 yıldır AK Parti hükümetleri tarım sektörüne 30 milyar dolar verdi. Hem mekanizasyon olarak hem de üretilebilir süreklilik olması için bu desteği veriyor. Bundan dolayı Konya bölgemizdeki tarımın büyümesi 5 veya 6 kat yukarı çıktı” şeklinde konuştu.
En son Z-Kontrol tarafından 02 Kas 2017 22:01 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1864
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen erdemka38 » 02 Kas 2017 19:54

Yerli otomobilde üreticiler belli olduğuna göre planlamaya geçilir artık üretim birkaç merkezde olacaktır ana üniteler iç Anadolu Konya Kayseri Mersin hattında üretilebilir kanımca..

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 06 Kas 2017 17:01

Dünya Gazetesi yazarı Murat Yülek yazdı: "KOP Veri Merkezi Projesi Türkiye’nin iki değil üç koridorun kesişimi (ulaştırma, enerji ve veri öngörüsüyle uyumlu."
23316689_836281169886149_4482869730840950854_n.jpg
23316689_836281169886149_4482869730840950854_n.jpg (217.29 KiB) 346 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 20 Kas 2017 17:59

Yerli otomobil için 'şehirler yarışıyor'

Yerli otomobili üretecek konsorsiyumun belirlenmesinin ardından milletvekilleri, fabrikanın kendi şehirlerinde ve komşu illerde kurulması için taleplerini dile getirdi.

TBMM

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonundaki 2018 bütçesinin görüşmelerinde söz alan bazı milletvekilleri, yerli otomobili kendi seçim çevrelerinde istemelerinin gerekçelerini anlattı.

MHP Mersin Milletvekili Baki Şimşek, babası doğmadan 5 yıl önce, Türkiye'nin 1944 yılında ilk uçağını ürettiğini; Amerika'nın da kendisi doğmadan önce aya gitttiğini söyledi. Şimşek, "Her şeye rağmen 2019 yılında otomobil üretilecek olmasından duyduğumuz memnuniyeti belirtmek istiyorum." dedi.

İstanbul ve Marmara merkezli projelerden vazgeçilerek, yapılacak olan otomobil fabrikalarının mutlaka, ikinci Marmara olmaya aday olan Adana- Mersin-Niğde-Aksaray-Kayseri bölgesi içerisinde seçilecek bir yere yapılması gerektiğini belirten Şimşek, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü'den bu konuyu Bakanlar Kurulunda gündeme getirmesini istedi.


AK Parti Erzurum Milletvekili İbrahim Aydemir, yerli otomobil ile Türkiye'nin tarihi bir atılım yaptığını ifade etti.

"Bu atılımda bölgemizin de imzası olsun istiyoruz." diyen Aydemir, "Erzurum başta olmak üzere bölgemizde yerli otomobil üretimi için yeterli altyapısı olan iller var. Mesela yerli otomobili Erzurum'da üretin. Bu hal bölgemizde yaşanan göçü bütünüyle sıfıra indirecektir; buna inancımız tamdır." dedi.

Bunun, aynı zamanda bölgedeki beyin ve sermaye göçünü de önleyeceğini dile getiren Aydemir, Doğu Anadolu Bölgesi'nin, katma değer üreten bir bölge olacağını söyledi. Aydemir, "Eğer yerli otomobil üretimi bütün mümkün değilse, o zaman herhangi bir aksamına yönelik üretim noktaları bölgemizde tesis edilmelidir. Bunu bölgede göçün, dahası terörün de sonlandırılması adına tarihi bir fırsat olarak gördüğümüzü belirtelim." diye konuştu.
"Zonguldak buna hazır"

AK Parti Zonguldak Milletvekili Faruk Çaturoğlu, konuşmasında, "Yerli ve milli otomobilin Zonguldak'ta yapılması istiyoruz." dedi.

Bakan Özlü'nün konuyla ilgili bir açıklamasında "Şehirleri yarıştıracağız." dediğini anımsatan Çaturoğlu, "Zonguldak buna taliptir. Çünkü tarihi, kültürel, bilgi ve teknoloji birikimi, Cumhuriyetin ilk sanayi başkenti oluşu, organize sanayi bölgeleri ve endüstri bölgeleriyle birlikte buna Zonguldak layıktır, Zonguldak buna hazırdır. Zonguldak'a pozitif ayrımcılık yapmanızı bekliyoruz. Bu, aynı zamanda Zonguldak-Bartın-Karabük havzasında sanayinin, ekonomik faaliyetlerin çeşitlenmesiyle birlikte sadece madenciliğe bağlı olmasının önünü açacak ve bağımlı olmaktan kurtaracak önemli bir hadisedir." değerlendirmesinde bulundu.

Muhabir: Alp Özden

AA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 28 Kas 2017 22:14

Yeni Marmara Havzasının Başkenti Kayseri

#KayseriBüyürseAnadoluBüyür
#BirlikteKayseriyiz
#TürkiyeninTeknolojiÜretimMerkeziKayseri
#KayseriOtomotivSavunmaHavacılıkEnerjiSağlıkTeknolojileriVizyon2023

23915517_131279450880278_6485688770334501902_n.jpg
23915517_131279450880278_6485688770334501902_n.jpg (26.24 KiB) 302 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 13 Ara 2017 11:42

Sanayi Yatırımında Arazi Sıkıntısı

MTSO Başkanı Şerafettin Aşut, bölgede en büyük eksikliğin sanayi yatırımları için arazi üretmede yaşandığını kaydederek, "Marmara dışında oluşacak yeni endüstri ve ekonomi bölgesi için en potansiyel yer Doğu Akdeniz ve hinterlandıdır. İlgili otoritelerin, istihdam, ihracatla katma değer oluşturan ve toplumsal refahın üreticisi olan yatırımlara karşı daha toleranslı olması gerekmektedir. Yani, yatırımlarda okyanusları aşıp derede boğulmamalıyız" dedi.


Mersin Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Başkanı Aşut, geçen hafta sonu yapılan Mersin İş Dünyası Başarı Ödül Töreni ile Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) Akdeniz Bölge Toplantısı’nı değerlendirdi. Toplantılara Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan ile Bilim, Teknoloji ve Sanayi Bakanı Faruk Özlü’nün katıldığını hatırlatan Aşut, "Öncelikle, Mersin İş Dünyası Başarı Ödülleri Töreni ile başlamak isterim. Aslında daha önce Odamız öncülüğünde yaptığımız ‘Vergi Ödül Töreni’ne bazı yeni kategoriler ekleyerek düzenlediğimiz bir tören oldu. Bu sene kurumlar ve gelir vergisi dışında, en çok ihracat yapan, en çok istihdam ortaya çıkaran, serbest bölgemizde en çok işlem yapan firmalarımızı da onurlandırmak ve bu ödüllerle motive etmek istedik. Çünkü bu sıkıntılı dönemlerde yapılan şeyler gerçekten küçümsenecek şeyler değildir. Böylesi küresel ve bölgesel sorunların ortasında üretmek, istihdam oluşturmak, zor pazarlarda ihracat yapmayı başararak, katma değer oluşturup vergi vermek büyük bir başarıdır. Bu anlamda ben ödül alan tüm firmalarımızı kutluyorum" diye konuştu.

"Tüm sıkıntılara rağmen bu süreçte iş dünyamız 1 milyon 750 bin girişimciye ulaştı"
Türkiye’nin 2008 küresel finans krizinden sonra küçülen dünya ekonomisinin olumsuz etkilerine maruz kaldığını vurgulayan Aşut, "Ardından Arap Baharı’nın olumsuz etkilerine maruz kaldı. Pazarlarımız sıkıntıya girdi. Ardından ülke içinde dış destekli terör oyunları ile Türkiye’de bir iç sıkıntı oluşturulmak istendi. Daha sonra Suriye’deki savaş pazara giden yollarımızı kapattı. Bunlar yetmezmiş gibi üstüne dış destekli ihanet girişimi olan bir darbe teşebbüsü yaşadık. Yani, 10 yıldır kafamızı kaldırmamıza izin verilmedi. Tüm bu sıkıntılı süreçte iş dünyamız 1 milyon 750 bin girişimciye ulaşabildiyse, hala İtalya ve Çin arasında en büyük sanayi ülkesi isek, hala üretiyorsak, ihracat yapabiliyorsak ve bunu kaliteli şekilde yapıyorsak, bunun arkasında iş dünyamızın bu başarısı vardır, Türk girişimcisi vardır. Elbette kamu ve özel sektör işbirliğindeki uyum, ortak çalışmalar, hükümetimizin doğru ekonomik reform paketleri ve siyasi istikrar bu başarının temel payandalarıdır. Mersin her zaman, bu işbirliklerinin en istekli ve en uyumlu ortağı olmuştur. Mersin olarak bu sıkıntılı süreçte şikayet etmedik. Devletimizden bedava arsa istemedik. Teşvik veya para istemedik. En küçük firmamızdan, en büyük firmamıza kadar ürettik, istihdam oluşturduk, ihracat yaptık, yeni pazarlar bulduk, Mersin’i uluslararası oluşumlara entegre ettik. Daha da önemlisi vergi verme oranı ve miktarı ile hep en üstteki illerden olduk. Ülkemizin zenginliğinin önemli bir parçası olmakla gurur duyduk. Bu anlamda bu ödülleri hak eden firmalarımız gerçek anlamda gurur kaynağımızdır" şeklinde konuştu.


"Okyanusları aşıp, derede boğulmamalıyız"
Organize Sanayi Bölgeleri Üst Kuruluşu (OSBÜK) Akdeniz Bölge Toplantısı hakkında da konuşan Aşut, "Mersin, Adana, Osmaniye Hatay, Kahramanmaraş ve hinterlandımızdaki Gaziantep, Kayseri, Konya, Karaman ve Aksaray sanayisi Mersin’de bir araya geldi. Doğu Akdeniz ve hinterlandının gücü ortaya çıktı. Doğu Akdeniz ve hinterlandı Türkiye’nin yeni Marmara’sı olmaya adaydır. Türkiye’nin yeni ekonomi ve endüstri bölgelerine ihtiyacı vardır. Türkiye’nin tüm sanayisini Marmara’ya toplaması akılcı değildir ve riskleri vardır.
Ekonominin ülke çapında homojen yayılması zenginliğin ve gelir dağılımının da adil dağılması demektir. Bu aynı zamanda toplumsal bir konudur. Göçlerin nedeni bu gelir dağılımın homojen olmamasıdır. İşte Marmara dışında oluşacak yeni endüstri ve ekonomi bölgesi için en potansiyel yer Doğu Akdeniz ve hinterlandıdır. Bu bölgede Türkiye’nin iki önemli limanı var. Yani, ülkenin ihracat ve ithalat kapısı bu bölgede. Marmara’dan sonra en büyük dış ticaret hacmi bu bölgede. Türkiye’nin en büyük lojistik gücü bu bölgede. 25 devlet ve vakıf üniversitesi ile bilginin üretildiği bir bölge. 30’a yakın OSB’nin olduğu 10’a yakın teknoparkın olduğu bir teknoloji ve sanayi bölgesi. Serbest bölgesiyle, tarımda liderliğiyle, vasıflı insan kaynağıyla lider bölgelerden biri. Yani, aslında gereken şey küçük bazı dokunuşlar. Bu konuda en büyük eksiklik sanayi yatırımları için arazi üretmede yaşanan sıkıntılardır. Bakanlığın ülke vizyonu için onay verdiği bir projeyi ne yazık ki yerel mercilerden geçiremediğimiz durumlar oldu. İlgili otoritelerin, istihdam, ihracatla katma değer oluşturan ve toplumsal refahın üreticisi olan yatırımlara karşı daha toleranslı olması gerekmektedir. Yani, yatırımlarda okyanusları aşıp derede boğulmamalıyız. Bakanlarımızın katkılarıyla bu sorunların çözümünde daha fazla yol alacağımızı umuyoruz" ifadelerini kullandı.

Milliyet

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 13 Ara 2017 15:40

Konya yerli marka otomobile talip
AK Parti Konya Milletvekili, Sanayi, Ticaret ve Enerji Komisyonu Başkanı Ziya Altunyaldız yerli marka otomobil üretimine Konya’nın talip olduğunu açıkladı.
353070.jpg
353070.jpg (98.63 KiB) 258 kere görüntülendi
AK Parti Konya Milletvekili, Sanayi, Ticaret ve Enerji Komisyonu Başkanı Ziya Altunyaldız yerli marka Otomobil üretimine Konya’nın talip olduğunu söyledi. Altunyaldız, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın himayelerinde Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü ve TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu koordinasyonunda yürütülen yerli marka otomobil üretme sürecinde oldukça önemli bir aşama kat edildiğini ifade ederek, "5 babayiğitten oluşan Ortak Girişim Grubu ülkemiz için bu son derece önemli kararını hayata geçirmek üzere elini taşın altına koydu ve 2 Kasım 2017 tarihinde Cumhurbaşkanımızın huzurunda imzalar atıldı. Şimdi ilk prototipin üretimi 2019 yılında tamamlanacak ve 2021 yılında yerli marka otomobilimiz yollarda olacak” dedi.

