Demiryolu Ulaşım - Lojistik Haberleri ve Teknolojileri

Sektörel gündem,Belediyeler; haber arşivi niteliğinde paylaşımlar..


faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 16 Haz 2016 12:34

http://www.udhb.gov.tr/iller/Kayseri/index.html#p=34
Adsız.png
Adsız.png (323.94 KiB) 930 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 16 Haz 2016 12:35

Adsız.png
Adsız.png (294.48 KiB) 930 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 16 Haz 2016 12:36

Adsız.png
Adsız.png (302.25 KiB) 930 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Haz 2016 00:43

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan Ramazan Bayramı sonunda Kayseri de olacak bölgenin ulaşım projeleri ile ilgili son durumunu değerlendİrecek Bakan ARSLAN...

faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Haz 2016 23:48

Konya Hızlı Tren merkezi oluyor
AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız, “Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Demiryolu Hattı ülkemizin turizm merkezleri olan Antalya, Konya ve Kapadokya bölgesini Kayseri’ye ve dolayısıyla hızlı demiryolu ağına bağlayacak” dedi
Sanayi, Ticaret ve Enerji Komisyonu Başkanı, AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız başkanlığında TBMM’de Devlet Demir Yolları Genel Müdürü ve ekibi ile birlikte Konya Büyükşehir Belediyesi yetkilileri ve Meram Belediye Başkanının katılımıyla Konya ulaştırma projelerinin ele alındığı bir toplantı gerçekleştirildi. Toplantıda Ulaştırma Bakanlığı’nın Konya yatırımları ele alındı. Toplantıyla ilgili bilgilendirme yapan Altunyaldız şunları söyledi: “Kayseri-Nevşehir-Aksaray-Konya-Antalya Hızlı Demiryolu Hattı ülkemizin turizm merkezleri olan Antalya, Konya ve Kapadokya bölgesini Kayseri’ye ve dolayısıyla hızlı demiryolu ağına bağlayacaktır. Burada bulunan 4 aksın proje ihaleleri gerçekleşti. Etüd projelerin yani yapıma esas projelerin 2017 yılının ilk aylarında tamamlanacağı öngörülüyor. Yapım işlerinin 2017 yılı Yatırım Programına alınması ve yapım işlerine başlanılması konusunda gerekli takibi bizzat yapacağım.”
MERAM SAKİNLERİNİN TRAFİK SORUNU ÇÖZÜME KAVUŞUYOR

Konya-Karaman hattında şehir içinde yer alan yaya üstgeçitleri ile vasıta alt ve üst geçitlerine ilişkin kurumsal işbölümü anlamında görüşmeler gerçekleştirdik. Burada yer alan 26 geçiş noktasının 4’ü tamamlanmıştı. Geriye kalan 22 geçiş noktasının dördüne ilişkin önümüzdeki hafta TCDD, Karayolları Genel Müdürlüğü, Büyükşehir Belediyesi ve Meram Belediyesinden teknik arkadaşlar yerinde inceleme ziyaretleri yapacaklar. Bu inceleme sonucunda 22 noktayla birlikte bu 4 geçiş noktasında hangi kurum tarafından ne yapılacağı kararlaştırılacak. Sonuç itibariyle hizmete giriş tarihleri de belirlenip, imza altına alınacak. Böylece Meram ilçemizin sakinlerinin günlük hayatını, ticari ve ekonomik faaliyetlerini, tarımsal üretimini doğrudan etkileyen bu konular çözüme kavuşturulmuş olacaktır.
Memleket
294490.jpg
294490.jpg (94.48 KiB) 906 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 01 Tem 2016 05:23

KAYSERİ-ANTALYA HIZLI TREN PROJESİ
Adsız.png
Adsız.png (126.07 KiB) 896 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Tem 2016 15:40

Sürat Demiryolu Hattı 2018'de devreye girecek!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan “Sürat demiryolu 2018’de devreye girince YHT bütün şehirlere uğrayan banliyo hattı gibi olacak” dedi.


