Çevre ve Şehircilik Haberleri

Özel projeler,karma projeler,inşaat-emlak güncellemeleri..
Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1842
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Çevre ve Şehircilik Haberleri - Projeleri

Mesaj gönderen erdemka38 » 03 Nis 2017 17:50

Alışverişte Poşet kullanımının kalkacak olması çok güzel bir haber geri dönüşüm kağıtlar ile poşetin cevreye zararı ortadan kaldırılır..

faruk gorez

Re: Çevre ve Şehircilik Haberleri - Projeleri

Mesaj gönderen faruk gorez » 03 Nis 2017 19:34

ABD ve AVRUPADA uzun yıllardır kağıt poşetler kullanılıyor..geç de olsa güzel bir adım...

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4236
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çevre ve Şehircilik Haberleri - Projeleri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 11 Tem 2017 15:43

Yeni imar yönetmeliğinde parsel büyüklükleri ne kadar?

Parsel genişlikleri ve parsel derinlikleri yeni imar yönetmeliği kapsamında yeniden düzenleniyor. Peki, yeni imar yönetmeliğinde parsel büyüklükleri ne kadar?
MzY1MDE5OD-yeni-imar-yonetmeliginde-parsel-buyuklukleri-ne-kadar.jpg
MzY1MDE5OD-yeni-imar-yonetmeliginde-parsel-buyuklukleri-ne-kadar.jpg (54.98 KiB) 586 kere görüntülendi
Yeni imar yönetmeliğinde parsel büyüklükleri ne kadar?

Parsel büyüklükleri, Ekim 2017 itibari ile yürürlüğe girecek Yeni İmar Yönetmeliği kapsamında yeniden düzenleniyor.


Yönetmelik gereğince imar planında gösterilen çeşitli bölgelerde imar planı ile getirilmiş farklı hükümler yoksa yapılacak ifrazlarda, elde edilecek yeni parsellerin asgari ölçüleri; arazi meyili, yol durumu, mevcut yapılar ve benzeri gibi mevkiin özellikleri ile bu parsellerde yapılması mümkün olan yapıların ölçüleri ve yöresel ihtiyaçları da göz önünde tutularak tespit olunuyor.


Bu tespit sırasında ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkralarda belirtilen şartlar ihlâl edilemiyor. Parsel genişlikleri ve parsel derinlikleri şu şekilde sıralanıyor:


Parsel genişlikleri:

a) Konut ve ticaret bölgelerinde:

1) 4 kata kadar (4 kat dâhil) inşaata müsait yerlerde:

Bitişik nizamda: 6.00 metreden,

Blok başlarında: Yan bahçe mesafesi 6.00 metreden,

Ayrık nizamda: Yan bahçe mesafeleri toplamı + (6.00) metreden,

az olamaz.

2) 9 kata kadar (9 kat dâhil) inşaata müsait yerlerde:

Bitişik nizamda: (9.00) metreden,

Blok başlarında: Yan bahçe mesafeleri toplamı + (9.00) metreden,

Ayrık nizamda: Yan bahçe mesafeleri toplamı + (9.00) metreden,

az olamaz.

3) 10 veya daha fazla katlı inşaata müsait yerlerde:

Bitişik nizamda: (12.00) metreden,

Blok başlarında: Yan bahçe mesafesi + (12.00) metreden,

Ayrık nizamda: Yan bahçe mesafeleri toplamı + (12.00) metreden,

az olamaz.

b) Yalnız 1 katlı dükkân yapılacak ticaret ve küçük sanayi bölgelerinde:

1) Bitişik nizamda: (5.00) metreden,

2) Blok başlarında: Yan bahçe mesafesi + (5.00) metreden,

3) Ayrık nizamda: Yan bahçe mesafeleri toplamı + (5.00) metreden,

az olamaz.

c) Sanayi bölgelerinde, 30.00 metreden az olamaz.

ç) Akaryakıt istasyonlarında 40.00 metreden az olamaz.

d) Konut dışı kentsel çalışma alanlarında, 40.00 metreden az olamaz.

e) Bu fıkradaki ölçülerin tespitinde, köşe başına rastlayan parsellerde yol tarafındaki yan bahçe yerine, o yol için tayin edilmiş ön bahçe mesafesi alınır.


