Demiryolu Ulaşım - Lojistik Haberleri ve Teknolojileri

Sektörel gündem,Belediyeler; haber arşivi niteliğinde paylaşımlar..
faruk gorez

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen faruk gorez » 11 Tem 2016 12:14

YHT, banliyo hattı gibi olacak

YHT, banliyo hattı gibi olacak : Osmangazi Köprüsü geçtiğimiz günlerde hizmete açılırken, Kocaeli’ni ilgilendiren yeni bir projenin daha detayları belli oldu

İstanbul ve Ankara arasını 1.5 saate kadar düşürecek ‘Sürat Demiryolu Hattı’ devreye alınıyor.

Hız limiti 350 kilometre olacak yeni hattın 2 yıl içerisinde tamamlanması hedefleniyor.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yeni hattın bir gereklilik olduğunu belirterek, “Onun ön şartı şu anki Ankara- Eskişehir üzeri İstanbul YHT ile diğer bağlantılı YHT’lerin hayata geçtikten sonra belirli bir süre geçmesi gerekiyor.

Bu hat yükünü alınca yeteri kadar o zamanda sürat demiryolunu yapıp direk Ankara-İstanbul arası gidecek yolcuyu o hatla götürmek.

Sürat demiryolu devreye girince YHT bütün şehirlere uğrayan banliyo hattı gibi olacak. Pendik- Haydarpaşa ile ilgili banliyo hatlarında çalışma yürüyor.

Karşıda da Marmaray’ın her iki hattına banliyo bağlanması çalışması yürüyor.

Hedef 2018’e bitirip bağlamak” dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın fizibilite çalışmasını büyük ölçüde tamamladığı yeni hat da Yap-İşlet-Devret modeli ile gerçekleştirilecek.

YHT hattının toplam uzunluğunun 500 kilometreyi bulması bekleniyor.

Hatta ilişkin projenin toplam maliyetinin 5 milyar doları bulacağı hesaplanıyor.

Ankara-İstanbul Otobanı’na paralel olarak inşa edilecek yeni hat Köseköy’e ulaşacak.

Köseköy’ün merkez olacağı yeni hızlı tren daha sonra buradan köprüye bağlanacak.
Levent Elmastaş
kkk.jpg
kkk.jpg (72.42 KiB) 724 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Tem 2016 11:44

Ankara-Sivas Demiryolu projesinde Dünyada bir ilk

Ankara-Sivas Demiryolu projesinde Dünyada bir ilk Doğuş İnşaat tarafından yapımı devam eden Ankara-Sivas Demiryolu projesinde Dünya’da ilk kez bu projede yapılacak olan 90 metrelik tabliye tek seferde imal edilecek.

Doğuş İnşaat tarafından yapımı devam eden Ankara-Sivas Demiryolu projesinde Dünya’da ilk kez bu projede yapılacak olan 90 metrelik tabliye tek seferde imal edilecek.

Doğuş İnşaat’ın yapımına devam ettiği Ankara-Sivas Demiryolu Projesi, Kayaş-Kırıkkale Arası (Kesim I) Viyadükleri Yapım İşi şantiyesine 23 Haziran’da TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, TCDD Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hacımurtazaoğlu ve Daire Başkanı Başar Karaman, ziyaret gerçekleştirdiler.

Şantiye alanını ziyaret eden TCDD Genel Müdürü Apaydın gelinen son durum hakkında yetkililerden bilgiler aldı.

Ankara-Sivas Demiryolu Projesi, Kayaş-Kırıkkale Arası (Kesim I) Viyadükleri Yapım İşi’nde MSS ile tabliye imalatına, 2 Mayıs 2016’da başlanmıştı. Ağustos 2016’da da ilk dökümüne başlanacak MSS90 ile de dört döküm sonra, dünyada ilk kez bu sistemle 90 metrelik tabliye tek seferde imal edilebilecek.
ankara-sivas-demiryolu-projesinde-dunyada-bir-ilk
Doğuş İnşaat tarafından ihalesi Şubat 2014 tarihinde kazanılan, yaklaşık 290 milyon TL ihale bedelli Ankara-Sivas Demiryolu Projesi, Kayaş-Kırıkkale Arası (Kesim I) Viyadükleri Yapım İşi’nde MSS Sistemi’ne (Movable Scaffolding System) geçildi.

