Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

faruk gorez

Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 07 Oca 2015 11:09

Hazar Denizi nakliye sektörüne “can suyu” olacak :İran ile gümrükte yaşanan sıkıntıların ardından Türk cumhuriyetlerine nakliye için gözünü alternatif yollara çeviren sektör, Hazar Denizi’ne yöneldi.

İran ile gümrükte yaşanan sıkıntıların ardından Türk cumhuriyetlerine nakliye için gözünü alternatif yollara çeviren nakliye sektörü, yılda 2 bin aracının geçtiği Hazar Denizi’nden, Alat Limanı’ndan yapılacak feribot seferleriyle 25 bin aracını nakletmeyi hedefliyor.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ülkenin Türk cumhuriyetlerine yaptığı ihracatın yüzde 90′ını İran, yüzde 5′ini Hazar Denizi, diğer yüzde 5′ini ise Rusya üzerinden yaptığını belirtti.

Şener, son dönemde İran güzergahında yaşanan gümrükte beklemeler, geçişlerde ödenen ekstra yakıt ücretleri nedeniyle 2013 yılında Türk cumhuriyetlerine giden 14 bin aracın yükünü İran arabalarına bıraktıklarını söyledi.

Durumun maliyetleri önemli ölçüde etkilediğini anlatan Şener, “Ortalama 35 bin dolarlık bir mal göndermek için İran arabalarına 8 bin dolar ödemek zorundaydık. Bu çok fizibıl değildi. ‘Niye biz Hazar’dan daha fazla geçmeyelim’ diye düşündük. Gittik burada incelemeler yaptık. Orada güzel yatırımlar var. Hazar Denizi’nde iki liman inşaatı hızla ilerliyor” dedi.

Şener, İran’ın uygulamaları nedeniyle navlunların 8-9 bin doları bulduğunu, bazı ucuz ürünlerin gitme şansının kalmadığını ve Türk ihracatının bundan olumsuz etkilendiğini dile getirdi.

Maliyetler düşecek

İran üzerinde yapılan seferlerde işçilik maliyeti ve gidiş geliş sürelerinin arttığına dikkati çeken Şener, şunları kaydetti.

“Bunları Hazar’dan yapılacak seferlerle azaltmak mümkün. Kapılarda beklemeler olmazsa gidiş gelişi 15 günde yapabilecekler. Hazar’da ro-ro ile taşıma yapılıyor. Bir de feribotlar var. Feribotlar ro-ro’dan farklı olarak hem vagon hem de tır taşıyor. Azerbaycan yeni bir liman yapıyor. Limanın feribot taşıyan kısmı hazır. Bakü’ye gitmeden 80 kilometre mesafede Alat Limanı var. Feribotla taşırlarsa bizi alacak ve hiç bekletmeden karşı tarafa bırakacak. Dönüşte araç varsa alacak yoksa vagon alacak. Orada devamlı vagon var. Azeri tarafına bizi şimdilik ro-ro ile değil feribotla taşıyın dedik. Esasen bu mümkün.”

“Bu olursa 9 bin dolar olan taşıma bedelleri 6 bin doların da altına inecek” diyen Şener, “Böylece 20 günde Türkmenistan’a giden araçlar 6 günde gidecek. Gidiş dönüşü 15 günde yapabilecekler. Biz bu meseleyi çok önemsiyoruz. Azerbaycan da önemsiyor. Tarih boyunca yolun geçtiği ülkeler zenginleşmişler. Azerbaycan da bu koridorlardan biri olmak istiyor. İran ile yaşanan kriz bu projeyi öne çıkardı. Azeri dostlarımızın bunu bir an önce hayata geçirmesi çok önemli” ifadelerini kullandı.

Hedef, Hazar’dan 25 bin geçiş

Şener, Hazar’dan geçen araç sayının aylık 150 civarındayken, son 3 ayda sağlanan teşviklerle 500′ü bulduğunu aktardı.

Aylık geçiş 500 olduğu takdirde yılda yaklaşık 6 bin aracın geçeceğinin altını çizen Şener, “Biz Hazar’dan yıllık 25 bin araç geçirmek istiyoruz. Azerbaycan’ın feribot kapasitesi ve Türkmenistan’ın alımını yaptığı ro-ro’lar devreye girdiğinde Hazar’daki kapasite 25-30 bini bulacak. İran gümrüklerinden çıkışta aynı sorunlar olduğu müddetçe arayışlara girmemiz gerekecek. Burada en önemli seçenek Hazar. Süreyi kısaltacak ve maliyetleri düşürecek” diye konuştu.

Kazakistan’a uçakla klozet ve musluk ihraç edilmiş

Türkiye’nin Kazakistan’a ihracatının yüzde 20′sinin uçakla yapıldığını ifade eden Şener, uçağın pahalı bir taşıma aracı olduğunu, zorunluluk sebebiyle yapıldığını vurguladı.

Şener, bu ülkeye uçakla klozet ve musluk gönderildiğini belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Kazakistan’a yatırım yapmış. Otel yapılmış. İran’da yük takılır korkusuyla fazla para ödemeyi göze alıp uçakla göndermiş. Bu güzergahta taşımayı hızlandırma ve ekonomik hale getirme durumundayız. Coğrafi olarak uzak bir güzergah değil. Bu sorunun kendi kendine çözülmesini beklemek anlamsız. Türkiye ihracatla kalkınacaksa ihracatın akacağı yolları açmak zorunda. Biz UND olarak 2023 hedeflerine inandık. Bunun için ihracatı kolaylaştıracak yolları deniyoruz.”

Türk cumhuriyetlerinin ciddi anlamda ithalat yapan ve projeleri olan ülkeler olduğunu anlatan Şener, bu ülkelerle olan 4-5 milyar dolarlık ihracatın ikiye katlanabileceğini, batıya göre ihracat potansiyellerinin daha yüksek olduğunu sözlerine ekledi.
RAYHABER
hazar-denizi-nakliye-sektorune-can-suyu-olacak.jpg
hazar-denizi-nakliye-sektorune-can-suyu-olacak.jpg (21.94 KiB) 932 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Hazar Denizi nakliye sektörüne “can suyu” olacak

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Haz 2016 13:56

Bakü-Kars-Tiflis demiryolu hattı 1 milyon yolcu taşıyacak

Baku-Kars-Tiflis demiryolu hatti
Bakü-Kars-Tiflis demiryolu hattı 1 milyon yolcu taşıyacak :Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, BKT hattı orta vadede 3 milyon yolcu kapasitesine ulaşacak. Trabzon Diyarbakır arasında ise demiryolu ile bir kardeşlik hattı kurulacak.
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan YURT’a konuştu. Özgür Tuğrul’un röportajı şu şekilde:

Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu projesindeki çalışmaları anlatır mısınız?

Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesi’nin tamamlanmasıyla Avrupa’dan Asya’ya kesintisiz demir yolu ulaşımı sağlanmış olacak. Türkiye, iki kıta arasında büyük hacimde taşınabilecek yüklerden milyarlarca dolar taşıma geliri elde edecek. Hattın işletmeye alınmasıyla 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşıma kapasitesi olacağı, orta vadede bu kapasitenin 3 milyon yolcu ve 17 milyon ton yüke ulaşacağı tahmin ediliyor. Bu projeyi sadece ulusal bir proje olarak değerlendirmemek gerekiyor. Bu proje uluslararası bir projedir.

BKT Ortadoğu’ya bağlanacak

BTK demir yolu hattı Türkiye’yi cazibe merkezi haline getirecek. Bu proje ana koridor olacak. Bu ana koridor üzerinden Karadeniz’e, Gürcistan’a hatta Ortadoğu’ya inilebilir bir imkâna da kavuşacağız. Ortadoğu’ya uzanan ulaştırma koridorları yapıyoruz. Türkiye, Orta Asya’dan Avrupa’ya uzanan ulaştırma koridorlarını, demir yolu, hava yolu, deniz yolu ve karayolu gibi bütün ulaştırma imkânlarıyla kullanıldığı takdirde ‘köprü’ olma konumundan tam olarak faydalanmış oluruz. Ticareti ülkemiz üzerinden hareketli hale getirip lojistiği yaygınlaştırırsak, bu aynı zamanda komşularımızla siyasi ve beşeri ilişkileri geliştirmemize ve ülkemizin ticaretinin de canlanmasına olanak sağlayacaktır.

Trabzon, demiryoluyla Diyarbakır’a bağlanacak

-Yüksek Hızlı Tren projelerinde son durum nedir, yeni hatlar olacak mı?

Erzincan-Gümüşhane-Trabzon hızlı tren hattı ile ilgili çalışmalarımız sürüyor. 2023 hedeflerimiz içerisinde yer alan bir projedir. Erzincan-Gümüşhane-Trabzon arasına 246 km hızlı tren hattı yapacağız. Bu projeyle, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli yeni demiryolu hattı yapılarak Kuzey Limanlarımızda oluşacak ilave kapasite İç Anadolu Bölgesine ve Güney Limanlarına ulaştırılacak. Trabzon ve Gümüşhane ulusal demir yolu ağına bağlanmış olacak. Kısa süre içerisinde kesin proje ihalesine çıkmayı hedefliyoruz. Diyarbakır’ı İstanbul’a bağlayacak hattın Sivas Malatya kesiminin projelerine başlandı. Hattın devamı olan Malatya Elazığ kesimi bu sene ve Elazığ Diyarbakır kesiminin projesine ise önümüzdeki yıl içinde başlamayı hedefliyoruz. 2023 hedefleri doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Raylı sistemlerimizi Diyarbakır, Gaziantep’ten de daha ileriye götürerek komşu ülkelerin hatlarına da bağlayacağız.

