Yerli Otomobil

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5052
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 17 Oca 2018 13:37

https://www.dunya.com/dunya/katar-bmc-i ... eri-398961

Katar, BMC ile yerli otoya yatırım yapacak
Katar Ticaret Odası Başkanı El Sani, BMC aracılığıyla Türkiye'de yerli otomobil üretimine yatırım yapacaklarını açıkladı.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5052
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 20 Oca 2018 12:09

'Türkiye'nin Otomobili' projesini bakanlık koordine edecek
Türkiye'nin Otomobili Projesi kapsamındaki çalışmalar Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının uygun görüşüne tabi olacak.
detay1516434454.jpg
detay1516434454.jpg (63.76 KiB) 266 kere görüntülendi
'Türkiye'nin Otomobili' projesini bakanlık koordine edecek
Türkiye'nin Otomobili Projesi kapsamındaki çalışma, yatırım, ihale ve imtiyazlar için Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının uygun görüşü gerekecek.

Türkiye'nin Otomobili Projesi kapsamındaki çalışmaların Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının koordinasyonunda yürütülmesine ilişkin Bakanlar Kurulu kararı Resmi Gazete'de yayımlandı.

Buna göre, proje kapsamında otomobilin tasarımı, geliştirilmesi, üretimi, satış ve dağıtım sisteminin oluşturulması, şarj istasyonlarının kurulumu ve işletilmesi, bu istasyonlar vasıtasıyla elektrik enerjisi tedariki ve bu istasyonların satış, kiralama ve benzeri yollarla devredilmesi ve bunlara ilişkin altyapı hazırlıklarına yönelik belediyeler dahil tüm kamu kurum ve kuruluşları tarafından Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığının uygun görüşü olmadan düzenleyici ve bağlayıcı karar alınamayacak, ihale yapılamayacak, lisans ve imtiyaz sağlanamayacak.

Bu karar kapsamında gerçekleştirilecek faaliyetler Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından koordine edilecek.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5052
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 21 Oca 2018 01:31

Adsız.png
Adsız.png (115.67 KiB) 257 kere görüntülendi
http://www.konyadayatirim.gov.tr/images ... RAPORU.pdf

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1962
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 21 Oca 2018 20:40

Birkaç şehir farklı bölümler için üretim yapabilir sanırım..

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5052
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 21 Oca 2018 22:27

Erdem Bey , Volkswagen Örneği verelim

Avrupa Almanya Polonya Slovakya Çekoslavakya İspanya Macaristan Rusya
Asya Çin Hindistan
Afrika G.Afrika yeni üretim merkezleri Cezayir Ruanda
Amerika Kuzey Abd Meksika
Amerika Güney Arjantin Brezilya

Vw grubu markaları bir çok Ülke ve Kıta o Ülkelerde bulunan üreticiler ile ortakları ile üretimler yapıyor,yine elektrikli ve alternatif yakıtlı araç,pil teknolojileri,yaızlım v.b bir çok yenilikçi alan ve sektörde çözüm ortakları var Volkswagen ve diğer büyük markaların..

Volkswagen Örneğin (diğer markalar da aynı şekilde) Abd için özel ürünler üretiyor Vw ATLAS,VW YENİ JETTA , Almanya ve Avrupa İçin yeri geliyor VW UP Şehiriçi kullanımına uygun küçük araçlar üretiyor,ÇİN için özel AUDİ A8 L , AUDİ A6 Long Audi Q3 Long,Audi Q5 Long Araç üretiyor,Brezilya da Polo'yu Sedan olarak Virtus adı ile satıyor , bazen 3.0 litre hacimli motorun performansını 1.4 hacimli araca aktarıyor , hem seri üretim yapıyor hem de TERZİLİK Yapıyor kişiye özel Ülkeye özel ara.çlar üetiyor ..zaten bunu başardığı için dizel skandalı bile yaşadı ayakta kaldı halen zirvede ve geleceği çok doğru bir ekiple ortak proje ve çalışmalar ile çzöüm ortakları ile planlıyor,bazen yeri geliyor rakipleri ile ortak satınalma ve çalışma yapıyor (Audi, BMW ve Daimler Nokia'nın dijital harita hizmetleri sunan firması Here'i yaklaşık 2.8 milyar Euro'ya satın aldı)BMW Grup, Daimler AG, Ford Motor Co, Audi ve Porsche (Volkswagen Grup), Avrupa'daki en güçlü elektrikli otomobil şarj ağı oluşturmak için bir mutabakat protokolü imzaladı.Zamanın ruhunu doğru okuyan,ortak akılla hareket eden,doğru işi ve yen,liği doğru zamanda gören ve uygulamaya yapan firmalar ayakta kalıyor büyüyor gelişiyor,iş bu ...
bmw-daimler-ford-ve-vw-grup-elektrikli-sarj-istasyonlari-icin-isbirligi-yapiyor.jpg
bmw-daimler-ford-ve-vw-grup-elektrikli-sarj-istasyonlari-icin-isbirligi-yapiyor.jpg (24.67 KiB) 239 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5052
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 29 Oca 2018 11:41

Saü Yerli Otomobilin Bataryasını Üretmeye Talip
Sakarya Üniversitesi bünyesinde geleceğin enerji kaynakları arasında gösterilen lityum hava pilleri üzerine çalışan akademisyenler, yerli otomobilin elektrikli olması halinde aracın bataryasını üretmek amacıyla Ar-Ge çalışmalarını üstlenmek istiyor SARGEM Müdürü Prof. Dr. Akbulut: "Sakarya Üniversitesi LİPGUM ekibi olarak böyle bir organizasyona adayız. Bunu yürütebileceğimizi, dünya ile eş değer Ar-Ge ve uygulama çalışmaları yapacağımıza inanıyoruz"

SAKARYA (AA) - ÖMER FARUK CEBECİ - Sakarya Üniversitesi Araştırma-Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde (SARGEM), geleceğin enerji kaynakları arasında gösterilen lityum hava pilleri üzerine çalışan akademisyenler, yerli otomobilin elektrikli olması halinde aracın bataryasını üretmek istiyor.

Elektrikli araçlar, bilgisayarlar ve cep telefonlarının yanı sıra savunma sistemlerinde kullanılan lityum iyon pillerinin yerine daha fazla enerji yoğunluklu lityum hava pilleri üzerinde çalışma yürüten yaklaşık 30 akademisyenin bulunduğu Lityum-İyon Pil Araştırma Merkezi (LİPGUM) ekibi, yerli otomobilin elektrikli olması durumunda aracın bataryasını üretim aşamalarına katkı sağlamayı arzu ediyor.

SARGEM Müdürü Prof. Dr. Hatem Akbulut, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünyada karbondioksit emisyonunun çok üst seviyelerde olması nedeniyle Avrupa Birliği'nin (AB) belirlediği limitlerin ülkeleri ve firmaları, karbon emisyonu sıfır ya da çok az olan cihazların ya da elektrikli araçların üretimine yönlendirdiğini belirtti.

- "Bataryanın yerli olmasının gerekliliğine inanıyoruz"

Bu açıdan lityum iyon pillerin en kuvvetli adaylar ve pratikte kullanılabilecek en yüksek enerji yoğunluklu piller olduğunu anlatan Akbulut, şunları söyledi:

"Biz de SARGEM bünyesinde lityum iyon pil araştırma geliştirme merkezini oluşturduk. Şu anda bizim ekibimizin içerisinde yaklaşık 30 araştırmacı var. Bu bağlamda, yaptığımız araştırmalarla dünya ile eş değer adımlarda, seviyelerde malzemeler üretmeye çalışıyoruz. Özellikle lityum iyon piller için anotlar katotlar elektrik malzemeleri geliştiriyoruz. Hedefimiz, ürettiğimiz malzemelerle eğitime katkıda bulunabilmenin yanı sıra üniversitemizin, ülkemizin uluslararası alanda yayın potansiyelini arttırabilmek. En önemlisi de Türkiye'de ulusal elektrikli araç yapacaksak bunun bataryasının da mutlaka yerli olmasının gerekliliğine inanıyoruz."

Lityum iyon pillerin, elektrikli araçlarda, taşınır taşınmaz cihazlarda, bilgisayarlarda, cep telefonlarında, çok fazla deklare edilmese de savunma sistemlerinde kullanılan malzemeler olduğunu aktaran Akbulut, bu pillerin enerji yoğunluklarının teorik olarak 750 kilovatsaat olsa da pratikte ulaşılan değerlerin daha düşük olduğunu kaydetti.

Akbulut, kurdukları ekibin dünyada birçok yüksek seviyeli enstitünün yaptığı gibi yüksek enerji yoğunluğuna sahip piller üzerine çalışma yürüttüğünü belirterek, "Hedefimiz, 2 bin kilovatsaat enerji yoğunluğuna sahip lityum hava pillerinin en azından laboratuvar ölçeğinde geliştirilmesi. Bütün dünya genelinde düşündüğümüzde bu gerçekleşebilecekse fosil yakıtlara benzine yakın enerji yoğunlukları elde edilecek. Bu açıdan oraya da geçmeye çalışıyoruz." şeklinde konuştu.

- "Ulusal elektrikli aracın bataryasını, Ar-Ge'sini üstlenmek istiyoruz"

Bütün otomobil firmalarının kendi elektrikli araçlarını ürütme gayesinde olduğunu ifade eden Akbulut, bu konuda en ileri görünen Tesla firmasının 450-500 kilometre giden bataryalar yaptığını anımsattı.

Şu anda ticari olarak var olan 400-500 kilometrelik seyahat mesafelerinin, lityum hava pillerinin geliştirilip uygulamaya aktarılması durumunda bin 500-2 bin kilometrelere çıkacağını savunan Akbulut, şöyle devam etti:

"Temel hedef bunu söylüyor. Bizim burada yaptığımız çalışma öncelikle uluslararası literatürü, bilimi takip edebilmek, ikincisi ulusal elektrikli aracın üretilmesinde batarya gelişimi ve üretimine katkı sağlayabilir miyiz diye bakıyoruz. Bununla ilgili teşebbüslerimiz var, kendi içimizde ekibimizi ona göre oluşturuyoruz. Ulusal elektrikli aracın bataryasını yerli olarak üretmeye katkıda bulunmak istiyoruz, bunun Ar-Ge'sini biz üstlenmek istiyoruz."

Akbulut, öncelikli amaçlarının lityum iyon pilleri geliştirerek yerli otomobili en az 350 kilometre götürebilecek bataryayı üretmek olduğuna işaret ederek, şunları kaydetti:

"Lityum iyon pillerin enerji yoğunluğu kısıtlı olduğu için bütün dünyanın yaptığı gibi lityum sülfir, lityum hava pilleri yeni pillerin araştırmasını yapmak. Gelecek 20,30, 50 yıl düşünülüyor. 30 yıl sonra lityum iyon piller enerji yoğunluğu olarak belli seviyelere ulaştıktan sonra eğer enerji yoğunlukları arttırılamıyorsa lityum hava pillerini kullanmak durumundayız. Bunların enerji yoğunlukları da teorik olarak neredeyse benzine eş değer. Dolayısıyla lityum hava pilleri eğer uzun çevirim ömürlü geliştirilebilirse benzine eş değer neredeyse sıfır enerji masraflı piller üretilecek. Dünya bunun araştırmasını yapıyor. Bizim de Avrupa Birliği kapsamındaki yeni projemizdeki hedefimiz İspanya'dan, Fransa'dan, Japonya'dan ortaklarımızla Türkiye ekibi olarak laboratuvarlarımızda elektrotları geliştirip lityum hava pillerinin çevrim ömürlerini 500 çevrime kadar arttırmak. Bunlar gerçekleştiği takdirde gerekli dizaynlar yapıldıktan sonra artık önümüzdeki 20-30 yılda bu tür piller lityum iyon pillerinin yerine elektrikli araçlarda kullanılabilecekler. Şu anda deneysel sonuçlar, laboratuvar çalışmaları henüz bunun pratikte mümkün olmadığını gösteriyor."

Elektrikli otomobilin batarya üretimine talip olma nedenlerini açıklayan Akbulut, bugüne kadar devletten çok yüksek miktarda destek aldıklarını, devletin olanaklarıyla büyük sistemler kurduklarını söyledi.

Aslında kendilerinin böyle bir talepte bulunmak yerine bu isteğin yetkililerden gelmesi gerektiğini belirten Akbulut, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Biz baştan buna adayız, bir şey beklemiyoruz. Sadece stratejik bir konu olduğu için kurduğumuz araştırma ekipleriyle ulusal elektrikli aracın bataryasını, savunma sistemleri bataryaları da olabilir, Türkiye'de yerli olanaklarla üretilebilir, geliştirilebilir diye inanıyoruz. Biz Sakarya Üniversitesi LİPGUM ekibi olarak böyle bir organizasyona adayız. Biz bunu yürütebileceğimizi, dünya ile eş değer Ar-Ge ve uygulama çalışmaları yapacağımıza biz inanıyoruz."

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5052
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 29 Oca 2018 11:44


Bakır devinin gözü yerli otoda


SİNAN ÖZEDİNCİK /SABAH


Avrupa’nın en büyüğü olan Kayserili bakır tel üreticisi Mega Metal, gözünü yerli otoya dikti. Şirketin patronu Cüneyt Ali Turgut, “Dünyanın en önemli otomotiv firmalarına ihracat yapıyoruz. Tecrübemizi yerli otomobil için de kullanmak istiyoruz” dedi

2001 yılında Kayseri'de faaliyete geçen Mega Metal, bir saç telinin yarısı inceliğinde ürettiği yüksek teknolojili bakır telle dünya devlerine adeta meydan okuyor. Kayseri'de üretilen bakır tele bugün Renault'un elektrikli otomobillerinden, Johnson&Johnson'ın medikal cihazlarına, Fransa'daki hızlı trenlerin sinyalizasyon sistemlerinden dünyaca ünlü Seiko saatlerine kadar farklı ve niş alanlarda rastlamak mümkün. Öyle ki 2017'yi 750 milyon lira ciroyla kapatan Mega Metal'in Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Ali Turgut, 2019'da 1 milyar TL ciroyu aşacaklarını vurguluyor. Amerika ve Avrupa'da planladıkları yatırımlarla global bir deve dönüşeceklerini aktaran Turgut, Türkiye'nin geleceğine yön verecek yerli otomobil projesinde de yer almak istediklerini ifade etti. Cüneyt Ali Turgut ile 16 yıllık başarı hikâyesinin detaylarını konuştuk.
Bugün geldiğiniz noktada üretim ne seviyeye ulaştı?
2017'yi yıllık 30 bin ton ile tamamlayacağız. 2018 hedefimiz ise 40 bin tonu aşmak. Amacımız katma değerli üretim gerçekleştirerek, yatırım ve ihracatımızla Türkiye'nin bu sektörde dünya lideri olmasını sağlamak.

YÜZDE 65'İNİ İHRAÇ EDİYOR

İhracata katkınız nedir?
Avrupa'da şu an rakibimiz bulunmuyor bu durum ihracatımızı istediğimiz seviyelerin de ötesine geçirmiş durumda. Toplam üretimimizin yaklaşık yüzde 65'ini ihracatta, yüzde 35'ini ise iç pazarda değerlendiriyoruz. Ürettiğimiz ince bakır tel yüksek teknolojiye dayanan sektörlerde kullanıldığından, en büyük ihracat pazarlarımız Amerika ve Avrupa ülkeleri. Ancak büyük resim bundan ibaret değil. Çin'den Yeni Zelanda'ya, Avustralya'dan Meksika'ya uzanan geniş bir coğrafyaya ihracat yapıyoruz.
Türkiye de bir yerli otomobil çalışması içerisinde... Bunun için de çalışmalarınız var mı?
Biz de otomotiv sektöründe büyük bir tecrübeye sahibiz. Bugün Kayseri'de ürettiğimiz yüksek teknolojili ürünlerimizi, dünyanın en önemli otomotiv firmalarına ihraç ediyoruz. Bir anlamda biz de bakır telin 'babayiğidiyiz'... Bu tecrübemizi yerli otomobil projesi için de kullanmayı arzu ediyoruz. Çalışmalara başladık. Dünya ölçeğinde üretim yapan bir şirket olarak projenin tedarik zincirinde yer almak bizler için de büyük gurur kaynağı olacaktır.

ABD'YE YATIRIM PLANLIYORUZ

Avrupa pazarında konumunuz nasıl?
Bizim dışımızda, bu kadar yüksek teknolojiye sahip üretebilen Avrupa'da ikinci bir şirket yok. Bu nedenle diğer şirketlerle farkımızı hızla açıyoruz. Sadece Avrupa'da değil, Çin'de ve Amerika'da da büyük bir kapasite var.
Bu doğrultuda yurtdışında yatırım yapıyor musunuz?
Son iki yıldır yatırım ve satın almaya yönelik çalışmalarımızı hızlandırdık. İtalya'da gümrüksüz bir sahada depomuz var. Bu yıl orada bir şirket kurduk. Şimdilik orada lojistik amaçlı faaliyet gösteriyoruz. Belli stratejik ürünleri stoklayıp dağıtımını yapmayı düşünüyoruz. Bu yıl veya gelecek yıl ABD'de de yatırım yapmayı planlıyoruz.

"AKADEMİ" KURUYOR

2018 yılında istihdamda yaklaşık yüzde 20 büyüyeceklerini vurgulayan Cüneyt Ali Turgut'un sektöre nitelikli insan kaynağı yetiştirilmesi amacıyla da projeleri bulunuyor. "Bunun için Mega Akademi adı altında bir çalışma yapıyoruz. Deneyimli eğitimciler eşliğinde 20'ye yakın üniversite öğrencisi seçip, altı aylık bir eğitim vereceğiz. Şirketimizde pratik yapmalarını sağladıktan sonra onları bünyemize alacağız" diyen Turgut, Erciyes Üniversitesi Teknopark ve İstanbul'da İTÜ Teknopark ile görüşüp, burada bir mühendislik grubu kurarak çalışma yapmayı planladıklarını aktarıyor.

HEDEF YÜZDE 50 BÜYÜMEK

Mega Metal'in ürünleri hangi alanlarda kullanılıyor?
Elektrikten elektroniğe, iletişimden enerjiye, savunmadan otomotive, yüksek teknoloji gerektiren her alanda biz varız. Teknolojinin baş döndürücü bir hızla ilerlemesi, M2M, nesnelerin interneti ve farklı sektörlerdeki yüksek teknoloji kullanımın artması bizim de üretim alanlarımızı büyütüyor. Bu nedenle 2018'de yüzde 50 büyümeyi hedefliyoruz.

https://www.sabah.com.tr/yazarlar/sinan ... etall=true
26903968_2021415088141284_6611127646747410858_n.jpg
26903968_2021415088141284_6611127646747410858_n.jpg (58.07 KiB) 210 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5052
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 29 Oca 2018 22:32

Mercedes Benz elektrikli araç stratejisi 2018-2025

6 yeni üretim merkezi ve pil teknolojileri üretim üssü hayata geçirdi mercedes

ALMANYA 3 , FRANSA , ABD VE ÇİN Ülkelerinde ...Mercedes bu alanda çalışmalarına aralıksız devam ediyor...

https://www.youtube.com/watch?v=AiplVDi1_nM

d4805261.jpg
d4805261.jpg (181.15 KiB) 197 kere görüntülendi
generation-eg-header.jpg
generation-eg-header.jpg (117.15 KiB) 197 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5052
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Şub 2018 12:08



Yerli Otomobilin Görüntüsü Birkaç Aya Çıkacak
Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, yerli otoda ilgili komitelerin kurulduğunu, birkaç ay içerisinde aracın profiliyle ilgili açıklama yapacaklarını belirtti.

Yerli otomobilin 5 babayiğidinden biri olan Anadolu Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, çalışmaların iyi gittiğini ve 5 ortağın da özveriyle çalıştığını söyledi. Danışmanlık firması Boston Consulting'in ismini açıkladığı için ortakların tepkisini çektiğini dile getiren Özilhan, "Konuşmama kararımız var ama şunu söyleyebilirim: Komiteler kuruldu. Birkaç ay içerisinde otomobilin profili ile ilgili açıklama yapabileceğiz" dedi.

BABAYİĞİTLER UZMANLIK ALANLARINA GÖRE GÖREV DAĞILIMI YAPACAK

Sabah'ın haberine göre, yerli otomobilde 5 babayiğit kendi uzmanlık alanlarına göre projede yer alacak. Buna göre yazılımı Turkcell, elektronik aksamı Vestel, üretimi BMC, satış ve pazarlamayı Anadolu Grubu, tasarım ve mühendisliği ise Kıraça Holding'in yapması bekleniyor. 5-6 saatte doldurulabilecek bataryaya sahip olacak yerli otomobilin 100 kilometrede 2 liralık şarj maliyeti olacak. Araçta ayrıca otomatik pilot özelliğinin de olması planlanıyor.

Yerli otomobilin 5 babayiğidinden biri olan Anadolu Grubu'nun Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan, çalışmaların iyi gittiğini ve 5 ortağın da özveriyle çalıştığını söyledi. Danışmanlık firması Boston Consulting'in ismini açıkladığı için ortakların tepkisini çektiğini dile getiren Özilhan, "Konuşmama kararımız var ama şunu söyleyebilirim: Komiteler kuruldu. Birkaç ay içerisinde otomobilin profili ile ilgili açıklama yapabileceğiz" dedi.

BABAYİĞİTLER UZMANLIK ALANLARINA GÖRE GÖREV DAĞILIMI YAPACAK

Sabah'ın haberine göre, yerli otomobilde 5 babayiğit kendi uzmanlık alanlarına göre projede yer alacak. Buna göre yazılımı Turkcell, elektronik aksamı Vestel, üretimi BMC, satış ve pazarlamayı Anadolu Grubu, tasarım ve mühendisliği ise Kıraça Holding'in yapması bekleniyor. 5-6 saatte doldurulabilecek bataryaya sahip olacak yerli otomobilin 100 kilometrede 2 liralık şarj maliyeti olacak. Araçta ayrıca otomatik pilot özelliğinin de olması planlanıyor.

Kullanıcı avatarı
duran46
Kurşun Kalem
Mesajlar: 96
Kayıt: 03 Tem 2015 00:47

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen duran46 » 03 Şub 2018 18:13

5 bin beygire kadar milli motor üretilecek
BMC Yönetim Kurulu Başkanı Sancak: - "Devletimiz 400-1500 beygir arası motor istedi, biz bununla yetinmedik 5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz. Uçağımızı da gemimizi de kendi milli motorlarımızla yürütelim istedik. Bunun da seri üretim merkezi Sakarya olacak"
Resim
BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın yerli motor yapımıyla ilgili ihaleyi kazanan BMC firmasının çalışmalara başladığını belirterek, "Devletimiz 400-1500 beygir arası motor istedi, biz bununla yetinmedik 5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz." dedi.

Sancak, MÜSİAD Sakarya Şubesi toplantı salonunda düzenlenen "Otomotivde Vizyonumuz 'Made in Turkey' ana temalı Türkiye İstişare Toplantısı"nda, BMC'nin savunma sanayi stratejik üssünü Sakarya'da inşa etme kararı aldığını söyledi.

Devletin teşviki ve yönlendirmesiyle Karasu ilçesinde stratejik savunma sanayi üssü kurulacağını belirten Sancak, "Sakaryalı girişimci, milli otomobil markasının kente yapacağı katkıyla bu konuya odaklanmış ama şehre katkı itibarıyla savunma sanayi stratejik üssü milli otomobilden en az 5 kat daha fazla katkı yapacak. Oluşturacağı ciro itibarıyla milli araba markasının belki 20 yılda üretebileceği ciroyu bu üs en geç 5 yılda üretecek. 5 yıllık stratejik planımızda işlerimiz Allah'ın izniyle iyi giderse bu BMC üssünde çalışacak insan sayısı 10 bini geçecek. Muhtemel ciro da 10 milyar dolar civarında olacak. Bunu Sakaryalı girişimcilerin hazırlanması için söylüyorum." diye konuştu.

Altay Tankı ihalesine talip olduklarını vurgulayan Sancak, devletin bir ay içerisinde vereceği stratejik kararda fiyat, kalite, donanım ve uluslararası ortaklar itibariyle en şanslı grup olduklarını belirtti.

- "5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz"

Sakarya'da Türkiye'nin 150 yıllık rüyasını gerçekleştirecek çalışma yürüttükleri bilgisini veren Sancak, otomotiv sanayisinin temel yapı taşının motor ve şanzıman olduğunu ve bu alanda dünyada 3-4 tane tekelin bulunduğunu vurguladı.

Bu firmaların istemediğinde uçakların uçmadığını, tankların yürümediğini ve obüs toplarının patlamadığını dile getiren Sancak, "Çünkü motor aksamı en belirleyici şey. Savunma Sanayi Müsteşarlığı'mız geçen yıl 400 ila bin 500 beygir arasındaki motorun yüzde yüz yerli yapılması için bir ihale açtı. 60 ay süre ve iyi de para verdi. 5-6 firmadan bu ihaleyi BMC kazandı. Şu anda 70'i yabancı 200'ün üzerinde bilim adamımız bir kuluçka merkezinde bu görevi gerçekleştirmek için çalışıyor. Başlarında da çok yetkin ve kendini kanıtlamış bir bilim adamı var. İlk Türksat uydusunu milli imkanlarla fırlatan Osman Dur hocamız başlarında. Devletimiz 400-1500 beygir arası motor istedi, biz bununla yetinmedik 5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz. Uçağımızı da gemimizi de kendi milli motorlarımızla yürütelim istedik. Bunun da seri üretim merkezi Sakarya olacak. O açıdan Sakarya buna kendini hazırlamalı." şeklinde konuştu.

- Hızlı tren vagon üssü Sakarya olacak

Tarihi İpek Yolu'nun yeniden canlandırılacağını aktaran Sancak, Türkiye'nin ipek yolunda ilerleyecek hızlı trenin fabrikalarına sahip olmasının gerekliliğini vurguladı.

Çoğunluk hissesi kendilerinde olan dünya markası firmalarla Sakarya'da vagon fabrikası kuracakları müjdesini veren Sancak, "Sakarya'da 4 fabrika birden kuruyoruz. Onun için 10 bin kişi diyorum. Hızlı tren vagonunun üssü de Sakarya olacak. Bu da en az yerli otomotiv kadar önemli çünkü bu İpek Yolu müthiş bir pazar çıkartacak ortaya. Ülkemiz sadece bu alana önümüzdeki 5 yıl içerisinde metro ve hızlı tren işine 35 milyar avro yatırım yapacak. Yaptığımız bu stratejik ortaklık da Asya'daki 40 ülkeye de buradaki fabrikadan ihracat yapılacak. Teknoloji de yüzde yüz Türk teknolojisi olacak. Patenti millileştiriyoruz o şartla ortaklık kurduk." ifadelerini kullandı.

MÜSİAD Genel Başkan Vekili Mahmut Asmalı ise 2017'de önceki yıla göre toplam ihracatını yüzde 106,9 oranında artıran Sakarya'nın, 5,2 milyar dolarlık ihracatıyla Türkiye'nin en çok ihracat yapan 7. ili olduğunu, ihracatını en çok artıran iller sıralamasında da beşinciliğe yükseldiğini anımsattı.

Otomotiv sektörünün 2017'de bir önceki yıla göre ihracatını yüzde 20,9 artırarak 23,9 milyar dolar seviyesine yükselttiğini, yan sanayi ürünleri de eklendiğinde bu sayının 28,5 milyar dolara ulaştığı bilgisini veren Asmalı, şunları kaydetti:

"Bu güzel bir gelişme fakat daha da güzel olanı aynı yıl otomotiv ithalatının yüzde 2,3 azalması. Bu Türkiye ekonomisinin 2017'de otomotiv sektöründe 6,5 milyar dolarlık bir dış ticaret fazlası verdiğini gösteriyor. Yani sektör, dış ticaret açığını sınırlama etkisiyle de ekonomimize hatırı sayılır bir katkı sağlıyor. 12 yıldır üst üste ihracat şampiyonu olmasına alıştığımız otomotiv sektörünün, ihracatta rekorlar yılı olması beklenen 2018'de de kendi rekorunu kırarak ihracatını 30 milyar dolara ulaştırması bekleniyor."

MÜSİAD Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Osman Özdemir de Türkiye'nin motorlu kara taşıtları üretiminde dünyanın en önemli üreticilerinden biri konumunda olduğunu aktardı.

Üretimde her geçen yıl artış sağlandığını ve sektörün üretimde elde ettiği başarıyı ileriye taşımak için var gücüyle çalıştığını belirten Özdemir, "Otomotiv sanayimiz üretim kapasitesi ve kalitesiyle, sağladığı yüksek istihdamla Türkiye'nin övünç kaynaklarından biri olmaktadır. Yerli otomotiv konusunda somut adımlar atıldı ve Cumhurbaşkanlığımızın önderliğinde 5 babayiğit bir araya geldi, karar verildi inşallah yerli otomobil yollara çıkmak için gün sayıyor. İhracat kalemlerimizle ürünlerimizi ulaştırdığımız ülkelerin sayısı her geçen gün artıyor biz artık kendi kendine yeten bir ülke olma yolunda büyük adımlar atıyoruz." diye konuştu.

Okan Üniversitesi Enerji Sistemleri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Nejat Tuncay'ın da sunum yaptığı programa, Sakarya Valisi İrfan Balkanlıoğlu, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Ali Çelik ve İl Milli Eğitim Müdürü Pervin Töre de katıldı.

Cevapla