Durmazlar Makine-Durmaray

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
faruk gorez

Durmazlar Makine-Durmaray

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Oca 2015 23:44

Durmazlar Makina’nın 60 yıllık teknolojik altyapısı, mekanik ve mekatronik mühendislerinden oluşan kadrosu ile DURMARAY, raylı sistem çalışmalarına 2009 yılında başlamıştır. İlk projesi İpekböceği Tramvayı ile ulaşım sektörüne girmiştir.

Durmazlar Makina Raylı Sistemler Türkiye’nin ilk yerli tramvayını üretmekten gurur duyar.

http://www.durmaray.com/
En son faruk gorez tarafından 24 Şub 2015 11:28 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 924
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: DURMARAY

Mesaj gönderen Uygar » 10 Oca 2015 23:45

Makine güzel de isim komik geldi bana :) Tebrikler.

faruk gorez

Re: DURMARAY

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Oca 2015 23:47

UYGAR BEY TRAMVAYIN İSMİ İPEKBÖCEĞİ MODEL İSMİ
1377031_457526004385486_5256058881917725543_n.jpg
1377031_457526004385486_5256058881917725543_n.jpg (61.2 KiB) 1769 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DURMARAY

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Oca 2015 23:50

Green City’i HAFİF RAYLI SİSTEM ARACI LRV

faruk gorez

Re: DURMARAY

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Oca 2015 23:50

10678843_469962519808501_8201895953946905267_n.jpg
10678843_469962519808501_8201895953946905267_n.jpg (106.57 KiB) 1767 kere görüntülendi
LRV

faruk gorez

Re: DURMARAY

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Oca 2015 23:51

http://www.dunya.com/siemens-bursali-de ... 40306h.htm

Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatma Durmaz Yılbirlik, Berlin’de düzenlenen İnnotrans Fuarı’nda Türkiye’nin ilk yerli tramvayı “İpekböceği” ve hafif metro aracı “Green City”i görücüye çıkardıklarını söyledi. Türkiye’nin de yer aldığı 55 ülkeden 2 bin 758 şirketin ürünlerini sergilediği fuarın raylı sistemler sektöründe dünyanın en büyük fuarı olarak kabul edildiğini dile getiren Yılbirlik, “Bu yıl 5’i Bursalı 25'ten fazla Türk şirketi fuara katılım gösterdi” dedi. Yılbirlik, Siemens ile ürün gamından çıkardığı hafif metro aracının üretimi konusunda anlaşmaya vardıklarını, firmanın bundan böyle hafif metro aracı ihalelerine Green City ile çıkacağını bildirdi .

Kent içi raylı sistem yolcu taşımacılığında ürün gamını birer birer tamamladıklarını belirten Yılbirlik, metro aracının da önümüzdeki yıl üretilerek kent içi ürün gamını tamamlayacaklarını vurguladı. İpekböceği gibi Green City’nin de aynı sektörde hafif raylı modelde ilk yerli aracı olduğunu anlatan Yılbirlik, “5 yıl önce yola çıktığımızda yerlileşme oranını ön plana aldık. Hedefl erimizden biri maksimum yerlileşme idi. 5 yılın sonunda yüzde 67 yerlileştirme oranına ulaştık” dedi.

“Sahada kazandığımız İzmir ihalesini masada kaybettik”

Raylı sistem sektörünün cari açık konusunda en fazla açık veren sektörlerden biri olduğuna işaret eden Yılbirlik, “Türkiye’de şu anda genel hesaplamalara göre yaklaşık 18 milyar euroluk pazardan bahsediyoruz. Cari açık nedeniyle Türkiye’nin bu ihtiyacının karşılanması için yerli üretim çok önemli. Biz de bu boşluğu doldurmak ve hedefl ere ulaşmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin “Konak ve Karşıyaka Tramvayları Yapım” ihalesi ile ilgili gelişmeleri de değerlendiren Yılbirlik, şunları söyledi: “Şubat ayında yapılan ihaleye Gülermak firmasının araç temini yüklenicisi olarak girdik. İhalede teklif veren 5 firma da ürettiğimiz İpekböceği'ni teklif dosyalarına koydu. Sonuçta Gülermak firması ihaleyi kazandı. Bizler de 38 setten oluşan 68 milyon euroluk üretim için hazırlıklara başladık. Ancak sonraki süreçte anlayamadığımız nedenle ihaleyi alan firma ile irtibatımız kesildi. Ağustos ayında öğreniyoruz ki Gülermak araç teminini aynı ihaleye teklif veren ve kaybeden Güney Kore firması Rotem’den almak üzere anlaşmış. Araçların yerli bir üreticiden temin edilmesinden memnuniyet duyduğunu belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı da bunu onaylamış. Biz bugüne kadar hiç geriye bakmadık. Geleceğe bakıyoruz.”