Çandarlı Limanı Ege Bölgesini dünyaya açacak

Çandarlı limanının ÇED raporuyla ilgili bir sorunu yoktur. 2011 yılında ÇED ile ilgili çalışmalar tamamlanmıştı. Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım’ın bakanlığı döneminde başlattığı ve çok önemsediği projelerden bir tanesidir. Biz de bu öneme uygun davranıyoruz. Çandarlı Limanı’nda altyapı çalışmalarında belli mesafeler kat edildi. Mendirekleri yapıldı. Geriye kalan altyapı ve üst yapı işlerini Yap-İşlet-Devret modeliyle yapmayı planlıyoruz. Bunlarla ilgili süreç devam ediyor. Çandarlı Limanı, Ege Bölgesi’nin dünyaya açılan çok önemli bir ticaret kapısı olacak.
Rayhaber
Baku-Kars-Tiflis-demiryolu-hatti.jpg
Baku-Kars-Tiflis-demiryolu-hatti.jpg (31.65 KiB) 758 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 26 Tem 2016 22:31

Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi
Bakan Arslan, BTK inşaatı şantiyesinde incelemelerde bulundu, yüklenici firma yetkililerinden çalışmalar hakkında bilgi aldı.
13781801_1732214970329273_7945762415817305928_n.jpg
13781801_1732214970329273_7945762415817305928_n.jpg (62.99 KiB) 747 kere görüntülendi
Bakan Arslan:”Projeyle ilgili çalışmalar hızla devam ediyor, viyadük ayakları bitmek üzere.”
13754555_1732215093662594_6814671972478250857_n.jpg
13754555_1732215093662594_6814671972478250857_n.jpg (90.41 KiB) 747 kere görüntülendi
Bakan Arslan:”Proje genelinde alt yapı, üst yapı ve menfezleriyle 100'ün üzerinde sanat yapısının bulunmakta. Bu sanat yapılarının yüzde 80'i bitmiş durumda, diğer kısımlarda da inşaat çalışmaları devam ediyor.”
13782061_1732215196995917_7877852156216550511_n.jpg
13782061_1732215196995917_7877852156216550511_n.jpg (103.57 KiB) 747 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 26 Tem 2016 22:33

Bakan Arslan: “Proje genelinde %87 çalışma tamamlanmış durumda. Türkiye tarafındaki 79 kilometrenin %87'si tamamlandı.”
13680595_1732215443662559_1091394555619180065_n.jpg
13680595_1732215443662559_1091394555619180065_n.jpg (98.26 KiB) 747 kere görüntülendi
Bakan Arslan: “Hedefimiz sene sonunda dizel lokomotifle tren işletmeciliği yapmak."
13873161_1732215620329208_4926356288939699678_n.jpg
13873161_1732215620329208_4926356288939699678_n.jpg (67.16 KiB) 747 kere görüntülendi
Bakan Arslan: “Başlangıç hedefimiz 1 milyon yolcu, 6,5 milyon ton yük”
13872851_1732215756995861_1942985694023547076_n.jpg
13872851_1732215756995861_1942985694023547076_n.jpg (75.22 KiB) 747 kere görüntülendi
Bakan Arslan, "İki devlet, bir millet olan Türkiye ile Azerbaycan'ı da birbirine kesintisiz bağlayacaktır, ki dostluğumuzu ve kardeşliğimizi, bu coğrafya şart kılıyor. Biz de bunun gereğini yapıyoruz, yapmaya devam edeceğiz."
13669626_1732215870329183_6958231956947330665_n.jpg
13669626_1732215870329183_6958231956947330665_n.jpg (94.32 KiB) 747 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 27 Tem 2016 12:25

Çanakkale 1915 Köprüsü'nün ihale süreci başladı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "Çanakkale 1915 Projesi'nin ihale sürecini başlattık. Projeyi hızlı bir şekilde milletin hizmetine sunacağız. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 26 Ağustos'ta açacağız. " dedi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Projesi'nde (BTK), sene sonunda dizel lokomotiflerle işletmecilik yapmayı hedeflediklerini söyledi.

Arslan, ziyaret ve incelemelerde bulunmak üzere geldiği Kars'ta, Arpaçay ilçesinde yaşayan ve Diyarbakır Ergani'de PKK'lı teröristlere yönelik yürütülen operasyonda şehit düşen polis memuru Kürşat Engin Yılmaz'ın ailesine taziyelerini iletti.

Taziye ziyaretinin ardından BTK hattı şantiyesine giden Arslan, firma yetkililerinden çalışmalarla ilgili brifing aldı ve proje kapsamında Kars Çayı üzerinde yapımı devam eden viyadükte inceleme yaptı.

Arslan, incelemelerinin ardından gazetecilere yaptığı açıklamada, projeyle ilgili çalışmaların hızla devam ettiğini ve viyadük ayaklarının bitmek üzere olduğunu söyledi.

Proje genelinde alt yapı, üst yapı ve menfezleriyle 100'ün üzerinde sanat yapısının bulunduğunu belirten Arslan, şunları kaydetti:

"Bu sanat yapılarının yüzde 80'i bitmiş durumda, diğer kısımlarda da inşaat çalışmaları devam ediyor. Güzergah boyunca 10 kilometrenin üzerinde tünel var. Tünellerin de geneli bitti, iç kaplamaları yapılıyor. Proje genelinde yüzde 87 çalışma tamamlanmış durumda. Türkiye tarafındaki 79 kilometrenin yüzde 87'si tamamlanmış. Viyadüklerden biri ağustos sonu, diğeri ise eylül sonunda bitmiş olacak. Tünellerde de çalışmalarımız bitmiş olacak. Hedefimiz sene sonunda dizel lokomotifle tren işletmeciliği yapmak."

