Yerli Otomobil

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1763
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 24 Ağu 2019 12:48

Muhtemelen fabrikanın İzmir ya da Kocaeli civarına kurulacağını düşünüyorum.. Gönlümden Konya,Kayseri geçiyor ama :)

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16306
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 24 Ağu 2019 13:26

erdemka38 yazdı:
24 Ağu 2019 12:48
Muhtemelen fabrikanın İzmir ya da Kocaeli civarına kurulacağını düşünüyorum.. Gönlümden Konya,Kayseri geçiyor ama :)
Erdem Hocam ; Kocaeli ve İzmir ( marmara ve ege havzaları ) yatırım ve şehircilik açısından doldu-taştı,

ülkeminiz eşit gelişmesi-büyümesi ve doğal afet riskleri ; deprem-sel,tsunami,kıyı erozyonu v.b durumlarda düşünülerek bu yatırım ; ANADOLU SANAYİ HAVZASI'na Yapılmalı , arz ederiz..

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1763
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 03 Eyl 2019 23:27

Kesinlikle İç Anadolu tercih etmeli..

Kullanıcı avatarı
ilker22
Stabilo Kalem
Mesajlar: 416
Kayıt: 26 Ara 2014 11:16

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen ilker22 » 04 Eyl 2019 14:08

İç Anadolu zor.Hele hele Kayseri ye bu yatırımı hiç beklemeyin.Nedeni basit

1.si OSB yi tekellerinde tutan mobilya ve çelik kapıcı yerliler(nedense kendilerinden başkalarının zenginleşmesine karşılar)ve makine sanayinde fasonu ucuza yaptırmaya çalışan firmalar

2.si şehrini devlet yatırımlarından mahrum bırakan vekiller.Niğde de otoban var .Eminlik ilçesine yapıldımı fabrika araba ile otobandan Mersin Limanı 1 saat 40 dakika

Kayseri ye yapılsa 3 saat 32 dakika bu yolun sırf 1 saat 40dakikası Niğde Kayseri arası

Yani Kayseriden Niğdeye gidene kadar Niğdeden Mersin Limanına gider tırlar

Bu bağlamda bu yatırımın İç Anadoluda geleceği en ideal yer Niğde dir.Zaten Doğan holding Niğde Ditaş fabrikasından dolayı bu duyumu alır almaz bastırır yatırımı Niğdeye kaydırır.Kayseride Ditaş kadar büyük çaplı araç yedek parça imalatçısı yok.Zaten bir dönem Kayseri makine sanayii komple kendilerine çalışıyordu

özetle

bu yatırım Kayseriye gelmez .

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16306
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Eyl 2019 01:05

70163832_2383957181651990_5991552860515467264_n.jpg
70163832_2383957181651990_5991552860515467264_n.jpg (162.71 KiB) 393 kere görüntülendi
thumbs_b_c_dd0234c3a5066436ae1a6b1dbf99a520.jpg
thumbs_b_c_dd0234c3a5066436ae1a6b1dbf99a520.jpg (201.29 KiB) 393 kere görüntülendi
Kaynak : Anadolu Ajansı

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16306
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Eyl 2019 01:30

Yerli otomobilin en tecrübeli babayiğidi projeden ayrılıyor
Yerli otomobilin üretimini geciktirmesi muhtemel bir iddia ortaya atıldı. Yerli otomobilin üretimini üstlenecek 5 babayiğitten biri projeden ayrılmak istiyor.
yerli otomobil - suv.jpg
yerli otomobil - suv.jpg (16.31 KiB) 392 kere görüntülendi
Yerli otomobilin üretimini üstlenen babayiğitlerden biri projeden ayrılıyor. Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu’nun (TOGG) üyelerinden Kök Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç, üretimden çekilmek istediğini bildirdi.

Habertürk’ten Fatih Altaylı’nın edindiği bilgiye göre İnan Kıraç, projeden çekilmek istediğini bildiren mektubu TOGG Başkanı Rıfat Hisarcıklıoğlu’na iletti. Bu talebin nedeni hakkında henüz bilgi yok.

Karsan ve Hexagon Studio markalarıyla önemli başarılara imza atan ve projedeki diğer şirketlere göre otomotiv sektöründe daha fazla tecrübeye sahip Kök Grubu'nun ayrılığı, yerli otomobilin çıkışını ciddi ölçüde etkileyecek.

Yerli otomobilin prototip fotoğrafının Aralık ayında paylaşılması ve aracın 2022 yılında pazara sunulması hedefleniyor. Yerşli otomobili üretecek TOGG içerisinde Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell, Zorlu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) bulunuyor.

Kaynak : https://www.donanimhaber.com/yerli-otom ... SyVAjC0H9M

Kullanıcı avatarı
ilker22
Stabilo Kalem
Mesajlar: 416
Kayıt: 26 Ara 2014 11:16

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen ilker22 » 09 Eyl 2019 10:18

hepsi boşa uğraşıyor en son dediğime gelecekler

saab ın karosere DMA nın bataryalarını koyup piyasaya sürecekler :P

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16306
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 30 Eyl 2019 18:41

Haberler Sektör Haberleri Otomotiv TOGG, Bilişim Vadisi'ne taşındı

TOGG, Bilişim Vadisi'ne taşındı
Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG), faaliyetlerine tüm birimleri ile 7 Ekim'den itibaren Bilişim Vadisi'nde devam edecek.

Fikri mülkiyet haklarına Türkiye'nin sahip olduğu, küresel ölçekte rekabet edecek bir otomobil markası yaratma hedefiyle Anadolu Grubu, BMC, Kök Grubu, Turkcell, Zorlu ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından 25 Haziran 2018'de kurulan Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret AŞ büyümeyi sürdürüyor.

TOGG, bugüne kadar faaliyetlerini sürdürdüğü TOBB'un Levent'te bulunan binasına büyüyen ekibiyle veda ediyor. Grup, faaliyetlerine 7 Ekim'den itibaren tüm birimleri ile Bilişim Vadisi'nde hayata geçirilen yeni merkezde devam edecek.

Kaynak : https://www.dunya.com/sektorler/otomoti ... eri-454459

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16306
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 28 Eki 2019 16:44

Yarım asır sonra yeni 'Devrim' yolculuğunda sona doğru

Türkiye'de 58 yıl önce "Devrim" arabalarıyla gerçeğe dönüşen ve kısa süren yerli otomobil rüyası, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın önderliğinde kurulan Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu çalışmalarıyla yeniden gerçeğe dönüştürülüyor.
75143051_2485355831512124_2218565099050762240_n.jpg
75143051_2485355831512124_2218565099050762240_n.jpg (91.06 KiB) 654 kere görüntülendi
Türkiye'nin, 1961 yılında "Devrim" ile başlayan "yerli otomobil üretme" yolculuğunda, bugün Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) çalışmalarıyla hedefe yaklaşılıyor. Yürüyen ilk ön gösterim aracı, aralık ayında kamuoyunun beğenisine sunulacak.

Türkiye'nin, 29 Ekim 1961 yılında "Devrim" arabasıyla başardığı "yerli otomobil üretme" hedefinin üzerinden 58 yıl geçti. Ordunun cadde binek ihtiyacını karşılayacak otomobil tipinin geliştirilmesi amacıyla tasarlanan ilk yerli Türk otomobili "Devrim"den 4 adet üretilmişti.

Türkiye'de otomobil ve motor üretilemeyeceği yönündeki algıya ve değerlendirmelere karşın 29 Ekim 1961 sabahı Türkiye'de yapılan bir otomobil, Türk mühendisler tarafından geliştirilen kendi motorunun gücüyle TBMM'ye getirilerek Türkiye Cumhuriyeti'nin 4. Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'i Anıtkabir'e götürmüş ve Hipodrom'daki resmi geçide katılmıştı. Ancak otomobilin "yetersiz benzin konulması" nedeniyle yolda kalması, Devrim'le ilgili olumsuz propaganda yapanların da seslerinin yükselmesine neden olmuş ve proje "otomobil yolda kaldı" gerekçesiyle rafa kalkmıştı.

O dönem "Siyah", "Beyaz", "Mavi Boncuk" ve "Gecekondu" isimleri verilerek 4 adet üretilen Devrim'den sadece biri çalışır durumda günümüze ulaştı. Halen Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayi AŞ'nin (TÜLOMSAŞ) bahçesinde müzeye dönüştürülen camlı mekanda muhafaza edilen Devrim, ziyaretçilerden yoğun ilgi görmeye devam ediyor.

Türkiye'nin Otomobili Projesi
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın çağrısıyla birlikte Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) liderliğinde başlayan yatırımcı arayışı kısa sürede tamamlandı. 2 Kasım 2017'de de Türkiye'nin Otomobili Projesi, Ortak Girişim Grubu İşbirliği Protokolü, Anadolu Grubu, BMC, KÖK Grubu, Turkcell Grubu, Zorlu Holding ve TOBB'la imzalandı.

Türkiye’nin Otomobil Projesi'ndeki 5 büyük grubun yüzde 19'luk hisselerinin olduğu girişim grubuna, TOBB yüzde 5 hisseyle dahil oldu.

TOGG Sanayi ve Ticaret AŞ'nin kuruluş ve ortaklık sözleşmelerine imzalar ise 31 Mayıs 2018'de atıldı. 1 Eylül 2018'de ise Mehmet Gürcan Karakaş, TOGG'un Üst Yöneticisi (CEO) olarak belirlendi.

Türk sanayisi ve teknolojisi açısından bir dönüm noktası olarak nitelendirilen proje için teknoloji ve tüketici trendleri de izlenerek sektörde tamamen farklı bir konumlanma sağlayacak kapsamlı bir strateji oluşturulması hedeflendi. Türk halkının görüş ve beklentilerine göre Türkiye'nin otomobilini tasarlayacağını vurgulayan TOGG, bu bağlamda ülke genelinde çok kapsamlı ve profesyonel bir tüketici araştırması yürüttüğünü de açıkladı.
2022'de seri üretim planlanıyor
Türkiye'nin vizyon projelerinden biri olarak görülen "Türkiye'nin Otomobili"nin başlangıçta C Segmentinde bir SUV ile piyasaya girmesi, takip eden yıllarda da model sayısını 5'e çıkarması planlandı.

Projede, 3 fazdan oluşan yaklaşık 15 yıllık bir yatırım hamlesine yönelik planlar hazırlandı. Fikri ve sınai mülkiyet hakları tamamen Türkiye'ye ait olacak projenin 15 yıl içinde Türk ekonomisine 50 milyar avro, cari açığa 7 milyar avro katkı sağlaması ve doğrudan 4 bin, dolaylı 20 bin kişiye istihdam oluşturması öngörülüyor. Otomobilin, 2022 yılında seri üretime geçmesi bekleniyor.
2022 yılında C segmentte elektrikli SUV araçla pazara girilecek

Türkiye'nin "ikinci otomobil devrimi" olarak kabul edilen Türkiye'nin otomobil üretim yolculuğunda süreç, yola çıkılırken planlandığı şekilde devam ediyor.

TOGG CEO'su Karakaş, yurt içinde ve dışında ağırlıklı olarak yeni ulaşım modelleri ve teknolojileri hakkında düzenlenen toplantılarda yaptığı konuşmalarda, 2022'nin ortalarında Türkiye'nin elektrikli aracını piyasaya sürmeye başlayacağını ve bu aracın piyasaya çıktığı tarihte rakipleriyle aynı seviyede otonom sürüşe hazır olacağını belirtmişti.

Karakaş, bu yılın mayıs ayında Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği tarafından düzenlenen bir toplantıda ise "Türkiye'nin otomobilinde 2022 yılında piyasaya çıkana kadar, her hafta, her ay ne yapacağımız programlandı. Planı tıkır tıkır işletiyoruz." ifadelerini kullanmıştı.

TOGG olarak şarj altyapısından nesnelerin bağlantısına, yeni startup'lardan yeni yan sanayilere kadar geniş bir mobilite ekosistemi oluşturacaklarını aktaran Karakaş, "Türkiye’nin teknoloji konusunda sinerji yaratacak şirketleri bünyemizde. Büyüyen segmente yatırım yapacağız. 2022 yılında C segmentte elektrikli SUV araçla pazara giriyoruz. 2-3 yıldan sonra AB merkezli ihracat pazarlarına yönlendirmek istiyoruz." değerlendirmesinde bulunmuştu.

Ön gösterim aracı aralık ayında
Türkiye'nin Otomobili'nin 1/4 ölçekli bir modeli, ağustos ayında Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank’ın da katıldığı TOGG Yönetim Kurulu Toplantısı'nda yönetim kurulu üyelerine gösterildi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a da gösterilen maket çok beğenildi.

Yürüyen ilk ön gösterim aracı, aralık ayında kamuoyunun beğenisine sunulacak. Bakan Varank da 15 Eylül'deki açıklamasında, yerli otomobilin bir prototipinin aralık ayında kamuoyuyla paylaşılabileceğini söylemişti.

Kaynak : Anadolu Ajansı

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1763
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 28 Eki 2019 20:24

Hadi bakalım heyecanımız kaybolmadan otomobilimizi görmek istiyoruz artık..

Cevapla