Demiryolu Ulaşım - Lojistik Haberleri ve Teknolojileri

Sektörel gündem,Belediyeler; haber arşivi niteliğinde paylaşımlar..
faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Kas 2016 16:19

file.jpg
file.jpg (151.82 KiB) 755 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1864
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen erdemka38 » 17 Oca 2017 23:42

Son çalışmalar..

faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 19 Oca 2017 14:49

Ulaşımı hızlandıracak demiryolu projeleri
Türkiye'de 2023 yılına kadar ülke nüfusunun yarısına yakınının yaşadığı 18 il, yüksek hızlı demiryolu ağıyla birbirine bağlanacak. Hizmet vermeye başladığından bu yana büyük ilgi gören YHT'lerde bugüne kadar taşınan yolcu sayısı 29 milyonu buldu.

2023 yılına kadar ülke nüfusunun yarısına yakınının yaşadığı 18 ilin yüksek hızlı demiryolu ağıyla birbirine bağlanması hedefleniyor.
2023 yılına kadar ülke nüfusunun yarısına yakınının yaşadığı 18 ilin yüksek hızlı demiryolu ağıyla birbirine bağlanması hedefleniyor.

Türkiye'de bin 213 kilometre YHT hattı bulunuyor. Ülkede ilk hızlı tren 2009'da Ankara-Eskişehir arasında hizmete girdi. 2011'de Ankara-Konya, 2013'te ise Eskişehir-Konya arasında yüksek hızlı trenlerle yolcu taşınmaya başlandı.

Türkiye, 2009'da tanıştığı yüksek hızlı tren (YHT) teknolojisiyle ulaşımda yeni bir döneme girerken, 2023 yılına kadar ülke nüfusunun yarısına yakınının yaşadığı 18 ilin yüksek hızlı demiryolu ağıyla birbirine bağlanması hedefleniyor.

Hizmet vermeye başladığından bu yana büyük ilgi gören YHT'lerde bugüne kadar toplam 29 milyon yolcu taşındı.

Projelerde son durum

Türkiye'nin 2023 hedefleri kapsamında 25 bin kilometre demiryolu uzunluğuna ulaşılması öngörülüyor. Bunun 3 bin 500 kilometresinin yüksek hızlı, 8 bin 500 kilometresinin ise hızlı tren hatlarından oluşması planlanıyor.

Tamamlanan ve yapımı devam eden yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projelerinin merkezi Ankara olacak. Başkent'ten İstanbul, Sivas, İzmir, Eskişehir ve Konya gibi illere yüksek hızlı trenlerle seyahat yapılabilecek.

Sivas, Ankara ve İstanbul'a hızlı trenle bağlanacak. Ankara-Sivas arasındaki seyahat süresi 12 saatten 2 saate, İstanbul-Sivas arasındaki seyahat süresi ise 5 saate inecek.

Bursa-Ankara ve Bursa-İstanbul arasındaki seyahat 2 saat 15 dakikaya düşecek. Bursa-Bilecik (Osmaneli) Hızlı Demiryolu Projesi kapsamında Bursa-Yenişehir kesiminin altyapı inşası devam ediyor. Yenişehir-Bilecik (Osmaneli) kesiminin inşasına ise bu yıl başlanacak.

Türkiye'nin en büyük 3 şehrinden ikisini buluşturacak Ankara-İzmir YHT Projesi Ankara (Polatlı)-Afyonkarahisar ve Afyonkarahisar-Uşak (Eşme) kesiminde altyapı yapım çalışmaları ile Eşme-Salihli ve Salihli-Manisa kesiminde altyapı ihale süreci devam ediyor. Manisa- İzmir (Menemen) kesiminde alt ve üstyapı işleri için sözleşme imzalanarak çalışmalara başlandı. Proje tamamlandığında Ankara-İzmir arasında demiryoluyla seyahat süresi 14 saatten 3 saat 30 dakikaya düşecek.

Yüksek hızlı tren projelerinin yanı sıra hızlı tren projeleri de tüm hızla sürüyor. Sivas-Erzincan hızlı demiryolu projesinin ilk etabının yapım ihalesi gerçekleştirildi.

Bakan Arslan, YHT Gar Kompleksi çalışanlarının yeni yılını kutladı.
Bakan Arslan, YHT Gar Kompleksi çalışanlarının yeni yılını kutladı.

