MTTB / DAVA Elektrikli Otomobil

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5063
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: MTTB / DAVA Elektrikli Otomobil

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 28 Ağu 2017 20:22

Saatte 70 Kilometre Hız Yapıyor !
Milli Türk Talebe Birliği öğrencileri tarafından yapılan MTTB-DAVA elektrikli otomobil Eskişehir'de görücüye çıktı.


saatte-70-kilometre-hiz-yapiyor-9977408_o.jpg
saatte-70-kilometre-hiz-yapiyor-9977408_o.jpg (114.85 KiB) 692 kere görüntülendi
Saatte 70 Kilometre Hız Yapıyor !

Milli Türk Talebe Birliği öğrencileri tarafından yapılan MTTB-DAVA elektrikli otomobil Eskişehir'de görücüye çıktı. Milli Türk Talebe Birliği (MTTB) Kayseri Şubesi tarafından yapılan otomobil görücüye çıktı. İki kişilik elektrikli otomobil, 70 kilometre hıza kadar ulaşabiliyor. Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii A.Ş. (TÜLOMSAŞ) bahçesinde bulunan Türkiye'nin ilk yerli otomobili Devrim'in önünde tanıtılan MTTB-DAVA, dayanaklılığı ile de dikkat çekiyor. Özellikle 4 kişinin üzerine çıkarak zıplayabildiği otomobilde herhangi bir deforme meydana gelmiyor.

Otomobil ile ilgili bir basın açıklaması yapan MTTB Kayseri İl Başkanı Akın Kaya, kaportayı cam elyaf ve karbon fiberden ürettiklerini anlattı. Otomobilin tamamının el yapımı olarak ortaya çıkarıldığını belirten Başkan Kaya, "Milli Türk Talebe Birliği olarak tasarımı ve üretimi tamamen bize ait olan, yerli ve milli 'MTTB-Dava' isimini verdiğimiz elektrikli otomobilimizi ürettik. Bu sene ilk defa katıldığımız TÜBİTAK Alternatif Enerjili Araçlar yarışması için ürettiğimiz MTTB-Dava isimli elektrikli otomobilimiz yüzde yüz elektrikli olup, yönetimi, projelendirilmesi ve imalatı Milli Türk Talebe Birliği Kayseri İl Başkanlığımıza, Erciyes Üniversitesi Mühendislik Fakültesi öğrencileri ve ekibimize aittir. 4.8 kW nominal güce sahip olan aracımızın motoru 4.8 kW DC fırçasız olup, 10 kW'lık PİC değerine kadar ulaşmaktadır. Aracımızdan 24V-48V arası verimlilik elde edilmektedir. Enerjisini Lityum-İyon pillerden sağlayan aracımız 48V-72V arası 300 amperlik motor sürücüsüne sahiptir. Günlük hayatta kullanmaya uygun olarak tasarlanan aracımız 4 bin 20 milimetre uzunluğunda, bin 80 milimetre genişliğinde ve yerden bin milimetre tavan yüksekliğindedir. Verimlilik esas olan yarışma şartları göz önünde bulundurularak üretilen aracımızda 90-90-21 inc ölçülerinde ince tabanlı tekerlek kullanılmıştır. yine enerjiden verim elde etmek ve aynı zamanda dayanıklılık kıstasları gereği aracımızın kaportası cam elyaf ve karbon fiber malzemelerden el yapımı olarak üretilmiştir. Ayrıca kontrol ve batarya yönetim sistemine sahiptir" dedi.

"ÜSTÜNE 4 KİŞİ ÇIKARAK ZIPLAYABİLİYORUZ"

Otomobilin Proje Sorumlusu Gürkan Emecen ise, aracın dayanıklılığına dikkat çekerek konuşmasını şu şekilde tamamladı;

"Aracımız 70 kilometre hız ile hiç aralıksız 150 kilometre menzil mesafesine sahiptir. Aracımızda mekanik diferansiyel kullanılmıştır. Biri 6 buçuk redüksiyon diferansiyel vardır. Ayriyeten aracımız bin RPM devire kadar çıkmaktadır. Aracımızın bütün kaportası komple el işçiliğidir. Bütün ekibimiz baştan itibaren bunun projelendirmesi, çizimi ve imalat sürecini el ile yapmıştır. Bunu özellikle vurguluyorum. Çünkü cnc tezgahlarında bu arabanın yapıldığına dair söylenti yapılıyor. Bu araç tamamen öğrencilerimiz ile ellerimizle yaptığımız bir araçtır. Aracımızda 90-90-21 inc 218 santimetre çapında çevresi olan motosiklet tekerleği kullandık TÜBİTAK şartnamesinden dolayı. Gördüğünüz jant kapakları da el yapımıdır. Ekibimiz ile yaptık. Aracımızın kaportasının üzerinde cam elyaf ardından epoksi reçinesi ve karbon işçiliği uygulanmıştır. Astar ve şuanda görmüş olduğunuz boya atılarak işlem tamamlanmıştır. Gerçek araba boyası vardır ve bu aracın dayanımı günlük bindiğimiz bizim araçlardan daha dayanıklıdır. Üstüne 4 kişi çıkarak zıplayabiliyoruz ve herhangi bir deformasyon olmuyor aracımızda."

Öte yandan TÜLOMSAŞ bahçesine girerek haber takibi yapmak isteyen basın mensuplarına güvenlik görevlilerin engeller çıkarmasına bir anlam verilemedi.

(Mehmet Sıddık Yeşilırmak - Burak Tekin/İHA)

faruk gorez

Re: MTTB / DAVA Elektrikli Otomobil

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Ağu 2017 23:09


faruk gorez

Re: MTTB / DAVA Elektrikli Otomobil

Mesaj gönderen faruk gorez » 29 Ağu 2017 09:52

21078638_1085149994949224_5255404344074045217_n.jpg
21078638_1085149994949224_5255404344074045217_n.jpg (206.46 KiB) 679 kere görüntülendi


faruk gorez

Re: MTTB / DAVA Elektrikli Otomobil

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Eyl 2017 20:11

Devrim Davamız oldu
Milli Türk Talebe Birliği Kayseri öğrenci teşkilatında bir grup mühendis bir araya gelerek yerli elektrikli otomobil üretti. 'Dava' ismini verdikleri otomobil TÜBİTAK'ın Alternatif Enerjili Araçlar yarışmasında da tasarım alanında birinci oldu. Takım kaptanı Gürkan Emecen "Aracı tamamını kendimiz ürettik. Devrim ile yarım bıraktığımızı Dava ile tamamlayabiliriz" diyor.
resized_d4acc-1368862b1_88_4.jpg
resized_d4acc-1368862b1_88_4.jpg (122.92 KiB) 636 kere görüntülendi
Türkiye’nin ilk yerli otomobili olan Devrim’in hikayesini duymuşsunuzdur. Herkesin sonunu başarısız olarak bildiği Devrim, aslında mühendislerin benzin koymayı unutmalarından dolayı yolda kaldı. Devrim, Eskişehir'de sergilenedursun bir grup mühendislik öğrencisi Devrim'in bu hazin sonucunu değiştirmek ve yerli otomobil yapmak için kolları sıvadı. Geçtiğimiz haftalarda TÜBİTAK'ın Alternatif Enerjili Araçlar yarışmasında tasarım alanında birinci olan 'MTTB Dava' aracının ekibi, Milli Türk Talebi Birliği Kayseri öğrenci teşkilatı üyeleri. Ekip üyeleri araçlarını geliştirip seri üretime kadar ilerlemeyi hedefliyor. Aracı tamamen kendi elleriyle ürettiklerini belirten Dava Elektrikli Araç projesinin takım kaptanı Gürkan Emecen, "Gayemiz ürettiğimizin aracın tekerini, direksiyonunu da kendimiz üretmek. Devrim ile yarım bıraktığımızı Dava ile tamamlayabiliriz" diyor.
resized_74a0f-c93c97afekip2.jpg
resized_74a0f-c93c97afekip2.jpg (116.37 KiB) 636 kere görüntülendi
HER ALANDA MİLLİ OLMALIYIZ

Yerli elektrikli aracı 2 ay 10 gün gibi bir sürede ürettiklerini söyleyen takım kaptanı Emecen, Erciyes Üniversitesi'nde Endüstri Mühendisliği Bölümü 4'üncü sınıf öğrencisi. 4 metre 25 santim uzunluğun, bir metre 85 santim genişliğindeki aracın 70 kilometre hızla 150 kilometre yol kat edebildiğini belirten Emecen, "Tabi hıza bağlı olarak ulaşılacak menzil mesafesi değişebiliyor. Biz bunun üzerinde çalışarak geliştirmeye çalışıyoruz. Ülkemizi uluslararası elektrikli araç yarışmalarında temsil etmek istiyoruz. Ekibimizin içinde elektrikli araç dışında insansız hava araçları, 3D yazıcılar üzerine çalışan arkadaşlarımız da var. Sadece araçta değil her alanda yerliliği ve milliliği yakalarız inşallah" ifadelerini kullanıyor.

Yerli elektrikli araç yapmak istediklerinde ilk olarak Kayseri genelinde okul gözetmeksizin tabii Erciyes Üniversitesi başta olmak üzere bir ilan yayınladıklarını anlatan Emecen, "150 kişi başvuru yaptı. Ekibe makina, elektrik elekronik, mekatronik, endüstri, endüstriyel tasarım ve bilgisayar mühendisliği öğrencilerinden toplam 45 kişiyi seçtik. Ekip arkadaşlarımızın hiçbirinin özel sektör tecrübesi yoktu. Olmamasına rağmen holding yönetir gibi sistem kurduk. Tasarım ekibi, insan kaynakları, muhasebe, mali işler gibi iş bölümleri yaptık. Lakin yarı yolda bırakanlar oldu. Bu gençlik heyecanından olsa gerek. Bizlerde genciz ama biz bir söz söylediysek devamını getirmek için uğraşıyoruz. 45 kişilik bir ekip ike çalıştık dedik ama taş çatlasın 10 kişi ile çalıştık. Baştan sona her şeyiyle dertlenen ekipte 4 kişiyi geçmez. Tüm Türkiye'de yerli üretimle dertlenen kardeşler bir araya gelirse bu ülkede yapamayacağız hiçbir şey yok" şeklinde konuşuyor.

DESTEK NEREDEYSE ORAYA GİTTİK

Zaman zaman üretim aşamasında küçük sıkıntılar atlatsalar da 'Dava' aracının çalışmaması gibi bir durumun hiç yaşanmadığını belirten Emece, "Maddi olarak bizi destekleyen kimse olmadı, sponsorluk için aracın ortaya çıktığını görmeden kimse adım atmadı. Biz yerlilik için okullarımıza gidemedik, arkadaşlarımız sınavlarına giremedi. Arabalarda yattık. Üniversitemizle atölye konusunda problemler de yaşadık. İstanbul'da İETT Genel Müdürlüğü'nün bize kapılarını açmış olduğu garajda yaptık. Kayseri'de de aynı araç yapılırdı ama destek neredeyse oraya gittik mecburen" diyor.
resized_28998-af540db251621_20170828aw15913301.jpg
resized_28998-af540db251621_20170828aw15913301.jpg (231.97 KiB) 636 kere görüntülendi
Yerli elektrikli otomobil Dava’yı üreten Milli Türk Talebi Birliği Kayseri öğrenci teşkilatı üyesi mühendislik öğrencileri.

Hedefimiz seri üretim
Harita Mühendisliği öğrencisi olan Milli Türk Talebi Birliği Kayseri şube başkanı Akın Kaya, "Alternatif Enerjili Araçlar yarışması için kurduğumuz ekip ilk defa böylesine bir işe kalkışıp birincilik elde etti. Çıktığımız bu yolda sonuna kadar gitmek isiyoruz. İlerleyen süreçte gerek TÜBİTAK'ın gerek farklı kurumların düzenleyeceği yarışmalara katılmayı planlıyoruz
.
resized_13327-494dcf381406912834_img20140801190947.jpg
resized_13327-494dcf381406912834_img20140801190947.jpg (64.66 KiB) 636 kere görüntülendi
Türkiye’nin ilk yerli otomobili olan Devrim’i üretenen Türk mühendisler.

Başlangıçta bir kaç tane Dava otomobilinden üretip pazarlarsak bizim için büyük bir başarı olacak. Devrim arabasında beri içimizde uhde olarak kalansa seri üretime geçmek. Bu hedefe ulaşabilmek için önce eksikliklerimizi giderip kendimizi geliştirmemiz gerekiyor" şeklinde konuşuyor.

http://www.yenisafak.com/gundem/devrim- ... du-2792245

Cevapla