Yerli Otomobil

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 08 Şub 2018 12:09

AVL Türkiye’nin ileri otomotiv teknolojisinde görev yapacak mühendislik akademisi mezunları eğitimlerini tamamladı Otomotiv teknolojileri alanında dünyanın en büyük mühendislik firması olan Avusturya merkezli AVL’nin Türkiye’deki kuruluşu AVL Türkiye’nin üniversitelerin en başarılı 1300 mühendisi arasından seçtiği ileri mühendislik eğitimleri ile donatılmış mühendisler, 6 aylık sıkı bir eğitimin ardından göreve başlıyor. Otomotiv alanında dünyada en çok aranan mühendisliklerinden olan otomotiv Ar-Ge mühendisleri Türkiye’nin ilk yerli sürücüsüz ve hibrit elektrikli araç teknolojilerini geliştirilmesinde büyük rol oynayacak. [ 858 more words ]

http://www.rayhaber.com/…/turkiyenin-il ... uz-araclar…/

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Şub 2018 17:21

Yerli otomobilin şarj ünitelerinin üretileceği şehir belli oldu http://aane.ws/0lp
27657954_1572614739452909_6385165774295369604_n.jpg
27657954_1572614739452909_6385165774295369604_n.jpg (49.38 KiB) 637 kere görüntülendi
Yerli otomobilin şarj üniteleri Erzurum’da üretilecek

Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Sözcüsü Ilıcalı, yerli ve milli otomobilin şarj ünitelerinin üretiminin GERSAN Elektrik AŞ tarafından Erzurum’da yapılmasına karar verildiğini bildirdi.


TBMM - COŞKUN ERGÜL

Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Sözcüsü, AK Parti Erzurum Milletvekili Mustafa Ilıcalı, ilgili kurum ve kuruluşlar nezdinde yaptığı girişimlerin olumlu karşılanması sonucu, yerli ve milli otomobilin şarj ünitelerinin üretiminin GERSAN Elektrik AŞ tarafından Erzurum’da yapılmasına karar verildiğini bildirdi.

Ilıcalı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığı, Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından Erzurum’da düzenlenen mesleki eğitim-sektör istişare toplantısına katıldığını anımsattı.

Toplantıda, bölgede uygulamaya başlanan "Cazibe Merkezleri Programı" ile yerli sanayinin daha fazla ihtiyaç duyacağı teknik elemanların, bakanlık ve sektör iş birliğiyle yetiştirilmesi için yapılması gerekenlerin değerlendirildiğini kaydeden Ilıcalı, yerli sanayinin ihtiyacı olan teknik elemanların yetiştirilmesi açısından çok önemli bir toplantı gerçekleştirdiklerini anlattı.

Ilıcalı, Türkiye'nin, milli ve yerli otomobilini üretmesi yönündeki altyapı çalışmalarının devam ettiğini söyledi.

Yerli ve milli otomobilin şarj ünitelerinin üretiminin Erzurum'da yapılması için ilgili kurum ve kuruluşlar nezdinde bir çok girişimde bulunduğunu belirten Ilıcalı, "Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın çok önemsediği ve çalışmalarına başlanan yerli ve milli otomobilin şarj ünitelerinin üretimi, ilgili kurum ve kuruluşlar nezdinde yaptığımız bu girişimlerin olumlu karşılanması sonucu GERSAN Elektrik AŞ tarafından Erzurum'da üretilecek." dedi.

Ilıcalı, GERSAN AŞ Yönetim Kurulunun, bu sabahki toplantısında, bu yatırımın Erzurum'da yapılması yönünde karar aldığını ifade ederek, "Bu karar, şehrimiz ve bölgemiz için çok önemli bir adım. İlgili kurum ve kuruluşlarımıza ve GERSAN Elektrik AŞ'ye, hemşehrilerim adına teşekkürlerimi sunuyorum. Bölgemize ve milletimize hayırlı olmasını diliyorum." ifadesini kullandı.

AA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 11 Şub 2018 18:29

5 dakikada şarj olup 480 kilometre götürecek

Erzurum'da Atatürk Üniversitesinde bir öğretim üyesi, geliştirdiği nanomalzemeler aracılığıyla elektrikle çalışan araçlarda 5 dakikalık dolumla şarj olup yaklaşık 480 kilometre yol gitmeyi sağlayan yakıt pili üretmeyi başardı.

thumbs_b_c_bb0142cc83cbde0c7fa202796af9e4b1.jpg
thumbs_b_c_bb0142cc83cbde0c7fa202796af9e4b1.jpg (58.05 KiB) 626 kere görüntülendi

ERZURUM - İLHAMİ ERKILIÇ

Erzurum'da Atatürk Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ayşe Bayrakçeken Yurtcan, geliştirdiği nanomalzemeler aracılığıyla elektrikle çalışan araçlarda 5 dakikalık dolumla şarj olup yaklaşık 480 kilometre yol gitmeyi sağlayan ve lityum bataryalı araçlara da rakip olacak yakıt pili üretti.

Üniversitenin Mühendislik Fakültesi Kimya Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyesi olan ve yakıt pilleri üzerine 16 yıldır bilimsel çalışma yapan Doç. Dr. Yurtcan, bu alanda önemli başarılara imza attı.

Elektrikle çalışan araçlardaki lityum bataryaya rakip olacak yakıt pili alanındaki çalışmasıyla geçen yıl Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA) Başarılı Genç Bilim İnsanı Ödülü'nü (GEBIP) alan Yurtcan, geliştirdiği nanomalzemeler sayesinde elektrikle çalışan otomobillerde 5 dakikalık dolumla şarj olan yakıt pili üretmeyi başardı.

Elektrikli araçlarda lityum bataryalar yerine kullanılabilmesi bakımından önem arz eden ve 5 dakikada şarj olan yakıt pillerinin takılacağı araçlar, 480 kilometre yol kat edebilecek.


Çevre dostu olan yakıt pili, bu özelliği dolayısıyla elektrikli araçlarda kullanılan ve 30 dakika ile 12 saat arasında dolup 240 kilometre gitmeyi sağlayan lityum bataryalara rakip olacak.

Yurtcan, Birleşmiş Milletler (BM) "11 Şubat Bilimde Kadınlar ve Kız Çocukları Uluslararası Günü" dolayısıyla AA muhabirine yaptığı açıklamada, bilimsel çalışmalarını daha çok yakıt pilleri üzerinde yaptığını ve bunlar için nanomalzeme geliştirdiğini söyledi.

Doç. Dr. Ayşe Bayrakçeken Yurtcan, elektrikli otomobillerde yakıt pilli ya da lityum bataryalı olmak üzere iki sistem kullanıldığını ifade ederek, bu sistemler arasındaki farkı şöyle anlattı:

"Lityum bataryaların şarj süresi 30 dakika ila 12 saat ve oldukça yüksek, ayrıca bir şarjla yaklaşık 240 kilometrelik yol gidiliyor. Bizim ürettiğimiz yakıt pillerinde ise 5 dakikalık dolumla yaklaşık 480 kilometre yol gidilebiliyor. Yakıt piline hidrojeni beslediğimizde hidrojenin dolumu yaklaşık 5 dakika sürüyor. Yani içten yanmalı motorun deposu ne kadar sürede doluyorsa yakıt pilli araçlarda da o şekilde doluyor."
Cumhurbaşkanı Erdoğan'dan ödül aldı

Üniversitelerde bu konularda daha farklı çalışmalar yapıldığını anlatan Yurtcan, yakıt pili çalışmalarıyla 2017 TÜBA GEBİP ödülünü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın elinden aldığını söyledi.

Doç. Dr. Yurtcan, söz konusu bilimsel çalışmaları devletin desteklediğini ve önemsediğini vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Kalkınma Bakanlığı yakıt pili konusunda alt yapıyı oluşturmak için proje çağrısına çıktı. Nano teknolojide en çok dikkat etmemiz gereken sağlık, enerji ve savunma sanayi. Biz enerji ayağındayız. Şu an dünyada yüzde 75 oranında fosil yakıt bazlı enerji kullanımı var. Dolayısıyla biz yakıt pilleriyle hidrojeni kullanarak çevresel olarak çok temiz ve sadece su buharının çıktığı bir sistemle elektrik elde etmiş olacağız. Bu hidrojeni de alternatif kaynaklardan elde ettiğimizde daha çok temiz ve çevre dostu teknolojiyle elektrik üretimi gerçekleştireceğiz."

Kaynak ; Anadolu Ajansı

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 16 Şub 2018 15:24

Yerli otomobilde tarih verildi https://goo.gl/SKmmxG

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 20 Şub 2018 00:24

Başkan Aşut: Mersin yerli otomobilin üretileceği en verimli yerdir
5a8aa3d6eb10bb18bc9088f4.jpg
5a8aa3d6eb10bb18bc9088f4.jpg (28.83 KiB) 599 kere görüntülendi
Mustafa ERCAN/MERSİN, (DHA) - MERSİN Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Şerafettin Aşut, yerli otomobilin üretileceği en verimli yerin Mersin olduğunu söyledi.
MTSO Başkanı Aşut, Türkiye’nin 80 sonrası yaptığı liberal ekonomi atılımlarıyla, üreten, arzu edilen seviyede olmasa da katma değer yaratan bir ülke olma yolunda ilerlediğini dile getirdi. 1.5 milyon girişimcisi ile güçlü Türk ekonomisinin etkisi göz ardı edilemez olduğunu belirten Aşut, "Kendi, göbeğini kendi kesen bir ekonominiz varsa, askeri anlamda da cesur adımlar atarsınız, küresel politik tartışmalarda da masaya yumruğunuzu vurursunuz. İşte bu başarı hikayesinden birisi de yerli otomobil projesidir. Çağımız bilgi çağı, dijitalleşme çağı, otomobil mi kaldı diyerek bu önemli hamleyi yok etmeye, milletimizin moralini ve bu işe talipli olan firmalarımızın motivasyonunu bozmaya kimsenin hakkı yok. Teknoloji ne kadar ilerlerse ilerlesin, otomobil bizce daha uzun yıllar hayatımızda olacaktır ve önemli bir uluslararası ürün olmaya devam edecektir. Bu noktada önemli olan yerli otomobilin donanımları ve kullanacağı yakıtıdır. Bu noktada yerli otomobilin elektrikli bir model olacağı açıklaması sürecin ne kadar doğru yöne gittiğini göstermiş ve bizi daha da umut vermiştir. Mersin yerli otomobilin üretileceği en verimli yerdir" dedi.

Birçok il ve bölgenin yerli otomobil üretimine talipli olduğunu ifade eden Aşut, "Bu işe talipli olan firmalarımız ülkemizin büyük kurumsal firmalarıdır. En verimli, en uygulanabilir bir araştırmayı yapacaklardır. Ancak, MTSO olarak, Mersin iş dünyası olarak biz de bu üretimin yer olarak Mersin’in ideal noktalardan biri olduğunu düşünüyoruz. Bunun çeşitli nedenleri var. Öncelikle Mersin ve hinterlantı; Mersin, Adana, Tarsus daha önce birçok kez tekerlekli araçların, paletli iş araçlarının, kamyon ve otobüslerin imalatlarının başarıyla yapıldığı, tecrübesi olan bir kent ve bölgedir. Yan sanayi sorunu yoktur. Bu anlamda hinterlantında Gaziantep, Kahramanmaraş, Konya ve Kayseri yan sanayinin güçlü olduğu, tecrübeli illerden oluşmaktadır. İşe bölgesel iş birliği açısından bakılmalıdır. Ana hammadde olan yassı çelik anlamında İskenderun ülkenin yassı çelik üretim merkezidir. Üretilecek olan araç daha çok Afrika, Orta Doğu ve Asya pazarına hitap edeceğine göre Mersin Limanı ki ülkemizin en büyük ikinci ithalat ve ihracat limanıdır. Transit hatlarıyla yerli otomobili en ucuz ve en kısa zamanda taşıyacak lojistik alt yapıya sahiptir. Doğu Akdeniz Bölgesi’nde 25 üniversite, 10 teknopark var ve ar-ge’nin, vasıflı insan kaynağının olduğu bir bölgeyiz. Tek sıkıntımız yatırım arazisi sorunuydu" diye konuştu.
Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan’ın bu sorunu yakın zamanda çözebileceğine inandığını kaydeden Aşut, şunları söyledi:
"Yerli otomobil üretim yeri olarak Mersin, her potansiyele sahiptir, her desteğe hazırdır. Biz yerli otomobilin üretilmesi konusunda kendimize, milletimize ve devletimize güveniyoruz, talipli firmalarımıza güveniyoruz. Türkiye bu başarı hikâyesini yazmak zorundadır. Biz yokluk zamanımızda, küllerinden doğan bir devlet olarak 1925-1945 arasında 400 farklı model uçak yapmışız. Bundan korkan küresel güçler 'Siz yapmayın, ne gerek var, biz size veririz' demiş. Bu üretimi bir şekilde durdurmuşlardır. Kendi otomobilimizi ve trenimizi yapmışız onu da aynı oyunlarla durdurmuşlar. Yıllarca ulusal savunma sanayimizin gelişmesine izin vermemişler. Bu sefer bunun ucunu bırakmamalıyız. Bu sefer bu başarı hikayesinin yarım kalmasına izin vermemeliyiz. Bu sadece bir otomobil değil, bir moral meselesidir. İşte bugün sınırlarımızı kimseye ihtiyacımız kalmadan koruyabiliyorsak, Kıbrıs Harbi sonunda bizi uygulanan ambargoların sonucu kurulan Türk Silahlı Kuvvetleri Güçlendirme Vakfı iştiraklerinin vizyonu vardır, milli savunma sanayimizi kurma çabası vardır. Bugün bu çaba daha da sahiplenilmiş ve olağanüstü başarılara imza atılmaktadır. Ülkemiz otomobilini de, uçağını da yapacak güçtedir. Yeter ki, ekonomi ülkemizin birinci gündemi olsun. Yeter ki, eğitim sistemi buna göre revize edilsin. Yeter ki, bizi içte tek yürek olalım. Başka Türkiye yok, başak vatan yok."

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 22 Şub 2018 18:41

Erdoğan ve Yıldırım'a Konya sunumu yapılacak!
Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, yerli otomobilin Konya'da üretilmesiyle ilgili Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'a sunum yapacaklarını belirterek "Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımızın Konya'ya yapacağı ilk ziyarette onlara hem dosya takdim edeceğiz hem de sunum yapacağız" dedi.

Türkiye’nin dev projelerinden biri olan yerli otomobilin satış fiyatı belirlendi. Milli otomobil 80 ile 100 bin lira arasında satışa çıkacak.


Konuyla ilgili KONTV Haber'e konuşan Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, "Üretilecek olan otomobil, elektrikli bir otomobil... Fiyat kıyaslaması yaparken mevcut benzinli veya dizel araçlara göre kıyaslama yapılmaması gerekiyor. Elektrikli araçların satış fiyatı aynı segmentteki araçlardan daha yüksek. Fiyat aralığını makul buldum. Türkiye ve dünya için makul... " dedi.

Yerli otomobilin üretime geçtikten sonra hızlı şekilde yaygınlaşacağını belirten Öztürk, "Çünkü tüm kamuoyu şuanda hazır. Kişisel ve kurumsal anlamda satın almak istiyoruz. Bir çok kurum satın almak için harekete geçecektir. " dedi.

Üretilecek otomobil, diğer araçlardan farkı olmayacak, teknolojinin bütün imkanlarını içeriğinde barındıracak. Elektrikli olması da en büyük artılarından biri...

http://kanalon.tv/izle-128571-konyanin_ ... rinde.html
1519313225.jpg
1519313225.jpg (183.27 KiB) 594 kere görüntülendi
"C serisi dediğimiz bir seri üzerinde duruluyor" diyen Konya Ticaret Odası Başkanı Selçuk Öztürk, "C serisi dünyada en fazla satılan araç modeline tekabül ediyor. Doğru bir aralıkta çalışılıyor. C serisinin 5-6 modelinin yapıldığında çok daha iyi olacaktır. " dedi.

Milli otomobilin üretim üssünün 2019 yılında açıklanması aynı yıl üretimin başlaması hedefleniyor. Konya yarıştaki illerden bir kaç adım önde...


"Konya olarak gayretli bir şekilde çalışıyoruz" diyen Öztürk, "Bununla ilgili bütün bakanlıklara sunumlarımızı yaptık, buradaki vekillerimiz ve yöneticilerimizle... Cumhurbaşkanı ve Başbakan'a da bir sunum yapmak istiyoruz Konya'da üretilmesiyle ilgili olarak. Cumhurbaşkanımız ve Başbakanımızın Konya'ya yapacağı ilk ziyarette onlara hem dosya takdim edeceğiz hem de sunum yapacağız" dedi.

Konhaber

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1763
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 22 Şub 2018 23:35

2018le beraber somut gelişmeler gelebilir artık..

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 25 Şub 2018 21:45

Zorlu'dan 4.5 milyar dolarlık batarya yatırımı
Zorlu Grubu, Çinli GSR Capital ile işbirliğine gitti. 4.5 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilecek tesiste başta elektrikli otolar ve telefonlar olmak üzere pek çok alanda kullanılabilecek bataryalar üretecek.

404795.jpg
404795.jpg (72.42 KiB) 978 kere görüntülendi
Yerli otomobili yapacak 5 babayiğit arasında yer alan Zorlu Holding, Çinli GSR Capital ile pil teknolojisi konusunda Türkiye’yi küresel pazarlarda öne çıkaracak, stratejik bir ön anlaşmaya imza attı.

GSR Capital ile yapılan iki farklı ortaklık çerçevesinde, 2023 yılına kadar toplam 4.5 milyar dolarlık yatırım yapılacak. Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, “Yapılan bu ortaklık anlaşması çerçevesinde gerçekleştirilecek yatırımlarla uzun vadede Türkiye ekonomisine 6 milyar dolar tutarında yüksek katma değerli ihracat geliri ve 4 bin kişiye de istihdam sağlanacak. Yatırımı 2018’de başlayacak ve 2023’te tamamlanarak devreye alınacak, 25 bin megavat (MW) kapasiteli batarya fabrikasıyla ise 500 bin adet elektrikli araca batarya sağlayacağız” dedi. GSR Capital Eşbaşkanı Jianghua Su ise, “Zorlu Grubu ile hayata geçireceğimiz pil üretim tesisi ile geleceğin global inovasyon ekonomisinin en güçlü oyuncularından biri olacağız” dedi.


Zorlu Holding ve Çinli GSR Capital arasındaki stratejik işbirliğinin imza töreni öncesi Yüngül ve GSR Capital Eşbaşkanı Jianghua Su bir basın toplantısı düzenledi.

Toplantıya, GSR Capital Eşbaşkanı Jianghua Su, NEVS Yönetim Kurulu Başkanı Kai Johan Jiang, CEO’su Stefan Tilk ve Hissedar Temsilcisi Chao Ma, Zorlu Holding Yönetim Kurulu Üyeleri Olgun Zorlu, Selen Zorlu, Şule Zorlu, Emre Zorlu, Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül ve Vestel Şirketler Grubu Başkanı Turan Erdoğan katıldı.

Yüngül’ün verdiği bilgiye göre GSR Capital öncelikle Zorlu Holding’in Meta Nikel Madencilik şirketine yüzde 50 ortak olacak. Avrupa ve Türkiye’nin ilk nikel-kobalt işletme tesisi Meta Nikel'deki yüzde 50 ortaklıkla birlikte 10 bin ton olan kapasite yapılacak yatırımlarla 4 kat artırarak 40 bin tona çıkarılacak. Şu anda Gördes’te konsantre nikel üreten Meta Nikel, yapılacak sülfat yatırımı ile pillerde kullanılan nikel sülfat ve kobalt sülfat üretimine başlayacak. Ayrıca Gördes’te ithal edilen, nikel üretim proseslerinde kullanılan sülfürik asidi de üretmek için yeni tesis yatırımı olacak. Eskişehir’de 20 bin tonluk nikel sülfat ve kobalt sülfat tesisi kurulacak. Meta Nikel şirketinin kapasitesi 4 katına çıkarken, üretilen nikelin katma değeri artacak. Bu iki yatırımın değeri 2 milyar dolar olacak.

2 bin 500 yeni istihdam

GSR Capital, Vestel ile elektrikli otomobiller ve enerji depolama pillerine yönelik 25 bin MW potansiyel kapasiteye sahip olması hedeflenen bir mega batarya fabrikasını yüzde 50 ortaklıkla kuracak. Yüngül, “Bu ön anlaşma çok doğurgan bir sektörün ilk adımı. Hem enerji depolama hem akıllı şehir ve evler, otonom araçlar dahil bir sürü yavruları olacak. Bazı ürünler bir çağın başlangıcı olur. Akıllı telefon, internet gibi... Bugünkü anlaşma da yeni çağın ilk adımı olacak. Sanayide dönüşüm sağlayan bir anlaşma ile 4.5 milyar dolarlık yatırımı 2018’den itibaren yapmaya başlıyoruz” dedi. Yüngül şöyle konuştu:

“İşe ilk önce elektrikli otomobiller ve enerji depolama için pil tesisinin kuruluşu ile başlayacağız. Bu tesis Manisa’da kurulacak. 25 bin MW pil yatırımı için, ortalama 300 bin metrekarelik alanda bir tesis kurulacak. 2.5 milyar dolarlık yatırımla 2018’de pil üretimimizin başlamasını ve 2023 yılında tamamlanarak aktif olmasını hedefliyoruz. 2 bin 500 kişi istihdam edilecek. Böylece telefonlar ile başlayan şimdi elektrikli otomobillerde ve enerjinin depolanmasında da kullanılan pil yatırımı ile Türkiye’de ekonomik büyümeye katkı sağlayacağız. Meta Nikel’de 1 milyar dolara ara mamul ihraç edecekken katma değerli bir ürün haline getirip 6 milyar dolarlık ihracat yapmış olacağız. Bu işbirliğiyle aslında otomobilin beyni olarak tanımlayabileceğimiz pili ürettiğimiz ve bu alanda oyun kurucular arasına girdiğimiz bir atılımdan bahsediyoruz.”

Yüngül, 25 bin MW kapasiteli batarya fabrikasının 500 bin adet elektrikli araca batarya sağlayacağını vurgulayarak tek hedeflerinin elektrikli araçlar olmadığını, yenilenebilir enerjinin de iyi bir pazar olduğunu söyledi.
Ar-Ge'de 'büyük' hedef

Yüngül ve Jianghua Su, sadece fabrika değil bu teknolojinin gelişmesini sağlayacak Ar- Ge için de işbirliği yaptıklarını vurguladı. Hem Çin’de hem de Türkiye’de ortak Ar-Ge merkezleri kurulacak. Bu Ar-Ge merkezi de bin kişilik bir istihdam oluşturacak. Avrupa ve yakın pazardaki en büyük pil üretim ve Ar-Ge merkezi haline gelmek en büyük hedef.

Yüngül, özellikle Türkiye’deki yerli elektrikli otomobile odaklanmadıklarını ancak onun da ihtiyacını karşılayabileceklerini belirterek, “Batıda henüz bizimki gibi bir fabrika kurulmadı. Biz de ilkler arasında olacağız. Dünyada elektrikli otomobiller çok hızlı gelişiyor ama sadece otomobili de hedeflemiyoruz” dedi.
"Türkiye iyi bir yatırım ortamına sahip"

GSR Capital Eş-başkanı Jianghua Su yatırım için Türkiye'yi seçme nedenlerini şu sözlerle anlattı: “Öncelikle Türkiye iyi bir yatırım ortamına, kaliteli iş gücüne sahip. Geleceğe yönelik sanayiyi dönüştürmek için projeleri var, elektrikli otomobil ve yenilenebilir enerjide. İkincisi Türkiye çok başarılı bir sanayi zincirine sahip. Pil, batarya için gereken nikel kobalt madenleri bulunuyor. Üretim kapasitesi ve entegrasyon da mevcut. Diğer sebep ise Türkiye özel ve avantajlı bir konuma sahip. Ulaşım merkezi. Ayrıca Zorlu gibi olağanüstü ortağa sahibiz. Elektrikli otomobillerle birlikte enerjinin depolaması ile ilgili her alana yenilikçi ürünler sunmak için güç birliği yapacağız. Hayata geçireceğimiz pil üretim tesisi ile geleceğin global inovasyon ekonomisinin en güçlü oyuncularından biri olmak için hep birlikte çalışacağız.”


Kaynak ; https://www.dunya.com/sirketler/zorluda ... eri-404795

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 25 Şub 2018 22:21

Adsız.png
Adsız.png (20.99 KiB) 966 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 16717
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Şub 2018 13:52

Elektrikli araçların bakır telleri Kayseri'den
Elektrikli otomobil talebindeki artış bakır talebini de yukarı çekiyor. Kayseri'de kurulu olan Mega Metal'in Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Ali Turgut, ürettikleri bakır telleri dünyanın en önemli otomotiv firmalarına gönderdiklerini belirterek, "Elektrikli araçlarla Türkiye yakın gelecekte teknolojinin üretim merkezi olacak” dedi. Turgut, "Bir anlamda biz de bakır telin babayiğidiyiz" ifadesini kullandı.

1853556_620x410.jpg
1853556_620x410.jpg (52.06 KiB) 959 kere görüntülendi
1853556_620x410.jpg
1853556_620x410.jpg (52.06 KiB) 959 kere görüntülendi
Günümüzde dünya çapında 3 milyon civarında elektrikli araç bulunurken, bu sayının 2027 yılında 27 milyona ulaşması öngörülüyor. Dünyada hızla yaygınlaşan elektrikli araçlarla birlikte bakır talebi de katlanarak büyüyor.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLDE 83 KG BAKIR VAR

Elektrikli araçların en önemli bileşenlerinden biri olan yüksek teknolojili bakır teller, yüksek iletkenlikleri nedeniyle bu araçlarda yoğun olarak kullanıyor. IDTechEX tarafından yapılan son araştırmaya göre, bugün otomotivde kullanım alanına göre birinci sırada yer alan içten yanmalı motorlarda ortalama 23 kilogramlık bakır kullanılırken, bu rakam hibrid araçlarda 40 kilograma, yüzde 100 elektrikli araçlarda ise 83 kilograma çıkıyor. Yani elektrikli araçlarda kullanılan bakır miktarı, içten yanmalı motorların yaklaşık 4 katına ulaşıyor.

1853556_8e42e762d101cc6186301d3451916c24.jpg
1853556_8e42e762d101cc6186301d3451916c24.jpg (40.6 KiB) 959 kere görüntülendi

Araştırmaya göre, yaygınlaşan elektrikli araçlarla birlikte, 2017 yılında sadece bu araçlar için toplam 185 bin ton olan bakır talebinin 2027 yılında yaklaşık 9 katlık bir artışla 1,74 milyon tona çıkması öngörülüyor. Bu rakam sadece araçların üretiminde kullanılacak bakırı kapsıyor. Bunun dışında da bakırın yoğun olarak kullanılacağı diğer bir yer de şarj istasyonları. Yine araştırmaya göre, standart bir istasyonda 700 gram olan bakır kullanımı, hızlı şarj istasyonlarında ise 8 kilograma kadar çıkabiliyor.


HEDEF EN BÜYÜK ÜÇ FİRMADAN BİRİ OLMAK

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Mega Metal Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Ali Turgut, Kayseri’de bulunan üretim tesislerinde iletişim, enerji üretimi ve dağıtımı, elektroteknik, güneş ve yenilenebilir enerji, ev aletleri, savunma ve otomotiv endüstrisinde kullanılan yüksek teknolojili elektrolitik bakır tel üretimi gerçekleştirdiklerinin altını çizerken, “Bizim dışımızda, bu kadar yüksek teknolojiye sahip üretebilen Avrupa'da ikinci bir şirket yok. Saç telinin standart çapı 0.10 mm. Biz 0.05 mm saç teli üretiyoruz. Dünyada, bakır tel sektöründe faaliyet gösteren en büyük 3 firmadan biri olmak için bir yandan yatırımlarımıza hız kesmeden devam ederken bir yandan da yurt dışında yeni satın almalar için de fırsat kolluyoruz” dedi.


"BİZ DE BAKIR TELİN BABAYİĞİDİYİZ"

Dünyada elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte, bakır ve yüksek teknolojili bakır tel talebinin gelecek yıllarda katlanarak büyüyeceğini belirten Cüneyt Ali Turgut, şunları söyledi:

1853556_6ff469632097ede3091af4564014deef.jpg
1853556_6ff469632097ede3091af4564014deef.jpg (131.61 KiB) 959 kere görüntülendi

"Bugün dünyada sadece birkaç şirket tarafından üretilen bu bakır teller elektrikli araçların en önemli parçalarından. Biz de otomotiv sektöründe büyük bir tecrübeye sahibiz. Bugün Kayseri'de ürettiğimiz yüksek teknolojili ürünlerimizi, dünyanın en önemli otomotiv firmalarına ihraç ediyoruz. Bir anlamda biz de bakır telin 'babayiğidiyiz'...

Yoğun talebe yetişebilmek için fabrikamızı yüzde 100 kapasiteyle çalıştırıyoruz. Bunun yanında üretim tesisimizi 15 milyon euroluk yeni yatırımla büyütüyoruz. Elektrikli araçlarla, Türkiye yakın gelecekte teknolojinin üretim merkezi olacak.”

Otomotiv sektöründeki tecrübelerini yerli otomobil projesi için de kullanmayı arzu ettiklerini vurgulayan Cüneyt Ali Turgut, “Bu konuda da Çalışmalara başladık. Dünya ölçeğinde üretim yapan bir şirket olarak projenin tedarik zincirinde yer almak bizler için de büyük gurur kaynağı olacaktır” ifadelerini kullandı.


Kaynak ; http://www.haberturk.com/elektrikli-ara ... 56-ekonomi

Cevapla