Konya-Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren projesinde Konya-Karaman ve Adana-Gaziantep arasında inşaat çalışmaları, diğer bölümlerde ise yapım ihale çalışmaları devam ediyor.

Bilecik- Bursa, Ankara-İzmir, Ankara-Sivas yüksek hızlı demiryolu ve Konya-Karaman, Sivas-Erzincan hızlı demiryolu hatlarıyla kısa vadede ülke nüfusunun yarısına yakınının yaşadığı 18 il yüksek hızlı demiryolu ağıyla birbirine bağlanacak.

Hızlı ve yüksek hızlı tren hattı projelerinin tamamlanmasının ardından kentler arası hedeflenen seyahat süreleri şöyle:

Hızlı ve yüksek hızlı tren hattı Seyahat süresi
Ankara-İstanbul 3 saat
Ankara-Bursa 2 saat 15 dakika
Bursa-Bilecik 45 dakika
Bursa-Eskişehir 1 saat 5 dakika
Bursa-İstanbul 2 saat 15 dakika
Bursa-Konya 2 saat 40 dakika
Bursa-Sivas 4 saat 15 dakika
Ankara-Sivas 2 saat
İstanbul-Sivas 5 saat
Ankara-İzmir 3 saat 30 dakika
Ankara-Afyonkarahisar 1 saat 30 dakika
Konya-Karaman 40 dakika
Ankara-Karaman 2 saat 10 dakika
İstanbul - Karaman 4 saat
yenişafak

faruk gorez

Re: Demiryolu Haberleri

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Oca 2017 22:24

Kayseri İli 2017 Yılı Yatırımları
Adsız.png
Adsız.png (25.89 KiB) 725 kere görüntülendi
http://www.kayseri.gov.tr/2017-yili-yatirim-programi

faruk gorez

Re: Demiryolu Haberleri

Mesaj gönderen faruk gorez » 26 Oca 2017 12:13

`Ulaştırma türlerinin birbiriyle entegrasyonu çok önemli`
HABER DETAY: http://www.udhb.gov.tr/haber-455-%60ula ... lerinin-bi… …

faruk gorez

Re: Demiryolu Haberleri

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Şub 2017 14:33

http://www.rayhaber.com/2017/02/tcddnin ... rceklesti/
TCDD’nin 10 Adet Yüksek Hızlı Tren Alımı İhalesi Gerçekleşti :İhaleye giren 3 uluslararası şirketler grubundan 273.2 milyon Avro ile en düşük teklifi İspanyol CAF şirketi verdi. Bunu %21 farkla 349.3 milyon Avro ile Alman Siemens AG-Siemens AŞ takip etti.

İhale TCDD Genel Müdürlüğünce 30 Ocak 2017’de, İslam Kalkınma Bankasından (İKB) temin edilen kredi ile bu alanda etkin uluslararası şirketlerin katılımıyla yapıldı.

3 uluslararası şirketler grubunun katıldığı ihalede en düşük teklifi 273.257.433 Avro ile İspanyol CAF şirketi Verdi. Bunu 349.345.401,91 Avro ile Alman Siemens AG-Siemens AŞ takip etti. İki teklif arasındaki fark %21 olarak gerçekleşti.

TCDD ihale komisyonunun öncelikle teknik değerlendirme sürecini sonlandırması ve ardından da finansal teklifi değerlendirmesi bekleniyor. İhale süreci TCDD İcra Kurulu tarafından ve İKB Yöneticiler Kurulu tarafından onaylanması ile sonlanacak.

İhalede verilen teklifler,

İhaleye 5 şirket davet edilmişti.

Bu şirketlerde; saatte 300 km hız yapabilecek kapasitede tren üretme lisansı olması, yeterli bilgi birikimi olması, TCDD’den daha once iş almış olması şartları aranmıştı. İhalenin pazarlık usulü ile yapılacağı da duyurulmuştu. Davet edilen şirketler;
-Siemens (Germany)
-Alstom (France)
-CAF (Spain)
-Rotem (S. Korea)
-Bombardier (Canada)

Ayrıca İKB Yöneticiler Kurulu tarafından onaylanan 312 milyon AVRO kredi ile ilgili taslak anlaşmanın onay için Hazine Müsteşarlığına sunulduğu da alınan bilgiler arasında.
tcddnin-10-adet-yuksek-hizli-tren-alimi-ihalesi-gerceklesti.jpg
tcddnin-10-adet-yuksek-hizli-tren-alimi-ihalesi-gerceklesti.jpg (20.79 KiB) 712 kere görüntülendi
tcddnin-10-adet-yuksek-hizli-tren-alimi-ihalesi-gerceklesti-2.jpg
tcddnin-10-adet-yuksek-hizli-tren-alimi-ihalesi-gerceklesti-2.jpg (41.01 KiB) 712 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Demiryolu Haberleri

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Şub 2017 14:47

Lojistik Koordinasyon Kurulu Altıncı Kez Toplandı
lojistik-koordinasyon-kurulu-altinci-kez-toplandi.jpg
lojistik-koordinasyon-kurulu-altinci-kez-toplandi.jpg (26.51 KiB) 711 kere görüntülendi
Lojistik Koordinasyon Kurulu Altıncı Kez Toplandı :Lojistik Koordinasyon Kurulu altıncı toplantısını; Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarının başkanlığında, Bilim, Sanayi ve Teknoloji, Çevre ve Şehircilik, Dışişleri, Ekonomi, Gümrük ve Ticaret, İçişleri ve Kalkınma Bakanlıkları Müsteşarları ile Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanlarının katılımı ile UDH Bakanlığında gerçekleştirdi.

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Veysi Kurt, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TOBB Başkan Yardımcısı Halim METE’nin de katıldığı toplantıda lojistik sektörünün durumu ile geliştirilmesi için proje, öneriler görüşüldü.

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Veysi Kurt, liman, OSB, maden işletmeleri ve fabrikaların demiryoluna bağlanması için 33 adet bağlantı hattının belirlendiğini ve bunların toplam uzunluğunun 389 km olduğunu belirterek, 20’si liman olmak üzere, 12’si OSB, 7’si maden işletme tesisi ve 240 fabrika ile 279 yük merkezine bağlantı sağlanabileceğini söyledi.

Kurt, yılda yaklaşık 45 milyon ton yükün demiryolu ile taşınabileceğine vurgu yaparak; “Kılçık demiryolu hattı olarak ifade edilen iltisak hattı bağlantısı önerilen yük merkezlerinden; demiryolu ile yük taşıma taahhüdü veya yapımına mali destek olabilecek firmalarla ilgili bir analiz yaptık. Bu durumun yanı sıra fizibilite çalışmalarımız sonucunda bağlantı hatlarının, yük merkezlerinin genelde Marmara ve Çukurova bölgesinde yoğunlaştığını tespit ettik. Ege, İç Anadolu, Batı Karadeniz, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da da bu merkezler mevcuttur.” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Müsteşarı Hayri Aka ise konuşmasında, her yıl yaklaşık 10-15 adet yeni demiryolu bağlantısının yapılmasının ülkemizde yük taşımacılığının geliştirilmesi açısından büyük önem arz ettiğini ifade ederek, ilgili özel sektör kuruluşları ile görüşmeler yapılmasının önemli olduğunu vurguladı.

UDHB Müsteşarı Suat Hayri AKA, TCDD Taşımacılık ile TCDD tarafından demiryolu ile yük taşımacılığının geliştirilmesi konusunda önerilen bağlantılara ilişkin ortak bir ön fizibilite yapılmasını ve sonuçlarının yaklaşık bir ay sonra yapılacak toplantıda paylaşılmasını istedi. Yapımı kolay, maliyeti düşük ve potansiyel demiryolu yükü ve sağlayacağı fayda yüksek bağlantılardan başlamak üzere, her yıl yaklaşık 10-15 adet yeni demiryolu bağlantısının yapılmasının ülkemizde demiryolu ile yük taşımacılığının geliştirilmesi açısından büyük önem arz ettiğini ifade etti.
Rayhaber

faruk gorez

Re: Demiryolu Haberleri

Mesaj gönderen faruk gorez » 17 Şub 2017 13:44

Hızlı tren yolları için mantarı sertleştirilmiş yerli üretim ray projesi son aşamaya geldi. Prototip rayların KARDEMİR'de üretimi başarıyla gerçekleştirildi. Ülkemiz için ileri bir adım niteliğindeki bu önemli projeye katkısı olan tüm taraflara milletim ve devletim adına teşekkür ediyorum.
Gencağa Pürçek
16508230_1596573153694155_109755139851780144_n.jpg
16508230_1596573153694155_109755139851780144_n.jpg (62.51 KiB) 706 kere görüntülendi
16730118_1596573163694154_2661824616492790426_n.jpg
16730118_1596573163694154_2661824616492790426_n.jpg (45.83 KiB) 706 kere görüntülendi
16730406_1596573177027486_3754027340823164887_n.jpg
16730406_1596573177027486_3754027340823164887_n.jpg (69.08 KiB) 706 kere görüntülendi
16729324_1596573180360819_6780773986455940595_n.jpg
16729324_1596573180360819_6780773986455940595_n.jpg (71.61 KiB) 706 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Demiryolu Ulaşım Haberleri ve Teknolojileri

Mesaj gönderen faruk gorez » 17 Şub 2017 18:46

İZMİR DEMİRYOLU PROJE VE ÇALIŞMALARI
Demiryolu projesine de büyük önem verdiklerini anlatan Arslan, yüksek hızlı tren projesinin Salihli-Manisa arası bölümünün ihalesinin de yakında tamamlanacağını bildirdi.

Arslan, Aliağa-Çandarlı-Bergama demiryolu bağlantısı çalışmalarına değinirken de "Trenlerimiz Çandarlı'dan Bandırma'ya, oradan tren üzerinden inmeden vagonlar Tekirdağ'a oradan da Avrupa'ya gidebilecek. Aliağa-Çandarlı-Bergama-Demiryolu inşaatıyla ilgili ihale sürecini başlattık, 21 Mart'ta tekliflerini alıyoruz." diye konuştu.

http://udhb.gov.tr/haber-478-ulastirma- ... latti.html

faruk gorez

Re: Demiryolu Ulaşım Haberleri ve Teknolojileri

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Şub 2017 14:18

İstanbul-Sofya Ekspresi yola çıkıyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yaptığı açıklamada, 292 kilometre uzunluğundaki Kapıkule-İstanbul demiryolu hattındaki yenileme çalışmalarının tamamlandığını ifade etti.

Halkalı-İstanbul arasındaki yolcu trenlerinin geçen yıl çalışmaya başladığını anımsatan Arslan, TCDD Taşımacılık ile Bulgar Demiryolları arasında imzalanan anlaşma çerçevesinde Bulgaristan/ Sofya-İstanbul /Halkalı arasında İstanbul-Sofya Ekspresi isimli yeni bir trenin, 20 Şubat itibarıyla seferlerine başlayacağını açıkladı.

Arslan, Türkiye ile Avrupa ülkeleri arasındaki yolcu taşımacılığının İstanbul-Bükreş arasında her gün karşılıklı olarak işletilen Bosfor Ekspresi ile sağlandığına işaret ederek, şunları kaydetti:

"Trakya bölgesindeki yol yenileme çalışmaları nedeniyle 3 Haziran 2014 tarihinden itibaren İstanbul-Kapıkule arasında otobüs aktarması gerekiyordu. Artık bu aktarmaya gerek kalmadı. Kapıkule-İstanbul demiryolu hattındaki yol yenileme çalışmaları tamamlandı, yol pırıl pırıl oldu. Bulgar Demiryolları ve TCDD Taşımacılık arasında imzalanan anlaşma ile yeni bir trenin sefere konulması kararı alındı. İstanbul-Sofya Ekspresi, Sofya-Halkalı arasında karşılıklı her gün işleyecek ve tren dizisi TCDD Taşımacılık Şirketi'ne ait iki yataklı vagon, bir adet kuşetli vagon ve Bulgar Demiryollarına ait bir adet kuşetli vagon olmak üzere yüksek kalitede toplam dört vagondan oluşacak."

Belgrad ve Bükreş bağlantıları da sağlanacak

İstanbul-Sofya Ekspresi'ne yaz aylarında İstanbul-Belgrad ve İstanbul-Bükreş bağlantısını sağlamak üzere vagonlar bağlanacağı bilgisini veren Arslan, trenin Halkalı’dan saat 22.40’da, Sofya’dan ise 21.00’de hareket edeceğini, seyahat süresinin yaklaşık 9 saat 50 dakika olacağını ifade etti.

http://udhb.gov.tr/aciklama-21-istanbul ... kiyor.html

Cevapla