Gelişmiş ülkelerin birçoğunda raylı sistem ihalelerinde yerlilik şartının yasa ile belirlendiğini ve buna şartsız uyulduğunu anlatan Yılbirlik, “İhalelerde Almanya yüzde 60, Çin yüzde 70, Rusya yüzde 70, ABD yüzde 65 yerlilik şartı koyuyor. Bizde ise yabancılar elini kolunu sallayarak gelip herhangi bir aracı yerlilik şartı olmadan verebiliyorlar. Yasal bir mecburiyet yok. İstanbul metrosu çok daha fazlası olması gerekirken yüzde 30 şartı ile çıkıyor. Koymak da önemli değil bunu denetlemek gerekiyor” diye konuştu.

“Raylı sistemler de savunma sanayii gibi desteklenmeli”

Türkiye’de 1000’i İstanbul’da olmak üzere 1603 adet raylı sistem ulaşım aracı bulunduğunu ve kendi ürettikleri 6’sı hariç tamamının ithal olduğunu anlatan Yılbirlik, şunları söyledi: “2023 yılına kadar Türkiye’de 600 adet tramvay, 300 hafif metro, 2500 metro aracı ihtiyacı var. Hızlı tren ile birlikte altyapı dahil 35 milyar euroluk bir pazar. Cari açığı azaltmadaki 4 kritik sektörden biri raylı sistemler. Yerli üreticiyi teşvik amacıyla birtakım uygulamaların ön plana çıkarılması savunma sanayi gibi desteklenmesi lazım. Böyle olmazsa önümüzdeki 9 yılda 35 milyar euroluk pazarı kaçırırız. Bizim pazara girmemizle birlikte araç fiyatları 3.2 milyonlardan 1.6 milyon eurolara geriledi. Burada yarı yarıya döviz ülkemizde kaldı. Ayrıca yerli alım yapıldığında kalan kısım da ülkemizde kalıyor üretim ve istihdama dönüyor. Parasal tutar olarak maliyetin yüzde 67’si yerli. Yüzde 33 ithal ediyoruz”

Alstom’a Bogi üretimi

Raylı sistem araçlarında en önemli parçalardan birinin bogi olduğunu vurgulayan Yılbirlik, tramvay ve hafif metro araçlarının yanı sıra Fransız Alstom firmasına da yüzde yüz yerli bogi ürettiklerini belirtti. Yılbirlik, yapılan anlaşmayla yıllık 450 adet olan bogi üretimini 600’e çıkaracaklarını dile getirdi. Yılbirlik, Türkiye’de fabrika kurmak isteyen Alstom ile Yüksek Hızlı Tren projesi için de görüşmelerin sürdüğünü kaydetti.

faruk gorez

Re: DURMARAY

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Oca 2015 23:54

TÜRKİYE’NİN İLK YERLİ TRAMVAYI VE METRO ARACI DÜNYA SAHNESİNE ÇIKIYOR..

Türkiye’nin ilk yerli tramvayı ve metro aracı dünya sahnesine çıkıyor. Durmazlar Holding, İpekböceği tramvayının çift yönlü modeli ve yeni bir hafif raylı sistem aracı Green City (LRV) ile dünyanın en büyük raylı sistemler fuarı Innotrans 2014’te dünyayı kucaklıyor.
Dünyanın 7. tramvay markası olan İpekböceği dünyayla yeniden buluşacağı büyük ve önemli yolculuğuna hazır. Berlin’de iki yılda bir düzenlenen ve bu yıl 12’ncisi düzenlenecek Innotrans 2014 fuarında yer alacak Türkiye’nin ilk tramvay markası olan İpekböceği; sektöründeki dünya devleriyle rekabetini kararlı adımlarla sürdürüyor.
DURMAZLAR, İKİ YENİ MODEL TANITIMI İÇin BERLİN’DE
Yerli raylı sistem araç üretimine 2009 yılında Türkiye’nin ilk yerli raylı sistem aracı olan yüzde 100 alçak tabanlı İpekböceği tramvayının tasarımı ve üretimi ile başlayan Durmazlar Holding, ürün gamına İpekböceği tramvayının çift yönlü modelini ve yeni bir hafif raylı sistem aracı Green City’i ekledi. 23-26 Eylül tarihleri arasında Berlin’de yapılacak dünyanın en büyük raylı sistem fuarı Innotrans 2014’te görücüye çıkacak iki yeni modelin tanıtımı için geri sayım başladı.
YERLİ MODELLERİN ÜRETİMİNE VE GELİŞTİRİLMESİNE DEVAM EDİLİYOR
Durmazlar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz ‘‘2009 yılında girdiğimiz raylı sistem araçları sektöründe AR-GE ve üretim faaliyetlerine ara vermeden devam ediyoruz, amacımız Türkiye’nin 2023 ihracat hedeflerine ulaşması için holding olarak gerekli katkıyı sağlamaktır.‘’ dedi. Durmaz, gelinen süreci şöyle özetledi: ‘‘İpekböceği tramvayının tasarımına 2009 yılında başladık. 2,5 yıl süren ürün geliştirme sürecinden sonra ilk aracın üretimini yaparak, standartlara uygunluğunu doğrulamak amacıyla 1 yıl süren homologasyon testlerini tamamladık ve aracımız tüm testleri başarıyla geçti. 2013 yılında Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne teslim ettiğimiz 6 adet tramvay başarıyla çalışıyor. Sonrasında durmadık, hem yurtiçi, hem de yurtdışı pazarlarını hedefleyerek ürün gamına 2 yeni model daha ekledik. Bunlardan biri çift yönlü İpekböceği tramvayı, diğeri ise yüksek tabanlı hafif metro aracı Green City. Bu 2 yeni aracımızın üretimi ve testlerini de tamamladık, Berlin’deki Innotrans 2014 fuarında sergilenmek üzere yola çıkarıyoruz. Bunlarla da kalmıyoruz, 2015 yılı 2. çeyreğinde yerli bir metro aracı tasarımı için de gerekli planlarımızı yaptık ve bu araçla şehir içi raylı sistem araç ürün gamımızı tamamlamış olacağız.’’ dedi.
"MİLLİ MARKA AMACINA HİZMET EDİLİYOR"
Hüseyin Durmaz, milli markanın önemine değinerek ‘‘Amacımız, ülkemizin patenti kendisine ait olan raylı sistem araçlarını tasarlayıp üreterek, sadece yurtiçinde değil, yurtdışı pazarlarda da kabul görecek bir marka oluşturmak Durmaray markası ile global pazarda yer almak. Fuarda sergileyeceğimiz hafif metro aracı Green City ile Avrupa’daki ihalelere de katılmak için hazırlık yapıyoruz. Ülkemizde otomotiv sektörü nedeniyle oluşan bir üretim altyapısı var, bu sayede kalite ve maliyet açısından Avrupalı üreticilerle rahatlıkla rekabet edebiliriz. Ancak, sadece üretmekle olmaz kendi markamızı oluşturmamız gerek. Yabancı sermaye şartlar değiştiğinde ya da uygun olmadığında ülkemizden gider. Bunun örnekleri de ülkemizde yaşanmıştır. Ancak yerli sermaye olarak bizler bu ülkede doğduk, bu ülke ile var olduk ve şartlar ne olursa olsun bu ülke için çalışmaya devam edeceğiz" dedi.
"2023 HEDEFLERİNE KATKI SAĞLANIYOR"
60 yıldır Türkiye’de makine sektöründe üretim yaptıklarını ve üretimlerinin yüzde 80’ini ihraç ettiklerini belirten Hüseyin Durmaz, hükümetimizin 2023 yılı hedeflerinde yer alan ‘‘500 milyar dolar ihracat ve cari açığı kapatmak’’ hedeflerine ulaşmasına katkı sağlamak için raylı sistemler pazarını hedeflediklerini belirterek şöyle devam etti. ‘‘Biz özel sektör olarak 2023 hedefleri için üzerimize düşeni yapmaya hazırız, ancak hükümetimizin özel sektörün bu girişimini desteklemesi gerek. Memnuniyetle görüyoruz ki, savunma sanayiinde milli tank, milli gemi ve milli uçak üretimi hükümetimiz tarafından destekleniyor. Yine yerli Otomobil için Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın ortaya koyduğu vizyon doğrultusunda çalışmalar yapılıyor. Raylı sistemler de, hükümetimizin 2023 hedeflerini gerçekleştirmede oldukça kritik bir öneme sahip. Çünkü gelecek on yıl içinde sadece Türkiye’de 25 milyar dolarlık bir pazardan bahsediyoruz. Özel sektör olarak kendi öz kaynaklarımız ile çıktığımız bu yolda ülkemiz menfaatleri doğrultusunda hep beraber çalışmalıyız. Böylece 2023 hedeflerinde yer alan 500 milyar dolarlık ihracat ve cari açığı kapatma hedeflerine ulaşabiliriz.
"YERLİLİK ORANINA VERİLEN ÖNEM EKONOMİMİZİ DOĞRUDAN ETKİLİYOR"
Durmazlar Raylı Sistemler Genel Müdür Yardımcısı Sabahattin Ara, 5 yıl önce yola çıktıklarında yaptıkları plan doğrultusunda yerlilik oranının %67’e ulaştığını belirterek; ‘‘Amacımız yerlilik oranını daha da artırmak. Bunun için tedarikçi destekleme ve geliştirme faaliyetlerine de önem veriyoruz.’’ dedi. Yerli üretimin teknoloji transferi sağladığına ve bu alanda önemli bir know-how oluştuğuna dikkat çeken Sabahattin Ara; ‘‘bugün Çin’de yerlilik şartı yüzde 75’lerde, Rusya’da 2017’de ulaşılması hedeflenen yerlilik oranı yüzde 80, Güney Afrika’da yüzde 65 yerlilik şartı var, benzer şekilde yerlileştirme oranını arttırma politikaları ülkemizde de uygulanmalı. Gerek ana üretici olarak bizim, gerekse tedarikçilerimizin yerli üretimi sayesinde ülke ekonomisine önemli oranda katkı sağlamayı hedefliyoruz.’’ diyerek yerli üretimin ülke ekonomisine katkıları hakkında bilgiler verdi.
Bu sektörde yetkinliklerinin artmasına paralel olarak, dünyanın en önemli raylı sistem aracı üreticilerinden Fransız Alstom ile işbirliği yaparak hızlı tren bogielerini üretip yurtdışına ihraç ettiklerini belirten Sabahattin Ara, bu sayede teknoloji transferi yapılarak katma değeri yüksek ürünlerin ihracatının sağlandığını belirtti.
TASARIM, DURMAZLAR AR-GE MERKEZİ TARAFINDAN YAPILIYOR
Durmazlar AR-GE Merkezi’nin ülkemizde makine sektöründe kurulan ilk AR-GE merkezi olduğuna dikkat çeken Durmazlar Raylı Sistemler Genel Müdürü Ahmet Civan, AR-GE merkezinin bu gücü sayesinde raylı sistem araç tasarımında başarıya ulaşıldığını ve yazılım, analiz, bogie, gövde ve iç-dış trim tasarımının yerli mühendisler tarafından yapıldığını belirtti. Civan; ‘‘AR-GE merkezimizde 75 mühendisimiz çalışıyor. Yazılım konusunda makine sektöründe uzun yıllarda oluşan bilgi birikimimiz vardı. Bu bilgi birikimini raylı sistem araçlarının yazılımı konusunda da geliştirerek know-how oluşturduk ve oluşturmaya devam edeceğiz. Sadece üretim yeterli değil, biz son 5 yılda geliştirdiğimiz 3 yeni modelle araç ana kontrol yazılımı, analiz, mekanik ve gövde tasarımı ile araç homologasyon testlerinde önemli bir know-how oluşturduk.’’ dedi.

http://www.milliyet.com.tr/turkiye-nin- ... er-369896/

faruk gorez

ASELSAN ile Durmazlar anlaştı

Mesaj gönderen faruk gorez » 17 Oca 2015 18:15

ASELSAN, Durmazlar firması ile raylı ulaşım araçları geliştirme projelerinde işbirliğine yönelik mutabakat muhtırası imzaladı.

ASELSAN, Durmazlar firması ile raylı ulaşım araçları geliştirme projelerinde işbirliğine yönelik mutabakat muhtırası imzaladı.

ASELSAN'dan yapılan yazılı açıklamada, kurum tarafından geliştirilen tramvay, metro, bölgesel tren ve yüksek hızlı projelerinde yer alacak kritik elektrik-elektronik sistemlerin, Durmazlar firması tarafından geliştirilen raylı ulaşım araçlarına entegre edilmesine yönelik mutabakat muhtırası imzalandığı bildirildi.

Mutakabat muhtırasını ASELSAN adına Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Canpolat, Durmazlar adına ise Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz'ın imzaladığı belirtilen açıklamada, projeyle Durmazlar firmasının raylı ulaşım araçları için kritik teknolojiye dayalı bileşenlerin yerli imkanlarla geliştirilip üretilmesinin sağlanacağı ifade edildi.

ASELSAN'ın raylı ulaşım sistem projelerinde ve askeri alanda kendini ispat ettiği vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Komuta-kontrol, güç elektroniği, motor kontrol ve görev bilgisayar sistemlerinden edindiği bilgi birikimi ve deneyimini raylı ulaşım sektörüne aktaran ASELSAN'ın geliştirdiği milli, özgün, yüksek güvenilirlikli, düşük maliyetli, verimli ve kritik teknolojiye sahip ürünlerin Milli Yüksek Hızlı Tren, Milli Elektrikli Tren Seti, metro, tramvay ve demiryolu sinyalizasyon ve kontrol sistemlerinin geliştirilmesinde kullanılarak, küresel pazarlarda oyuncu olması ve ülke ekonomisine katkı sağlaması amaçlanıyor.

ASELSAN'da, katma değeri yüksek ürünler geliştirilirken, KOBİ ve üniversiteler başta olmak üzere yurt içi imkanların en üst seviyede kullanılması için çalışılıyor. Bu sayede teknolojik olgunluğu yüksek milli raylı ulaşım sistemleri endüstrisi ve ekosisteminin oluşması hedefleniyor."

AA
94270.jpg
94270.jpg (199.81 KiB) 1754 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DURMARAY

Mesaj gönderen faruk gorez » 02 Şub 2015 20:13

http://www.rayhaber.com/2015/yerli-tram ... irlaniyor/

Yerli Tramvay İpekböceği 3 ilde ihaleye hazırlanıyor :Türkiye’nin ilk yerli tramvayı İpekböceği, gururla dolaştığı Bursa caddelerinin ardından 3 ilde daha toplu taşıma yapabilmek için ihaleye hazırlanıyor.

Kulağımıza gelen bilgilere göre, İpökbeceği üreticisi Durmazlar’ın hedefinde ihale aşamasında olan Antalya ve Kocaeli var. Samsun’un tramvay projelerine yönelik yatırımlar da takibe alındı.

Durmazlar’ın ürettiği İpekböceği geçen yıl İzmir’in tramvay ihalesini kazanmış, fakat ihale sonrası vagon kararı değiştirildiği için alımlar başka firmadan yapılmıştı.

faruk gorez

Re: DURMARAY

Mesaj gönderen faruk gorez » 04 Şub 2015 10:41

http://www.rayhaber.com/2015/durmaz-yer ... eklenmeli/

Durmaz, Yerli vagon desteklenmeli :Türkiye dünya ekonomi liginde ön sıralarda yer kapmak istiyor.Milli geliriyle, ihracatıyla, istihdam rakamlarıyla ilk 10 ekonomi arasına girmek…

İktidarın da muhalefetin de hedefleri arasında yer alıyor.Üstelik bu 2023 gibi çok da uzak olmayan bir tarihte bu başarıyla ulaşma gayreti de söz konusu! Ancak mevcut küresel ekonomik gidişat hedefe ilerleyen Türkiye’yi yavaşlatma gayretinde.

Peki zorlu dış koşullarla savaşan sanayicimiz, ihracatçımız gidişat için ne düşünüyor?Bu soruyu yönelttiğim Durmazlar Makina Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Durmaz,çarpıcı tespitler yaptı.

Durmaz, dünya ve Türkiye ekonomisindeki mevcut tabloyla makina sektörünün geleceğini değerlendirdiğimiz sohbette…

Küresel ekonominin yavaşladığına ve dünya ticaretinin de son yıllarda yerinde saydığına dikkat çekti!

Çevremizdeki jeopolitik sorunların ek bir yük getirerek ihracatımızı zorladığını söyleyen Hüseyin Durmaz’a göre 2014’teki yüzde 4’lük ihracat artışı, bu şartlar altında başarılı bir sonuç.

Bursa OSB Başkanı ve Makina İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi de olan Durmaz…

2015 içinse; geçen yılın mirası olan zor koşullara rağmen Türkiye adına umutlu mesajlar verdi.

“Tedbirli ama moralli olmalıyız!

Ve eğer ilk yarıda yüzde 3-3,5 büyürsek… İkinci 6 ayda yüzde 5-6 aralığında hıza ulaşarak yılı yüzde 4’ün üzerinde büyüme ile tamamlarız”.

Peki rekabet gücümüzü nasıl artırabiliriz?

“Çok çalışmak ve katma değeri yüksek ürünler üretmek şart.

Yani kg başına ihraç değerlerimizi yükseltmeliyiz.

Bu nedenle de ihtiyacımız olan Ar-Ge ve inovasyon süreçleri için teşvikler büyük önem taşıyor “!

Nasıl bir teşvik sistemi?

“Teşvikler coğrafi olmaktan öte sektörel ve stratejik bazda olmalı.

Sanayicinin daha rahat koşmasını sağlayacak incelikte bir perspektifle desteklenmesi halinde çok ciddi ihracat artışları sağlanabilir”.

Bu tespiti yapan Hüseyin Durmaz’a göre devlet desteklerini çok daha geniş çaplı yani küresel boyutta düşünme vakti geldi de geçiyor bile!

“Artık, rakiplerle arayı kapatmak için onların asırlık birikimlerini de devralacak biçimde satınalmaların başlaması lazım.

Gıda sektöründe gördüğümüz ve bizi gururlandıran yabancı firma alımları diğer sektörlere de yayaılmalı.

Ama bunun için devlet devreye girerek destek vermeli.

Böylece birçok sektörde hem küresel markalara, hem de stratejik üretim ve Ar-Ge bilgisine aynı anda sahip olabiliriz”.

“Bursa’nın potansiyeli artıyor”
Peki Bursa’nın görünmez kahramanlarından makine sektörü nasıl bir gelecek vaat ediyor?

“Bursa’da makine sektörü çok büyük bir aşama kaydetti.

Ciddi bir altyapımız var.

Mesela takım tezgahları alanında dünyada aranan ürünleri üretiyor Bursalı firmalar”!

Durmaz’a göre kabuk değiştirmeye başlayan Bursa ekonomisi önümüzdeki yıllarda makina sektör adına çok geniş bir alan yaratacak.

“Otomotivden uzay ve havacılık sanayine kadar uzanan yelpazede firmalarımız çok yüksek bir potansiyele sahip.

Hatta nükleer enerji santralları için Enerji Bakanlığı yetkilileri Bursa’ya gelip makina üreticileriyle görüşmeler yapıyor artık”!

Durmaz: Yerli vagon desteklenmeli
İpekböceği ile yerli raylı sistemlerde bir ilke imza atan Durmaz, ülke ekonomisine yaptığı katkıyı daha da artırma gayretinde.

“Türkiye için raylı sistemlerin önemi çok fazla.

Yıllarca milyarlarca doları yurtdışına kaptırdık.

Ama artık yerli üretim bu döviz kaybının önüne geçmeye başladı.

Ve eğer içte yapılan üretim sağlıklı biçimde desteklenirse raylı sistemlerde dünya markası haline gelmek mümkün olur”!

Devletin yerli üretimi desteklemesinin önemine vurgu yapan Hüseyin Durmaz…

Büyük bir potansiyel içeren raylı sistem ihracatında söz sahibi olmamız için en etkili yolunsa…

Yerli vagonların ülkenin değişik kentlerinde hizmet vermeye başlaması olduğu söylüyor!
durmaz-yerli-vagon-desteklenmeli.jpg
durmaz-yerli-vagon-desteklenmeli.jpg (42.66 KiB) 1737 kere görüntülendi

Cevapla