3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Çalışmaları

faruk gorez

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Şub 2015 09:45

http://www.rayhaber.com/2015/ucuncu-tun ... -acilacak/

Üçüncü tünel 2019‘da açılacak

Üçüncü tünel 2019‘da açılacak :Üç ayrı güzergahın analiz edildiği geçit, hem tekerlekli araç hem raylı sisteme uygun olacak. Projenin 2019 yılında hizmete açılması planlanıyor.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın, Latin Amerika dönüşü müjdesini verdiği yeni proje için gözler Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan’a çevrildi. Üçüncü köprüden sonra yapılması kararlaştırılan üçüncü tüp geçit, hem trafiği rahatlatacak hem de süreyi kısaltacak. Tekerlekli araç dışında raylı sistemin de olacağı tünel, 7 Mart’ta seçim dolayısıyla görevini devretmesi gereken Bakan Elvan için ayrı anlam ifade ediyor.

ÜÇ GÜZERGAH İNCELENDİ

Marmaray ve Avrasya tüp geçitlerinin ardından üçüncü tüp geçit olacak proje için İstanbul Boğazı’nın çeşitli noktalarında çalışma yürütüldü. Trafiği en rahatlatacak bölgeyle birlikte, Boğaz’daki akıntı, çevre yollarıyla bağlantı, geçiş süreci, çevresel etkenler dahil kriterler tek tek gözden geçirildi.
Üçüncü tüp geçit, Marmaray ve Avrasya tünellerinden farklı olacak. Marmaray, raylı geçiş için yapılmış ve hizmete sokulmuştu. Halen inşaatı devam eden Avrasya Tüneli ise sadece tekerlekli araçlar için yapılıyor.

RAYLI SİSTEM DE OLACAK

Yeni tüp geçit ise hem tekerlekli araçların geçişine hem de demiryolu geçişine imkan verecek. Bu yönüyle dünyanın ilk örneklerinden olacak tüp geçitte, gidiş-geliş iki hat tekerlekli araçlar, bir hat da raylı sistem için ayrılacak.

YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ

Planlamalara göre üçüncü tüp geçit ve bağlantı yollarının yapımı, yap- işlet- devret (YİD) modeliyle yapılacak. Avrasya Tüneli’nde yapım süresi 55 ay, işletme süresi 25 yıl 11 ay ve 9 gün süre olarak belirlenmişti. Bu sürecin ardından tünel, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’ne ve yaklaşım yolları İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne devredilecek. Üçüncü tüp geçitin güzergahı, bağlantı yolları ve mesafe hem yapım hem işletim süresini ve maliyetlerini etkileyecek.

8 milyar TL’ye çıkabilir

Yeni tüp geçitin maliyetinin, belirlenecek güzergaha göre 4-8 milyar TL’lik arasında değişebileceği belirtiliyor. Projede ihale çalışmalarının bu yıl içinde yapılması ve 2019 yılında test sürüşlerinin gerçekleşmesi hedefleniyor. 2020’den sonra ise projenin tam anlamıyla hizmete sunulması öngörülüyor.

Elvan projeyi devredecek

Anayasa gereği, 7 Haziran’daki genel seçimler nedeniyle görevini 7 Mart’ta bağımsız bir isme devretmesi gereken Bakan Elvan, çılgın projeyi açıklayan isim olarak tarihe geçecek. Cumhurbaşkanı Erdoğan, projenin ayrıntılarını Elvan’ın açıklayacağını söylemişti. Başbakan Davutoğlu ve Bakan Elvan’ın mart başında bu projeyi açıklaması bekleniyor.

OLASI GÜZERGAHLAR

Rumeli Hisarı-Anadolu His.: Güzergâh incelendi. İki hisar hattının sadece 760 metre mesafede olması ve Boğaz’ın en dar yeri niteliğini taşıması, bu hattın özelliği olarak öne çıkıyor.

İstinye-Çubuklu: Bağlantı yollarıyla uyumlu olması ve trafiğe sağlayacağı katkı cazip olabileceği sonucunu çıkarıyor. Bu hat, 1976’daki çalışmalarda da, en uygun güzergah olarak görülmüştü.

Ümraniye-Kağıthane: Alternatif güzergah olarak görülen hattın yapımı durumunda, Ümraniye’den 5 dakikada Hasdal’ın alt tarafı olan Katırcılar’a çıkma fırsatının olabileceği tespiti yapıldı.

İSTANBUL TRAFİĞİNE YENİ NEFES BORUSU

İstanbul’da ulaşım, ikisi Boğaz’ın üstünden olmak üzere üç hattan sağlanıyor. İşte İstanbul için hayati nitelikteki o hatlar:

BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ: Köprüden günlük 250 bin civarında araç geçiyor. Bin 560 metre uzunluğa, 39 metre genişliğe ve 65 metre yüksekliğe sahip köprü, 3+3 şeritte hizmet veriyor.

FSM KÖPRÜSÜ: 1.510 metre uzunluğunda, 39,4 metre genişliğindeki köprünün denizden yüksekliği 64 metre. Günlük ortalama 250 bin araç geçiyor.

YSS KÖPRÜSÜ: Yavuz Sultan Selim (YSS) Köprüsü, 1.875 metre uzunluğunda, 320 metre yüksekliğinde ve 59 metre genişliğinde. Ayrıca raylı sistem de var.

MARMARAY: Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme arasındaki bölümü 29 Ekim 2013’te açılarak hizmet vermeye başlayan Marmaray, tamamen hizmete girdiğinde yıllık 50 milyon yolcu taşıyacak.

AVRASYA TÜNELİ: 2016’da tamamlanacak. Sadece otomobiller için geçecek. Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki mesafeyi 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek
ucuncu-tunel-2019da-acilacak.jpg
ucuncu-tunel-2019da-acilacak.jpg (26.81 KiB) 1023 kere görüntülendi
ucuncu-tunel-2019da-acilacak1.jpg
ucuncu-tunel-2019da-acilacak1.jpg (35.16 KiB) 1023 kere görüntülendi


faruk gorez

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Şub 2015 15:25

Ulaşımla ilgili bir kaç projede daha açıklanacak mart ayında !!!


faruk gorez

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Şub 2015 15:49

İstanbul'da üçüncü tüp geçit 2019‘da açılacak!


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, Latin Amerika dönüşü müjdesini verdiği yeni proje için gözler Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan'a çevrildi. Üçüncü köprüden sonra yapılması kararlaştırılan üçüncü tüp geçit, hem trafiği rahatlatacak hem de süreyi kısaltacak. Tekerlekli araç dışında raylı sistemin de olacağı tünel, 7 Mart'ta seçim dolayısıyla görevini devretmesi gereken Bakan Elvan için ayrı anlam ifade ediyor.
ÜÇ GÜZERGAH İNCELENDİ
Marmaray ve Avrasya tüp geçitlerinin ardından üçüncü tüp geçit olacak proje için İstanbul Boğazı'nın çeşitli noktalarında çalışma yürütüldü. Trafiği en rahatlatacak bölgeyle birlikte, Boğaz'daki akıntı, çevre yollarıyla bağlantı, geçiş süreci, çevresel etkenler dahil kriterler tek tek gözden geçirildi.
Üçüncü tüp geçit, Marmaray ve Avrasya tünellerinden farklı olacak. Marmaray, raylı geçiş için yapılmış ve hizmete sokulmuştu. Halen inşaatı devam eden Avrasya Tüneli ise sadece tekerlekli araçlar için yapılıyor.
RAYLI SİSTEM DE OLACAK
Yeni tüp geçit ise hem tekerlekli araçların geçişine hem de demiryolu geçişine imkan verecek. Bu yönüyle dünyanın ilk örneklerinden olacak tüp geçitte, gidiş-geliş iki hat tekerlekli araçlar, bir hat da raylı sistem için ayrılacak.
YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ
Planlamalara göre üçüncü tüp geçit ve bağlantı yollarının yapımı, yap- işlet- devret (YİD) modeliyle yapılacak. Avrasya Tüneli'nde yapım süresi 55 ay, işletme süresi 25 yıl 11 ay ve 9 gün süre olarak belirlenmişti. Bu sürecin ardından tünel, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne ve yaklaşım yolları İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne devredilecek. Üçüncü tüp geçitin güzergahı, bağlantı yolları ve mesafe hem yapım hem işletim süresini ve maliyetlerini etkileyecek.

8 milyar TL'ye çıkabilir
Yeni tüp geçitin maliyetinin, belirlenecek güzergaha göre 4-8 milyar TL'lik arasında değişebileceği belirtiliyor. Projede ihale çalışmalarının bu yıl içinde yapılması ve 2019 yılında test sürüşlerinin gerçekleşmesi hedefleniyor. 2020'den sonra ise projenin tam anlamıyla hizmete sunulması öngörülüyor.

Elvan projeyi devredecek
Anayasa gereği, 7 Haziran'daki genel seçimler nedeniyle görevini 7 Mart'ta bağımsız bir isme devretmesi gereken Bakan Elvan, çılgın projeyi açıklayan isim olarak tarihe geçecek. Cumhurbaşkanı Erdoğan, projenin ayrıntılarını Elvan'ın açıklayacağını söylemişti. Başbakan Davutoğlu ve Bakan Elvan'ın mart başında bu projeyi açıklaması bekleniyor.

OLASI GÜZERGAHLAR
Rumeli Hisarı-Anadolu His.: Güzergâh incelendi. İki hisar hattının sadece 760 metre mesafede olması ve Boğaz'ın en dar yeri niteliğini taşıması, bu hattın özelliği olarak öne çıkıyor.
İstinye-Çubuklu: Bağlantı yollarıyla uyumlu olması ve trafiğe sağlayacağı katkı cazip olabileceği sonucunu çıkarıyor. Bu hat, 1976'daki çalışmalarda da, en uygun güzergah olarak görülmüştü.
Ümraniye-Kağıthane: Alternatif güzergah olarak görülen hattın yapımı durumunda, Ümraniye'den 5 dakikada Hasdal'ın alt tarafı olan Katırcılar'a çıkma fırsatının olabileceği tespiti yapıldı.

İSTANBUL TRAFİĞİNE YENİ NEFES BORUSU
İstanbul'da ulaşım, ikisi Boğaz'ın üstünden olmak üzere üç hattan sağlanıyor. İşte İstanbul için hayati nitelikteki o hatlar:

BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ: Köprüden günlük 250 bin civarında araç geçiyor. Bin 560 metre uzunluğa, 39 metre genişliğe ve 65 metre yüksekliğe sahip köprü, 3+3 şeritte hizmet veriyor.

FSM KÖPRÜSÜ: 1.510 metre uzunluğunda, 39,4 metre genişliğindeki köprünün denizden yüksekliği 64 metre. Günlük ortalama 250 bin araç geçiyor.

YSS KÖPRÜSÜ: Yavuz Sultan Selim (YSS) Köprüsü, 1.875 metre uzunluğunda, 320 metre yüksekliğinde ve 59 metre genişliğinde. Ayrıca raylı sistem de var.

MARMARAY: Ayrılıkçeşme ve Kazlıçeşme arasındaki bölümü 29 Ekim 2013'te açılarak hizmet vermeye başlayan Marmaray, tamamen hizmete girdiğinde yıllık 50 milyon yolcu taşıyacak.

AVRASYA TÜNELİ: 2016'da tamamlanacak. Sadece otomobiller için geçecek. Kazlıçeşme-Göztepe arasındaki mesafeyi 100 dakikadan 15 dakikaya indirecek.

Akşam

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 921
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen Uygar » 20 Şub 2015 16:39

3 ihtimalinde değerlendirilmesi lazim bence. Metropol de 3-4 hattın olması ayıp bir durum ne yazıkki.

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1989
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen erdemka38 » 20 Şub 2015 19:06

Bence devamı da gelecektir 3,4,5 vs vs ..

faruk gorez

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Şub 2015 20:30

Trafiğin rahatlaması için çok önemli projeler devamı kesinlikle gelecek erdem bey....

faruk gorez

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Şub 2015 10:24

http://emlakkulisi.com/istanbulun-3-tun ... cak/347776

Elvan, 24 Tv'de gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Lütfi Elvan, İstanbul'a yapılması planlanan üçüncü tünelle ilgili soru üzerine, "Şubat'ın 27'sinde Başbakanımızla birlikte bununla ilgili kapsamlı bir açıklama yapacağız ve işte özellikleri nedir, dünyada buna benzer uygulamalar var mıdır, bu Türkiye'de ve dünyada ilk midir, değil midir, nereden nereye gidiyor, güzergahları nedir, ne kadar yolcu taşıyacak, İstanbul trafiğini ne ölçüde rahatlatacak? Bunların hepsini kapsamlı olarak ayın 27'sinde vatandaşlarımızla paylaşacağız. Ama bu projeye biz aşağı yukarı 8 aydan beri çalışıyoruz, çok detaylı analizler yapıldı" ifadelerini kullandı.

Kanal İstanbul Projesinde kesinlikle bir duraklama olmadığını vurgulayan Elvan, "Kanal İstanbul, çok önemli bir proje, hassas çalışmayı gerektiren bir alan. İlgili tüm tarafların katılımıyla çok detaylı çalışmalara başlandı, bu çalışmalarımız devam ediyor. Şartname yazma aşamasına geldik şu anda, arkadaşlarımız özellikle şartname yazımı konusunda çalışmalara başladılar. Zannedersem yakın bir süre içerisinde daha kapsamlı, daha detaylı açıklamayı kamuoyuyla paylaşma imkanımız olacak" diye konuştu. Elvan, projede hukuki açıdan bir sıkıntı görmediklerinin altını çizdi.

"Yerli hızlı tren 2019'da raylarda olacak"

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, hızlı tren hatlarında büyük bir yoğunluk yaşandığını belirterek, "Çok yoğun, şu anda bizim tren setlerine ihtiyacımız var. 10 tren set alımı için ihaleye çıkmıştık, ancak orada bir itiraz söz konusu oldu, o itiraz süreci devam ediyor. Onun dışında, 80 adet yüksek hızlı tren setinin Türkiye'de imalatı yönünde çok kısa bir süre sonra ihaleye çıkacağız" bilgisini verdi. Burada yerli ortakların da bulunacağını vurgulayan Elvan, şöyle konuştu:

"İhaleye çıkacağız, bununla ilgili tüm hazırlıklar tamamlandı. Bu 80 yüksek hızlı tren setinde minimum yüzde 53 yerlilik şartı arıyoruz, arayacağız. Bununla da yetinmiyoruz yerlilik şartına ilave olarak Türkiye'de bu üretimin yapılmasını zorunlu kılıyoruz. Üçüncü temel şartımız ise mutlaka minimum yüzde 20 hisseye sahip olabilecek olan bir yerli ortakla bir işe girmeleri. Bunu niye istiyoruz? Çünkü işte bu yüksek hızlı tren setlerini imal ettikten sonra bu işin devamını sağlamak bakımından da mutlaka bir yerli ortağı zorunlu tutacağız... Endüstriyel ve mühendislik tasarımını gerçekleştirdikten sonra tamamıyla kendimize özgü, tamamıyla yerli, tüm tasarımları Türk mühendislerince dizayn edilmiş kendi yüksek milli hızlı trenimizi 2019 yılında raylara indirmeyi planlıyoruz."

Elvan, 4G konusundaki çalışmaları tamamladıklarını belirterek, "Önümüzdeki günlerde 4G'ye yönelik kapsamlı bir basın açıklaması yapacağım, bir yol haritasını ortaya koyacağım... Bizim hedefimiz 2015 sonu itibariyle Türkiye'de 4G uygulamalarına geçilmesi" dedi.

Milliyet

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 921
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen Uygar » 23 Şub 2015 14:41

3. tüp gecit kapsamli olmalı ve 1.boğaz köprüsünden daha yüksek kapasiteye sahip olmalı. 4 gidiş 4 geliş kapasite olursa gerçekten ilaç gibi olur. Tek tüple bu rakamlara çıkmak zor, 2 tüp olursa bir tüpte 4 şerit ile toplam 8 şeride çıkılabilir. Tünel çıkışları kıyıya yakin olmaktansa daha içlere dogru olması tikanmalari azaltacaktır.

Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj