Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

faruk gorez

Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » Çrş Oca 14, 2015 8:27 am

http://www.haberler.com/karadeniz-i-akd ... 64-haberi/

Karadeniz'i Akdeniz'e Bağlayacak Projede Sona Yaklaşıldı


Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, ilk kez Osmanlı döneminde 1880 yılında gündeme getirilen yaklaşık 600 kilometrelik Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi'nin 2015 yılı sonuna kadar tamamlanmasının hedeflendiğini söyledi.

Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, 2004 yılında kentin Mesudiye İlçesi Topçam Mahallesi'nde yapımına başlanılan Topçam Barajı ve ulaşım yolları adıyla gündeme getirilen ve 'Dereyolu' olarak bilinen asırlık yol projesinde sona yaklaşıldığını belirtti. Yolun yıl sonuna kadar tamamlanarak ulaşıma açılmasının hedeflendiğini vurgulayan Vali Balkanlığoğlu, bu yol projesiyle 120 kilometrelik Ordu - Mesudiye yolunun 30 kilometre kısalarak 3 saatten 1 saat 15 dakikaya, Sivas - Ordu arası ulaşımın ise 1.5 - 2 saate ineceğini söyledi.

RÜYANIN GEÇMİŞİ OSMANLI DÖNEMİNE DAYANIYOR

506 milyon TL tutarındaki 600 kilometrelik Karadeniz Akdeniz yolunun Karadeniz'in kapısını Ordu-Sivas-Kayseri-Kahramanmaraş-Adana üzerinden Akdeniz'e açacağını vurgulayan Balkanlıoğlu şunları söyledi:

"Türkiye'nin bütün illeri bölünmüş yollarla birbirine bağlandı. Milletimizin beklediği bir rüya var, Karadeniz'i Akdeniz'e en kestirme mesafelerden bağlayan yollar. Bu rüyanın geçmişi Osmanlı dönemine dayanıyor. Sultan Abdülhamit döneminde 600 kilometrelik yol 1880 yılında Fransızlara çizdirilmiş. O günkü koşullarda buna 'Dereyolu' denilmiş. Zaman içinde Topçam'a baraj yapılınca baraj için de yol gereksinimi var tabi. Bu yol Kuzey'i Güney'e bağlayan karayolu aksı şekline dönüştürülerek güzel bir proje hayata geçirilmiş."

12 KİLOMETRELİK 22 TÜNEL BULUNUYOR

90 kilometrelik Ordu-Mesudiye arasında ki yol çalışmasının tamamlandığında mesafelerin kısalacağını dile getiren Vali Balkanlıoğlu şunları söyledi:

"Ordu-Mesudiye arasındaki 90 kilometrelik yol 3 ayrı şekilde müteahhide verilmiş durumda. Ordu Mesudiye-Sivas Koyulhisar arasındaki 100 kilometrelik yolun 55 kilometresi tamamlandı, geriye kalan bölümü de yıl sonuna bitirilmiş olacak. Ordu-Mesudiye arasındaki 90 kilometrelik yolda 22 tünel yapılıyor. Bu tünellerin 19'u tamamlanmış durumda. Büyük bir çalışmayla çalışmalar devam ettiriliyor. Bu şekilde devam ederse bu senenin sonunda tamamlanacak. Önümüzdeki 2016 yılında artık Karadeniz'i Akdeniz'e bağlayan en kestirme yol Ordu'da hayat bulmuş olacak. Bu yol tamamlandığında bizim Akdeniz'de üretilen bütün malların Karadeniz üzerinden Rusya'ya, Karadeniz'de üretilen bütün malların Akdeniz'e gitmesinde en kestirme yola kavuşmuş olacağız. Ordu açısından bu güzel, Karadeniz'in özeti dediğimiz, her türlü güzelliği barındıran Ordu açısından hem ticaret, hem turizm epey ivme kazanmış olacak. Ordu halkı heyecanla bunu bekliyor, bir aksilik olmazsa 2015 sonu gelmeden buraların açılış yapılmış olacak." - Ordu
DHA


faruk gorez

Re: Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » Cmt Oca 24, 2015 11:30 am

iha.com.tr » Gündem » NATO'nun engellediği tarihi 'Dereyolu' tamamlanıyor24 Ocak 2015 12:20
NATO'nun engellediği tarihi 'Dereyolu' tamamlanıyor

