AQUILA - Gökçen Havacılık

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: AQUILA - Gökçen Havacılık

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 13 Şub 2019 13:20

TÜRK KARTALI “EN MÜKEMMEL UÇAK TASARIMI” ÖDÜLÜNÜ ALDI

Türkiye’nin yerli uçağı olma yolunda hızla ilerleyen Türk Kartalı, Almanya’da düzenlenen dünyanın en prestijli tasarım yarışmasında son 10 yılın en mükemmel uçak tasarımı ödülünün sahibi oldu.

Bursalı iş insanı Celal Gökçen, 2 yıl içinde Türkiye’de üretimine başlanması planlanan Türk kartalı ile alakalı, "İstenen sertifikasyonlara uyabildiği seviyede tabii ki Aquila'yı yerli yapacağız. Biz Almanya’ya bir yatırım yaptık ama bu paraları Türkiye’de kazandık. Dolayısıyla zaman içinde bunların Türkiye’ye gelmesi arzumuz. İleriye dönük yapacağımız uçakların Türkiye'ye mal olması lazım.” diye konuştu.

Alman Tasarım Konseyi tarafından 1969 yılından buyana sanayi, üretim ve tasarım kültürünü desteklemek amacıyla düzenlediği dünyanın en prestijli tasarım ödül yarışması, German Design Award 2019’a Türk uçağı damgasını vurdu. Frankfurt’ta düzenlenen bu yılki ödül törenine Türk tasarımcı imzalı uçak, Türkiye’nin gururu oldu. "AQUA" ve 4 kişi kapasiteli "ALPINA D-DSNB" alternatifleri, "havacılık, deniz ve demiryolu taşıtları" kategorisinde altın ödüle layık görüldü. Bursa Uzay ve Havacılık'ın sahibi Celal Gökçen ile tasarımcı Hakan Gürsu dünya çapındaki sanayi devlerinin karşısında ödülü birlikte alarak Türklerin göğsünü kabarttı.
Türkiye'nin ilk 500 büyük şirketi listesinde yer alan ve 32 yıl önce kurulan BPLAS’ın Almanya'da 2015 yılında aldığı Aquila Uçak ve Havacılık Şirketi ile havacılık alanında çok önemli bir adım attığını vurgulayan Celal Gökçen, “BPLAS teknoloji ve tasarıma dayalı öncü ürünlerle yeni sektörlerde büyümeyi hedefliyor. Hakan Gürsu önderliğindeki Designnobis tasarım ekibi ile uzun soluklu ve istikrarlı iş birliğimizin ortaya çıkardığı yenilikçi tasarımların katma değer oluşturan ortak ürünlere dönüşmesi ve uluslararası başarıları getirmesi bizler ve ülkemiz için memnuniyet ve gurur verici” dedi.

2014 yılında "dünyanın en iyi tasarımcısı" ödülünün sahibi Hakan Gürsu'nun başarılarında önemli bir yere sahip olduğunu ifade eden Gökçen, "Bize böyle bir imkan tanıdığı için kendisine müteşekkirim. Kendisiyle kıvanç duyuyorum. Gürsu'nun bu ödülle birlikte 197 ödülü var. Dünyada çok az ödüle sahip bir başka tasarımcının olduğunu sanmıyorum” diye konuştu.

Uçağın Türkiye'de üretilmesi için çalışma yürüttüklerini müjdeleyen Gökçen, sözlerini şöyle sürdürdü:
"İstenen sertifikasyonlara uyabildiği seviyede tabii ki Aquila'yı yerli yapacağız. Gönül istiyor ki yüzde 100'ünü yerli yapalım. Tüm bunları en erken 2021 yılı Mart ayına yetiştirebileceğimizi tahmin ediyoruz. Bu süreç epey kısa. Normalde uçaklar 4 ila 7 yıl arasında geliştirilebiliyor. Biz bazı çalışmalarımızı daha evvelden yaptığımız için bunları daha kısa zamanda yapabileceğimizi düşünüyoruz. Biz Almanya’ya bir yatırım yaptık ama bu paraları Türkiye’de kazandık. Dolayısıyla zaman içinde bunların Türkiye’ye gelmesi arzumuz. İleriye dönük yapacağımız uçakların Türkiye’ye mal olması lazım".

“Uçak yapboz parçaları gibi her zaman kullanılacak”
ODTÜ’lü Tasarımcı Hakan Gürsu ise dünyada geri dönüşümün çok önemli bir hale geldiğini ifade ederek, "Ödüllü uçağımızda da bu hususu dikkate aldık. Enerji tasarrufu ile çalışacak uçak, kullanım ömrünü tamamlasa bile parçaları, yapboz gibi başka uçakların tasarımlarında kullanılabilecek. Ayrıca uçağın üstten kanatlı yapısı ile çok fonksiyonel. Bir modeli karaya, bir modeli ise suya inebilen uçak, yukarıdan esen rüzgarlı bölgeler için süzülmeye çok müsait. Son 10 yılda ilk defa bir uçak bu yarışmada altın ödül aldı. Uçağın önemli bir ticari rakibi, 2017 yılında önce bitmiş bir uçakla bronz ödül almıştı. Biz bu tasarladığımız uçakla altın ödül aldık. Ayrıca uçağın legonun parçaları gibi farklı versiyonları üretilebiliyor. Bu da çok ilgi gördü. "Aquila” İtalyanca kartal anlamına geliyor. Uçağın üretimi de Türkiye'de yapılacağı için adını 'Türk Kartalı' koyduk" dedi.
Ödüllü uçağın, organ ve hasta nakilleri gibi kritik kargo, hobi ve eğitim amacıyla da kullanılabileceğini de ifade eden Tasarımcı Gürsu, "Coğrafyamız ve iklimimiz bu tip servislere fazlasıyla ihtiyaç duyuyor. Bu uçaklar, Avrupa'da çok ilgi görüyor, ülkemizde de ilgi göreceğini düşünüyoruz" diye konuştu.


BTSO Ekonomi

51532620_2222196451329482_6982402756300505088_n.jpg
51532620_2222196451329482_6982402756300505088_n.jpg (85.9 KiB) 66 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: AQUILA - Gökçen Havacılık

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 03 Mar 2019 15:08

Türk menşeli uçaklar 2021'de semada olacak
Aquila ve Bursa Uzay ve Havacılık'ın sahibi Celal Gökçen, Türkiye'de üretmeyi planladıkları uçakların 2021'de ilk uçuşunu yapmasını hedeflediklerini açıkladı.
thumbs_b_c_1d9806bf1db98f1a821a7090adb6a6be.jpg
thumbs_b_c_1d9806bf1db98f1a821a7090adb6a6be.jpg (466.12 KiB) 49 kere görüntülendi
Aquila ve Bursa Uzay ve Havacılık'ın sahibi Celal Gökçen, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1987 yılında kurulan ve Türkiye'nin ilk 500 büyük şirketi listesindeki BPLAS olarak inovasyona dayalı pek çok ürünün Türkiye'de yerli imkanlarla üretilmesi için çalıştıklarını ifade etti.

BPLAS Ar-Ge bölümünün, İstanbul Teknik Üniversitesindeki (İTÜ) Ar-Ge bölümü ile birlikte araştırma ve geliştirme yaptığını anlatan Gökçen, 6 ayrı tesisteki bin 725 çalışanları ile plastik enjeksiyon, otomotiv, savunma sanayisi, elektrikli ev aletleri, yapı-inşaat sektörü, gıda, yüzey dekorasyon sektörlerinde ürünler geliştirdiklerini aktardı.

Almanların eğitim ve spor uçaklarında saygın markası Aquila'yı 2015'te satın aldıklarını hatırlatan Celal Gökçen, Aquila Uçak ve Havacılık Şirketi ile 150 yıllık sanayi mirası ve tecrübesiyle uçak sanayisinde de teknoloji ve tasarıma dayalı öncü ürünlerle büyümeyi hedeflediklerini ifade etti.

Aquila'nın dizayn, üretim, servis ve yedek parça olanakları ile sahip olduğu çok sayıdaki uluslararası yetki sertifikasyonlarıyla dikkati çektiğine değinen Gökçen, Almanya'daki havacılık faaliyetlerine ilişkin şu bilgileri verdi:

"Aquila'nın tasarım ve geliştirme, üretim, bakım, Camo sertifikaları bulunuyor. 6 bin saat uçuştan sonra diğer uçak firmalarının bakım maliyetleri 25 bin avro seviyesinde iken bu maliyeti 4 bin avroya kadar düşürdük. 95 oktav normal benzin ile çok düşük maliyet ile uçma ayrıcalığı sunan Aquila, isteğe bağlı olarak uçak gazı ile de çalışabiliyor. 450 metre mesafede hem kalkış hem de iniş yapabilen Aquila, İngiliz Hava Kuvvetleri pilotları başta olmak üzere eğitim için pilotlar tarafından tercih edilen ilk marka. Aynı zamanda diğer marka uçaklara bakım ve servis hizmeti sunan Aquila, ABD, AB ve Avusturalya'da kabul gören sertifikasyon yetkilerine sahip."

Havacılık faaliyetleri Türkiye'de devam edecek
Gökçen, Aquila'nın ardından Avrupa'da faaliyet gösteren özel bir mühendislik firmasını satın alarak hedef büyüttüklerini, 4 ve 6 kişilik, turbo ve oto pilotlu uçak versiyonları için çalışma yürüttüklerini bildirdi.

"German Design Awards"da mükemmel tasarım ödülünü alan "Türk Kartalı ALPINA"nın da Türkiye'de üretilmesi için hazırlık yaptıklarını belirten Gökçen, Avrupa'nın en prestijlileri arasında gösterilen, 10 yıl aradan sonra bir uçak tasarımına verilen "mükemmel tasarım" ödülüne layık görülen ALPINA'nın, hem karaya hem suya inebildiğini aktardı. Gökçen,bunun aynı zamanda üstten kanatlı yapısı ve enerjisini tasarruflu kullanma özelliği bulunduğunu dile getirdi.

Gökçen, Alman hükümetinin desteğiyle yürütülen çalışmalara da katılmaya çalıştıklarını vurgulayarak şu bilgileri verdi:

"Almanya'da daha yeni kurulmuş bir firma sayılıyoruz. Yine de heyecan duyuyoruz. Alman hükümeti tarafından hidrojenle çalışacak olan uçak geliştirme projesi kapsamında konsorsiyumdayız. Hidrojen yakıt pilinin yerleştirildiği kanat teknolojisinin Ar-Ge'sini yürütüyoruz. Alman hükümeti, başka bir projede ise bir hidrojen jeneratöründen elektriği alıp elektrik motoru ile 800 kilometre hiçbir emisyon olmadan uçmayı hedefliyor. Biz de orada uçak gövdesini yapmak istiyoruz. Çalışmanın partneri olmak istiyoruz. Zannediyorum bu kabul edilecek önümüzdeki günlerde biz de bu çalışmayı yapacağız."


Havacılık Bursa'da da yükselecek
Celal Gökçen, Aquila'nın ardından Bursa Havacılık ve Uzay Şirketini kurarak havacılığın Bursa ayağını da başlattıklarını bildirdi.

Havacılık sektöründe Bursa'dan başarılı bir firma olarak yükseleceklerini belirten Gökçen, "Gururla belirtiyorum, İtalyanca kartal anlamına gelen Aquila artık Türk kartalı. Bundan sonraki adımımız uçak imalatını Türkiye'ye getirmek olacak. Geliştirme konusunda da orada çalıştığımız firmalar var." dedi.

"Bursa'da havacılık üzerine faaliyetleri arasında pilot yetiştirmeden uçak bakım gibi altyapı tesislerine kadar bir dizi hedefleri" bulunduğunu aktaran Gökçen, şu bilgileri paylaştı:

"Almanya'da bir yatırım yaptık ama yatırım sermayemizi Türkiye'de kazandık. Dolayısıyla zaman içinde bu yatırımların Türkiye'ye gelmesi arzumuz. Havacılıkta, Almanya ayağını da açık tutacağız. Ama biz yeni versiyon uçaklarımızı Türkiye'de geliştirmek istiyoruz. Tahminlerimize göre, 2021 yılının Mart ayında Türkiye'de ürettiğimiz uçaklar semalarda olacak. Üretimimizin mümkün olduğu kadar yerli olmasına çaba sarf edeceğiz."

Gökçen, sivil havacılık alanında Türkiye'de başlatacakları çalışmaya ilişkin Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile bir görüşme yaptıklarına işaret etti.

"Havacılık Batı'nın tekelinde değil"
Üretimini yaptıkları uçakların Türkiye'ye mal olmasını istediklerine dikkati çeken Gökçen, "Benim büyüklerimden de öğrendiğim bu dünyada her zaman bir kiracı olduğumuz. Bu hayatın kimse sahibi değil. Bu oluşumların hiçbirini yanına götürme niyetinde de değilim, götürme şansım da yok. Götüren de görmedim şimdiye kadar. Geriye düzgün bir şeyler bırakabilmek en idealı. Bunu da ülkemiz için yapmak en doğrusu. Gayemiz bu." şeklinde konuştu.

Gökçen, "Bursa Havcılık ve Uzay Şirketinde uçağı üretmek, uçağa bakım yapmak ve uçağı kullanmak sahip olmamız gereken temel unsurlar olacak. Pilot yetiştirmenin yanında uçak bakım, uçak üretiminin Türkiye'de de yapılabileceğini göstermek istiyoruz. Bunlar Batı'nın tekelinde değil, bunları bizim mühendislerimiz de yapabilir. Sadece imkan tanımak lazım diye düşünüyorum." diye konuştu.


Kaynak : Anadolu Ajansı / AA

Cevapla