Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı DemirYolu Projesi

Cevapla
faruk gorez

Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı DemirYolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Nis 2017 12:25

Aksaray’ın Yükleri Hızlı Demiryoluyla Mersin’e Taşınacak


Aksaray’ın Yükleri Hızlı Demiryoluyla Mersin’e Taşınacak : TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, Aksaray-Ulukışla Hızlı Demiryolu projesindeki çalışmaları yerinde inceledi.

Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı Demiryolu projesinin Aksaray-Ulukışla kesimindeki devam eden çalışmaları yerinde inceleyen Apaydın, incelemelerinin ardından Aksaray Valisi Aykut Pekmez’i makamında ziyaret ederek, çalışmalar hakkında bilgi verdi.

“YILSONUNDA İLK KAZMAYI VURMAYI HEDEFLİYORUZ”

Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) arasında Hızlı Demiryolu projesini yürüttüklerini hatırlatan Apaydın, söz konusu demiryolu hattının Ulukışla kesiminde proje çalışmalarına başlandığını ve koridorun netleştiği bildirdi. Apaydın, Aksaray’ın bağlantısının Çakmak’tan yapılacağını ve sondaj çalışmalarının devam ettiğini söyleyen Apaydın, söz konusu kesimde yıl içinde yapım ihalesine çıkmayı, yılsonunda da ilk kazmayı vurmayı hedeflediklerini kaydetti.

Yapımı planlanan hızlı demiryolu üzerinde hem yolcu hem de yük taşınacağına işaret eden TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, “Aksaray-Ulukışla arasında hem yolcu hem de yük taşımacılığı birlikte yapılacak. Aksaray OSB’ye yaklaşık 8,5 km uzunluğundaki bir hat ile demiryolu bağlantısı sağlanarak, buradaki yükleri Mersin’e indirmiş olacağız.” şeklinde konuştu.

faruk gorez

Re: Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı DemirYolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 31 Tem 2017 15:18

Kırşehir-Aksaray Demiryolu Etüt, Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmet Alımı T.C DEVLET DEMİRYOLLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Kırşehir-Aksaray Demiryolu (Altyapı, Üstyapı, Elektromekanik) Etüt, Proje, Mühendislik ve Danışmanlık Hizmet Alımı danışmanlık hizmeti işi için, yeterli tecrübeye sahip adaylar teklif vermek üzere ön yeterlik başvurusuna davet edilmektedir. Ön yeterlik değerlendirmesi sonucu yeterliği tespit edilenler arasından ön yeterlik şartnamesinde belirtilen kriterlere göre sıralanmak suretiyle kısa listeye alınarak teklif vermeye davet edilecek isteklilerin katılımıyla 4734 sayılı Kanunun 5 inci bölümünde yer alan hükümlere uygun olarak belli istekliler arasında ihale usulü ile ihale edilecektir. [ 199 more words ]

http://www.rayhaber.com/…/ihale-ilani-k ... ksaray-dem…/

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5173
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı DemirYolu Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 15 Oca 2018 22:57

Samsun-Merzifon-Çorum-Kırıkkale(Delice)-Kırşehir-Aksaray-Ulukışla-Yenice-Adana-Mersin Yeni Demiryolu Projesi(Kuzey-Güney Koridoru)

http://www.tcdd.gov.tr/content/96
26238893_141432656531624_4585467144862515459_n.jpg
26238893_141432656531624_4585467144862515459_n.jpg (96.87 KiB) 256 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5173
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı DemirYolu Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 17 Oca 2018 14:02

Hızlı Tren Projesi Aksaray’a Hayırlı Uğurlu Olsun


Aksaray’ın da içinde bulunduğu Hızlı Tren projesi ile Kırıkkale, Yozgat-Yerköy, Kırşehir, Aksaray, Niğde-Ulukışla illeri birbirine bağlanıyor.

Geçtiğimiz nisan ayında, TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, “Demiryolu ile ilgili sondaj çalışmaları devam ediyor. Yapım ihalesinin ardından yılsonuna doğru proje, ilk kazmanın vurulması ile başlayacak.” demişti. Çalışmaları tamamlanan Hızlı Tren projesi yatırım programına alındı.

Ak Parti İl Başkanı Hüseyin Altınsoy yapmış olduğu açıklamasında Hızlı Tren Projesi Aksaray’a, ülkemize hayırlı uğurlu olsun, dedi.

Başkan Altınsoy, “Grup Başkanvekili İlknur İnceöz, Milletvekilleri Cengiz Aydoğdu, Mustafa Serdengeçti ve Belediye Başkanımız Haluk Şahin Yazgı ile birlikte ortak bir çalışma yaparak Hızlı Tren Projesi için çalışmalarımızı başlatmıştık. Kırıkkale, Yozgat, Kırşehir, Aksaray ve Niğde illerini ilgilendiren Hızlı Tren projesi yatırım programına alındı. Projeye ek olarak Organize Sanayi Bölgesi’ne (OSB) 8 kilometrelik bağlantı yapılarak, OSB’nin yükleri Mersin limanına indirilecek.

Projede emeği geçen Grup Başkanvekilimiz İlknur İnceöz, Milletvekillerimiz Cengiz Aydoğdu, Mustafa Serdengeçti, Belediye Başkanımız Haluk Şahin Yazgı, Önceki Dönem Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanımız Ali Rıza Alaboyun, Önceki Dönem Milletvekillerimiz Ruhi Açıkgöz, Ahmet Yaşar ve Nevzat Palta beylere de teşekkür ediyor, şükranlarımız sunuyoruz.

Proje, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın talimatları ile Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından hayata geçirilecek. Yozgat, Kırşehir, Aksaray ve Niğde illeri birbirine Hızlı Tren ağı ile birbirine bağlanacak. Şehrimize ve Ülkemize hayırlı uğurlu olsun. ifadelerinde bulundu.

http://www.rayhaber.com/2018/01/hizli-t ... rlu-olsun/

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5173
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı DemirYolu Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 27 Oca 2018 19:35

Akdeniz ve Karadeniz demiryoluyla bağlanıyor
Bakan Elvan, "Mersin Limanını Samsun Limanına kadar bağlayacak olan bir hattın ilk adımı olan Aksaray-Ulukışla hızlı tren demiryolu hattının yapımını yatırım programına aldık" açıklamasını yaptı.
Akdeniz ve Karadeniz demiryoluyla bağlanıyor
400494.jpg
400494.jpg (64.27 KiB) 227 kere görüntülendi
Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, demiryolu çalışmalarında bu yıl yeni bir çalışmayı yatırım programlarına aldıklarını ifade ederek, Mersin Limanını Samsun Limanına kadar bağlayacak hat için ilk adımın atıldığını duyurdu.

Bakan Elvan, Mersin'de düzenlenen "Kıtalararası Lojistik Üssü Türkiye" konulu toplantıya katıldı. Divan Otel'de gerçekleşen toplantıya Bakan Elvan'ın yanı sıra Mersin Valisi Ali İhsan Su, MÜSİAD Genel Başkanı Abdurrahman Kaan, iş adamları ile protokol üyeleri katıldı.

Toplantıda konuşan Bakan Elvan, teması lojistik olan bu toplantının Mersin'de düzenlenmesinin son derece anlamlı ve önemli olduğunu söyledi.

'Bir Kuşak Bir Yol Projesi' kapsamında Bakü-Tiflis-Kars projesinin devamı niteliğindeki Kars-İstanbul demiryolu bağlantısının orta koridorun en önemli ayağını oluşturduğu dile getiren Elvan'ın konuşmasından satır başları şöyle:

Marmaray ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden Türkiye üzerinden Avrupa'ya ulaşması planlanan çalışmalarda, projenin Türkiye bölümünü inşallah en kısa sürede tamamlayacağız. Bu projenin kara ayağının yanı sıra deniz ayağıyla ilgili de gerekli tedbirleri alıyoruz.

Akdeniz 3 kıtanın düğüm noktasıdır ve çok özel bir öneme sahiptir. Bu ticaret yollarının merkezinde bulunan Mersin, transit yük potansiyelini artırıp, Mersin'i bölgesel ve küresel bir aktarma merkezi haline getirmek amacıyla çalışmalarımıza yoğun bir şekilde devam ediyoruz. Özellikle ulaşım alt yapısının daha da güçlendirilmesi Mersin'in Türkiye'nin en önemli lojistik merkezlerinden bir haline gelmesinde önemli katkı sağlayacaktır.

Şu anda Mersin'i bizim doğu-batı koridorumuza demiryolu hattıyla bağlama noktasında yoğun bur çaba sarf ediyoruz. Konya-Kahraman yüksek hızlı tren hattı önümüzdeki günlerde açılacak. Kahraman-Ulukışla arasındaki demiryolu yapımları devam ediyor. Bu hattı ayrıca Mersin'e bağlayacağız. Mersin'den çıkan bir hızlı tren Kahraman-Konya-Ankara ve oradan İstanbul'a ulaşabilecek. Başka bir yolda Mersin'den çıkan tren Karaman, Konya oradan Afyon ve oradan da İzmir'e ulaşabilecek. Yani Türkiye'nin her yerine ulaşabilme imkanına kavuşabileceğiz.
Akdeniz ve Karadeniz bağlanıyor

Bu yıl yeni bir çalışma daha yaptık. Yine Mersinimizi kuzeye bağlayan bir demiryolu hattını yatırım programına aldık. Yani Mersin limanını Samsun Limanına kadar bağlayacak olan bir hattın ilk adımı olan Aksaray-Ulukışla hızlı tren demiryolu hattının yapımını yatırım programına aldık. Dolayısıyla hem doğu-batı ekseninde hemde kuzey-güney ekseninde hızlı tren demiryolu hatlarımızı oluşturmuş olacağız.

Lojistiğin Türkiye'de en önemli ve geleceği parlak olan sektörlerin başında geldiğini vurgulayan Elvan, "Firmalarımızın verimliliğinin artırılması, girdi maliyetlerinin azaltılması ve böylece küresel ölçekte daha etkin bir rekabet gücünü elde edebilmesine imkan sağlayan lojistik faaliyetler, ekonomik değer zinciri içerisinde hayati bir öneme sahip. Önümüzdeki dönem ulaştırma sistemlerinin ve lojistik faaliyetlerinin çok daha verimli olmasını zorunlu kılıyor. Geleceğin dünyasında rekabet için önem arz eden 3 temel alan olduğunuz düşünüyorum. Bunlardan bir tanesi yenilikçi bir yaklaşım, yenilikçi bir ürün ortaya koyabilmek. İkincisi mevcut sanayi tesislerimizin dijitalleşmesinin ve dijital dönüşümün sağlanması. Üçüncüsü ise lojistik. Bir ürünün kaliteli üretilmesi önemli ama tek başına değil. Bir ürünün üretildikten sonra en hızlı şekilde ve en düşük maliyetle güvenilir, öngörülebilir şekilde tüketiciye ulaştırılması da önem arz ediyor" şeklinde konuştu.

Hedef 2023 yılında ilk 15 ülke

Lojistiğin bütüncül bir yaklaşımla ele alınması gerektiğinin altını çizen Elvan, "Lojistik maliyetlerine bakıldığında özellikle geri kalmış ülkelerde veya az gelişmiş ülkelerde milli gelire orana yüzde 20-25 olduğunu görüyoruz. Gelişmiş ülkelere baktığımızda bunun yüzde 10 seviyesinde olduğunu görüyoruz. Türkiye'de ise bu oran yüzde 13. Dolayısıyla bizim bu maliyetleri daha da aşağı çekmemiz gerekiyor. Türkiye'deki lojistik sektörü büyüklüğüne baktığımızda aşağı yukarı 300 milyar dolarlık bir hacmi, büyüklüğü olduğunu görüyoruz. Bunun 150 milyar liralık kısmını lojistik sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin yaptığını görüyoruz. Kalan yüzde 50'si ise üreticinin lojistik faaliyetle uğraştığını görüyoruz. Bu şunu gösteriyor ki ülkemizde lojistik sektörünün daha fazla profesyonel yapılması ve daha da gelişmesi gerektiği ortaya çıkıyor. 2016 yılında yayınlanan Dünya Bankası endeksine göre 160 ülke arasında Türkiye lojistik sektöründe 34'üncü sırada yer alıyor. Sıralamada ön sıralardayız ama bu bizim için yeterli değil. Lojistik sektöründe inşallah 2023 yılında ilk 15 ülke arasında yer alacağız" ifadelerini kullandı.

Artık yeşil ve tersine lojistik kavramlarının da dünya gündeminde yer almaya başladığını kaydeden Elvan, "Yeşil lojistik ürünlerin müşteriye ulaşmasından önceki ham madde tedarikinden üretime, paketlemeye, taşımaya ve depolamaya kadar olan faaliyetlerin yanı sıra atıkların geri dönüşümü ve tekrar kullanımını kapsıyor. Tersine lojistik dediğimiz kavram ise tüketim noktasından gönderilen ürünlerin geri kazanımı, yeniden üretimi veya bertaraf edilmesi için üretici tarafından sistematik olarak kabul edilme süreci olarak adlandırıyor. Bu kavramları önümüzdeki günlerde kapsamlı olarak tartışacağız. Tersine lojistik ile enerji gereksinimi üretim sürecinde yüzde 85'e kadar azaltılabilmektedir. Ayrıca yeniden üretilen ürünler yüzde 30-40 oranında daha düşük bir fiyatla üreticiye sunulabiliyor" dedi.

Lojistiği ulaştırmadan ayırmanın mümkün olmadığının altını çizen Elvan, sözlerine şöyle devam etti:

"Ulaştırma yatırımlarında temel bazı önceliklerimiz var. Bunlardan birisi kuzey-güney, doğu-batı koridorunun bir an önce tamamlanması. Bu noktada çok yoğun çalışmalar yürütülüyor. İnşallah önümüzdeki bir kaç yıl içerisinde bu koridorlarda yapılan karayolları alt yapısı itibariyle tamamlamayı hedefliyoruz. Yine kombine yük taşımacılığının daha da geliştirilmesi yer alıyor. Bir diğer önemli olan demiryoluyla deniz yolu paylarının daha fazla artırılması. Bir diğer önemli konu ise organize sanayi bölgelerimizin demiryolu bağlantılarının yapılması. Kombine taşımacılığının geliştirilmesi doğrultusunda planlanan 21 lojistik merkezden 8 tanesini işletmeye açtık. Diğer bölgelerde çalışmalar devam ediyor. Halihazırda demiryolu şebekesinde 10 adedi organize sanayi bölgesi bağlantısı olmak üzere toplam 358 kilometre uzunluğunda, 229 adet iktisat hattı mevcut. Ülkemiz Asya ve Avrupa transit taşımacılığında birçok ulaştırma şebekesi ve koridoru içerisinde kilit konumdadır. Eskiden üretim batıda yapılıyordu ama şimdi artık üretim doğuya kaydı. Ulaşım bu yüzden çok önemli. Bizim de ulaşım, lojistik ve bağlantılar konusuna çok önem vermemiz gerekir. Türkiye potansiyelini doğru kullandığı zaman Türk lojistik firmaları tarafından bu koridorlarda çok önemli ticari ilişkiler içerisine girebilir. Ülkemizin önünde bir fırsat penceresi var."

Kaynak: İHA

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 5173
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı DemirYolu Projesi

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 21 Mar 2018 18:41

Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesi 2018 Yatırım Programı’na Alındı


AK Parti Grup Başkanvekili ve Aksaray Milletvekili İlknur İnceöz, Aksaray Ulukışla Demiryolu Projesi’ne ilk kazmanın vurulmasına sayılı günler kaldığını açıkladı.

AK Parti Grup Başkanvekili ve Aksaray Milletvekili İlknur İnceöz, Aksaray Ulukışla Demiryolu Projesi’ne ilk kazmanın vurulmasına sayılı günler kaldığını açıkladı. Ulaştırma Denizcilik ve Habercilik ve Kalkınma Bakanlığı ile yapılan görüşmeler ve çalışmalar neticesinde “Aksaray Ulukışla Demiryolu”nu 2018 Yatırım Programına alındığının altını çizen İnceöz; “Demir yolumuzun faaliyete geçmesiyle birlikte Aksarayımızda üretilen ihraç mallarının Mersin Limanına ekonomik olarak daha cazip fiyat ve koşullarda taşınması Aksarayda yatırım yapan iş adamlarına büyük bir avantaj sağlayacak. Aksarayımız böylece yatırımcılar için biz cazibe şehri haline gelecektir” dedi.

İnceöz; “Bilindiği üzere demir yolunun özellikle ticari, lojistik faaliyetlerde maliyet oranı oldukça düşüktür. Aksaray Ulukışla Demiryolu Projesinin, 8 kmlik bağlantı yolu ile OSBmize bağlanması ile, OSBmize gelen yatırımcı sayısında artış olacağını göz önüne alarak, 3. OSB alanı için gerekli tüm adımlara atmaya başladık.” dedi.

İnceöz, Aksaray Ulukışla Demiryolu’nun bir önce hayata geçirilmesi için tüm çalışmaları yakından takip ettiğinin altını çizerek, “2018 yılı yatırım programına aldırdığımız proje 1 milyar 131 Milyon 500 bin TL’ye mal olacak, 86 kilometre hat uzunluğuna sahip Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesi’nin kesin projelendirme çalışmalarında artık sona gelindi” dedi.

KIRŞEHİR-AKSARAY DEMİRYOLU`NDA İLK İMZA TAMAM

16 Şubat tarihinde, Kırşehir-Aksaray Demiryolu etüt-proje sözleşmesinin imzalandığını ve Mart ayı içerisinde yer tesliminin yapılarak proje çalışmalarına başlanacağının müjdesini veren İnceöz, “Aksaray-Ulukışla Demiryolu Projesinin hayata geçirilmesine sayılı günler kala, yatırımcılar Aksarayımıza büyük ilgi göstermeye başladı. Kırşehir-Aksaray demiryolu projesinin tamamlanmasıyla birlikte, Aksarayımızı Samsun Limanına da bağlayarak Kuzey-Güney tren yolu bağlantı hattı sağlanmış olacaktır” dedi.


AKSARAY OSB BÜYÜYÜYOR

Aksarayın teşvik sisteminde 6. bölgede yer almasından dolayı yatırımcılar için cazibe merkezi haline geldiğini ve 2. Organize Sanayi Bölgesinin de yüzde 100 doluluğa ulaştığı bilgisini veren İnceöz; “Bilindiği üzere demir yolunun özellikle ticari, lojistik faaliyetlerde maliyet oranı oldukça düşüktür. Aksaray Ulukışla Demiryolu Projesinin, 8 kmlik bağlantı yolu ile OSBmize bağlanması ile, OSBmize gelen yatırımcı sayısında artış olacağını göz önüne alarak, 3. OSB alanı için gerekli tüm adımlara atmaya başladık.” dedi. Aksarayın sanayi ve üretim şehri olma yolunda kararlı adımlarla ilerlediğini ifade eden İnceöz sözlerine şöyle devam etti: “Aksaray OSBmize 3. ek alanı için yer tahsis işlemlerini tamamlayarak, alt yapı ve arıtma çalışmalarının startını verdik. Bu çalışmalar tamamlandıktan sonra en kısa zamanda OSBmizin 3üncü etabı Aksaray`ımıza yatırım yapan iş adamlarımızın hizmetine sunulacaktır.”

AKSARAY BÖLGESİNİN CAZİBE MERKEZİ OLACAK

Ulaştırma Denizcilik ve Habercilik ve Kalkınma Bakanlığı ile yapılan görüşmeler ve çalışmalar neticesinde “Aksaray Ulukışla Demiryolu”nu 2018 Yatırım Programına alındığının altını çizen İnceöz; “Demir yolumuzun faaliyete geçmesiyle birlikte Aksarayımızda üretilen ihraç mallarının Mersin ve Samsun Limanlarına ekonomik olarak daha cazip fiyat ve koşullarda taşınması Aksarayda yatırım yapan iş adamlarına büyük bir avantaj sağlayacak. Aksaray`ımız böylece yatırımcılar için biz cazibe şehri haline gelecektir” dedi.

AKSARAY HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK

İnceöz, Aksarayın göç veren değil, göç alan bir şehir olma yolunda emin adımlarla ilerlediğinin altını çizdi. Tarım ve hayvancılık şehri olan Aksarayın AK Parti iktidarı ile sanayi alanında da hızla gelişme gösterdiğini ifade eden İnceöz, Teşvik Sistemiyle birlikte yatırımcıların artık Aksaray’ı tercih ettiğini ifade etti. Aksarayın ekonomisine, istihdamına ve büyümesine katkı sağlayacak yatırımların daha verimli, kalıcı ve artıcı hale gelebilmesi için Aksaray Ulukışla Demiryolunu hayata geçirmek için tüm çalışmaları yakinen takip ettiğini söyleyen İnceöz “Göreve geldiğimiz günden bu yana Aksaray`ımızda gerçekleştirmek istediğimiz ve büyük emek verdiğimiz projelerin başında gelen “Aksaray Ulukışla Demiryolu” projesinin bu aşamaya gelmesinde emeği geçen, katkısı olan tüm kamu kurum ve kuruluşlarımızla birlikte, bu projeye yüreğini koyan herkese teşekkür ediyorum” dedi.

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 905
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Kırıkkale(Delice)Kırşehir-Aksaray- Niğde(Ulukışla) Hızlı DemirYolu Projesi

Mesaj gönderen Uygar » 21 Mar 2018 23:00

Demir yolları hatları önemli. Nakliye maliyetlerini direk olarak etkiliyor. Yurdu gerçekten demir ağlarla örmek lazım.

Cevapla