DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
faruk gorez

DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Ağu 2015 02:39

DMA’dan Çin’e Elektrikli Teknoloji İhracatı

Elektrikli araç teknolojisini Çinli batarya üreticisi CALB’ye ihraç etmek için anlaşan DMA, bu ülkede ortak bir şirket kurdu. Ortaklık, modele özel elektrikli tahrik sistemleri üretecek

Türkiye’nin ilk tip onay belgeli elektrikli araç üreticisi Derindere Motorlu Araçlar (DMA), teknolojisini Çin’e ihraç etmeye hazırlanıyor.

Dünyanın en büyük batarya üreticilerinden biri olan Çin devlet şirketi China Aviation Lithium Battery (CALB) ile Çin’de gerçekleştirilecek elektrikli otomobil geliştirme ve üretimi konusunda anlaşma imzalayan DMA, işbirliği kapsamında bu ülkede CADMA isimli bir şirket kurdu.

Hedef büyüttü Şirket, Çin’de üretim yapan markalar için ‘modele özel’ elektrikli tahrik sistemleri geliştirip üretecek. 5 yıl içinde CADMA’nın milyar dolarlık bir şirkete dönüşeceğini vurgulayan DMA Kurucu Ortaklarından Önder Yol, Ar-Ge ve üretimi tamamen Türkiye’de yapılan bir araçlarını test edilmek üzere uçakla Çin’e yolladıklarını söyledi.

Yol, “Çinli yetkililer, gönderdiğimiz araçları test ettiler ve araçlardan çok etkilendiler” dedi. Elektrikli üretmeyene ceza kesecek Çin, 2017’den itibaren yerli üreticilere “Yüzde 1 elektrikli araç üretim ve satış şartı” getiriyor. Buna göre araçların yüzde 1’i elektrikli olmaz ise diğer araçlar için belli bir miktar ceza ödemek zorunda kalacak.

Çin sadece bu yılsonuna kadar yaklaşık 250 bin adetlik elektrikli araç üretimi hedefliyor. 5 liraya 400 kilometre gidiyor İlk araçlarını 2012 yılında tanıttıklarını hatırlatan Önder Yol, Toyota Corolla üzerinde geliştirdikleri sistemin o dönemde 280 kilometrelik menzile sahip olduğunu söyledi. Bu araçta kullandıkları 36 kilovatlık bataryayı, boyutu ve ağırlığı değişmeyecek şekilde 53-54 kilovata çıkardıklarını söyleyen Yol, şöyle devam etti:

“TÜV onaylı aracımızın menzili 400 kilometrenin üzerine çıktı. Bir ticari takside bu sistemi aktif olarak kullanıyoruz. Tüm araçlara 22 kilovatlık bir şarj ünitesi ekledik. Böylece 380 voltluk bir apartman prizinden 2 saatten kısa sürede tam şarj mümkün. Bunun maliyetiyse gece 5, gündüz 10 lira.”



Batarya fabrikası kurulabilir Şartlar oluştuğunda CADMA bünyesinde Türkiye’de bir batarya fabrikası kurulması konusunda da ön anlaşma imzaladıklarını belirten Yol, “Çinliler, Avrupa’da elektrikli araç üretiminde yaşanacak talebe karşı, Türkiye’yi AB’ye açılan kapı olarak gördüklerini kaydettiler. 5 bin adet üzeri talep oluştuğunda batarya fabrikası kurmayı hedefleyebiliriz” dedi.Bugün
Derindere Motorlu Araçlar elektrikli teknolojisini Çin’e ihraç edecek.jpg
Derindere Motorlu Araçlar elektrikli teknolojisini Çin’e ihraç edecek.jpg (87.77 KiB) 1381 kere görüntülendi
DMA-Derindere1.jpg
DMA-Derindere1.jpg (83.81 KiB) 1381 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DMA

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Ağu 2015 02:43

“Bizim Elektrikli Araçlarımızda Şarj İstasyonuna Değil, Sadece Bir Prize İhtiyaç Var”

DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol: “Gelecek 10 yıl inovasyon yılı olacak, yeni bir teknoloji geliştirmedikçe şirketlerin yaşama şansı olmayacak. Şirketimiz de bunun bilincinde ve dünyada hiçbir firmanın yapmadıklarını başarmaya çalışıyoruz.”

Bir elektrikli aracı, batarya sistemleri dahil tüm parçalarıyla birlikte üreten, Türkiye’de alternatif enerji kullanımı anlamında önemli katkı sağlayan bir şirket DMA. DMA, 2007 yılında çalışmalarına başlayarak önce 60 km., daha sonra sırasıyla 120, 178. 280 km menzilli araçlar üretmiş. Son olarak 420 km menzilli seri üretimdeki aracı için TÜV ile menzil testini gerçekleştirmiş ve bir rekora imza atmış. Şirket lityum iyon üstün teknolojili bataryaların dolum süresi ise 75. dakika gibi kısa bir sürede gerçekleştirilebiliyor. Her yerde şarj edilebilme özelliğine sahip olan bu araç ve bataryaların dizaynı ve tüm yazılımları da yine Türkiye’de kendi bünyelerinde yapılıyor. Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren DMA bu inovatif araçlarını ihraç etmeye de hazırlanıyor. Güç sistemleri alanında Kanada hükümetiyle pazarlığa tutuşan DMS, inovatif ürünlerini Amerika kıtasına da ihraç edecek.

Burada sizlerle aslında 2,5 saat süren bu ziyaretimizin bir kısmını paylaşıyoruz. DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol’a bize ayırdıkları zaman ve başarıları için minnet ve teşekkürlerimizi buradan tekrarlamak istiyoruz. Kendileri ile başarıları ve elektrikli arabaların geldikleri noktayı konuştuk. Bu röportaja vesile olan ve DMA’ya evirici teknolojileri konusunda destek veren ülkemizin en başarılı yerli evirici (inverter) üreticisi Mavisis Teknoloji Fatih Kavaslar’a buradan tekrar teşekkür ederiz.

Araç üretimi dahilinde yaptığınız çalışmalar neler?

alternatif-enerji-dma-bataryalarŞu anda bir araçtaki bütün yazılımı, dizilimi, alt yazılımı, üst yazılım, bataryayı aklınıza gelebilecek her önemli parçayı şirketimiz bünyesinde yapıyoruz. Kendi bünyesinde gerçekleştirdiği üretimiyle bir şirkete tam anlamıyla hâkim olabilen, dünyadaki tek şirketiz.

“Yurtdışına teknoloji ihracatımız başladı”

Teknoloji üreten bir firma olarak bu çalışmalarınızı yurt dışına ihraç etmeyi planlıyor musunuz?

Gelecek 10 yıl inovasyon yılı olacak, yeni bir teknoloji geliştirmedikçe şirketlerin yaşama şansı olmayacak. Şirketimiz de bunun bilincinde ve dünyada hiçbir firmanın yapmadıklarını başarmaya çalışıyoruz. Ürettiğimiz araç, bu alanda tüm dünyada ismini duyuran firmaların önüne geçebilecek teknolojik bir düzeye sahip. Güç sistemleri alanında Kanada hükümetiyle pazarlıktayız, böylece ürünlerimizi Amerika kıtasına da ihraç edebilecek bir noktadayız.

Son geliştidiğiniz teknolojik aracınızın dünyadaki benzerlerinden farkları var mı?

Araçlarımız Çin’de test edildi. Dünyadaki elektrikli araçlara oranla yüzde 25 daha fazla tasarruf sağlıyor. Dünyadaki benzerleri 85 kilowatt/satte 350 kilometre gidiyor. Bizim aracımız ise 53 kilowatt/satte 450 kilometre gidiyor. Bu test farkıyla kanıtlandı. Bu testin en önemli özelliği, bizim laboratuvar ortamının yanı sıra, gerçek yol durumunda gerçekleştirmemiz. Elektrikli araç teknolojisinde dünyada en iyi olduğumuzu iddia ediyoruz. Şu anda deneme aşamasında tek şarj ile 600 km yakalamış durumdayız ve 1.200 km üzerinde çalışıyoruz.

Türkiye’de elektrikli araçlar talep görüyor mu?

Biz 2 seneden bu yana sürekli araba satışı gerçekleştiriyoruz. Ben bunu 2 haftada bir görsel ve yazılı medyada yaptığım açıklamalarla duyuruyorum. Fakat dünyada yeterli bir miktarda satış söz konusu değil. Dünyadaki tüm elektrikli araç üreticileri bir araya gelse, yıllık satış rakamı yıllık 50 bine ulaşmıyor. Avrupa’da konvansiyonel araçlar için dört beş ay beklenirken, elektrikli araçlar hemen teslim ediliyor. Dolayısıyla, çok küçük miktarlarda satışlar söz konusu.