Türkiye’nin mega yatırımlarından Osmangazi Köprüsü hizmete açılırken,2023 hedefleri kapsamında yeni bir projenin daha detayları belli oldu. İstanbul ve Ankara arasını 1.5 saate kadar düşürecek ‘Sürat Demiryolu Hattı’ devreye alınıyor. Hız limiti 350 kilometre olacak yeni hattın 2 yıl içerisinde tamamlanması hedefleniyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yeni hattın bir gereklilik olduğunu belirterek, “Onun ön şartı şu anki Ankara- Eskişehir üzeri İstanbul YHT ile diğer bağlantılı YHT’lerin hayata geçtikten sonra belirli bir süre geçmesi gerekiyor. Bu hat yükünü alınca yeteri kadar o zamanda sürat demiryolunu yapıp direk Ankara-İstanbul arası gidecek yolcuyu o hatla götürmek. Sürat demiryolu devreye girince YHT bütün şehirlere uğrayan banliyo hattı gibi olacak. Pendik- Haydarpaşa ile ilgili banliyo hatlarında çalışma yürüyor. Karşıda da Marmaray’ın her iki hattına banliyo bağlanması çalışması yürüyor. Hedef 2018’e bitirip bağlamak” dedi.

UZUNLUĞU 500 KM OLACAK

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın fizibilite çalışmasını büyük ölçüde tamamladığı yeni hat Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilecek. YHT hattının toplam uzunluğunun 500 kilometreyi bulması bekleniyor. Hatta ilişkin projenin toplam maliyetinin 5 milyar doları bulacağı hesaplanıyor. Ankara-İstanbul Otobanı’na paralel olarak inşa edilecek yeni hat İstanbul Köseköy’e ulaşacak. Buradan köprüye bağlanacak.

ANKARA-İZMİR’E 4.2 MİLYAR TL

AK Parti’nin seçim beyannamesinde milyonlarca kişinin beklediği Ankara-İzmir Hızlı Tren Projesi’ne yönelik değerlendirmeler yer alıyor. Projenin yaklaşık bedeli 4.2 milyar TL olarak hesaplanıyor. Orta Anadolu’yu Ege ile bağlayacak bu projenin ulusal demiryolu ağının entegrasyonuna da katkı sunması bekleniyor. Yaklaşık 244 km güzergah uzunluğuna sahip Karaman-Niğde (Ulukışla)-Yenice hızlı tren projesi ise 200 km/sa hıza uygun çift hatlı, elektrikli ve sinyalli olarak planlanıyor. Bu hatta hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılacak. Proje bedeli 3.2 Milyar TL. Hattın 2020 yılında bitirilmesi planlanıyor.

SÜRÜCÜSÜZ ARACIN ÇIKACAĞI MANYETİK YOLLAR

Trafik yoğunluğunun yüksek olduğu kesimlerde güvenliğinin artırılmasına yönelik çalışmalar sürerken yeni yapılacak duble yol ve otobanlarda ise teknolojik alt yapı güçlendirilecek. 3. havalimanı ve 3. köprünün bağlantı yollarından başlamak üzere Türkiye genelinde ‘akıllı yol’ dönemi başlıyor. Sürücüsüz araç ve trenin uzak ihtimaller olmadığını belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan “Yeni planlamalarda hep dikkate alınıyor. 3. köprü bağlantı yollarına ilişkin inşallah bu yönde. Dediğim gibi bu yönde kolay araçlar ona uygun hale getirirseniz manyetik alan oluşturmak o kadar zor değil” değerlendirmesinde bulundu.

ÇARPMAYA KARŞI ESNEK BARİYER

Bağlantı yollarında hava durumu, yoldaki trafik sıkışıklığı, kaza durumu, hız ölçümü gibi durumları gösteren teknoloji yoğun elektronik ekranlar olacak. Üç boyutlu mobil kameralar ile kaza gibi ani müdahale gerektiren durumlardan yetkililer anında haberdar olabilecek. Teknolojideki değişimle birlikte yollara ilave elektronik paneller konulması da mümkün hale gelecek. Uzmanlar çarpmaya karşı esnek bariyer sistemleri üzerinde de duruyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın koordinasyonunda yürütülen çalışmalarda Karayolları Genel Müdürlüğü, yollardaki teknolojik değişime yönelik yenilikleri önümüzdeki dönemde açıklayacak. Türkiye’de akıllı yollara ilişkin son teknolojilerin 3. köprü ve 3. havalimanının bağlantı yollarında sergileneceği belirtiliyor.

Star
sss.jpg
sss.jpg (52.94 KiB) 838 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Tem 2016 21:01

En büyük projeleri kimler yapıyor

En büyük projeleri kimler yapıyor :Marmaray, Avrasya Tüneli, Osman Gazi Köprüsü, 3. Boğaz Köprüsü, Ankara Metrosu gibi dev projeleri hangi inşaat şirketleri hangi yabancı ortakla yapıyor?

Türkiye’nin son yıllardaki en büyük inşaat ve ulaştırma projelerini hangi yabancı şirketler aldı? Marmaray, Avrasya Tüneli, İzmir Körfez Geçiş Köprüsü Osmangazi Köprüsü, Ankara İstanbul Yüksek Hızlı Tren Projesi, Üçüncü Köprü, Kuzey Marmara Otoyolu projelerini kim yapıyor? Türkiye’deki en büyük projelerde ihale alan yabancı şirketler hangileri?

MARMARAY’I KİM YAPTI? GAMA, NUROL, JAPON, İSPANYOL VE GÜNEY KORE İMALATI
BC1 Sözleşmesi adı verilen demiryolu boğaz tüp geçiş inşaatı ve istasyonlar Gama, Nurol ve Japon Taisei ortaklığı tarafından yapıldı.

CR3 Sözleşmesi adı verilen Gebze-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi, inşaat, elektrik ve mekanik sistemleri ise İspanyol Obrascon Huarte Lain (OHL) SA ve Dimetronic SA oratklığı ile yağıldı.

CR2 Sözleşmesi denilen demiryolu araçları temini TCDD İşletmesi Genel Müdürlüğü ve Güney Koreli Hyundai Rotem tarafından kurulan ortak şirket Hyundai EUROTEM tarafından gerçekleştirildi.

Mühendislik ve müşavirlik hizmetlerini ise Oriental Consultants, Yüksek Proje Uluslararası A.Ş. ve Japon JARTS ortaklığı verdi.
marmaray
İSTANBUL BOĞAZI KARAYOLU TÜP GEÇİŞİ PROJESİNİ (AVRASYA TÜNELİ) KİM YAPIYOR?
2016 Aralık’ta açılması planlanan Yapı Merkezi, SK Engineering&Construction, Samwhan Corporation, Hanshin Engineering&Construction ortaklığında yapılıyor.
avrasya tuneli
GEBZE-ORHANGAZİ-İZMİR OTOYOLUNU (OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜ VE BAĞLANTI YOLLARI) (İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ VE BAĞLANTI YOLLARI DÂHİL) KİM YAPTI?
Otoyol ve Bağlantı Yolları Nurol, Özaltın, Makyol, İtalyan Astaldi ve Yüksel, Göçay ortaklığıyla inşaa edildi.
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü IHI ve Japon ITOCHU ortaklığı tarafından yapıldı.
osman gazi kopru
ANKARA-İSTANBUL YÜKSEK HIZLI TREN PROJESİNİ KİM YAPTI?
Eskişehir İnönü ve Kocaeli Köseköy kesimi Çin Demiryolu İnşaat Şirketi CRCC (China Railway Construction Corporation), Çin Ulusal Makine İthalat ve İhracat Şirketi CMC (China National Machinary Import&Export Corporation, Cengiz İnşaat ve IC İçtaş İnşaat ortaklığıyla yapıldı.

Projenin müşavirlik ve kontrollük işleri Uluslararası Birleşmiş Müşavirler Müşavirlik Hizmetleri A.Ş. ve İspanyol Ineco yürütüldü.

Kocaeli Köseköy ve Gebze kesiminin inşaatını İtaltyan Salini Costruttori S.p.A., Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.Ş., İtalyan G.C.F. Generale Costruzioni Ferroviarie S.p.A. ortaklığı yaptı.

Projenin müşavirlik ve kontrollük işleri ILF Mühendislik ve Teknik Danışmanlık Taahhüt ve Ticaret Ltd. Şti., ILF Beratende Ingenieure ZT GmbH, Obermeyer Planen Beraten GmbH, Optim Obermeyer Proje Teknik Bilgi İşlem Merkezi A.Ş. ve Neti Danışmanlık İnşaat Ltd. Şti. ortaklığı yürütttü.
ankara istanbul yht
KUZEY MARMARA OTOYOLU PROJESİ ODAYERİ-PAŞAKÖY KESİMİ VE 3. BOĞAZ KÖPRÜSÜNÜ KİM YAPIYOR?
IC İçtaş İnşaat Sanayi Ticaret A.Ş., İtalyan Astaldi yapıyor. 28 Ağustos 2016 tarihinde açılacak olan 3. Köprünün tasarımını Fransız mühendis ve köprü uzmanı Michel Virlogeux’ya ait.
ucuncu kopru
ANKARA-SİVAS YÜKSEK HIZLI TREN PROJESİNİ KİM YAPIYOR?
2018’de açılması planlanan Yerköy (Yozgat)-Sivas Kesimini Çinli China Major Road Bridge Engineering, Cengiz İnşaat, Mapa İnşaat, Limak İnşaat, Kolin İnşaat ortaklığı yapıyor.
ankara sivas yht
LOKOMOTİF ÜRETİMİNİ KİM YAPIYOR?
TÜLOMSAŞ A.Ş. Genel Müdürlüğü, Amerikalı General Electric ile birlikte yapıyor.

TÜRK MOTOR MERKEZİ KİMİN? (TURKISH ENGINE CENTER)
THY Teknik A.Ş. ve Pratt&Whitney ortak şirketi.

GOODRICH THY TEKNİK A.Ş. SERVİS MERKEZİ KİMİN?
THY Teknik A.Ş. ve Amerikalı Goodrich Aerostructures ortak şirketi.

BOĞAZKÖPRÜ, YENİCE VE MERSİN, TOPRAKKALE HAT KESİMİNDE TRAFİK YÖNETİM SİSTEMİ KURULMASI VE İSTASYON YOLLARININ UZATILMASI İŞİNİN DANIŞMANI KİM?
İspanyol Getinsa, Fransız Sistra ve Türk Yüksel ortaklığı.

BOĞAZKÖPRÜ, ULUKIŞLA, YENİCE, MERSİN, YENİCE, ADANA TOPRAKKALE SİNYALİZASYON VE TELEKOMÜNİKASYON TESİSLERİ YAPIMI İLE ALTYAPININ İYİLEŞTİRİLMESİ İŞİNİ KİM YAPIYOR?
İtalyan Ansaldo şirketi tarafından yapılıyor.

KIZILAY ÇAYYOLU (M2) ve BATIKENT SİNCAN (M3) METRO İNŞAATLARINI KİM YAPIYOR?
Açılım İnşaat ve İspanyol Comsa ortaklığı yapıyor.

ANKARA METROSU ELEKTRO MEKANİK İŞLERİNİ KİM YAPIYOR?
Alsim Alarko ve İtalyan Ansaldo STS ortaklığı tarafından yapılıyor.

ANKARA METROLARINDA KULLANILACAK 324 YENİ ARAÇ KİMDEN GELECEK?
Çinli CSR Electric Locomotive Co. Ltd. Ankara metrosunun 324 yeni aracını gönderecek.

ANKARA-KONYA VE ANKARA-ESKİŞEHİR HATLARINDA ÇALIŞAN 12 ADET YÜKSEK HIZLI TREN SETİNİN 2 YILLIK BAKIM HİZMETİNİ KİM VERECEK?
Trenlerin günlük iç ve dış temizliği, günlük kontrolleri, önleyici ve düzeltici bakım işleri, ağır bakım görevleri, işletme sırasındaki potansiyel hasarların onarımı Fransız Alstom tarafından yapılacak.

ESKİŞEHİR-ALAYUNT-KÜTAHYA-BALIKESİR HAT KESİMİ SİNYALİZASYON VE TELEKOMÜNİKASYON PROJESİ YAPIMINI KİM ÜSTLENDİ?
Fransız Alstom Transport, Alstom Power ve Alstom Ferrovia ortaklığı üstlendi.

BANDIRMA-BALIKESİR (HARİÇ)-MENEMEN HAT KESİMİ SİNYALİZASYON VE TELEKOMÜNİKASYON PROJESİ YAPIMINI KİM ÜSTLENDİ?
İspanyol Invensys Rail Dimetronic ve Fermak ortaklığı üstlendi.

ŞANLIURFA-MÜRŞİTPINAR DEMİRYOLU PROJESİ ETÜT-PROJE, MÜHENDİSLİK VE DANIŞMANLIK HİZMETLERİNİ KİM VERECEK?
İtalyan SWS Engineering SpA tarafından verilecek.

ANKARA-KONYA ARASINDA İŞLETİLMEK ÜZERE 6 ADET ÇOK YÜKSEK HIZLI TREN SETİ ALIMI İHALESİNİ KİM KAZANDI?
% 5 yedekleri, 1 adet simülatör ile 7 yıl süreli bakım-onarım ve temizlik hizmeti dahil ihaleyi Alman Siemens kazandı.

PALU GENÇ MUŞ ARASI 114 KM DEMİRYOLU DEPLASMANI YAPIMINI KİM ÜSTLENDİ?
Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., Özaltın İnşaat Ticaret ve Sanayi A.Ş., Güney Koreli Samsung C&T Corporation ortaklığı tarafından üstlenildi.
Rayhaber
lll.jpg
lll.jpg (49.97 KiB) 1158 kere görüntülendi

Cevapla