İstanbul Havalimanı - E-Ticaret ve Lojistik Merkezi

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 17 Haz 2016 00:58

13419040_1232386900112992_7039216564452045008_n.jpg
13419040_1232386900112992_7039216564452045008_n.jpg (94.96 KiB) 303 kere görüntülendi
ALINTIDIR

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Haz 2016 12:13

3. havalimanının ilk yolcu salonu tamam!

3.havalimanının " ilk" yolcu salonu tamamlandı. Örnek olarak yapılan yolcu salonunda bekleme koltuklarından, yürüyen merdivenin örneklemesine, uçakların iniş kalkış saatlerini gösteren elektronik panolara kadar tüm detayları yer alıyor.

Başbakanlığı döneminde temeli Recep Tayyip Erdoğan tarafından 7 Haziran 2014 tarihinde atılan 3. havalimanı artık ortaya çıkmaya başladı. Projenin şu ana kadar yüzde 28’sinin tamamlandığı belirtilirken şu ana kadar şantiye içinde 374 milyon metreküp kazı yapıldığı, 105 milyon metreküp de dolgu yapıldığı belirtildi.

Toplam 76,5 milyon metrekare proje alanı bulunan dev şantiyede ilk fazda yapılması planlanan yıllık kapasitesi 90 milyon yolcu kapasiteli ana terminal binası artık yükselmeye başladı.



1 milyon 300 metre kare kapalı alanıyla dev binada, 18 bin araç kapasiteli katlı otopark bulunuyor. Terminal binası için 1 milyon metreküp beton, 180 bin ton demir kullanılacak. Terminalin çatı alanı 450 bin metre kare, Terminalin cephe alanı ise 500 metre kare olacak.



Ana Terminal binasında çalışmalar hızla sürerken, yolcuların uçağa binerken kullanacağı bir salon örnek olarak yapıldı ve tamamlandı. Dış cam kaplamalarından, içindeki tüm detayları ile tamamlanan yolcu salonunda yürüyen merdiven örneklemesi de bulunuyor.



Uçakların geliş ve gidiş saatlerini gösteren elektronik panolar ile uçaklara binilen körüklere giden yolcu kapılarını gösteren elektronik kapı işaretleri de salondaki yerini aldı.
Hürriyet
Mjk2OTYzNj-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
Mjk2OTYzNj-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (46.1 KiB) 298 kere görüntülendi
MTA4MzE4OD-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
MTA4MzE4OD-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (105.64 KiB) 298 kere görüntülendi
NTgwMzk4Mj-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
NTgwMzk4Mj-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (36.98 KiB) 298 kere görüntülendi
ODc1MTAzND-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
ODc1MTAzND-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (39.74 KiB) 298 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Haz 2016 12:14

ODc1MTAzND-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
ODc1MTAzND-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (39.74 KiB) 298 kere görüntülendi
ODk5MTYyOD-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
ODk5MTYyOD-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (42.28 KiB) 298 kere görüntülendi
OTAzNTQ0Nj-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
OTAzNTQ0Nj-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (37.48 KiB) 298 kere görüntülendi
Nzg3NjY3OT-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
Nzg3NjY3OT-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (58.45 KiB) 298 kere görüntülendi
Hürriyet

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Haz 2016 12:32

MTk3NDg5OT-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
MTk3NDg5OT-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (43 KiB) 295 kere görüntülendi
NDE1MzUzOD-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
NDE1MzUzOD-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (45.93 KiB) 295 kere görüntülendi
NTcwODY3Mj-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
NTcwODY3Mj-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (52.18 KiB) 295 kere görüntülendi
Hürriyet
Dosya ekleri
Nzg3NjY3OT-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg
Nzg3NjY3OT-3-havalimaninin-yolcu-salonu-tamam.jpg (58.45 KiB) 295 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 21 Haz 2016 16:20

3. Havalimanı’nda yerlilik oranı yüzde 80
Yerli üretimde tüm sınırları zorlayan ve her aşamada önce yerli üreticinin kapısını çalan İstanbul Yeni Havalimanı inşaatı tam gaz sürüyor.
3. Havalimanı’nda yerlilik oranı yüzde 80


Jülide YİĞİTTÜRK GÜRDAMAR

Tüm fazları tamamlandığında 210 bin kişiyi istihdam etmesi beklenen İstanbul’un Yeni Havalimanı'nın yüzde 80’i yerli kaynak ile yapılacak. Toplam 10 milyar 247 milyon lira kaynak aktarılacak olan yeni havalimanının sadece bagaj sistemi, hava radarları sistemi, X-ray cihazları,yürüme bantları, eskalatörler, körükler üretici menşei nedeniyle 'yabancı'dan tedarik edilecek. 1.3 milyon metrekarelik terminal binasının mimarisinde kullanılacak; taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin hemen hemen tamamı iç piyasadan sağlanıyor. Ayrıca ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri de yerli sanayiden gelecek. Yerel sanayiye destek vermek amacı ile bazı maliyetleri göğüslemeyi göze alan İGA, sadece yer kaplaması için bile Türkiye’nin dört bir yanında faaliyet gösteren 100’den fazla taş tedarikçisi ile görüştü. Her birinden ayrı ayrı numune alınarak, taş siparişlerine hız verilirken 3 binden fazla iş makinesi zamanından önce kapıları açmak için 7/24 çalışmaya devam ediyor. DÜNYA'ya yeni havalimanı inşaatındaki ilerlemeyi yerinde gösteren İstanbul Grand Airport (İGA) CEO’su Yusuf Akçayoğlu, “500 bin metrekare yere taş döşenecek ve biz bu granit kaplama için tek tek görüştük. Yer kaplamalarının çok dayanıklı, sertliği fazla ve su emme oranı hemen hemen sıfır olan malzemeden olması gerekiyor. Türkiye’de mermer kaynakları var ama granit çok az. Şimdi terminalin bütün bölgelerini belli şehirden gelecek granit malzemeye göre bölmeyi düşünüyoruz. Sivas, Giresun, Aksaray, Ağrı, Van, Afyon, Kırklareli, Nevşehir v.s. gibi..” diyerek yerliliğe verdikleri önemi anlatıyor. İGA, yerli kullanım konusunda da İstanbul Sanayi Odası (İSO) ile de bir çok toplantı yapmış, fikir alışverişinde bulunmuş. “Buranın yerel sanayiye katkısı olması lazım ki bir endüstri oluşsun” diyen Akçayoğlu, projenin daha tasarım aşamasında bile Avrupa ve Amerikalı tasarımcılara şart koyduklarını; Türk tasarımcılarla ortaklığa zorladıklarını ifade etti. Bu arada sadece ekonomi için değil Türklerin çok hızlı olmasının da havalimanı inşaatının hızı açısından etkili olduğuna değinen Akçayoğlu, “Avrupalı ile Türk’ün mantalitesini birleştirdik. Açık ofiste de bu iş yapımına uygun bir düzenleme yaptık” dedi.

Gayrettepe metro hattı kritik önemde

İstanbul Yeni Havalimanı inşaatı 76.5 milyon metrekare üzerinde yapılıyor. Onlarca kamyon ve vinç makineleri 24 saat vızır vızır çalışıyor. Şu anda dev inşaatta 16 bin kişi istihdam ediliyor. Şu anda havalimanı inşaatının yüzde 28’i tamamlanmış durumda. Şimdiye kadar 1 milyar 800 milyon euro kaynak aktarılmış. Havalimanın 26 Şubat 2018’de faaliyete geçmesi bekleniyor.