Proje kapsamında; 2 Mayıs 2016 itibariyle Türkiye’nin en yüksek YHT viyadüklerinin tabliyeleri, Türkiye’de ilk kez Doğuş İnşaat tarafından uygulanan MSS (movable scaffolding system-hareketli iskele sistemi) yöntemiyle imal edilmeye başlandı. Sektöründeki tüm teknolojik gelişmeleri yakinen takip eden Doğuş İnşaat, böylelikle sektörüne bir “ilk”i daha kazandırmış oldu. Yakın bir süreçte Şirket, dünyada da bir ilk olacak, 90 metre açıklıklı tabliyenin birinci faz betonunu da yine MSS yöntemiyle tek seferde dökecek.
ankara-sivas-demiryolu-projesinde-dunyada-bir-ilk
50 yılı aşkın süredir dünyanın dört bir yanında değişik sınıflarda hazır beton üreten Doğuş İnşaat, bir çok “ilk”in hayata geçirildiği bu projede, KGS standartlarına uygun C60 betonunu yine ilk kez seri olarak üreterek tabliye betonlarında kullanmaya başladı.

Toplam uzunluğu 6.216 m olacak 4 viyadük inşaasını içeren projenin, Ağustos 2016 tarihinde tamamlanması öngörülüyor.

Toplamda 461 kilometre uzunlukta olan Ankara-Sivas Demiryolu projesi tamamlandığında yolculuk süresi 2 saat 51 dakikaya inecek. Hattın 2018 yılında tamamlanması planlanıyor.
Levent Elmastaş
ankara-sivas-demiryolu-projesinde-dunyada-bir-ilk.jpg
ankara-sivas-demiryolu-projesinde-dunyada-bir-ilk.jpg (35.71 KiB) 718 kere görüntülendi
ankara-sivas-demiryolu-projesinde-dunyada-bir-ilk-1.jpg
ankara-sivas-demiryolu-projesinde-dunyada-bir-ilk-1.jpg (51.5 KiB) 718 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Tem 2016 15:07

İzmir-Antalya hızlı tren hattına Çinliler talip oldu
İzmir-Antalya hızlı tren hattına Çinliler talip oldu :Ege Bölgesi ulaşımına büyük kolaylık getirecek dev projede önemli bir gelişme yaşandı. İzmir ile Antalya arasında yapılması planlanan otoyol ve hızlı tren hattına Çinliler talip oldu. Çin’in Şangay kentinde yapılan G20 Ticaret Bakanları Zirvesi’ne katılan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Çinli yetkililerle bu iki projeyi de görüştüklerini açıkladı. Zeybekci, “İzmir-Antalya Hızlı Tren ve Otoyol hatları için Çin’in güçlü talebi var. Biz Ekonomi Bakanlığı olarak bunun takibini yapacağız” dedi. Hızlı tren projesinde İzmir, Denizli üzerinden Antalya’ya bağlanacak. Otoyol projesinde ise, İzmir-Aydın arasındaki otoyol Denizli üzerinden Antalya’ya uzatılacak.
Rayhaber
izmir-antalya htp.jpg
izmir-antalya htp.jpg (46.82 KiB) 716 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen faruk gorez » 17 Tem 2016 13:11

Türkiye'nin en uzun demiryolu tünelinde çalışmalar hızlandı
Osmaniye'nin Bahçe ilçesi ile Gaziantep'in Nurdağı ilçesini bağlayacak "Demiryolu çift tüp geçit projesi"nde tünel kazma makinesinin devreye girmesiyle çalışmalar hız kazandı.
Türkiye'nin en uzun demiryolu tünelinde çalışmalar hızlandı


Osmaniye'nin Bahçe ile Gaziantep'in Nurdağı ilçelerini bağlayacak ve her biri 10 bin 200 metrelik uzunluğuyla Türkiye'nin en uzun demiryolu çift tüp geçidi olacak projede çalışmalar tünel kazma makinesinin devreye girmesiyle hızlandı.

Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) tarafından yaptırılan Adana-Gaziantep-Malatya konvansiyonel hattı Bahçe-Nurdağ Varyantı ve Demiryolu Tünel Geçişi Projesi tamamlandığında mevcut demiryolu 17 kilometre kısalacak.

Yüklenici firmanın şantiye şefi Hasan Çatlakkaya, AA muhabirine yaptığı açıklamada, her birinin uzunluğu 10 bin 400 metre ve 8 metre çapındaki tünellerden 1'incisinde 590, 2'ncisinde ise 560 metre ilerleme sağlandığını söyledi.

Şubat ayında faaliyete giren tünel kazma makinesinin çalışmaya başlamasıyla tünellerde ilerlemenin hızlanacağını ve toplam 20 bin 400 metre tünel kazılacağını belirten Çatlakkaya, "Tünel kazma makinesi 1. tünelde kazılan alanların tamamına sekment döşeme işini tamamlayarak kazma çalışmalarına başladı. Makinenin özelliği gereği hem kazı yapıyor hem de kazılan yüzeye sekment betonlarını döşüyor. 560 metresi klasik yöntemle kazılan 2. tünelde ise 7,5 metre sekment döşeme işi tamamlandı. Tünel kazma makinesiyle günde ortalama 10 metre ilerleme sağlamayı planlıyoruz." diye konuştu.

Türkiye'nin en zorlu geçitlerinden

Bahçe ile Nurdağı ilçeleri arasındaki bölgenin coğrafi ve jeolojik açıdan Türkiye’nin en zorlu kesimleri arasında yer aldığını aktaran Çatlakkaya, "Tünel tamamlandığında Çukurova ile Güneydoğu Anadolu Bölgesini birbirine bağlayacak. Bölgeden demiryolu, karayolu, otoyol ve petrol boru hatları geçiyor, yerleşim ve sanayi tesisleri iç içe bulunuyor. Doğu Anadolu fay zonu da buradan geçiyor. Bu şartları göz önüne alındığında güzergahın oldukça zorlu olduğunu görüyoruz." ifadelerini kullandı.

Toplam 193 milyon 253 bin liraya mal olması beklenen projenin 2018 Aralık ayında tamamlanması planlanıyor. 24 saat çalışmaların devam ettiği tünel inşaatında 20'si teknik personel 200 işçi çalışıyor.
AA
AA.jpg
AA.jpg (262.43 KiB) 716 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Tem 2016 12:35

İstanbul Selanik hızlı tren hattı için ilk adım atıldı :TCDD ve Yunanistan Demiryolları arasında eski Başbakan Ahmet Davutoğlu ile Yunanistan Başbakanı Aleksis Çipras’ın başkanlıklarında İzmir’de gerçekleştirilen Yüksek Düzeyli İşbirliği Konseyi’nin (YDİK) IV. toplantısında varılan mutabakat çerçevesinde, İstanbul - Selanik arasında hızlı tren hattının kurulmasına ilişkin projenin hayata geçirilmesini ilişkin oluşturulan Ortak Uzmanlar Grubunun ilk toplantısı 14 Temmuz 2016 tarihinde Ankara’da TCDD Genel Müdürlüğü’nde yapıldı. [ 169 more words. ]
http://www.rayhaber.com/…/istanbul-sela ... -tren-hatt…/

faruk gorez

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Tem 2016 16:17

Karaman – Ulukışla Demiryolu ve 2. Hat Projesi ihale sonucu :T.C Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğünün 2014/68030 KİK numaralı ve yaklaşık maliyeti 1.112.822.860,38 TL olan Karaman – Ulukışla Arası 135 km 2. Hat Altyapı ve Üstyapı yapım ihalesinin teklfleri 13/07/2016 tarihinde toplandı.

