Railtur Vagon Endüstrisi

Sektörlerden ve Firmalardan güncel haberler..
faruk gorez

Railtur Vagon Endüstrisi

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Oca 2015 23:41

Niçin Yerli Vagon Üretimine Girdim? RAİLTUR


Niçin Yerli Vagon Üretimine Girdim?

Yerli İmalatta Katma Değerin Artırılması” başlıklı panelin konuşmacılarından Rail Tur Vagon Endüstrisi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Halis Turgut kendi yaşamından tecrübelerini ve niçin yerli vagon üretimi yatırımı yaptığını öğrenci ve akademisyenlerle paylaştı.

5 yıl Almanya’da öğrenim gördüğünü ve son sınıfta iken gittiği bir cafe’nin kapısında “buraya Türkler ve itler giremez” afişinin kendisini çok etkilediğini ve okulu bırakarak Türkiye’ye geri döndüğünü anlatan Halis Turgut; o yıllarda Almanların Türklere karşı olan bu yaklaşımının kendisinde bir Türk insanı olarak bende çalışacağım ve Almanları kapımda yalvartacağım diyerek RailTur’u kurduğunu anlattı. Vagon işine girmesinin nedenini de şu sözlerle özetledi:

“Bir asit ihtiyacı vardı. 35 dolara aldığımız asit, 2 ay sonra 70 dolara çıktı. Bulgaristan’da dostlarım vardı. Asidin fiyatını sordum; 8 dolar cevabını aldım. Şaşkınlığımı gizleyemedim, ‘pahalı mı buldunuz’ diye karşılık verdiler. Sonra Kapıkule teslimi 6 dolara vereceklerini ifade ettiler. Bu asidi taşıması da kullanması da çok zor. Soluduğunuz zaman ciğerlerinizi yakıyor. Bunu taşımak için çok dayanıklı depolar ve büyük gemiler gerekiyor. Türkiye’de böyle büyük depolar yoktu. Vagonla taşımada karar kıldık. TCDD’ye geldik ve vagon talep ettik. Asit taşımak için vagon olmadığını söylediler. Son çare olarak vagon alıp çalıştırmak istediğimi ifade ettiğimde, kurumdan yine olumsuz cevap aldım. 3 hafta boyunca Kayseri’den Ankara’ya gittim ve geldim; TCDD’de yurtdışındaki uygulamaları anlattım. Nihayetinde, TCDD 2000 yılının başında özel sektöre yeşil ışık yaktı.

İlginçtir, bu sefer de asit taşıyacağımız firma iflas etti. Bunun üzerine BP firmasına projemi sundum ve 2 sene süren görüşmeler sonucunda kabul ettiler. İnceleme yapmak amacıyla Ukrayna’ya gittim. Yıllık 28 bin vagon imal ediyorlardı.

Neden böyle bir imalat Türkiye’de yapılamıyor? diye kendime sordum ve bir arkadaşıma “Allah nasip ederse Türkiye’de bunun aynısını yapacağım, ve Türkiye’de ilk vagon üreten ben olacağım dedim. Gençlere diyorum ki; hayal kurmaktan kaçınmayın! Hayal edin ki gerçekleşsin, gözleriniz kapalı yatarken hiçbir şey yapma şansınız yok.

Bir süre Ukrayna’dan vagon almaya başladık. Bir gidişimizde 15 vagon sipariş edeceğiz; 38 bin dolara aldığımız vagona 75 bin dolar istediler, 50 bin dolar teklif ettim, kabul etmediler. Ben de “Gider memleketimde kendim yaparım” dedim. Eğer vagonu imal et sana bir takım elbise vereceğim, yapamazsın dediler. Bir mühendis arkadaşımla yola koyulduk, 11 arkadaş uğraştık.

Vagon tankını yaptık, bojisini aldık, frenini temin ettik; 15 vagonu 8 ay içinde tamamladık. Ertesi yıl Ukrayna’ya elimde vagonun resimleri ile gittim ama maalesef takım elbise sözü veren genel müdür vefat etmiş, elbiseyi alamadım ama bu işi gören TÜLOMSAŞ yetkilileri kendilerine de vagon yapmamızı istediler; Onlara 100 adet vagon ürettik.

İşi yaparken uluslararası standartları almak için çok çaba sarf ettik. Standartla ilgili sözleşme imzalarken TSI ifadesini fark ettik. Biz onu TSE ile ilgili bir standart düşünmüştük, anlaşma imzalarken ama aradan bir müddet zaman geçtiğinde TSI standardının ne kadar önemli bir uluslararası Standard olduğunu anladık. TSI, tam 140 bin sayfa standart. Gecemizi gündüzümüze kattık bu ülkemizin prestijidir dedik ve 2 sene sonra bojimizin testlerini tamamlayarak sertifikasını aldık ama bu bize 300 bin Euro’ya mal oldu. Sertifikayı aldıktan sonra sarnıç vagonların sertifikasyonunu da aldık.” Şimdi tüm ürünlerimizi uluslararası belgeli olarak Avrupa’ya, Ortadoğu’ya, Asya’ya satıyoruz.

Sonuç olarak memleketimizde üretilmeyen ve ihtiyaç olan vagonları, tehlikeli madde taşıyan vagonları, Bogileri uluslararası standartlara uygun olarak üreten tek firma haline geldik. İşte arkadaşlar, bir şeye azmettiğinizde üzerinde yoğun emek sarf ettiğinizde onu ülkenizde yerli ve milli marka olarak üretebiliyorsunuz.

Haberin Kaynağı : Railway Turkey

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 14 Ağu 2015 00:32

RAİLTUR YENİ BİR ÜRETİM MERKEZİ İÇİN ÇALIŞMALARAINA BAŞLADI

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 14 Ağu 2015 00:34

KAYSERİDE OLACAK YENİ ÜRETİM MERKEZİ
BOJİ ÜRETİMİ 8 FARKLI MODELLE DEVAM EDİYOR..
YENİ NESİL YÜK VAGONLARI ÜTRETİMİ DEVAM EDİYOR...
MUHTELİF YEDEK PARÇA ÜRETİMİ DEVAM EDİYOR.
BOZANKAYA VE İSTANBUL RAYLI SİSTEMLEERE DE BOGİ ÜRETİYOR RAİLTUR...


RAİLTUR YENİ ÜRETİM MERKEZİ İLE DAHA YENİLİKÇİ ÜRÜNLER ÜRETECEK..
İHRACAT VE İÇ PİYASAYA DAHA FAZLA ÜRETİM YAPACAK RAİLTUR...

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 15 Kas 2015 00:39

RAİLTURDAN YAKINDA YATIIRM HABERLERİ GELECEK,YABANCI BİR ORTAKLA DAHA GENİŞ YELPAZEDE ÜRÜNLER ÜRETECEK RAİLTUR KAYSERİDE...

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 08 Ara 2015 11:32

Rgns YOL TESTLERİNİ TAMAMLADI
TÜDEMSAŞ-railtur ORTAKLIĞININ ürettiği yeni nesil vagonlardan olan, Karşılıklı İşletilebilirlik Teknik Şartları (Technical Specifications for Interoperability)TSI Belgesine sahip Rgns Tipi Konteyner Taşıma Vagonunun yol testleri tamamlandı. Sivas – Çetinkaya istasyonları arasında, dolu ve boş olarak testleri yapılan Rgns Tipi yük vagonu testlerden başarı ile geçti.
11202443_887153344715554_5953586575401733384_n.jpg
11202443_887153344715554_5953586575401733384_n.jpg (62.8 KiB) 813 kere görüntülendi
12299201_887153301382225_3185897289415579779_n.jpg
12299201_887153301382225_3185897289415579779_n.jpg (83.12 KiB) 813 kere görüntülendi
12301588_887153308048891_3714725318816464772_n.jpg
12301588_887153308048891_3714725318816464772_n.jpg (197.95 KiB) 813 kere görüntülendi
12308771_887153501382205_4479796165910114929_n.jpg
12308771_887153501382205_4479796165910114929_n.jpg (78.97 KiB) 813 kere görüntülendi
12313853_887153514715537_3562861250815167947_n.jpg
12313853_887153514715537_3562861250815167947_n.jpg (83.05 KiB) 813 kere görüntülendi
12316481_887153318048890_6515354437717885966_n.jpg
12316481_887153318048890_6515354437717885966_n.jpg (133.49 KiB) 813 kere görüntülendi
12316498_887153478048874_6066720324746902187_n.jpg
12316498_887153478048874_6066720324746902187_n.jpg (68.13 KiB) 813 kere görüntülendi
12342717_887153358048886_4597914526308187264_n.jpg
12342717_887153358048886_4597914526308187264_n.jpg (105.94 KiB) 813 kere görüntülendi
12347799_887153381382217_7629451417406511021_n.jpg
12347799_887153381382217_7629451417406511021_n.jpg (83.48 KiB) 813 kere görüntülendi
12360222_887153428048879_8071787575216680971_n.jpg
12360222_887153428048879_8071787575216680971_n.jpg (86.34 KiB) 813 kere görüntülendi
TÜDEMSAŞ

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Oca 2016 11:43

TÜDEMSAŞ RGNS YÜK VAGONLARI RAYLARA İNDİ
(RAİLTUR ORTAKLIĞI İLE HAYATA GEÇEN RGNS TİPİ YENİ NESİL YÜK VAGOLARI RAYLARA İNDİ.)

Demiryollarında Yeni Nesil Vagonların Dönemi Başladı
TÜDEMSAŞ tarafından üretilen, yeni ve farklı tasarımı, 80 farklı yükleme senaryosu ve 20 tonluk darası ile sınıfında, Avrupa’daki en hafif ve çok amaçlı yük vagonu olma özelliği taşıyan TSI belgesine sahip Rgns tipi yeni nesil yük vagonları raylara indi.

TÜDEMSAŞTAN ALINTIDIR
12376344_904647316299490_4324834176437298209_n.jpg
12376344_904647316299490_4324834176437298209_n.jpg (95.17 KiB) 784 kere görüntülendi
12494992_904647162966172_5316551554435977694_n.jpg
12494992_904647162966172_5316551554435977694_n.jpg (105.6 KiB) 784 kere görüntülendi
12507246_904646736299548_8805829410180353976_n.jpg
12507246_904646736299548_8805829410180353976_n.jpg (121.92 KiB) 784 kere görüntülendi
12509238_904647039632851_4192843709769380761_n.jpg
12509238_904647039632851_4192843709769380761_n.jpg (83.1 KiB) 784 kere görüntülendi
12509355_904647256299496_1789969502364513769_n.jpg
12509355_904647256299496_1789969502364513769_n.jpg (110.51 KiB) 784 kere görüntülendi
12524186_904646942966194_5112046152549577743_n.jpg
12524186_904646942966194_5112046152549577743_n.jpg (74.9 KiB) 784 kere görüntülendi
12548980_904646979632857_3717145430952276304_n.jpg
12548980_904646979632857_3717145430952276304_n.jpg (95.23 KiB) 784 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Ara 2016 13:53

İstanbul Tramvayı için üretilen Bogi.
Raylı Ulaşım Sistemlerinin en önemli parçası BOGİ(Bogie) sertifikalı üreten firma : RailTur — halis turgut
1920090_279685108864605_110760200_n.jpg
1920090_279685108864605_110760200_n.jpg (95.74 KiB) 718 kere görüntülendi
Arus Genel Koordinatörü İlhami Pektaş Üstad

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Ara 2016 13:54

1621841_279685185531264_213595352_n.jpg
1621841_279685185531264_213595352_n.jpg (23.51 KiB) 718 kere görüntülendi
1957780_279685282197921_329574734_o.jpg
1957780_279685282197921_329574734_o.jpg (76.88 KiB) 718 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Ara 2016 13:55

Kayseri de kullanılan Bozankaya tarafından % 100 Yerli olarak üretilen Tramvayların BOGİLERİNİ DE RAİLTUR ÜRETTİ..

faruk gorez

Re: RAİLTUR

Mesaj gönderen faruk gorez » 07 Şub 2017 23:13

RAİLTUR
Kronolojik Tarih

2006
_______________________
Firma Kuruluşu,
BP Petrolleri Aş firmasına 15 adet 62 m3 – Zas Tip Tank vagonun imalatı ve teslimatı,

2007
_______________________
Kayseri Serbest Bölgede üretime başlandı,
Tülomsaş firmasına 99 adet 70 m3 – Za(e)s Tip Tank Vagonun imalatı ve teslim edilmesi,

2008
_______________________
Y-25 tip Yük Vagonu Bojisi için Avrupa Birliğinin Karşılıklı İşletilebilirlik Teknik Şartnameleri (TSI) ve standartlarına uygunluk sertifikasının alınması ve üretimin başlaması,
Avrupa’ya TSI sertifikalı Y25Ls1-K tip bojinin ihracatının başlaması. (yıllık ortalama 300-350 Boji),

2010
_______________________
TSI şartlarına uygun 95 m3 tanker vagon imalatının başlaması,

2011
_______________________
75 adet TSI sertifikalı 95 M3 Tanker Vagonun imalatının tamamlanması ve GATX -Avusturya firmasına teslim edilmesi,
30 Adet entegre frenli Y25Ls(s)I(f)-K tip yük vagonu bojisinin imalatı ve isviçre CTX firmasına ihracatı,
In year 2011 30 Pcs . Exported to Switzerland (CTX company),
Uluslararası Eurasia Rail Fuar katılımı,

2012
_______________________
İstanbul Ulaşım AŞ ile RTE-T4 tramvayının 19 setlik Trailer ve motor boji karkası üretimi sözleşmesinin imzalanması,

2013
_______________________
RTE-T4 tramvayının Boji karkası üretiminin başlaması ve 2014 yılında tamamlanması,

2014
_______________________
Tüdemsaş ile TSI sertifikalı 500 Adet Rgns Vagon şasisinin teslimatı sözleşmesinin imzalanması,

2015
_______________________
H- çerçeveli, İtme (push) frenli Y25Lsd-KP1 tip yük vagonu bojisi TSI sertifikasının alınması ve üretimin başlaması,
Bozankaya Aş firması ile Kayseri Ulaşım Aş tramvayının 31 setlik Trailer ve motor boji karkası üretimi sözleşmesinin imzalanması ve üretiminin başlaması ,
Kompakt frenli standart çerçeveli Y25Lsd(f)-KC1 tip yük vagonu bojisi için TSI sertifikasının alınması,
H-çerçeveli , Kompakt fren sistemli Y25Lsd(f)-KC1 tip yük vagonu bojisi için TSI sertifikasının alınması,
RGNS Tip Platform vagon için TSI sertifikasının alınması ve üretiminin başlaması,

2016
_______________________
GATX-Almanya firmasına 600 adet Y25Lsd-KP1 tip boji teslimatının tamamlanması,

2017
_______________________
31 setlik Trailer ve motor boji karkası üretiminin tamamlanması.

Cevapla