İnşaat alanının birlikte gezdiğimiz Akçayoğlu, inşaatın bu tarihe yetişmesiyle ilgili olarak, “Şu anda bir sıkıntı yok. Entegre proje olması nedeniyle ulaşım çok önemli” diyor ve ekliyor: “Burada Gayrettepe- Havalimanı metro hattı ihalesi kritik önemde. İstanbul’un en kalabalık bölgesinden havalimanına 25 dakikada ulaşım imkanı olacak. Otoparkın önüne metro istasyonumuzu biz şimdiden yapıyoruz. Metro yapımı artık yeni tekniklerle hızlı hızlı yapılabiliyor. Yeter ki ihalesi zamanında yapılsın. Biz burada Başbakan Binali Yıldırım’ın icraatın içinden gelen bir isim olması nedeniyle çok umutluyuz” diyor. Ulaşım açısından Halkalı- Havalimanı metro hattı ile D-20 yeni karayolu bağlantısı da önemli olacak. Bu ulaşım imkanlarının açılışa yetişmesi gerekiyor. Akçayoğlu, Halkalı metrosunun ise ağır gittiğini, tamamlanmasının tahminen 2020 yılını bulacağını söyledi. Akçayoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün havalimanına ulaşımı kolaylaştıracağına da değindi.

Havalimanı'nın 7 ayrı girişi olacak

Yeni havalimanı terminalinde 7 giriş bulunacak. “İnsanlar havalimanı içerisindeki ulaşımdan da korkuyorlar ama 7 girişi birer terminal gibi düşünmek lazım” diyen Akçayoğlu, “Havayollarının isimlerini her girişe koyacağız. Yolcu viyadükten terminale doğru yönlendirmeler ile nereye gideceğini bilecek. Dolayısıyla yön bulma sorunu olmayacak. Zaten 13 tane check-in adası var. Yolcu akışı çok önemli. Gelen yolcular her tarafı göreceği bir şekilde yukarıdan bir giriş yapacak. Gidişler de aşağıdan olacak” dedi. Ana terminal binasının içerisinde transfer yolcular için Airport otel olacak.

Mağazaların işletmesi Unifree DutyFree'de

İstanbul Yeni Havalimanı’nın Duty Free mağazaları 25 yıllık süre için Unifree DutyFree işletecek. Unifree DutyFree, yeni havalimanındaki 53 bin metrekarelik alanda hizmet verecek. Unifree DutyFree, İstanbul Yeni Havalimanı’nda İstanbul’un dokusundan ödün vermeyen mimari tasarımıyla, 400’den fazla yerli ve yabancı lüks markayı tek çatı altında toplayarak 120 milyon euro yatırım yapmayı hedefliyor

CIP’de THY'ye öncelik vereceğiz

Yeni havalimanına şimdiden CIP lounge için bir çok havayolundan talep geliyor. Yusuf Akçayoğlu, gelen yoğun talebi şu sözlerle açıklıyor: “Emirates havayolları başta olmak üzere birçok havayolu şirketi CIP yapmak için talepte bulundu. Bizim önceliğimiz Türk Hava Yolları olacak. Tabii ki burada pozitif ayrımcılık yapacağız. En büyük müşterimiz THY. Zaten bu projenin altındaki tetikleyici güç THY’ndaki büyüme oldu. Buradaki büyümeyi sürdürülebilir yapmak için de bu alt yapı gereği ortaya çıktı.”

Pilotlar Göktürk’te gayrimenkul yatırımı yapıyor

Yeni havalimanı inşaatı çevrede de belli bir ekonomi yaratmış durumda. Çalışan personel bölgeye yakın semtlerde kiralık ve satılık ev arayışı içine girmiş durumda. Buraya en yakın yerleşim yeri de Göktürk. Hal böyle olunca başta THY çalışanı pilotlar olmak üzere pek çok sektör çalışanı Göktürk’te gayrimenkul yatırımı yapmaya başlamış.