RayHaber’in aldığı bilgiye göre ihaleye katılan firmalar ve teklifleri (TL) şöyle:

1. Cengiz İnşaat – Kalyon İnşaat JV Cengiz İnşaat Consortium 1.074.718.686 TL
2. Doğuş İnşaat 1.070.058.182,41 TL
3. İntekar Yapı – Yapı STS – Dido-Ray – Özaras Grup 928.309.098 TL
4. Nurol (Teşekkür)
5. IC İçtaş (Teşekkür)
Rayhaber
karaman-ulukisla-demiryolu-ve-2-hat-projesi12-1.jpg
karaman-ulukisla-demiryolu-ve-2-hat-projesi12-1.jpg (31.3 KiB) 714 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1922
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen erdemka38 » 10 Ağu 2016 16:29

Ovit tünelinde son 300 metre..ışığa 300 metre kaldı..Projenin tamamının 2017de bitirilmesi planlanıyor..

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 899
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: ULAŞIM PROJELERİ - YHT HAVALİMANI OTOYOL BÖLÜNMÜŞ YOL

Mesaj gönderen Uygar » 31 Ağu 2016 12:20

Sürat demiryolu tamamlandığında ankaradaki bir vatandaş trene binip 2 saatte istanbul 3. havalimanına YSS köprüsü üzerinden rahatça ulaşabilecek demek ki.


faruk gorez

Re: DEMİRYOLU PROJELERİ HABERLERİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Kas 2016 13:30

