Yerli Otomobil

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1712
Kayıt: Cmt Ara 20, 2014 5:15 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » Pzr Eki 08, 2017 2:08 pm

ÖTVden muafiyet varsa satış rakamları Harika olacaktır 😊👍🏻

Kullanıcı avatarı
duran46
Kurşun Kalem
Mesajlar: 84
Kayıt: Prş Tem 02, 2015 9:47 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen duran46 » Cum Eki 20, 2017 8:26 pm

Türkiye’nin Yerli Otomobil Sevdası Nasıl Başladı?

Resim
2012 yılında TÜBİTAK yerli elektrikli araç projesi için çağrıya çıkmıştı. Proje uhdesinde kalan firmaya 100 Milyon TL teşvik verileceği belirtilmişti. 2013 yılında TÜBİTAK yaptığı açıklama ile, 20 proje başvurusunun değerlendirme kapsamına alındığını belirtti. %100 AR-GE desteğine de sahip olacak elektrikli araç projesinde değerlendirmeye alınanlar; Temsa, Derindere, Karsan-Hexagon, Malkoçlar, Hattat-Magna, Nurol, BD Otomotiv ve üniversiteler de vardı.

TÜBİTAK değerlendirmesi sonucunda 10 projenin ikinci aşamaya geçmeye hak kazandığı açıklandı. 2013 yılı Aralık ayında gerçekleşen ikinci değerlendirmede ise geriye 7 projenin kaldığı açıklandı. Finale Karsan, Isuzu, Hisarlar, Malkoçlar, Derindere, Hattat-Magna kalmıştı.

3 ay süren değerlendirmelerin ardından projenin kazananı olarak Anadolu Isuzu seçilmişti. Daha sonra ise, önce teşvik bedeli olan 100 Milyon TL’nin yarıya indirildiği, Temmuz 2014’te ise projenin sonlandırıldığı bildirildi. 20’nin üzerinde firmanın ve üniversitenin aylarca süren maliyet ve fizibilite raporları, boşa giden emekler ve planlar, bir anda tarihin tozlu raflarına mahkum edilmişti.

Şimdi gelin SAAB’ı tanıyalım!
İsveç Hava Kuvvetleri’ne uçak üretmek için 1937 yılında kurulan SAAb, uçak motorunu aynı zamanda otomobil üretmek için de kullandı. Otomobil meraklıları arasında hızla yayılan efsane bir marka olan ‘Uçak Motorlu SAAB’ otomobili, 80’li yılların sonlarına doğru zarar etmeye başladı. Otomobil işinden çıkarak sadece uçak motoru üretme niyetiyle; ‘uçak üretim, jet motorları ve otomobil’ olmak üzere 3’e ayrıldı.

1989 yılına geldiğimizde SAAB sadece otomobil şirketini, (markanın tescili ve telif hakları hariç) Amerikan Generel Motors’a (GM) sattı. 2009 ABD krizinde ise GM’de SAAB’ı elden çıkartma kararı aldı ve ilk önce Hollanda’lı Skyper firmasına sattı. Kısa bir süre sonra ise Skyper’da markayı Çin’li NEVS’e sattı. NEVS bu marka altında Çin’de elektrikli otomobil üretmek istiyordu. Fakat bu sefer araya ABD hükümeti girerek, dolaylı da olsa bir Çin’li firmanın know-how transferi gibi de algılanabilecek araç üretimi noktasında onay verilemeyeceğini belirterek satışa engel oldu. Dolayısıyla GM’de aracın Çin’de üretilmesine karşı çıktı. 2013 yılına geldiğimizde ise GM, sadece 9-3 sedan modelinin şase ve kasasının kalıpları ile eskiden Saab’a ait olan otomobil üretim tesislerinin verilmesine razı oldu. Fakat bu sefer de SAAB’ın ana şirketi araya girerek, tescilli marka adı kendilerine ait olan ‘SAAB’ı, bu isimle kullanmalarının mümkün olmadığını belirtti.

Bu noktadan sonra Çin’li NEVS için işler, iyice arap saçına dönmüştü. Kısa bir süre sonra da mali krize giren NEVS firması’na ülkemiz adına TÜBİTAK partner oldu. Bu partnerliğin karşılığı olarak ta NEVS firmasına 27,8 Milyon $ ödeme yapılmıştı. NEVS firmasının internet sitesinde TÜBİTAK adını ‘Partnerships’ sekmesi altında görebilirsiniz. Diğer partner firmaları ise, yine Çin’in en büyük batarya, motor ve otomobil üretici firmaları.

NEVS partnerlik anlaşması sonrası çok hızlı adımlar atmaya başlamıştı. İlk etapta 12 Milyar $’lık bir işbirliğine ima attıklarını duyurmuştu.
Link : http://tehad.org/2015/12/21/nevs-12-mil ... imza-atti/

Firma adı içerisinde İsveç geçen, iletişim direktörünün de İsveçli olduğu NEVS (National Electric Vehicle Sweden) aslında tamamen Çin’li. Bundan sonraki adım da Türkiye’nin NEVS ile olan ilişkisinde ilk çalışmaları NEVS firması yapacak. 3 yıl gibi bir süre konulan çalışmalar, NEVS tarafından yapılacak test araçları ve prototipler Türkiye’ye teslim edilecek. Bu süre zarfında bu araçların üretilebilmesi için Türkiye’de fabrika kurulacak. Fabrika faaliyete geçene kadar araçları NEVS firması üretecek. Fabrikanın faaliyete geçmesi ile birlikte NEVS devreden çıkarak kendi otomobilimizi üretmeye devam edeceğiz. Burada yerli bir ortağın olması durumunda tüm know-how NEVS tarafından paylaşılacak.

Son Olarak Konu TOBB’a Nasıl Geldi?
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “hayalim” diyerek TOBB Genel Kurulunda iş insanlarından yerli bir otomobil üretilmesine yönelik isteğinin ardından çalışmalar başladı. TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu’nun Sanayi Bakanı Faruk Özlü ile görüşmesinin ardından, otomobilin üretiminden çok, “iş modelinin” önem taşıdığına karar verildiği belirtildi. TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu konuyla ilgili olarak “Dün yapılan TOBB 73. Genel Kurulumuzda Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın çağrısıyla yerli otomobil konusunda önemli bir sorumluluk üstlendik. Türk özel sektörü olarak bu işin altından kalkacağımıza inancımız tam. Çalışmalarımıza ivedilikle başlıyoruz. Vakit kaybetmeden, bu akşam Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanımız Sayın Faruk Özlü ile bir araya gelip, yol haritamızı belirleyeceğiz.”

Yukarıda görselini paylaştığımız NEVS 9-3 X, pilot proje olarak belirlenen araç paylaşım sistemi altında Çin’in en büyük şehirlerinden Tianjin’de kullanılacak. Projenin tanıtımını ise NEVS’in başkanı Mattias Bergman yaptı.

NOT: Yukarıdaki görselde yer alan aracın, yerli otomobil üretimimizin bir parçası olarak kullanılması yüksek ihtimal.

Derleyen: Berkan Bayram

kaynaklar: NEVS,GM,Hürriyet,TRT,TOBB, tehad

Kullanıcı avatarı
duran46
Kurşun Kalem
Mesajlar: 84
Kayıt: Prş Tem 02, 2015 9:47 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen duran46 » Cum Eki 20, 2017 8:33 pm

Berkan bayram güzel derlemiş arkadaşlar...

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1712
Kayıt: Cmt Ara 20, 2014 5:15 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » Cmt Eki 21, 2017 12:29 am

bakalım bu şekilde mi gerçekleşek proje yol haritası..

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Editör
Mesajlar: 1188
Kayıt: Prş Haz 29, 2017 4:23 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » Sal Eki 24, 2017 7:53 am


Kullanıcı avatarı
ilker22
Site Editör
Mesajlar: 212
Kayıt: Cum Ara 26, 2014 9:16 am

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen ilker22 » Sal Eki 24, 2017 8:30 am

Yerli oto bu resimdeki gibiyse gerçekten çok şık olduğunu söyleyebilirim

Kaç farklı model olacak acaba A sınıfı ,B sınıfı sedan, B sınıfı HB ,B sınıfı SW birde Crossover ve Ticari modeller olsa ülkede devrim olur

%100 elektriklimi hybrid motorlarmı olacak keşke her 2side olsa

Devlet bu işe yüklü para yatırsa emin olun karşılığını hemen alır

yeterki F/P ürünü olsun

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1712
Kayıt: Cmt Ara 20, 2014 5:15 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » Sal Eki 24, 2017 8:41 am

Şahsen satın alırdım sartlari zorlayıp eger cok pahalı değilse :)

Kullanıcı avatarı
duran46
Kurşun Kalem
Mesajlar: 84
Kayıt: Prş Tem 02, 2015 9:47 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen duran46 » Cmt Eki 28, 2017 8:54 pm

Kayseri Sanayi Odası'nın yerli otomobil yatırımlarının Kayseri'ye yapılması isteğine bir destek de Kayseri Serbest Bölgesi'nden geldi. Melikgazi Belediye Başkanı ve Kayseri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Büyükkılıç, otomotiv sektöründe yatırım yapacakları Kayseri'ye davet ederek, "Altyapı sorunumuz yok. Tahsise hazır, imara açık geniş alanlara sahibiz. Yatırımcıya kolaylık ve avantajların yanı sıra, ucuz arsa da sunuyoruz. Sektörden gelecek her türlü yatırıma açığız." dedi.

Kayseri Serbest Bölgesi'nin son yıllarda yabancı yatırımcıların ilgi odağı haline geldiğini belirten Büyükkılıç,"Bölgede yabancı kökenli firmaların bir bölümü oto yedek parçası üretiyor. Ortadoğu pazarlarına yakınlığı nedeniyle cazibe merkezi haline gelen bölgede, artık otomotiv sektörünün de etkin bir duruş sergilemesini istiyoruz. Bu alanda yatırım yapacaklara kolaylık sağlamakla kalmıyor, gerektiğinde bedava arsa tahsisi de yapıyoruz" diye konuştu.

Büyükılıç, serbest bölgenin bulunduğu havzada kendine özgü bir üretim üssü haline geldiğini ifade ederek, "Bölgemizde 7'si yabancı sermaye,13'ü yerli-yabancı ortaklığı ile kurulmuş 116 firma var. Ruhsatlı firma sayısı 101. Bunların 60'ı üretim yapan firmalar. 28 firma dış ticaretle uğraşıyor. Diğerleri depo ve kiralayıcı olarak faaliyet gösteriyor. Bölgenin ihracatı 280 ila 300 milyon, dış ticaret hacmi ise yaklaşık 1 milyar dolar. Kentten yapılan ihracata katkısı yüzde 16. Kısacası Kayseri Serbest Bölgede, hem dünya teknolojileri ile yarışacak tesisler açılıyor, hem de bu tesisler ürünleri ile dünya markası olma yolunda ilerliyor" diye konuştu.

Türkiye'nin en ucuz, en avantajlı serbest bölgesi

Arsalarının diğer bölgelerden daha ucuz olduğunu kaydeden Melikgazi Belediye Başkanı ve Kayser Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Büyükkılıç, "Teknoloji yoğun yatırımlarda para da almıyoruz. Özellikle otomotiv sektörüyle ilgilenen yatırımcıları bölgemizde görmek istiyoruz. Kara, demiryolu ve hava yolu ulaşımından yana sorunumuz yok. Demiryoları yükleme rampasına 900 metre, havaalanına 15, Mersin Limanı'na 320 km. mesafedeyiz. Kayseri-Adana, Kayseri-Ankara kara ve demiryolları bölgenin yanından geçiyor. Komşumuz Sivas'ta kam mili, Niğde'de rotbaşı üretiliyor, Aksaray'da otomotiv sanayi hayata geçiyorsa, neden Kayseri'de geçmesin" şeklinde konuştu.

Gerek üretim gerekse ticari işletme ruhsatı alan firmalara bugüne kadar 1 milyon 900 bin metrekare arsa tahsis edildiğini, planlaması yapılan 5 milyon 250 bin metrekarelik alanın ise yatırıma hazır olduğunu belirten Büyükkılıç" Türkiyenin en ucuz serbest bölgesiyiz. Bizde arsanın metrekare fiyatı 8 ila 14 dolar. Aradaki 6 dolar altyapı katılım payı olarak alınıyor. Tahsise hazır alan miktarı ise 3 milyon 568 bin 371 metrekare. Firmaların tahsisli arsalar üzerinde kurduğu üstyapı, tesis dahil 817 bin 683 metrekareye ulaştı. Bugüne kadar gerek işletici, gerekse kullanıcı firmalar tarafından 329 milyon 589 bin 70 dolarlık yatırım yapıldı. Diğer serbest bölgelerde arsa fiyatları yüksek. Gelen bilgilere göre oralarda 30 dolara 40 dolara arsa satılıyor. Bizde ise başlangıçtan beri metrekare fiyatı 8 ile 14 dolar arasında değişiyor. Bölgemiz altyapı sorunlarından tamamen arındırılmış durumda" şeklinde konuştu.

Dış pazarlardaki durgunluk ihracatı olumsuz etkiliyor

Kayser AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Memduh Büyükkılıç, bu yıl bölgeden yapılan ihracatın 277 milyon dolar, ticaret hacminin ise 813 milyon dolar seviyelerinde gerçekleşmesinin beklendiğini vurgulayarak, "Gerek dış pazarlardaki durgunluk, gerekse Ortadoğu'daki gelişmeler ihracatı olumsuz yönde etkiliyor. Bölgemizin 2012 yılı ihracatı 200 milyon dolardı, 2013'de 279 milyona, 2014'de 310 milyon dolara yükseldi. 2015'de ise 38 milyon dolarlık kayıpla 272 milyon dolara geriledi. Ticaret hacmi 738 milyon dolarda kaldı. 2016 yılı ihracatı 275 milyon, dış ticaret hacmi ise 752 milyon olarak gerçekleşti" dedi.

Sayılarla Kayseri Serbest Bölgesi

- Bölgenin konum alanı : 6.9 milyon metrekare

- Tahsisi yapılan alan: 1.9 milyon

- Tahsise hazır alan: 3.5 milyon

- Ruhsat alan firma sayısı: 101

- Faaliyet halindeki işletme: 60

- Yabancı firma sayısı: 7

- Yabancı ortaklı firma sayısı: 10

- Otomotiv alanında üretim yapan: 3

- Firmaların yatırım tutarı: 329 milyon 589 bin dolar

- Firmalarda toplam istihdam: 4 bin 045

- 2018 yılı istidam hedefi: 4 bin 500-4 bin 800 kişi

- 2017 yılı tahmini ihracat: 277 milyon dolar

- 2017 tahmini dış ticaret hacmi: 813 milyon 550 bin dolar.

kaynak : dünya

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Editör
Mesajlar: 1188
Kayıt: Prş Haz 29, 2017 4:23 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » Cmt Eki 28, 2017 8:56 pm


Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Editör
Mesajlar: 1188
Kayıt: Prş Haz 29, 2017 4:23 pm

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » Cmt Eki 28, 2017 9:16 pm

22814516_965161343621676_6666512151247974625_n.jpg
22814516_965161343621676_6666512151247974625_n.jpg (69.13 KiB) 148 kere görüntülendi
Bu şarkı burada bitmez diyoruz,
DAVA elektrikli aracımızı geliştirmeye devam ediyoruz.
bugün test sürüşümüzü yaptık ve istişare ettik.

Kayseri Milletvekili İsmail Emrah Karayel


22815159_965161406955003_6051572328490754581_n.jpg
22815159_965161406955003_6051572328490754581_n.jpg (54.68 KiB) 148 kere görüntülendi
22851880_965161430288334_2576388624121215883_n.jpg
22851880_965161430288334_2576388624121215883_n.jpg (63.55 KiB) 148 kere görüntülendi
22886172_965161330288344_7930607242194869425_n.jpg
22886172_965161330288344_7930607242194869425_n.jpg (70.43 KiB) 148 kere görüntülendi

Cevapla

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir