Kanal İstanbul Projesi

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 958
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Uygar » 14 Mar 2018 20:11

Hayırlı uğurlu olsun. İstanbul boğazını kurtaracak bir proje.

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1755
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen erdemka38 » 11 May 2018 10:58

Anadolu Ajansı'ndan Bahattin Gönültaş ile Dilara Zengin'in haberine göre; Güney Kore merkezli inşaat şirketi SK Engineering & Construction (E&C) Başkan Yardımcısı Seung Soo Lee, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Güney Kore ziyaretinde söz konusu projenin gündeme geldiğini ve Güney Kore Devlet Başkanı Moon Jae-in'in ülke olarak projeye destek vermekten mutlu olacaklarını açıkladığını hatırlattı.

Avrasya Tüneli ve 1915 Çanakkale Köprüsü gibi projelerde yer aldıklarını ifade eden Seung, Türkiye'de deneyim sahibi olduklarını belirtti. Seung sözlerine şu şekilde devam etti; "Bu (Kanal İstanbul), hem değer hem de önemi bakımından çok büyük bir proje. Biz Türkiye’de ortaklarımızla beraber büyük projelere katılıyoruz. Cumhurbaşkanı Erdoğan söz konusu proje ile ilgili davet etti ve bizim liderimiz kabul etti. Bize iş düştü demektir. Bizim Türkiye'de deneyimlerimiz var. Sadece projenin ayrıntılarının açıklanmasını bekliyoruz. Ayrıntılar netleştikten sonra biz projeye önderlik etmek istiyoruz"
EMLAK KULİSİ

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 15104
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 16 Kas 2018 15:04

Kanal İstanbul’a 10 köprü hedefi

ULAŞTIRMA ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Kanal İstanbul Projesi kapsamında 10 köprünün yapılmasının planlandığını belirterek, “Mevcut yapıların Kanal İstanbul Projesi’ne uygun deplasmanının yapılmasıyla ilgili ihalelere 2019’un başında başlamayı düşünüyoruz. Kanal İstanbul’un inşaatının 2020’ye kalmaması lazım” dedi.
Turhan, AA Editör Masası’nda, açıklamalarda bulundu, soruları yanıtladı.

SON AŞAMADA

Kanal İstanbul kapsamında 5 ayrı güzergahın çalışıldığını aktaran Turhan, en uygun güzergah olarak Küçükçekmece-Yeniköy hattının belirlendiğini, denizdeki su hareketleriyle ilgili testlerle incelemelerin yapıldığı, projenin sonlanma aşamasına geldiğini ifade etti. Turhan, projede 1/100.000’lik imar planlarında son noktaya gelindiğini belirterek, Kanal İstanbul Projesi’nin gerçekleştirileceği bölgede Küçükçekmece, Arnavutköy, Başakşehir ilçeleri sınırlarında rezerv yapı alanlarının tespit edildiğine işaret etti. Turhan, Kanal İstanbul Projesi’ndeki köprü ve tünel sayılarına da değinerek, şunları kaydetti: “Şu an mevcut 6 köprümüz var, bunların birisi demir yolu hattı. Bunlar yenilenecek ve burada oluşacak ihtiyaçlar için ilave 4 tane daha düşünülüyor. Kanal İstanbul Projesi kapsamında 10 köprü yapılması planlanıyor. Projenin isteklileri sadece Çinliler değil, dünyanın değişik bölgesinden yatırımcılar gelip proje hakkında bilgi alıyor. Bir yatırım projesi olarak buna katılmak istediklerini belirtiyorlar. Projemizi kendileriyle paylaşıyoruz, zaman zaman dönüşler oluyor. Tabii bu ihale edilecek, bu bir kamu projesidir. Bunu yap-işlet-devret yöntemiyle ya da dış kredili olarak yapma konusunda arayış içerisindeyiz.” İstanbul’da yapılması planlanan 3 katlı tünele de değinen Turhan, söz konusu tünelde hem kara yolu hem de demir yolu ulaşımının sağlanacağını söyledi.

http://www.arkitera.com/haber/30837/kan ... lanlaniyor
kanalistanbul.jpg.jpg
kanalistanbul.jpg.jpg (63.81 KiB) 585 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 15104
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 31 Ara 2018 21:05

İkinci 100 Günlük Eylem Planı İstanbul Ulaşım ve Çevre Şehircilik Projeleri ağırlıklı olacak!

ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
1-) Kanal İstanbul Projesi'ne İlişkin 1/5000 ve 1/1000 ölçekli imar planı çalışmalarına devam edilmesi ve ilk 2 etabın onaya hazır hale getirilmesi.

Kaynak : Sabah Gazetesi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 15104
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 27 Eki 2019 16:13

Kanal İstanbul ÇED Raporu!
NjE2NzU4OT-kanal-istanbul-ced-raporu.jpg
NjE2NzU4OT-kanal-istanbul-ced-raporu.jpg (49.36 KiB) 145 kere görüntülendi
İstanbul'a yapılması planlanan Çılgın proje Kanal İstanbul projesiyle ilgili ÇED raporu açıklandı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Kanal İstanbul Projesi için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), Raporu açıklandı. 45 kilometre uzunluğuna sahip olan kanalın 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajı'ndan geçecek. 7 senede tamamlanması planlanan Kanalın proje maliyeti 75 milyar lira olarak açıklandı. Kanalın yapımıyla birlikte Küçükçekmece Gölü'nü Marmara Denizi'nden ayıran köprü durumunda bulunan kara parçası yaklaşık bir kilometre açılacak

İnceleme Değerlendirme Komisyonu Toplantısı 28 Kasım'da
İstanbul ili Küçükçekmece, Avcılar, Arnavutköy, Başakşehir ilçesi sınırları içerisinde T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan Kanal İstanbul (Kıyı Yapıları [Yat Limanları, Konteyner Limanları ve Lojistik Merkezler], Denizden Alan Kazanımı, Dip Taraması, Beton Santralleri Dâhil) projesi ile ilgili 28/11/2019 tarihinde İnceleme Değerlendirme Komisyonu (İDK) Toplantısı gerçekleştirilecek.



MjM0MTUyNz-kanal-istanbul-ced-raporu.jpg
MjM0MTUyNz-kanal-istanbul-ced-raporu.jpg (105.44 KiB) 145 kere görüntülendi
79489998_2588495554532740_4679607979866062848_n.jpg
79489998_2588495554532740_4679607979866062848_n.jpg (98.01 KiB) 9 kere görüntülendi
Hazırlanan ÇED Raporuna göre yaklaşık Marmara Denizi'nden Karadeniz'e uzanacak yaklaşık 45 kilometrelik Kanal İstanbul projesi için yapılacak kazı çalışmaları 4 sene boyuna devam edecek. Yapılan hesaplamalara göre kazılardan 1 milyar 155 milyon 668 bin metreküp toprak çıkartılacak. Yaklaşık 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajı içinden geçecek olan Kanalın kara kazıları da yaklaşık 24,5 kilometre olacak.


Kaynak : https://emlakkulisi.com/kanal-istanbul- ... ZBoY7ciY3k
Eklere ulaşmak için tıklayınız

ÇED Raporu için tıklayınız

Kanal İstanbul'da önemli gelişme! ÇED raporu açıklandı!

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 15104
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 27 Eki 2019 16:19

Kanal İstanbul’un Maliyeti 75 Milyar TL’ye Çıktı
NjE2NzU4OT-kanal-istanbul-ced-raporu.jpg
NjE2NzU4OT-kanal-istanbul-ced-raporu.jpg (49.36 KiB) 145 kere görüntülendi

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “çılgın projesi” Kanal İstanbul’un Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) raporuna son halini vermek için 28 Kasım’da İnceleme Değerlendirme Komisyonu (İDK) toplantısı gerçekleştirilecek. 75 milyar TL bedel ile yapılacak çılgın projenin 7 yılda tamamlanması planlanıyor. Kanal için 4 yıl boyunca kazı yapılacak ve 1.1 milyar metreküp hafriyat çıkacak
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından projelendirilen Kanal İstanbul ile ilgili 28 Kasım 2019 tarihinde yapılacak İnceleme Değerlendirme Komisyonu (İDK) toplantısının duyurusu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yapıldı. İDK toplantısında son hali verilecek olan ÇED raporunda önemli değişiklikler bulunuyor. Küçükçekmece, Avcılar, Arnavutköy ve Başakşehir ilçelerinden geçecek yaklaşık 45 km uzunluğunda ve 20.75 metre derinliğinde olan projenin daha önce 60 milyar TL olarak açıklanan maliyeti 75 milyar TL’ye çıktı.
Sözcü‘den Özlem Güvemli’nin haberine göre Kanal İstanbul Projesi kapsamında 20 Şubat 2018’de sunulan ÇED Başvuru Dosyasında kanal kazısından çıkan uygun malzemeler ile Marmara Denizi’nde 3 adet yapay takım ada oluşturulması planlanıyordu. Devam eden mühendislik ve fizibilite çalışmaları sonucunda mali açıdan etkin görülmediği için adalardan vazgeçildiği açıklandı. Yine aynı dosyada yer alan Sazlıdere Yat Limanı’nın da kanal içi seyir güvenliği ve yapılan detaylı mühendislik çalışmaları sonrasında iptal edildiği kaydedildi. Sadece Marmara Denizi girişinde Küçükçekmece Gölü’nde bin 200 bağlama yeri olan bir yat limanı inşa edilecek.

Kanal İstanbul 7 yılda tamamlanacak
Daha önce öngörülen bir yıllık hazırlık süresi de 2 yıla çıkarıldı. Raporda ufak bir aksamanın tüm projenin uzamasına neden olacağı belirtilerek bu nedenle hazırlık süresinin 2 yıl olmasının planlama açısından emniyetli bir yaklaşım olacağı ifade edildi. Bu durumda yatırım süresinin 7 yıl olacağı kaydedilerek, “Yatırım için öngörülen 7 yıllık (ihale aşamasından itibaren) sürenin ilk 2 yılı hazırlık (finansmanın kesinleştirilmesi, arazi çalışmaları, uygulama projelerinin hazırlanması, mobilizasyon çalışması vb.) dönemi olarak kabul edilmektedir” denildi.


Kanal İstanbul’un kazı çalışmaları 4 yıl sürecek
Rapora göre projenin kazı aşaması da 4 yıl sürecek. Yılda yaklaşık 275 milyon metreküp kazı yapılacak. Kanaldan çıkacak toplam hafriyat miktarı yaklaşık 1 milyar 155 milyon 668 bin metreküp olarak hesaplandı. Bu miktarın 1 milyar 79 milyon 252 bin metreküpünü kara kazısı, 76 milyon 416 bin metreküpünü deniz ve göl taraması oluşturacak. Kanal boyunca karada yapılması planlanan yaklaşık 1,1 milyar metreküplük kazının 800 milyon metreküplük kısmı Karadeniz’e bağlanılan kesimde gerçekleştirilecek.
Kanal İstanbul’un tek yönlü işletilmesine karar verildi
Kanal İstanbul Projesi kapsamında işletme (trafik) simülasyonu ve kanal işletme prensibinin belirlenmesi kapsamında yapılan çalışmalar sonucunda da kanalın tek yönlü işletmesine karar verildi. Kanal İstanbul Projesi kapsamında; kanal içerisinde acil bağlama alanları, acil müdahale merkezleri, kanal giriş ve çıkış yapıları, gemi trafik sistemleri gibi alt ve üst yapılar, liman, lojistik merkez, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda karşıdan karşıya ulaşımı deniz yolu ile sağlayacak kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları gibi kıyı tesisleri yapılması planlanıyor
Kanal İstanbul Projesi ile entegre olarak geliştirilecek projeler; Marmara ve Karadeniz Konteyner Limanları, Küçükçekmece Yat Limanı ve Karadeniz kıyısında rekreasyon amaçlı dolgu ile lojistik alan dolgusu olarak sıralandı. Karadeniz kıyısına rekreasyon ve lojistik alan için toplam 54 milyon 605 bin 865 metrekare dolgu yapılacak. Dolguda kanal hafriyatından çıkacak malzeme kullanılacak.

Söz konusu güzergahın üzerinde ve çevresinde genel olarak tarım arazileri, kısmen orman alanları ve yerleşimler ile su kütleleri bulunuyor. Bu su yüzeyleri içerisinde İstanbul’un 24-25 günlük su ihtiyacını sağlayan Sazlıdere Barajı güzergah üzerinde yer aldığı için iptal edilecek.
Kanal İstanbul’un yapımında 8-10 bin kişi çalışacak
Projenin inşaat aşamasında yaklaşık 8-10 bin kişinin, işletme aşamasında ise 500-800 kişinin çalışması öngörülüyor. Çalışma alanı olarak tanımlanan ve inşaat faaliyetlerinin yürütüleceği kesim yaklaşık 63.2 milyon metrekare olarak hesaplandı. İnşaat faaliyetleri tamamlandıktan sonra kanal yapı yaklaşım sınırına kadar olan kesim diğer kamu ihtiyaçları için terk edilecek alan 25.75 milyon metrekare olacak. Kanal için kullanılacak alan 37.5 milyon metrekare olarak açıklandı.

Kanal İstanbul kuşların habitatına zarar verecek
Kanal güzergahı boyunca toplamda 21 takım, 44 familyaya ait 124 kuş türü tespit edildi. Raporda tespit edilen kuş türlerinden bazılarının proje alanının belli kesimlerini kışlama alanı, üreme alanı ve konaklama alanı olarak kullandığı belirtilerek “Proje faaliyetinin kuşlar üzerine olacak en büyük etkisinin habitat kaybı olacağı düşünülmektedir. Küçükçekmece Gölü, proje sahasında tür çeşitliliği bakımından en zengin alandır. Hem kışlayan türler, hem üreyen türler hem de göç sırasında konaklayan türler için çevresinde ve su gövdesinde elverişli alanlar oluşturmaktadır. Bu alanların kaybedilmesi sonucunda bazı kritik önemde türlerin üreme ve kışlama popülasyonları etkilenecektir. Bunları önlemek amacıyla Küçükçekmece Gölü’nün bir kısmının sedde ile ayrılarak mevcut hali ile korunması ve Altınşehir’deki sazlık alana benzer bir habitatın muhafaza edilen göl alanı içerisinde oluşturulması önerilmektedir” denildi.


Yeni havalimanına zorunlu iniş
Baklalı, Boyalık, Dursunköy civarında bulunan tarım arazilerinin göç sırasında yorgun düşen ya da olumsuz hava şartları nedeniyle devam edemeyecek olan başta leylekler olmak üzere göçmen kuşlar için yaşamsal öneme sahip olduğu aktarıldı. Sonbahar göçü sırasında da Küçükçekmece Gölü’nün kuzeybatısında İstanbul Üniversitesi’ne ait tarım alanlarına da büyük sürülerin indiği belirtilerek, “Bu alanların kaybolması ile birlikte en yakın olarak Çatalca civarındaki açık alanlara iniş yapmaları mümkün olacaktır. İlkbaharda Boğazı aşıp gelen kuşlar için daha öncesinde elverişli alanlar bulunmamaktadır. Bu durumda kuşlar zorunlu olarak ya Yeni Havalimanı sahası etrafındaki çayırlıklara ya da Çatalca civarındaki açıklıklara iniş yapabileceklerdir. Bu alanların şu anki konaklama alanlarına mesafesi dikkate alındığında kuşların bu alanlara sorunsuz ulaşabilecekleri öngörülmektedir ve konaklama amaçlı kullanan kuşlar için olumsuz etkisi olmayacağı öngörülmektedir” ifadeleri kullanıldı.

Kanal İstanbul’un çalışmaları 2011’de başladı
Raporda projenin geçmişi de anlatıldı. 2011 yılında başlatılan çalışmalar ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından 5 adet alternatif arasından, Marmara Denizi’ni Küçükçekmece Gölü’nden ayıran noktadan başlayarak, Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam eden, Sazlıbosna Köyü’nü geçerek Dursunköy’ün doğusuna ulaşıp Baklalı Köyü’nü geçtikten sonra Terkos Gölü’nün doğusunda Karadeniz’e ulaşan güzergahın İstanbul Boğazı’na alternatif su yolu “Kanal İstanbul Projesi ” için en uygun güzergah olarak belirlendiği kaydedildi.

Belirlenen bu güzergah doğrultusunda Kanal İstanbul Projesi’nin yürütülmesi ile ilgili çalışmaların 4 Şubat 2017 tarihinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne (AYGM) verildiği anlatıldı. AYGM tarafından 14 Temmuz 2017’de etüt-proje işi ihalesine çıkıldığı ve gerekli işlemlerin tamamlanması ile 8 Ağustos 2017 tarihinde işe başlanıldığı anlatıldı.


Rayhaber : https://rayhaber.com/2019/10/kanal-ista ... qWAUivXTGA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 15104
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 29 Eki 2019 18:13

Kanal İstanbul'da önemli gelişme! ÇED raporu açıklandı!
MTU5NjUyNz-kanal-istanbulda-onemli-gelisme-ced-raporu-aciklandi.jpg
MTU5NjUyNz-kanal-istanbulda-onemli-gelisme-ced-raporu-aciklandi.jpg (53.67 KiB) 110 kere görüntülendi
İstanbul'a yapılması beklenen Kanal İstanbul projesiyle ilgili ÇED raporu açıklandı. Küçükçekmece Gölü'nün ağzı 1 kilometre genişliğinde açılması planlanıyor.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Kanal İstanbul Projesi için hazırlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), Raporu ortaya çıktı. 45 kilometre uzunluğuna sahip kanalın 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajı'ndan geçecek. 7 yılda tamamlanması planlanan Kanalın proje maliyeti 75 milyar TL olarak açıklandı. Kanalın yapımıyla beraber Küçükçekmece Gölü'nü Marmara Denizi'nden ayıran köprü durumunda bulunan kara parçası yaklaşık bir kilometre açılacak.
1.jpg
1.jpg (105.84 KiB) 110 kere görüntülendi
Son zamanlarda yeniden gündem oluşturan Kanal İstanbul projesi hakkında ÇED raporunun ilk aşaması kamuoyuna açıldı. İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu 28 Kasım 2019 tarihinde düzenlenecek toplantıda ÇED raporunun değerlendirecek ve 10 içerisinde ÇED Raporu hazırlanacak. Üçüncü aşamada hazırlanıp ÇED raporu Bakanlığa sunulacak. Bu aşamada rapora gelen eleştiriler doğrultusunda gerekli düzelmeler yapıldıktan sonra Nihai ÇED Raporu hazırlanacak.
2.jpg
2.jpg (110.6 KiB) 110 kere görüntülendi
KANAL İSTANBUL NEDEN GEREKLİ?
Kanal İstanbul projesinin gerekli olup olmadığıyla ilgili tartışmalara cevap veren raporun ilgili bölümünde şu ifadeler kullanıldı:

''Dünyadaki ekonomik faaliyetlerin her geçen yıl artması, İstanbul Boğazı'ndan geçen gemi sayısının da buna paralel olarak artmasına sebep olmuştur. Yılda ortalama 50 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı, en dar yeri 698 metre olan doğal bir su yolu olup, ticari gemiler Montrö Boğazlar Sözleşmesi kapsamında Boğazdan geçiş yapmaktadır. Ancak, Montrö Sözleşmesinin imzalandığı 1930'lu yıllarda Türk Boğazlarından yılda geçen gemi sayısı 3 bin mertebelerinde iken günümüzde gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi ve özellikle, akaryakıt ve benzeri diğer tehlikeli/zehirli maddeleri taşıyan gemi (tanker) geçişlerinin artması, dünya mirası kent üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturmakta, İstanbul Boğazına alternatif bir geçiş güzergahının planlanmasını zorunlu hale getirmektedir. İstanbul Boğazının günümüzde yaklaşık 50 bin mertebelerinde olan trafik yükünün dünya ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında 2070’li yıllarda 86.000 mertebelerine ulaşacağı tahmin edilmektedir.

İstanbul Boğazının seyir, can, mal ve çevre güvenliğinin sağlanması Türkiye için olduğu kadar Türk Boğazlarını kullanan tüm ülkeler için de büyük önem arz etmektedir. Planlanan proje ile İstanbul Boğazındaki yaşam ve kültürel varlıkları tehdit eden gemi trafiğinin minimize edilerek, Boğazın her iki girişinde yoğun trafiğe maruz kalan gemilere alternatif geçiş imkanının sağlanması hedeflenmektedir.

ÇED Raporuna göre yaklaşık Marmara Denizi'nden Karadeniz'e uzanacak yaklaşık 45 kilometrelik Kanal İstanbul projesi için yapılacak kazı çalışmaları 4 yıl sürecek. Yapılan hesaplamaya göre kazılardan 1 milyar 155 milyon 668 bin metreküp toprak çıkartılacak. Yaklaşık 18,5 kilometresi Küçükçekmece Gölü ve Sazlıdere Barajı içinden geçecek olan Kanalın kara kazıları yaklaşık 24,5 kilometre olacak.

İnşaat aşamasında yaklaşık 10 bin kişinin çalışacağı tahmin edilen Kanalın genişliği 275 metre ve derinliği yaklaşık 21 metre olacak. Proje kapsamında; kanal içerisinde acil bağlanma alanları, kanal giriş ve çıkış yapıları, gemi trafik sistemleri gibi alt ve üst yapılar, liman, lojistik merkez, yat limanı, kanal içerisinde ihtiyaç duyulan noktalarda karşıdan karşıya ulaşımı deniz yolu ile sağlayacak kıyı yapıları, tahkimat ve dolgu alanları vb. kıyı tesisleri yapılacak.

Raporda yer alan projeye göre Küçükçekmece Gölü'nü Marmara Denizi'nden ayıran kara parçası da yaklaşık bir kilometre açılacak.
3.jpg
3.jpg (172.82 KiB) 110 kere görüntülendi
Kaynak : https://emlakkulisi.com/kanal-istanbuld ... ndi/619205

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 15104
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 08 Kas 2019 22:08

Turhan; “Kanal İstanbulu, İstanbul Boğazı S.O.S verdiği için yapıyoruz.”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Şehir ve Hukuk Konuşmaları Sempozyumu’nda; “Kanal İstanbulu, İstanbul Boğazı S.O.S verdiği için yapıyoruz.” dedi.

Kanal-İstanbulu-825x510.jpg
Kanal-İstanbulu-825x510.jpg (123.26 KiB) 78 kere görüntülendi
Ulaşım Politikaları açısından İstanbul
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi (FSMVÜ) Hukuk Fakültesi Haliç yerleşkesinde Birinci Şehir ve Hukuk Konuşmaları Sempozyumu düzenlendi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, düzenlenen sempozyumda, ‘Ulaşım Politikaları açısından İstanbul’ başlıklı bir konuşma yaptı. Konuşmasında bir çok konuya değinen Bakan Turhan, Kanal İstanbulu yapma gerekçelerini de açıkladı.

Bakan Turhan konuşmasında şu bilgilere yer verdi; “İstanbul’un ulaşım altyapısına 78 milyar 876 milyon lirası Yap İşlet Devret Modeli (YİD) kapsamında olmak üzere toplam 133 milyar 131 milyon lira yatırım yaptık. Bu yatırımların içinde, kamu bütçesinden tek kuruş para harcanmadan yapılan bir yatırım olan İstanbul Havalimanı var.”


Ulaşımın insan hayatındaki en önemli ihtiyaçlardan biri olduğunu söyleyen Turhan, İstanbul’un tarihinin Marmaray’ı inşa etmeye başladığıklarında 8 bin yıl olarak bilindiğini, altyapı çalışmaları esnasında bu coğrafyada 13 bin yıllık insan hareketinin, tarihinin olduğu bilgisine ulaştıklarını ifade etti.

Bakan Turhan, 500 yıldır bizim vatanımız olan İstanbul’un, özellikle Cumhuriyet tarihinden sonra gerçekleşen hızlı bir nüfus artışı ve düzensiz yapılaşma sebebiyle şehircilik problemlerini beraberinde getirdiğini, bunların başında da altyapı ve ulaşım sorunlarının geldiğini söyledi.

Kanal İstanbulu neden yapıyoruz?

Bakan Turhan Kanal İstanbulu yapma gerekçelerini şu şekilde açıkladı; “Aynı zamanda uluslararası deniz trafiğine hizmet eden bir su yolu olan İstanbul Boğazı, uzun zamandır deniz trafiğinde S.O.S veriyor. Boğazın güvenli bir şekilde hizmet verebilmesi bu rakam maksimum 25 bin iken, özellikle 2013 ve 2014 yıllarında boğazdan günde 40 bin yük gemisi geçti. Gemiler boğazı geçmek için Karadeniz ve Marmara Denizi’nde 2 gün beklemek zorunda kalıyor. Gemilerin beklemesi para demek. Geminin büyüklüğüne göre bir günün maliyeti 100 bin dolar ile 400 bin dolar arasında değişiyor. Bu bekleme sebebiyle de hizmet aksıyor.”

Bir taraftan Ortadoğu, Uzakdoğu ülkelerinin, özellikle de Çin’in üretimde büyük mesafeler katettiğini ifade eden Bakan;” Bu mallar pazarlara taşınacak, bununla ilgili olarak kara, demir ve deniz yollarımızı geliştirmemiz lazım. Ülkemiz doğal bir ulaşım koridoru üzerinde kavşak noktasındadır. Bu avantajları ülkemize, milletimize kazandırmalıyız. Ben büyük bir proje yaptım demek için değil, bunun için Kanal İstanbulu yapıyoruz” ifadelerini kullandı.


Kanal-İstanbul-ÇED-raporu.jpg
Kanal-İstanbul-ÇED-raporu.jpg (118.28 KiB) 78 kere görüntülendi
“3 yılda 5 Güzergah belirledik, birinde karar kıldık”
Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla 8 yıldır bu projenin içerisinde yer aldığını aktaran Turhan; “İlk 3 yılda çok gizli olarak 5 adet güzergah belirledik, işletim ve yapım maliyetleri düşük, çevreye duyarlı en uygun proje olarak 1 tanesinde karar kıldık. Her projede olduğu gibi bu projede de ÇED Raporu’na yönelik eleştiriler var. Biz milletimiz için kötü bir şey değil, onun hayrına olanı yapmaya çalışıyoruz.” şeklinde konuştu.

Kanal İstanbul projesi ÇED Raporu süreci

Kanal İstanbul projesi ile ilgili ÇED raporunun ilk aşaması Ekim ayı son haftasında kamuoyuna açıldı. 28 Kasım 2019 tarihinde yapılacak toplantıda İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) raporunu değerlendirecek ve 10 içinde ‘Son Şekli Verilen ÇED Raporu’ hazırlanacak. Üçüncü aşamada hazırlanan ÇED raporu Bakanlığa sunulacak. Bu aşamada rapora gelen eleştiriler doğrultusunda gerekli düzelmeler yapıldıktan sonra, ‘Nihai ÇED Raporu’ hazırlanacak.
TMMOB, Kanal İstanbulu ‘Yıkım ve Felaket sebebi’ olarak görüyor

Kanal İstanbul projesi ÇED Rapour ile ilgili tartışmalar sürerken, Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) tarafından Kanal İstanbul Çed Raporu Çalıştayı gerçekleştirdi.

TMMOB Kanalistanbul Çalışma Grubu tarafından, 6 Kasım 2019 tarihinde, Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi’nde, konunun uzmanlarının katılımıyla gerçekleştirilen Kanal İstanbul ÇED Raporu Çalıştayı’nda, Kanal İstanbul Projesi ÇED Raporu kapsamında yer alan kıyı yapıları (yat limanları, konteyner limanları ve lojistik merkezler), denizden alan kazanımı, dip taraması, beton santralleri) projeleri değerlendirildi.
TMMOB, daha önce konu ile ilgili ‘Kanal İstanbul’un yıkım ve felakete neden olacağını vurgulamış, projenin neden olabileceği hasarın bilançosunu ise şöyle açıklamıştı:

Projeyle yaklaşık 20 bin futbol sahası büyüklüğünde doğal orman yok olacak.
Proje kentte ve bölgede geri dönüşü imkansız ekolojik hasarlara sebebiyet verecek.
Proje kentin üst ölçekli planına sonradan işlenmiştir ve plan ana kararlarıyla çelişmekte.
Proje güzergahında üç aktif fay hattı bulunmakta, deprem ve tsunami riski de içermekte.
Proje ile tüm nüfus ve istihdam dengesi altüst olacak.
Kanal nedeniyle heyelan, toprak kaymaları ve sıvılaşma tehlikesi yüksektir.
Geçimini tarımdan, hayvancılıktan sağlayan yöre halkı yaşam güvencesini kaybedecek.
Kanalın yapım, işletim maliyeti ve geri ödeme süresindeki dengesizlikler nedeniyle kanal, telafisi imkansız sorunlar doğuracaktır.
Gayrettepe – İstanbul Yeni Havalimanı Metrosu 2020 sonbahar döneminde hizmete açılıyor

Bakan Turhan, mevcut Kadıköy-Kartal-Kaynarca metrosunu Kaynarca-Sabiha Gökçen Metro projesi ile Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’na ulaştıracaklarını söyledi. Turhan, “İstanbul Havalimanı’nın ulaşımını rahatlatmak için yapmakta olduğumuz Gayrettepe – İstanbul Havalimanı Metrosu ve Halkalı – İstanbul Havalimanı Metro inşaatı devam ediyor. Amacımız Gayrettepe – İstanbul Havalimanı arasındaki kısmı 2020 yılının sonlarına doğru hizmete açmak. Yine 2021 yılının sonlarına doğru da Halkalı – İstanbul Havalimanı Metro Hattı’nı hizmete açmak istiyoruz” dedi.

“İstanbul bir gülse, ulaşım da bir dikendir”

FSMVÜ Mütevelli Heyet Başkanı İsmail Gerçek ise, “Ulaşım her ülkenin gerek ekonomik gerekse siyasi gelişmişliği açısından çok önemli bir göstergedir. Tarihe baktığımız zaman ulaşımla ilgili çeşitli savaşlar, mücadeleler olmuş. Bir Süveyş Kanalı’nın açılması bile dünya tarihinde çok büyük önem arz etmiş. İstanbul ise tarih boyunca toplumlara ve insanlara dokunmuş önemli bir şehir. İstanbul’la ilgilenmek bizim için bir borçtur. İstanbul’u ve ulaşım konusunu güle benzetiyorum. İstanbul bir gülse ulaşım da bir dikendir. Gülü seveceksek, dikeniyle seveceğiz.” dedi.

Bakan Turhan: İstanbul boğazı s.o.s verdiği için ‘Kanal İstanbul’u yapıyoruz başlıklı haber, sabah.com.tr internet sayfasında 08 Kasım 2019 tarihinde yayımlanmıştır.

Düzenleyen; İnş. Müh. Mithat GÜNEY, PMP

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 15104
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 16 Kas 2019 20:57

Başkan İmamoğlu: Tarihi kalıntılar Kanal İstanbul'dan daha önemli
26614.jpg
26614.jpg (51.56 KiB) 56 kere görüntülendi
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu Bathonea Antik Kentindeki kazılardan ve bulunan arkeolojik eserlerden çok etkilendiğini belirterek, 'Küçükçekmece Gölü’ndeki antik kenti mutlaka gezeceğim' dedi. Arkeolog Doç. Dr. Şengül Aydıngün’ün 'Müthiş tüneller var' demesi üzerine İmamoğlu, 'Biz şimdi oraya Kanal İstanbul yapacağız. Suyla doldurup. Ne işimiz var kanalla manalla' dedi.

İlçe belediyelerini ziyaret etmeyi sürdüren İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun altıncı durağı Avcılar Belediyesi oldu.

Avcılar Belediye Başkanı Turan Hançerli tarafından karşılanan İmamoğlu, “Bugüne kadar eş güdümlü çalışılmadığı için yaşanan birçok sorunu tamir etmemiz gerekiyor. 1989 yılından beri bildiğim, üniversiteyi okuduğum bir ilçe Avcılar. Burayla, böyle bir bağım var. 5 yıl burada hem eğitim aldım hem yakından tanıdım. Bu ilgimizi ve sevgimizi Avcılar’ın sorunlarını çözmek için kullanacağız. Bu ilgi ve sevgimiz sadece Avcılar’a değil, İstanbul’un tüm 39 ilçesine olduğunun altını çizerim” diye konuştu.

İmamoğlu’nun açıklamalarından sonra, basına kapalı olarak gerçekleştiren yaklaşık iki saatlik sunama geçildi. İmamoğlu’na Avcılar Belediyesi ziyaretinde, İBB genel sekreter yardımcıları ile daire başkanları da eşlik etti.

Doç. Dr. Şengül Aydıngün: Müthiş tüneller var

İmamoğlu ve Hançerli daha sonra Avcılar’daki projeleri yerinde incelemek için saha gezisine çıktı. İki başkan, Avcılar Belediyesi Başkanlığı İstanbul Tarih Öncesi Araştırma Merkezi’nde, Bathonea Antik Kent Projesi hakkında kazı başkanı Kocaeli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü Başkan Yardımcısı Doç. Dr. Şengül Aydıngün’den brifing aldılar.

İmamoğlu, yürütülen kazı çalışmalarından ve bulunan arkeolojik eserlerden çok etkilendiğini belirterek, “Küçükçekmece Gölü’ndeki antik kenti mutlaka gezeceğim” dedi. Aydıngün’ün “Müthiş tüneller var” demesi üzerine İmamoğlu, “Biz şimdi oraya Kanal İstanbul yapacağız. Suyla doldurup. Ne işimiz var kanalla manalla” dedi.

Ekrem İmamoğlu: Oradaki tarihi kalıntıyı önemsiyorum. Yerinde de göreceğim

İmamoğlu ve Hançerli daha sonra Avcılar sahiline geçerek inceleme gezilerini sürdürdü. Gezi esnasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan İmamoğlu, Kanal İstanbul ile ilgili düşüncelerini şu şöyle ifade etti: “Ben Küçükçekmece Gölü’nün ve İstanbul’un birçok kimlikli alanının, tarihi süreçte kendini bulmuş coğrafyasının, mümkün olduğu kadar bozulmamasından yana bir kişiyim. Bu bakımdan daha önce de söyledim. Benim Kanal İstanbul’la ilgili fikrim net. Olumlu bir fikrim yok. Bunu biz bütün İstanbul’la da paylaşmayı düşünüyoruz. Dolayısıyla ben oradaki tarihi kalıntıyı önemsiyorum. Yerinde de göreceğim. Bütün Türkiye’nin, Dünyanın görmesini isteriz. Bu coğrafyalara baktığınızda Allah’ın lütfu, dünya güzeli. Böyle güzelliği geleceğe nasıl taşırız endişesiyle hareket edersek İstanbul’a layık yöneticiler oluruz. Baktığımız pencere bu. Bu ön fikirle, hocamızla da gezince görüşlerimizi paylaşırız.”

Kaynak : https://www.arkeolojikhaber.com/haber-b ... tsb4EgRaVc

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 15104
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kanal İstanbul Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 17 Kas 2019 15:17

Bakan Turhan’dan Kanal İstanbul Açıklaması
76726079_2645760028795435_6596929368470061056_o.jpg
76726079_2645760028795435_6596929368470061056_o.jpg (98.52 KiB) 52 kere görüntülendi
Kanal İstanbul için planlama sürecinin tamamlanmak üzere olduğunu belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “Finansmanla ilgili görüşmeler sürüyor. Çinliler de ilgileniyor ama en çok ilgili olan Benelüks ülkeleri. Onlar, hem teknolojik, hem de bu alanda iş deneyimi olan ülkeler” dedi. Bakan Turhan projenin büyüklüğünün 20 milyar dolar olduğunu söyledi.

Kanal İstanbul Projesi’nde ÇED sürecinin tamamlandığını ve planlama süreçlerinin de bitmek üzere olduğunu belirten Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “Finansman koşulları, geçen yıla göre bu yıl daha uygun. Benelüks ülkeleri ilgileniyor, görüşmelere başladık” dedi. Hürriyet Ankara bürosuna konuk olan Bakan Turhan, gündeme ilişkin soruları yanıtladı. Kanal İstanbul’da ÇED sürecinin tamamlandığını, planlama sürecinin de bitmek üzere olduğunu söyleyen Bakan Turhan, “İstanbul Boğazı, hatta Çanakkale boğazı, deniz ulaşım taleplerini karşılamakta zorlanıyor. İstanbul Boğazı’nda yılda 25 bin gemi geçirme kapasitemiz var. En iyi şartlarda 40 bine kadar çıkıyoruz. 2013’te 40 bine çıktı, sonra 35 binlere inmişti. Şimdi bu trend artmaya başladı. Asya ülkelerinin ekonomisi giderek gelişecek, Çin’de üretilen malların hatta Kuzey Asya’da üretilen malların, Karadeniz’deki limanlar vasıtasıyla dünyaya açılması gündeme geldiğinde buradan 70 bin araç geçiş talebi olacak. İstanbul Boğazı’ndan geçmesi mümkün değil. Kanal İstanbul, bir ulaşım projesidir ve bu boğazdaki geçiş taleplerini karşılayamamız için şarttır” diye konuştu.

20 MİLYAR DOLARLIK PROJE
Finansmanla ilgili görüşmeleri sürdürdüklerini ifade eden Turhan “Çinliler de ilgileniyor ama en çok ilgili olan Benelüks ülkeleri. Onlar, hem teknolojik, hem de bu alanda iş deneyimi olan ülkeler. Finansmanı da bulabileceklerini belirtiyorlar. Bu yıl, finansman koşulları geçen yıla göre daha uygun. Şu anda Avrupa’da sıkışmış, hatta faizlerin eksiye düştüğü bir finans piyasası var. Bu ortamları, iyi değerlendirmemiz lazım. Finansman şartlarına bağlı olarak, 20 milyar doları bulacak bir proje. Projenin 5 milyar doları, çevre yollar, projeden etkilenecek enerji ve ulaşım sistemlerine yönelik mevcut altyapının deplasmanı için kullanılacak. İlk ihale bunun için yapılacak. Deniz ulaşımından tahminimiz yılda bir milyar dolara yakın bir gelir bekliyoruz” diye konuştu.

(Benelüks, Belçika, Hollanda ve Lüksemburg’un coğrafî olarak birlikteliğini anlatan, politik ve resmi bir iş birliği temeline oturan birliktir. “Benelüks” adı da, bu üç ülkenin kendi dillerindeki adlarının ilk hecelerinin birleştirilmesiyle (BELGIË, NEDERLAND, LUXEMBURG) oluşur.)

Kaynak : Rayhaber
https://rayhaber.com/2019/11/bakan-turh ... bpfD8bhkZo
70853046_2645776855460419_7811279857576312832_o.jpg
70853046_2645776855460419_7811279857576312832_o.jpg (130.63 KiB) 52 kere görüntülendi

Cevapla
  • Benzer Konular
    İstatistikler
    Son mesaj