İlk defa 1875 yılında Sultan Abdülaziz döneminde gündeme getirilen, 1880 yılında Sultan 2. Abdülhamid döneminde projesi çizilen ancak savaşlar ve parasızlık sebebiyle bir türlü gerçekleştirilemeyen, hatta bir dönem Sovyet tanklarının sıcak bölgelere ineceği korkusuyla NATO tarafından yapılması engellenen Ordu-Sivas yolu, Karadeniz’in sert ve engebeli coğrafyasının zorlu şartlarına rağmen tüm hızıyla sürüyor.
Mevcut Ordu-Sivas yolunun hayli yorucu ve sıkıntılı olması, ayrıca yüksek rakımdan geçtiği için kışın kardan dolayı sık sık kapanması üzerine yaklaşık 140 yıl önce planlanmasına rağmen siyasi ve sosyal sebepler yüzünden bir türlü yapılamayan, soğuk savaş döneminde muhtemel bir Rus işgalinde tanklarının Karadeniz'den İç Anadolu'ya kolayca ulaşabileceği korkusuyla yapılması NATO tarafından da engellenen Dereyolu, bugün Ordu-İskenderun arasındaki 775 km'lik Karadeniz-Akdeniz yolunun Ordu ili etabını oluşturuyor. Halk arasında ‘Dereyolu’ olarak adlandırılan ve Karadeniz'in zorlu coğrafi şartlarında toplam uzunluğu 88 km olan güzergahta devam eden çalışmalar NATO'ya inat sürüyor. Karayolları 7. Bölge Müdürü Mehmet Çetin, ‘Dereyolu’ çalışmaları kapsamında Ordu-Uzunisa arasındaki 13 kilometrelik bölünmüş yolun 2010 yılında hizmete açıldığını, Uzunisa’dan başlayarak Topçam’a kadar olan güzergahtaki çalışmalarında aralıklı olarak sürdüğünü kaydetti. Bu güzergahta uzunluğu yaklaşık 15 km olan 25 tünel bulunacağını belirten Çetin, “Ordu’dan başlayıp İskenderun’da biten 775 km’lik aksın bölge sınırlarımız içerisindeki uzunluğu 88 km’dir. Yolun Ordu çıkışı 13 km bölünmüş yol, 41.8 km’si tek yol olarak bitirilmiştir. Projenin toplam maliyetinin yaklaşık olarak 540 Milyon TL olacağı tahmin edilmekte olup, proje bünyesinde uzunluğu 14 bin 879 metre 25 adet tünel bulunmaktadır. 2014 sonu itibariyle kalan proje tutarı 193 milyon TL’ dır. 2014 yılı içerisinde 59 milyon TL harcanmıştır” dedi.
3.5 SAATLİK YOL 1.5 SAATE DÜŞECEK
Türk mühendisleri tarafından adeta Ferhat gibi dağları delerek inşa edilen, Karadeniz'i İç Anadolu'ya bağlayacak en kısa yol olan tarihi Dereyolu sayesinde, halen 114 kilometre olan ve tehlikeli virajlarla dolu Ordu-Mesudiye yolu 88 kilometreye düşecek. Bunun yanı sıra 3.5 saat olan Mesudiye-Ordu güzergahı da 1.5 saate inecek. 325 km olan ve 5 saat süren Ordu-Sivas yolu ise 2.5 saate düşecek.

İŞTE ETAPLARIYLA DEREYOLU:
Karayolları 7. Bölge Müdürü Mehmet Çetin’in verdiği bilgiye göre 5 ayrı etaptan oluşan Dereyolu inşaatının çalışmaları şöyle:
"1.Etap (Ordu-Uzunisa) - 13 km’likgüzergah 2010 yılında duble yol olarak hizmete açılmıştı.
2.Etap olan (Uzunisa- Gümüşköy)- HES’lere ulaşım yolu olarakta bilinen 15 km’lik bu güzergah 2A (10 m) olarak projelendirildi. Proje kapsamında 6 adet toplam 2 bin 259 m tünel, 370 m viyadük bulunuyor. Proje maliyeti 130 milyon TL olan bu güzirgahta 2011 yılında başlayan çalışmalar devam ediyor. 2014 yılı içerisinde 5.6 mm’lik kesim sathi kaplama seviyesinde tamamlandı.
3.Etap (Gümüşköy-Pınarlı)- 20 km uzunluğundaki bu güzergah 2A (10 m) standardında Enerji ve Tabii Kaynaklar Eski Bakanı M. Hilmi Güler döneminde DSİ tarafından yapılmıştı. Bu kesimde toplam uzunluğu 6 bin 757 m olan 13 adet tünel bulunuyor. Yoldaki eksiklikler Topçam-Mesudiye yolu ihalesi kapsamında yapılacak.
4.Etap (Pınarlı-Topçam) - 11 km uzunluğundaki bu yol 3A standartında ( 8 m) Topçam Barajı bünyesinde DSİ tarafından projesiz olarak genişletilmişti. Bu yoldan ulaşım sağlanması mümkün olmayınca projesi 2A (10 m) standardında yapıldı. Proje bünyesinde 2 adet toplam 2 bin 608 m uzunluğunda tünel bulunuyor. Proje bedeli 135 milyon TL olan çalışmada 2015 yılı başında ikmal ihalesi yapıldı. 2014 yılı içerisinde 7.2 km’lik kesim sathi kaplama seviyesinde tamamlandı.
5.Etap (Topçam ayrımı- Mesudiye) - 20 km’lik yol 1A (12 m) standardında otoban şeklinde yapılmak üzere ihale edildi. Proje bünyesinde 3 bin 290 m uzunluğunda 4 adet tünel bulunuyor".
METİN AKYÜREK
ORDU
İHA

faruk gorez

Re: Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » Cmt Oca 24, 2015 11:31 am

İHA
harita.jpg
harita.jpg (37.45 KiB) 1408 kere görüntülendi
natonun-engelledigi-tarihi-dereyolu-tamamlaniyor-791890-664x354.jpg
natonun-engelledigi-tarihi-dereyolu-tamamlaniyor-791890-664x354.jpg (51.23 KiB) 1408 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » Prş Şub 26, 2015 10:13 am

BAHARDA yeni fotoğraflar ve haberler gelir bu projeden...

faruk gorez

Re: Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » Cmt Kas 28, 2015 12:17 pm

Sivas ve Kayseri sahile kavuşuyor
Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi'nin birinci etabının, yıl sonu itibarıyla açılacağı belirtildi.


ORDU - HAYATİ AKÇAY

Sultan İkinci Abdülhamid döneminde yapımı planlanan, Karadeniz'i İç Anadolu, Doğu Anadolu ve Akdeniz'e bağlayacak Karadeniz-Akdeniz Yolu Projesi'nin birinci etabının, yıl sonu itibarıyla açılacağı belirtildi.

Ordu Valisi İrfan Balkanlıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, eski adıyla Dereyolu, şimdiki adıyla Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun yaklaşık 140 yıllık hayal olduğunu belirtti.