Konya heyeti Bakanın kapısını çaldı

Ülkemizin stratejik projelerinden biri olan yerli marka otomobil projesinde Konya’nın en önemli taliplerden biri olduğunu açıklayan Altunyaldız, bu kapsamda Konya Milletvekilleri ile Ticaret ve Sanayi Odası başkanlarıyla Bakan Faruk Özlü’nün kapısını çaldıklarını ifade etti. Altunyaldız, “Geçtiğimiz akşam Bakanımız ile yaptığımız görüşmede Konya’nın stratejik konumu, ana ve yan sanayisi, tedarik zinciri ağı, üniversiteleri, insan kaynağı ve her şeyden önemlisi yüreğinde taşıdığı heyecanı ile Türkiye’nin milli markalı otomobilini üretmeye hazırlıklı ve istekli olduğunu ilettik. Rifat Hisarcıklıoğlu ile de bizzat görüşerek yerli marka otomobilin Konya’da üretilmesiyle ilgili görüş ve değerlendirmelerimizi kendisiyle paylaştık. Neler yapabiliriz değerlendirdik. Bu konuda Genel Başkan Yardımcımız, Milletvekillerimiz, Valimizle, Belediyemizle, Odalarımız ve Borsamızla, Kalkınma Ajansımızla çalışmalarımız hızla devam ediyor” şeklinde konuştu.


Orta Anadolu’nun sanayi üretim merkezi Konya

Marmara Havzasının artık yeni yatırımları kaldırmadığına işaret eden Altunyaldız, Konya merkezli Karaman, Kayseri, Aksaray, Niğde, Nevşehir ekseninden Mersin’e uzanan Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzasının ülkemizin sanayi dönüşümünü hızlandırmada lokomotif görevi göreceğini belirtti. Altunyaldız, “Konya Lojistik Merkezi, Kayseri-Konya-Seydişehir-Antalya ve Konya-Karaman, Karaman-Mersin Hızlı Demiryolu Projeleri Konya merkezli Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzasının oluşması yolunda mihenk taşı projeleridir. Konya’nın coğrafi konumunun avantajlarının ortaya çıkarılması, Konya’nın doğuyla batıyı bütün dinamikleriyle bağlaması ve Orta Anadolu’dan tüm ülke ve bölgeye lojistik hizmet verebilmek amacıyla bu projeler oldukça büyük önem taşıyor. Üretim ve lojistik havzası olma yolunda demiryolu ulaşımı oldukça önemli. Diğer taraftan, Orta Anadolu’nun gerçek bir yatırım üssü haline gelebilmesi, dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 90’ının gerçekleştirildiği denizyoluna hızlı ve düşük maliyetli bağlantı sağlanmasıyla mümkün olabilecektir” ifadelerini kullandı.


Yerli marka otomobil projesi Anadolu sanayisini dönüştürecek

Altunyaldız, otomotiv sektörünün, üretimde bulunduğu ekonomiye yüksek katma değer sağlayan, teknolojik gelişmeleri hızlandıran, ihracat yoluyla döviz geliri kazandıran, müşterisi olduğu birçok sektörün gelişimine katkıda bulunan, lokomotif niteliğinde bir sektör olduğunu belirtti. Otomotiv endüstrisinin tedarik sürecinde demir çelik, petro-kimya, boya, tekstil, plastik, cam, elektrik elektronik ve makine sanayi gibi alanlarda iş potansiyeli oluşturduğunu ifade eden Altunyaldız, satış sırası ve sonrasında da perakende, bankacılık, sigortacılık gibi alanlarda iş hacmi oluşturduğunu söyledi. Altunyaldız, “Tüm bu hususları masanın üzerine koyduğumuzda karşımıza çok önemli bir sonuç çıkıyor. Türk sanayisini yüksek katma değerli üretim yapısına evirmek istiyorsak, işte elimizde çok iyi bir fırsat var. Sanayimizin dönüşümünü Anadolu’dan başlayarak daha sürdürülebilir ve istikrarlı gerçekleştirebiliriz. Orta Anadolu’da can bulacak otomotiv sektörü bölgenin sahip olduğu güçlü üretim kabiliyetleriyle birleştiğinde, küresel ölçekte rakipleriyle rekabette önemli bir avantaj elde edecektir. İşte bu yüzden Orta Anadolu’nun sanayi üretim merkezi olarak Konya, yerli marka otomobili üretmeye hazır” diye konuştu.


http://www.memleket.com.tr/konya-yerli- ... 81555h.htm

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 13 Ara 2017 17:20

Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzası

Kayseri - Antalya Hızlı Tren Hattı (Ulaşım,Lojistik)
25395356_134395373902019_1890282903_n.png
25395356_134395373902019_1890282903_n.png (333.41 KiB) 246 kere görüntülendi
Alıntıdır

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yeni Marmara Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 14 Ara 2017 21:55

ORTA ANADOLU SANAYİ ÜRETİM HAVZASI
Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzası.jpg
Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzası.jpg (155.15 KiB) 219 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4433
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Orta Anadolu Sanayi Üretim Havzası

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 15 Ara 2017 18:26

https://www.youtube.com/watch?v=EXWgoB27rIc

Mustafa Kalaycı: “Yerli otomobil yatırımı için en uygun yer Konya”

Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Sekreter Yardımcısı ve Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, Anadolu’yu şaha kaldıracak yerli otomobil yatırımı için en uygun yerin Konya olduğunu söyledi.

Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Genel Sekreter Yardımcısı ve Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, Anadolu’yu şaha kaldıracak yerli otomobil yatırımı için en uygun yerin Konya olduğunu söyledi.


MHP Genel Sekreter Yardımcısı ve Konya Milletvekili Mustafa Kalaycı, TBMM Genel Kurulu’nda yaptığı konuşmada, 17 Aralık’ta gerçekleşecek Şeb-i Arus için herkesi Konya’ya davet ederek, KOP ve diğer Bölge Kalkınma İdareleri ile yerli otomobili gündeme getirdi.

KOP Eylem Planı’nın yenilenerek bölgeye tahsis edilen kaynağın artırılmasını talep eden Mustafa Kalaycı, “2015 yılında 2014-2018 dönemini kapsayan KOP, DAP, DOKAP ve İkinci GAP Eylem Planları açıklanmıştır. Eylem planları ile GAP için 53,4 milyar lira, DAP için 21 milyar lira, DOKAP için 10 milyar lira, KOP için 9,9 milyar lira kaynak tahsisi yapılmıştır. Konya, Karaman, Aksaray ve Niğde’den oluşan KOP bölgesi kapsamına geçen yıl Nevşehir, Yozgat, Kırşehir ve Kırıkkale illerimiz de eklenmiştir. KOP Eylem Planı’nın yenilenerek tahsis edilen kaynakların artırılması, özellikle bölgeye başka havzalardan su getirilmesine yönelik projelerin KOP proje stokuna eklenmesi gerekmektedir” dedi.


“KOP Bölgesine dış havzalardan su getirecek yeni projelere şiddetle ihtiyaç var”

Kalaycı, yüksek oranda tarım alanına sahip KOP bölgesinin dış havzalardan su getirecek yeni projelere şiddetle ihtiyacı bulunduğunu kaydetti. Kalaycı, “Ülke tarım alanlarının çayır ve mera hariç yüzde 19,5’ine sahip bulunan KOP illerinde, toplam yüzölçümün yüzde 48,7’sini tarım alanları oluşturmaktadır. KOP bölgesinin bu denli yüksek oranda tarım alanı bulunmasına karşın, su kaynakları kısıtlıdır. Arazilerin ancak 3’te 1’i sulanabilmektedir. KOP illerinden Konya, Karaman, Niğde ve Aksaray’ın büyük bölümü ile Ankara’nın küçük bir bölümünün içinde bulunduğu Konya kapalı havzası ülkemizin sulanabilir alanlarının yüzde 17’sine sahiptir. Buna karşın ülkemizin su kaynaklarının ancak yüzde 4’ü bu havzada bulunmaktadır. Bundan dolayı dış havzalardan su getirecek yeni projelere şiddetle ihtiyaç vardır. Mavi Tünel muhteşem proje ama Konya Ovası’nın su ihtiyacını karşılamak için yeni projeler lazımdır. Toroslarda hâlen değerlendirebilecek imkânlar vardır. Ermenek Barajı’ndan, Manavgat Çayı’ndan Fırat Karasu’dan, Kızılırmak’tan, Sakarya’dan su getirmenin yolları bulunmalı, ovanın su ihtiyacı karşılanmalıdır. Ermenek çayı ve Manavgat Havzası Büyükköpçay-Aksu çayından su getirecek projeler üzerinde DSİ tarafından yapılan çalışmalar bir an önce bitirilmeli ve projeler programa alınmalıdır” diye konuştu.


“Yerli otomobil yatırımı için en uygun yer Konya”

Konya olarak, Türk malı otomobile Anadolu’nun damgasını vurmak istediklerini dile getiren Kalaycı şöyle konuştu; “Ülkemizde bölgelerin sahip olduğu imkân ve potansiyelin sektörel haritası çıkartılmalı, her bir bölgede potansiyeli yüksek ve başka yerlere göre üstün olan sektörler desteklenerek belirli yöreler “Sektörel Çekim Merkezleri” haline getirilmelidir. Ülkemizde mekansal gelişme için plan hazırlanmalı, küresel rekabet gücü yüksek yeni odaklar oluşturulmalıdır. Marmara Havzası dışında Konya, Kayseri, Mersin, Gaziantep gibi Anadolu’da yeni odaklar belirlenmelidir. Bu kapsamda uygulanacak politikalar ve alınacak tedbirler, ülke kalkınmasına ve bölgelerarası gelişmişlik farklarının azalmasına önemli katkı sağlayacaktır. Türkiye’nin önünde Anadolu’yu yeniden şaha kaldırmak için yeni bir fırsat vardır. Bugün hepimizi heyecanlandıran yerli ve milli otomobil yatırımı mutlaka Anadolu’ya yapılmalıdır. Anadolu’da en uygun yer de, merkez şehirlerinden biri olan Konya’dır. Ülkemizde otomotiv yan sanayi sektörünün lokomotifi haline gelen ve en büyük metal işleme kapasitesine sahip olan il Konya’dır. Konya otomotivde kaliteli ürünleriyle artık dünyada çok önemli bir merkez haline gelmiştir. Konya’da otomotiv adına her türlü üretim yapılmakta, otomobilin her parçası üretilebilmektedir. Konya olarak, Türkiye’nin ilk yerli otomobil fabrikasına ev sahipliği yapmak, Türk malı otomobile Anadolu’nun damgasını vurmak istiyoruz. Konya Organize Sanayi Bölgesi, yerli otomobil yatırımı için talep edilen büyüklükte arsa tahsisi yapmaya, gerekli tüm altyapıyı oluşturmaya hazır olduğunu açıklamıştır.”


“Beyşehir başta MPT-76 ve diğer silahların üretimi için değerlendirilmeli”

Mustafa Kalaycı, Konya’da savunma sanayisi yönünden de önemli bir potansiyel bulunduğunu, Beyşehir bölgesinde silah ihtisas organize sanayi bölgesinin de mutlaka kurulması gerektiğini vurguladı. Kalaycı, “Beyşehir ilçemize bağlı Huğlu, Üzümlü ve Gencek’te 100 yılı aşkın süredir av tüfeği üretilmektedir. Tümüyle yerli hammadde kullanımı, nitelikle iş gücü, yüksek katma değerli ve ihracata dönük üretim söz konusudur. Dünyada 2016 yılında yaklaşık 1 milyar dolarlık av tüfeği ihracatı yapılmış olup, Türkiye 138 milyon dolarla 2. sıradadır. Av tüfeği ihracatımızın büyük çoğunluğu Beyşehir’de bulunan firmalar tarafından gerçekleştirilmiştir. Beyşehir, Üzümlü ve Huğlu’da av tüfeği ve askeri silah imalatı ve geliştirilmesi konusunda, MEVKA tarafından birtakım çalışmalar yürütülmektedir. Başta Milli Piyade Tüfeği Projesi kapsamında MPT-76 ve diğer silahların üretimi için bölge değerlendirilmeli ve savunma sanayine entegre edilmelidir. Bölgede Silah İhtisas Organize Sanayi Bölgesi de mutlaka kurulmalıdır. Selçuk Üniversitesi tarafından Kalkınma Bakanlığı’na teklif edilen Silah Sanayi Eğitim ve Ar-ge Altyapısının Güçlendirilmesi Projesinin desteklenerek, 2018 yatırım Programı çerçevesinde uygulanmasının sağlanmasını, Konya olarak, Sayın Kalkınma Bakanımızdan bekliyoruz” şeklinde konuştu.

İHA

Cevapla