Yerli Otomobil

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10179
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 19 Eki 2018 21:56

TM-480'den görüntüler #genotomobil #yerliotomobil #elektrikliotomobil #tm480

GEN OTOMOBİL
44306993_1570912516344010_4216098588205252608_n.jpg
44306993_1570912516344010_4216098588205252608_n.jpg (141.01 KiB) 765 kere görüntülendi
44335563_1570912483010680_8880102299049918464_n.jpg
44335563_1570912483010680_8880102299049918464_n.jpg (97.12 KiB) 765 kere görüntülendi
44373153_1570912396344022_2901737414789693440_n.jpg
44373153_1570912396344022_2901737414789693440_n.jpg (129.04 KiB) 765 kere görüntülendi
44443836_1570912439677351_684863098334478336_n.jpg
44443836_1570912439677351_684863098334478336_n.jpg (87 KiB) 765 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1702
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 19 Eki 2018 22:00

Amerika’da 250nin üzerinde otomobil markası var kimisi atölye tarzı el işçiliği fabrikasyonlarda malum zaten; GENin başardığı şey zamanın Devrim arabasının önüne geçmiştir bence umarım devamı gelir..

Kullanıcı avatarı
ilker22
Tükenmez Kalem
Mesajlar: 357
Kayıt: 26 Ara 2014 11:16

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen ilker22 » 22 Eki 2018 08:25

geçen haftaki iç mekan resimi TM 480 e ait değil o zaman.Şimdilik iç mekanda bir sıkıntı göremedim.Sanırsam ilk prototip olduğu için böyle yoksa göğüs kesinlikle siyah tercih edilmeli .ön konsol ekran çevresi piano black kaplanmalı

koyu kahve ve krem oldukça anlamsız ikili olmuş daha güzel bir konsol daha yukarıya kalkık bir arka kısım başka bir eksik görünmüyor

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1702
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 22 Eki 2018 14:26

gen otomobilin; konsorsiyumla yapılcak olan esas yerli otomobille alaksı olmadığını belirtelim..

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10179
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 22 Eki 2018 14:39

Erdem hocam haklısınız..

İnşallah Gen Otomobilde üretilir, aracın üretim önce sertifikasyon ve prosedürlerin tamamlanması 2-3 yılı bulabilir diyor Gen Otomobil yetkilileri...

Bence Yerli Otomobil de 3 marka olmalı , Gen Ootmobil , diğer konsorsiyumdan önce davrandı aracını hazırladı ve tanıttı,kesinlikle devlet desteği almalı 2 model daha hazırladı firma HB - Hafif Ticari..

YERLİ OTOMOBİL ANADOLUDA ORTA ANADOLUDA Üretilmeli,Marmara ve Ege Havzaları doldu taştı, yerli otomobilin üretileceği şehir ve çeperinde bulunan 15-20 şehir bu araç ile ilgili yedek parça-yan sanayi üretimine yönelik fabrikalar ile donatılmalı,onlarda bu projede üretimin içerisinde olmalı..

Ülkemizin daha dengeli gelişmesi için bu şart...

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1702
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen erdemka38 » 04 Kas 2018 12:28

Marmara’dan çıkılmalı artık..(projemturkun misyonu)

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10179
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 03 Ara 2018 13:31

İlk etapta yüzde 30’u yerli olacak

5c041b3dc03c0e1910a47292.jpg
5c041b3dc03c0e1910a47292.jpg (59.31 KiB) 572 kere görüntülendi
Geçen hafta ‘Türkiye’nin Otomobil Girişim Grubu’nun (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş’ı ağırlayıp projeyle ilgili bilgiler alan TAYSAD Başkanı Alper Kanca, “Karakaş’ın bize yaptığı sunumdan etkilendim. Projeye ilişkin analitik ve teknik sunumu çok beğendik. Ama biz tedarik sanayi olarak kaportada uzmanız, yeni nesil araçlar konusunda biraz zayıfız. O yüzden şu anda yerli otomobilin ancak yüzde 30’unu karşılayabiliriz” dedi.
2 Kasım 2017’de temelleri atılan ve 1 Eylül 2018’de Alman Bosch’tan transfer edilen Gürcan Karakaş’ın CEO olarak direksiyona geçmesiyle çalışmaların başladığı ‘Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’ (TOGG) temaslarını hızlandırdı. TOGG CEO’su Gürcan Karakaş, geçen hafta önce 415 üyesiyle otomotiv tedarik sanayi üretiminin yüzde 65’ini ve ihracatının da yüzde 70’ini temsil eden Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) üyeleriyle, daha sonra da Cumhurbaşkanı Erdoğan ile bir araya gelip 2019 yılı sonunda prototipi ortaya çıkacak projeyle ilgili sunum yaptı. Son 1 aydır Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) ve Otomotiv Yetkili Satıcılar Derneği (OYDER) ile de görüşmeler yapan Karakaş, temasları ile ilgili sessizliğini korurken, gelişmelerle ilgili açıklamayı görevinde 100. gününe denk gelen 13 Aralık’tan sonra yapacağını söyledi. Karakaş geçen aylarda Hürriyet’e yaptığı açıklamada da Türkiye’nin otomobili projesiyle ilgili olarak ilk etapta 100 günlük öncelik ve önem haritasına yoğunlaştıklarını söylemişti.

ANALİTİK VE TEKNİK SUNUM

TAYSAD geçen hafta TOGG CEO’su Gürcan Karakaş’ı üye toplantılarında ağırladıklarını sosyal medya hesaplarından duyurunca mikrofonu başkan Alper Kanca’ya uzattım. Gürcan Karakaş’ın Bosch Türkiye’deki görevi nedeniyle TAYSAD’da 6 yıl yönetim kurulu üyeliği yaptığını, bu yüzden kendisini aileden biri olarak kabul ettiklerini aktaran Kanca şunları söyledi: “Ancak Gürcan Karakaş’ın ricası üzerine yaptığı sunumun ve toplantının detaylarını veremeyeceğim. Ama şunu söyleyebilirim, gerçekten etkilendik. Daha önceki yerli otomobil girişimlerinde inanın bunu görmemiş, o zaman projeyi dinlediğimiz zaman olmayacağını anlamıştık. Gerçekten yeni otomotiv dünyasında olması gerekenleri, vizyoner bir sunumla bize anlattı. Karakaş’ın 15-20 slaytlık sunumundan çok memnun olduk. Analitik ve teknik verileri çok beğendik. Gerçekten yeni otomotiv dünyasında olması gerekenleri, vizyoner bir sunumla bize anlattı. Sonuç olarak Türkiye, yeni nesil araçlarda treni kaçırmadı. Karakaş ve ekibinin bu konuda başarıla olabileceğini düşünüyorum. Çünkü derslerine gerçekten iyi çalışmışlar.”

YENİ NESİLDE ZAYIFIZ

Karakaş ve ekibinin Türkiye’nin otomobili için yavaş yavaş sahaya indiğini kaydeden Kanca’ya yapılan toplantıdan bağımsız olarak, “Peki Türkiye’nin otomobilinin ilk etapta ne kadarı yerli olacak, yani siz ne kadarını yapabilirsiniz?” sorusunu sordum. Kanca hiç tereddüt etmeden şu sevabı verdi: “Türk tedarik şirketleri bir aracın kaportası ve bir sürü noktasında dünyada uzman. Ama önümüzde yeni bir süreç var. Bu süreçte yeni nesil araçlar ve gelişmeler var. Elektrikli, otonom gibi... Biz bu konuda açıkça söylemem gerekirse zayıfız. Türkiye’nin otomobili projesi de yeni nesil bir proje olacak. Elektrikli ve ileri teknolojilerle donatılacak. Biz yapabileceğimiz kadarına destek olacağız. Ama kendimizi geliştirip daha fazla katkı sağlamak için çalışacağız. Dünyada da birçok dev yeni nesili çözemedi tek başına ilerleyemiyor. Uluslararası işbirlikleri yapıyor. Sonuçta bir çocuk yürümeden önce koşamaz. Bu yüzden biz de Türkiye’nin otomobili ile kendimizi geliştireceğiz. Türkiye’nin otomobilinde yerlilik oranına gelirsek eğer, biz Türk tedarik sanayisi olarak yerli otomobilin ancak yüzde 30’unu karşılayabiliriz. Daha fazlasını da belki yaparız ama o zaman maliyetler devreye giriyor.”
5c041b3dc03c0e1910a47293.jpg
5c041b3dc03c0e1910a47293.jpg (34.72 KiB) 572 kere görüntülendi
BABAYİĞİT OLMAYA CESARET EDEMEDİK

ALPER Kanca, Türkiye’nin otomobili projesine en çok desteği verenin TAYSAD olduğunu belirterek, “Çünkü bir karşılık beklemiyoruz. Biliyorsunuz bazı destekler verenler, “Destek veriyoruz ama üretimi burada yapın’ gibi beklentileri içindeydi. Hep Türkiye’nin otomobilinin arkasında olduk çünkü tedarik sanayi dünyaya ihracat yapan globalleşmiş bir sektör. Yerli otomobille daha da gelişme şansı olabilir. Babayiğitler arasında büyük bir tedarik şirketinin de olmasını isterdik ama dev grupların yanında cesaret edememişler olabilir” dedi. Ayrıca Kanca, uzun yıllardır Türkiye’de büyük markaların fabrikalarında model geliştiren ve proje aşamalarını aşama aşama bilen değerli bir yöneticinin Gürcan Karakaş’ın çok doğru yolda olduğunu da aktardı.

100. GÜNÜMDE AÇIKLAYACAĞIM

TOGG CEO’su Gürcan Karakaş’a da geçen haftaki temasları sonrası mesaj atarak kısa bir açıklama yapmasını rica ettim. Sağ olsun Karakaş, bu yoğunluğunun arasında kırmayarak şunları söyledi: “TAYSAD’da sektörün genel geleceği ile ilgili bir sunum yaptım. Ayrıca eski TAYSAD Yönetim Kurulu Üyesi olarak Türk yan sanayinin başarılarından bahsettim. Ancak henüz basına konuşmadığımız için sunumumuzu dağıtmadık. Haziran ayında bana sorduğunuz 10 soruyu unutmadım çünkü doğru sorulardı. Malum bu görevimdeki 100. günüm 13 Aralık’ta doluyor. O tarihten sonra haberleşiriz” açıklamasını yaptı. Karakaş için 100 gün önem taşıyor çünkü daha önce yaptığı açıklamada, “Yeni görevinde ilk yapacağım şey ofise yerleştikten sonra ekibimle projenin detaylarına girip, 100 günlük önem ve öncelik haritasına yoğunlaşmak olacak” yorumunu yapmıştı. Not: Haziran ayında ‘Yerli otonun CEO’suna tam 10 sorum var!’ başlıklı yazımı internetten bulabilirsiniz.

Emre ÖZPEYNİRCİ & Hürriyet Gazetesi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10179
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 03 Ara 2018 17:18

422725.jpg
422725.jpg (100.81 KiB) 567 kere görüntülendi
2,5 Saniyede Bir Lastik Üreten Brisa, Yerli Otomobilin Lastiklerine Talip

Brisa'nın 300 milyon dolara mal olan Aksaray fabrikası, geçtiğimiz günlerde faaliyete geçti. Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation ortaklığında faaliyet gösteren şirketin Türkiye'deki ikinci fabrikası, yeni nesil teknolojilerden yararlanarak lastikte otonom dönemi başlatmayı hedefliyor. Tesisin tam kapasiteyle 4,2 milyon adet lastik üretimi ve 700 kişilik istihdam sağlayacak şekilde tasarlandığını belirten Brisa CEO'su Cevdet Alemdar, "Her iki buçuk saniyede bir lastik üretiyoruz. Brisa olarak yerli otomobilin lastiklerine talibiz" dedi.

ÜRETİMİN YARISI İHRAÇ EDİLECEK

Sabancı Holding ve Bridgestone Corporation ortaklığında faaliyet gösteren Brisa, 300 milyon dolar yatırımla Anadolu'nun kalbinde akıllı fabrika kurdu. Bünyesinde Bridgestone ve Lassa gibi markalar bulunan şirket, Aksaray'da hayata geçirdiği yeni fabrikasında robotik çalışmalar, veri analitiği ve dijitalleşme gibi yeni nesil teknolojilerden yararlanarak lastikte otonom dönemi başlatmayı hedefliyor.

Yeni tesiste, otomatik lastik transfer sistemleri, akıllı fabrikanın sanal ortamda dijital ikizi ile üretimin eş zamanlı takibi, çevreye duyarlı kapalı sistemler, yeşil bina uygulamaları, artırılmış gerçeklik uygulamaları ve ileri veri analizleri ile üretim yapılıyor. Binek otomobil lastiği üzerine yoğunlaşacağı öğrenilen Brisa'nın Aksaray fabrikası'nda, üretimin yarısının ihraç edilmesi öngörülüyor.

"YERLİ OTOMOBİLİN LASTİKLERİNE TALİBİZ"

Aksaray yatırımında devlet teşviklerinin ve kentin lojistik merkez olmasının etkili olduğunu kaydeden Brisa CEO'su Cevdet Alemdar, yeni fabrikanın tam kapasiteyle 4,2 milyon adet lastik üretimi ve 700 kişilik istihdam sağlayacak şekilde tasarlandığını belirtti.




Son dönemde lastik fiyatlarında yaşanan artışları sorulduğu Cevdet Alemdar, fiyatların ham madde girdi maliyetlerinin artmasından kaynaklı yükseldiğini söyledi. Birkaç yıl içinde üretimine başlanacak yerli otomobil konusunda da değerlendirmelerde bulunan Alemdar, "Brisa olarak, yerli otomobilin lastiklerine talibiz" dedi.

"LASTİKLER YERE DEĞMİYOR"

Brisa CEO'su Cevdet Alemdar, Aksaray Fabrikasındaki akıllı uygulamalarla ilgili bilgi verdi. Alemdar, "Tam otomatik lastik transfer sistemini hayata geçirdiğimiz fabrikamızda, lastiklerimiz neredeyse yere hiç değmiyor, havada uçuşuyor. Bu teknoloji ile geleneksel bir lastik fabrikasına göre stok devir hızında iki kat artış sağlarken, sıfır hatalı ürün üretiyoruz. Bunu enerjide yüzde 30 tasarruf ederek yapıyoruz" diye konuştu.

Memleket Gazetesi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10179
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 19 Oca 2019 16:22

Aspilsan Yılda 2 Milyon Lityum İyon Pil Üretecek
Kayseri Sanayi Odası (KAYSO) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Büyüksimitci, Mimarsinan Organize Sanayi Bölgesi'nde 24 bin metrekarelik arsa tahsis edilen ASPİLSAN Enerji'nin, yılda yaklaşık 2 milyon lityum iyon pil üretimi yapmaya hazırlandığını söyledi.

KAYSO Konferans Salonu'nda 2018 yılını sanayi ve sanayiciler açısından değerlendiren Büyüksimitci, yaşanan ekonomik olumsuzlukları aşmak için sektörlerle zaman zaman bir araya geldiklerini, düzenledikleri eğitimlerle çeşitli tedbirler almaya çalıştıklarını, bunda da başarılı olduklarını dile getirdi.


Büyüksimitci, üye sayılarının bin 528'e ulaştığını, bu yıl 150 civarında firmayı üyeliğe katacaklarını, sanayi odalarında üye sayısının kentin potansiyelini gösterme açısından önemli olduğunu vurguladı.

Toplantıda ASPİLSAN Enerji ile ilgili de bilgi veren Büyüksimitci, Türkiye'nin tek pil üretimi yapan fabrikasının 1981 yılında Kayserili hayırseverlerin bağışlarıyla kurulup, Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfına armağan edildiğini aktardı.

Firmanın Kayseri OSB'deki fabrikasında ürün çeşitliliğini artırdığını ve teknolojiye büyük yatırım yaptığını anlatan Büyüksimitci, "ASPİLSAN Enerji tarafından Mimarsinan OSB'de 24 bin metrekarelik bir arsa tahsisi imzalandı. Yılda yaklaşık 2 milyon lityum iyon pil üretimi yapacak. 2020 yılı itibariyle buradaki yer kurulmuş olacak, 2021 yılında da seri üretime geçecek. 200 kişiyi istihdam edecek. Firma tarafından üretilen batarya ve enerji çözümleri telsiz ve jammer gibi sistemlerde, insansız hava ve kara araçlarında, füzelerde kullanılmaktaydı. ASPİLSAN, lityum iyon pilleri yerli ve milli olarak kentimizde üretmeyi hedeflemektedir." diye konuştu.


Yerli otomobil

Büyüksimitci, yerli otomobilin üretiminde Kayseri'nin yer alması konusunda ısrarcı olduklarını ve bunu her platformda dile getirmeye devam edeceklerini vurguladı.

Bütün sanayi yatırımlarının bugüne kadar liman ve lojistik kolaylığı bahanesiyle Marmara Bölgesi'ne yapıldığını, Anadolu şehirlerinin tercih edilmediğini ifade eden Büyüksimitci, şunları kaydetti:

"Gelişmiş ülkelere baktığımızda Almanya, Fransa, ABD'de limanda olan büyük fabrikaların sayısı inanılmaz az. Bu sadece Kayseri'nin menfaatine olan bir şey değil, tüm ülkenin menfaatine olan bir durum. Ekonomik gelişmişliği ülke genelinde eşitleyecek bir durum. Yerli otomobil hep gündemimizde. ya "tamam, biz Kayseri'ye kuracağız bu işi" ya da "yok kurmayacağız" diyecekler, inadımızdan, iddiamızdan vazgeçmeyeceğiz. Bunu dar bir şehir milliyetçiliğiyle söylemiyoruz. Sanayileşme kültürünün ülkemizde tüm şehirlere yayılması anlamında söylüyoruz."

Verimlilik problemi

Kayseri'deki işletmelerin bir verimlilik problemi olduğuna dikkati çeken Büyüksimitci, bu yıl verimlilikle ilgili bire bir işletmelerde çalışma yapacaklarını belirtti.

Ar-Ge konusunda firmaları zorladıklarını ifade eden Büyüksimitci, kentte 13 Ar-Ge merkezi olduğunu, Kayseri OSB'de de tasarım merkezi bulunduğunu, bu sayıyı artırmak için 2019 yılında da çalışmalara devam edeceklerini kaydetti.

İhracatın firmaların vazgeçilmezi olduğunu vurgulayan Büyüksimitci, hiç ihracat yapmamış firmaları tespit ettiklerini, bunlarla görüşüp hangi ürünleri hangi pazarlara ihraç edebilirler, bu yönde eğitim düzenlediklerini, şu an 13 firmayla ilgilendiklerini dile getirdi.

Büyüksimitci, ihracatta Kayseri'nin Türkiye'de 12. sırada yer aldığını, kentin mobilya, demir çelik, tekstil gibi alanlarda ihracatta öne çıktığını aktardı.

Mobilya ile öne çıkan kentin kendisini bu konuda geliştirmesi gerektiğine dikkati çeken Büyüksimitci, özgün tasarım, müşteri memnuniyeti, e-ticaret gibi konularda alınması gereken uzun bir yol olduğunu sözlerine ekledi.

Kaynak: AA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10179
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Yerli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 08 Şub 2019 14:06

1.png
1.png (301.5 KiB) 376 kere görüntülendi
aspilsan 2.png
aspilsan 2.png (47.83 KiB) 376 kere görüntülendi
3.png
3.png (13.03 KiB) 376 kere görüntülendi
4.png
4.png (119.36 KiB) 376 kere görüntülendi
5.jpg
5.jpg (100.81 KiB) 376 kere görüntülendi
Kaynak : MSI Dergisi

Cevapla