İZBAN - İzmir Banliyo Hattı

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Eki 2015 21:07

İzmir Büyükşehir Belediyesi, Evka 3 - Bornova Merkez, Buca ve Fahrettin Altay-Narlıdere İstihkam Okulu hatları ile daha da genişleyecek olan metro sistemine bir yandan araç temini yaparken diğer yandan da bu araçların depolama ve bakımları için yeni tesis kurma çalışmalarını hızlandırdı. Genişleyen metro ağında kullanılacak 85 vagonlu 17 adet tren setinin imalatına da başlayan Büyükşehir Belediyesi, araçların depolanacağı yer altı tesislerini kurmak için yapım ihalesi gerçekleştirdi.
Halkapınar’da kurulacak yeni depo tesisi için yapılan ihaleye Polat Yol Yapı San. Tic. A.Ş.; Gülermak Ağır Sanayi İnşaat Ve Taahhüt A.Ş.; Çelikler Taah. İnşaat Ve San. A.Ş. - Özdemir İnşaat Turizm Enerji San. Ve Tic.A.Ş. – Ankas Grup İnş. Tur. Ve Tic. A.Ş. İş Ortaklığı; Ataray Mimarlık Müh. İnş. San. ve Tic. A.Ş. - Elron İnşaat Taahhüt ve Tic. Ltd. Şti. - Elit Proje Müş. Taah. Tic. Lltd. Şti. - Nil Yapı Malz. ve İnş. Tic. A.Ş. iş ortaklığı; Nurol İnşaat ve Tic. A.Ş. - Öztaş İnşaat İnşaat Malzemeleri Tic. A.Ş. iş ortaklığı; İmaj Demiryolu Ray Sistemleri Mak. Müh. İnş. Mad. Enrj. Petr. San. ve Tic. A.Ş. - YTY Asfalt İnş. Mad. Nak. İth. İhr. Tic. ve San. A.Ş. iş ortaklığı; Pers Yapı İnşaat Akaryakıt Sağl. Hiz. Tur. Nak. San. ve Tic. A.Ş. - Bergiz İnşaat Taah. Tur. Petrol Enerji ve Nak. A.Ş. iş ortaklığı; KMB Metro İnş. ve Altyapı San. ve Tic. Ltd. Şti. – Yapı STS İnşaat Taah. Mad. San. ve Tic. A.Ş. iş ortaklığı; Limak İnşaat San. ve Tic. A.Ş. - Özce İnşaat San. ve Tic. Ltd. Şti. İş ortaklığı; Ünitek İnşaat San. ve Tic. A.Ş. - Nuhoğlu İnşaat San. ve Tic. A.Ş. İş ortaklığı; Emi Ray İnşaat Ulaşım A.Ş. - Burkay İnşaat Mad. Enrj. Müh. Tur. Teks. Taah. Tic. Ltd. Şti. - Makimsan A.Ş. İş ortaklığı olmak üzere 11 firma teklif verdi.
Sunduğu hızlı, güvenilir ve konforlu yolculuk hizmeti ile İzmirlilerin vazgeçilmez toplu taşım aracı olan İzmir Metrosu’nda genişleyen filonun bakım ve depolanması için Halkapınar’da kurulacak yer altı tesisi 115 vagon kapasiteli olacak. Tesisler, Atatürk Stadı önü ile Şehitler Caddesi’nden başlayıp Osman Ünlü Kavşağı ve Halkapınar metro depo alanına uzanan bölgede oluşturulacak.
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin toplam 15 bin metrekarelik alanda iki katlı olarak inşa edeceği yer altı bakım ve depolama tesislerinde ortamı havalandırmak ve herhangi bir yangın anında oluşan dumanı tahliye etmek için jet fan ve aksiyel fanlardan oluşan havalandırma sistemi oluşturulacak. Periyodik bakımın yapılacağı yükseltilmiş hatların bulunduğu bölümde araç ve parça bakımı yapmak üzere basınçlı hava sistemi tesis edilecek. Tesisin dışında araçların hareketli olarak yıkanmasını sağlayacak otomatik tren yıkama sistemi yapılacak. Periyodik bakım ünitesinde raylar üzerinde araçların çatılarına paralel olarak hareket edebilen bir seyyar çatı çalışma platformu oluşturulacak. Ulusal yangın yönetmeliklerine uygun olarak bina içi sulu yangın söndürme sistemi (dolap sistemi), sprinkler (yangın söndürme) sistemi ve itfaiye dolum ağzı yapılacak.
Yer altı araç depolama tesisinde trafo merkezi ve trenlerin enerjisini sağlayan 3. ray sistemi tesisi de oluşturulacak. 620 günde tamamlanması planlanan tesiste aydınlatma, priz, yangın algılama-ihbar, kamera, telsiz ve telefon ve scada sistemleri de bulunacak.
12140579_750416715062568_4386915744281315675_n.jpg
12140579_750416715062568_4386915744281315675_n.jpg (117.15 KiB) 1175 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 01 Haz 2016 12:34

İzmir Büyükşehir Belediyesi ile TCDD ortaklığında gerçekleştirilen ve Cumhuriyet tarihinin en büyük kent içi toplu ulaşım projesi olan İzmir Banliyö Sistemi İZBAN hattı, Torbalı’dan sonra Selçuk’a kadar uzatılıyor. Daha önce 80 kilometrelik İZBAN hattını 32 kilometre daha uzatan Torbalı bölümünün istasyon ile karayolu alt-üst geçit inşaatlarını tamamlayarak Şubat ayında hizmete açan Büyükşehir Belediyesi, yapımını sürdürdüğü 26 kilometrelik Selçuk hattında önemli aşama kaydetti.
Selçuk İstasyonu Ekim’e hazır
İzmir Büyükşehir Belediyesi Selçuk İstasyonu’nun kaba inşaatını bitirdi. Bilet holü ve peronun betonarme imalatı tamamlandı. İnce işler, karo, asma tavan, seramik ve kapı işleri bitti. Peron bölgesinde sundurma montajı yapıldı. Bu bölümde kaplama ve cam işlemlerine başlanacak. 6 adet yürüyen merdivenin 2’sinin montajı yapıldı. Selçuk İstasyonu’ndaki elektrik-mekanik ve mimari imalatlar Ekim ayında tamamlanacak. İstasyon 8,5 milyon liraya mal olacak.
Haberin devamı:http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/19511/tr
13336047_849192681851637_5034936531511497330_n.jpg
13336047_849192681851637_5034936531511497330_n.jpg (123.09 KiB) 1106 kere görüntülendi
13335736_849192748518297_2189845528473792711_n.jpg
13335736_849192748518297_2189845528473792711_n.jpg (120.1 KiB) 1106 kere görüntülendi
13335718_849192751851630_3954506323932995921_n.jpg
13335718_849192751851630_3954506323932995921_n.jpg (140.5 KiB) 1106 kere görüntülendi
13327527_849192718518300_3475192430463353888_n.jpg
13327527_849192718518300_3475192430463353888_n.jpg (85.26 KiB) 1106 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Kas 2016 10:32

5 vagonluk özel tasarımlı yeni metro setini hizmete aldık. Filomuzdaki set sayısını Mart sonuna kadar 87'den 182'ye çıkaracağız.
Aziz Kocaoğlu BAŞKAN
15094465_1851127995102510_287678058224322341_n.jpg
15094465_1851127995102510_287678058224322341_n.jpg (93.23 KiB) 1079 kere görüntülendi
15036515_1851127938435849_6509726633944964254_n.jpg
15036515_1851127938435849_6509726633944964254_n.jpg (124.93 KiB) 1079 kere görüntülendi
15032251_1851127955102514_280146962306885272_n.jpg
15032251_1851127955102514_280146962306885272_n.jpg (123.43 KiB) 1079 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Kas 2016 10:51

Metro yolculuğu şimdi daha keyifli
240 milyon liralık yatırımla metro filosuna 95 araçlık takviye yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yeni araçlardan 5 vagonluk ilk tren setini sefere başlattı. Metro personeli, yeni trenin ilk yolcularını çiçeklerle karşıladı. İzmirliler, “yat konseptli” farklı tasarımıyla dikkat çeken metro aracına tam not verdi. Dünyada ilk kez uygulanan otomatik kapı sistemine sahip olan yeni trenler, tekerleklerinin arasındaki kauçuk madde nedeniyle sessiz ve sarsıntısız bir yolculuk sağlıyor. İzmir Metro, imalatı Çin’de devam eden yeni setlerin tamamının gelmesiyle, Mart sonunda 182 araçlık dev bir filonun sahibi olacak.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yolcu sayısı sürekli artan İzmir Metrosu’nun araç filosunu yeni alımlarla güçlendiriyor. İmalatına Mart 2015’te Çin’de başlanan ve 15 adeti kente gelen araçlardan test aşamasını geçen ilk tren seti hizmete girdi. Statik ve dinamik kontrollerden ve 11 ayrı testten geçen 5 vagonlu set, 1000 kilometrelik test sürüşü sürecinin de tamamlanmasıyla birlikte ilk kez İzmirlilerin hizmetine sunuldu. İzmir'e özel farklı tasarımı ve konforuyla ön plana çıkan yeni araçların ilk yolcuları, Metro A.Ş. personeli tarafından çiçeklerle karşılandı.

Deniz kenti İzmir'e özel tasarım
İzmir’in deniz kenti olması özelliğinden esinlenilerek tasarlanan yeni trenlerde "yat konsepti" ön plana çıktı. Ahşap görünümlü özel malzeme ve parlak metalin birlikte kullanıldığı araçlar, ışıltılı görünümüyle yolcuların beğenisini topladı.
İzmir Metro'nun 240 milyon TL değerindeki yeni araç filosunun tamamı, Mart 2017’de teslim alınmış olacak. Böylelikle Metro’daki araç sayısı 182’ye yükselecek.

Güvenlik teknolojisi üst seviyede
İzmir Metro’nun yeni araçları, ülkemizde ilk kez uygulanan özellikleriyle de ön plana çıkıyor. Yeni setlerde her kapıda, yolcu giriş sayısını hesaplayan özel sistemler bulunuyor. Yolcu Sayım Sistemi (YSS) sayesinde Trafik Kontrol Merkezi vagonların doluluk oranlarını görebiliyor. Yeni setlerdeki bir diğer yeniliğe ise “Işık Perdesi” adı veriliyor. Bu perde, kapıların kapanmasından hemen önce devreye girip arada kalan bir cisim olup olmadığını görüyor ve gelen verilere göre kapıyı komuta ediyor. Sistem, sadece ülkemizde değil, IFE (Otomatik Kapı Sistemleri) tarafından dünyada ilk kez uygulanan bir yapı olması açısından da önem taşıyor. Bir başka yenilik, kapı pencere camları içinde yer alan ışık şeritleri. Şeritler, yolcular tarafından içeriden veya dışarıdan kolaylıkla görülebiliyor ve yolcuyu, kapının kullanım dışı olup olmadığı konusunda uyarıyor. Böylece kapılarda gereksiz zaman kayıpları önleniyor. Yeni trenlerin tekerleklerinin arasında bulunan kauçuk madde ise sessiz ve sarsıntısız bir yolculuk sağlıyor.
Araç filosundaki set sayısını önce 45’ten 87’ye çıkaran İzmir Metro, imalatı devam eden 95 yeni setin tamamının gelmesiyle birlikte 182 araçlık dev bir filonun sahibi olacak.

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Kas 2016 10:16

İzmir Büyükşehir Belediyesi, İZBAN hattını 26 kilometre daha uzatarak 136 kilometreye çıkartacak Selçuk aksının yapım çalışmalarında son aşamaya geldi. 32 milyon liralık yatırımla gerçekleştirilen 3 adet karayolu üst geçidi ile 4 adet alt geçidin imalatı tamamlandı. Selçuk ve Sağlık istasyonlarında da son rötuşlar yapılıyor.

Haberin Devamı: http://www.izmir.bel.tr/HaberDetay/22007/tr
15094287_969229616514609_2811635570566370636_n.jpg
15094287_969229616514609_2811635570566370636_n.jpg (109.04 KiB) 1078 kere görüntülendi
15192577_969229703181267_7171324037499275001_n.jpg
15192577_969229703181267_7171324037499275001_n.jpg (161.77 KiB) 1078 kere görüntülendi
15170879_969229266514644_8373450704650801009_n.jpg
15170879_969229266514644_8373450704650801009_n.jpg (66.89 KiB) 1078 kere görüntülendi
15179066_969228786514692_739512464401520027_n.jpg
15179066_969228786514692_739512464401520027_n.jpg (100 KiB) 1078 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen faruk gorez » 17 Şub 2017 18:42

İZBAN'a yönelik projeler

İZBAN konusundaki projelerin takvime uygun ilerlediğini söyleyen Bakan Arslan, "10 dakikada bir çalıştırdığımız trenleri... günde 229 tren çalışıyor... sabah ve akşam 6 dakikaya ulaştıracak çalışmayı da başlatıyoruz. Böylece günlük tren sayımız 264'e çıkacak." ifadesini kullandı.

Marmaray Projesinin 10 setini İzmir'e sürücüleriyle devredeceklerini aktaran Arslan, "Bekletmemek adına İzmirlileri de Marmaray'dan yararlanır hale getiriyoruz." diye konuştu.

http://udhb.gov.tr/haber-478-ulastirma- ... latti.html

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 03 Oca 2018 12:16

İzmir’in kuzey-güney aksında çok önemli bir toplu taşıma hizmeti veren İZBAN, kurulduğundan bu yana taşıma toplamında 515 milyon yolcuya ulaştı. SELÇUK hattının açılmasıyla 136 kilometreye ulaşan ve ülkemizin en büyük kent içi banliyö sistemi olan İZBAN, 2017’de 98 milyon yolcu taşıdı. 2016’da 88 milyon yolcu taşıyan İZBAN’ın bir yılda yüzde 10’u geçen yolcu artışı yakalamasını sağlayan önemli faktörlerden birisi de Karşıyaka Tramvayı’nın devreye alınması oldu. [ 593 more words ]

http://www.rayhaber.com/…/izban-2017yi- ... cuyla-kapa…/

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 03 Oca 2018 12:17

İZBAN İle Bir Yıl Daha

​Kayseri Ulaşım A.Ş. ulusal çaptaki projelerine devam ediyor.

Kayseri Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Ulaşım A.Ş. TCDD 3. Bölge Müdürlüğü’nün açtığı ihaleyi kazanarak daha önce iki yıllığına üstlenmiş olduğu İzmir Banliyö Sistemi Katener Bakım ve Onarım Hizmeti işini 1 yıllığına yeniden aldı. Sözleşmeye göre, Kayseri Ulaşım A.Ş geçtiğimiz iki yıl boyunca yaptığı 110 kilometrelik banliyö hattı bakım, onarım, ölçüm ve test hizmetlerini bu sene 145 kilometrelik hat boyunca devam ettirecek.
Kayseri Ulaşım A.Ş; İzmir Banliyö Sistemi (İZBAN) hattının elektrifikasyon işleri bakımı için Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) 3. Bölge Müdürlüğü ile yaptığı sözleşme gereği günde 300 bin yolcuya hizmet veren İzmir Banliyö Hattı’nın 110 kilometrelik bölümünde banliyö elektrifikasyon bakım işlerini iki yıl sürdürdü. Bu çalışmalar kapsamında; çift hat katener sistemleri, beslenme hattı, Cuma Ovası, Çiğli ve Torbalı depo yollarına ait basit katener sistemleri ile Menemen, Çiğli, Hilal ve Sağlık trafo merkezleri bakım, onarım, ölçüm ve test çalışmalarını yapan Kayseri Ulaşım A.Ş., yapılan ihale neticesinde yenilenen sözleşmeyle bir yıl daha bu çalışmalarını yapmaya devam edecek.
Sözleşmenin yenilenmesinin ardından açıklama yapan Kayseri Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Feyzullah Gündoğdu, İZBAN projesinin Kamu-Kamu ortaklığıyla ülkemizde gerçekleştirilen en önemli ulaşım projelerinden biri olduğunu ve şimdiye kadar başarı ile yürütüldüğünü belirterek sözleşmenin bir yıl daha yenilenmesi ile Kayseri Ulaşım A.Ş.’nin bu başarıya katkısının devam edeceğinin altını çizdi. Böyle önemli bir projenin parçası olmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirten Gündoğdu, bu gibi önemli çalışmalar için yeterli bilgi ve tecrübeye sahip olduklarını, yenilenen sözleşme ile de bunu kanıtladıklarını dile getirdi. Toplu taşıma sistemi gelirlerinin dışında gelir kalemlerini çeşitlendirme ve alternatif gelir kanalları oluşturma çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden Gündoğdu, bu kapsamda yapılan çalışmalarla, 2015 yılında, toplu taşımada akıllı finansman ve iş modeli alanında Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği’nden Dünya büyük ödülünü aldıklarını, hedeflerinin bilet dışı gelirlerin toplam gelirlere oranını %25’lere çıkarmak olduğunu kaydetti.
KAYSERİ ULAŞIM A.Ş. TÜRKİYE’NİN ŞİRKETİ
İZBAN banliyö sisteminin bakımı için yapılan sözleşmenin yanı sıra Kayseri Ulaşım A.Ş. ulaşım sektöründeki mühendislik ve proje çalışmalarını ülke çapına yaymaya devam ediyor. En son Van Büyükşehir Belediyesi’nin hayata geçireceği yeni toplu taşıma sistemi hakkında ‘Toplu Taşıma Etüt Fizibilite Çalışmasını” tamamlayan Kayseri Ulaşım A.Ş. her geçen yıl hizmet alanını genişletiyor. İstanbul, İzmir, Ankara, Samsun, Antalya, Şanlıurfa, Malatya, Mersin gibi birçok ilde yürüttüğü proje ve danışmanlık hizmetleriyle Kayseri’den aldığı gücü tüm Türkiye’ye aktaran şirket, yerli ve milli olma konusundaki çabalarıyla da dikkat çekiyor. Özellikle Kayseri’de ve diğer illerde uygulanan bisiklet paylaşım sisteminin Kayseri Ulaşım A.Ş. tarafından tasarlanıp hizmete sunulması, yüzde yüz yerli tasarım tramvayların tasarımında mühendislik desteğinin sunulması gibi konularda yapılan çalışmalar yerli ve milli olma inancını gerçeğe taşıyor. Ayrıca Kayseri Ulaşım A.Ş. Şanlıurfa Büyükşehir Belediyesi tarafından Balıklı göl çevresine yapılması planlanan hafif raylı sistem projesine verdiği danışmanlık hizmetiyle de şehirlerin toplu ulaşım alanındaki mühendislik çalışmalarında yer alıyor.
“ULUSLARARASI ŞİRKET OLMA HEDEFİMİZ VAR”
Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Çelik, Kayseri Ulaşım olarak Türkiye’nin birçok ilinde projeler yürüttüklerini, belediyecilik ve şehircilikte bir marka olan Kayseri’nin bu imajını daha da güçlendirmeye devam ettiklerini söyledi. Marka kurumlar, marka şirketler ile marka şehir imajına güç kattıklarını vurgulayan Başkan Çelik, Kayseri Ulaşım A.Ş.’nin de ulaşım sektöründe marka kurum olma yönünde emin adımlarla ilerlediğini, alınan ihalelerle ve yaptığı işlerle bunu ispat ettiğini belirtti. Yaptıkları yenilikçi çalışmaları ve projeleri ulusal ve uluslararası birçok belge ve ödülle taçlandırdıklarını ve gün geçtikçe büyüyen Kayseri Ulaşım A.Ş.’nin inovasyona verdiği önemle bugünlere kadar geldiğini dile getiren Başkan Çelik, ulusal alandaki başarıların yanında hedeflerinin uluslararası alanda da iş yapmak, proje üretmek olduğu söyledi.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: İZBAN - İZMİR BANLİYO HATTI

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 30 Kas 2018 16:02

İzmir hedef büyüttü

İEKKK'da İzmir'deki raylı sistem yatırımları hakkında bilgi veren Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, "İlave metro, tramvay ve banliyö hatları ile birlikte raylı sistem ağımızı 262 kilometreye ulaşmayı hedefliyoruz" dedi. Nüfusa oranlandığında, bu rakamın Türkiye’deki en büyük raylı sistem ağı olduğunu kaydeden Gökçe, Metro’nun sefer sıklığını 90 saniyeye düşürmek için çalışma yaptıklarını da söyledi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde 2009 yılında kurulan, kent ekonomisinde belirleyici role sahip kurum ve kuruluşların temsilcilerinin üye olarak yer aldığı İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon Kurulu (İEKKK), 82. toplantısını Tarihi Havagazı Fabrikası'nda gerçekleştirdi. Toplantıda, İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, gerçekleştirdikleri raylı sistem yatırımlarının son durumuna ilişkin sunum yaptı. Kurul üyelerinden Mustafa Güçlü de Türk ekonomisi ile İzmir ekonomisinin son durumu hakkında rakamlarla bilgi aktardı. İzmir Barosu Başkanı olan Özkan Yücel ile İzmir Yüksek Teknoloji Rektörlüğü’ne atanan Prof. Yusuf Baran, İEKKK’nın yeni üyeleri oldu.

939 milyon dolarlık metro yatırımı
İEKKK Dönem Başkanı Selami Özpoyraz’ın açılış konuşmasının ardından söz alan İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Dr. Buğra Gökçe, İzmir’de raylı sistemin İZBAN, metro ve tramvay olmak üzere 3 temel parçadan oluştuğunu, toplam 939 milyon dolarlık bütçeyle hayata geçirilen metro yatırımı sayesinde günde ortalama 300 bin vatandaşın Üçyol - Bornova Evka 3 güzergahında yolculuk yaptığını söyledi. Ülkenin yaşadığı ekonomik kriz nedeniyle başka kentlerdeki bazı metro inşaatlarının durduğunu, buna rağmen İzmir’de 7.2 kilometrelik Üçkuyular – Narlıdere metro hattının yapımının devam ettiğini ifade eden Gökçe, “1 milyar 27 milyon liralık çok büyük bir proje bu. 5 adet şaftta iki adet derin tünel açma makinesi ile çalışacağız. Makinemizin birinin kurulumu devam ediyor; diğeri Türkiye’ye geldi. 72 milyon liralık yatırımla Halkapınar'da Atatürk Stadı'nın yanında yeraltı depolama alanı yapıyoruz. 2019 yılında bitirmeyi planlıyoruz. Bu çalışma kapsamında, Ozan Abay Alt Geçidi’nde yağışlarda yaşanan sıkıntıyı önlemek için bir de terfi merkezi yapıyoruz. Burası dünya örnekleri ile kıyaslanabilecek, yenilikçi, modern bir depo olacak” diye konuştu.


Buca metrosu için krediyi bulmuştuk
Yapımı planlanan raylı sistem yatırımları hakkında da bilgi veren Buğra Gökçe, Konak ve Karşıyaka tramvaylarının yapımı sırasında Buca’nın da projeye entegre edilmesini Ulaştırma Bakanlığı’na ilettiklerini ancak Bakanlığın “biz yapacağız” demesinin ardından beklediklerini belirterek şöyle devam etti:
“Bakanlık bu projeyi kendisi de uygulamayınca, 2016 yılında Buca’nın nüfus artışını da göz önüne alarak tramvay yerine 13.5 kilometrelik metro projesi hazırladık. 2017 yılı Ağustos ayında Ulaştırma Bakanlığı’na göndererek fizibilite onayını aldık. Ancak diğer kentler gibi metro projemiz hükümet tarafından finansa edilmediği için uluslararası krediye ihtiyacımız vardı. Krediyi de bulduk. Uluslararası kredi ile yapım ihalesine çıkmak için Kalkınma Bakanlığı Yüksek Planlama Kurulu’na projeyi sunup onay almamız gerekiyordu. Ancak onay gelmedi. 24 Haziran seçimlerinden sonra da Kalkınma Bakanlığı kalmadı. Yüksek Planlama Kurulu var mı? Tam bilmiyoruz. Cumhurbaşkanlığı’nın bir üst kurulu olduğunu, ofislerinden birisinin bu tip yatırımların finansmanına karar verdiğini öğrenince bir yazı yazdık. Henüz buna da bir yanıt almış değiliz. Teknik olarak bu yatırımı yapmak için bir eksiğimiz yok.”


Metroda 90 saniye hedefi
Genel Sekreter Gökçe, metroyu Evka 3’ten Bornova merkeze taşıyacak 1.2 kilometrelik tek istasyonlu hattın geçtiği noktada binalara temas nedeniyle güvenlik sorunu olduğunu ve bu yüzden bugüne kadar beklediklerini hatırlatarak, yaptıkları çalışmalarla bu sıkıntıyı aştıklarını ve ülkenin finans olanakları el verdiğinde ihaleye çıkılabileceğini kaydetti. 15 kilometrelik Buca ve Bornova merkez metro hatları için İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin hazır ve düğmeye basabilecek noktada olduğunu sözlerine ekleyen Gökçe, İzmir Metrosu’nun ülkenin en geniş araç kapasitesine sahip metrosu olduğunu ve 2.5 dakika aralıklı sefer sıklıklarının 90 saniyeye düşürülmesi için de çalışma yaptıklarına dikkat çekti.

Raylı sistem ağı 262 km.ye çıkacak
Konuşmasında, TCDD işbirliği ile hayata geçirdikleri banliyö sisteminin dünyada tek örnek olduğuna dikkat çeken Dr. Gökçe, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak İZBAN hattı için 467 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. 136 kilometrelik banliyö hattımızın uzunluğu, Bergama’ya ulaştığımızda 188 kilometreye çıkacak. Selçuk Belevi İstasyonu’nun yapımı devam ediyor. Eğer raylı sistem olmasaydı, sınırlı yol alt yapısı ile ulaşım sorununu çözmek mümkün değildi. 122 milyon dolar yatırımla hayata geçirdiğimiz tramvay projemizle Karşıyaka'da günde 35 bin, Konak'ta da 75 bin yolcu taşıyoruz. Bu rakam Konak Tramvayı’nda 100 bine çıkacak. Karşıyaka Tramvay hattını Mavişehir’e uzatacağız. 21 santimlik çim kesitten geçen tramvaylarımız İzmir’in ayırt edici özelliği. Ulaştırma Bakanlığı’ndan onay gelince Karşıyaka Tramvay Hattı’nı Katip Çelebi Üniversitesi’ne kadar uzatacağız. Hem Çiğli Devlet Hastanesi, hem AOSB, hem de üniversiteye ulaşımı rahatlatacak. İlave metro, tramvay ve banliyö hatları ile birlikte İzmir’deki raylı sistem ağını 262 kilometreye ulaşmayı hedefliyoruz. Nüfusla oranladığınızda, Türkiye’de ne İstanbul ne de diğer kentlerle kıyaslanamayacak büyüklükte bir raylı sistem ağıdır bu.”

Kent merkezine özel araçla gelinmemeli
İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Buğra Gökçe’nin ardından söz alan Ege Giyim Org. San. Bölgesi Müteşebbis Heyet Kurulu Başkanı Nedim Örün, Konak ve Karşıyaka tramvaylarının İzmir için yapılması gereken yatırımlarla örtüştüğünü ve çok güzel hizmet verdiğini belirtti. ESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Fadıl Sivri, yeşillendirme çalışmaları ile birlikte tramvayın İzmir’e çok yakıştığını ifade etti. Bazı kurul üyelerinin belli noktalarda yaşanan trafik sıkışlığına ilişkin soruları üzerine yeniden söz alan Gökçe, okullar açılmadan önce Emniyet Müdürlüğü ile görüşme yaptıklarını ve sonrasında Emniyet’in desteği ile sıkıntılı noktalarda parklanmaların önüne geçildiğini ve çok ciddi trafik sıkıntısı yaşamadıklarını belirtti. Dünyanın önemli metropollerinde tramvayın kent merkezlerinden geçtiğini hatırlatan Gökçe, sözlerini şöyle tamamladı: “Alsancak Garı önünü yayalaştırma düşüncemiz var. Taşıt trafiğini yerin altına alacağız. Uygulama projeleri bitmek üzere. Önümüzdeki dönem değerlendirilir. Dünyanın her yerinde ulaşım planlamasının temel ilkesi, kent merkezinin özel araçla gelinecek bir yer olmamasıdır. Çünkü araçla gelinirse sıkışıklık olur. İzmir için de aynı şey geçerli. Çünkü İzmir’in nüfusu artık 1.5 milyon değil. Araç sayısı her geçen gün artıyor. Raylı sistem yatırımı yapmasaydık. şu an çalışan otobüs sayımız 1250 yerine 3 bin olacaktı. Bunun hem trafikte hem de çevre kirliliğinde yarattığı etkiyi düşünün. Bir de otobüs işletmeciliği zarar eden bir işletme. Kamunun da sırtına yük biniyor”.

İzmir Büyükşehir Belediyesi
47089530_1674812275956336_5020748277180530688_n.jpg
47089530_1674812275956336_5020748277180530688_n.jpg (63.47 KiB) 103 kere görüntülendi
46847344_1674812705956293_3366018019368108032_n.jpg
46847344_1674812705956293_3366018019368108032_n.jpg (75.64 KiB) 103 kere görüntülendi
47069156_1674812575956306_5341089830291898368_n.jpg
47069156_1674812575956306_5341089830291898368_n.jpg (97.81 KiB) 103 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 7339
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: İZBAN - İzmir Banliyo Hattı

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 01 Oca 2019 20:24

Kent İçi Raylı Sistem Hatları 2019.png
Kent İçi Raylı Sistem Hatları 2019.png (11.9 KiB) 46 kere görüntülendi

Cevapla
  • Benzer Konular
    İstatistikler
    Son mesaj