Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Ara 2018 17:04

47105243_1098508053648969_8299171984734945280_n.jpg
47105243_1098508053648969_8299171984734945280_n.jpg (180.64 KiB) 210 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Ara 2018 17:37

Lokomotifin en kritik parçasına milli imza
Eskişehir'de Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ ve TÜBİTAK'ın iş birliğiyle yerli ve milli yeni nesil "cer konvertörü" üretildi.

thumbs_b_c_b2c03c77c3717a04e762cadbbbe85066.jpg
thumbs_b_c_b2c03c77c3717a04e762cadbbbe85066.jpg (76.05 KiB) 206 kere görüntülendi
ESKİŞEHİR - Emrah Yaşar

Eskişehir'de, Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ) ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunun (TÜBİTAK) iş birliğiyle raylı sistemler sektörünün gelişmesinde bir dönüm noktası oluşturacak yerli ve milli yeni nesil "cer konvertörü" üretildi.

AA muhabirinin TÜLOMSAŞ yetkililerinden aldığı bilgiye göre, raylı sistem araçlarının en kritik ekipmanı olarak tanımlanan ve araçların hareketini sağlayan yeni nesil "cer konvertörü"nün üretimi, Ar-Ge merkezini kuran ve yüksek hızlı tren üretme hedefi olan TÜLOMSAŞ'ta gerçekleştirildi.

Türkiye'ye ileri teknolojik ürün kazanımı sağlayan milli projelere katkı sunan TÜLOMSAŞ, milli yüksek hızlı tren üretiminde de kullanılacak "cer konvertörü"nü milli imkanlarla TÜBİTAK MAM iş birliğiyle yaptı.

2018%2F11%2Flokomotif_2.jpg
2018%2F11%2Flokomotif_2.jpg (399.29 KiB) 206 kere görüntülendi
"Konvertör ünitelerinde dışa bağımlılığın önüne geçilecek"
TÜLOMSAŞ ve TÜBİTAK iş birliğinin, yüksek katma değerli teknolojik ürünleriyle ülke ekonomisine ve yan sanayinin geliştirilmesine de reel katkı sağlayacağını ifade eden yetkililer, Türkiye'de ilk kez milli olarak bir cer konvertörü ünitesinin geliştirilip ticarileştirilmesinin sektörün millileştirilmesi adına önemli bir kilometre taşı kabul edildiğini belirtti.

Bu başarılı çalışmayla, yüksek maliyetli olan konvertör ünitelerinde dışa bağımlılığın önüne geçileceğini ve yerli üretim kabiliyeti kazanılacağını vurgulayan yetkililer, bu ünitelerin, ana hat lokomotifleri gibi daha yüksek güç gereksinimi olan lokomotiflerde kullanılabileceği gibi milli yüksek hızlı trenler için de geliştirilebileceğini kaydetti.

Elektrik enerjisinin kontrol edilmesini sağlayan ve herhangi bir akım şeklindeki enerjiyi başka akım şekline çeviren konvertörler, motor çekim kontrolü için sıklıkla kullanılıyor. Konvertör raylı sistemlerde demiryolu aracına hareketi sağlayan cer sisteminin en kritik ekipmanı olarak görülüyor.

Kaynak ; https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/lokomo ... a-/1321542

AA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 06 Ara 2018 13:40

47423870_1083464648500361_8667345304426643456_n.jpg
47423870_1083464648500361_8667345304426643456_n.jpg (96.07 KiB) 176 kere görüntülendi
YILMAZ REDÜKTÖR ÜLKEMİZDE İLK YERLİ TRAMVAY MOTOR VE DİŞLİ KUTUSUNU ÜRETTİ.

Bursa'da imalat yapan Durmazlar firması önderliğinde, 3 yıl önce İstanbul firması Yılmaz Redüktör, kardeş firma ELK Motor ve Ankara'dan ASELSAN firması arasında yerli tramvay çekiş sistemi tasarlamak ve üretmek konusunda bir anlaşma yapıldı. Proje, TÜBİTAK-TEYDEB projesi kapsamında yürütüldü ve başarıyla sonuçlandırıldı.

Bu projenin çıktısı olarak şu anda Durmazlar yüzde yüz yerli bir tramvay üretti. Motoru ELK, dişli kutusu Yılmaz Redüktör, sürücüsü Aselsan tarafından üretilen bu yerli tramvayın şasesi ve bogi çekiş sistemi ve tüm sistem entegrasyonu ise Durmazlar tarafından yapıldı.

Yılmaz Redüktör, Türkiye’de üretilen ilk yerli tramvay motor ve dişli kutusunu üretmenin gururunu yaşıyor. Üretilen motor ve şanzıman grubu çok özel bir tasarıma sahip. Bogi, tramvayın ilk hareket mekanizmasını oluşturuyor. 110 kW olan bu motor, şanzımanıyla beraber bir grupta sekiz adet kullanılmasıyla hareketi sağlıyor.

Daha önce bu sistemin tamamı yurt dışından ithal ediliyordu. Şimdi gerek kalmadı. Oldukça da pahalı olan bu ürün, artık çok daha uygun fiyatlara ve tamamen yerli ve milli olarak 1/4 oranında bir fiyata Yılmaz redüktörden temin edilebilecek.

ARGE’ye büyük önem veren Yılmaz Redüktör, ayrıca alternatif dişli malzemeleri ile dişli ömür ve yük taşıma kabiliyetlerinin artırılması, motora entegre sürücü, Nesnelerin interneti, yüksek verimli sonsuz vidalar gibi projeler de yürütüyor.

Demek ki istenince ülkemizde motor ve aktarma organları üretecek babayiğitler çıkıyormuş.

Yılmaz Redüktör, kardeş kuruluşu ELK Motor, Durmazlar makina ve Aselsan'ı yerli ve milli motor üretim gayretleri için tebrik ediyorum.

İlhami Pektaş

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 06 Ara 2018 14:33

47467634_10156857182077974_1756439678996709376_n.jpg
47467634_10156857182077974_1756439678996709376_n.jpg (109.22 KiB) 172 kere görüntülendi
Yerli üretimle 80 milyon dolar ülkede kaldı

Ülkemizde mühendisler çok kıymetli çalışmalara imza atıyorlar ama çoğumuzun bundan haberi olmuyor çünkü ana akım medya mühendislerimizin çalışmalarına yeterince yer vermiyor.

Öyleyse biz mühendislerimizin çalışmalarını duyuralım! Böylelikle; Türk Gençliği, Türk mühendislerini kendilerine rol model olarak seçsinler.

Samsun'da 4 yıllık Ar-Ge çalışması sonucunda, dünyada 3 ülkenin üretimini yaptığı tramvay teker bandajı projesi hazırlayan Türk mühendisler, yıllık 80 milyon doların Türkiye'de kalmasını sağladı.

Kaynak; Hürriyet

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Ara 2018 00:46

48429066_2184458568470283_8346677419700125696_n.jpg
48429066_2184458568470283_8346677419700125696_n.jpg (116.31 KiB) 121 kere görüntülendi


TCDD Çankırı makas fabrikası müdürlüğünce tamamen yerli olarak üretilen ve yerli üretim etiketine sahip 49E1 raydan, 1/9 açılı, 300 metre yarı çaplı, beton traversli 34.200 mm'lik basit makas TCDD Ray kaynak fabrikası müdürlüğünce tamamen yerli olarak imalatı yapılan makas taşıma vagonları ile Kütahya gara sevk edilmiş 71 demiryolu bakım müdürlüğü personelince ferşi gerçekleştirilmiştir Emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

Tcdd Çankırı Makas Fabrikası - ÇAMAF

48422174_2184458658470274_812473345567096832_n.jpg
48422174_2184458658470274_812473345567096832_n.jpg (100.36 KiB) 121 kere görüntülendi
48418679_2184458715136935_1184315318948855808_n.jpg
48418679_2184458715136935_1184315318948855808_n.jpg (49.25 KiB) 121 kere görüntülendi
49044854_2184458695136937_4564836016946413568_n.jpg
49044854_2184458695136937_4564836016946413568_n.jpg (163.4 KiB) 121 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Ara 2018 00:49

48418021_2184460621803411_4837906395493826560_n.jpg
48418021_2184460621803411_4837906395493826560_n.jpg (71.12 KiB) 121 kere görüntülendi



TCDD Çankırı makas fabrikası müdürlüğünce tamamen yerli olarak Türkiye Taş Kömürleri Kurumu için üretilen 1/9 açılı 370 metre yarıçaplı simetrik makas fabrika müdürlüğümüzce projelendirildi ve ilk defa üretildi Emeği geçen herkese teşekkür ederim.

Tcdd Çankırı Makas Fabrikası - ÇAMAF

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 31 Ara 2018 15:28

49132406_1238289886309090_7283865724827729920_n.jpg
49132406_1238289886309090_7283865724827729920_n.jpg (112.51 KiB) 105 kere görüntülendi
100. aracımız yollarda. Mutluyuz. Gururluyuz.#Durmaray
#raylısistem #durmazlar

Durmaray
49087164_1238289972975748_2134806167262593024_n.jpg
49087164_1238289972975748_2134806167262593024_n.jpg (101.28 KiB) 105 kere görüntülendi
49633295_1238289939642418_2484263621501124608_n.jpg
49633295_1238289939642418_2484263621501124608_n.jpg (106.68 KiB) 105 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Raylı Ulaşım Sistem ve Teknolojileri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 07 Oca 2019 19:04

49795472_1106825039497655_175484181801861120_n.jpg
49795472_1106825039497655_175484181801861120_n.jpg (39.73 KiB) 86 kere görüntülendi
TÜLOMSAŞ, YERLİ VE MİLLİ İMKANLARLA ÇOKLU ARAÇ TAŞIMA VAGONU ÜRETTİ.

TÜLOMSAŞ tarafından Eskişehir'de üretilen Araç Taşıma Vagonu; otomobil, hafif ticari araç, minibüs, panelvan ve traktör gibi motorlu araçların ithalat, ihracat ve yurt içi taşımacılığında kullanılmak amacıyla kapalı ve ikiz vagon olarak dizayn edildi. Kapalı vagon konstrüksiyonu, taşınan araçlar için atmosfer koşullarının yanı sıra dış müdahalelere karşı da koruma sağlıyor. 6 adet otomobil ve 6 adet hafif ticari araç olmak üzere toplamda 12 adet araç alabilen araç taşıma vagonunun, farklı araç yüksekliklerine göre ayarlanabilen elektrik ve manuel kumandalı hareketli platformu bulunuyor. Hareketli platformun aşağı indirilmesi sureti ile de panelvan, minibüs ve traktör taşınması da mümkün hale geliyor.

Dr. İlhami PEKTAŞ


Cevapla