Kabataş Transfer Merkezi

Cevapla
faruk gorez

Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen faruk gorez » 27 Tem 2016 12:20

Kabataş Transfer Merkezi inşaatı ertelendi!

Yarın başlayacağı açıklanan martı formundaki ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi Transfer Merkezi ile İskelelerin Yenilenmesi İnşaatı’ ertelendi. ‘Martı Projesi’ olarak duyurulan martı formundaki projenin çalışmaları bir hafta ertelendi.

Kabataş Transfer Merkezi inşaatı ertelendi!

Yarın başlayacağı açıklanan martı formundaki ‘Kabataş Meydan Düzenlemesi Transfer Merkezi ile İskelelerin Yenilenmesi İnşaatı’ ertelendi

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Meclisi, Kabataş sahilinde deniz, raylı sistem ve karayolu taşımacılığını entegre edecek modern bir transfer merkezi yapılmasını öngören 5 binlik ve binlik imar planlarını mayıs ayı toplantılarının son birleşiminde onaylamış, 28 Temmuz itibarıyla da ‘Martı Projesi’ olarak duyurulan martı formundaki projenin çalışmalarının başlayacağı açıklanmıştı. İlk günden bu yana büyük ses getiren proje 15 Temmuz darbe girişimi nedeniyle ülkenin içinde bulunduğu olağanüstü halden dolayı bir hafta ertelendi. En az bir yıl sürmesi öngörülen çalışma süresince deniz ulaşımı başka iskelelerden sağlanacak, Dolmabahçe- Fındıklı trafiği yeraltına alınacak. Otobüs ve tramvay ulaşımı ise Fındıklı’ya kadar olacak.

Kabataş Transfer Merkezi inşaatı başlıyor!


İnşaat tüm anıt eserler ve ağaçlar korunarak, Arkeoloji Müzesi denetiminde gerçekleştirilecek. En az bir yıl sürecek çalışmalar kapsamında Kabataş Meydanı’nda raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımı entegre olacak. 83 bin metrekarelik bir alanda yayalaştırılmış yeni bir meydan düzenlemesini de içeren proje ile vapur, deniz otobüsü ve motor iskeleleri yenilenecek. Dolmabahçe-Fındıklı arasındaki trafik yeraltına alınırken, meydan altında müze, sergi salonları ve otopark da olacak.

RAYLI SİSTEMLER ENTEGRE OLACAK
Kabataş’tan başlayan Beşiktaş, Mecidiyeköy, Kağıthane ve Alibeyköy üzerinden Mahmutbey’e oradan da İkitelli, Bahçeşehir, Esenyurt’a kadar uzanacak metro hatları Kabataş’ta entegre olacak. Mahmutbey Metrosu Kabataş’tan Karaköy ve Unkapanı Köprüsü’ne kadar uzatılacak. Proje ihalesi yapılan 18 kilometrelik Beykoz-Üsküdar Metrosu Üsküdar’da Marmaray ile Kabataş’a entegre olacak. Proje ihalesi yapılan 18.4 kilometrelik Sarıyer- Beşiktaş Metrosu Kabataş’a uzanacak. Darüşşafaka-Yenikapı Hattı’nın Taksim-Kabataş Füniküleri ile Kabataş’a entegrasyonu da devam edecek.

Kabataş’taki vapur motor ve deniz otobüsü iskeleleri çalışma süresince bu iskelelerden gerçekleştirilecek:

ŞEHİR HATLARI: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar ve uğramalı Boğaz seferleri Beşiktaş ile Eminönü (Katip Çelebi) İskelesi’nden,
İDO: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar seferleri Beşiktaş ve Yenikapı İskelesi’nden,
DENTUR: Kabataş- Üsküdar seferleri Karaköy İskelesi’nden,
BUDO: Kabataş-Bursa seferleri eski Karaköy İDO İskelesi’nden sağlanacak.

Habertürk
Kabataş Transfer Merkezi.jpg
Kabataş Transfer Merkezi.jpg (19.99 KiB) 926 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1680
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen erdemka38 » 11 Ağu 2016 15:38

İnşaat çalışmaları yeniden başlatıldı

faruk gorez

Re: Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen faruk gorez » 04 Oca 2017 17:03

Kabataş'ın "Martı Projesi" havadan görüntülendi

Kabataş sahilinde geçtiğimiz aylarda yapımına başlanan, Kanatları açık bir martı şeklinde tasarlandığı için kamuoyunda “Martı Projesi" olarak da bilinen, "Kabataş Transfer Merkezi Projesi"nde denize doğru uzanacak iskeleler için kazık çakma işlemleri tüm hızıyla sürüyor. Projede denize doğru uzanan iskelelerin yüksekliği ise şehrin siluetini bozmaması için 9,5 metreyi geçmeyecek. Ddeniz otobüsü, vapur ve deniz otobüsü iskeleleri yenilenecek. İnşaat nedeniyle Kabataş 2 yıl deniz trafiğine kapalı kalacak. Proje kapsamında yaklaşık 90 bin metrekarelik alanın yeniden düzenlenmesi bekleniyor.
ntv
http://www.ntv.com.tr/video/ekonomi/kab ... RCH9fwa8QQ


faruk gorez

Re: Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen faruk gorez » 08 Mar 2017 17:09

KABATAŞ'A EN BÜYÜK TRANSFER MERKEZİ

Başkan Topbaş, Kabataş’ta inşaatı devam eden ve günde 1 milyon yolcu kapasiteli dev transfer merkezi ile yeni meydan çalışmasını basın mensuplarına tanıttı. Topbaş, 2018 yılı sonunda tamamlanacak projeyle Dolmabahçe - Fındıklı arasındaki araç trafiğin de yer altına alınacağını söyledi.
17202823_1817975364894855_8859114873550947493_n.jpg
17202823_1817975364894855_8859114873550947493_n.jpg (87.75 KiB) 885 kere görüntülendi
17098406_1817975274894864_5557224362104032359_n.jpg
17098406_1817975274894864_5557224362104032359_n.jpg (94.88 KiB) 885 kere görüntülendi
17218700_1817975178228207_8669940188821841654_o.jpg
17218700_1817975178228207_8669940188821841654_o.jpg (211.85 KiB) 885 kere görüntülendi
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, inşaatı devam eden “Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi” projesini Saraçhane Belediye Sarayı’nda basın mensuplarına tanıttı. Toplantıda İBB Genel Sekreteri Hayri Baraçlı ve diğer belediye bürokratları da yer aldı.

İstanbul’un önemli merkezlerinden biri olan Kabataş’a dev bir transfer merkezi ve 60 bin metrekarelik yeni bir meydan kazandırdıklarını belirten Başkan Kadir Topbaş, “Ustalık döneminin en önemli eserlerinden biri olarak gördüğüm projeyle trafik yeraltına alınacak. Bütün raylı sistemleri entegre eden çalışma 2018 yılı sonunda tamamlanacak. İstanbul’a hizmet etmek her kula nasip olmaz” dedi.

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, proje kapsamında Kabataş’taki toplam 90 bin metrekarelik alan yeniden düzenlendiğini ifade ederek, Transfer Merkezi’nin Fındıklı Molla Çelebi Camii’nin kuzey tarafından başlayıp, Kabataş Bezmi Alem Valide Sultan Camii’ne bitişik Kabataş Balıkçı Barınağı’nı da içerisine alacak şekilde yapıldığını söyledi.

Kadir Topbaş, “Deniz ulaşımı, raylı sistemler ve karayolu ulaşımı ile Üsküdar-Kabataş Boğaz Yaya Geçiş Tüneli'nin entegre olacağı transfer merkezinden günde ilk etapta 850 bin, daha sonra 1 milyon yolcu faydalanabilecek. Yaya Geçiş Tüneli Projesi’nin fikrini veren Sayın Başbakanımız Binali Yıldırım’dır. Kendisine teşekkür ediyorum” diye konuştu.

Kabataş Transfer Merkezi çalışmaları kapsamında inşaatı devam eden 25 kilometrelik Kabataş - Beşiktaş - Mecidiyeköy - Mahmutbey Metro Hattı’nın; tramvay ve füniküler hattı, deniz ulaşımı ile Üsküdar-Kabataş Boğaz Yaya Geçiş Tüneli'ne entegre olacağını açıklayan Başkan Topbaş, metro hattında entegrasyonun yer altından sağlanacağını kaydetti.

Topbaş, Kabataş - Bağcılar Tramvay Hattı’nı kullanan yolcuların yapılacak merdiven ve asansörlerle; Mecidiyeköy- Mahmutbey metrosu, Kabataş - Taksim Füniküler Hattı ve belediye otobüslerine yer altından ulaşım sağlayabileceğini aktardı.

İskelelerin Yolcu Kapasitesi Artıyor

Çalışmalar kapsamında dağınık durumda bulunan iskeleler yeniden düzenlenerek kapasitelerinin arttırılacağını ifade eden Topbaş, Yapılacak 4 adet yeni iskeleyle birlikte, iskelenin kapasitesi yüzde 80 oranında artacak. Mevcutta 12 gemi/teknenin iskeleye yanaşması mümkünken, yeni proje ile bu sayı 22’ye çıkacak. İskeleler, günlük ortalama 30 bin yolcu kapasitesi ile hizmet verecek” diye konuştu.

“Tarihi ve kültürel yapıyı korumaya yönelik olarak Fındıklı kıyı şeridindeki girinti alanının doldurularak park yeniden düzenlenecek” diyen Topbaş, yeşil alanın yaklaşık bin metrekare genişletileceğini, ayrıca bölgeye bin araç kapasiteli zeminaltı otopark kazandırılacağını belirtti. İstanbul’da günlük yolcu sayısının, yapılan ulaşım yatırımlarıyla 12 milyondan 30 milyona taşındığını ve gelecekte 50 milyonları bulacağını dile getiren Topbaş, şöyle konuştu;

“İstanbul’da erişim noktasında ne yaparsak çözüm getirebiliriz bunu biliyoruz. Bu nedenle ‘Her Yerde Metro Her Yere Metro’ dedik. Nihai olarak bin kilometre raylı sistem hedefledik.

60 Bin Metrekarelik Yeni Bir Meydan

Projeyle birlikte, Dolmabahçe - Fındıklı arasındaki araç trafiğinin de yer altına alınacağını dile getiren Kadir Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü; “Kabataş, 60 bin metrekarelik yayalaştırılmış yeni bir meydana kavuşacak. Burada çok çeşitli etkinlikler de yapılabilecek. Meydanda yolcu peronu, geleneksel deniz tekneleri ile yeme-içme salonları yer alacak. Şu anda Dolmabahçe Meydanı gibi tarihi bir mekanda araçlar park ediyor. Yapacağımız bin araçlık otoparkla bu meydanları boşaltacağız. Dolmabahçe Sarayı’nı ziyaret eden otobüsler için de 40 otobüslük park yeri olacak. Şehir içi yolcu otobüsleri de yeraltından geçerek burada indi bindi yapacak. Yolcuların egzoz gazından etkilenmemesine kadar her şey projede düşünüldü. Ayrıca meydanın altında metro bağlantısı, müze ve sergi salonları, otopark, pazar ve mağazalar olacak. Meydanın yüksekliğiyle ilgili söylenenler de doğru değil. Kabataş’taki seti geçmeyen gayet mütevazi yükseklikte, ama buluşma noktası olacak muhteşem bir meydan ortaya çıkacak.”

"ÇED Raporu Gerekli Değildir Belgesi" Alındı

Başkan Topbaş, “Kabataş Meydan Düzenlemesi ve Transfer Merkezi” projesi tüm detayları ile Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü'ne sunularak "ÇED Raporu gerekli değildir" belgesi alındığını da sözlerine ekledi.

Basında Kabataş ile ilgili çıkan haberlerin gerçeği yansıtmadığını vurgulayan Topbaş, şunları kaydetti; “Tarihi yapıların zarar gördüğü ve çalışmaların Kurul tarafından durdurulduğu haberleri doğru değildir. Çalışmaya başlamadan her türlü çalışma detaylı bir şekilde yapıldı. İddia edildiği gibi ilgili Kurul çalışmayı durdurmamıştır. Koruma Kurulu, "tarihi yapılar hasar görüyor" şeklindeki iddialara istinaden inceleme yapılmasını istemiştir. Vakıflar il müdürlüğü yerinde tespit yaparak, Kurula "zarar olmadığına dair" rapor sunmuştur. Kurul "gerekli tedbirler alınarak iş devam edebilir" hükmünde bulundu. Projenin 2008 yılı itibariyle Kurul onayı var.”

İstanbul Bülükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, programın sonunda törene katılan bayanların "8 Mart Dünya Kadınlar Günü"nü de kutladı ve gül hediye etti.

faruk gorez

Re: Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen faruk gorez » 08 Mar 2017 17:14

17190835_1668643993439994_6884573499541330915_n.jpg
17190835_1668643993439994_6884573499541330915_n.jpg (94.59 KiB) 885 kere görüntülendi
İ.B.B.

faruk gorez

Re: Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Haz 2017 15:34

Kabataş Transfer Merkezi Projesi'nde son durum!

Kabataş Transfer Merkezi Projesi'nde önümüzdeki günlerde beton kazıklar üzerine iskelelerin yapımına başlanacak.
NjYyNjExND-kabatas-transfer-merkezi-projesinde-son-durum.jpg
NjYyNjExND-kabatas-transfer-merkezi-projesinde-son-durum.jpg (26.14 KiB) 804 kere görüntülendi
Kabataş'ta yapımına başlanan, kamuoyunda “Martı Projesi" olarak da bilinen, “Kabataş Transfer Merkezi Projesi"nde denize doğru uzanacak iskeleler için kazık çakma işlemlerinin büyük bölümü tamamlandı. Önümüzdeki günlerde beton kazıklar üzerine iskelelerin yapımına başlanacak.


Kabataş Transfer Merkezi Projesi çalışmalarına havadan bakıldığında denize doğru uzanan iskelelerin artık şekillendiği görülüyor. Kazıkların denize çakılma işlemi büyük ölçüde tamamlandı.


Kabataş Transfer Merkezi Projesi kapsamında inşa edilecek iskelelerin yüksekliği şehrin siluetini bozmaması için 9,5 metreyi geçmeyecek.


PROJEDE NELER VAR?

1-Projede deniz otobüsü, vapur ve deniz otobüsü iskeleleri yenilenecek.

2-İnşaat nedeniyle Kabataş 1,5 yıl daha deniz trafiğine kapalı kalacak.

3-Proje kapsamında yaklaşık 90 bin metrekarelik alanın yeniden düzenlenmesi bekleniyor.

4-Projede otomobillerin geçtiği yol, yer altına alınıp tüm entegrasyon bu alanda sağlanacak.

5-Proje ile Kabataş İskelesi, Kabataş-Taksim füniküler hattı ve yapımına başlanan Mahmutbey-Kabataş metro hattı entegre olacak.

6-Projeye göre, bölgede büyük eksiklik meydan ihtiyacı karşılanıp 10 bin metrekarelik bir meydan oluşturulacak.

7-Altta ve üstte geçiş alanlarında ihtiyaçlarını karşılayacak, büfe, pastane, gazete bayii gibi üniteler yapılması planlanıyor.


Hürriyet

faruk gorez

Re: Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Haz 2017 16:32

https://www.dunya.com/foto-galeri/ekono ... 331?page=3
369331_0.jpg
369331_0.jpg (95.27 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_1.jpg
369331_1.jpg (110 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_2.jpg
369331_2.jpg (92 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_3.jpg
369331_3.jpg (84.63 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_4.jpg
369331_4.jpg (87.93 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_5.jpg
369331_5.jpg (62.3 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_6.jpg
369331_6.jpg (107.61 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_7.jpg
369331_7.jpg (78.4 KiB) 801 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Haz 2017 16:33

369331_8.jpg
369331_8.jpg (81.19 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_9.jpg
369331_9.jpg (89.18 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_10.jpg
369331_10.jpg (95.69 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_12.jpg
369331_12.jpg (96.32 KiB) 801 kere görüntülendi
369331_11.jpg
369331_11.jpg (94.29 KiB) 801 kere görüntülendi
Dünya

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kabataş Transfer Merkezi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 15 Mar 2019 18:31

53796595_3111269292232116_969541205819916288_n.jpg
53796595_3111269292232116_969541205819916288_n.jpg (64.51 KiB) 27 kere görüntülendi
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, “Kabataş Meydanı ve Transfer Merkezi” projesinin ilk etabını tamamladı. Şehir Hatları, hizmete alınan iki iskeleden Adalar ve Boğaz hattı seferlerine başladı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi

53769966_3111269352232110_502327808593231872_n.jpg
53769966_3111269352232110_502327808593231872_n.jpg (54.28 KiB) 27 kere görüntülendi
54433477_3111269245565454_1321415395206234112_n.jpg
54433477_3111269245565454_1321415395206234112_n.jpg (68.9 KiB) 27 kere görüntülendi

Cevapla
  • Benzer Konular
    İstatistikler
    Son mesaj