İstanbul – Ankara Yeni YHT Hattı İle 70 Dakika

Cevapla
faruk gorez

İstanbul – Ankara Yeni YHT Hattı İle 70 Dakika

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Oca 2015 20:38

İstanbul – Ankara Yeni YHT Hattı İle 70 Dakika : Ankara – İstanbul illeri hak ettikleri yeni Yüksek Hızlı Tren hattına kavuşacak. Ankara – İstanbul YHT hattı bilindiği gibi bu sene tamamlandı ve hizmete girdi. Yolculuk süresi 3 saat 45 dakika. Eski tren yolu güzergahını takip ediyor Eskişehir – İzmit gibi bir çok şehirlere uğruyor ve 8-9 yerde duruyor. Daha önceki aynı konuda bir kaç yazımda belirttiğim gibi böyle bir uygulama Yüksek Hızlı Tren teknolojisinde yok. YHT denince ara durak olmaz ve iki merkez arasında kesintisiz seyreder.

Bu gerçek görülmüş ki, başka bir güzergahtan ve daha kestirme olarak ülkemizin bu en büyük iki şehrimizin bir birine bağlanması projelendirilmiş. Ara durak yok. Muhtemelen güzergah başka yerleşim merkezlerine uğratılmayacak. Yani Ankaradan kalkacak, İstanbula varacak.

Yolculuk süresi 70 dakika — İhale bu sene içinde ( 2015 ) yapılacak ve 2019 yılında işletmeye alınacak.

Vee hız saatte 350 km.
Ulaştırma Bakanı Lütfi Elvan, önümüzdeki dönemde İstanbul ile Ankara arasında yeni Hızlı Tren Hattı açılacağını belirterek, “2019’da Ankara-İstanbul arası 1 saat 10 dakika olacak” dedi.

Bakan Lütfi Elvan, yeni hızlı tren hatlarıyla ilgili açıklamalarda bulundu.Elvan, seyahat süresi şu anda 3 saat 45 dakika olan İstanbul ile Ankara arasında, yeni bir hat için 2015’te ihaleye çıkılacağını söyledi.Elvan, “2019 yılında Ankara ile İstanbul arasındaki yolculuk süresi 1 saat 10 dakika olacak” dedi.Hızlı trenin aradaki duraklarda durmayacağını belirten Elvan, trenin 350 kilometre hız yapacağını söyledi Bakan Lütfi Elvan, yeni hat için 4.5 milyar dolarlık yatırım öngördüklerini dile getirdi. ”
RAYHABER
istanbul-ankara-yeni-yht-hatti-ile-70-dakika.jpg
istanbul-ankara-yeni-yht-hatti-ile-70-dakika.jpg (31.84 KiB) 1355 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: İstanbul – Ankara Yeni YHT Hattı İle 70 Dakika

Mesaj gönderen faruk gorez » 15 Eki 2016 11:54

Ankara – İstanbul arasına yeni YHT hattı :Yatırım programına alınan ve 2030’da faaliyete başlaması beklenen projenin yatırım maliyetinin 14,5 milyar TL olacağı hesaplandı.

Türkiye’nin geçmişte kullandığı kamu yatırım finansman araçlarından biri olan gelir ortaklığı senedinin yüksek hızlı tren yatırımı için uygun bir alternatif olabileceği belirtildi. Kalkınma Bakanlığı tarafından yayınlanan bir uzmanlık tezinde, Ankara-İstanbul arasında inşa edilmesi yatırım programına alınan ve 2030’da faaliyete başlaması beklenen projenin, yatırım sürecinde toplam yatırım maliyetinin 14,5 milyar TL olacağı hesaplandı.

Buna bağlı olarak mevcut Ankara-İstanbul YHT gelirlerinin cari fiyatlarla 2017-2029 yılları arasında yılık 93,4 milyon TL’den başlayarak 228,5 milyon TL’ye çıkacağı ve toplamda 1,9 milyar TL gelirin söz konusu olacağı; bu gelire bağlı bir senedin satılmasıyla elde edilecek gelirin de projenin yatırımın yüzde 28’inin öz kaynakla yapılabileceği belirtildi… Çalışmada, özellikle kamu demiryolu yatırımlarında gelir ortaklığı senedinin bir finansman aracı olarak işlevsel görüldüğü kaydedildi.

Halil Gülnar tarafından hazırlanan uzmanlık tezi, Kalkınma Bakanlığı tarafından yayınlandı. Tezde, Ankara-İstanbul arasındaki mevcut hızlı tren hattının belirli şartlar altında yolcu miktarı ve gelirine yönelik projeksiyon yapıldı ve buna bağlı, yeni inşa edilecek ve 2030’da işletmeye alınacak Ankara- İstanbul hızlı tren hattının finansmanında kullanıp kullanılamayacağı test edildi. Buna göre, 3 milyar 763 milyon euro bedelli projenin yüzde 71,9’unun Avrupa Yatırım Bankası tarafından kredi olarak alınacağı, kalan kısmın da özkaynak olarak sağlanacağı tahmini altında, özkaynak yatırımının gelir ortaklığı senediyle finanse edilmesi halinde olasılıklar hesaplandı. Çalışmada. baz senaryoya göre, 2017-2029 yılları arasında mevcut hattan cari fiyatlarla 1 milyar 924 milyon TL, bugünkü değere göre (sabit) ise 1 milyar 263 milyon TL gelir tahmini yapıldı. Yolcu sayısının ise 2017’de 11 milyon 213 bin kişiden, yıllar içinde artarak 2029 yılında 18 milyon 735 bin kişiye ulaşacağı öngörüldü.

ÖZKAYNAKLARDAN KARŞILANACAK KISMIN FİNANSMAN MALİYETİ 306 MİLYON TL

Bu senaryo altında, özkaynaklardan karşılanması gereken yıllık tutarın 2017’de 241 milyon TL’den başlayarak, 2029’da 397 milyon TL’ye ulaşacağı toplamda da 4 milyar 105 milyon TL olacağı belirlendi.
Bunun da toplam finansman maliyetinin 306 milyon 649 bin TL olduğu vurgulandı.
rayhaber


Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10611
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: İstanbul – Ankara Yeni YHT Hattı İle 70 Dakika

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 14 Ağu 2019 20:46

İstanbul'a hızlı tren müjdesi!
Mzk4ODQ5Nz-istanbula-hizli-tren-mujdesi.jpg
Mzk4ODQ5Nz-istanbula-hizli-tren-mujdesi.jpg (38.46 KiB) 436 kere görüntülendi
Çinli bir şirket, Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerine inşa edilecek, Sakarya’ya kadar uzanacak “hızlı tren” standardındaki hat için Ankara’yla görüşmeye başladı.



Ankara’da, İstanbul’un yük ve yolcu taşımacılığını ilgilendiren önemli bir proje için çalışmalar devam ediyor. Çinli bir şirket, TCDD ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla kamuoyunda ses getirecek dev bir proje için görüşüyor.



HaberTürk'ten Olcay Dilek'in haberine göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, İstanbul’da özel sektör tarafından yapılan ve işletilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nde, bir gidiş bir geliş, demiryolu için yer ayırmıştı. Ankara’da yürütülen görüşmelerin odağını, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne döşenecek raylı sistem oluşturuyor.


Projeye göre, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne bir gidiş bir geliş “hızlı tren” standardında hat inşa edilecek. Proje, Anadolu yakasında Akyazı'ya kadar uzanacak ana hatla birleşecek. Demiryolu hattı, limana kadar uzanacak. Böylece, deniz ve demiryolu bağlantısı kurulacak. Avrupa yakasında Halkalı'ya kadar uzanacak. Ayrıca hat Halkalı-Kapıkule demiryoluyla birleşecek.

ÇİNLİLER TALİP
Çinli bir şirket, söz konusu projeye talip oldu. Bu amaçla Ankara’yla görüşmeye başladı. Bu Şirketin, projenin finansmanında da yer alması bekleniyor. Görüşmeler sürdüğü için şirket adı belirtilmedi. Çinli şirketin, bu konuda son derece istekli olduğunu belirten kaynaklar, projeye talip olan şirketin finansmanda da yer alacağını söyledi.

Kaynak : Emlakkulisi

Cevapla