Toyota Motor Corporation

Otomobil, Motosiklet, Tren, Uçak vs. Her Türlü Ulaşım Araçları..
faruk gorez

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen faruk gorez » 26 Nis 2017 13:16

Toyota’dan 36 ton çekiş kapasiteli hidrojen yakıtlı kamyon: Project Portal [Video]

Ağır ticari segmentinde de hayati önem taşıyan hidrojen yakıtlı ve elektrik motoru teknolojileri Toyota’nın hamlesiyle yeni bir standart vadediyor.

Elektrik ve hidrojen motor teknolojileri binek otomobil segmentinin yanı sıra ağır ticari araçlar için de hayati önem arz ediyor. Bu teknolojinin çıkış noktasının hava kirliliğinin önüne geçmek olduğunu düşündüğümüzde neredeyse tamamında dizel motorların kullanıldığı kamyon ve çekici gibi araçların segmentinde de temiz enerjinin kullanılması fazlasıyla önemli. Bu farkındalık üzerine geçtiğimiz günlerde elektrikli kamyon modeli Semi’nin önümüzdeki eylül ayında tanıtılacağını duyuran Elon Musk, ayrıca bir pickup modelinin de hazırlıkları içerisinde olduğunu ifade ederek Tesla’nın sadece bir binek otomobil üreticisinin ötesine geçeceğinin sinyallerini vermişti. Bu segmette temiz enerji kullanımının farkında olup erken adım atan üreticilerden birisi de Toyota oldu. Hidrojen yakıt teknolojisinin tonlarca yük taşıyan ağır ticari araçlarda ne derece verimli olduğunu test etmek adına geliştirilen Project Portal sahip olduğu teknik değerleri asfalt üzerinde de kanıtlayarak umut verici bir olarak karşımıza çıkıyor.


Toyota’nın hidrojen yakıt teknolojisinin kullanıldığı binek otomobili Mirai’de tercih ettiği sisteme yer verdiği projede 12 kWh‘lık bataryalarla 321 kilometrelik menzil değeri vadediliyor. Sahip olduğu elektrik motoruyla 670 beygir güce ve 1,794 Nm tork değerini kullanıcısının hizmetine sunan Portal’ın çekiş kapasitesiyse 36,287 kilogram. Toyota’nın geleceğin teknolojileri bazında oldukça önem verdiği Portal, önümüzdeki süreçte bu segmentin sahip olacağı standartların da habercisi olacak gibi gözüküyor.
Log
toyotahydrogentruck2-660x371.jpg
toyotahydrogentruck2-660x371.jpg (44.5 KiB) 822 kere görüntülendi


faruk gorez

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen faruk gorez » 26 Nis 2017 17:46

Toyota'nın elektrikli ticari araçlarını merak ediyorum?

faruk gorez

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen faruk gorez » 24 Haz 2017 21:51

2018 Toyota Camry'den detaylar ve yeni fotoğraflar

Ototeknikveri
Toyota ABD, bu yaz sonlarında ülke çapında bayilere ulaşmaya hazır yeni 2018 Camry'nin tanıtımı için hazırlanıyor.
2018 Toyota Camry'den detaylar ve yeni fotoğraflar

4491171267-2018-toyota-camry-resim-galerisi.jpg
4491171267-2018-toyota-camry-resim-galerisi.jpg (150.79 KiB) 802 kere görüntülendi
Amerika'nın son 15 yıldır en çok satan otomobili, sekizinci nesile ulaştı. Yeni model, Prius ve C-HR gibi modellerden bilinen Toyota'nın TNGA modüler platformunu kullanacak. Bu, yeni Camry'nin, yüzde 30 daha dayanıklı bir yapıya sahip olması ve çok daha iyi bir süspansiyon anlamına geliyor, ayrıca aks mesafesi artık 48 mm daha uzun ve iç mekanı genişletiyor. Motor seçenekleri arasında, yeni 2.5 litre "Dynamic Force" dört silindirli motor da bulunuyor. VVT-i, VVT-iE ve direkt enjeksiyonla gelen motorun güç çıkışı 206 hp, tork değeri 252 Nm. Aynı motor 176 hp güç çıkışı ve 220 Nm tork ile hibrit versiyonda da kullanılıyor. Daha fazla performans isteyenler, 301 hp güç çıkışı ve 362 Nm tork sağlayan 3.5 litrelik V6 versiyonunu da tercih edebilirler. Hem 2.5 litre hem de 3.5 litrelik versiyonlar, hibrit sistemde sunulmaya devam edilen CVT ile birlikte yeni sekiz vitesli otomatik şanzımanla da çalışabiliyorlar.



Toyota, yeni Camry'nin hibrit versiyonunun, şehir içi 5.5 l/100 km, şehir dışı 5.3 l/100 km, ortalama 5.4 l/100 km yakıt tüketimi ile sınıfının en iyi yakıt ekonomisini sunduğunu söylüyor. Hibrit sistemi şimdi daha hafif ve daha kompakt Güç Kontrol Birimi'ne sahip, ayrıca yenilenen bir DC-DC dönüştürücü ve sürüş koşullarına bağlı olarak motor frenlemesini sınırlayan yeni Otomatik Kayma Kontrolü özelliğini alıyor.



Sürüş yardım sistemleri oldukça çeşitli ve yaya tespiti, çarpışma önleyici sistem, dinamik radar hız kontrol sistemi, şeritten ayrılma uyarısı ve direksiyon asistanı, ayrı arka çapraz trafik freni ve benzeri özellikleri içeriyor.



İç kabinde Toyota'nın yeni Entune 3.0 bilgi-eğlence sistemi bulunuyor, ayrıca V6 modelleri Connected Navigation Scout sistemini de alıyor. Yeni bilgi-eğlence sistemi, uzaktan başlatma ve kapı kilidini açma özelliği, aracın yerini bulma, araç durumu bildirimleri, konuk sürücü takibi ve bir WiFi erişim noktası gibi özelliklerle birlikte geliyor.



Yeni 2018 Toyota Camry fiyatları baz L modeli için 23.495 $, V6 modelleri için ise 34.400 $ 'dan başlayacak. Yeni Camry Hybrid versiyonun fiyatı ise 27.800 dolar.
4491808174-2018-toyota-camry-resim-galerisi.jpg
4491808174-2018-toyota-camry-resim-galerisi.jpg (114.47 KiB) 802 kere görüntülendi
4491164538-2018-toyota-camry-resim-galerisi.jpg
4491164538-2018-toyota-camry-resim-galerisi.jpg (85.53 KiB) 802 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen faruk gorez » 24 Haz 2017 21:51

Toyota Camry çok başarılı bir araç ...

faruk gorez

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Tem 2017 09:50

Toyota 2022’de yeni elektrikli otomobili ile çığır açacak

Ototeknikveri
Japon otomobil üreticisi Toyota sürüş mesafesi ve şarj süresinde büyük ilerleme sağlayacak bir katı hal pili ve bu pili kullanacak bir otomobil geliştiriyor.
Toyota 2022’de yeni elektrikli otomobili ile çığır açacak

Japon otomobil üreticisi Toyota sürüş mesafesi ve şarj süresinde büyük ilerleme sağlayacak bir katı hal pili ve bu pili kullanacak bir otomobil geliştiriyor.
toyota-2022-de-yeni-elektrikli-otomobili-ile-cigir-acacak.jpg
toyota-2022-de-yeni-elektrikli-otomobili-ile-cigir-acacak.jpg (32.06 KiB) 772 kere görüntülendi
Japon Chunichi Shimbun gazetesine göre, yeni bir platform kullanacak otomobil 2022’de piyasaya çıkacak. Gazete otomobil üreticisinin katı hal pilleri üzerine çalıştığını ve yakın zaman önce likit elektrolitler yerine katı elektrolitler kullanan bir teknoloji geliştirdiğini yazdı. Bu sayede geleneksel lityum-iyon pillere kıyasla daha yüksek hacimsel enerji yoğunluğu sağlanıyor. Pil teknolojisi uzmanları en gelişmiş katı hal pillerinin şarj süresini bir saatten aza düşürebileceğini, bunun da günümüzün şarj olması uzun saatler alan lityum-iyon pillerine kıyasla büyük bir ilerleme olacağını söylüyor. Çalışmalar katı hal pillerinin lityum-iyon pillerin üç katı enerji tutabildiğini ve kullanım ömrlerinin daha uzun olduğunu gösterdi.



Toyota henüz bu teknolojiyi bir üretim modelinde kullanacağını onaylamadı ancak bir sözcü bu konuda araştırmaların sürdüğünü belirtti. Sözcü, “Tüm katı hal pillerinin pratik uygulamaya yakın bir seviyede olduğu düşünülüyor. Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor, bunlara tüm katı hal pillerinin 2020’lerin başlarında ticari olarak piyasaya sürülmesi için üretim mühendisliği de dahil.” dedi.



Geçen yıl otomobil üreticisi pil – elektrik teknolojilerine yatırım yapma niyetini açıklamış, yeni bir elektrikli taşıtlar departmanı açmıştı. O dönemde yapılan açıklamada katı hal pilleri üzerinde çalışıldığı ancak laboratuardaki başarının henüz pratikte uygulamaya geçirilemediği belirtilmişti. Firma sözcüsü konuşmasını şöyle sürdürdü: “Bu yeni nesil piller yüksek potansiyele sahip ancak bazı zorlukları var henüz likit piller seviyesine gelmediler. Batı hal pilleri laboratuarda prensip olarak başarılarını kanıtladıkları aşamadalar ancak pratik kullanımda da işe yaradıklarını görmeliyiz. Bu nedenle daha fazla Ar-Ge çalışmasına ihtiyacımız var.”

Toyota’nın ilk pilli elektrikli otomobilinin 2020’de çıkması bekleniyor. Bu otomobil tek şarjla 300 km sürüş mesafesine sahip olacak. Bu modelin geleneksel lityum-iyon piller kullanması ancak iki yıl sonrasında gelecek katı hal pilli ilk otomobilin yolunu açması planlanıyor.

faruk gorez

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen faruk gorez » 11 Ağu 2017 21:28

Elektrikli+sürücüsüz araba yarışı son sürat devam ediyor. Sahaya son çıkan ikili bu sefer Toyota ve Intel

https://www.engadget.com/…/toyota-intel ... iving-car-…/… [https://www.engadget.com/2017/08/11/toy ... &s=1_green]

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1864
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen erdemka38 » 11 Ağu 2017 21:30

Toyotanin dünyadaki İmajı sağlamlık üzerine olmustur tasarımlar vasat olsa da kolay kolay arıza vermezler..

faruk gorez

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen faruk gorez » 11 Ağu 2017 21:33

Toyota, Elektrikli Araçlar İçin Yeni Batarya Tasarlıyor

Toyota tarafından geliştirilen yeni katı-hal bataryaları birkaç dakikada tamamen şarj edilebilecek.

Alternatif enerji kaynaklarına hayli yatırım yapan Japon otomotiv devi Toyota, elektrikli otomobiller için yeni katı-hal bataryaları üzerinde çalışıyor. Günümüz elektrikli araçlarındaki bataryalar, sıvı elektrolitlerden oluşuyor. Toyota ise bunu değiştirmeyi hedefliyor.
toyota-mirai-yakinda-yollarda-technopat-640x360.jpg
toyota-mirai-yakinda-yollarda-technopat-640x360.jpg (38.27 KiB) 740 kere görüntülendi
Katı elektrolitlerle üretilen ve “katı-hal” (solid state) olarak tanımlanan yeni batarya başarılı olursa, Toyota elektrikli otomobil sektöründe oldukça büyük bir atılım yapacak. Katı hal bataryaları hem sıvı haldekilere göre daha güvenli, hem de daha uzun pil ömrüne sahip. İddialara göre yeni bataryalar, araca daha uzun menzil katmakla kalmayacak, aynı zamanda birkaç dakika içerisinde tamamen şarj olabilecekler.

Katı halde batarya üretimi için akıllı telefon piyasasında da adımlar atıldı. Samsung’un Note 7 ile yaşadığı sıkıntılardan sonra, bataryaların daha güvenli bir hale getirilmesi için LG ve Samsung birlikte çalışmaya başlamıştı. Japonya’da yayınlanan Chunichi Shimbun isimli gazetede yer alan bu bilgilere göre Toyota, yeni bataryaya teknolojisine sahip ilk elektrikli otomobilini 2022’de satışa sunmayı planlıyor.

https://www.technopat.net/2017/08/11/to ... asarliyor/

faruk gorez

Re: Toyota Motor Corporation

Mesaj gönderen faruk gorez » 15 Ağu 2017 14:10

Toyota koltukların arasına düşen eşyaları yakalayan bir araç geliştirdi
Ototeknikveri
Otomobil üreticileri mühendislerinden çıkan ilginç fikirlerin patentini almaya devam ediyorlar. Toyota’nın son projesi ise pek çok kişiyi etkileyen bir soruna çözüm olabilir.
toyota-koltuklarin-arasina-dusen-esyalari-yakalayan-bir-arac-gelistirdi.jpg
toyota-koltuklarin-arasina-dusen-esyalari-yakalayan-bir-arac-gelistirdi.jpg (33.56 KiB) 715 kere görüntülendi
Sürücü koltuğu ile orta konsol arasındaki boşluk özellikle elleri büyük kişiler için ulaşılması çok zor bir yer, öte yandan akıllı telefon, bozuk para gibi pek çok eşya da bu boşluğa düşebiliyor ve bu eşyalara erişmek çok zor oluyor. Bu sorunu çözmek için, Toyota “koltuk altı yakalama aracı” adı verilen buluşu için ABD Patent ve Tescil Ofisi’ne başvuruda bulundu. Araç, koltuk ile orta konsol arasına yerleştirilecek boru benzeri bir mekanizmadan oluşuyor. Bu mekanizmada borunun açısını değiştiren bir kumanda da bulunuyor. Bu sayede, araya düşen eşyalar koltuk altındaki özel bir bölmeye kaydırılıyor. Toyota’nın bu buluşu hayata geçirip geçirmeyeceği bilinmiyor ancak piyasaya sürülürse büyük ilgi göreceği kesin.
Toyota-Under-Seat-Capture-Device-Patent-5.jpg
Toyota-Under-Seat-Capture-Device-Patent-5.jpg (28.42 KiB) 715 kere görüntülendi

Cevapla