Başlangıç hedefi 1 milyon yolcu, 6,5 milyon ton yük

Arslan, projeyle Avrupa ile Orta Asya arasındaki ticaretin, demiryoluyla kesintisiz olarak Türkiye üzerinden sağlanabileceğini belirterek, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım'ın projeye büyük önem verdiklerini ifade etti.

Projede süreç içinde rayların döşenmesine sıra geldiğini ve aralık ayı itibarıyla bu işlemi de tamamlayıp test sürüşlerine başlamayı planladıklarını anlatan Arslan, şöyle devam etti:

"Bir aylık periyotlarla testleri bitirmeyi planlıyoruz. Yıl sonu itibarıyla ortaya koyduğumuz hedefi gerçekleştirmek ve 2017 itibarıyla gerek yük ve gerek yolcu taşımacılığı yapmayı hedefliyoruz. Hedefimiz, ipek demiryolunun, dünya çapındaki büyük taşıma koridorlarından orta koridorun, eksik olan bu halkasını tamamlayarak, demiryolunu Avrupa'dan Orta Asya'ya, Çin'e kadar kesintisiz hale getirmek. Ülkemiz demiryolu koridorları Kars'ta bitiyor. Bunun Orta Asya ve Kafkasya ile bağlanmasını çok önemsiyoruz. Yük ve yolcu taşımacılığını önemsiyoruz. Başlangıçta hedefimiz 1 milyon yolcu, 6,5 milyon ton yüktür. Orta vadeli hedefimiz yolcuyu 3,5 milyona çıkarmak, yükü ise 35 milyon tona çıkarmak."

Arslan, projenin bölgeye sağlayacağı katma değer ve istihdamın yanı sıra ülkeler arasındaki ilişkileri de geliştireceğine işaret etti.

Projenin beşeri ve bireysel ilişkileri geliştirerek ülkelerin birbiriyle dostluğunu pekiştireceğini dile getiren Arslan, "İki devlet, bir millet olan Türkiye ile Azerbaycan'ı da birbirine kesintisiz bağlayacaktır, ki dostluğumuzu ve kardeşliğimizi, bu coğrafya şart kılıyor. Biz de bunun gereğini yapıyoruz, yapmaya devam edeceğiz." dedi.

"Mega projeler köprü oluşturacak"

Arslan, Türkiye'nin, yaptığı bütün büyük projelerle Marmaray, Osmangazi Köprüsü, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli, İstanbul 3. Havalimanı, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı Projesi ile sadece harita üzerinde köprü olmaktan çıkıp gerçek manada bir "köprü oluşturmaya" başladığına dikkati çekti.

Bunun dünyada rahatsızlığa da yol açtığını ifade eden Arslan, şunları kaydetti:

"Türkiye sadece harita üzerinde köprü olmaktan çıkıp projelerle köprü olunca ve dünyadaki ticaret pastasında büyük pay alınca, Türkiye'ye karşı, Türkiye'yi istemeyenler, Türkiye'nin zayıf düşmesini isteyenler, Türkiye'nin 2023 hedeflerine sağlam adımlarla ulaşmasını istemeyenler, Türkiye'ye karşı topyekun bir mücadele içerisindeler. Bunların mücadelesine inat, biz büyük projelerimizi sırayla ve peş peşe bitireceğiz. Çanakkale 1915 Projesi'nin ihale sürecini başlattık. Projeyi hızlı bir şekilde milletin hizmetine sunacağız. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 26 Ağustos'ta açacağız. Marmara etrafındaki bütün köprüleri ve otoyolları bir birine bağlayarak, orada ciddi bir katma değer oluşturacağız. Oradaki katma değeri bütün ülke insanın hizmetine sunup onların yaşam seviyesini üst seviyeye taşıyacağız. Bu kadar büyük projeleri vizyonuyla dünyaya sunan Recep Tayip Erdoğan ve bütün bu projeleri dirayetiyle duruşuyla hizmete sokan Başbakan Binali Yıldırım'ın yaptığı dünyanın gözüne battı. Başbakan ve Cumhurbaşkanımıza karşı olağanüstü bir tepki ortaya koyuyorlar. Tepkinin sebebi dünyada söz sahibi olan Türkiye'dir. Herkes bilsin ki, Türkiye dün büyüktü, bugün dünden büyük ama yarın bu günden de büyük olacaktır."

AA
Çanakkale 1915 Projesi.jpg
Çanakkale 1915 Projesi.jpg (27.03 KiB) 740 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 27 Tem 2016 12:57

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun yüzde 87'si tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nda incelemelerde bulundu. Bakan Ahmet Arslan, BTK Demiryolu hattının yüzde 87'sinin tamamlandığını söyledi.


Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nda incelemelerde bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, BTK Demiryolu hattının yüzde 87'sinin tamamlandığını söyledi. Bakan Arslan, “Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin bugün şantiye sahasında incelemelerde bulunduk. Çalışma arkadaşlarımızla birlikte şantiye merkezinde teknik arkadaşlardan süreçle ilgili, şuan ki durum ile ilgili gelecekte ki planlamalarla ilgili uzun soluklu brifing aldık. Sorular sorduk, cevaplar aldık ve çalışmaları yerinde inceledik. Şuan bulunduğumuz yerde Kars Çayı üzerindeki Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesinde iki tane viyadükten biri. Bu viyadük ve diğer viyadük bu projenin kırık iki noktası idi. Viyadüklerde biz yaklaşık 1 ay önce de bir incelemede bulunduk. Şuanda memnuniyetle görüyoruz ki o gün söylenen takvim çerçevesinde viyadüklerdeki çalışmalar çok hızlı bir şekilde devam ediyor. Viyadüklerin ayakları bitmek üzere, ayaklar biter bitmez de hemen arkadaşlar zaten hazır krişleri getirip koyacaklar. Her iki viyadükte bitmiş olacak” dedi.

Proje geneli ile ilgili bilgilerde veren Bakan Arslan, “100'ün üzerinde sanat yapısı var. Menfez, alt geçiş, üst geçit, bu sanat yapılarının yüzde 80'i şuan bitmiş durumda geriye kalan kısmında da inşaat çalışmaları devam ediyor. Projenin şuan yüzde 87'si gerçekleşmiş durumda. Türkiye tarafındaki 79 kilometrenin yüzde 87'si tamamlanmış, viyadüklerden bulunduğumuz viyadük Ağustos sonu itibariyle bitmiş olacak. Susuz Çayı üzerinde bulunan viyadükte Eylül sonu itibariyle bitmiş olacak. Tünellerde de yine çalışmalarımız yine buna eş zamanlı olarak bitmiş olacak. Bizim hedefimiz bu sene sonunda bir hattından dizel lokomotif ile tren işletmeciliği yapmak” diye konuştu.

BTK hattında çalışmaların hızla devam ettiğine dikkat çeken Arslan, “Gerek Sayın Cumhurbaşkanımızın, gerek Sayın Başbakanımızın ülkemiz açısından çok çok önemsediği ve Azerbaycan ve Gürcistan ile birlikte Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesinin hem ülkemiz açısından hem bölgemizin ipek demiryolunu kesintisiz hale getirmesi açısından çok önemli olduğunu biliyor ve onlarla birlikte o projenin biran önce bitmesi. Avrupa'daki yüklerin Orta Asya'ya kesintisiz olarak gidebilmesi, keza Orta Asya'daki gerek yüklerin gerek ham madde gerek mamullerin yine Türkiye üzerinden Avrupa'ya gitmesi bizim coğrafyamızdan Kafkaslara, Orta Doğuya dağılmasının olmazsa olmazı eksik olan bu halkanın tamamlanması. Bu kadar önemsediğimiz Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesi olağanca hızıyla devam ediyor. 79 kilometrenin her yerinde her türlü çalışma yapılıyor. İş makinaları yoğun bir mesai ile arkadaşlarımızla birlikte gerek hafriyatları, gerek dolguları çok hızlı bir şekilde yapıyorlar. Hedefimiz 15 gün sonra bu güzergahta kullanılacak 147 bin tane traversi, 15 gün sonra sevkiyatına başlanması, her günde en az bin 600 travers gelecek. Ve 75 günlük periyotta traverslerin tamamının bitirilmesi ve güzergahta tek hatta açılacak şekilde yerine konması hedefimiz var. Hemen traverslerin arkasından rayların gelmesi gerekiyor. Raylarla ilgili her türlü bağlantı yapıldı. İmalatlar yapıldı. Raylarında gelişi yaklaşık bir ay sonra başlayacak. Ve 75 günlük periyotta traverslerle birlikte raylarında bu bölgeye gelmesi bitmiş olacak. Raylar gelmeye başladığı andan itibaren de güzergah boyunca raylar döşenecek. Ve süreç içerisinde raylar tamamlanacak. Yine bir hedefimiz bu projede aralık başı itibariyle test sürüşlerine başlamak. BTK Demiryolu projesinde biz aralık başında test sürüşlerini başlatarak bir aylık periyotta da testleri bitirmeyi hedefliyoruz. Dolayısıyla sene sonunda BTK Demiryolu projesiyle ile ilgili ortaya koyduğumuz bitirme hedefini gerçekleştirmek ve 2017 yılı itibariyle de BTK Demiryolu projesi marifetiyle gerek yük, gerek yolcu taşımacılığı yapmak ve İpek Demiryolu eksik olan Dünya çapındaki büyük taşıma koridorlarından orta koridorun eksik olan bu halkasını tamamlayarak demiryolunu Avrupa'dan Orta Asya'ya, Çin'e kadar kesintisiz hale getirmek” şeklinde konuştu.

Sözcü
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'.jpg
Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'.jpg (35.02 KiB) 740 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Oca 2017 12:10

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı Nisan'da tamam!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan,Çankaya Köşkü'nde, basın kuruluşlarına verilen yemekte değerlendirmelerde bulundu. Arslan, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı inşaatıyla ilgili bilgi verdi.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı Nisan'da tamam!


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı inşaatıyla ilgili "Yaklaşık 2 aylık bir işimiz kaldı. Şu anda yoğun bir şekilde çalışıyoruz ama kış şartlarının zorluklarını da hesaba katarak mart, nisan gibi inşaatı bitirmeyi planlıyoruz." dedi.


Arslan, Çankaya Köşkü'nde, basın kuruluşlarının Ankara temsilcilerine verilen akşam yemeğinde değerlendirmelerde bulundu.


Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikasının (İNTES) geçtiğimiz günlerde katıldığı bir programında, kamu ihale süreçlerine ilişkin kullandığı bir ifadenin eleştirildiğini dile getiren Arslan, Bakü-Tiflis-Kars projesinin yapımında yaşanan sıkıntılardan bahsetti.


Söz konusu projenin ikmal ihalesinin yapılmasının ardından ihale süreçlerinin, itirazlardan dolayı 1 yıl sürdüğünü dile getiren Arslan, "Bu süre sonunda işe başlandı. İşin yüzde 70'i yapılmışken, İdare Mahkemesi itiraz edeni haklı buldu. 1 sene değerlendirme süreci ile geçti. İnşaat başlayana kadar yaklaşık 2-2,5 sene kayboldu, 2,5 senenin sonunda İdare Mahkemesi 'İşi ilk firmaya vereceksiniz.' dedi. İdare 1 yıldır iş yapan firmanın işini tasfiye etti, tasfiye de yine 5-6 ay sürdü. Daha sonra da Danıştay, İdare Mahkemesinin kararını bozdu. Tekrar üçüncü firmayla olan sözleşme feshedildi, Tekrar birinci firmaya dönüldü. Bütün bu işlemlerden ne elde ettik? Projenin 3 yılı aşkın bir süre gecikmesine neden oldu. Son 8 aydır ihaleyi kazanan firma olağanüstü bir gayretle çalışıyor. Başlangıçtaki hedef 2012 idi. Ama ihale süreçlerinden dolayı proje gecikti. Şimdi yaklaşık 2 aylık bir işimiz kaldı. Şu anda yoğun bir şekilde çalışıyoruz ama kış şartlarının zorluklarını da hesaba katarak mart, nisan gibi inşaatı bitirmeyi planlıyoruz." diye konuştu.


Arslan, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattının "orta koridor"un önemli bir halkası olduğuna dikkati çekerek, projenin Kars-Tiflis-Bakü üzerinden daha da ileri gideceğini bildirdi.


Projenin detayları hakkında bilgi veren Arslan, "Kars'tan sonra Bakü'ye kadar tek hat, Bakü'den sonra hem Kazakistan hem de Türkmenistan üzerinden Orta Asya'nın devamına, Çin'e gidebilecek şekilde ikiye ayıracaklar. Ciddi bir yük hareketi olacak, demiryollarında yaklaşık 26,5 milyon ton yük taşıyoruz. Sadece Kazakistan'ın 'Bu hatta vereceğim' dediği yük yılda 10 milyon ton. Çin'in deniz aşırı ülkelere gönderdiği, Amerika'yı saymıyorum, AB'ye gönderdiği yükün yüzde 10'unu alsak ki 240 milyon ton konteyner gönderiyor. Bunun yüzde 10'unu alsak 24 milyon ton konteyner yük demektir. Diğer ülkeler de buna göre pozisyon alıyor zaten hatlarını yeniliyorlar, yeni hatlar yapıyorlar. Herkes buna göre hareket ediyor çünkü güney koridorda ve kuzey koridorda denizi de dahil ettiğiniz zaman yol yaklaşık 50 gün sürüyor, Çin'den bir yükü İngiltere'ye, Almanya'ya, Fransa'ya göndermek yaklaşık 45-62 gün sürüyor. Orta koridordan gönderirseniz 12-15 gün sürüyor. Yaklaşık dörtte biri kadar bir zamanda yük istenilen adrese ulaştırılmış olacak." ifadesini kullandı.


- "Projeleri dünyadaki taşıma koridorlarının bir parçası olarak düşünüp yapıyoruz"


Bakan Arslan, ABD Başkanı Donald Trump'ın seçmenlerine köprü ve otoyol yapma gibi vaatlerde bulunmasına ilişkin değerlendirmelerinin sorulması üzerine şöyle konuştu:


"Trump'ın söylediği Amerikalılar açısından önemli. Bizim açımızdan Amerika'daki yollardan ziyade, bu coğrafyada ve dünyada izleyeceği politika ve strateji çok daha önemli, asıl bizi bağlayan odur. Ancak yollar, köprüler kısmına gelince biz ulaştırmacılar olarak hep şunun sıkıntısını yaşardık, herkes doğruyu bilir ama uygulamaya sıra gelince, bu coğrafyanın köprü olması için gerekeni yapmaya sıra gelince istediğimiz desteği bulamazdık. Son 14 yıldır ulaştırmaya sağlanan destek gerçekten kimsenin aklından hayalinden geçmeyen destekler ve rakamlar olduğunu söyleyebilirim. O yüzden ülkemiz ulaşım ve erişim imkanları bakımından iyi bir noktaya geldi. Ulaştırmanın her türünde, Orta koridorda olduğu gibi, bütün koridorlarımızı dünyadaki taşıma koridorlarının bir parçası olarak düşünüp yapıyoruz. Memnuniyetimiz odur ki biz çoğunu yaptık, azı kaldı ve azını da yaptıkça birbirini tamamlıyor. Ulaşım yolları, ulaşım koridorlarına entegre edildikçe çok daha ekonomik, çok daha kullanışlı oluyor. Kullanıcıların hayatı çok daha konforlu hale geliyor. Burada herkes biliyor, neden üçüncü havalimanına karşı çıkılıyordu, neden köprülere karşı çıkılıyordu, neden tünellere karşı çıkılıyordu? Çünkü bunlar büyük koridorların tamamlayıcısı. Ulaştırma koridorları aynı zamanda ekonominin, kalkınmanın, ticaretin ve endüstrinin olmazsa olmazı. Ulaştırmacılar olarak biz 14 yıldır bunun iyi bir şekilde farkındayız."


Arslan, bu sene ulaştırmaya 37 milyar lira bütçe ayrıldığını belirterek, bunların daha önce hayal edilemeyen rakamlar olduğunu söyledi.


Türkiye'deki ulaştırma yatırımlarının son teknoloji ile yapıldığına dikkati çeken Arslan, şunları kaydetti:


"Amerika bunu yeni gördüyse bir şey diyemem. Ama çok yeni görmemiştir. Daha hakikatli bir noktaya gelelim, belki onlar bizden çok önce yaptılar bunu, belli bir doyum noktasına geldiler ve 'yeter' dediler. Halbuki hiçbir zaman yetmiyor. Belki Trump'ın demek istediği odur; 'Yetmez üstüne yeni ilaveler yapmamız lazım.' Çünkü ben görüyorum. Avrupa'yı gıpta ile izliyoruz, 100 yıllık 80 yıllık metrolar var ama aynı zamanda 100 yıllık eski metrolar... Geliyorlar bizim metroları, yolları gezdiklerinde diyorlar ki 'Olağanüstü kaliteli yüksek standartlı yapılmış'. Geciktiğimiz bir vaka ancak bugünkü teknoloji ile yaptığımız için de onlara göre çok daha üst standartta çok daha kaliteli…. Kalkınmada geç kalmanın dezavantajını avantaja çevirip son teknoloji ile yapmamız lazım. Son 14 yılda biz bunu yapıyoruz. Parti olarak, Hükümet olarak Bakanlığa bu kadar destek verildiği sürece inşallah çok daha güzellerini yapacağız. Birçok etüt proje yaptığımız çalışma var. Hepsi de bir bütünün parçaları. Tek tek baktığımızda küçük gibi gözüküyor ama büyük legonun birer tamamlayıcıları."



AA

faruk gorez

Re: Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Oca 2017 12:55

"Demir İpek Yolu" olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin bu yılın ilk yarısında hizmete açılması planlanıyor.

Bakü-Tiflis-Ceyhan ve Bakü-Tiflis-Erzurum projelerinden sonra her üç ülkenin gerçekleştirdiği üçüncü büyük projede, hat işletmeye alındığında 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşınabilecek. 2034 yılında proje hattı üzerinde 3 milyon yolcu ve 17 milyon yük taşıma kapasitesine çıkılması planlanıyor.
AA

faruk gorez

Re: Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 02 Şub 2017 13:55

Demiryolu projeleri hız kesmiyor

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin, iki aylık yoğun çalışmayla yılın ilk yarısında hayata geçirileceğini söyledi.
thumbs_b_c_0ce9f980738667a379c4fa7cae9a1ddc.jpg
thumbs_b_c_0ce9f980738667a379c4fa7cae9a1ddc.jpg (38.4 KiB) 708 kere görüntülendi
ANKARA - AYŞENUR SAĞLAM

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "Demir İpek Yolu" olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi'nin Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da 23 kenti kapsayan cazibe merkezleri arasında bulunan Kars başta olmak üzere bölgede önemli rol oynayacağını ifade etti.

Arslan, projenin, Kars, Ardahan, Iğdır, Ağrı, Erzurum, Erzincan, Gümüşhane ve Bayburt gibi cazibe merkezleri kapsamında bulunan iller açısından önemine işaret ederek, şöyle konuştu:

"Projenin yaklaşık iki aylık işi kaldı. Ancak ocak ve şubat aylarındaki soğuk hava koşullarında inşaat çalışması yapmak biraz zor. Mart-nisanda iki aylık yoğun çalışmayla projeyi yılın ilk yarısında hayata geçirmiş olacağız."
"Konya-Karaman hattını yıl sonuna kadar hizmete alıyoruz"

Yüksek hızlı tren projelerinin yanı sıra hızlı tren projelerinin de hızla sürdüğüne işaret eden Arslan, Konya-Karaman-Ulukışla-Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren projesinde, Konya-Karaman ile Adana-Gaziantep arasında inşaat çalışmalarının devam ettiğini, Konya-Karaman hattını yıl sonuna kadar hizmete almayı öngördüklerini söyledi.

İhale süreci devam eden Sivas-Erzincan hızlı tren projesinin birinci kısmı olan Sivas-Zara hattının ihale sürecinin sürdüğünü, Yerköy'den Kayseri'ye çalışmaların devam ettiğini belirten Bakan Arslan, Türkiye'nin 3 büyük şehrinden ikisini buluşturacak Ankara-İzmir YHT Projesi'nde inşaat ihalesi yapılmayan kesim kalmadığını belirterek, 2019'da Ankara-İzmir YHT hattını da tamamlamak istediklerini dile getirdi.

Bakan Arslan, Halkalı-Kapıkule hattını da bu sene ihale edeceklerini söyledi.
AA
haber-2017-02-demiryolu_555.jpg
haber-2017-02-demiryolu_555.jpg (126.77 KiB) 708 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Bakü-Tiflis Kars Demir İpek Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Şub 2017 13:28

Çinden Avrupaya tren yolu müjdesi


Çinden Avrupaya tren yolu müjdesi :Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, “Diğer bölgelerle aramızdaki kalkınmışlık farkını gidermeye her zamankinden daha fazla gidermeye ihtiyacımız var. Çünkü ülke büyüyor, gelişiyor, bizde bölge olarak ziyadesiyle bundan yararlanmak ve yol almak istiyoruz.”

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan ile Kalkınma Bakanı Lütfi Elvan, Iğdır Ticaret ve Sanayi Odası (ITSO) Toplantı Salonunda düzenlenen Cazibe Merkezleri Programı Tanıtım Toplantısında iş adamlarıyla bir araya geldiler.

UDH Bakanı Arslan

Bakan Ahmet Arslan konuşmasında, bölgenin dünden bugüne çok yol aldığını fakat daha fazla yol almaya ihtiyacı olduğunu belirtti. Bölgelerarası kalkınmışlık farkını gidermeye ihtiyaç bulunduğuna değinen Arslan, “Çünkü ülke büyüyor, gelişiyor. Biz de bölge olarak ziyadesiyle bundan yararlanmak ve yol almak istiyoruz. Elbette ki yatırımın, kalkınmanın ve istihdamın olmazsa olmazı ulaştırma altyapısını tamamlamak. Iğdır bu konuda ciddi bir şekilde mesafe aldı.” diye konuştu.

Bölünmüş yol ve havalimanına sahip olmanın bir ilin kalkınması için çok önemli iki unsur olduğunu vurgulayan Arslan, demiryolunun önemi üzerinde durdu.

Arsan, şunları kaydetti:

“Daha da önemlisi, özellikle cazibe merkezleri kapsamında Iğdır’ın daha da gelişmesi, sanayisinin daha da büyümesi ve bulunduğu coğrafya üzerinde üç ülkeye komşu olmasının avantajını da kullanarak hem ticaretini geliştirmesi hem ihracatını geliştirmesi için yine bir başka taşımacılık türü olan demiryolu bağlantısının yapılmasının ilimiz açısından, bölgemiz açısından bir o kadar önemli. Proje sürecini sizinle birlikte takip ediyoruz, belli bir aşamaya geldi. Hedefimiz Çin’den başlayarak Azerbaycan ve Gürcistan üzerinden ülkemizi batıya kat ederek Avrupa’ya kadar gidecek yolu Kars-Iğdır Dilucu-Nahçıvan üzerinden hem Avrupa’ya bağlamış olacağız hemde Nahçıvan’a, İran’a, Pakistan’a, Hindistan’a kadar bağlamış hale geleceğiz. Bununla ilgili hükumet olarak irademiz sonuna kadar var ve gerekeni yapıyoruz.”

Kalkınma Bakanı Elvan

Burada konuşan Bakan Elvan da, Kars ve Ardahan programlarının ardından Iğdır’a geldiklerini bildirdi.

Iğdır’ın Kafkasya ve Asya’ya açılan kapı konumunda olduğunu ve İran, Azerbaycan ve Ermenistan’a sınırı bulunduğundan 3 ülkeye sınır olan tek il olduğunu belirten Elvan, şöyle devam etti:

“Başta Tebriz-Batum olmak üzere önemli ticaret yolları üzerinde bulunduğundan tarih boyunca birçok medeniyete ev sahipliği yapmış ve sınırımızın koruyuculuğunu üstlenmiş bir serhat şehrimizdir. Kardeş Azerbaycan’a bağlı Nahçivan Özerk Cumhuriyeti ile oluşturduğu 11 kilometrelik sınır sayesinde Türk Dünyasını birbirine bağlayan stratejik öneme haiz bir ilimiz olup, Nahçivan’ın da dış dünyaya açılan en önemli kapısıdır. Iğdır, Doğu Anadolu’nun Çukurovası olarak nitelendirebileceğimiz çok önemli mümbit bir ilimizdir.”

Konuşmanın ardından iş adamı Eyüp Haykar’ın elini tutan Elvan, “Başından, fizibilite aşamasından üretim aşamasına kadar Eyüp kardeşimin elini tutacağım, hiç bırakmayacağım ve işin sonuna kadar birlikte çalışacağız.” dedi.

Cevapla