33. sayfa (Toplam 34 sayfa)

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Cum Kas 10, 2017 8:40 pm
gönderen erdemka38

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Çrş Kas 15, 2017 9:20 pm
gönderen Z-Kontrol

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Prş Kas 16, 2017 9:43 pm
gönderen Z-Kontrol
Aytunç-Günay-768x576.jpg
Aytunç-Günay-768x576.jpg (81.65 KiB) 165 kere görüntülendi
http://www.businessnewstr.com/2017/10/3 ... na-girmek/

Yerli otomobil ile ilgili bir düşünceniz var mı?

Evet, onunla ilgili bir çalışma yapıyoruz. Bu konuda birçok firmanın belirli konseptte çalışması olduğu gibi bizim de var.

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Pzt Kas 20, 2017 3:01 pm
gönderen Z-Kontrol
Yerli otomobil için 'şehirler yarışıyor'

Yerli otomobili üretecek konsorsiyumun belirlenmesinin ardından milletvekilleri, fabrikanın kendi şehirlerinde ve komşu illerde kurulması için taleplerini dile getirdi.


TBMM

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonundaki 2018 bütçesinin görüşmelerinde söz alan bazı milletvekilleri, yerli otomobili kendi seçim çevrelerinde istemelerinin gerekçelerini anlattı.

MHP Mersin Milletvekili Baki Şimşek, babası doğmadan 5 yıl önce, Türkiye'nin 1944 yılında ilk uçağını ürettiğini; Amerika'nın da kendisi doğmadan önce aya gitttiğini söyledi. Şimşek, "Her şeye rağmen 2019 yılında otomobil üretilecek olmasından duyduğumuz memnuniyeti belirtmek istiyorum." dedi.

İstanbul ve Marmara merkezli projelerden vazgeçilerek, yapılacak olan otomobil fabrikalarının mutlaka, ikinci Marmara olmaya aday olan Adana- Mersin-Niğde-Aksaray-Kayseri bölgesi içerisinde seçilecek bir yere yapılması gerektiğini belirten Şimşek, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü'den bu konuyu Bakanlar Kurulunda gündeme getirmesini istedi.


AK Parti Erzurum Milletvekili İbrahim Aydemir, yerli otomobil ile Türkiye'nin tarihi bir atılım yaptığını ifade etti.

"Bu atılımda bölgemizin de imzası olsun istiyoruz." diyen Aydemir, "Erzurum başta olmak üzere bölgemizde yerli otomobil üretimi için yeterli altyapısı olan iller var. Mesela yerli otomobili Erzurum'da üretin. Bu hal bölgemizde yaşanan göçü bütünüyle sıfıra indirecektir; buna inancımız tamdır." dedi.

Bunun, aynı zamanda bölgedeki beyin ve sermaye göçünü de önleyeceğini dile getiren Aydemir, Doğu Anadolu Bölgesi'nin, katma değer üreten bir bölge olacağını söyledi. Aydemir, "Eğer yerli otomobil üretimi bütün mümkün değilse, o zaman herhangi bir aksamına yönelik üretim noktaları bölgemizde tesis edilmelidir. Bunu bölgede göçün, dahası terörün de sonlandırılması adına tarihi bir fırsat olarak gördüğümüzü belirtelim." diye konuştu.
"Zonguldak buna hazır"

AK Parti Zonguldak Milletvekili Faruk Çaturoğlu, konuşmasında, "Yerli ve milli otomobilin Zonguldak'ta yapılması istiyoruz." dedi.

Bakan Özlü'nün konuyla ilgili bir açıklamasında "Şehirleri yarıştıracağız." dediğini anımsatan Çaturoğlu, "Zonguldak buna taliptir. Çünkü tarihi, kültürel, bilgi ve teknoloji birikimi, Cumhuriyetin ilk sanayi başkenti oluşu, organize sanayi bölgeleri ve endüstri bölgeleriyle birlikte buna Zonguldak layıktır, Zonguldak buna hazırdır. Zonguldak'a pozitif ayrımcılık yapmanızı bekliyoruz. Bu, aynı zamanda Zonguldak-Bartın-Karabük havzasında sanayinin, ekonomik faaliyetlerin çeşitlenmesiyle birlikte sadece madenciliğe bağlı olmasının önünü açacak ve bağımlı olmaktan kurtaracak önemli bir hadisedir." değerlendirmesinde bulundu.

Muhabir: Alp Özden

AA

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Sal Kas 21, 2017 9:28 am
gönderen Z-Kontrol
Konya; Yerli Otomobil için hazır

Konya; Yerli Otomobil için hazır
Konya Otomotiv Sektörü’nün en önemli firmalarından olan Meydan Group bir ilke imza atarak Konya’nın ilk ve tek kaporta ve aksamlarını üreten fabrikasını kurdu.

350332.jpg
350332.jpg (100.49 KiB) 146 kere görüntülendi
Konuya ilişkin olarak görüştüğümüz Meydan Group Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Meydan, kurdukları kaporta ve aksamları fabrikasının Konya’da ilk ve tek olduğunu, Türkiye’de ise bu özelliklere sahip 7’nci tesis olduğunu söyledi.

Hurdacılıktan bugün dev bir otomobil endüstrisine hizmet veren bir firma haline gelen Meydan Group, dünyada sayılı olan Kaporta Fabrikalarından birini memleketi Konya'ya kurdu. Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Faruk Meydan, "Şehrime hizmet etmek için 24 saat yetmiyor. Bu fabrikayı aldıktan sonra Bursa'da da devam edebilirdik. Ama Konya'nın gelişmeye, büyümeye, ülke hakkında söz sahibi olmasını istiyorum. Bu yüzden ekstra masraf yaparak fabrikayı Konya'ya taşıyarak bir ilke imza attım" dedi.

Öncelikle kaporta ve aksamları üretmek adına böyle bir yatırım kararını alma sürecinizi ve neden böyle bir yatırım yaptığınızı anlatır mısınız?

Meydan Group olarak yıllardır Konya’da Otomotiv ve Yan Sanayi Sektörü içerisinde faaliyet gösteriyoruz. Malumunuz Konya Otomotiv ve Yan Sanayi Sektörü’nde ülkemizde önemli illerden biri. Konya’da otomotive dair üretilmeyen parça neredeyse yok, kaporta ve aksamları hariç. Bir aracın hangi parçasını üretirseniz üretin eğer ki kaporta ve kaporta aksamlarını üretmiyorsanız hep bir ayağınız eksik olur. Bu noktadan hareketle 2013 yılı sonunda Meydan Group bünyesinde Sevgili Metal Otomotiv Ltd. Şti.’yi kurarak kaporta ve aksamlarını üretmek için karar aldık ve yatırımlarımızı gerçekleştirerek 2014 yılının Eylül ayı itibariyle üretime start verdik.


Metal Otomotiv Ltd. Şti. olarak üretimini gerçekleştirdiğiniz kaporta ve aksamları hakkında bilgi verir misiniz ve sadece yurt içine mi üretim yapıyorsunuz? Bu yatırımın Konya için önemi nedir?

Büsan Özel Organize Sanayi’nde bulunan tesisimizde tüm binek otomobillerin kaporta, çamurluk, panel, kapı, tavan ve diğer sac aksam ve parçalarını üretiyoruz. Şu anda üretimini gerçekleştirdiğimiz kaporta ve kaporta aksamlarını yurt içi pazar yanında AB ülkelerine ve Rusya’ya ihraç ediyoruz. Bu yatırımımızın Konya için çok önemli olduğunu düşünüyorum. Şöyle ki, az önce de ifade ettiğim gibi Otomotiv ve Yan Sanayi Sektörü’nde Konya çok önemli bir il. Bizim yaptığımız kaporta ve kaporta aksamları yatırımı ile birlikte Konya Otomotiv ve Yan Sanayi Sektörü’nde yeni bir alanın açıldığını söyleyebiliriz. Bu yeni alanın önümüzde ki süreçte Konya’da çok hızlı gelişeceğine inanıyorum. Bu çerçeveden bakıldığında bu yatırımımızın önemi çok daha iyi anlaşılacaktır.

Makine parkınız ve yatırım maliyetiniz hakkında bilgi verir misiniz?

Şu anda tesisimizde 750’şer ton kapasiteli 4 adet pres, 112 adet kalıp, 13 adet robot, CNC Lazer ve CNC Plazma Kesim makineleri, 6000 adet parça boyama kapasiteli Elektro Statik Boya Bölümü, Punto Kaynak Makineleri, Robotik Punto Kaynak makineleri, Otomatik Çekomastik Çekme Robotları ve çeşitli işlevsellikte daha bir çok makinemiz bulunuyor. Şu ana kadar bu tesisimize öz kaynaklarımız ile yaptığımız yatırım 8 Milyon TL’yi buldu. Önümüzde ki günlerde 2 Milyon TL’lik daha yatırım yapacağız.

Konya’da olmayan bir yatırımı gerçekleştirdiniz ve burada ürettiğiniz ürünler anlamında kalite standartları çok önemli. Bu konuda neler söylersiniz?

Evet, sizin de ifade ettiğiniz gibi kalite standardı çok önemli. Bu noktadan hareketle TS 16949 Kalite Standart Belgesi için müracaatlarımızı yaptık. Ayrıca tüm ürünlerimiz için ürün bazlı kalite sertifikaları için TSE’ye müracaatlarımızı yaptık. Çünkü sigorta şirketleri nezdinde hasarlı araçlar için ürün bazlı kalite sertifikası çok önemli.

Yerli otomobil için neler söylersiniz?

Yukarda da bahsettim. Konya bu anlamda en avantajlı şehir. Tek eksiğimiz limana ulaşmak. O konuda da tam olmasa da gerekli çalışmalar yapılıyor. Otomobil için ne aranıyorsa Konya'da o mevcut. Konya sanayisi bu anlamda önemli bir yer tutuyor. Bugün dünyanın en ünlü marka otomobillerin birçok parçaları Konya da üretilmektedir. Böyle bir gerçek var. Bu yüzden yerli otomobili yeri Konya olmalıdır. Biz de üzerimizde ne görev düşüyorsa seve seve yapmaya hazırız. Yeter ki Konya'mız kazansın, ülkemiz kazansın.


Ana firmalarla temaslarınız ne şekilde?

Biz ana firmaların tamamı ile görüşüyoruz. Müşterilerimiz yetkili servisler, özel servisler, yedek parçacılar. Müşteri portföyümüz tamamen bunlardan oluşmaktadır. Artı, yeni çıkan yasa ile beraber sigorta firmalarının anlaşmalı tedarik firmaları var. Bu firmalara da satış yapmaktayız. Firma olarak otomotivde hasarlı parça konusunda çok öndeyiz. Bir araç kaza yaptığı zaman araca ne lazım? Kapı, çamurluk, far, tampon, sinyal vs. Hasar gören parçaların yenilerini satan firmayız. Bu konuda da Türkiye’de en büyüklerden bir tanesiyiz.



Konya ekonomisinin gelişimini nasıl görüyorsunuz?

Konya, otomotiv sektörü başta olmak üzere imalat sektörü açısından gelişen, ekonomisi büyüyen bir şehir.. Fakat kendi ekonomisinin büyüdüğünü gösteremiyor. Neden? Biz gümrük işlemlerimizin tamamını, ithalatı ve ihracatı Mersin’den yaptığımız için Konya rakamlarında gözükmüyor. Mersin-Konya hızlı tren ve Konya’da Lojistik Köy projesiyle beraber gümrükleme sahaları olacak. Buradan gümrükleyeceksin, gelen malını direkt buradan alacaksın. Bu Konya’ya artı getirecek. Ayrıca, bizim sanayicimizde, tüccarımızda son zamanlarda şöyle bir şey başladı; İnsanlar biraz büyüyüp, devlete biraz vergi verir konuma geldiği zaman onu büyüten, ona ekmek yediren şehrin vergi dairesinden çıkıyor ve İstanbul Vergi Dairesine kaydoluyor. Devlet önce bunu kesmeli.

Türkiye’nin 2023 hedefleri ile ilgili neler söylemek istersiniz?

Türkiye’nin 2023’te 500 milyar dolarlık hedefine ulaşabilmesi için öncelikle sanayiciye destek verilmeli. Sanayici çok parası olup yatırım yapar, ama fakir ölür. Bu bir gerçek.. Günümüzde sanayinin gelişebilmesi için devlet sanayiciye önce parasız arsa vermeli, bir de üzerine inşaatını yapmalı, makine parkına da uzun vadeli kredilerle, yabancı kaynaklı kredilerle veya kendi bünyesindeki kredilerle destek vermeli. Türkiye’nin gerçek kanayan yarası öz sermaye sıkıntısıdır. Öte yandan belediyeler artık Türkiye’de bir esnaf, bir tüccar zihniyetiyle görev yapıyor. Hangi bölgelerde sanayi arsaları yaparım? Nasıl sanayicinin cebindeki parayı alabilirim diye çalışıyor. Bu çok yanlış bir mantık.. Önce belediyeler bu mantıktan çıkacak, sanayi yeri ile konut alanını ayıracak. Sanayi yerindeki rant gelirinin belediyede değil, sanayicinin cebinde kalması lazım.
Memleket
meydan1.jpg
meydan1.jpg (48.98 KiB) 146 kere görüntülendi