Üç etap olarak yapılan projede 28 tünelin yer aldığını söyleyen Vali Balkanlıoğlu, "Proje'nin birinci etabı olan 88 kilometrelik yol bitmek üzere. Yolların sıcak asfaltı dökülüyor. Çok kısa bir süre içerisinde birinci etap tamamlanarak ulaşıma açılacak. Projenin en zor etabı Ordu sınırları arasında yer alan birinci etaptı. Çok şükür bu bölümde çalışmalar gece gündüz devam ediyor. İnşallah yıl sonu itibarıyla hizmet vermeye başlayacak" dedi.

Proje'nin ikinci etabının 2016, üçüncü ve son etabının ise 2017 yılında tamamlanmasının hedeflendiğini ifade eden Balkanlıoğlu, "Artık Ordu'dan Sivas'a, oradan da Kayseri'ye çok rahat şekilde ulaşım sağlanacak. Bizim en uzak ilçemiz Mesudiye'ydi. Şimdi bu ilçemiz yolun açılmasıyla birlikte 3 saatten, 45 dakikaya inecek. Böylelikle Mesudiye en yakın ilçelerimizden birisi olacak" diye konuştu.

Balkanlıoğlu, "Proje ilk kez Osmanlı İmparatorluğu döneminde Sultan Abdülhamit tarafından 1870 yılında Fransız mühendislere çizdirmesiyle başlamış. Bu yol Osmanlı padişahı İkinci Abdülhamid'in hayali olan bir proje. Sultan Abdülhamid'in hayali, uzak görüşlülüğü ve ön görüşlülüğü böylelikle gerçekleşmiş oluyor" ifadesini kullandı.

"Yol, Ordu'nun kaderini değiştirecek"

Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı Enver Yılmaz da Karadeniz-Akdeniz Yolu'nun Ordu'nun kaderini değiştireceğine inandıklarını belirterek, "Karadeniz-Akdeniz Yolu tamamlandığında, Ordu Karadeniz'in İç Anadolu ve Akdeniz'e açılan kapısı olacak. Daha yol açılmadan Sivaslı bazı yatırımcılar Ordu'dan 300 parsel aldı. Bu da yolun önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Yolun tamamlanması için herkes elinden geleni yapıyor. İnşallah 140 yıllık hayal olan bu yol çok kısa sürede ulaşıma açılacak. Bu yol Ordu'nun kaderini değiştirecek" dedi.
AA
thumbs_b_c_b8b61627f1dfa33c616a4a21748315b0.jpg
thumbs_b_c_b8b61627f1dfa33c616a4a21748315b0.jpg (87.43 KiB) 830 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » Cmt Kas 28, 2015 7:13 pm

505664.jpg
505664.jpg (131.68 KiB) 819 kere görüntülendi
505665.jpg
505665.jpg (104.01 KiB) 819 kere görüntülendi
505669.jpg
505669.jpg (164.26 KiB) 819 kere görüntülendi
505670.jpg
505670.jpg (92.67 KiB) 819 kere görüntülendi
505670.jpg
505670.jpg (92.67 KiB) 819 kere görüntülendi
505677.jpg
505677.jpg (156.45 KiB) 819 kere görüntülendi
alıntıdır

faruk gorez

Re: Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » Cmt Kas 28, 2015 7:18 pm

thumbs_b2_651f97be1dac010137e76592eefd70e8.jpg
thumbs_b2_651f97be1dac010137e76592eefd70e8.jpg (101.83 KiB) 817 kere görüntülendi
AA

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 680
Kayıt: Cmt Ara 20, 2014 7:42 pm

Re: Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen Uygar » Cmt Kas 28, 2015 8:22 pm

2. ve 3. etap dubleyoldur umarım. Güzel proje. :)

faruk gorez

Re: Karadeniz - Akdeniz Yolu Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » Cmt Kas 28, 2015 9:34 pm

Haklısınız Uygar bey bu yol mutlaka duble yol olarak hizmete sunulmalı,,,
tahminim önce açılır ama etap etap duble yola döner bu proje..
artık tek yönlü yollar kalmadı kaza riski ve tehlike oranı yüksek böyle yolların...

Cevapla

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir