3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Çalışmaları

faruk gorez

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 03 Ara 2015 10:54

Büyük İstanbul Tüneli 9 ray sistemini birbirine bağlayacak!
İstanbul'da dev ulaşım projelerine hazırlanıyor. Boğaz'ın altında karayolu ve metro geçişlerini tek tünelden sağlayacak üç katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin yapımına başlanacak. Bu tünel 9 farklı ray sistemini birbirine bağlayacak.

Büyük İstanbul Tüneli 9 ray sistemini birbirine bağlayacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, ekonominin can damarı olan ulaştırma ve lojistik altyapılarını geliştirmek amacıyla AB normlarına uygun "Ulaştırma Ana Planı ile Lojistik Ana Planı"nı hazırlıyor.

Bu kapsamdaki projelerin özellikle İstanbul’daki köprü trafiğine nefes aldırması bekleniyor. Bu kapsamda örneğin tek tünel içinde karayolu ve metro geçişlerini bir araya getiren üç katlı Büyük İstanbul Tüneli hayata geçirilecek. 9 farklı ray sistemini birbirine bağlayacak tüneli günde 6,5 milyon vatandaş kullanacak. Projenin yapımı için yap-işlet-devret (YİD) modeli planlanıyor.

Türkiye genelinde trafik yoğunluğunun yüksek olduğu kesimlerde ise bölünmüş yol uzunluğunun 30 bin kilometreye çıkarılması hedefleniyor. Başta Marmara olmak üzere YİD modeliyle yeni otoyollar inşa edilecek. Bu ağın önemli parçaları olan İstanbul- Bursa- İzmir ve Kuzey Marmara Otoyolu tamamlanarak hizmete açılacak. Yine üzerinde demiryolu da bulunan Çanakkale Boğaz Köprüsü’nün yer aldığı güzergahın yapımı başlayacak.





DEMİRYOLU AĞI YENİLENİYOR

Yeni dönemde Ankara merkezli hızlı tren çekirdek ağının 3 bin 623 kilometreye çıkarılması planlanıyor. Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin de tamamlanmasıyla ülke nüfusunun yarısı yüksek hızlı tren konforundan faydalanmış olacak. Uluslararası sisteme daha çok entegre edilecek demiryolu ağının yüzde 80’i elektrikli ve sinyalli hale getirilecek. Öncelikli hatlar modernize edilerek çift hatlı hale getirilecek, bu hatlarda yük ve yolcu taşımacılığı artırılacak.

Bugün Gazetesi
OTg0Mzc3NT-buyuk-istanbul-tuneli-9-ray-sistemini-birbirine-baglayacak.jpg
OTg0Mzc3NT-buyuk-istanbul-tuneli-9-ray-sistemini-birbirine-baglayacak.jpg (23.46 KiB) 675 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: 3.TÜP GEÇİT PROJESİ

Mesaj gönderen faruk gorez » 14 Nis 2016 17:15

Mega projenin etüdü için mali teklif alınacak
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde mali teklifler 3 Mayıs'ta alınacak.
thumbs_b_c_44d0be05a14df541a566a31f691cb2fc.jpg
thumbs_b_c_44d0be05a14df541a566a31f691cb2fc.jpg (79.77 KiB) 636 kere görüntülendi
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde mali teklifler 3 Mayıs'ta alınacak.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında mali tekliflerin alınması için firmalar davet edildi. Söz konusu ihale için firmalar, 3 Mayıs'ta mali tekliflerini sunacak.

Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünel, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak.
haber-2016-04-bbfae4ea-dda1-46b4-9a71-9a3d142fa2d9.jpg
haber-2016-04-bbfae4ea-dda1-46b4-9a71-9a3d142fa2d9.jpg (76.85 KiB) 636 kere görüntülendi
İnci̇rli̇’den Söğütlüçeşme'ye

Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

14 daki̇kada geçi̇lecek

Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
AA

faruk gorez

Re: 3.Tüp Geçit Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 30 Nis 2016 12:39

Mega projenin etüdü için 6 firma yarışacak
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 3 Mayıs'ta yapılacak ihalede, 6 firmadan teklif alınacak
Mega projenin etüdü için 6 firma yarışacak
160739.jpg
160739.jpg (137.43 KiB) 630 kere görüntülendi
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan, "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi" kapsamında düzenlenecek etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde 6 firmanın mali teklifleri alınacak.

Alınan bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında, 6 firma mali tekliflerin alınması için davet edildi. Söz konusu ihale için firmalar, 3 Mayıs'ta mali tekliflerini sunacak.

Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, kara ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından, 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünel, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak.

14 dakikada geçilecek

Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek, Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından, 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan, Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla, yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
Dünya

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 921
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: 3.Tüp Geçit Projesi

Mesaj gönderen Uygar » 30 Nis 2016 14:53

Çok önemli bir proje, 2. köprüye faydası olur. TEM üzerinde esenyurt ve alibeyköy arasındaki yoğun trafiğe de çözüm bulunmalı.

faruk gorez

Re: 3.Tüp Geçit Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 30 Nis 2016 18:12

13138989_1006783496036039_8603063640274770095_n.jpg
13138989_1006783496036039_8603063640274770095_n.jpg (50.73 KiB) 625 kere görüntülendi
AA

faruk gorez

Re: 3.Tüp Geçit Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 14 Kas 2016 13:25

Mega projenin etüdü için yeni ihale tarihi belli oldu

İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri, 30 Kasım'da yeniden ihale edilecek.


Mega projenin etüdü için yeni ihale tarihi belli oldu

ANKARA - ARİFE YILDIZ ÜNAL

İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri, 30 Kasım'da yeniden ihale edilecek.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde geçen yıl yapılan ancak iptal edilen etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi, 30 Kasım'da yeniden gerçekleştirilecek.

İptal olan ilk ihalede teknik açıdan yeterli bulunan İdom, Tecnimont ve Yüksel Proje firmalarının mali teklifleri 10 Ağustos'ta açılmış ancak şirketlerden birinin teklifindeki maddi hata nedeniyle ihale geçersiz sayılarak iptal edilmişti.
1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor

Proje bedeli yaklaşık 30 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.

Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
14 dakikada geçilecek

Tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında İncirli'den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
AA
15036454_1143361099044944_8362549425596237296_n.jpg
15036454_1143361099044944_8362549425596237296_n.jpg (45.51 KiB) 588 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: 3.Tüp Geçit Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Oca 2017 12:54

- Mega projenin etüt ihalesi sonuçlandırılacak

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ön yeterlilik alan 6 firma, 15 Şubat'ta mali ve teknik tekliflerini sunacak. 2017 yılında tamamlanması planlanan projenin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.

Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

Tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında İncirli'den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattın entegre olacağı tüm hatlardan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
AA

faruk gorez

Re: 3.Tüp Geçit Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Şub 2017 11:49

Mega projenin ihalesi için 6 firma davet edildi http://aane.ws/srx
16508890_1234147436632976_1243833961799104072_n.jpg
16508890_1234147436632976_1243833961799104072_n.jpg (77.27 KiB) 579 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: 3.Tüp Geçit Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 15 Şub 2017 17:00

Büyük İstanbul Tüneli ihalesinde 4 firma teklif sundu

İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje, mühendislik ve danışmanlık hizmetleri ihalesinde 4 firma teknik ve mali teklif sundu.
thumbs_b_c_8a35fd7970514a652bdea0257d049eaa.jpg
thumbs_b_c_8a35fd7970514a652bdea0257d049eaa.jpg (58.96 KiB) 577 kere görüntülendi
ANKARA

İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje, mühendislik ve danışmanlık hizmetleri ihalesi, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünde gerçekleştirildi.

Mega projenin ihalesi için 6 firma davet edildi

6 firmanın davet edildiği ihalede, Tecnimont Civil Construction SPA, Italfer SPA-Sintagma Srl İş Ortaklığı, Arcadis-Prota Mühendislik Proje Danışmanlık Hizmetleri AŞ İş Ortaklığı ile Yüksel Proje Uluslararası AŞ teknik ve mali teklif verdi.

İdom ve Su-Yapı Mühendislik AŞ ise teşekkür mektubu sundu.

İhale komisyonu teklif veren firmaların dosyalarını incelemek üzere çalışmalarına başladı.

Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor

İstanbul Boğazı'nın altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yer alacak.

Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı, Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM otoyolu aksında Hasdal kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.

Tünel, TEM otoyolu, E-5 karayolu, Kuzey Marmara otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında İncirli'den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.

Avrupa yakasında Hasdal kavşağından Anadolu yakasında Çamlık kavşağına karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.

Muhabir: Arife Yıldız Ünal
AA
haber-2017-02-proje_haber.jpg
haber-2017-02-proje_haber.jpg (94.55 KiB) 577 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: 3.Tüp Geçit Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 15 Şub 2017 20:00

"3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde yer alan raylı sistemin günlük yolculuk değeri 1.5 milyon kişi olacak."
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan

Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj