Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 6183
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Ara 2018 17:04

47105243_1098508053648969_8299171984734945280_n.jpg
47105243_1098508053648969_8299171984734945280_n.jpg (180.64 KiB) 55 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 6183
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Ara 2018 17:37

Lokomotifin en kritik parçasına milli imza
Eskişehir'de Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ ve TÜBİTAK'ın iş birliğiyle yerli ve milli yeni nesil "cer konvertörü" üretildi.

thumbs_b_c_b2c03c77c3717a04e762cadbbbe85066.jpg
thumbs_b_c_b2c03c77c3717a04e762cadbbbe85066.jpg (76.05 KiB) 51 kere görüntülendi
ESKİŞEHİR - Emrah Yaşar

Eskişehir'de, Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) iş birliğiyle raylı sistemler sektörünün gelişmesinde bir dönüm noktası oluşturacak yerli ve milli yeni nesil "cer konvertörü" üretildi.

AA muhabirinin TÜLOMSAŞ yetkililerinden aldığı bilgiye göre, raylı sistem araçlarının en kritik ekipmanı olarak tanımlanan ve araçların hareketini sağlayan yeni nesil "cer konvertörü"nün üretimi, Ar-Ge merkezini kuran ve yüksek hızlı tren üretme hedefi olan TÜLOMSAŞ'ta gerçekleştirildi.

Türkiye'ye ileri teknolojik ürün kazanımı sağlayan milli projelere katkı sunan TÜLOMSAŞ, milli yüksek hızlı tren üretiminde de kullanılacak "cer konvertörü"nü milli imkanlarla TÜBİTAK MAM iş birliğiyle yaptı.

2018%2F11%2Flokomotif_2.jpg
2018%2F11%2Flokomotif_2.jpg (399.29 KiB) 51 kere görüntülendi
"Konvertör ünitelerinde dışa bağımlılığın önüne geçilecek"
TÜLOMSAŞ ve TÜBİTAK iş birliğinin, yüksek katma değerli teknolojik ürünleriyle ülke ekonomisine ve yan sanayinin geliştirilmesine de reel katkı sağlayacağını ifade eden yetkililer, Türkiye'de ilk kez milli olarak bir cer konvertörü ünitesinin geliştirilip ticarileştirilmesinin sektörün millileştirilmesi adına önemli bir kilometre taşı kabul edildiğini belirtti.

Bu başarılı çalışmayla, yüksek maliyetli olan konvertör ünitelerinde dışa bağımlılığın önüne geçileceğini ve yerli üretim kabiliyeti kazanılacağını vurgulayan yetkililer, bu ünitelerin, ana hat lokomotifleri gibi daha yüksek güç gereksinimi olan lokomotiflerde kullanılabileceği gibi milli yüksek hızlı trenler için de geliştirilebileceğini kaydetti.

Elektrik enerjisinin kontrol edilmesini sağlayan ve herhangi bir akım şeklindeki enerjiyi başka akım şekline çeviren konvertörler, motor çekim kontrolü için sıklıkla kullanılıyor. Konvertör raylı sistemlerde demiryolu aracına hareketi sağlayan cer sisteminin en kritik ekipmanı olarak görülüyor.

Kaynak ; https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/lokomo ... a-/1321542

AA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 6183
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 06 Ara 2018 13:40

47423870_1083464648500361_8667345304426643456_n.jpg
47423870_1083464648500361_8667345304426643456_n.jpg (96.07 KiB) 21 kere görüntülendi
YILMAZ REDÜKTÖR ÜLKEMİZDE İLK YERLİ TRAMVAY MOTOR VE DİŞLİ KUTUSUNU ÜRETTİ.

Bursa'da imalat yapan Durmazlar firması önderliğinde, 3 yıl önce İstanbul firması Yılmaz Redüktör, kardeş firma ELK Motor ve Ankara'dan ASELSAN firması arasında yerli tramvay çekiş sistemi tasarlamak ve üretmek konusunda bir anlaşma yapıldı. Proje, TÜBİTAK-TEYDEB projesi kapsamında yürütüldü ve başarıyla sonuçlandırıldı.

Bu projenin çıktısı olarak şu anda Durmazlar yüzde yüz yerli bir tramvay üretti. Motoru ELK, dişli kutusu Yılmaz Redüktör, sürücüsü Aselsan tarafından üretilen bu yerli tramvayın şasesi ve bogi çekiş sistemi ve tüm sistem entegrasyonu ise Durmazlar tarafından yapıldı.

Yılmaz Redüktör, Türkiye’de üretilen ilk yerli tramvay motor ve dişli kutusunu üretmenin gururunu yaşıyor. Üretilen motor ve şanzıman grubu çok özel bir tasarıma sahip. Bogi, tramvayın ilk hareket mekanizmasını oluşturuyor. 110 kW olan bu motor, şanzımanıyla beraber bir grupta sekiz adet kullanılmasıyla hareketi sağlıyor.

Daha önce bu sistemin tamamı yurt dışından ithal ediliyordu. Şimdi gerek kalmadı. Oldukça da pahalı olan bu ürün, artık çok daha uygun fiyatlara ve tamamen yerli ve milli olarak 1/4 oranında bir fiyata Yılmaz redüktörden temin edilebilecek.

ARGE’ye büyük önem veren Yılmaz Redüktör, ayrıca alternatif dişli malzemeleri ile dişli ömür ve yük taşıma kabiliyetlerinin artırılması, motora entegre sürücü, Nesnelerin interneti, yüksek verimli sonsuz vidalar gibi projeler de yürütüyor.

Demek ki istenince ülkemizde motor ve aktarma organları üretecek babayiğitler çıkıyormuş.

Yılmaz Redüktör, kardeş kuruluşu ELK Motor, Durmazlar makina ve Aselsan'ı yerli ve milli motor üretim gayretleri için tebrik ediyorum.

İlhami Pektaş

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 6183
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 06 Ara 2018 14:33

47467634_10156857182077974_1756439678996709376_n.jpg
47467634_10156857182077974_1756439678996709376_n.jpg (109.22 KiB) 17 kere görüntülendi
Yerli üretimle 80 milyon dolar ülkede kaldı

Ülkemizde mühendisler çok kıymetli çalışmalara imza atıyorlar ama çoğumuzun bundan haberi olmuyor çünkü ana akım medya mühendislerimizin çalışmalarına yeterince yer vermiyor.

Öyleyse biz mühendislerimizin çalışmalarını duyuralım! Böylelikle; Türk Gençliği, Türk mühendislerini kendilerine rol model olarak seçsinler.

Samsun'da 4 yıllık Ar-Ge çalışması sonucunda, dünyada 3 ülkenin üretimini yaptığı tramvay teker bandajı projesi hazırlayan Türk mühendisler, yıllık 80 milyon doların Türkiye'de kalmasını sağladı.

Kaynak; Hürriyet

Cevapla