800 milyon dolarlık 'Kapadokya treni' için 'YİD' modeli önerisi
DHA

800 milyon dolarlık Kapadokya treni için YİD modeli önerisi

800 milyon dolarlık 'Kapadokya treni' için 'YİD' modeli önerisi

Oktay ENSARİ/KAYSERİ, (DHA)- TÜRK, Japon ve İspanyol konsorsiyum tarafından 800 milyon dolar bütçeli, Ankara-Kırıkkale-Kırşehir-Nevşehir ve Kayseri arasında her 15 dakikada karşılıklı Yüksek Hızlı Tren (YHT) için Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 'Kapadokya Treni' adı altında 'Yap-işlet-devret' modeli (YİD) ile yatırım önerildi. Bu özel yatırım aynı zamanda Karadeniz- Akdeniz demiryolu bağlantısını gerçekleştirecek.
Güneş ve rüzgar enerjisi, çelik ve AVM sektörlerinde faaliyet gösteren ve İran ile 40 yıldan bu yana ticari işbirliği içinde olan Kayserili Çıkrıkçıoğlu Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Çıkrıkçıoğlu tarafından ihale yapılması ardından 36 ayda tamamlanması planlanan ‘Kapadokya Treni' aynı zamanda Samsun’a kadar uzanarak, demiryollarında Kuzey-Güney hattını oluşturacak. Karadeniz’den kalkan bir tren, Ankara- Delice, Kırşehir, Hacıbektaş, Nevşehir ve Kayseri güzergahından Niğde veya Aksaray üzerinden Adana’ya kadar gidecek. Böylece, demiryolu tarihinde ilk kez, Kuzey-Güney aksı birleştirilmiş olacak.
Projenin Cumhurbaşkanı, Başbakan, Ulaştırma, Kalkınma ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na da sunulduğunu belirten Kapadokya Yüksek Hızlı Tren Yatırım ve İşletmecilik A.Ş. Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Genel Müdürü Samet Koç, bakanlığın başarıyla uyguladığı YİD modeli projelere, yeni ve 'Yüksek Hızlı Tren' gibi Türkiye’nin ekonomik anlamda büyümesinde önem arz eden bir sektöre yatırım yapacak olmanın heyecanını yaşadıklarını söyledi. Koç, Kapadokya treni hakkında şunları söyledi:
"Ankara-Kayseri YHT Projesi, Ankara-Sivas arası YHT hattı üzerinde Yerköy’den ayrılarak Kayseri’ye kadar 158 km uzunluğunda bir güzergah olarak planlanmıştı. Uluslararası tecrübeye sahip Arcadis firması ve İTÜ'den ulaştırma alanında uzman hocalarımızla yapmış olduğumuz güzergah ve fizibilite çalışmaları sonrasında, bu güzergaha talebin yüksek olmadığına ve YİD modelinde başarılı olunamayacağı sonucuna vararak alternatif güzergahlar konusunda etütler yaptık. Demiryolu bağlantısı olmayan; ancak 4 mevsim yüksek yolcu talebi olan, ülkenin önemli turizm noktaları ile yoğun nüfuslu yerleşimlerine ek olarak Hacıbektaş, Nevşehir ve Kırşehir’in de dahil edildiği yeni güzergahlar belirledik. Ankara-Kayseri YHT Projesi, Delice-Yerköy-Kayseri arası 222, Delice-Kırşehir- Nevşehir-Kayseri arası ise 232 kilometre olarak planlandı. Ankara-Kayseri YHT Projesi için, Yerköy yerine Delice’de bulunan ve Samsun hattına ayrılan makastan Nevşehir ve Kırşehir’e, oradan da Samsun’a ulaşım imkanı sağlanmış olacaktır. Ayrıca, bu demiryolu hizmeti ile, yolculuk talebi yoğun olan ve çok önemli turizm noktalarımız olan Kırşehir, Nevşehir ve Hacıbektaş’ın kalkınmasına da destek verilmiş olacaktır. Avantaj olarak nitelendirdiğimiz bu plan, Yerköy’den ayrılan güzergaha oranla, Delice’den ayrılması durumunda yalnızca 10 kilometrelik bir artış ile hayata geçmiş olacaktır. Bu artış ufak, ama faydası oldukça büyüktür. 232 kilometre uzunluğundaki proje bedelimiz, toplamda; ilk keşif bedeli olarak 800 milyon dolar olarak öngörülmüştür. Bu miktar, yol altyapısı 250 kilometre/ saat hıza göre tasarlanmış olup 8-10 tren seti alımı yapılmasını da gerekli kılmaktadır."
"2019 YILI CUMHURİYET BAYRAMINA YETİŞEBİLİR"
Samet Koç, 1.5 yıldan bu yana çalışma yaptıklarını Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Hollanda firması tarafından hazırlanan projeye sıcak baktığını, 49 yıllığına 'YİD' modeliyle gerçekleştirilecek Kapadokya treni için Çıkrıkçıoğlu Grup yönetim kurulu başkanı, aynı zamanda TİM Başkanvekili ve Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Vakıf Başkanı Kayserili işadamı Mustafa Çıkrıkçıoğlu’nun, konuyu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binalı Yıldırım’a götürdüğünü söyledi. Koç, "Türk, Japon ve İspanyol konsorsiyumu tarafından ortak gerçekleştirilelecek proje, en kısa sürede ihaleye çıktığı takdirde hedef olarak 2019 yılında 29 Ekim Cumhuriyet bayramında, vatandaşlarımızı Kapadokya trenine bindirmeyi hedefliyoruz" dedi.
KAPADOKYA TRENİ GÜZERGAHI
Delice-Kayseri hattı 232 kilometre uzunluğunda inşa edilecek. Kırşehir-Hacıbektaş̧ ve Nevşehir nüfus bölgelerinden geçerek, Kayseri’ye ulaşıyor. Hazine kaynağı kullanılarak yapılması planlanan Delice- Kayseri hattı ise 220 kilometre uzunluğunda olup, yalnızca Yerköy ilçesini kapsıyor. Proje Nevşehir doğrultusunda inşa edilecek olursa Antalya-Nevşehir-Kırşehir kuşak (kavşak) bağlantısı ile Tü̈rkiye’nin en önemli aktarma merkezi oluyor. Proje kapsamında güzergah üzerinde mevcut karayolu erişimlerini sağlamak için yaklaşık 90 üstgeçit, 70 altgeçit, küçü̈k dere ve yan derelerin güzergaha isabet eden kesimlerinde 367 menfez planlanlanıyor. Toplam uzunluğu 6 bin 300 metre olacak 2 tünel ve toplam uzunluğu 9 bin 955 metre köprü ve viyadük inşa ediliyor.
58316325eb10bb0b74a5591b.jpg
58316325eb10bb0b74a5591b.jpg (60.09 KiB) 402 kere görüntülendi

Cevapla