Elektrikli araçların içten yanmalı araçlara göre düşük performanslı olduğu yönünde genel bir kanı söz konusu, daha az satılma nedenini bu yargı mı oluşturuyor?

Elektrikli araçları doğru bir şekilde imal etiğinizde, içten yanmalı araçlara göre hem performans yönünden hem de çevreci yönleri ile çok üstün özellikler taşır. Dünyada elektrikli araçlara yönelik yanlış bir algılama var. Elektrikli araç sistemleri ağaçlarda yetişir, su verirsiniz büyür gibi basit bir görüş söz konusu. Elektrikli araçların hiç böylesine basit bir sistemi yok. Bataryalarda enerji depolanır, motor bağlantısı, inverteri vs. gibi elektriğe dönüştürmek için birbiriyle bağlantılı, uyumlu birçok sistemin dizaynının, üretiminin yapılması gerekir. En ufak bir uyumsuzlukta araç çalışmayacak, hatalar söz konusu olacaktır.
Aracın bataryasından gücü alıp motora verebilmek, aracı yolda tutabilmek, dengesini sağlayabilmek, frene bastığında durdurabilmek, sonrasında şarj edebilmek önemli aşamalar.
Şu anda dünyada elektrikli araçları şarj edebilme sorunu var. Ama biz bu sorunun da üstesinden geldik, her yerde şarj edilebilen araçlara ürettik. Dolayısıyla bu olumsuz önyargıyı çürütebiliriz.

Bu önyargıyı yenmenin yolları neler?

Bu çevreci, temiz enerjili araçların yaygınlaşması için Amerika başta olmak üzere dünyadaki ülkeler şirketlere teşvikler veriyor. Ayrıca araçların yollarda artmasına yönelik vatandaşlarını da teşvik edici uygulamaları var. Güneş enerji sistemlerini kullananlara vergi uygulanmıyor, indirimli araç alım şartları uygulanıyor. Türkiye’de ise teşvikleri bırakın, araçları kullananların yaygınlaşması için böyle bir altyapı çalışması mevcut değil.

Çinli şirketle ortaklık


Peki gelecekte ne olacak?

Elektrikli araçlar ve enerji depolama sistemleri dünyanın geleceği. Bu sektörde, bence en önemli diğer konu bataryalar. Elektrikli araçlardaki günümüzün teknolojik bataryası; Lityum İyon’dur. Bu yeni jenerasyon bataryaları dünyada ilk olarak geliştiren şirketler ise müzik şirketleridir. Bu teknoloji daha sonra geliştirilerek elektrik araçlarda da kullanılmaya başladı. Bizim bu alanda da Mavisis Teknoloji ile beraber yürüttüğümüz çalışmalar var. Tesla Motors tarafından açıklanan PowerPack batarya sistemlerinin kapasitesine biz aslında 2 sene kadar önce ulaşmıştık. İTÜ Maslak Teknokent’teki ar-ge merkezimize gelenler buradaki 40 kw kapasiteli depolama ünitelerimizi görebilirler.

Tüm bu başarılarımız sonucunda dünyada tanınan bir teknoloji şirketi olduk ve 2015 itibarı ile Çin’deki dev bir batarya şirketi ile yüzde 49- yüzde 51 oranında ortaklığımız var. Tüm know-how’ı, teknolojiyi biz üretiyoruz, Çin’in iş gücünden ve teşviklerinden yararlanıyoruz. Şu anda binlerle ifade edilecek satış rakamları için anlaşmalar yaptık. Yani geleceğin teknolojisi için ileriye dönük projelerimize de hazırlanıyoruz, zira gelecekte elektrikli araçlarla rekabet edilemeyecek.

Kaç adet araç üretiyorsunuz, ileriye dönük olarak planladığınız üretim miktarından da bahseder misiniz?

Şu an Türkiye’de yüzlü rakamlarla üretiyoruz. Yüzlü rakamlar dünyada çok küçük bir rakam. Üretimde 10 bin adede ulaşmayı hedefliyoruz. Türkiye Cumhuriyeti, temiz enerji konusunda Avrupa topluluğunun kararlarını uygularsa elektrikli araç üreticisi olarak normal dizel fiyatına ulaşırız. Tabi Türkiye pazarında bir rakam hedeflemeniz için bir devlet vizyonunuzun olması lazım. Bu da şu anda Türkiye pazarında mevcut değil.

Türkiye’de elektrikli araç kullanımını artırmak için ne tür çalışmalar yapılabilir?

Adedi artırmanın yolu çok büyük bir yatırım ile seri üretime geçmek ya da devlet desteği almak. Ayrıca vergi ödemek yerine çevreci araç kullandığı için insanlar ödüllendiriliyor.
Örneğin Çin Hükümeti, elektrikli araç alan insanlara destek oluyor ve geri ödeme yapıyor. Avrupa’da da benzer şekilde geri ödemeler yapılıyor.

Şarj istasyonlarının da eksikliğinden söz edilebilir değil mi?

Türkiye’de ise şarj istasyonlarını yaygınlaştırma konusunda dahi ilerleme kaydedilemedi. Biz de yeni araçlarda istasyon ihtiyacını ortadan kaldırdık. Her aracın kendi şarj aleti var. Dolayısıyla bizim sadece fişe ihtiyacımız var. Biz şöyle bir öneride bulunduk “Şarj ünitelerini biz kendimiz kuralım, siz bizden herhangi bir kira vs istemeyin” ama fiş için bile kira isteniyor. Devlet destek vereceğine, araç şarj ünitelerinden kira alınmasına izin veriyor. Türkiye Cumhuriyeti teknolojide daha çok yabancı şirketleri destekliyor maalesef. Türkiye’de teknolojinin geliştirilmesine destek olunmuyor.

Türkiye’de yerli araç, ithal araçlarla rekabet edebilecek düzeye gelebilir mi?

Türkiye’de yerli üretimle ithalatı karşılaştırdığınızda yerli üretiminin rekabet şansının olmadığını görürsünüz. Bu tüm dünyada da böyledir. Bir başlangıç yapmak istiyorsanız şansınız yoktur. Özellikle Türkler ithal arabalara karşı çok hassaslar ve en iyisini yurtdışında yapılabileceği konusunda önyargıları var. Türkiye’de böyle bir vizyon yok.

Röportaj: Hüseyin Bumin Ekmekçi
alternatif-enerji-onder-yol-dma-1900x700_c.jpg
alternatif-enerji-onder-yol-dma-1900x700_c.jpg (228.8 KiB) 1380 kere görüntülendi
IMG_5471-300x200.jpg
IMG_5471-300x200.jpg (21.5 KiB) 1380 kere görüntülendi
alternatif-enerji-dma-bataryalar-300x200.jpg
alternatif-enerji-dma-bataryalar-300x200.jpg (15.58 KiB) 1380 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DMA

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Ağu 2015 02:44

DMA GRUBU 1 YIL İÇİNDE 1200 KM MENZİLİDE YAKALAYACAK..

faruk gorez

Re: DMA

Mesaj gönderen faruk gorez » 06 Eyl 2015 02:34


faruk gorez

Re: DMA

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Eyl 2015 21:17

tesla 2017 yılında tek şarjla 1000 km menzilli teslaları üretime alacağız dedi..
dma 1200 km menzile yakın bir zamanda ulaşacağız dedi...yakın zamanda gelecek 2-3 yıla çok güzel gelişmeler olacak otomotiv sektöründe elektrikli araçlarla ilgili...

faruk gorez

DMA elektrikli aracını Ocak 2016 da tanıtacak..

Mesaj gönderen faruk gorez » 01 Eki 2015 23:23

TÜRKİYE'NİN İLK ENERJİ DEPOLAMA FUARI OCAK 2016'DA
Henüz dünyada bile yeni yeni oluşmaya başlayan, oyuncuları LG, Daimler, Tesla, GE gibi dev şirketler olan enerji depolama sektörü, ülkemizde "henüz yok" desek yeridir.
Ancak Demos Fuarcılık tam bir "Çılgın Türkler" girişimiyle, ülkemizin ilk Enerji Depolama Fuarını 21-23 Ocak 2016 tarihleri arasında Ankara Congresium'da gerçekleştirecek.
Konferans içeriğini birlikte oluşturacağımız etkinlikle ilgili gelişmeleri sizinle zaman içinde paylaşacağız. DMA Oto'nun burada elektrikli araç ve depolama ünitelerini sergileyeceğini, hatta deneme sürüşü yaptıracağını şimdiden söyleyebiliriz.
http://powernextfair.com/…/Enerji%20Dep ... …/3/detail
12096076_1099374470073554_4332849315830830685_n.jpg
12096076_1099374470073554_4332849315830830685_n.jpg (27.48 KiB) 1350 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: DMA

