Ankara - Kapadokya Yht Hattı - Ankara Kayseri 2.Yht Hattı

Cevapla
faruk gorez

Ankara - Kapadokya Yht Hattı - Ankara Kayseri 2.Yht Hattı

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Kas 2016 11:53

800 milyon dolarlık Kapadokya treni için YİD modeli önerisi

800 milyon dolarlık 'Kapadokya treni' için 'YİD' modeli önerisi

Oktay ENSARİ/KAYSERİ, (DHA)- TÜRK, Japon ve İspanyol konsorsiyum tarafından 800 milyon dolar bütçeli, Ankara-Kırıkkale-Kırşehir-Nevşehir ve Kayseri arasında her 15 dakikada karşılıklı Yüksek Hızlı Tren (YHT) için Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 'Kapadokya Treni' adı altında 'Yap-işlet-devret' modeli (YİD) ile yatırım önerildi. Bu özel yatırım aynı zamanda Karadeniz- Akdeniz demiryolu bağlantısını gerçekleştirecek.
Güneş ve rüzgar enerjisi, çelik ve AVM sektörlerinde faaliyet gösteren ve İran ile 40 yıldan bu yana ticari işbirliği içinde olan Kayserili Çıkrıkçıoğlu Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Çıkrıkçıoğlu tarafından ihale yapılması ardından 36 ayda tamamlanması planlanan ‘Kapadokya Treni' aynı zamanda Samsun’a kadar uzanarak, demiryollarında Kuzey-Güney hattını oluşturacak. Karadeniz’den kalkan bir tren, Ankara- Delice, Kırşehir, Hacıbektaş, Nevşehir ve Kayseri güzergahından Niğde veya Aksaray üzerinden Adana’ya kadar gidecek. Böylece, demiryolu tarihinde ilk kez, Kuzey-Güney aksı birleştirilmiş olacak.
Projenin Cumhurbaşkanı, Başbakan, Ulaştırma, Kalkınma ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na da sunulduğunu belirten Kapadokya Yüksek Hızlı Tren Yatırım ve İşletmecilik A.Ş. Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Genel Müdürü Samet Koç, bakanlığın başarıyla uyguladığı YİD modeli projelere, yeni ve 'Yüksek Hızlı Tren' gibi Türkiye’nin ekonomik anlamda büyümesinde önem arz eden bir sektöre yatırım yapacak olmanın heyecanını yaşadıklarını söyledi. Koç, Kapadokya treni hakkında şunları söyledi:

"Ankara-Kayseri YHT Projesi, Ankara-Sivas arası YHT hattı üzerinde Yerköy’den ayrılarak Kayseri’ye kadar 158 km uzunluğunda bir güzergah olarak planlanmıştı. Uluslararası tecrübeye sahip Arcadis firması ve İTÜ'den ulaştırma alanında uzman hocalarımızla yapmış olduğumuz güzergah ve fizibilite çalışmaları sonrasında, bu güzergaha talebin yüksek olmadığına ve YİD modelinde başarılı olunamayacağı sonucuna vararak alternatif güzergahlar konusunda etütler yaptık. Demiryolu bağlantısı olmayan; ancak 4 mevsim yüksek yolcu talebi olan, ülkenin önemli turizm noktaları ile yoğun nüfuslu yerleşimlerine ek olarak Hacıbektaş, Nevşehir ve Kırşehir’in de dahil edildiği yeni güzergahlar belirledik. Ankara-Kayseri YHT Projesi, Delice-Yerköy-Kayseri arası 222, Delice-Kırşehir- Nevşehir-Kayseri arası ise 232 kilometre olarak planlandı. Ankara-Kayseri YHT Projesi için, Yerköy yerine Delice’de bulunan ve Samsun hattına ayrılan makastan Nevşehir ve Kırşehir’e, oradan da Samsun’a ulaşım imkanı sağlanmış olacaktır. Ayrıca, bu demiryolu hizmeti ile, yolculuk talebi yoğun olan ve çok önemli turizm noktalarımız olan Kırşehir, Nevşehir ve Hacıbektaş’ın kalkınmasına da destek verilmiş olacaktır. Avantaj olarak nitelendirdiğimiz bu plan, Yerköy’den ayrılan güzergaha oranla, Delice’den ayrılması durumunda yalnızca 10 kilometrelik bir artış ile hayata geçmiş olacaktır. Bu artış ufak, ama faydası oldukça büyüktür. 232 kilometre uzunluğundaki proje bedelimiz, toplamda; ilk keşif bedeli olarak 800 milyon dolar olarak öngörülmüştür. Bu miktar, yol altyapısı 250 kilometre/ saat hıza göre tasarlanmış olup 8-10 tren seti alımı yapılmasını da gerekli kılmaktadır."


"2019 YILI CUMHURİYET BAYRAMINA YETİŞEBİLİR"
Samet Koç, 1.5 yıldan bu yana çalışma yaptıklarını Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın Hollanda firması tarafından hazırlanan projeye sıcak baktığını, 49 yıllığına 'YİD' modeliyle gerçekleştirilecek Kapadokya treni için Çıkrıkçıoğlu Grup yönetim kurulu başkanı, aynı zamanda TİM Başkanvekili ve Abdullah Gül Üniversitesi (AGÜ) Vakıf Başkanı Kayserili işadamı Mustafa Çıkrıkçıoğlu’nun, konuyu Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binalı Yıldırım’a götürdüğünü söyledi. Koç, "Türk, Japon ve İspanyol konsorsiyumu tarafından ortak gerçekleştirilelecek proje, en kısa sürede ihaleye çıktığı takdirde hedef olarak 2019 yılında 29 Ekim Cumhuriyet bayramında, vatandaşlarımızı Kapadokya trenine bindirmeyi hedefliyoruz" dedi.

KAPADOKYA TRENİ GÜZERGAHI
Delice-Kayseri hattı 232 kilometre uzunluğunda inşa edilecek. Kırşehir-Hacıbektaş̧ ve Nevşehir nüfus bölgelerinden geçerek, Kayseri’ye ulaşıyor. Hazine kaynağı kullanılarak yapılması planlanan Delice- Kayseri hattı ise 220 kilometre uzunluğunda olup, yalnızca Yerköy ilçesini kapsıyor. Proje Nevşehir doğrultusunda inşa edilecek olursa Antalya-Nevşehir-Kırşehir kuşak (kavşak) bağlantısı ile Tü̈rkiye’nin en önemli aktarma merkezi oluyor. Proje kapsamında güzergah üzerinde mevcut karayolu erişimlerini sağlamak için yaklaşık 90 üstgeçit, 70 altgeçit, küçü̈k dere ve yan derelerin güzergaha isabet eden kesimlerinde 367 menfez planlanlanıyor. Toplam uzunluğu 6 bin 300 metre olacak 2 tünel ve toplam uzunluğu 9 bin 955 metre köprü ve viyadük inşa ediliyor.
file.jpg
file.jpg (151.82 KiB) 714 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Ankara - Kapadokya Hızlı Tren Hattı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 07 Ara 2016 20:23

file.png
file.png (108.33 KiB) 704 kere görüntülendi
file.png
file.png (89.5 KiB) 704 kere görüntülendi
file.png
file.png (39.71 KiB) 704 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Ankara - Kapadokya Hızlı Tren Hattı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Şub 2017 23:51

http://kapadokyatren.com/

Proje Hakkında

Ulaştırma Bakanlığı’nın başarıyla uyguladığı “YİD (Yap-İşlet- Devret) Modeli” projelere, yeni ve “Yüksek Hızlı Tren” gibi Türkiye’nin ekonomik anlamda büyümesinde önem arz eden bir sektöre yatırım yapacak olmanın heyecanını yaşıyoruz.
Ankara-Kayseri YHT Projesi, Ankara-Sivas arası YHT hattı üzerinde Yerköy’den ayrılarak Kayseri’ye kadar 158 km uzunluğunda bir güzergâh olarak planlanmıştı. Uluslararası tecrübeye sahip Arcadis firması ve İ.T.Ü’ den ulaştırma alanında uzman hocalarımızla yapmış olduğumuz güzergah ve fizibilite çalışmaları sonrasında, bu güzergaha talebin yüksek olmadığına ve YİD modelinde başarılı olunamayacağı sonucuna vararak alternatif güzergahlar konusunda etütler yaptık.

Bu kapsamda, demiryolu bağlantısı olmayan; ancak dört mevsim yüksek yolcu talebi olan, ülkemizin önemli turizm noktaları ile yoğun nüfuslu yerleşimlerine ek olarak Hacıbektaş, Nevşehir ve Kırşehir’in de dahil edildiği yeni güzergahlar belirledik:

Ankara-Kayseri YHT Projesi:
Delice – Yerköy – Kayseri Arası: 222 km
Delice – Kırşehir – Nevşehir – Kayseri Arası: 232 km

Sonuç olarak Ankara-Kayseri YHT Projesi için, Yerköy yerine Delice’de bulunan ve Samsun hattına ayrılan makastan Nevşehir ve Kırşehir’e, oradan da Samsun’a ulaşım imkanı sağlanmış olacaktır. Ayrıca bu demiryolu hizmeti ile yukarıda da belirtildiği gibi, yolculuk talebi yoğun olan ve çok önemli turizm noktalarımız olan Kırşehir, Nevşehir ve Hacıbektaş’ın kalkınmasına da destek verilmiş olacaktır.

Dikkat edilmesi gereken nokta ise şudur: Avantaj olarak nitelendirdiğimiz bu plan, Yerköy’den ayrılan güzergaha oranla, Delice’den ayrılması durumunda yalnızca 10 km’lik bir artış ile hayata geçmiş olacaktır. Bu artış ufak, ama faydası oldukça büyüktür.

232 km uzunluğundaki proje bedelimiz, toplamda; ilk keşif bedeli olarak 2,4 milyar TL olarak öngörülmüştür. Bu miktar, yol alt yapısı 250 km/saat hıza göre tasarlanmış olup 8-10 adet tren seti alımı yapılmasını da gerekli kılmaktadır.

Samet KOÇ - Kentsel Sistemler ve Ulaştırma Yöneticisi Genel Md. Kapadokya Yüksek Hızlı Tren Yatırım ve İşletmecilik A.Ş.

Gar ve İstasyonlar

Ankara - Kayseri YHT projesi kapsamında kullanılacak ve yeni yapılacak gar ve istasyon bilgileri ile Kayseri'ye yapılması planlanan demiryolu bakım ve onarım merkezi ile ilgili bilgileri bu sayfada bulabilirsiniz.

Kapadokya Yüksek Hızlı Treni projesi ile birlikte toplamda 600 kişiye istihdam sağlanacaktır.

Kapadokya YHT Teknik Özellikleri

Talgo şirketinin son inovasyon ve geliştirme sürecinin ürünü olan AVRIL, yüksek hızlı, hafif ve bağımsız tekerleklere sahip yüksek teknoloji ürünü bir trendir.

Dış Özellikler :
• Ünlü tasarım firması Pininfarina tarafından en verimli Optimum aerodinamiklere sahip olacak şekilde tasarlanmıştır.

Tek vagonda maksimum kapasite için dizayn edilmiştir.

Eşşiz bir çözüm:
• 320 cm. vagon genişliği: Geniş iç mekan ve yüksek konfor
• 3+2 oturma grupları (turist sınıfı): Yüksek esneklik

Bireysel yolcular
Çiftler
Üçlü gruplar
Dörtlü aile veya gruplar
Altılı aile veya gruplar

https://www.youtube.com/watch?v=FCBjBftY_Kg

faruk gorez

Re: Ankara - Kapadokya Hızlı Tren Hattı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 10 Şub 2017 23:52

http://kapadokyatren.com/proje/
Kapadokya Yht (2).png
Kapadokya Yht (2).png (286.41 KiB) 663 kere görüntülendi
Güzergah Bilgisi

Delice-Kayseri hattı 232 km uzunluğunda inşa edilecektir, Kırşehir-Hacıbektaş ve Nevşehir nüfus bölgelerinden geçerek Kayseri’ye ulaşmaktadır. Hazine kaynağı kullanılarak yapılması planlanan Delice- Kayseri hattı ise 220 km uzunluğunda olup yalnızca Yerköy ilçesini kapsamaktadır. Ayrıca proje Nevşehir doğrultusunda inşa edilecek olursa Antalya-Nevşehir-Kırşehir kuşak (kavşak) bağlantısı ile Türkiye’nin en önemli aktarma merkezi olacaktır.

Proje kapsamında güzergah üzerinde mevcut karayolu erişimlerini sağlamak için yaklaşık 90 üst geçit, 70 alt geçit planlanmaktadır. Küçük dere ve yan derelerin güzergaha isabet eden kesimlerinde 367 menfez planlanmaktadır. Toplam uzunluğu 6300 m. olacak iki tünel ve toplam uzunluğu 9955 m. köprü ve viyadük inşa edilecektir.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Ankara - Kapadokya Yht Hattı - Ankara Kayseri 2.Yht Hattı

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 20 Mar 2018 16:33

29468779_1605635062856006_3902063019897131193_n.jpg
29468779_1605635062856006_3902063019897131193_n.jpg (186.2 KiB) 145 kere görüntülendi
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Ahmet Arslan ile görüşmemizin ve Belsin-Şehir Hastanesi Tramvay Hattı’nın protokolünü imzalamamızın ardından şehrimizin demiryolları projeleriyle ilgili temaslarda bulunduk. TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın ve TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Veysi Kurt’u ziyaret ederek şehrimize yapılacak olan Yeni Gar Binası, Banliyö Hattı ve Araçları, Ankara-Kayseri Hızlı Tren Hattı, Şehir İçinde Kalan Demiryolu Geçitleri, Lojistik Köy ve Serbest Bölge ile Demiryolu Bağlantısı gibi şehrimizi ilgilendiren tüm projeleri görüştük.

Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa ÇELİK


Mustafa Çelik Başkan Kayseri Kapadokya Hızlı Tren Hattı ile ilgili de bir görüşme yaptı muhtemelen , Kayseri için bu hat çok önemli Kayseri'nin Ankara - İstanbul Bağlantısı için 2.bir hat burası ve bu hat kırşehir aksaray hattı zaten yapılacağından yine yapım süreci ile ilgili çalışmalaır devam eden Kayseri - Antalya hattı bu hat ile birbirine çok yakın bir alandan geçecek arada ki alanda plan ve projelendirmesi yapılıp hayata geçmeli , Kayseri ve bölgesi için çifte kazanç olur ..

başta seyahat turizm eğitim sağlık ticaret ve sanayi (lojistik) amaçlı , arz ederiz...

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 923
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Ankara - Kapadokya Yht Hattı - Ankara Kayseri 2.Yht Hattı

Mesaj gönderen Uygar » 20 Mar 2018 16:44

Hayırlı olsun. YHT olan yerlere ulaşım hızlanır. Ulaşım süreleri otobüsle ulaşıma göre yaklaşık 3 kat daha hızlı

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5696
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Ankara - Kapadokya Yht Hattı - Ankara Kayseri 2.Yht Hattı

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 20 Mar 2018 16:48

Bu hat ile Nevşehir ve Niğde merkezi de Hızlı Tren Hattına kavuşacak ...

kayseri - niğde - ulukışla hattında elektrifikasyon çalışmalarının ilk hattı tamamlandı , 2023 yılına kadar 2.demiryolu hattınınde devre'ye alınması hedefleniyor ...

Cevapla