Kop Tüneli Çalışmaları

Cevapla
faruk gorez

Kop Tüneli Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 16 Oca 2017 11:50

Kop Tüneli'nin 5 bin 200 metresi delindi!

Doğu Anadolu Bölgesi'ni Karadeniz'e bağlayacak, Bayburt-Erzurum karayolu güzergahındaki 2 bin 409 rakımlı Kop Dağı'nda yapımı süren tünelin 5 bin 200 metrelik bölümünde delme işlemi tamamlandı.

Kop Tüneli'nin 5 bin 200 metresi delindi!


Bayburt-Erzurum karayolu güzergahındaki 2 bin 409 rakımlı Kop Dağı'nda yapımı süren ve tamamlandığında Doğu Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayacak Kop Tüneli'nde, 5 bin 200 metrelik delme işlemi gerçekleştirildi.


Bayburt Valisi İsmail Ustaoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, geçmişte acı ve tatlı çok önemli izler bırakan Kop Dağı'nın, yakın gelecekte tünelle geçileceğini söyledi.


Yapımına 2012 yılında başlanan ve 6 bin 500 metrelik çift tüp olarak inşa edilen Kop Tüneli'nin toplam uzunluğunun 13 kilometre olacağını belirten Ustaoğlu, "Şu an itibarıyla 5 bin 200 metresinde delme işlemi tamamlandı ve gelinen noktada delmede yüzde 40 civarında fiziki gerçekleşme sağlandı. İnşallah 2019 yılında ışığı göreceğimizi tahmin ediyoruz." dedi.


Ustaoğlu, Kop Tüneli proje tutarının yaklaşık 700 milyon lira olduğuna işaret ederek, şöyle konuştu:


"Bölgemizin ağır geçen iklim ve kış koşullarını göz önüne aldığımızda Kop Dağı, sarp geçişi ve zorluğuyla maalesef bölgemizde geriye dönük bazen çok acı hatıralar bırakan bir dağımız ama inşallah tünel tamamladığında belki 6 bin 500 metrelik mesafeyi kısaltacak ama rakım yüksekliklerini ve arazinin engebeli oluşunu göz önüne aldığımızda, kış şartlarını göz önüne aldığımızda Erzurum ile Bayburt arasını, zaman açısından yüzde 25 civarında kısaltacak bir tünel."



- "Yumuşak zemin çalışmaları yavaşlatıyor"

Kop Dağı tünel inşaatı çalışmalarında diğerlerinde olmadığı kadar yumuşak bir zemin bulunduğunu ifade eden Ustaoğlu, bunun da çalışmaların yavaş ilerlemesine neden olduğunu anlattı.


Ustaoğlu, zemin sebebiyle bazen 24 saatte bir metrelik mesafenin aşılmakta zorlanıldığına dikkati çekerek, şöyle devam etti:


"Zaman zaman ağır iş makinelerini bile sürükleyecek tarzda su kütleleri ile karşılaşılıyor. Tabii bu su kütlelerinin aşılması, gerekli tedbirlerin alınması bazen işlerin kesintiye uğramasına neden oluyor. Şanssızlığımız birçok tünelde karşılaşılmayan sert bir zeminden ziyade yumuşak bir zeminle mücadele ediliyor ama Allah'a şükürler olsun, burada teknolojinin en üst imkanları kullanılarak, güvenlik en maksimum düzeyde gözetilerek tabiri caizse gıdım gıdım mesafe alınmak zorunda kalınıyor."


Yaşanan zaman kayıplarının önüne geçilebilmesi için tünel tüplerinin orta bölümünden açılacak yaklaşım tüneliyle inşaatın 4 yerine 8 aynadan yapılacağını kaydeden Ustaoğlu, şu değerlendirmelerde bulundu:


"Tünelin arasından yapılacak ilave tünel ile şu an sadece karşılıklı iki taraftan devam eden tünel inşaatı, temmuz ayından sonra karşılıklı 8 ayrı yerden devam etmiş olacak ki bu da bundan sonraki süreçte mesafe olarak ilerleyişimizi 2 kat artırmış olacak. Ümidimiz böyle çok yumuşak zeminli değil daha sert zeminli olursa tüneldeki inşaat ve ilerleme de o derece daha hızlı olacak."



- "Bu tip yatırımlar çok önemli ve elzem"

Ustaoğlu, tünelin hizmete geçmesiyle hükümet tarafından açıklanan Cazibe Merkezi Programı çerçevesinde bölgenin daha da cazip hale geleceğine inandıklarını vurguladı.


Tünel çalışmasının bölge açısından heyecan verici olduğunu dile getiren Ustaoğlu, "İnşallah 2019 yılı sonu itibarıyla tamamlandığında, güzergah ve yol altyapısı açısından baktığımızda bu tünel çok önemli bir misyonu yerine getirmiş olacak." ifadesini kullandı.


Bu yatırımın millet nezdinde çok önemli hizmetlere vesile olacağına inandığını belirten Ustaoğlu, bölge halkının susadığı, özellikle yatırımcıyı teşvik açısından bu tip yatırımların çok önemli ve elzem olduğunu bildirdi.


Ustaoğlu, bu yol ve tünel çalışmasıyla Salmankaş ve Zigana'nın yeni tünel inşaatları da bittiğinde Erzurum-Bayburt-Trabzon güzergahının bölgede çok önemli bir güzergah halini alacağını sözlerine ekledi.


AA
Kop Tüneli Çalışmaları (2).jpg
Kop Tüneli Çalışmaları (2).jpg (97.22 KiB) 425 kere görüntülendi
Kop Tüneli Çalışmaları.jpg
Kop Tüneli Çalışmaları.jpg (104.01 KiB) 425 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1842
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Kop Tüneli Çalışmaları

Mesaj gönderen erdemka38 » 16 Oca 2017 23:38

Karadeniz çıkmaz sokak vasfından bu Yen'i tünellerle kurtuldu şükür..

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 4236
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kop Tüneli Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 06 Kas 2017 16:34

Erzurum-Bayburt karayolu güzergahındaki Kop Tüneli'nde ışığa doğru yolculuk sürüyor goo.gl/LjpBMQ
23244476_1760580820626928_5449982958037107922_n.jpg
23244476_1760580820626928_5449982958037107922_n.jpg (66.57 KiB) 250 kere görüntülendi
23172508_1760580813960262_2165607286019227493_n.jpg
23172508_1760580813960262_2165607286019227493_n.jpg (23.57 KiB) 250 kere görüntülendi
23376326_1760580817293595_438789326749836828_n.jpg
23376326_1760580817293595_438789326749836828_n.jpg (52.19 KiB) 250 kere görüntülendi

Cevapla