Mesaj gönderen faruk gorez » 01 Eki 2015 23:27

DMA DÜNYADA ZİRVEDE ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLERDE EN UZUN MENZİL DMA DA...
TEK ŞARJLA 1200 KM DMA NIN MENZİLİ

faruk gorez

Re: DMA

Mesaj gönderen faruk gorez » 09 Eki 2015 10:15

Mersin'e Getirilen Elektrikli Otomobil Büyük İlgi Gördü

Mersin'e Getirilen Elektrikli Otomobil Büyük İlgi GördüMersin'in Tarsus İlçesi'ne getirilen Türkiye'de ilk ve tek tip onay belgesine sahip elektrikli otomobil, geleceğin otomotiv mühendislerinden büyük ilgi gördü.
Derindere Motorlu Araçlar Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, Tarsus Kent Konseyi'nin konuğu olarak Mersin Üniversitesi Tarsus Teknoloji Fakültesi'nde Otomotiv Mühendisliği'nde öğrenim gören öğrencilerle bir araya geldi. Yol, ilçeye gelirken üretimini yaptıkları elektrikli otomobili de getirdi. İlk olarak ilçenin tarihi yerlerini gezip çeşitli temas ve ziyaretlerde bulunan Yol, daha sonra öğrencilere bir konferans verdi. Konferansa Kaymakamı Bekir Atmaca, Tarsus Teknoloji Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Kemal Külekçi, Kent Konseyi Başkanı Ali Cerrahoğlu, Ticaret ve Sanayi Odası Başkan Vekili Fuat Togo, öğretim üyeleri, çok sayıda öğrenci katıldı.

Yol, geleceğin teknolojisi olan elektrikli otomobillerin en büyük sorunu olan şarj süresini bir rekor olan 450 kilometrelik bir menzile ulaştırmayı başardıklarını söyledi. Öğrencileri İstanbul'da üretim tesislerine de davet eden Yol, Tarsus Amerikan Koleji'nde (TAC) yatılı okumanın kendisine ayrı bir katkı sağladığını dile getirdi. Yol, farklı kültürlerle birlikte yetişmenin, dayanışmayı, paylaşmayı ve kendi ayakları üzerinde durabilmeyi öğrettiğini ifade ederek, "Hayatta geldiğim konumda, okulum ve Tarsus çok önemli bir yer tutuyor. Disiplin ve takım çalışması ruhunu okulumda kazandığım spor alışkanlığına borçluyum. O dönemde milli yüzücü ve milli basketbolcuydum. O yıllarda Adana'da bile kapalı havuz yokken ben 128 kez milli oldum. Kapalı havuz olmayan bir kentten ilk defa milli olan sporcuydum" diye konuştu.

Karşılıklı soru cevaplarla devam eden konferansın ardından öğrenciler Önder Yol'un getirdiği uzun menzilli elektrikli otomobili yakından inceledi.

DHA

faruk gorez

Re: DMA - OTOMOTİV-TEKNOLOJİ-YAZILIM

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Eki 2015 00:03

1413553745837.jpg
1413553745837.jpg (43.77 KiB) 1324 kere görüntülendi
Derindere Motorlu Araçlar'ın (DMA) üretmeye başladığı yeni elektrikli araçların pilleri artık şarj istasyonuna gerek olmadan şarj edilebilecek. Yeni nesil DMA modelleri 1,5 saatlik şarjla 400 kilometre yol alabilecek.
Binek araçlara kendi teknolojisi uygulayarak onları tamamen elektrikle çalışan araçlar haline getiren DMA, yeni elektrikli Toyota Corolla modellerini satış ve kiralamaya sundu. İkinci nesil DMA modelleri, artık şarj istasyonuna ihtiyaç duymadan pillerini şarj edebilecek.

Elektronik beyin üniteleri ve buna ait yazılımları yine tamamen DMA tarafından geliştirilen yeni modelde, aracın içine entegre edilen hızlı şarj ünitesi sayesinde piller 1,5 saatte tam kapasiteyle doldurulabilecek ve araçlar 400 kilometre yol kat edebilecek.
"İSTANBUL-ANKARA ARASINDAKİ ELEKTRİK MALİYETİ 6 LİRA"
DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, yeni modelde şarj ünitelerini arabanın içerisine yerleştirdiklerini belirterek, böylece bu araçları her yerde şarj etme imkanının bulunduğunu söyledi.

