İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

faruk gorez

İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 30 Ara 2014 13:53

İZBAN, Aliağa-Cumaovası arasındaki banliyö hattında hizmet veren, ülkemizin havalimanı bağlantılı, en büyük kent içi raylı toplu taşıma sistemlerinden biridir.
Yolculu ön işletmeye 30 Ağustos 2010 tarihinde başlayan İZBAN, TCDD ile İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin yüzde 50 ortaklıklarıyla kurulmuştur. Şirket, bu özelliği ve günde 3 bin yolcunun taşındığı bir hat üzerinde yaratılan inovasyonla 225 bin yolcuya ulaşılmasını sağladığı gerekçesiyle, Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) tarafından 2013 yılında “En İyi İşbirliği” kategorisinde büyük ödüle layık görülmüştür.
İşletmeye 31 istasyonla başlayan İZBAN’ın istasyon sayısı, Hilal’in açılmasıyla birlikte 32’ye yükselmiştir. Hilal, İzmir Metrosu ile İZBAN’ın, Halkapınar’dan sonraki ikinci kesişme noktasıdır ve özellikle Güney yönünden gelen yolcuların, İzmir Metrosu’na aktarma yaparak Konak yönüne ulaşmalarında büyük kolaylık sağlamıştır.
Günde 550 bin yolcu hedefine doğru ilerleyen İZBAN’ın, Cumaovası’ndan sonraki istasyonları olan Develi, Tekeli, Pancar, Torbalı, Tepeköy ve Kuşçuburun’un açılmasıyla birlikte hat uzunluğu 111 kilometreyi bulacaktır.
Bergama ve Selçuk’a kadar uzanacak olan İZBAN hattı, proje tamamlandığında önce 145, ardından 185 kilometreye ulaşacaktır.

BAKIM ATÖLYESİ
İZBAN’ın Çiğli’deki idari merkezinde yer alan depo ve bakım atölyesi, büyüklük ve teknoloji bakımından ülkemizin en büyük alana sahip raylı sistem atölyesidir. 77 bin metrekarelik alan üzerine kurulu olan atölye, sadece İZBAN değil, ülkemizdeki diğer raylı sistemlere ait setlerin de bakımlarını üstlenmektedir.

İZBAN’IN İLKLERİ
Aliağa-Cumaovası hattı, ülkemizin hava limanı bağlantılı en büyük banliyö sistemidir. İZBAN, bu büyüklükteki bir kent içi raylı sistemini işleten ilk kuruluştur.

İZBAN, merkezi hükümet ve yerel yönetimin bir araya gelerek kurduğu ilk şirkettir ve bu özelliği sayesinde hoşgörü ve sinerji projesi olarak anılmaktadır.

Çiğli’deki bakım-onarım atölyesi ve depo alanı, büyüklük ve sahip olunan teknik teçhizatın modernizasyonu bakımından ülkemizin ilk ve en büyük raylı sistem atölyesidir.
TCDD’nin 1,5 asrı geçen hattı üzerinde işletmecilik yapan ilk şirket İZBAN’dır.

http://www.izban.com.tr/Sayfalar/AgHari ... ?MenuId=97 KAYNAK

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 30 Ara 2014 13:55

Lütfi Elvan İZBAN’ın istasyonunu inceledi. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan: "Biz İzmir'e hizmet etmeye, İzmir'in ulaşım ve erişim alanında tıkanan yollarını açmaya devam edeceğiz" dedi.



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, 2014 yılında bakanlığı tarafından İzmir'e 500 milyon liralık yatırım yapıldığını, bunun artarak devam edeceğini belirterek, "Biz İzmir'e hizmet etmeye, İzmir'in ulaşım ve erişim alanında tıkanan yollarını açmaya devam edeceğiz" dedi.

Bakan Elvan, İzmir programı kapsamında uçakla geldiği Adnan Menderes Havalimanı’ndan trenle TCDD Torbalı İstasyonu’na geçti. Vali Mustafa Toprak, TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve AK Parti İzmir Milletvekili İlknur Denizli'nin de eşlik ettiği Bakan Elvan, yapımı tamamlanan İzmir Banliyö Sistemi - İZBAN’ın istasyonunu inceledi.

Elvan, burada yaptığı konuşmada devlet ve yerel yönetim işbirliğiyle devam eden İZBAN’ın dünyada örnek gösterilen projeler arasında yer aldığını, projenin Uluslararası Taşımacılık Birliği tarafından ödüllendirildiğini belirterek halen hizmette olan Aliağa - Cumovası arasındaki 80 kilometrelik bölümün İzmir için vazgeçilmez bir konuma sahip olduğunu ifade etti.

Hattın genişletilmesi için çalışmaların deva ettiğini, Cumaovası'ndan Tepeköy'e kadar olan kısımda çalışmaların hemen hemen bittiğini, sinyalizasyon ile ilgili az bir bölümün kaldığını anlatan Elvan, "İnşallah en geç 2015 Mayıs ayında bu hattı da tamamıyla hizmete sunmuş olacağız" dedi.

Tepeköy'den Selçuk'a kadar uzanan güzergahla ilgili TCDD'nin ihaleyi tamamlayarak ilgili şirkete yer teslimini yaptığını, ocak ayında kazmanın vurulacağını ifade eden Elvan, Aliağa'dan Bergama'ya kadar uzanan hatta yönelik TCDD'nin proje çalışmalarını tamamladığını, Kalkınma Bakanlığı'na yatırım programına alınması için başvurusunun yapıldığını kaydetti.

İzmir'i İstanbul 'a bağlayacak olan yüksek hızlı trenin güzergahının Bergama'dan geçeceğine işaret eden Elvan, Bergama'dan Bursa ve Bursa'da Bilecik'e kadar olan kısımların yapım çalışmalarının devam ettiğine dikkati çekti.

- 4,9 milyarlık yatırım

İZBAN'ın bugüne kadar 222 milyon yolcu taşıdığını, projeye şu ana kadar 5,2 miyar liralık yatırım yapıldığını, bunun 1,2 milyar lirasının İzmir Büyükşehir Belediyesi kalan tutarın da TCDD tarafından karşılandığını söyleyen Elvan, "Biz İzmir'e hizmet etmeye devam edeceğiz. İzmir'in ulaşım ve erişim alanında tıkanan yollarını açmaya devam edeceğiz. İzmir bizim için çok önemli bir kent. Ege Bölgesi'nin kilidi konumunda olan, Ege'yi tetikleyecek, kalkınmasına, gelişmesine ivme kazandıracak olan en önemli kenttir.

Bu yıl Ulaştırma Bakanlığı olarak İzmir ili için harcadığımız para 500 milyon lira. Ulaştırma Bakanlığı'nın toplam yatırım tutarı 4,9 milyar lira. Önümüzdeki dönemlerde bu yatırım miktarı daha da hızlı artacak, gelişecek" dedi.

Bakan Elvan, bir yörenin, bölgenin kalkınması için tek bir hedefe odaklanmanın çok önemli olduğunu, hükumetin yerel yönetimlerden en önemli beklentisinin bu olduğunu söyledi.

Elvan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Olmazsa olmazların başında gelen tek bir hedefe odaklanmak, tek bir vizyon çerçevesinde, tek ses olmak, birlikte hareket etmektir. Biz sizlerden, tüm yerel yönetimlerden, kamu kurum ve kuruluşlarından bunu istiyoruz. Birlikte hareket edildiği taktirde yapamayacağımız şey yoktur. Öyle şeyler oluyor ki bir taraftan biz kamu olarak yatırıma başlıyoruz, diğer taraftan belediye mahkemeye başvuruyor. Biz böyle bir şey istemiyoruz. Nedir yahu, anlaşamayacağımız bir şey mi var ? Bakanlığımız, demiryolları, ilgili belediyeler, valiliğimiz, kaymakamlığımız ve sivil toplum kuruluşları oturur konuşur, anlaşırlar çalışmaya başlarız. Biz bunu istiyoruz. Bizim istediğimiz tek ses, tek hedef doğrultusuna odaklanmak. Bu sağlandığı taktirde İzmir'in çok hızlı bir şekilde gelişeceğine, kalkınacağına inanıyorum."

İzmir'in inanılmaz potansiyele sahip olduğunu, insan altyapısının daha iyi değerlendirildiği ve tek hedefe odaklanması durumunda kentin dünyada ses getirecek ve örnek olabilecek bir il konumuna rahat bir şekilde gelebileceğini kaydeden Elvan, "İnşallah bundan sonraki süreçte birik ve beraberlik içinde hareket ederiz. Önümüzde mayın tarlaları olmaz, hep birlikte İzmir'in kalkınması için çaba sarfederiz" diye konuştu.

AA

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 08 Oca 2015 01:24

http://www.rayhaber.com/2015/izban-hatt ... yukseltti/
İZBAN hattı Torbalı’da emlak fiyatlarını yükseltti :EVA Gayrimenkul Değerleme tarafından yapılan son araştırmaya göre, İzmir’de ki en büyük 8 ilçesi arasında yer alan ve şehrin en büyük sanayi merkezi olarak bilinen Torbalı emlak fiyatları yükselişe geçtiği, konut gelişiminin ise yüzde15-20 oranında artış gözlendiği belirlendi.

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 08 Oca 2015 01:26

İZBAN Selçuk Hattında Bir Adım Daha

http://www.rayhaber.com/2015/izban-selc ... adim-daha/

İZBAN Selçuk Hattında Bir Adım Daha :İzmir Büyükşehir Belediyesi, 26 kilometrelik İZBAN Selçuk hattındaki 2 adet istasyonun ardından, 2 karayolu üst geçidi ve 6 adet menfez tipi karayolu alt geçidi için de yapım ihalesine çıkıyor. Selçuk hattının tamamlanmasıyla, İZBAN’ın toplam hat uzunluğu 136 kilometreye çıkacak.


faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Oca 2015 00:54

İZBAN ÜLKEMİZİN EN FONKSİYONEL VE UZUN BANLİYO HATLARINDAN BİRİ FİYAT OLARAKTA EN MAKULU ....

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 29 Oca 2015 10:16

http://www.rayhaber.com/2015/izban-45-y ... cu-tasidi/

İZBAN 4,5 Yılda 250 Milyon Yolcu Taşıdı :Türkiye’nin en büyük şehiriçi raylı sistemi olarak 30 Ağustos 2010’da işletilmeye başlayan İZBAN tren seti, istasyon ve buna bağlı yolcu sayısını hızlı arttırırken trenleri de 4,5 yılda 20 milyon kilometre yol katetti.

İZBAN setleri, bu hafta itibariyle Aliağa-Cumaovası hattında dünyanın çevresini tam 500 kez dolaşacak kadar yol yaptı ve 20 milyon kilometre barajını geride bıraktı. 80 kilometrelik güzergahta günde 200’ün üzerinde sefer yaptı.

YOLCU SAYISI 250 MİLYON OLDU

200 milyonuncu yolcusu Elif Özçiçek’i Haziran 2014’te ödüllendiren İZBAN, son yedi ayda yolcu sayısını 50 milyon kişi daha arttırdı. İşlemeye başladığı ilk yıl 2,5 milyon yolcu taşıyan İZBAN, 2011’de 40 milyon, 2012’de 55 milyon, 2013’te 65 milyon, 2014’te ise 82 milyon yolcu taşımıştı. Ocak ayındaki işletmeyle birlikte yolcu sayısı 250 milyonu aştı. İZBAN, bu sayede İzmir’deki toplu taşıma pastasının tek başına yüzde 15’inin sahibi oldu.

SEFER BAŞINA BİN 240 YOLCU

Her seferde 2 bin 250 yolcu taşıma kapasitesine sahip İZBAN trenleri, 2014’te tek seferde ortalama bin 240 yolcu taşıdı, kilometre başına taşınan yolcu sayısı ise 18 oldu. İZBAN, 2014 yılında en çok yolcuyu 7 milyon 811 bin 514 kişiyle aralık ayında taşıdı. Halkapınar, 9,5 milyon kişiyle en yoğun istasyon olurken Şirinyer 8,1 milyon ile ikinci, Karşıyaka 5,6 milyon ile üçüncü, Çiğli 4,3 milyon ile dördüncü, Hilal ise 4,2 milyon ile beşinci sırada yer aldı.

SET SAYISI 63’E YÜKSELDİ

İsmi, İzmir halkının oylarıyla “Körfez Yunusu” olarak belirlenen İZBAN’ın yeni setlerinin işletmeye alınmaya başlamasıyla birlikte set sayısı 63’e yükseldi. İmalatı devam eden setlerin işletme süreci ise bu yıl içinde tamamlanacak ve 20 setin daha gelmesiyle birlikte sayı 83’e yükselecek. Bununla eşzamanlı olarak TCDD’den kiralanan 10 set geri gönderilecek.

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 03 Şub 2015 20:36

Okyanusları aşıp geldiler Metro sistemini güçlendirmek için 85 vagonun alım ihalesini gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin daha önce siparişini verdiği 10 yeni vagon da İzmir’e geldi.

Hat ve yolcu sayısı giderek artan metro sistemini daha da geliştirebilmek için çalışmalarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çin’deki fabrikada yapımı tamamlanan 10 adet vagondan oluşan 2 tren setini İzmirlilerin kullanımına sunmak üzere kente getirdi. Çin’den gemilere yüklenerek yola çıkan vagonlar Büyük ve Hint okyanusunu aşarak uzun bir yolun ardından İzmir Limanın geldi. Buradan tırlara yüklenen vagonlar, Halkapınar Metro depo alanına büyük vinçler yardımı ile indirildi. İzmir’de son testleri yapılacak olan tren setleri, bu çalışmaların ardından hizmet vermeye başlayacak. Yeni vagonların maliyeti 12 milyon 200 bin Dolar.
Yeni gelen 10 vagon ve ihalesi gerçekleştirilerek teklifleri değerlendirme aşmasında olan 85 vagonlu yeni tren setlerinin de kente kazandırılmasıyla, metronun filodaki toplam vagon sayısı ikiye katlanarak 172’ye ulaşacak. İzmir Metrosu’nda halen günde 350 bin, İZBAN’da ise günde 280 bin yolcu taşınıyor. Bu rakam toplu ulaşımın toplam yolcu sayısının yüzde 34’üne denk geliyor.

http://www.izmir.bel.tr/

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 03 Şub 2015 20:36

Okyanusları aşıp geldiler Metro sistemini güçlendirmek için 85 vagonun alım ihalesini gerçekleştiren İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin daha önce siparişini verdiği 10 yeni vagon da İzmir’e geldi.

Hat ve yolcu sayısı giderek artan metro sistemini daha da geliştirebilmek için çalışmalarını sürdüren İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çin’deki fabrikada yapımı tamamlanan 10 adet vagondan oluşan 2 tren setini İzmirlilerin kullanımına sunmak üzere kente getirdi. Çin’den gemilere yüklenerek yola çıkan vagonlar Büyük ve Hint okyanusunu aşarak uzun bir yolun ardından İzmir Limanın geldi. Buradan tırlara yüklenen vagonlar, Halkapınar Metro depo alanına büyük vinçler yardımı ile indirildi. İzmir’de son testleri yapılacak olan tren setleri, bu çalışmaların ardından hizmet vermeye başlayacak. Yeni vagonların maliyeti 12 milyon 200 bin Dolar.
Yeni gelen 10 vagon ve ihalesi gerçekleştirilerek teklifleri değerlendirme aşmasında olan 85 vagonlu yeni tren setlerinin de kente kazandırılmasıyla, metronun filodaki toplam vagon sayısı ikiye katlanarak 172’ye ulaşacak. İzmir Metrosu’nda halen günde 350 bin, İZBAN’da ise günde 280 bin yolcu taşınıyor. Bu rakam toplu ulaşımın toplam yolcu sayısının yüzde 34’üne denk geliyor.

http://www.izmir.bel.tr/

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 03 Şub 2015 20:37

http://www.izmir.bel.tr/
13083_20150131015843_ERC_5974.jpg
13083_20150131015843_ERC_5974.jpg (131.21 KiB) 1253 kere görüntülendi

Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj