Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Sektörlerden ve Firmalardan güncel haberler..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 29 Oca 2019 16:38

Sikorsky Sanayileşme ve Strateji Müdürü Eric Sirois Bey ODTU Teknokentte yer alan Aspilsan A.Ş. Ar-Ge Direktörlüğünü ziyaret etti. Gelecekte yapılabilecek iş birlikleri ve mevcut programlar hakkında karşılıklı bilgi alışverişinde bulunuldu.
Aspilsan Enerji

51041774_2266565016996622_2760436804682252288_n.jpg
51041774_2266565016996622_2760436804682252288_n.jpg (79.23 KiB) 286 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 29 Oca 2019 16:38

ASPİLSAN Enerji, Havacılıktaki Ağırlığını, AS9100 Sertifikasyonu ile Arttırıyor

Farklı ekipmanlara yönelik olarak ürettiği pil çözümlerinin yanı sıra havacılık alanındaki batarya çözümleri ile de öne çıkan ASPİLSAN Enerji, 15 Ocak’ta, AS9100 Revizyon D belgesi almayı başardı.

Aldığı bu belge ile havacılık alnındaki yeterliliğini bir adım daha ileriye taşıyan firmanın mevcut ürün gamında; askeri hava araçlarına yönelik olarak farklı bataryalar bulunuyor. Nikel Kadmiyum tipteki bu bataryalar, Türk Silahlı Kuvvetleri ve Jandarma Gelen Komutanlığı envanterinde de yer alan;

- AS532, Mi-17, S-71 ve UH-1 gibi helikopterler ile

- C-130, C-160, CN-235, F-4, F-5 ve T-37 gibi uçaklarda kullanılıyor.

ASPİLSAN Enerji, sivil havacılık alanında da çok önemli adımlar atıyor. EASA sertifikasyonu konusunda başlattığı süreçlerin meyvelerini toplamaya başlayan firma, 2018 yılı Şubat ayında, EASA Üretim Organizasyon Onayı (POA)’nı; aynı yılın Mayıs ayında ise EASA Tasarım Organizasyon Onayı (DOA)’nı aldı. Firmanın ürünleri, bu sürecin bir sonraki adımı kapsamında, yurt dışında testlere tabi tutuluyor. Bu testlerin olumlu geçerek ürünlerin EASA’dan ETSO onayı alması ile birlikte, firma, sivil havacılık alanında da önemli bir başarı elde etmiş olacak. Böylece ASPİLSAN Enerji tarafından üretilen ETSO onayına sahip akülerin, EASA üyesi ülkelerdeki sivil hava araçlarında kullanılabilmesinin önü açılmış olacak.

Aspilsan #AS9100

MSI Dergisi
50908564_1976769505704937_1168955991912349696_n.jpg
50908564_1976769505704937_1168955991912349696_n.jpg (49.07 KiB) 285 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 30 Oca 2019 14:16

Sikorsky’den ziyaret

Dünyanın en büyük askeri helikopter imalatçısı olan Sikorsky’den gelen heyet Aspilsan’ın Ankara ODTÜ Teknokent’te bulunan Ar-Ge merkezine ziyarette bulundu.

Aspilsan hakkında detaylı bilgi alan Sikorsky Sanayileşme ve Strateji Müdürü Eric Sirois başkanlığındaki heyet, gelecekte yapılabilecek iş birlikleri ve mevcut programlar hakkında karşılıklı bilgi alışverişinde bulundu.
50951997_2195834077104831_2474422700374753280_n.jpg
50951997_2195834077104831_2474422700374753280_n.jpg (72.27 KiB) 277 kere görüntülendi
PİL VE AKÜ İMALATINDA LİDER

Pil ve akü imalatında lider olan Aspilsan, Türk Silahlı Kuvvetleri’ni Güçlendirme Vakfı bünyesinde yer alıyor. Dünyada uçak bataryası üreten 5 firmadan biri olan Aspilsan, son yıllarda askeri uçak ve helikopterlerin yanı sıra sivil havacılık için akü geliştirme çalışmalarında bulunuyor.

Aspilsan ürünü aküler F-16, F-4E ve CN235 uçaklarında halen kullanılıyor. Şirket bu konuda akülerin Avrupa Havacılık ve Uzay Ajansı (EASA) onayı alarak sivil pazara da vermeyi hedefliyor. 150 çeşitten fazla batarya imal eden Aspilsan, yeni geliştirdiği sistemlerle yüzde 35 civarında verimlilik artışı yakaladı.

Kaynak: www.kokpit.aero

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 06 Şub 2019 17:43

Msi Aspilsan 1.png
Msi Aspilsan 1.png (260.12 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 2.png
Msi Aspilsan 2.png (273.17 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 3.png
Msi Aspilsan 3.png (301.5 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 4.png
Msi Aspilsan 4.png (20.64 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 5.png
Msi Aspilsan 5.png (260.36 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 6.png
Msi Aspilsan 6.png (119.36 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 7.png
Msi Aspilsan 7.png (19.71 KiB) 257 kere görüntülendi
aspilsan 2.png
aspilsan 2.png (47.83 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 8.png
Msi Aspilsan 8.png (13.03 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 9.png
Msi Aspilsan 9.png (254.22 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 10.png
Msi Aspilsan 10.png (32.25 KiB) 257 kere görüntülendi
Msi Aspilsan 11.png
Msi Aspilsan 11.png (39.2 KiB) 257 kere görüntülendi

Kaynak : MSI DERGİSİ ; http://www.milscint.com/tr/aspilsan-ene ... _oZ1Hi9_ys

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 07 Şub 2019 13:07

Söyleşi: ASPİLSAN Enerji Genel Müdürü Ferhat ÖZSOY


“Deniz Kuvvetlerimizin Yeni Tip Denizaltı Projesi’nde, geliştireceğimiz yakıt hücreleri ile yer almak istiyoruz.”



MSI Dergisi’nin 171’inci sayısında yayımlanan söyleşi, derginin İnternet sitesinde paylaşılmıştır:



Çalıştay sırasında, ASPİLSAN Enerji Genel Müdürü Ferhat Özsoy ile kısa bir söyleşi yaptık ve kendisinden, şirketin son dönemdeki faaliyetleri hakkında bilgi aldık.
MSI_1466.jpg
MSI_1466.jpg (133.4 KiB) 243 kere görüntülendi
MSI Dergisi: Ferhat Bey, öncelikle çalıştayla ilgili birkaç soru sormak istiyoruz. Çalıştayın ana konuları arasına, bu yıl raylı sistemlerin de dâhil edildiğini görüyoruz. Bu gelişmeyi nasıl yorumlamalıyız?

Ferhat ÖZSOY: Ülkemizde raylı sistemlerin kullanımı, her geçen yıl ivmelenerek artıyor. Eskiden sadece büyük şehirlerimizde birkaç hat şeklinde bulunan sistemler, artık diğer şehirlerimizde dahi kullanılmaya başladı. Bu vasıtaların elektrikli olması nedeniyle raylı sistemler pazarında ciddi bir batarya ihtiyacı ortaya çıkıyor. Ülkemiz, bu ihtiyacı bir yere kadar yurt dışından karşılayabilir; ancak neredeyse her sektörde yerli ve milli ürünlerin tercih edildiği günümüzde, yurt içindeki batarya üreticilerinin oyuna girmesi gerekecek. Bu tip raylı sistemlerde, genellikle nikel-kadmiyum bataryalar tercih ediliyor ve bu ürünleri Türkiye’de üretebilecek, ASPİLSAN Enerji’den başka kimse yok. Biz de bunu kendimize bir görev edindik ve bir yandan yurt dışındaki çeşitli firmalarla görüşerek raylı sistemlerin bataryalarına yönelik teknolojileri ülkemize getirmeye çalışırken diğer yandan bu tip çalıştaylar sırasında, akademik camianın da katılımıyla konunun detaylarını masaya yatırıyoruz.

Çalıştay Uluslararası Kimlik Kazanacak

MSI Dergisi: Artık geleneksel hâle gelen bu çalıştay, önümüzdeki yıllarda nasıl gelişimini sürdürecek?

Ferhat ÖZSOY: Bu iş bir ekosistem işi. Burada; üretici, son kullanıcı, tedarik makamı, ana yüklenici ve temel bilimlerle uğraşan kesimlerin katılımı, bizim için çok önemli. Bunu da çalıştayı sadece 3’üncü kez düzenliyor olmamıza rağmen büyük ölçüde başardık. Bu noktada öncelikli hedefimiz, çalıştaya daha uluslararası bir kimlik kazandırarak yurt dışından gelecek öğretim elemanlarının, hem konuşmacı hem de katılımcı olarak çalıştaya dâhil olmalarını sağlamak. Hatta bu yıl için de çok değerli iki akademisyeni getirmek üzere çalışmalar yürüttük; ancak onların programı nedeniyle olamadı.

Aspilsan_34-C-ASPILSAN-Enerji.jpg
Aspilsan_34-C-ASPILSAN-Enerji.jpg (132.74 KiB) 243 kere görüntülendi
ASPİLSAN Enerji, ev kullanıcıları için küçük çaplı enerji depolama sistemleri geliştirmeyi hedefliyor.





Sektör Firmalarının Çalıştaya Katılımı Zayıf

MSI Dergisi: Savunma ve havacılık sanayisindeki firmaların etkinliğe katılımı ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Ferhat ÖZSOY: Biz bu çalıştayı tamamen kendi imkânlarımızla Türkiye’nin bu alandaki ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak kurguladık. Bunu yaparken de özellikle akademik çevreden beklediğimiz ilgiyi gördük. Bununla birlikte, biz, savunma ve havacılık sektöründeki diğer oyunculardan da benzer bir ilgi bekliyoruz. Evet, sektör firmalarımızdan, sağ olsunlar ufak da olsa katılım sağlayanlar var; ancak şunun altını çizerek söylemek istiyorum: Firmalarımız bu çalıştayı, sadece pil ve batarya pazarının nabzının yoklanacağı bir etkinlik olarak görmemeliler. Çalıştayımızın soru-cevap bölümlerini, benzer etkinliklere kıyasla biraz daha uzun tutarak, bir paylaşım ortamı oluşturmaya ve herkese söz hakkı vermeye çalışıyoruz. Buradaki amacımız; kullanıcının, üreticinin, tedarikçinin ve bilim insanlarının birbirini dinlemesi, anlaması ve oluşturulacak sinerjiyle herkesin fayda sağlayabileceği sonuçların ortaya çıkması. O yüzden sektör firmalarımızın çalıştayımıza göstereceği ilginin önümüzdeki yıllarda artması, bizi çok mutlu edecektir.

MSI Dergisi: Raylı sistemlere geri dönecek olursak bu konudaki hedeflerinizden biraz bahsedebilir misiniz?

Ferhat ÖZSOY: Zaten uçak ve helikopterler için nikel-kadmiyum aküler üretiyoruz. Dolayısıyla işin en zor kısmını, aslında başarmış durumdayız. Çünkü herhangi bir ürünü havacılıkta kullanabilecek şekilde üretmek istediğinizde, pek çok zorlukla karşılaşırsınız. Bu durum, havacılığın emniyetle ilgili gereksinimlerinden kaynaklanır. Ancak biz, işin bu kısmını geride bırakmış durumdayız. Buradan hareketle raylı sistemler alanında da kullanılabilecek nikel-kadmiyum bataryalar üretebilmek için tek yapmamız gereken, doğrudan buna yönelik teknolojileri ülkemize getirebilmek. O yüzden ilk etapta, bu bataryalarla ilgili bileşenlerin bir bölümünü yurt dışından getirirken, bir bölümünü Türkiye’de üreterek, son montajını kendimiz yapacağız. İlgili kabiliyetleri kazandıkça da tüm üretimi kendi bünyemize taşıyarak azami yerlilik oranına ulaşacağız. Nihai olarak da Türkiye’de bulunmaması halinde, sadece ve sadece, nikel ya da kobalt gibi hammaddeyi yurt dışından getireceğiz ki hammadde, bu işin en düşük katma değerli kısmını teşkil ediyor.



Yakıt Hücrelerine Yönelik Ar-Ge

MSI Dergisi: Kara Kuvvetleri Komutanlığı ve Hava Kuvvetleri Komutanlığının yanı sıra bu yılki çalıştayda, Deniz Kuvvetleri Komutanlığı katılımının arttığını görüyoruz. Deniz sistemlerine yönelik çalışmalarınız da var mı?

Ferhat ÖZSOY: Aslında evet. Bu alanda çalışmalarımız mevcut; hatta İstanbul’daki Ar-Ge ofisimizi, doğrudan bu amaca yönelik olarak kurduk. Bu ofisteki arkadaşlarımız, yeni nesil denizaltılarda kullanılacak yakıt hücreleri üzerine Ar-Ge çalışmaları yürütüyorlar. İşlevinin yanı sıra gövde içerisinde kapladığı yer ve ağırlığı sebebiyle denizaltıların en kritik alt sistemlerinden birisi de bataryalardır. Biz de bu sebeplerle İstanbul’daki ofisimizde çalışmalarımıza hız verdik ve yakıt hücreleri konusunda eğildik. Bu ofisimizde, malzeme bilimlerinden temel bilimlere, fizikten elektroniğe kadar farklı alanlarda uzmanlaşmış pek çok yeni arkadaşımızı aramıza kattık. Ayrıca malum, Yeni Tip Denizaltı projesi kapsamında inşa edilmekte olan havadan bağımsız tahrik sistemine sahip denizaltılarımız, gelecek yıllarda Deniz Kuvvetlerimizin envanterine girecekler. Burada geliştireceğimiz yeni nesil yakıt hücreleri ile biz de Yeni Tip Denizaltı projesinde yer almak istiyoruz. Hatta bu çıktılardan, ileride havacılık alanında da yararlanmayı düşünüyoruz. Raylı sistemler alanında olduğu gibi bu noktada da Türkiye’de bizden başka oyuncu yok. Umarız ilerde bu ekosistem büyür; ancak şu anda bu görev bize düşüyor.
Aspilsan_33-C-ASPILSAN-Enerji.jpg
Aspilsan_33-C-ASPILSAN-Enerji.jpg (100.81 KiB) 243 kere görüntülendi
Bu yılki çalıştayın konuları arasında, raylı sistemler de vardı.



MSI Dergisi: Ankara’da kurduğunuz tasarım, inovasyon ve ürün geliştirme merkezi ile ilgili faaliyetlerinizin son durumuna da değinebilir misiniz?

Ferhat ÖZSOY: Bu ofisimizin de resmi kuruluşu gerçekleşti ve arkadaşlarımız, projeler üzerine çalışmaya başladılar. Bir yandan da personel anlamında orayı takviye etmeye devam ediyoruz. Bu ofiste de İstanbul ve Kayseri’deki Ar-Ge birimlerimizde olduğu gibi, ağırlıklı olarak doktora seviyesinde akademik çalışmaları olan arkadaşlar istihdam etmek istiyoruz.



EASA Sertifikasyonu ile Gelen Güç

MSI Dergisi: Bir yandan da EASA sertifikasyonu konusundaki çalışmalarınız devam ediyor. Bununla ilgili neler söylemek istersiniz?

Ferhat ÖZSOY: Bu süreçte, EASA’dan Üretim Organizasyon Onayı (POA) ve Tasarım Organizasyon Onayı (DOA) belgelerini aldık. Bundan sonra, ürünlerimizin tek tek EASA tarafından onaylanması kaldı. Bu süreç de tamamlandığında, ASPİLSAN Enerji’nin önü pek çok anlamda açılacak. Her şeyden önce, müşteri portföyümüze, artık ticari uçak üreticilerini ve havayolu firmalarını da dâhil etmiş olacağız. Ayrıca ürünlerimizin ötesinde, şirket içi süreçlerimizin kalitesi de çok ileri bir noktaya gelecek. Çünkü EASA sertifikasyonu, bir anlamda, şirket içindeki tüm süreçlerin de kaliteli olmasını sağlıyor. Yine bir üçüncü faydası, örneğin Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ)’nin ürettiği, nispeten sivil nitelikli GÖKBEY helikopteri ve HÜRKUŞ-B uçağı gibi hava araçlarının yurt dışına satışını, EASA sertifikalı ürünlerimiz ile kolaylaştıracağız. Bu üçünün yanında, sertifikasyonun bir başka katkısı ise sadece savunma sanayisinde üretim yapmanın getirdiği riskler ve yüklerden bizi kurtaracak olması. Günümüzde sadece savunma sanayisi için iş yaptığınızda, kullanıcıdan, yani müşterinizden gelen talep çok dalgalı olabiliyor. Bu da sürdürülebilirlik açısından, çok zorlayıcı etkiler yaratıyor. Bununla birlikte, EASA sertifikasyonu sayesinde, hem askeri hem de sivil sektöre hizmet sunacağımız için, bu iki farklı sektördeki dalgalanmaların birbirini dengeleyeceğini düşünüyoruz. Ayrıca askeri tarafta elde ettiğimiz tecrübe sivil tarafı geliştirecek; sivil tarafta elde ettiğimiz gelirler ise askeri taraftaki Ar-Ge çalışmalarımızı güçlendirecek.

MSI_1497.jpg
MSI_1497.jpg (144.78 KiB) 243 kere görüntülendi
MSI Dergisi: ASPİLSAN Enerji olarak, bir taraftan da “Enerji Depolama Sistemleri” gibi yenilikçi ürünler geliştiriyorsunuz. Bu ürünlerle ilgili çalışmalarınızın son durumu hakkında da bilgi alabilir miyiz?

Ferhat ÖZSOY: Lityum tabanlı enerji depolama sistemimiz, önce Diyarbakır’daki bir askeri karakolda; ardından da Şırnak’taki bir üs bölgesinde askerlerimiz tarafından denendi ve ürünümüzle ilgili oldukça olumlu geri dönüşler aldık. Ürün daha sonra, Yenilenebilir Enerji Genel Müdürlüğü tarafından kullanılarak çeşitli testlere tabi tutuldu ve yine olumlu sonuçlar ortaya çıktı. Ürünümüzü, yakın zaman içerisinde, yine test edilmesi maksadıyla enerji sektöründe faaliyet gösteren bir firmanın kullanımına sunacağız. Zaten bu sistemlerle ilgili iki tip talep ortaya çıkıyor. Birincisi, enerji sektöründeki üretici firmaların ihtiyaç duyduğu büyük ölçekli sistemler; ikincisi de bireysel kullanıcıların ihtiyaçlarına cevap verebilecek, daha küçük ev tipi sistemler. Ancak bu sistemlerin ticarileşmesinin önündeki en büyük engel ise maliyetler. Biz de şu anda bu maliyetleri aşağı çekerek makul fiyatlı ürünler ortaya çıkarmaya çalışıyoruz. Şu aşamadaki ilk hedefimiz, öncelikle ev tipi enerji depolama sistemlerinin maliyetlerini düşürerek pazara bu noktadan giriş yapmak. Küçük ölçekli bir sistemi maliyet etkin olarak ürettiğimizde, büyük sistemleri üretmek bizim için daha kolay olacak.
DSC_2499.jpg
DSC_2499.jpg (100.03 KiB) 243 kere görüntülendi
ASPİLSAN Enerji, Yeni Tip Denizaltı projesi kapsamında inşa edilmekte olan denizaltılarda da kullanılabilecek yakıt hücrelerini geliştirmek üzere çalışmalar yürütüyor.


MSI Dergisi: Yakın zamanda duyurmayı planladığınız yeni ürünleriniz veya kabiliyetleriniz olacak mı?

Ferhat ÖZSOY: Eğer yetiştirebilirsek Türk Silahlı Kuvvetlerinin, Şubat ayında, Sarıkamış’ta gerçekleştireceği Kış Tatbikatı’nda ilk kez kullanmayı planladığımız, yeni bir ürünümüz var. Bu ürünü, ayrıca IDEF’te de sergileyeceğiz. Bu ürünle ilgili şimdilik başka bir detay maalesef veremiyorum.



MSI Dergisi: Eklemek istediğiniz başka bir konu var mı?

Ferhat ÖZSOY: Yurt içinde, askeri bataryalar alanında, Türk Silahlı Kuvvetlerinin neredeyse tek tedarikçisi konumundayız. İhracat tarafında da hâlihazırda ürünlerimiz, 10’un üzerinde ülkede kullanılıyor. Ayrıca yakın zamanda, Portekiz Savunma Bakanlığının onaylı tedarikçisi olduk. Dolayısıyla yurt içindeki ve yurt dışındaki son kullanıcı anlamında, oldukça güçlü bir konuma eriştik. Bununla birlikte, pek çok farklı platformda, yerli ve milli üretimin önemi sayısız kez vurgulanmasına rağmen, zaman zaman yurt içindeki platform üreticilerine ulaşmakta ve onlara ürünlerimizi tanıtma konusunda sıkıntılar yaşıyoruz. Bu firmalarımızın, batarya ihtiyaçları konusunda, bakışlarını biraz daha yurt içine çevirmelerinin, ülkemiz açısından daha faydalı olacağını düşünüyorum.


Kaynak : MSI Dergisi
http://www.milscint.com/tr/soylesi-aspi ... uXHd_OCSfY

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 11 Şub 2019 09:09

Aspilsan Enerji Ar-Ge Çalışmaları

- Elektrikli Araç ve Otomotiv Sanayi
- Savunma - Havacılık Sanayi
- Raylı Sistemler
- Yenilenebilir Enerji
- Enerji Sektörleri
Aspilsan Ar-Ge.png
Aspilsan Ar-Ge.png (51.63 KiB) 227 kere görüntülendi
Kaynak : MSI Dergisi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 13 Şub 2019 16:08

Adsız.png
Adsız.png (279.29 KiB) 201 kere görüntülendi
Hürriyet

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 13 Şub 2019 16:15

51940901_290749058266649_8741063315641335808_n.jpg
51940901_290749058266649_8741063315641335808_n.jpg (72.37 KiB) 200 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 16 Şub 2019 18:06

Tesla batarya tedarikçisi Maxwell Technologies’i satın aldı...

Maxwell Technologies firması California San Diego da arge ve üretim yapan bir teknoloji firması , 350 çalışanı ,le batarya ve elektrikli araç teknolojileri anlamında arge ve üretimler yapan firmanın 218 milyon dolar'a Tesla Motors firmasına bünyesine katıldığı ileri sürüldü...

https://insideevs.com/why-tesla-bought- ... bQFMF6OL50

52016138_292085858132969_1929703457195819008_n.jpg
52016138_292085858132969_1929703457195819008_n.jpg (46.29 KiB) 182 kere görüntülendi
Maxwell-Ultracaps-Group_HCcells_Temp_grande.jpg
Maxwell-Ultracaps-Group_HCcells_Temp_grande.jpg (37.79 KiB) 182 kere görüntülendi
Tesla-Batteries-18650-copy_grande.jpg
Tesla-Batteries-18650-copy_grande.jpg (44.11 KiB) 182 kere görüntülendi
https://www.maxwell.com/

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Aspilsan Enerji - Aspilsan Ar-Ge Mühendislik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 19 Şub 2019 15:19

High-Tech Port by MÜSİAD 2018 Özel: ASPİLSAN Enerji’den, Kara Kuvvetlerinin Farklı İhtiyaçlarına Yönelik Batarya Çözümleri


MSI Dergisi’nin 171’inci sayısındaki High-Tech Port by MÜSİAD 2018 Özel Dosyası’nda yer alan haber, derginin İnternet sitesinde paylaşılmıştır:



Havacılıkta kullanılan akülerden, enerji sistemlerine kadar uzanan geniş bir yelpazede farklı çözümleri bulunan ASPİLSAN Enerji, standında; robotik sistemler, güdümlü füzeler, dürbünler ve telsizlerde kullanılan bataryalarını sergiledi.

ASPILSAN_MS2_8677.jpg
ASPILSAN_MS2_8677.jpg (294.6 KiB) 150 kere görüntülendi
ASPİLSAN Enerji Yönetim Kurulu Üyesi Bedri Dursun ve Müşteri İlişkileri Yöneticisi Oğuzhan Şenel


Bu bataryalardan bazıları ve kullanım alanları kısaca şöyle:

Güdümlü Füze Bataryaları: Kullanılan silah sistemine göre, hem şarj edilebilir hem de şarj edilemez tipte olan bu bataryalar; TOW, OMTAS ve UMTAS tanksavar güdümlü füze sistemleri ile Stinger hava savunma füze sistemlerinde kullanılıyor.






ASPILSAN_MS2_8323.jpg
ASPILSAN_MS2_8323.jpg (113.23 KiB) 150 kere görüntülendi
TOW (solda), OMTAS ve UMTAS (ortada) ve Stinger (sağda) füze sistemlerinde kullanılan ASPİLSAN Enerji üretimi bataryalar.


Telsiz bataryaları: Nikel Metal Hidrat (Ni-MH), Nikel Kadmiyum (Ni-Cd) ve Lityum İyon (Li-Ion) temelli bu bataryalar, el tipi ve sırt tipi telsizlerde kullanılıyor.
BB-2590: Bu bataryalar, farklı telsiz sistemlerinin yanında, ASELSAN’ın KAPLAN bomba imha robotunda da kullanılıyor. ASPİLSAN Enerji, evrensel tipteki bu bataryanın, yerli bir sürümünü de geliştirdi. Bu sürüm, çeşitli yerli bileşenlerin yanı sıra orijinaline göre daha yüksek bir kapasiteye sahip.
BBL-014: Bu batarya, elde taşınabilen elektro-optik cihazlarda kullanılıyor.


Kaynak : MSI Dergisi
http://www.milscint.com/tr/high-tech-po ... JwTdfWJIP8

Cevapla