'Türkiye havacılıkta öne çıkacak'

İGA CEO'su Yusuf Akçayoğlu, Türkiye ekonomisinde havacılık sektörünün öne çıkmaya başladığını ve ülke ekonomisini de sürükleyeceğine inanıyor. “Türkiye’de havacılıkta rekabetçi bir endüstri oluşacak. Mesela Yunanistan’da turizm, Japonya’da teknoloji, Singapur’da derin su limanı gibi alanlar öne çıkmış. Türkiye’de de havacılığın bu kadar hızlı büyümesi, dünya ortalamasının üzerinde bir performans sergilemesi kara kaşımız kara gözümüzden kaynaklanmıyor. Jeopolitik konumumuz burada bizi rekabetçi kılıyor. Transfer yolcu buradan daha ucuza uçabiliyor. Gelişmiş ekonomilere yani yüzde 60’lık bir pazara 2-3 saatlik uçuşlarla varabiliyoruz.”

'Örselenmiş bir araziydi'

Yeni havalimanına şimdiden yabancıların ilgisi çok fazla. Birçok büyükelçi ziyarete gelmiş. “İnşaatı çok merak ediyorlar ve gıptayla izliyorlar. Bu arada yabancı basından da çok ilgi var. En çok çevreyle ilgili konular üzerinde duruyorlar. Biz de tek tek anlatıyoruz, onları ikna ediyoruz” diyen Yusuf Akçayoğlu, bu bölgenin çok örselenmiş bir arazi olduğunu anlatıyor. Akçayoğlu, çevreye zarar verdiklerine yönelik iddialarla ilgili olarak şunları söylüyor: “İnsanlar bunu bilmiyorlar. Burada ormanı yok ettiğimizi zannediyorlar. Böyle bir şey kesinlikle yok. 1985’ten bugüne kadar Google haritaları var. Yıllara göre göllerin oluşumunu görüyorsunuz. Kazıyor, toprağı oyuyor, yağmur doluyor ya da yer altı suyu önünü setliyor; ve su birikintisi oluyor. Burada sadece kulak çayı var. Biz örselenmiş, atıl bir yeri ekonomiye kazandırdık. Müthiş bir vizyon bu. istanbulun ağrılık merkezini de buraya alıyoruz, orayı da rahatlatmış olacağız.”

Ana terminal binası yükseliyor

İGA CEO'su Yusuf Akçayoğlu, DÜNYA gazetesi ekibini örnek olarak yapılan yolcu salonunda da gezdirdi. Bekleme koltuklarından, yürüyen bantlara, uçakların iniş-kalkış saatlerini gösteren elektronik panolara kadar tüm detaylar hazır. Projenin şu ana kadar yüzde 28’i tamamlanmış durumda. Şantiye içinde 374 milyon metreküp kazı yapılırken 105 milyon metreküp de dolgu yapıldı. Toplam 76,5 milyon metrekare proje alanı bulunan dev şantiyede ilk fazda yapılması planlanan yıllık kapasitesi 90 milyon yolcu kapasiteli ana terminal binası artık yükselmeye başladı.

Yeni havalimanında;

- 350 destinasyona uçulacak

- Havalimanı 24 saat çalışacak

- 210 bin kişiye istihdam sağlayacak

- Günde 1500 iniş-kalkış olacak

- 200 milyon yolcuya hizmet verilecek

- Türk mimarisinden esintiler olacak
168150.jpg
168150.jpg (229.96 KiB) 268 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 25 Haz 2016 12:27

3. Havalimanı 2018'in ilk çeyreğinde tamam!

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, İstanbul'daki üçüncü havalimanıyla açıklama yaptı. Yıldırım, Her şey yolunda gidiyor. İki bağımsız paralel pist, 90 milyon kapasiteli bir terminal olacak'' dedi.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, İstanbul'daki üçüncü havalimanıyla ilgili şu ana kadar her şeyin yolunda gittiğini belirterek, "2018’in ilk çeyreği olarak düşünülen ve Başbakanımızın açıklamasıyla 26 Şubat olarak verilen tarihi tutmak için her türlü gayret gösteriliyor ve inşallah da tutulacak gibi gözüküyor." dedi.

Yıldırım, Atatürk Havalimanında görev yapan gazetecilere Florya'daki sosyal tesislerde yaptığı açıklamada, yılın ilk yarısında turizm açısından havacılıkta bazı sıkıntılar yaşandığını, Rusya ile yaşanan olaylardan dolayı turist sayısında ciddi bir düşüş yaşandığını anlattı.

Bu durumdan en çok Antalya Havalimanı’nın etkilendiğini belirten Yıldırım, bazı Avrupa ülkelerinin olumsuz açıklamalarından dolayı Alman yolcularda da bir düşüş yaşandığını belirtti. Yıldırım, bu yıl iç hat trafiğinin artmaya devam ettiğini bildirerek, bu alanda yaklaşık yüzde 5’lik bir artışı yakaladıklarını aktardı.

Rusya ile sorunların giderilmeye başlandığını ifade eden Yıldırım, "İnşallah yılın ikinci yarısında daha iyi tabloyla karşı karşıya geleceğimizi düşünüyorum." dedi.

Yıldırım, İstanbul’daki yeni havalimanı projesinin de yolunda gittiğini kaydederek, şöyle devam etti:

"Hatta inşai faaliyetler düşünülenden, planlanandan da önde diyebilirim. Bunda biraz havanın da müsaade etmesi etkili oldu. Geçen sonbahar az yağışlı geçince çalışılabilen gün sayısı arttı. Dolayısıyla planın önüne geçtik. Hava tarafı noktasında da bizim çalışmalarımız yolunda devam ediyor. Çünkü biliyorsunuz bir havalimanını neticede bir zincir gibi düşünebiliriz. Birçok unsurun beraber çalıştığı, hepsinin birbiriyle etkileştiği, en ufak yerdeki aksaklığın her tarafa sirayet edebildiği önemli bir iş kolu. Dolayısıyla hepsini tek tek düşünmek, güçlendirmek durumundayız. Havacılık zinciri ancak en zayıf halkası kadar güçlüdür. Bu konularda biz DHMİ olarak ciddi çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Hava tarafının dizaynında, prosedürlerde, seyrüsefer yardımcıları konusunda şu ana kadar her şey yolunda gidiyor. 2018’in ilk çeyreği olarak, düşünülen ve Başbakanımızın açıklamasıyla 26 Şubat olarak verilen tarihi tutmak için her türlü gayret gösteriliyor ve inşallah da tutulacak gibi gözüküyor."

Yıldırım, üçüncü havalimanının çok büyük bir proje olduğunu, dünyanın en büyük şantiyesinin bu alanda bulunduğunu söyledi.

Üçüncü havalimanının hava sahasındaki bazı çalışmaları uzun zamandır yürüttüklerini kaydeden Yıldırım, özellikle seyrüsefer yardımcıları konusunda çalışmalar yaptıklarını söyledi.

Havalimanında bulunması gereken cihazların temini, yerleştirilmesi ve testlerin yapılmasının bir programa bağlandığını dile getiren DHMİ Genel Müdürü Yıldırım, "Bazı birbirini takip etmesi gereken pratik süreçler var. Mesela bu cihazların testlerini yapabilmesi için tesisin enerjilendirilmesi lazım. Şu anda henüz enerji yok. Bunun da planlanan süreci aşağı yukarı mayıs gibi bekleniyor." ifadelerini kullandı.

Yıldırım, üçüncü havalimanı hava trafiğinin koordinasyonu için Bulgaristan ve Romanya makamlarıyla görüşmeler yaptıklarını belirtti.

- İlk fazda iki pist

Yeni havalimanı açıldığında yılda 70 milyon yolcu beklediğini ifade eden Yıldırım, şunları kaydetti:

"Birden 90 milyona sıçraması söz konusu olmayacaktır. Çünkü unutmayalım. Yeni havalimanımız ilk fazında iki pistle açılacak. İki bağımsız paralel pist, 90 milyon kapasiteli bir terminal olacak. 90 milyon kapasite dediğimiz zaman bazen yanlış anlaşılıyor. Sanki hemen 90 milyon yolcu gelecekmiş gibi. Hayır, o bir kapasitedir ama benim şahsen beklentim 2018 senesi için 70 milyon civarındadır. Bu tabii ki peyderpey artmaya devam edecektir."

Havalimanındaki kulenin temel çalışmalarına başladığını belirten Yıldırım, stilize edilmiş lale figürünün burada kullanılacağını dile getirdi.

"Yüklenici şirketin ifadesine göre sene sonuna kadar kaba inşaatı bitirmeyi planlıyorlar" diyen Yıldırım, bu çalışmalarla otopark, metro istasyonlarıyla diğer çalışmaların beraber yürütüleceğini bildirdi.

Serdar Hüseyin Yıldırım, Sabiha Gökçen Havalimanında hızlı çıkış taksi yolları ile ikinci pist çalışmalarının da sürdürüldüğü ifade ederek, "Havacılığımız açısından sıkıntılı bir durumumuz yok. Şu ana kadar her şey yolunda gözüküyor. Sadece bu sene için büyüme hızımız biraz düşmüş olacak." değerlendirmesini yaptı.

DHMİ Genel Müdürü Yıldırım, havacılıkla ilgili tüm projelerde çevreye, canlılara, tarihi eserlere zarar vermeden duyarlı şekilde çalışıldığını kaydetti.

Yıldırım, bir gazetecinin "Yüksekova Selahattin Eyyubi Havalimanı ne zaman uçuşlara tekrar açılacak? şeklindeki sorusuna, "Aslında bizler havalimanını kapatmadık. Operasyonlar süresince de kapalı değildi. Sivil uçuşlar durduruldu sadece. Bu ikisi ayrı şeyler. Biz havalimanını açık tutuyoruz." diye yanıtladı.

Operasyonlar süresince bölgedeki havalimanlarının birçoğunu 24 saat açık tuttuklarını ifade eden Yıldırım, sözlerini, "Oraya uçup uçmamak, havayolları şirketlerinin kendi kararları. Biz o konuda zorlama getiremeyiz. 'İlla uçacaksın' da diyemeyiz. Biz havalimanımızı açık tutuyoruz ama havayollarımızdan gelen tepkiler de zannediyorum, yakın bir zamanda herhalde önümüzdeki ay ya da bayram sonrası tekrar uçuşlara başlayacakları yolundadır." diye tamamladı.


AA

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 13 Tem 2016 15:44

3. Havalimanı'nda önemli adım :76 milyon 500 bin metrekarelik inşaat alanını kapsayan ve tamamlandığında 200 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak 3. Havalimanı projesinde yakıt için trafiği azaltacak ve dev gemilere ev sahipliği yapacak yeni bir alan oluşturuluyor 150 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyüğü olması hedeflenen 3. havalimanında inşaat çalışmaları hızla sürerken, yeni gelişmeler de peş peşe geliyor. 29 Ekim 2017 tarihinde hizmete girecek 3. [ 164 more words. ]
http://www.rayhaber.com/2016/3-havalima ... emli-adim/

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 30 Tem 2016 21:47

'3. köprü ve havalimanı için 9 milyon ağaç dikilecek'
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, 3. köprü ve havalimanının çevre duyarlılığıyla ön plana çıktığını belirterek, her iki proje için dikilecek ağaç sayısının 9 milyonu bulacağını bildirdi.
thumbs_b_c_8043af404c6a24aa2af7441091c5b49c.jpg
thumbs_b_c_8043af404c6a24aa2af7441091c5b49c.jpg (48.25 KiB) 261 kere görüntülendi
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Cumhuriyet tarihinin en büyük projeleri arasında yer alan 3. köprü ve havalimanının çevre duyarlılığıyla ön plana çıktığını belirterek, her iki proje için dikilecek ağaç sayısının 9 milyonu bulacağını bildirdi.

Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İstanbul Yeni Havalimanı projelerinde zaman zaman gündeme gelen "ağaç kesimi" tartışmalarına ilişkin AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Söz konusu projeler için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Orman ve Su İşleri Bakanlığı arasında protokol yapıldığını hatırlatan Arslan, "Protokol gereği, projeler kapsamında kesilen ağaçların 5 katı dikilmesi gerekiyor. Gerek bakanlık gerekse her iki projenin üstlenici konsorsiyumları olarak bu konuya fazlasıyla özen gösteriyoruz." şeklinde konuştu.

Yavuz Sultan Selim Köprüsünü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi için şu ana kadar 381 bin ağacın kesilmesi veya nakledilmesinin söz konusu olduğunu bildiren Arslan, protokole göre bu rakamın 5 katına denk gelen 1 milyon 900 bin ağaç dikilmesi gerekirken, halihazırda 2 milyondan fazla ağaç diktiklerini söyledi.

"Havalimanı için 5 milyondan fazla ağaç dikilecek"
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, Orman ve Su İşleri Bakanlığı ile yapılan protokol gereği Yavuz Sultan Selim Köprüsünde olduğu gibi, İstanbul Yeni Havalimanı inşaatı için de kesilen ağaç sayısının 5 katının dikilmek zorunda olduğunu ancak üstlenici konsorsiyumun bu rakamın çok daha üzerine çıkmayı hedeflediğini kaydetti.

Arslan, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Nitekim minimum seviyede de olsa kesilen her ağaç kayıt altına alınıyor. Denizden uzaklaştıkça ağaç boyları ve büyüklükleri arttığı için alandaki bitki örtüsünün geniş gövdeli ve büyük olmadığı görülüyor. Küçük meşe tarzında bitki örtülerinin bulunduğu proje kapsamında kesilenin 5 katından çok daha fazla sayıya denk gelen 5 milyon ağacın dikilmesi planlanıyor. Bu doğrultuda en kısa zamanda Türkiye'nin belli bölgelerinde 5 milyon ağacın dikimine başlanacak."
AA

faruk gorez

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 15 Eki 2016 22:42

3. Havalimanı inşaatında 20 bin kişi çalışıyor!

İstanbul'un yapımı devam eden 3. havalimanının inşaatında çalışan sayısı 20 bini geçti. Geçtiğimiz günlerde 3 bin 750 metre uzunluğunda 60 metre genişliğindeki ilk pistin tamamlanmasıyla çalışmalara hız verilen şantiyede dev ana terminal binası yükselmeye devam ediyor.
FacebookTwitterGooglelinkedin
3. Havalimanı inşaatında 20 bin kişi çalışıyor!

İstanbul'un yapımı devam eden 3. havalimanının inşaatında çalışan sayısı 20 bini geçti. Geçtiğimiz günlerde 3 bin 750 metre uzunluğunda 60 metre genişliğindeki ilk pistin tamamlanmasıyla çalışmalara hız verilen şantiyede dev ana terminal binası yükselmeye devam ediyor. Havalimanın 3 pistiyle birlikte 26 Şubat 2018 tarihinde hizmete girmesi planlanıyor.


İLK PİST TAMAMLANDI


Başbakanlığı dönemimde temeli Recep Tayyip Erdoğan tarafından 7 Haziran 2014 tarihinde temeli atılan ve yapımına hızla devam eden 3. havalimanı inşaatında ilk pist geçtiğimiz günlerde tamamlanmıştı. Yapımı tamamlanan 1 numaralı pist, 3 bin 750 metre uzunluğunda ve 60 metre genişliğinde.


3,5 MİLYON METREKARELİK ANA TERMİNAL BİNASI YÜKSELMEYE BAŞLADI


Öte yandan 76.5 milyon proje alanı bulunan dev şantiyede inşaatın en önemli bölümlerinden biri olan ana terminal binası da her geçen gün daha yükseliyor. 1 milyon 300 bin metre kare inşaat alanına sahip Ana terminal binasında, 18 bin araç kapasiteli 700 bin metre kare büyüklüğünde bir otopark alanı bulunuyor. Ana terminal binasının kapalı alan toplamı 3,5 milyon metre kare. 450 bin metre kare çatı alanına sahip terminal binası tamamlandığında 180 bin ton demir, 1 milyon metre küp beton kullanılmış olacak.


ÇALIŞAN SAYISI 20 BİNE ÇIKTI


Öte yandan inşaatın başında toplam 16 bin 500 olan çalışan sayısı ise 2016 Ekim ayı itibariyle 20 bini geçti. Çalışanların 2 binini beyaz yakalılar oluştururken, 18 binin üzerinde işçi 7/24 çalışarak şantiyedeki işleri bitirmeye çalışıyor. Projenin ileriki aşamalarında yapılan planlamalara göre çalışan sayısının 30 bini geçeceği öğrenildi. Yapımı 4 etaptan oluşacak havalimanının tüm etapları tamamlandığında toplam 6 pist hizmet verecek. Havalimanın 3 pisti içinde barındıran 1.etabının 26 şubat 2018 tarihinde tamamlanması bekleniyor.


3 BİN İŞ MAKİNESİ GECE GÜNDÜZ ÇALIŞIYOR


3. havalimanının şantiyesinde şu anda 2 bin 200 kamyon günde yaklaşık 1 milyon metreküp toprağı kazı yapılan alanlardan dolgu yapılan alanlara doğru taşıyor. Dev şantiyede ayrıca 252 Ekskavatör, 60 kule vinç, 57 greyder, 124 silindir, 101 dozer, 60 eklemli kamyon, 57 tekerlekli yükleyici, 23 mobil vinç, 70 beton mikser ve 18 adet beton pompası başta olmak üzere toplam 3 bin 22 inşaat makinesi çalıştığı belirtildi.


4 FAZDA TAMAMLANACAK


3. havalimanı hazırlanan plana göre 4 fazda tamamlanacak. Faz 1 de, Yıllık kapasitesi 90 milyon yolcu olan ana terminal binası, bir adet ana hava trafik kontrol kulesi, 2 adet Kuzey-Güney doğrultusunda 60 metre genişliğinde A380 uçaklarının inebileceği donanımda 3.75 km ve 4.1 kilometrelik pist, 114 tanesi Ana Terminal’e yakalaşan uçak olmak üzere toplam 347 adet uçak park alanı, hangar, kargo/antrepo, catering, yer hizmetlerini sağlayan havaalanı destek tesisleri ile 18 bin araç kapasiteli kapalı otopark alanı bulunuyor. Bu çalışmaların tamamlanmasının ardından faz 1’in ikinci bölümünde Kuzey-Güney doğrultusunda üçüncü bir pist daha yapılacağı belirtildi. Yıllık yolcu kapasitesi 80 milyona ulaştığında yatırımlar başlanarak Faz 2’ye geçileceği belirtildi. 2. fazda bir adet hava trafik kontrol kulesi, doğu-batı doğrultusunda 60 metre genişliğinde A 380 uçaklarının inebileceği pist ve ilgili taksi yolları, gerekli destek tesisleri yapılacak. Havalimanı inşaatında 3. faza geçildiğinde bir terminal binasının yanı sıra bir hava trafik kulesi daha inşa edilecek. Bu fazda havalimanında kuzey-güney doğrultusunda 60 metre genişliğinde bir pist daha eklenecek. Yeni yapılacak terminal binası ile ana terminal binası arasında yolcu taşıyan sistemler yapılacak.Projenin 4. fazında ise bir adet uydu terminal binası, kuzey –güney doğrultusunda bir pist ve ilgili taksi yolları ve gerekli destek tesisleri yapılacak.


Habertürk

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 923
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: 3.Havalimanı Projesi

Mesaj gönderen Uygar » 23 Eki 2016 10:25

İstanbulun dış çevreside o kadar harfiyat kamyonu çalışıyor ki aralarına otomobil giremiyor. Maşallah, tren gibi gidip geliyorlar. 3. Havalimanı ve kuzey marmara otoyolu çalışmaları hızla devam ediyor.

Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj