Yerli Otomobil

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 25 Şub 2018 21:45

Zorlu'dan 4.5 milyar dolarlık batarya yatırımı
Zorlu Grubu, Çinli GSR Capital ile işbirliğine gitti. 4.5 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirilecek tesiste başta elektrikli otolar ve telefonlar olmak üzere pek çok alanda kullanılabilecek bataryalar üretecek.

404795.jpg
404795.jpg (72.42 KiB) 310 kere görüntülendi
Yerli otomobili yapacak 5 babayiğit arasında yer alan Zorlu Holding, Çinli GSR Capital ile pil teknolojisi konusunda Türkiye’yi küresel pazarlarda öne çıkaracak, stratejik bir ön anlaşmaya imza attı.

GSR Capital ile yapılan iki farklı ortaklık çerçevesinde, 2023 yılına kadar toplam 4.5 milyar dolarlık yatırım yapılacak. Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, “Yapılan bu ortaklık anlaşması çerçevesinde gerçekleştirilecek yatırımlarla uzun vadede Türkiye ekonomisine 6 milyar dolar tutarında yüksek katma değerli ihracat geliri ve 4 bin kişiye de istihdam sağlanacak. Yatırımı 2018’de başlayacak ve 2023’te tamamlanarak devreye alınacak, 25 bin megavat (MW) kapasiteli batarya fabrikasıyla ise 500 bin adet elektrikli araca batarya sağlayacağız” dedi. GSR Capital Eşbaşkanı Jianghua Su ise, “Zorlu Grubu ile hayata geçireceğimiz pil üretim tesisi ile geleceğin global inovasyon ekonomisinin en güçlü oyuncularından biri olacağız” dedi.


Zorlu Holding ve Çinli GSR Capital arasındaki stratejik işbirliğinin imza töreni öncesi Yüngül ve GSR Capital Eşbaşkanı Jianghua Su bir basın toplantısı düzenledi.

Toplantıya, GSR Capital Eşbaşkanı Jianghua Su, NEVS Yönetim Kurulu Başkanı Kai Johan Jiang, CEO’su Stefan Tilk ve Hissedar Temsilcisi Chao Ma, Zorlu Holding Yönetim Kurulu Üyeleri Olgun Zorlu, Selen Zorlu, Şule Zorlu, Emre Zorlu, Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül ve Vestel Şirketler Grubu Başkanı Turan Erdoğan katıldı.

Yüngül’ün verdiği bilgiye göre GSR Capital öncelikle Zorlu Holding’in Meta Nikel Madencilik şirketine yüzde 50 ortak olacak. Avrupa ve Türkiye’nin ilk nikel-kobalt işletme tesisi Meta Nikel'deki yüzde 50 ortaklıkla birlikte 10 bin ton olan kapasite yapılacak yatırımlarla 4 kat artırarak 40 bin tona çıkarılacak. Şu anda Gördes’te konsantre nikel üreten Meta Nikel, yapılacak sülfat yatırımı ile pillerde kullanılan nikel sülfat ve kobalt sülfat üretimine başlayacak. Ayrıca Gördes’te ithal edilen, nikel üretim proseslerinde kullanılan sülfürik asidi de üretmek için yeni tesis yatırımı olacak. Eskişehir’de 20 bin tonluk nikel sülfat ve kobalt sülfat tesisi kurulacak. Meta Nikel şirketinin kapasitesi 4 katına çıkarken, üretilen nikelin katma değeri artacak. Bu iki yatırımın değeri 2 milyar dolar olacak.

2 bin 500 yeni istihdam

GSR Capital, Vestel ile elektrikli otomobiller ve enerji depolama pillerine yönelik 25 bin MW potansiyel kapasiteye sahip olması hedeflenen bir mega batarya fabrikasını yüzde 50 ortaklıkla kuracak. Yüngül, “Bu ön anlaşma çok doğurgan bir sektörün ilk adımı. Hem enerji depolama hem akıllı şehir ve evler, otonom araçlar dahil bir sürü yavruları olacak. Bazı ürünler bir çağın başlangıcı olur. Akıllı telefon, internet gibi... Bugünkü anlaşma da yeni çağın ilk adımı olacak. Sanayide dönüşüm sağlayan bir anlaşma ile 4.5 milyar dolarlık yatırımı 2018’den itibaren yapmaya başlıyoruz” dedi. Yüngül şöyle konuştu:

“İşe ilk önce elektrikli otomobiller ve enerji depolama için pil tesisinin kuruluşu ile başlayacağız. Bu tesis Manisa’da kurulacak. 25 bin MW pil yatırımı için, ortalama 300 bin metrekarelik alanda bir tesis kurulacak. 2.5 milyar dolarlık yatırımla 2018’de pil üretimimizin başlamasını ve 2023 yılında tamamlanarak aktif olmasını hedefliyoruz. 2 bin 500 kişi istihdam edilecek. Böylece telefonlar ile başlayan şimdi elektrikli otomobillerde ve enerjinin depolanmasında da kullanılan pil yatırımı ile Türkiye’de ekonomik büyümeye katkı sağlayacağız. Meta Nikel’de 1 milyar dolara ara mamul ihraç edecekken katma değerli bir ürün haline getirip 6 milyar dolarlık ihracat yapmış olacağız. Bu işbirliğiyle aslında otomobilin beyni olarak tanımlayabileceğimiz pili ürettiğimiz ve bu alanda oyun kurucular arasına girdiğimiz bir atılımdan bahsediyoruz.”

Yüngül, 25 bin MW kapasiteli batarya fabrikasının 500 bin adet elektrikli araca batarya sağlayacağını vurgulayarak tek hedeflerinin elektrikli araçlar olmadığını, yenilenebilir enerjinin de iyi bir pazar olduğunu söyledi.
Ar-Ge'de 'büyük' hedef

Yüngül ve Jianghua Su, sadece fabrika değil bu teknolojinin gelişmesini sağlayacak Ar- Ge için de işbirliği yaptıklarını vurguladı. Hem Çin’de hem de Türkiye’de ortak Ar-Ge merkezleri kurulacak. Bu Ar-Ge merkezi de bin kişilik bir istihdam oluşturacak. Avrupa ve yakın pazardaki en büyük pil üretim ve Ar-Ge merkezi haline gelmek en büyük hedef.

Yüngül, özellikle Türkiye’deki yerli elektrikli otomobile odaklanmadıklarını ancak onun da ihtiyacını karşılayabileceklerini belirterek, “Batıda henüz bizimki gibi bir fabrika kurulmadı. Biz de ilkler arasında olacağız. Dünyada elektrikli otomobiller çok hızlı gelişiyor ama sadece otomobili de hedeflemiyoruz” dedi.
"Türkiye iyi bir yatırım ortamına sahip"

GSR Capital Eş-başkanı Jianghua Su yatırım için Türkiye'yi seçme nedenlerini şu sözlerle anlattı: “Öncelikle Türkiye iyi bir yatırım ortamına, kaliteli iş gücüne sahip. Geleceğe yönelik sanayiyi dönüştürmek için projeleri var, elektrikli otomobil ve yenilenebilir enerjide. İkincisi Türkiye çok başarılı bir sanayi zincirine sahip. Pil, batarya için gereken nikel kobalt madenleri bulunuyor. Üretim kapasitesi ve entegrasyon da mevcut. Diğer sebep ise Türkiye özel ve avantajlı bir konuma sahip. Ulaşım merkezi. Ayrıca Zorlu gibi olağanüstü ortağa sahibiz. Elektrikli otomobillerle birlikte enerjinin depolaması ile ilgili her alana yenilikçi ürünler sunmak için güç birliği yapacağız. Hayata geçireceğimiz pil üretim tesisi ile geleceğin global inovasyon ekonomisinin en güçlü oyuncularından biri olmak için hep birlikte çalışacağız.”


Kaynak ; https://www.dunya.com/sirketler/zorluda ... eri-404795

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 25 Şub 2018 22:21

Adsız.png
Adsız.png (20.99 KiB) 298 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Şub 2018 13:52

Elektrikli araçların bakır telleri Kayseri'den
Elektrikli otomobil talebindeki artış bakır talebini de yukarı çekiyor. Kayseri'de kurulu olan Mega Metal'in Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Ali Turgut, ürettikleri bakır telleri dünyanın en önemli otomotiv firmalarına gönderdiklerini belirterek, "Elektrikli araçlarla Türkiye yakın gelecekte teknolojinin üretim merkezi olacak” dedi. Turgut, "Bir anlamda biz de bakır telin babayiğidiyiz" ifadesini kullandı.

1853556_620x410.jpg
1853556_620x410.jpg (52.06 KiB) 291 kere görüntülendi
1853556_620x410.jpg
1853556_620x410.jpg (52.06 KiB) 291 kere görüntülendi
Günümüzde dünya çapında 3 milyon civarında elektrikli araç bulunurken, bu sayının 2027 yılında 27 milyona ulaşması öngörülüyor. Dünyada hızla yaygınlaşan elektrikli araçlarla birlikte bakır talebi de katlanarak büyüyor.

ELEKTRİKLİ OTOMOBİLDE 83 KG BAKIR VAR

Elektrikli araçların en önemli bileşenlerinden biri olan yüksek teknolojili bakır teller, yüksek iletkenlikleri nedeniyle bu araçlarda yoğun olarak kullanıyor. IDTechEX tarafından yapılan son araştırmaya göre, bugün otomotivde kullanım alanına göre birinci sırada yer alan içten yanmalı motorlarda ortalama 23 kilogramlık bakır kullanılırken, bu rakam hibrid araçlarda 40 kilograma, yüzde 100 elektrikli araçlarda ise 83 kilograma çıkıyor. Yani elektrikli araçlarda kullanılan bakır miktarı, içten yanmalı motorların yaklaşık 4 katına ulaşıyor.

1853556_8e42e762d101cc6186301d3451916c24.jpg
1853556_8e42e762d101cc6186301d3451916c24.jpg (40.6 KiB) 291 kere görüntülendi

Araştırmaya göre, yaygınlaşan elektrikli araçlarla birlikte, 2017 yılında sadece bu araçlar için toplam 185 bin ton olan bakır talebinin 2027 yılında yaklaşık 9 katlık bir artışla 1,74 milyon tona çıkması öngörülüyor. Bu rakam sadece araçların üretiminde kullanılacak bakırı kapsıyor. Bunun dışında da bakırın yoğun olarak kullanılacağı diğer bir yer de şarj istasyonları. Yine araştırmaya göre, standart bir istasyonda 700 gram olan bakır kullanımı, hızlı şarj istasyonlarında ise 8 kilograma kadar çıkabiliyor.


HEDEF EN BÜYÜK ÜÇ FİRMADAN BİRİ OLMAK

Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Mega Metal Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Ali Turgut, Kayseri’de bulunan üretim tesislerinde iletişim, enerji üretimi ve dağıtımı, elektroteknik, güneş ve yenilenebilir enerji, ev aletleri, savunma ve otomotiv endüstrisinde kullanılan yüksek teknolojili elektrolitik bakır tel üretimi gerçekleştirdiklerinin altını çizerken, “Bizim dışımızda, bu kadar yüksek teknolojiye sahip üretebilen Avrupa'da ikinci bir şirket yok. Saç telinin standart çapı 0.10 mm. Biz 0.05 mm saç teli üretiyoruz. Dünyada, bakır tel sektöründe faaliyet gösteren en büyük 3 firmadan biri olmak için bir yandan yatırımlarımıza hız kesmeden devam ederken bir yandan da yurt dışında yeni satın almalar için de fırsat kolluyoruz” dedi.


"BİZ DE BAKIR TELİN BABAYİĞİDİYİZ"

Dünyada elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte, bakır ve yüksek teknolojili bakır tel talebinin gelecek yıllarda katlanarak büyüyeceğini belirten Cüneyt Ali Turgut, şunları söyledi:

1853556_6ff469632097ede3091af4564014deef.jpg
1853556_6ff469632097ede3091af4564014deef.jpg (131.61 KiB) 291 kere görüntülendi

"Bugün dünyada sadece birkaç şirket tarafından üretilen bu bakır teller elektrikli araçların en önemli parçalarından. Biz de otomotiv sektöründe büyük bir tecrübeye sahibiz. Bugün Kayseri'de ürettiğimiz yüksek teknolojili ürünlerimizi, dünyanın en önemli otomotiv firmalarına ihraç ediyoruz. Bir anlamda biz de bakır telin 'babayiğidiyiz'...

Yoğun talebe yetişebilmek için fabrikamızı yüzde 100 kapasiteyle çalıştırıyoruz. Bunun yanında üretim tesisimizi 15 milyon euroluk yeni yatırımla büyütüyoruz. Elektrikli araçlarla, Türkiye yakın gelecekte teknolojinin üretim merkezi olacak.”

Otomotiv sektöründeki tecrübelerini yerli otomobil projesi için de kullanmayı arzu ettiklerini vurgulayan Cüneyt Ali Turgut, “Bu konuda da Çalışmalara başladık. Dünya ölçeğinde üretim yapan bir şirket olarak projenin tedarik zincirinde yer almak bizler için de büyük gurur kaynağı olacaktır” ifadelerini kullandı.


Kaynak ; http://www.haberturk.com/elektrikli-ara ... 56-ekonomi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Şub 2018 18:42

Yerli otomobilin şarj ünitesi Erzurum'da üretilecek

Dünyada ve Türkiye'de yapılacak elektrikli araçların ve milli otomobilin şarj üniteleri Erzurum'da üretilecek.
842917.jpg
842917.jpg (104.15 KiB) 281 kere görüntülendi
AK Parti Erzurum Milletvekili Mustafa Ilıcalı ile birlikte Erzurum'a gelen GERSAN Elektrik A.Ş. Yönetim Kurumu Üyesi Yatırım Koordinatörü Ensar Temur, valilik, belediye ve Atatürk Üniversitesi rektörlüğünü ziyaret etti.

Milletvekili Ilıcalı ile birilkte Birinci Organize Sanayi Bölgesine giden Temur burada kuracakları fabrika için yer baktı.

Erzurum'a, 30 milyon dolarlık bir yatırım yaparak burada yerli otomobiller ve Türkiye ile dünyadaki elektrikli şarj ünitelerini yapmaya karar verdiklerini ifade eden Temur şunları söyledi:

"Erzurum'da araç şarj ünitelerini yapmaya 9 ay önce karar verdik ve borsaya bildirdik. Fakat yer temini noktasında düşüncelerimiz vardı. Daha sonra Milletvekili Mustafa Ilıcalı'nın ısrarı üzerine Erzurum'a bir nebze faydamız olsun diye yatırım yapma nokasında yönetim kurulu böyle bir karar aldı. İlk etapta Erzurum'a 150 ila 200 istihdamla başlamak istiyoruz. Daha sonra büyük yatırımlarımız olacak. Valimizle birlikte toplantı yaptık. Başbakan Yardımcısı Recep Akdağ ile görüştük. İnşallah burada bugün yer ve zemin bakmak için incelediğimizde minimum bir nokta olması şartına rağmen böyle bir yerde bir an önce yatırımı başlatmak istiyoruz. Tesla ile yaptığımız stratejik iş ortaklığımızda dünyaki elektrikli araçların şarj ünitesi de bulunmakta. Çok kısa bir zamanda Erzurum'da yapmayı taahhüt ediyorum. Valimiz, belediye başkanımız yapacağımız yatırımdan sonra harcayacağımız elektrik, doğalgaz ve vb bu tür enerjilerde yüzde 30 indirimli kullanabileceğimizi bu noktada söz verdiler. Vatana millete hayırlı olsun."

'Elektrikli araç aksamı da getirilsin"

Ensar Temur, Türkiye'de üretilecek olan elektrikli aracın da birkaç aksamının Erzurum'a getirilmesi için destek beklediklerini söyledi. Ensar Temur, "Çünkü sadece şarj ünitesi burası için az görünüyor. Sayın Cumhurbaşkanımızın ayın 16'sında ziyaret edeceği Erzurum'da bir başka aksamları da buraya getirirse daha da mutlu oluruz" dedi

Kaynak: DHA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Mar 2018 10:00


"Elektrikte depolama, fizibiliteleri unutturacak"



ANKARA (AA) - Uluslararası Güneş Enerjisi Topluluğu Türkiye Bölümü (GÜNDER) Yönetim Kurulu Başkanı Kutay Kaleli, bu yıl ikincisi yapılacak güneş Yenilenebilir Enerji Kaynak Alanları (YEKA) ihalesine, enerji depolama ve batarya teknolojilerinin eklenecek olmasının sektöre bütün fizibiliteleri unutturacağını ve 2023 yılındaki 10 bin megavatlık kurulu güç hedefinin, daha önce rahatlıkla yakalanabileceğini bildirdi.

Kaleli, yazılı açıklamasında, 2014 yılında başlayan güneşten elektrik üretiminde 2015'ten sonra müthiş bir ivme yakalandığını belirterek, bu sayede geçen ay sonunda sektörde toplam 3 bin 421 megavat kurulu güce ulaşıldığını vurguladı.

Kaleli, 10 kilovat altı çatı ve cephe tipi güneş enerjisi sistemlerinin kurulumu noktasında, bu projelerin bağlantılarının usul ve esaslarında öngörülen değişiklikle bağlantı başvurusunun kolaylaşacağını ifade ederek, "Maliye Bakanlığını tarafından kanun değişikliği teklifinin TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunca kabul edilen maddeleri, projelerde fatura kesme zorunluluğunu kaldırıyor. Çatı ve cephede üretilecek fazla elektriğin satışından elde edilecek gelirin vergilendirilmesine de istisna getiriyor. Yakın zamanda 10 kilovat altı projeleri çatılarımızda ve bina cephelerinde sıklıkla görmeye başlayacağız." değerlendirmesinde bulundu.

- Yeni dönem depolama çalışmaları

Yeni hedefin endüstriyel çatılar için belirli teşviklerin çıkartılması ve bu noktada güneş enerjisinin kullanılmasını yaygınlaştırmak olduğunu aktaran Kaleli, şunları kaydetti:

"Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak'ın açıkladığı ve bu yıl ikincisi yapılacak güneş YEKA ihalesine, enerji depolama ve batarya teknolojilerinin eklenecek olması, bütün fizibiliteleri unutturacak. Böylece ilk YEKA kapsamındaki araştırma ve geliştirmesi zaten yapılacak olan güneş enerjisi hücre teknolojilerinin yanında yeni YEKA ile bizlerin hep bahsettiği ve bilinen bütün fizibiliteleri unutturacağına kesin gözüyle bakılan depolama teknolojilerinde de Ar-Ge çalışmaları başlamış olacak. Bu ihalenin de dünya enerji otoritelerinin takibinde olacağına hiç şüphemiz yoktur."

YEKA ihaleleri sayesinde, güneş enerji sektöründe yerli üreticilerin artacağını, yüksek kaliteli ekipman üretileceğini, panel ekipmanlarının büyük bölümünün artık yerli tedarikinin sağlanmasının mümkün olacağını belirten Kaleli, "Bu gelişmeler ışığında, güneşte 10 bin megavat kurulu güç hedefini, 2023 yılından önce çok rahatlıkla yakalayabiliriz." ifadesini kullandı.

Kaleli, Bakanlığın yenilenebilir enerji konusundaki yaklaşım ve çalışmalarının, Türkiye'nin teknoloji merkezi haline gelmesi açısından önemli olduğuna işaret etti.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Mar 2018 10:02

Milli üretim için ilk elektrikli motor teknolojileri Ar-Ge merkezi kuruldu
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından resmi olarak belgelenen Türkiye’nin ilk Elektrik Motor Teknolojileri Ar-Ge merkezi Elazığ’da 18 mühendis ile çalışmalara başladı.İnsansız Hava Araçlarından, otomobile kadar bir çok motoru baştan sona milli imkanlarla üreten ve Türkiye’nin yerli otomobilinin motorlarına da talip olan Sezgin Motor AŞ., bir ilke imza atarak Türkiye’nin ilk Elektrik Motor Teknolojileri Ar-Ge Merkezi’ni açtı.

Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından resmi olarak belgelenen Türkiye’nin ilk Elektrik Motor Teknolojileri Ar-Ge merkezi Elazığ’da 18 mühendis ile çalışmalara başladı.
İnsansız Hava Araçlarından, otomobile kadar bir çok motoru baştan sona milli imkanlarla üreten ve Türkiye’nin yerli otomobilinin motorlarına da talip olan Sezgin Motor AŞ., bir ilke imza atarak Türkiye’nin ilk Elektrik Motor Teknolojileri Ar-Ge Merkezi’ni açtı. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından resmi olarak belgelenen Ar-Ge merkezi 18 mühendis ile çalışmalara başladı.
Elektrik Motor Teknolojileri Ar-Ge merkezini resmi olarak Türkiye’de ilk defa kendilerini açtığını belirten Sezgin Motor AŞ. Yönetim Kurulu Başkanı Muzaffer Sezgin, “Aynı zamanda Doğunun da ilk Ar-Ge merkeziyiz. Ar-Ge merkezleri arasında 40’ıncı iliz ve 780’ninci Ar-Ge merkeziyiz. Bu alanda da Türkiye’nin en büyük Servo motor fabrikasını kuruyoruz. Yabancı ortaklarımızla şu anda başladık. Ar-Ge merkezi olmak, yeni nesil motorlar yapmak ve yeni teknolojileri hayata geçirmek demektir. Yeni nesil makineler olmak üzere BNDC’lerin tamamının motorlarını üretebiliyoruz. Eskiden ürettiğimiz asenkron motoru şimdi yeni bir nesil olarak yüksek verimli BNDC dediğimiz fırçasız motoru Türkiye’de kuran tek firmayız. Dünyada 3’üncüyüz. Türkiye’de de birinciyiz. Bundan dolayı da Doğu ve Güney Doğu Anadolu’da kendi memleketimiz olan Elazığ’da yatırım yapmaktan çok mutluyuz” dedi.

"Herkes konusunda uzman"
Ar-Ge merkezinin 18 mühendisle hizmet verdiğini vurgulayan Sezgin, “Her alanda farklı farklı mühendis arkadaşlarımız var. Herkes konusunda uzman. Tamamı yüksek lisans ve doktora üzerine çalışıyorlar. Ekibimizde değişik üniversitelerden, illerden ve yurt dışından dahi arkadaşlarımız var. Konularında çok uzmanlar. Zaten başarı bir bütündür. Başarı tamamen ekip ile alakalıdır. Ekip başarılıysa siz başarılısınız. Biz ekibimizi şu anda iyi yönettiğimizi, iyi işler başardığımıza inanıyoruz. Gelecekte de çok iyi şeyler yapacağız. Hızlı tren, savunma sanayi, elektrikli araçlar, insansız hava araçlarının elektrik motorları ve batarya gibi bunların tamamını üretecek olan tesisimizin açılışını 1 yıl içerisinde yapacağız. Şu anda var olan tesisimizde de ayda yaklaşık 17 - 20 bin arasında motor üretebiliyoruz. Ama yeni tesisimizde bu en az 5 katına çıkacaktır. Bundan dolayı da Türkiye’ye böyle bir yatırım kazandırdığımız için mutluyuz” diye konuştu.

Ar-Ge merkezi olmadan büyüme şansının olmadığını da dile getiren Sezgin, “Çünkü bir ürünü geliştirmek için muhakkak bir Ar-Ge yapmanız lazım. Daha önce bizim bir Ar-Ge merkezimiz yoktu. Vardı ama resmi olarak yoktu. Şu anda resmi olarak ta Ar-Ge merkeziyiz. Daha önce de yaptığımız Ar-Ge’ler kendi içimizdeydi. Ama şu anda Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından resmi olarak belgelenen Ar-Ge merkezi olduk. Bu alanda da en iyi bir Ar-Ge merkezi olduğumuza inanıyoruz. Yaptığımız projeler tamamen ithalatı önleyecek, ihracatı arttıracak. İnşallah önümüzdeki yıllarda vergi rekortmeni olacak bir firma olacağız” şeklinde konuştu.

Kaynak ; https://m.mynet.com/milli-uretim-icin-i ... el-3766494

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1985
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 09 Mar 2018 20:55

Borusan yerli otomobile kompozit malzeme katkısı yapmak istiyor; hafif ve çağa uygun malzeme olan karbon fiber yerli otoda kullanılırsa rekabet açısından çok faydalı olur..

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 10 Mar 2018 19:01

Borusan Yerli Otoyu Hafifletecek

Borusan Holding, devletin öncülüğünde yürütülen yerli oto projesinde Ar-Ge gücüyle yer almak istiyor. Borusan, kompozitle aracı hafif kılacak ve rekabet gücü kazandıracak.
28958518_1655578344478286_5982875811101802496_n.jpg
28958518_1655578344478286_5982875811101802496_n.jpg (18.73 KiB) 244 kere görüntülendi
Dünyanın dördüncü endüstri çağında ülke ve şirketler çağı yakalama yarışı sergilerken, Borusan Grubu, Türkiye’nin yerli araba projesinde araçın hafifliğinin en temel özelliği olacağı iddiası ile kompozit ürünler üzerinde çalışıyor.

GELECEĞİN MALZEMESİ: KARBON FİBER KOMPOZİT

Şirketler ArGe çalışmalarında geleceğin malzemesi olarak görülen karbon fiber kompozitlere büyük önem veriyorlar. Bu konuyu faaliyet alanlarında önceliği olarak belirleyen Borusan Grubu, Fransa’da düzenlenen kompozit fuarı JEC World 2018’e katıldı.



Fuarda gazetecilere bilgi veren ve sorularını yanıtlayan Borusan Ar-Ge Genel Müdürü Murat Yıldırım, Türkiye’nin tasarlayacağı yerli arabanın en büyük özelliğinin çağın gerektirdiği kompozit özelliklere sahip olması ve bu konuda iddialı olması gerektiğini söyledi.

Yerli araba üretimi projesinde yer almadıklarını ancak araçta kullanılacak malzemenin geliştirilmesiyle yakından ilgilendiklerini ifade eden Yıldırım, “Yerli oto daha baştan planlanırken kompozit malzeme dikkate alınmalı. Yerli otoda bu ürünler kullanılırsa sektör uçar" dedi.

Borusan Holding

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 10 Mar 2018 19:02

savunma ve havacılık endüstrisinde kompozit malzeme kullanımı çok yoğun ...

Kullanıcı avatarı
duran46
Kurşun Kalem
Mesajlar: 96
Kayıt: 03 Tem 2015 00:47

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen duran46 » 25 Mar 2018 21:57

C Segmentinde bir otomobil öne çıkıyor. Yaklaşık 3 milyar dolar civarında yatırım bedeli tahmin ediliyor. Gelecek ay bir şirket kurma süreci olacak. Bunu tamamlamayı düşünüyoruz. Buna da bir CEO atanacak. Bu konuda çalışmalar sürüyor.

Adaylık için 3 isim var. Bununla ilgili de çalışmalarımız devam ediyor. Ortak girişim grubuna bırakıyoruz CEO'nun kabulünü. Bu açıklamayı. Performansına ve karar sürecine bağlı olarak, bizim arzumuz Nisan ayı içerisinde şirketin kurulup aynı tarihlerde açıklanması yönünde.

Türkiye'deki sektörlere baktığımızda otomobil sektörü çok başarılı bir sektör. 29 milyar dolara yakın bir ihracatımız oldu. Her 2 dakikada bir otomobil üretiliyor. Bu rakamlara ticari araçlar dahil değil. Sadece otomotivden bahsediyoruz. Artık Türkiye'nin kendine ait bir tasarım ve marka ortaya koymasını gerektiriyor. Bundan sonraki aşamadan Türkiye bir marka oluşturmalı ve dünya pazarlarında yer almalı. Şunu ifade edeyim, dünyada bu sektör 35-40 yılda bir dönüşüm yaşadı.

Yapılan teknik ve mali analizde iki şeye bakıyoruz. Teşvik ve destek vermesek kaç yılda geri dönüşümü sağlarız? Özel teşvik ve destek verilirse bu yatırım kaç yılda geri dönüşümünü tammalar? diye iki ayrı çalışma yapıyoruz. Devlet teşvik ve desteklerinin tasarımlarıyla ilgilidir. Araştırma ve geliştirme masraflarının devlet taraflarından bir kısmının karşılanması dahil, alternatifli destek ve teşvik modelleri üzerinde çalışıyoruz. Karşılıklı oturup konuşacağız bunları da.

YERLİ OTOMOBİLDE ŞARJ SÜRESİ
Elektrikli olacak bu otomobil. Şarj ile ilgili yoğun bir çalışma var. Hem büyük şirketler önemli yatırımlar yapıyor hem de projemizin ana konularından birisi bu. Bu teknolojiler ile ilgili gelişmeler olacak ve maliyetleri de düşecek. Bunun zaman içerisinde düşmesini bekliyoruz. Sadece bizim değil tüm üreticilerin karşılaştığı sorun. Menzil ve şarj süresi ve bununla birlikte şarj istasyonları... Şarj istasyonları planlamaları da bu çalışmalar içerisinde devam ediyor. 400 ila 500 kilometre gidebilecek şekilde planlıyoruz.

Üreteceğimiz modeli uluslararası pazarlarda tanıtacağız.

Gerçekten Türk toplumu bu projeyi sahiplendi. Sipariş veren çok sayıda vatandaşımız var. Bu proje, halkımızın sahiplendiği bir proje.

Birincisi kalite bakımından emsallerinden daha iyi bir ürün ortaya koymaya çalışacağız. İkincisi fiyat noktasında rekabetçi olacağız. Emsallerimizden daha iyi şartlarda olacağız. Yeni bir şey yapıyoruz. Klasik modeller dışında yeni bir şey denemek isteyecekler. Yeni olmanın avantajını kullanacağız. Bu şekilde de yabancı vatandaşlar da ilgi gösterecek.

Odak Sektörler programı üzerinde çalıştık. Bu nedir? Türkiye'nin sanayide bir sıçrama yapabilmesi için yapması gerekenleri tespit ettik. Biri yarı iletgenler ve elektronik.

Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj