İzmir Monoray Projesi

Cevapla
faruk gorez

İzmir Monoray Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Eki 2015 21:01

Türkiye’nin ilk monorayını Gaziemir’deki Fuar İzmir’e kurmayı planlayan İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2.2 kilometrelik hat ile 2 istasyon ve 3 vagonlu 3 tren seti için proje ihalesi yaptı. İhaleye 8 firma katıldı.
İzmir Büyükşehir Belediyesi, Türkiye’ye örnek olacak yeni bir projeyi yaşama geçirmek için düğmeye bastı. Geçtiğimiz Mart ayında hizmet vermeye başlayan ve kent fuarcılığı açısından büyük önem taşıyan Fuar İzmir’e ulaşımı kolaylaştıracak monoray sisteminin hattı, istasyonları ve tren setlerinin uygulama projelerinin elde edilmesi amacıyla danışmanlık hizmet alımı (proje) ihalesi gerçekleştirildi. İZBAN’a entegre olacak ve sadece Gaziemir’deki yeni fuar kompleksine ulaşımı sağlayacak 2.2 kilometrelik monoray sistemi, gidiş-dönüş çift hat olacak. Araç depolama ve bakım onarım tesislerinde kurulacak olan işletme kontrol merkezinden (OCC) işletilecek. Monoray trenler sürücüsüz işletilecek ama gerekirse manuel olarak da sürülebilecek.
8 firma katıldı
İzmir Banliyö Esbaş İstasyonu - Gaziemir Yeni Fuar Alanı (Fuar İzmir) arasında çift hatlı, 2 istasyonlu, 3 vagonlu 3 tren seti ve atölye binasını içeren “Monoray Projesinin Uygulama Projelerinin Hazırlanması” için gerçekleştirilen ön yeterlilik ihalesine Erka-As Proje Ve Araştırma İnş. Tur. Ve Tic. Ltd. Şti, Su-Yapı Müh Ve Müş. Aş. – Kmg Proje Müh. Müş. Bilişim Tek. Ltd. Şti. İş Ortaklığı, Prota Mühendislik Proje Dan. Hizm. A.Ş., Proyapı Mühendislik Müşavirlik A.Ş., Emay Uluslararası Mühendislik Ve Müşavirlik A.Ş., Arup Mühendislik Ve Müşavirlik Ltd. Şti - Boğaziçi Proje Mühen. Plan. Ve İnş. San. Tic. Ltd.Şti. İş Ortaklığı, Tekfen Mühendislik A.Ş., Aral Yapı İnşaat Turizm Reklamcılık Gıda San. ve Tic. A.Ş. olmak üzere 8 firma katıldı. İhale 3 aşamalı olarak gerçekleştiriliyor.
Modern ve konforlu
Yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN’ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi’ni keserek çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-çevreyolu paralelinden devam ederek Fuar İzmir’e ulaşacak. Monoray 2.2 kilometrelik gidiş-geliş çift hatlık güzergahta İZBAN ve yeni fuar alanı arasında kesintisiz ulaşım sağlayarak yolcu taşıyacak. Banliyö ve İzmir dışından hava yolu ile Yeni fuar kompleksine gelmek isteyen yolcular, İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra monoray sistemi ile Fuara ulaşabilecek. Ziyaretçiler, fuar dönüşünde de yine aynı sistemi kullanabilecek. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye’de ilk kez İzmir’de kurulmuş olacak.
Monoray nedir?
Kent içi ulaşım türlerinden biri olan monorayda vagonlar, mono yani tek bir ray üzerinde veya altında asılı şekilde hareket ederler. Toplu taşımacılıkta kullanılan ray sistemi, bir kolon üstüne oturtulan kirişler ve bu kirişlerin üzerinde bulunan raylar ile gidiş ve geliş aynı anda gerçekleştirilebilir. Bu sayede sefer sıklığı yolcu yoğunluğu dikkate alınarak işletilebilmekte ve sistemin verimliliği yolculuk talebine bağlı olarak arttırılabilmektedir.

faruk gorez

Re: Monoray Projesi - İzmir B.B.

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Eki 2015 21:04

10313013_749765335127706_4299649323132286499_n.jpg
10313013_749765335127706_4299649323132286499_n.jpg (88.36 KiB) 1091 kere görüntülendi
12115702_749765305127709_5006316912456435486_n.jpg
12115702_749765305127709_5006316912456435486_n.jpg (93.28 KiB) 1091 kere görüntülendi
12115852_749765315127708_4828070626767925889_n.jpg
12115852_749765315127708_4828070626767925889_n.jpg (68.66 KiB) 1091 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Monoray Projesi - İzmir B.B.

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Eki 2015 21:06

MONORAY ÖNEMLİ BİR PROJE OLACAK İZMİR İÇİN..

faruk gorez

Re: Monoray Projesi - İzmir B.B.

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Eki 2015 21:34

11254083_749765338461039_664793802995125429_n.jpg
11254083_749765338461039_664793802995125429_n.jpg (166.16 KiB) 1088 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Monoray Projesi - İzmir B.B.

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Oca 2016 09:46

Fuar İzmir’e “havalı” ulaşım geliyor
Türkiye’nin ilk monoray sistemini Fuar İzmir’e kurmak isteyen İzmir Büyükşehir Belediyesi, proje ihalesini de yaptı. 6 firmanın teklif verdiği ihalede en düşük rakam Tekfen Mühendislik’ten geldi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, geçtiğimiz Mart ayında hizmete açtığı Fuar İzmir’e ulaşımı kolaylaştıracak monoray sistemi için önemli bir adım daha attı. Monoray hattı, istasyonları ve tren setleri uygulama projeleri için danışmanlık hizmeti ihalesinde son aşama da geçilerek mali teklif zarfları açıldı.

6 firmadan teklif var
İzmir Banliyö Esbaş İstasyonu - Gaziemir Yeni Fuar Alanı (Fuar İzmir) arasında çift hatlı, 2 istasyonlu, 3 vagonlu 3 tren seti ve atölye binasını içeren “Monoray Projesinin Uygulama Projelerinin Hazırlanması” için gerçekleştirilen ihalenin son aşamasında Tekfen Mühendislik A.Ş., Arup Mühendislik Ve Müşavirlik Ltd. Şti - Boğaziçi Proje Mühen. Plan. Ve İnş. San. Tic. Ltd.Şti. İş Ortaklığı, Proyapı Mühendislik Müşavirlik A.Ş., Prota Mühendislik Proje Dan. Hizm. A.Ş., Emay Uluslararası Mühendislik Ve Müşavirlik A.Ş. ile Su-Yapı Müh Ve Müş. Aş. – KMG Proje Müh. Müş. Bilişim Tek. Ltd. Şti. İş Ortaklığı teklif verdi. İhalede en düşük teklif Tekfen Mühendislik A.Ş.’den geldi. İhalenin komisyon incelemesinden sonra sonuçlanacağı bildirildi.

Fuar İzmir’e özel ulaşım
İZBAN’a entegre olacak ve sadece Gaziemir’deki yeni fuar kompleksine ulaşımı sağlayacak 2.2 kilometrelik monoray sistemi, gidiş-dönüş çift hat olacak. Araç depolama ve bakım onarım tesislerinde kurulacak işletme kontrol merkezinden (OCC) işletilecek monoray trenleri sürücüsüz olacak ama gerekirse manuel olarak da sürülebilecek.
Yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN’ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi’ni keserek çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-çevreyolu paralelinden devam ederek Fuar İzmir’e ulaşacak. Monoray 2.2 kilometrelik gidiş-geliş çift hatlık güzergahta İZBAN ve yeni fuar alanı arasında kesintisiz ulaşım sağlayarak yolcu taşıyacak. Fuar İzmir kompleksine gelmek isteyen yolcular, İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra monoray sistemi ile Fuar alanına ulaşabilecek. Ziyaretçiler, fuar dönüşünde de yine aynı sistemi kullanabilecek. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye’de ilk kez İzmir’de kurulmuş olacak.

Monoray nedir?
Kent içi ulaşım türlerinden biri olan monorayda vagonlar, mono yani tek bir ray üzerinde veya altında asılı şekilde hareket ederler. Toplu taşımacılıkta kullanılan ray sistemi, bir kolon üstüne oturtulan kirişler ve bu kirişlerin üzerinde bulunan raylar ile gidiş ve geliş aynı anda gerçekleştirilebilir. Bu sayede sefer sıklığı yolcu yoğunluğu dikkate alınarak işletilebilmekte ve sistemin verimliliği yolculuk talebine bağlı olarak arttırılabilmektedir.
16097_20160120091724_1BASINMONORAY.jpg
16097_20160120091724_1BASINMONORAY.jpg (240.23 KiB) 947 kere görüntülendi
16097_20160120091724_111.jpg
16097_20160120091724_111.jpg (174.23 KiB) 947 kere görüntülendi
16097_20160120091724_2222.jpg
16097_20160120091724_2222.jpg (126.2 KiB) 947 kere görüntülendi
16097_20160120091724_4444.jpg
16097_20160120091724_4444.jpg (154.29 KiB) 947 kere görüntülendi
16097_20160120091724_BASINMONORAY.jpg
16097_20160120091724_BASINMONORAY.jpg (227.64 KiB) 947 kere görüntülendi
12573222_784229005014672_2036556793349578259_n.jpg
12573222_784229005014672_2036556793349578259_n.jpg (86.2 KiB) 947 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1869
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Monoray Projesi - İzmir B.B.

Mesaj gönderen erdemka38 » 20 Oca 2016 11:33

Haberi Projemturk.com'da da yayınladık; http://www.projemturk.com/haber/222/izm ... liyor.html

faruk gorez

Re: Monoray Projesi - İzmir B.B.

Mesaj gönderen faruk gorez » 14 Şub 2017 14:37

İzmir Monoray Projesi İçin ÇED Süreci Başladı :İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından projelendirilen ve Gaziemir ile Fuar İzmir’i birbirine bağlayacak olan Monoray projesi ile ilgili ÇED süreci başlatıldı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından ‘İzmir Banliyö ESBAŞ İstasyonu-Gaziemir Yeni Fuar Alanı Monoray Hattı’ projesinin hayata geçmesi ile ilgili olarak ilk adım atıldı. Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü tarafından monoray hattı projesi ile ilgili ÇED sürecinin başlatıldığını açıkladı.

Kasım ayında başlatılan dosya incelmesinde eksikliklerin tamamlanmasının ardından karar öncesi ÇED sürecinin başlatan Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ‘ÇED gerekli değildir’ kararı verirse monorayın ihalesine çıkılacak.

İZBAN’a entegre olacak olan ve sadece Gaziemir’deki yeni fuar kompleksine ulaşımı sağlayacak 2.2 kilometrelik monoray sistemi, gidiş-dönüş çift hat olacak. İki istasyonun olacağı monorayda 3 vagonlu 3 tren seti ile hizmet verilecek. Proje kapsamında inşa edilecek monoray hattı, bir metal hat yolundan ziyade, beton bir hat yoluna sahip olacak. Monoray sisteminde lastik tekerlekli, bindirme tipi monoray teknolojisi kullanılacak. İnşaat çalışmaları kapsamında her biri yaklaşık 10 metre x 6 metre ölçülerinde 89 adet viyadük ayağı inşa edilecek.

Araç depolama ve bakım onarım tesislerinde kurulacak olan işletme kontrol merkezinden (OCC) işletilecek. Monoray trenler sürücüsüz işletilecek ama gerekirse manuel olarak da sürülebilecek.

TÜRKİYE’DE İLK OLACAK
Yükseltilmiş kolonlara yerleştirilecek kirişler üzerinde çalışacak monoray sistemi, İZBAN’ın ESBAŞ istasyonundan başlayacak ve Akçay Caddesi’ni keserek çevreyolu-Gaziemir Kavşağı-çevreyolu paralelinden devam ederek Fuar İzmir’e ulaşacak. Banliyö ve İzmir dışından hava yolu ile yeni fuar kompleksine gelmek isteyen yolcular, İZBAN ile ESBAŞ istasyonuna geldikten sonra monoray sistemi ile Fuara ulaşabilecek. Ziyaretçiler, fuar dönüşünde de yine aynı sistemi kullanabilecek. Dünyanın gelişmiş kentlerinde örnekleri görülen monoray, Türkiye’de ilk kez İzmir’de kurulmuş olacak.

2020’DE HİZMETTE
Projenin inşaat çalışmaları etap etap sürdürülecek. Bu yıl başlanacak olan çalışmaların 2020 yılında tamamlanması hedefleniyor.

MONORAY NEDİR?
Kent içi ulaşım türlerinden biri olan monorayda vagonlar, mono yani tek bir ray üzerinde veya altında asılı şekilde hareket ederler. Toplu taşımacılıkta kullanılan ray sistemi, bir kolon üstüne oturtulan kirişler ve bu kirişlerin üzerinde bulunan raylar ile gidiş ve geliş aynı anda gerçekleştirilebilir. Bu sayede sefer sıklığı yolcu yoğunluğu dikkate alınarak işletilebilmekte ve sistemin verimliliği yolculuk talebine bağlı olarak arttırılabilmektedir.

Kaynak : www.egedesonsoz.com

Cevapla