Parsel derinlikleri:

a) Konut ve ticaret bölgelerinde:

1) Ön bahçesiz nizamda: (13.00) metreden,

2) Ön bahçeli nizamda: Ön bahçe mesafesi + (13.00) metreden,

az olamaz.


b) Ticaret bölgelerinde (Yalnız 1 katlı dükkân yapılması halinde):

1) Ön bahçesiz nizamda: (5.00) metreden,

2) Ön bahçeli nizamda: Ön bahçe mesafesi + (5.00) metreden,

az olamaz.


c) Küçük sanayi bölgelerinde:

1) Ön bahçesiz nizamda: (6.00) metreden,

2) Ön bahçeli nizamda: Ön bahçe mesafesi + (6.00) metreden,

az olamaz.


ç) Sanayi bölgelerinde, 30.00 metreden az olamaz.

d) Akaryakıt İstasyonlarında 40.00 metreden az olamaz.

e) Konut dışı kentsel çalışma alanlarında, 40.00 metreden az olamaz.

(4) Parsel alanları, konut dışı kentsel çalışmaları alanlarında 2000 m2’den az olamaz.

(5) Parsel büyüklükleri hakkındaki hükümlere uymayan arsalarda, yeni veya ilave yapı ruhsatı düzenlenemez.





Işıl Seren KESKİN/Emlakkulisi.com

faruk gorez

Re: Çevre ve Şehircilik Haberleri - Projeleri

Mesaj gönderen faruk gorez » 02 Ağu 2017 12:51

Otopark Yönetmeliği Görüşe Açıldı

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı trafik sorunlarının çözümü için hazırlanan "Otopark Yönetmeliği" taslağı görüşe açıldı.

Bakanlığın resmi internet sitesi üzerinden görüşe açılan yönetmelik taslağıyla, yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerin neler olduğunun, otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ve giderilme esaslarının, ulaşım sistemleri ve problemlerinin çözümünü gösteren imar planlarına uygun şekilde düzenlenmesi amaçlanıyor.

Binayı kullananların otopark ihtiyacının, bina içinde veya parselinde karşılanmasının esas alındığı yönetmelik taslağına göre, birim park alanı, binek otoları için manevra alanı dahil en az 20 metrekare, kamyon ve otobüsler için de manevra alanı hariç en az 50 metrekare üzerinden belirlenecek.

Taslakta, yerleşim alanlarında otoparklar, kullanım yerleri ve bunlara ait en az otopark miktarlarına ilişkin düzenlemeyle, her daireye en az bir araç için otopark zorunluluğunu getiriyor.

Ayrıca taslakta, dükkan, mağaza, bankada 30 metrekareye, market, süpermarket, alışveriş merkezinde 20 metrekareye, 4 ve 5 yıldızlı otellere her 3 odaya, hastanelerde 75 metrekareye, sağlık ocağı, dispanserlerde 125 metrekareye, ibadet yerlerinde ise 100 metrekareye en az bir araçlık otopark yeri ayrılması şartı da yer alıyor.


"PARK ET-DEVAM ET" OTOPARKLARI

Taslağa göre, araçların şehir merkezine yönlendirilmemesi için kent merkezi dışında, çeperlerinde yer alan ana toplu taşıma istasyonu, durak ya da aktarma noktalarına en çok 500 metre mesafede tesis edilen ve detayları ulaşım veya otopark ana planıyla belirlenen "Park et-Devam et" otopark alanları ayrılacak.

Bu otopark alanlarına, sadece binek taşıtlar, motosiklet ve bisikletler park edebilecek.

Otoparkların giriş ve çıkışlarının yeterli olması, iç ve dış trafiği aksatmayacak şekilde düzenlenmesi zorunluluğu bulunacak.

İmar planında yükseltilmiş veya viyadük olarak yer alan yollarda, merdivenli sokaklarda araçların ulaşmadığı kesimlerde ve eğimi yüzde 20'den fazla sokaklarda, meri imar planlarında yaya yolu ayrılmış, UKOME ya da yerel trafik ve ulaşım komisyonu kararıyla yayalaştırılması uygun görülen yollarda, hemzemin demiryolu geçitlerini kesen yollardan cephe alan ve demiryoluna 40 metre kadar olan bölümde otopark giriş çıkışı düzenlenemeyecek.

Sinyalize kavşaklara erişen yollardan cephe alan parsellerin uzak köşesi, sinyalizasyona 20 metre olan bölümlerde, UKOME ya da yerel trafik ve ulaşım komisyonunca karar alınanlar hariç döner kavşak ve katlı kavşak kolları boyunca yer alan parsel cephelerinde de aynı durum geçerli olacak.
Yapılacak otoparklarda ilgili kanun ve yönetmeliklerin hükümlerine uyularak, gereken önlemlerin alınması ve engellilerin kullanımına yönelik düzenlemelerin gerçekleştirilmesi zorunlu hale gelecek.

Özellikle umumi bina ve bölge otoparkları ile genel otoparkların giriş-çıkış ve asansörlerine en yakın yerlerinde, birden az olmamak şartıyla her 20 park yerinden biri, engelli işareti konularak ayrılacak.


OTOPARKLARDA BİSİKLETLERE İLAVE ALAN

Yönetmelik taslağında, bisikletliler için de yeni düzenleme yer alıyor. Buna göre, bütün otopark türlerinde, otopark alanının yüzde 1'i kadar ilave bir alan, bisiklet ve motosiklet park yeri olarak ayrılacak.

Taslağa göre, yaya alanları ve kaldırımları otopark olarak düzenlenemeyecek ve kullanılamayacak.

Otopark ihtiyacının bir kısmı veya tamamı parselinde karşılanamayan binalarda, karşılanamayan otopark miktarı, azami 250 metrekarelik yürüme mesafesinde bölge ve genel otopark alanlarında ya da kamulaştırmaya konu olmayan imar parsellerinde "irtifak kurulmak ve tapu kütüğüne şerh konulmak" kaydıyla encümen kararıyla başka parselde veya binada yapılabilecek.


AÇIK OTOPARKLARA YAĞMUR SUYU
Düzenlemeye göre yeni dönemde açık otoparkların zemini su geçiren malzemeden olacak. Böylece, yağmur suyunun toprakla buluşması sağlanacak. Bina arka bahçelerindeki otopark yerleri için yan bahçenin en az 3 metre olması veya binanın zemin katından en az 2,75 metre genişliğinde geçiş yolu düzenlenmesi şartı aranacak. Yan bahçede tesis edilecek otopark yeri için de yan bahçe mesafesine 3 metre daha ilave edilecek ya da ortak otopark uygulamasıyla en az 2,75 metre eninde geçiş yolu sağlanacak.

Otopark ihtiyacının tamamının bodrum katlarda karşılanamaması halinde ise tabii veya tesviye edilmiş zemin altında kalmak şartıyla, binaların arka ve yan bahçeleri ile ön bahçenin parsel sınırına 3 metreden fazla yaklaşmayan ve yarısını geçmeyen kısımlarında otopark yapılabilecek. Otopark giriş çıkışı ise ön bahçe mesafesi içinden de sağlanabilecek. Ancak otopark rampası parsel sınırı dışından başlatılamayacak.

Öte yandan, binanın ihtiyacı olan otoparkı parsel veya bina bünyesinde karşılamak, otopark dışında hiçbir kullanım getirmemek, imar planı veya İmar Yönetmeliği'nin öngördüğü bahçe mesafelerini korumak şartıyla bağımsız bölüm olarak bodrum katlarında ve sadece girişi zemin kattan olan ticari amaçlı otoparklar yapılabilecek.

Ticaret amaçlı dışa dönük olarak kullanılan otoparklarda kat maliklerinin muvafakati ve UKOME ya da trafik ve ulaşım komisyonu görüşü alınarak uygulama yapılabilecek. Ayrıca bu otoparkların tavan döşemelerinde ve komşuya bitişik duvarlarında ilgili mevzuatına göre ses, ısı ve su yalıtımı yapılması, dışa bakan cephelerinin bina estetiğiyle uyumlu olması şartı getirilecek.

İlgili mevzuat gereğince binanın serpinti sığınağı olarak kullanılmak üzere ayrılmış bölümleri de ilave otopark şeklinde kullanılabilecek. Ancak sığınakların ilave otopark olarak kullanılabilmesi için tasdikli mimari projenin, araçların giriş-çıkış ve park etme düzeni açısından uygun olması gerekecek.
Toplu konut inşaatlarında, sanayi ve depolama tesislerinde, kamu kurum ve kuruluşları, halkın toplu kullanımına açık sinema, tiyatro gibi yapılarda, hastanelerde ve otellerde otopark ihtiyacının parselinde veya bina bünyesinde karşılanması zorunlu olacak.

ELEKTRİKLİ ARAÇLAR DA DÜŞÜNÜLDÜ

Bölge otoparkları ve genel otoparklarda da imar planlarında tespit edilen yerlerde, otoparklar plan esaslarına uygun şekilde yer üstünde veya altında, açık, kapalı ya da çok katlı olarak, gerektiğinde mekanik sistemler kullanılarak da yapılabilecek.

Ana arter yollarda cadde altı, imar mevzuatının izin verdiği meydan, yeşil saha ve parklar ile ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına ait veya tahsisli taşınmazların bahçelerinde, tamamen tabii veya tesviye edilmiş zemin altında kalan kısımlarda, otopark giriş ve çıkışlarında mevcut ağaç dokusunun korunması, gerekli ağaçlara hiçbir şekilde zarar verilmemesi, ağaçlandırma ve bitkilendirme için yeterli derinlikte toprak örtüsü bırakılması ve standartları sağlamak kaydıyla bölge ve genel otopark kurulabilecek.

Ayrıca bölge ve genel otoparklarda her 50 park yerinden biri, elektrikli araçlara uygun olarak düzenlenecek.

Onaylı imar planında tespit edilen bölge ve genel otoparkların uygulama döneminde belediyelerce gerçekleştirilecek 5 yıllık imar programlarına alınması şartı da getirilen yönetmelik taslağında, yapı ruhsatı ve kullanma izinlerinin verilmesine ilişkin detaylar da yer aldı.

Yönetmeliğin uygulanmasından, yetki alanlarına göre belediyeler ve valilikler sorumlu olacak. Yönetmelik hükümleri ise Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca yürütülecek.

Çevre ve Şehircilik Bakanliği
20597063_1946403465573489_6563969045508586016_n.jpg
20597063_1946403465573489_6563969045508586016_n.jpg (37.46 KiB) 557 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4236
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çevre ve Şehircilik Haberleri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 11 Ara 2017 11:46

Kentsel dönüşümün 16 bileşeni

Yapılan çalışmalar sonunda belirlenen kentsel dönüşümün 16 bileşeni şöyle
:

Konum ve Çevresel Entegrasyon
Doğal Yapı ve Kaynaklarda Sürdürülebilirlik
Başedebilirlik
Arazi Kullanımı
Kompakt Yerleşme ve Yoğunluk
Yerleşme Düzeni ve Konut Çeşitliliği
Merkez Oluşturma
Teknoloji
Ulaşım- Erişilebilirlik
Altyapı
Sosyal Yapı ve Yaşanabilirlik
Ekonomi Oluşturma ve Finansal Sürdürülebilirlik
Yerel Kimlik
İnsan Ölçeği
Yönetim ve Bakım
Kamusal Açık Alan Kullanımı ve Tasarımı

Kentsel dönüşüm için yeni yol haritası belirlendi http://aane.ws/9Eu

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4236
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çevre ve Şehircilik Haberleri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Şub 2018 19:36

27973730_146812239326999_4486851749267399839_n.jpg
27973730_146812239326999_4486851749267399839_n.jpg (95.45 KiB) 46 kere görüntülendi
27545423_146812435993646_1092439640005106109_n.jpg
27545423_146812435993646_1092439640005106109_n.jpg (131.05 KiB) 46 kere görüntülendi
http://www.kayserihaber.com.tr/haber/ce ... 30803.html

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4236
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çevre ve Şehircilik Haberleri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 10 Şub 2018 09:43

Tapu almak kolaylaşacak
Yatırım ortamının iyileştirilmesine yönelik hazırlanan çok sayıda düzenleme torba yasa ile birlikte Meclis'e sunuldu. Çok yakında yasalaşması beklenen tasarı ile inşaat izin süreleri kısalacak, tapu işlemlerindeki çok sayıdaki bürokratik işlem sona erdirilerek tapu alma işlemleri kolaylaştırılacak.

detay1518244550.jpg
detay1518244550.jpg (41.98 KiB) 38 kere görüntülendi

Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki, Yatırım Ortamı İyileştirme Koordinasyon Kurulu Toplantısı hakkında sosyal medya hesabından açıklamalarda bulundu.


TAPU İŞLEMLERİ KOLAYLAŞTIRILIYOR

Özhaseki'nin açıklamaları şu şekilde:

İnşaat izinleri ve tapu işlemlerinin kolaylaştırılması hususunda önemli düzenlemeler yaptık. Bu yeniliklerle bürokratik işlemleri azaltıyor, vatandaşımıza büyük kolaylıklar sağlıyoruz. İnşaat izinleri için belediyenin farklı birimleri, tapu, vergi dairesi, SGK gibi birçok kurumla muhatap olmak zorunda kalan vatandaşlarımız, bu işlemlerden kurtuluyor. Kurumlar arasında kuracağımız elektronik bağlantıyla süreci oldukça basitleştiriyoruz.


İNŞAAT İZİNLERİNDE 18 İŞLEM 6'YA İNİYOR
İnşaat izinleri sürecindeki 18 işlemi 6’ya indiriyoruz. Yeni sistemde vatandaşımız evraklarını belediyeye teslim edecek, belediye de bu evrakları elektronik ortamda kendi birimlerine ve ilgili idarelere göndererek onaylarını alacak. İnşaat izni alırken yapı ruhsatı formuna; denetim firması, proje mimarı, inşaat-elektrik-tesisat için mühendisler, müteahhit, belediyede şef, daire başkanı gibi ayrı ayrı kişilerin imzası gerekiyordu. Artık sadece belediyenin bir imzası ile inşaata başlanabilecek.

ŞANTİYE İÇİN SGK'YA GİTMEK YOK

Şantiye kuruluşu için SGK’dan işyeri kaydı oluşturmak gerekiyordu. Bunun için artık SGK’ya gitmeye gerek kalmayacak, işlemler belediye ile SGK arasında kurulacak iletişim kanalı ile sağlanacak.

3 DENETİM TEKE İNİYOR

İnşaat tamamlandıktan sonra belediyenin 3 farklı birimine ayrı ayrı başvurup; iskan, su-kanalizasyon ve itfaiye denetiminden geçilmesi gerekiyordu. Bu 3 denetimin tek denetim altında gerçekleşmesi sağlanacak.

''BORCU YOKTUR'' YAZISINA DÜZENLEME

Yapı kullanma ruhsatı (iskan) verilirken belediyeler vatandaştan “SGK borcu yoktur” ve “vergi borcu yoktur” yazısı talep ediyorlardı. Artık belediyeler bu yazıları vatandaştan değil, geliştirilecek ara yüz ile SGK ve vergi dairesinden doğrudan temin edecekler.

İSKAN SONRASI İŞLEMLERE DÜZENLEME

İskan alındıktan sonra tapuda yapılması gereken “cins değişikliği”, tapu ile belediye arasında kurulacak elektronik iletişim ile tek kaleme indirilecek. İskan iznini veren belediye, aynı zamanda tapuyu da bilgilendirecek ve “cins değişikliği” otomatik olarak gerçekleşecek.

KAZI İÇİN BELEDİYEYE GİTMEYE GEREK KALMAYACAK
İnşaatın tamamlanmasından sonra elektrik bağlantısı için yatırımcının elektrik dağıtım şirketine başvurması yeterli olacak, kazı izni için ayrıca belediyeye gitmek durumunda kalınmayacak.

PLANI ONAYLAYAN MEMUR İÇİN DENEYİM ŞARTI
Tüm bunlarla birlikte yapı denetim kuruluşlarımızda, bina planlarını onaylayan memurlar için deneyim şartı getirerek daha kaliteli bir denetim mekanizması kuracağız. Vatandaşımız refahı ve güveni için var gücümüzle çalışıyoruz.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4236
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çevre ve Şehircilik Haberleri

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 22 Şub 2018 18:39

28277364_2035584459988722_1863438995724787693_n.jpg
28277364_2035584459988722_1863438995724787693_n.jpg (40.93 KiB) 16 kere görüntülendi
Yeni Otopark Yönetmeliği Yayınlandı

Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı park ve trafik sorunlarının çözümü için otoparklara yönelik yeni düzenlemeye gidilerek binalardaki her konut için bir otopark alanı ayrılması zorunluluğu getirildi.

Bakanlık tarafından hazırlanan yeni Otopark Yönetmeliği bugünkü Resmi Gazete'de yayımlandı. Yönetmelik 1 Haziran 2018 tarihinde yürürlüğe girecek.

Yönetmelikle araçların yol açtığı parklanma ve trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerde otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ile giderilme esasları düzenlendi.

Bu kapsamda eski yönetmelikte yer alan her üç daireye bir otopark zorunluluğu, her bir daireye bir otopark alanı ayrılması şeklinde revize edildi. Ayrıca belediyelerin bu sayıyı ihtiyaca göre artırabilmeleri sağlandı.

Her otopark yerinin, belediyelerce bu yönde karar alınması halinde, ait olduğu bağımsız bölümün eklentisi olarak tapuda belirtilebilmesi olanağı da getiren yeni yönetmeliğe göre ön bahçe genişliği en az 7 metre olan parsellerde, binaya en az 2 metre mesafe bırakmak kaydıyla ön bahçede açık otopark yapılabilecek.

Bahçelerin Altı Otopark Olabilecek

Zeminin altında kalmak kaydıyla yan ve arka bahçelerin tamamının altı, ön bahçenin de yola 3 metre mesafe kalana kadar altı tamamen otopark yapılabilir hale getirilecek.

Komşu iki parselin sahiplerinin anlaşması ve tapuya şerh düşülmesi halinde de aradaki duvar kaldırılarak bu alanın geçiş yolu şeklinde düzenlenmesi kaydıyla komşu bina bahçeleri de ortak otopark olarak kullanılabilecek.

Öte yandan yeni yönetmelikle parselde mekanik otopark yapılabilmesinin önü açılırken, otopark yapımı mümkün olmayan parseller için de düzenlemeye gidildi.

Bu kapsamda mekanik ve otomatik park sistemleri de kullanılmasına rağmen yine de otopark tesisi mümkün olmayan yapılar ile tarihi binalar ve cephesinin darlığı nedeniyle asgari otopark alanı teşkil edilemeyen yapılar haricindeki tüm binalarda otopark bulunması zorunlu olacak.

Otopark teşkil edilemeyen bu binalara yürüyüş mesafesindeki başka bir otoparktan yer gösterilmesi gerekecek, bu durum tapuya şerh edilecek.

Yeni yönetmelikle otopark teşkil edilememesi nedeniyle otopark bedeli alınan parsellere ise mutlak suretle binanın iskanından önce otopark yapılması zorunluluğu getirildi. Böylece otopark bedeli ödendiği için otopark yapımından imtina edilmesinin önüne geçilmiş olacak.

Öte yandan otopark yapılamaması nedeniyle alınan otopark bedelinin yüzde 25‘inin peşin ödenerek ruhsat alınması uygulaması da yeni yönetmelikle terk edilerek, bu bedelin tamamının ruhsat alınmadan önce ödenmesi şartı getirildi.

Otopark Bedelleri Sosyo-Ekonomik Duruma Göre Düzenlenecek

Yönetmelikle otopark bedellerine yönelik de düzenleme yapıldı. Bu kapsamda belediye meclislerince kent, sosyo-ekonomik durumu gibi kriterlere göre bölgelere ayrılarak sosyo-ekonomik gelişmişliği düşük bölgelerde otopark bedellerinde yüzde 40’a kadar indirim uygulayabilecek.

Yönetmelikle, araç trafiğinin şehrin merkezine yönlenmesinin engellenmesi amacıyla da ulaşım ana planlarında şehrin çeperlerinde ve ana toplu taşıma ve aktarma istasyonlarına yürüme mesafesinde "park et-devam et" otopark yerleri ayrılması zorunluluğu da getirildi. Bu otopark alanlarına, sadece binek taşıtlar, motosiklet ve bisikletler park edebilecek.

Yeni düzenlemeyle ana arter yolların altına otopark yapılması imkanı getirilirken okullar hariç, kamu kurumlarının bahçelerinin altına, gerekli tüm emniyet koşulları sağlanmak, giriş çıkışı kamu kurumu giriş çıkışından ayrı olmak ve ilgili kurumdan izin alınmak kaydıyla otopark yapılabilecek.

Sanayi tesislerinde, kamu kurum ve kuruluşlarında, halkın toplu kullanımına açık alışveriş merkezlerinde, hastanelerde, otellerde, stadyum ve kapalı spor tesislerinde, üniversitelerde ve düğün salonlarında otopark ihtiyacının ise mutlak suretle parselinde ya da bunun mümkün olmaması halinde komşu parselde karşılanması da yeni yönetmelikte zorunlu hale getirildi.

Park ve Meydanların Altı da Otopark Olabilecek

Otopark Yönetmeliği'yle park ve meydanların üst dokusu bozulmadan altına otopark yapılabilmesi mümkün hale gelecek. Ancak tüm otopark alanlarının yüzde 1’i bisiklet, yüzde 5’i engelli ve yüzde 2’si elektrikli araçlar için düzenlenecek.

Açık otoparkların zemini su geçiren malzemeden olacak. Böylece, yağmur suyunun toprakla buluşması da sağlanacak.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

Cevapla