Yeni modelde bir dakikalık şarjla 4,5 kilometre mesafe alınabildiğini ve aracın 90 dakika içinde tamamen şarj olabildiğini aktaran Yol, enerji kullanımı anlamında önemli avantajlar sunan elektrikli araçla İstanbul-Ankara arasının 6 liralık bir elektrikle gidilebileceğini ifade etti.

Elektrikli araçların bu yüzyılın teknolojisi olduğuna işaret eden Yol, "Treni kaçırmamak için hiç beklemeden hızlı hareket edilmesi gerekiyor. Bunun için de teşvikler önemli. Dünyanın her tarafında elektrikli arabalara ciddi teşvikler veriliyor. Tek şartları var; orada üreteceksiniz. Türkiye'de hem vergi alınıyor hem de teşvik yok" diye konuştu.

Önder Yol, Türkiye'nin yerli bir araba üretme isteği olduğunu, ancak bunun için değişmesi gereken bazı şeyler bulunduğunu savunarak, şunları kaydetti:

"Devletin her kurumunda en tepeden en aşağıya kadar bu yönde ciddi bir istek var ama aksiyona geçmek biraz zor oluyor. Dünyanın hiçbir yerinde elektrikli arabada hala yedek parça veya yan sanayi oluşmuş vaziyette değil. Yedek parça ve yan sanayi kendisine gidecek yer arıyor. Bu nerede üretilirse oraya doğru bir kayış olacak. Bazı akıllı ülkeler kendilerinde üretim yaptırarak yan sanayiyi de çekmeye çalışıyor. Bu statükonun değişmesinden zarar ve yarar görecek ülkeler var. Türkiye bu statükonun değişmesinden inanılmaz yarar görecek bir ülke. Bunun değerlendirilmesi lazım.

Elektrikli arabaların oturması halinde Türkiye'nin dış borcu tamamen sıfırlanacak bir boyuta ulaşabilir. Türkiye'de siz bugün bin liralık otomotiv ihracatı yapmak için en az 750 liralık ithalat yapmak durumundasınız. Elektrikli araba öyle değil. Bu arabada görülen hiçbir şeyde dışa bağımlı değiliz. Her şeyi kendimiz geliştiriyoruz. Bazı parçaları yurt dışında üretiyoruz çünkü seri üretimde olması lazım. Ama bütün yazılım ve yüksek teknoloji aksamını kendimiz dizayn edip kendimiz üretiyoruz. Bunu dünyada yapan kimse yok. Arabanın beynine sahip olan o arabaya sahiptir."

Önder Yol, seri üretime geçildiği takdirde yurt dışında üretilen parçaların da Türkiye'de üretilmesine talip olan yabancı ve Türk üreticilerin, yatırıma hazır oldukları yönünde beyanda bulunduklarını, hatta bu konuda imzalanan ön protokoller olduğunu ifade etti.
"İLERİDE ELBİSE DEĞİŞTİRİR GİBİ KAPORTA DEĞİŞTİRECEĞİZ"
İkinci Otomotiv Strateji Planı toplantısına katıldıklarına anlatan Yol, bu toplantıda 2015-2018 arasında Türkiye'nin kendi markası olan elektrikli aracı yapmasına yönelik bir karar çıktığına değindi.

Elektrikli araçta üretime teşvikin yanında alıcıya verilen teşvikin de önemli olduğunu vurgulayan Yol, bu araçların sağladıkları tasarrufla çok kısa bir periyotta satın alım fiyatını amorti ettiğini söyledi.

Ürettikleri araçlarda metal metale değerek dönen bir parça bulunmadığı için eskime olmadığına dikkati çeken Yol, "Aracın kasası, içindeki malzemelerden yaklaşık 15 sene önce ölüyor. İlerisi şöyle olacak; biz şasi imal ediyoruz, her şey bu şasinin üzerinde olacak. İster önden ister arkadan çeker olarak yerleştirilebilir. Bunun üzerine istersen SUV koy, ister sedan, ister ticari araç... İleride elbise değiştirir gibi kaporta değiştireceğiz. Bu normal otomotiv üretim sistemine tamamen aykırı bir olay" ifadelerini kullandı.
TİP ONAY BELGELİ İLK ELEKTRİKLİ TAKSİ YOLLARDA
DMA tarafından verilen bilgiye göre, DMA üretimi yeni elektrikli modelde 37 kilovatsaat (kWh) lityum bazlı bataryalar ve 62 kilovat (kW) sürekli (85 kW maksimum) güç üretme kapasiteli bir elektrik motoru kullanıldı. 37 kilovatsaat bataryalarla donatılmış araç, tam dolu şarjda ve gerçek yol şartlarında 280 kilometrelik menzil sunarken; isteğe bağlı olarak sunulan 50 kilovatsaatlik batarya paketiyle donatılan araç ise menzilini 400 kilometrenin üzerine çıkarıyor.

Sahip olduğu ekonomi ve performans değerleriyle önemli avantajlar sunan yeni DMA Toyota Corolla hem filo hem de taksi kullanıcıları tarafından talep görüyor. Türkiye'nin tip onay belgesine sahip ilk elektrikli taksisini de yollara çıkaran DMA, önceki nesil modellerinde olduğu gibi yeni geliştirilen modelde de 3 yıl/100 bin kilometre garanti sunuyor.

Araçlar sürekli olarak kullanıcısını bilgilendiren geliştirilmiş Android tabanlı multimedya sistemine ve uzaktan erişim teknolojisine sahip. Bu yeni araçlarda döner vites seçim kolu, dört farklı rejenerasyon seviye ayarı, batarya şarj durumu göstergesi, şarj portunda şarj durumu led göstergesi, şarj kablosu takıldığında otomatik kilitleme, araç stabilite kontrol sistemi, yokuş kalkış destek sistemi ve fren bazlı çekiş kontrol sistemi bulunuyor.

DMA, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Arı Teknokent'te devreye aldığı Ar-Ge merkeziyle üniversite-sanayi iş birliğine yönelik de önemli bir adım attı.
sabah

faruk gorez

Yerli elektrikli minibüs test edildi

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Kas 2015 00:49

Yerli elektrikli minibüs test edildi


1411505248_img20140923222548.jpg
1411505248_img20140923222548.jpg (28.36 KiB) 1281 kere görüntülendi
Bilim,Sanayi veTeknoloji Bakanı Fikri Işık, Derindere Motorlu Araçlar firmasının müşterek ürünü, yüzde 100 elektrik enerjisiyle çalışan yerli minibüsü test etti.

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ile İTÜ ARI Teknokent içerisinde etkinlik işaret eden Derindere Motorlu Araçlar (DMA) firmasının müşterek ürünü, yüzde 100 elektrik enerjisiyle çalışan yerli minibüsü test etti. Test sürüşü sonrası gazetecilere açıklamalarda bulunan Işık, vasıtası sık fazla beğendiğini kaydetti.

Bakan Işık, elektrikli araçların dünyada her geçen gün gelişen ve geleceğin teknolojisi şekilde görülen bir konu olduğunu belirterek "Bu noktada tüm ülkelerin sık fazla önemli gayreti mevcut. Türkiye şekilde da biz bu yarışın dışında kalmak istemiyoruz" dedi. Işık, bu kapsamda sık fazla çok biçimde çalışmalarını sürdürdüklerini, üniversitelerin bu konuya yoğunlaşmasının da ayrı bir ciddiyet taşıdığını anlatım etti.

Bakan Işık daha sonra İTÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karaca ile İTÜ Yerleşkesi'nde aracın yapıldığı Ar-Ge merkezini gezerek, DMA Yönetim Kurulu Başkanı lider Yol'dan bilgi aldı. Verilen bilgiye göre, Bakan Işık'ın test ettiği yerli minibüsün üretimiyle ilgili proje 3 ay sürdü. Şu anda prototip olan minibüs, lüzumlu testler tamamlanmasından sonra İTÜ merkez yerleşkesi içindeki ring seferlerinde kullanılmaya başlanacak. Bu sayede İTÜ Yeşil Kampüs Projesi'nin en mühim parçalarından bir tanesi olan yerleşke içindeki karbon salınımının azaltılmasına yönelik büyük bir adım atılacak.

Tam dolum süresi 2 saat olan aracın, dolu aküyle 350-400 kilometre katedebildiği belirtildi.
AA

Cevapla