Arçelik

Sektörlerden ve Firmalardan güncel haberler..
Cevapla
faruk gorez

Arçelik

Mesaj gönderen faruk gorez » 09 Eyl 2015 11:35

Türkiye ve Avrupa’daki başarı hikayesini dünyanın farklı coğrafyalarında tekrarlamak için yeni yatırımları, ortaklıkları ve marka satın alma fırsatlarını değerlendiren Arçelik AŞ, geleceğin teknolojilerine de YATIRIMyapmaya devam ediyor. Afrika, Ortadoğu ve Asya’da yeni ortaklık ve marka satın alma fırsatlarını değerlendirdiklerini açıklayan Arçelik AŞ Genel Müdürü Hakan Bulgurlu, nesnelerin interneti gibi geleceğin teknolojilerine yatırım yapmaya devam ettiklerini, Tayvan ve İngiltere’den sonra Almanya ve ABD’de yeni Ar- Ge merkezleri kurmayı planladıklarını açıkladı.

Hem tüketici elektroniği fuarı IFA, hem de sponsor oldukları Avrupa BASKETBOL Şampiyonası Eurobasket nedeniyle bulunduğu Berlin’de gazetecilerle sohbet toplantısı düzenleyen Hakan Bulgurlu, şirketin yurtiçi ve yurtdışındaki konumu ve gelecek hedefleri hakkında bilgi verdi. Bulgurlu, “Bugün, 130’dan fazla ülkede faaliyetlerimizi başarıyla yönetiyoruz. Türkiye ve Avrupa’daki başarı hikayemizi dünyanın farklı coğrafyalarına taşımak için yeni pazarlara giriş yapıyor, yatırımlarımıza devam ediyoruz. Tayland’da gelecek yıl faaliyete başlayacak fabrikamız ve bölgede kuracağımız yeni şirketlerimizle Asya Pasifik ve Amerika gibi yeni pazarlarda yaygınlığımızı artıracağız. ABD’de en prestijli binaların mutfaklarına ankaste ürünler yapmaya başladık. Pazara yıl sonunda Beko markasıyla gireceğiz” açıklamasını yaptı.

ABD sektör için ikinci büyük pazar
Ürettikleri bir kurutma makinesinin Avrupa’da yapılan testlerde 1. olduğunu, bunun üzerine ABD’li bir derginin “Beko ABD’de niye yok” diye yazdığını anlatan Bulgurlu “Amerika bizim sektör için ikinci büyük pazar ama, çok da zor bir pazar. Yaşlanan bir ABD nüfusu var. Daha küçük evlere taşınıyorlar. O yüzden bizim ürünleri tercih edecekler” diye konuştu. Bulgurlu ABD pazarına dönük özel ürünler de ürettiklerini açıkladı. Avrupa pazarında ulaştıkları pazar payları hakkında da bilgi veren Bulgurlu, “Almanya’da geçen yıl pazar payımızı 1 puan artırdık. Almanya’da son 3 yılda ise yüzde 2’den 5.8’e ulaştık. İspanya’da 3. konuma geldik. İspanya pazarında payımız 2.8, İtalya’da 18. puan arttı. Polonya’da da bir numarayız. Rusya pazarında yüzde 4.5’ten 5.8’e geldik. Önümüzdeki dönemde Avrupa’daki iddiamızı güçlendirmeye devam edeceğiz. Balkanlar’da da 5 yıl içinde liderlik hedefliyoruz” dedi.

Almanya ve ABD'de iki yeni Ar-Ge merkezi kurulacak
Almanya ve ABD’de de Ar-Ge merkezi kurmayı planladıklarını söyleyen Bulgurlu “ABD’deki Ar-Ge merkezi muhtemelen Boston veya San Francisco olabilir” diye konuştu. 1.000’den fazla Ar-Ge çalışanları olduğunu da belirterek “Geçen yıl 158 patent başvurumuz oldu. Bizden sonraki şirketin başvuru sayısı 20. Bizden sonraki ilk 10 şirketin başvurusunun toplamı ise bizim kadar etmiyor” diye konuştu.

Geleceğin teknolojilerine yatırım yapıyoruz
Bulgurlu, bağlanabilirlik, bulut bilişim ve veri madenciliği ve 3D yazıcı teknolojileri üzerinde çalıştıklarını, tüketicilere birbirine bağlı, akıllı ev teknolojilerini sunarken, gelecekte ürünlere uzaktan erişim sağlayarak yazılımlarını güncelleyebileceklerini kaydetti. Bulgurlu, "3D yazıcı teknolojilerin gelişmesiyle, gelecekte kişiye özel ürünler göreceğiz” dedi. Her yıl ortalama 150-200 milyon euro YATIRIM yaptıklarını belirten Bulgurlu, "Çin’de fabrikamız var. Tayland’a 100 milyon dolar yatırdık. Fabrika yıl sonu devreye girecek. Bu pazarda 3 yılda 300 milyon ciro hedefliyoruz” dedi. Cirolarının yüzde 62’sinin uluslararası satışlardan geldiğini de anlatan Bulgurlu “24 ayrı kurla çalışıyoruz. DOLARLA alıp euro ile satıyoruz. TL’nin değer kaybı Türkiye pazarını etkiliyor. Ama toplamda az etkileniyoruz. Gelirlerimizde bu yıl yüzde 10 büyüme bekliyoruz” diye konuştu. “Avrupa’nın en yeşil şirketiyiz” diyen Bulgurlu, ‘eskisini getir yenisini götür’ kampanyasını yeniden yapacaklarını belirtti. Bulgurlu, fuarda satışların da geçen yıla göre iki kat arttığını söyledi.

Fuarda 45 adet dünyanın ‘en’ ve ‘ilk’leri sergilendi
IFA Fuarı’na Beko ve Grundig markalarıyla katılan Arçelik, ürünlerini toplam 6 bin 400 metrekarelik bir alanda sergiledi. Stant alanı olarak fuarın en büyük 3. firması olan Arçelik, bu yıl fuara 700’ün üzerinde ürün taşıdı. Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tülin Karabük’ün verdiği bilgiye göre bu ürünlerin 45 tanesi dünyanın ‘en’leri ve ‘ilk’lerinden oluşuyor. Ürünler arasında üç ayrı yemeği aynı anda pişiren fırın, taş fırın lezzetinde pizza yapan fırın, marulu 30 gün taze tutan, dondurma yapan ve 2 katı hızlı buz yapan buzdolapları da var.
DÜNYA

faruk gorez

Re: ARÇELİK

Mesaj gönderen faruk gorez » 09 Eyl 2015 11:37

ARGE -İNOVASYONA ÇOK ÖNEM VEREN BİR DÜNYA MARKASI OLDU ARÇELİK..


faruk gorez

Re: ARÇELİK

Mesaj gönderen faruk gorez » 09 Ara 2016 21:02

Arçelik’ten Türkiye’nin ilk akıllı ev asistanı

Arçelik, Türkiye’de bir ilk olan Akıllı Ev Asistanı’nı İnovasyon Haftası’nda tanıttı. Akıllı Ev Asistanı’nın saniyeler içinde kullanıcı sorularını Türkçe yanıtlayacağını belirten Arçelik A.Ş. İnovasyon Direktörü Erkan Duysal, “Kullanıcılarımız Akıllı Ev Asistanı üzerinden online alışveriş, yemek siparişi, fatura ödeme, bankacılık işlemleri yapabilecekler. Bunun yanı sıra günlük hayatı kolaylaştıran pek çok bilgiye hızlı erişebilecekler. Nöbetçi eczane, en yakın hastane gibi acil ihtiyaçların karşılanması için doğrudan kaynak olacak bu ürün ile gündemdeki haberler, vizyondaki filmler de rahatlıkla takip edilebilecek” dedi.

Geliştirme çalışmaları süren cihazın otomatik ses tanıma, doğal dil anlama ve işleme teknolojisi ile söylenenleri dinleyip, anlayarak sorulan sorulara Türkçe olarak cevap verebildiğini söyleyen Erkan Duysal, “Arçelik olarak bu büyük teknoloji akımlarında ideal aksiyon zamanını kaçırmamak için, İnovasyon Merkezimizi kurduk. Arçelik’i geleceğe taşımak için, inovasyon çalışmalarımız kapsamında, yenilikleri sürekli olarak takip ederken, iş süreçlerini ve iş modellerini bu yenilik ve değişim ışığında baştan değerlendiriyoruz. Müşterilerimizle yeni dijital temas noktalarını yeniden tasarlıyoruz. İnternetin hayatımıza girmesi ile birlikte, pazardaki rekabet anlayışı da değişti. Merkezimizde ana amacımız, akıllı bağlanabilir cihazlarla veriye dayalı sürdürülebilir ve tekrarlanabilir hizmet ve servis modelleri geliştirmek” dedi.

Erkan Duysal sözlerine şöyle devam etti: “Günümüzde, makineler arası iletişim günlük hayatımızın bir parçası. Daha önce karmaşık arayüzler veya çok tuşlu kumandalar ile bilgi erişimi sağlanırken günümüzde dokunmatik ekran ve arayüzler veya mobil uygulamalar ile bunu yapabiliyoruz.Ancak konuşma arayüzü teknolojileri bu deneyimi daha kusursuz hale getirerek insan için en rahat iletişim şekli olan sesle kontrol ve sesli etkileşimi mümkün kılıyor. Biz de, insan ve makineler arasındaki iletişimin otomatik ses tanıma ve doğal dil anlama gerekliliğinden hareketle çeşitli çalışmalar yürütüyoruz. İşte bu noktada; Arçelik Akıllı Ev Asistanı’nı tasarladık. Bu teknolojiyi Arçelik olarak Türkçe geliştiriyoruz.”

Arçelik’in imzasını taşıyan akıllı ev asistanının önümüzdeki yılın sonunda satışa sunulması bekleniyor.
log
Arçelik Akıllı Ev Asistanı.jpg
Arçelik Akıllı Ev Asistanı.jpg (37.09 KiB) 518 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5725
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Arçelik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 11 Tem 2017 14:46

Arçelik, "2020 sürdürülebilirlik hedeflerini" açıkladı
Şirket, 2020 yılı hedeflerini ilk kez açıkladığı "Sürdürülebilirlik Raporu"nu yayınladı
372052.jpg
372052.jpg (40.92 KiB) 476 kere görüntülendi

Arçelik AŞ, bu yıl dokuzuncu yayımlanan Sürdürülebilirlik Raporu'nda 2020 hedeflerini ilk kez açıkladı.

Arçelik'ten yapılan açıklamaya göre, uzun yıllardır yürüttüğü sürdürülebilirlik çalışmalarını; küresel olarak yoksulluğu sonlandırmak, dünyayı korumak, tüm insanların barış ve refah içerisinde yaşamasını sağlamak adına atılması gereken adımları belirleyen BM tarafından yayımlanan 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu şekilde devam ettiriyor.

BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri arasında yer alan iklim değişikliğiyle mücadele konusundaki çalışmalarıyla üretimden kaynaklanan sera gazı emisyonlarını 2010 yılından bu yana yarı yarıya azaltan şirket, Bilim Temelli Hedefler girişimini imzalayarak, üretimde sera gazı salımını bilimsel verilere dayanarak hesaplamayı ve azaltmayı da taahhüt etti.

Geçen yıl 270'e yakın enerji verimliliği projesi gerçekleştiren Arçelik AŞ, üretimde kullandığı enerji tüketimini 2010 yılına göre ürün başına yüzde 34 düşürdü. Şirketin 2020 hedefi ise enerji tüketimini yüzde 45 oranında azaltmak.

Şirketin 2020 hedefleri

Ürün başı su çekiminde 2012'ye göre yüzde 31 tasarruf sağlanırken, 2020'de bu oranın yüzde 35'e yükseltilmesi amaçlanıyor. Türkiye'deki fabrikalarında yenilenebilir enerji kaynaklarından temin edilen elektrik payını yüzde 88'e çıkartan Arçelik AŞ, 2020'de kullandığı elektriğin tamamını yenilenebilir enerji kaynaklarından sağlamayı planlıyor.

Arçelik AŞ'nin planları arasında 2020 sonuna kadar 6 MWp gücünde yenilenebilir enerjiye dayalı enerji tesisi kapasitesine ulaşmak da bulunuyor.

Sürdürülebilirlik raporunda toplumsal cinsiyet eşitliğinin önemine dikkat çeken şirket, bu alandaki öncü projeleriyle kadın yönetici oranını yüzde 16'dan 2020 yılında yüzde 24'e yükseltme taahhüdünde bulunuyor.

Dünyanın geleceği için sorumlu üretim ve tüketim anlayışını benimseyen şirket, gıda israfına karşı farkındalığı artırmak üzere projeler yürütüyor.

Tüm stratejik tedarikçilerinin sürdürülebilirlik performanslarını denetlemek için "Tedarikçi Sürdürülebilirlik Endeksi" oluşturmayı planlayan Arçelik AŞ, ön hazırlıklarını 2016'da tamamladı. 2018'e kadar "Sürdürülebilir Tedarikçi" kategorisi oluşturarak, 2020'de ise rakamsal hedefler belirleyecek.

"Referans noktamız; BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri"

Açıklamada görüşlerine yer verilen Arçelik AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Hakan Bulgurlu, sosyal, etik, çevresel ve ekonomik alanlarda paydaşları için artı değer oluşturmaya devam ettiklerini belirterek, dünyanın geleceği için iş planlarını sürdürülebilir modeller üzerine kurguladıklarını bildirdi.

Bulgurlu, "Sera gazı emisyonlarımızı, su tüketimimizi ve atıklarımızı sürekli olarak azaltıyor, üretimden tüketime geri dönüşüme odaklanıyoruz. BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine uyumlu olarak belirlediğimiz 2020 hedeflerimizi ilk kez bu raporda paylaşıyoruz. 2020 yılı itibarıyla üretimde ürün başına kullandığımız enerji tüketimini yüzde 45 azaltmayı, Türkiye'deki fabrikalarımızda kullandığımız enerjiyi tamamen yenilenebilir kaynaklardan sağlamayı hedefliyoruz." ifadelerini kullandı.

BM'nin Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin 17'sinden dokuzuna katkı sağlamayı hedeflediklerini kaydeden Bulgurlu, şu değerlendirmelerde bulundu:

"Nitelikli Eğitim', 'Toplumsal Cinsiyet Eşitliği', 'Temiz Su ve Sıhhi Koşullar', 'Erişilebilir ve Temiz Enerji', 'İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme', 'Sanayi Yenilikçilik ve Altyapı', 'Sorumlu Tüketim ve Üretim', 'İklim Eylemi' ve 'Hedefler için Ortaklıklar' stratejik yol haritamız için başlıca referans noktamızı oluşturuyor. Hedeflerimize ulaşmak için bilimdeki gelişime ve inovasyona odaklanıyor, küresel inisiyatifleri aktif şekilde izliyor ve destekliyoruz."

Bulgurlu, bu yılki raporda ilk defa çocukların mesajlarına da yer verdiklerini aktardı.

Kaynak: AA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5725
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Arçelik

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 15 Mar 2018 15:39

Arçelik'in 'akıllı asistanı' Asista Divan'ın odalarında yerini aldı
Otel misafirleri sesli komutlarıyla ışıkları, perdeleri açıp kapatabilecek, klima ayarlarını değiştirebilecek ve televizyonu kontrol edebilecek.


Arçelik'in 'akıllı asistanı' Asista Divan'ın odalarında yerini aldı
407445.jpg
407445.jpg (40.33 KiB) 143 kere görüntülendi
İREM ÇETİNGÖZ - DÜNYA GAZETESİ

İSTANBUL - Arçelik'in sesli 'akıllı' asistanı Asista, İstanbul Divan Hotel'in 191 odasında ve toplantı salonlarında kullanılacak. Asista, oda otomasyonundan, otel hizmetlerine, hava durumundan, sinema, restorana, trafik durumundan, dövize kadar pek çok konuda bilgi veriyor. Otel misafirleri sesli komutlarıyla ışıkları, perdeleri açıp kapatabilecek, klima ayarlarını değiştirebilecek ve televizyonu kontrol edebilecek. Asista, Türkçe'nin yanı sıra Arapça ve İngilizce dillerini de anlıyor.

2 turizmci ile daha görüşüyor

Divan Grubu CEO'su Richard Appelbaum, "Hepinizin bildiği gibi teknoloji hayatımızın her alanında dokunuyor ve dijital bir dönüşüm yaşanıyor. Divan Grubu olarak bu dönüşümde de sektörümüz adına öncü bir rol üstleniyoruz. Bu kapsamda; Arçelik tarafından geliştirilen Akıllı Asistan Asista'yı sektörümüze kazandırarak yine önemli bir adım attığımıza inanıyoruz" dedi. Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, Türkiye'de 10, İngiltere ve ABD'den Ar-Ge merkezlerinin olduğunu söyledi. Bin 300 Ar-Ge çalışanları olduğunu belirten Dinçer, 3 farklı inovasyon merkezlerinin olduğunu ifade etti.


Akıllı cihazlar pazarının 50 milyar dolarlık büyüklüğe geldiğini kaydeden Dinçer, "Türkiye'ye ait özellikli ürünlerimiz var. Arçelik Asistanın da piyasada ilgi göreceğini düşünüyorum. Nisandan itibaren bütün mağazalarımızda 899-999 TL arasında satışa sunulacak. Hızlı gidebilecek ürün yarattık. Pazarı daha büyüteceğimize inanıyorum" diye konuştu. Dinçer, kendisine sorulan 'Divan Hotel'den başka hotel zincirleriyle görüşme yapıyor musunuz? sorusuna ise, şu anda 2 büyük turizmciyle daha Arçelik Asistan için görüştüklerini aktardı. Dinçer, ilerleyen yıllarda yeni ürünlerinin AVM'lerde, hastanelerde, evlerde ve ofislerde görüleceğini vurguladı.

Cevapla