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Cum Kas 24, 2017 4:34 pm
gönderen kysrspr.1966
Bakan Afyon olarak söyledi.Bakalım her şey mi orada olacak yoksa 1-2 şehire de iş düşecek mi ?

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Sal Ara 05, 2017 7:31 am
gönderen Z-Kontrol
“Otomobil Girişim Grubunu Kayseri'ye Davet Ettik”

Kayseri Sanayi Odası (KAYSO) Yönetim kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci, Türkiye’nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubunda bulunan 5 firmaya mektup yazarak Kayseri’ye davet ettiklerini söyledi.

Cumhurbaşkanlığı külliyesinde düzenlenen Türkiye’nin Otomobili Projesi Ortak Girişim Grubu tanıtım toplantına katıldıklarını hatırlatan Başkan Büyüksimitci, “Tanıtım toplantısından sonra Valimiz Sayın Süleyman Kamçı’nın bilgisi dahilinde girişim grubunu oluşturan 5 şirkete bir davetiye mektubu gönderdik. Kendilerine Kayseri’de ki imkanları göstermek için buraya davet ettik” dedi.
Girişim grubunda bulunana 5 firmaya Kayseri’nin potansiyelini anlatmak istediklerini ifade eden Başkan Büyüksimitci, “Çok isabetli olduğunu düşündüğümüz 5 tane güzide şirketimiz otomobil girişim grubunda yer aldı. Biz bu şirketlerimizi şehrimizin potansiyelini bire bir anlatıp, bizzat yerinde incelemelerde bulunmak üzere Kayseri’ye davet ettik. Daha önce açıkladığımız gibi İncesu OSB’mizde 1 milyon metre kare civarında otomobil için verebileceğimiz yerimiz hazır. Serbest Bölge Başkanımız Sn. Memduh Büyükkılıç yine otomobil için yer verebileceğini söyledi. Yine şuanda çalışmasını yaptığımız 4. Organize Sanayi Bölgemizden yer verebiliriz. Veya başka bir yerden isterlerse oralardan da verebiliriz. Yer konusunda sıkıntımız yok” diye konuştu.
15578938_10154724084123605_4590228259793903141_n.jpg
15578938_10154724084123605_4590228259793903141_n.jpg (73.27 KiB) 64 kere görüntülendi
Otomobil fabrikalarının illa liman kentinde olması gerekmediğine vurgu yapan Başkan Büyüksimitci şunları söyledi; “Burada özellikle bir kafa karışıklığı oluyor. Bunu Kayseri’de de konuşurken belki Marmara Bölgesindekilerin konuşmasına yağ sürüyoruz. Otomotiv üretimi için liman gereklidir diye bir cümle kuruluyor. Kesinlikle ve kesinlikle Almanya, İngiltere dahil, Amerika kıtası dahil böyle bir zorunluluk yok. Haritasına baktığınız zaman ki biz daha önce sunum yapmıştık, Almanya’daki durumu, Amerika’daki durumu, İngiltere’de Çek Cumhuriyetindeki durumu kesinlikle bir ya da iki tane fabrika dışında limanda otomobil fabrikası yok. Türkiye’nin yükünü sanayide Marmara bölgesi çekiyor. Kayseri, Konya, Aksaray Orta Anadolu şehirlerinin artık bu paylaşıma girmesi lazım. Endüstriyel alt yapısı olan, sanayi kültürü olan şehirlerimiz bu yatırım için hazır bekliyorlar”

Elektrikli otomobilde ana maliyetin yüzde 35’lik kısmını oluşturan lityum iyon hücresini Kayseri’de üretme yeteneğine sahip firma olduğuna da dikkat çeken Başkan Büyüksimitci, başta Aspilsan olmak üzere havacılık ve savunma sanayisi ile yerli otomobil üretimine destek sağlayacak altyapı yatırımları ve kalifiye işgücünün hazır olduğunu sözlerine ekledi.

İHA

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Sal Ara 05, 2017 5:20 pm
gönderen erdemka38
Projeyi ülkece sahiplendik bu gerçekten guzel zaten başarı böylesine beraberliklerle mümkün..

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Cum Ara 08, 2017 11:53 am
gönderen Z-Kontrol
"Otomotivde küresel bir ihtiyacı bulmalıyız"
Kıraça Holding Yönetim Kurulu Üyesi Nahum, yurt dışına yerli otomobil satışı yapabilmek için bu alanda daha önce yapılmamış, tahmin edici bir ihtiyaç bulunması gerektiğini söyledi.

393603.jpg
393603.jpg (47.88 KiB) 32 kere görüntülendi
Otomotivde küresel bir ihtiyacı bulmalıyız
Kıraça Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jan Nahum, "Türkiye olarak otomotiv sektöründe dünyada tatmin edilmemiş küresel bir ihtiyacı bulmalıyız. Bu ihtiyacı bulamazsak dünyanın bizim aracımızı alması için bir sebep yok." dedi.

Nahum, İstanbul Ticaret Üniversitesi'nde gerçekleşen “Sanayi Politikaları ve Kalkınma Merkezi" başlıklı seminerdeki konuşmasında, Türkiye’nin otomotiv sanayisinin gelişimine ilişkin tarihi süreci anlattı.

Türkiye’de 1960’lı yıllarda otomotiv sanayisinin tohumlarının atıldığını anımsatan Nahum, 1970'lerin yan sanayi oluşması, 1980'lerin ise ekonomik ölçeği yakalama dönemi olduğunu kaydetti.

Nahum, 1980’lerde sektörde yerlilik oranının yüzde 80’lere kadar çıktığını belirterek, o dönemde uygulanan milli politikanın yerli sanayinin gelişmesine fırsat verdiğini, yerli sanayinin kapasitesini artırması için her türlü teşvikin verildiğini aktardı.

1990’lı yılların başında otomotiv sanayisinin büyük oranda el değiştirdiğine dikkati çeken Nahum, o dönemde yabancı firmaların etkisinin artığını dile getirdi.

Nahum, sektörün bu günlere gelmesinde işçilerin, teknisyenlerin, mühendislerin ve teknokratların büyük mücadeleler verdiğini vurguladı.

Karsan’ın, New York taksi ihalesine tamamı engelli taşıma özelliğine sahip bir taksi olarak girip finale kaldığı Karsan V1'in ihaleyi kazanamamasına rağmen, New York taksi pazarı üzerinde önemli bir etkisi olduğuna belirten Nahum, Karsan sayesinde New York taksi pazarının yapısının değiştiğini, böyle bir taksinin olabilirliğini gösterdiklerini ifade etti.

Nahum, şunları kaydetti:

"Bizim Türkiye olarak otomotiv sektöründe dünyada tatmin edilmemiş küresel bir ihtiyacı bulmalıyız. Hangi konuda olursa olsun bir küresel ihtiyacı bulmamız lazım. Sonra bu ihtiyaca uygun bir konsept tasarlamamız gerek. Bu ihtiyacı bulamazsak dünyanın bizim aracımızı alması için bir sebep yok. Özgün araç tasarlarsanız, ihtiyaçlarına cevap verirseniz, araç veya ürün satabilirsiniz. Uber gibi bir uygulama ihtiyaçlara cevap verdiği için yaygınlaştı.

Kafa yapımızı değiştirmeye, fırsatları görmeye ihtiyacımız var. Bugüne kadar hep diğer markaların lisansını aldık. Lisans almak, başkasının yaptığını uygulamak demektir. Bizim artık başkasının yapmadığını yapmaya ihtiyacımız var. Otomotiv sanayimizin ihracat sınırımız geldi. Bizim otomotiv sanayimizin artık bir sıçrama yapması gerekiyor. Kolay değil, bir günde çözülmez. Eksiklerimizi görmemiz gerekiyor."

Kaynak: AA

Re: Yerli Otomobil

Gönderilme zamanı: Cum Ara 08, 2017 8:24 pm
gönderen erdemka38
Nahumun bahsettiği ihtiyaç hızlı şarj etkili menzildir bence..