Ovit Tüneli Projesi


faruk gorez

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 11 Kas 2016 14:24

Ovit Tüneli 'İpek Yolu'nu canlandıracak

Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olma özelliğini taşıyan "Ovit"in tamamlanmasıyla tarihi "İpek Yolu"nun yeniden canlanması bekleniyor.


Ovit Tüneli 'İpek Yolu'nu canlandıracak

Rize'nin İkizdere ilçesi ile Erzurum'un İspir ilçesi arasında bulunan ve 14,3 kilometreyle Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olma özelliğini taşıyan "Ovit"in tamamlanmasıyla tarihi "İpek Yolu"nun yeniden canlanması bekleniyor.

Rize-Erzurum karayolu güzergahındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı sürdürülen tünelde kazı çalışmalarının büyük ölçüde tamamlanmasının ardından, bölgedeki iş adamları da tünelin ticarete katkısına odaklandı.

Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği (DAİB) Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Şengel, AA muhabirine, Ovit'in Doğu'yu limanlara bağlayan en önemli yolların başında geleceğini söyledi. Bunun yanı sıra Bakü-Kars-Tiflis hızlı tren bağlantısı projesinin de önemini hatırlatan Şengel, "Bunlarla bağlantı yapıldığı zaman, İpek Yolu'nu Ural Dağları'na kadar bağlayan bir yolumuz olacaktır. Bununla, limanla biz bağlantımızı kurmuş olacağız. Zaten ticarette en önemli şey lojistiktir. Bu lojistik ağını bağladığımız takdirde de Erzurum'un önemi ortaya çıkmış olacaktır." dedi.
"Komşu ülkelere daha rahat mal sevkiyatı yapılabilecek"

Bu projelerle birlikte Erzurum'un antrepo ve depolama merkezi hilani geleceğini dile getiren Şengel, şöyle konuştu:

"Ovit Tüneli ile limana bağlanıp komşu ülkelere daha rahat mal sevkiyatı yapma imkanına sahip olacağız. Haliyle gelişmekte olan bölgemiz için çok çok önemli bir yatırımdır. Zaten bu yatırımı sürekli destekledik. Hükümetimize teşekkür ediyoruz. Bakü-Kars-Tiflis hattı da Erzurum'a kadar geldikten sonra buradan Kars'a bağlanacaktır. Bu da demektir ki biz İpek Yolu'nu eski halinden daha avantajlı duruma getirmiş olacağız. Haliyle bizim de bölge insanları olarak bu yatırımların altyapılarını oluşturmamız lazım. Bu altyapılar; lojistik depolar, antrepolardır. Zaten Erzurum'a 'Lojistik Köy' devletimiz kanalıyla yapıldı. Erzurum, bu yatırımla Doğu'nun kalbi olma özelliğini eskilere göre daha çok yakalamış oluyor. Bunu çok iyi değerlendirmek lazım. Ovit Tüneli, İpek Yolu'na yeniden hayat verecek. Limana bağlı olmak her zaman turizmin de gelişmesine katkı sağlayacaktır."

Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası (ETSO) Başkanı Lütfü Yücelik de son yıllarda hayata geçirilen ulaşım projelerinin, hem bölgenin hem de şehrin ticaret hacmini artıracağını dile getirdi.

Özellikle Ovit ve Kop tünellerinin tamamlanmasının ardından Doğu Anadolu ve Erzurum'un liman vasıtasıyla dış pazara bağlanacağını belirten Yücelik, şunları kaydetti:

"Yeter ki dışarıya satacak ürünleri üretebilelim. Bu projelerden gerçek anlamda istifade edebilirsek bölgede ne göç ne de istihdam sıkıntısı yaşanmaz ve bölge cazibe merkezi olur. Bu projelere entegre edilecek Palandöken Lojistik Köyü'nün de hizmete girmesiyle Erzurum'un önemi, lojistik anlamda daha da artacaktır. Kısacası Ovit ve Kop tüneli projeleri ticaretimizin gelişmesi anlamında çok önemsediğimiz iki projedir. Ümit ediyoruz ki bu önemli ulaşım projeleri sayesinde Erzurum eskiden olduğu gibi bölgede önemli bir ticaret merkezi konumuna gelir."
Ovit Tüneli'nin özellikleri

Rize'yi Doğu Anadolu'ya bağlayacak tünel, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere 14 bin 300 metre uzunluğunda. Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olacak. Çift tüp şeklinde inşa edilen ve 800 milyon liraya mal olacak tünelin havalandırması için ayrıca yüzde 15 eğimle bin 710 metre uzunluğunda yaklaşım tüneli yapılıyor.

Ovit Tüneli'nin hizmete girmesiyle Karadeniz ile Doğu Anadolu Bölgesi arasında kışın yoğun kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek. Tünelin tamamlanmasıyla 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200 kilometreye düşecek.
AA
14947973_1140252426022478_1011862266468852519_n.jpg
14947973_1140252426022478_1011862266468852519_n.jpg (99.14 KiB) 1236 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 12 Kas 2016 14:39

http://www.tgrthaber.com.tr/fotogaleri/ ... rundu-7905
15073410_1250819311623444_2638090348371902288_n.jpg
15073410_1250819311623444_2638090348371902288_n.jpg (119.29 KiB) 1233 kere görüntülendi
15085555_1250819644956744_2766636653916656934_n.jpg
15085555_1250819644956744_2766636653916656934_n.jpg (82.54 KiB) 1233 kere görüntülendi
15032711_1250819431623432_1645751301148590971_n.jpg
15032711_1250819431623432_1645751301148590971_n.jpg (121.82 KiB) 1233 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1763
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen erdemka38 » 12 Kas 2016 21:17

Erzurum'a iyi gelecek..

faruk gorez

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Oca 2017 12:24

Ovit Tüneli turizmi de canlandıracak
Karadeniz'i Doğu ve Güneydoğu Anadolu'ya bağlayacak 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda bulunan ve 14 bin 300 metreyle Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olan Ovit Tüneli'nde ışığın görünmesinin ardından donanım betonlama çalışması yüzde 88 tamamlandı
Ovit Tüneli turizmi de canlandıracak

Rize'nin İkizdere ilçesinde 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren ve Türkiye'nin en uzun tüneli özelliğini taşıyan Ovit Tüneli'nde, ışığın görünmesinin ardından betonlama çalışması yüzde 88 tamamlandı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından başbakanlık yaptığı 13 Mayıs 2012 tarihinde temeli atılan ve "Işık Göründü" töreni 11 Kasım 2016'da Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımıyla gerçekleştirilen Ovit Tüneli, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere toplam 14,3 kilometre uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın ise en uzun üçüncü tüneli olacak.

Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olarak gerçekleştirildi. Bugüne kadar 3,7 milyon metreküp kazı yapılan tünelde, 211 bin metreküp püskürtme beton, 3 bin 500 ton profil demir kullanıldı.

Üst kazı çalışmaları tamamlanan tünelde, altyapı kazısı olarak 540 metre, beton imalatı için ise 3 bin 100 metrelik alan kaldı. Ayrıca tünelin havalandırması içinse yüzde 15 eğimle bin 710 metre uzunluğunda yaklaşım tüneli çalışması devam ediyor. Çift tüp şeklinde inşa edilen tünelin 1 milyar 140 milyon liraya mal olması planlanıyor.

Bu yıl sonunda hizmete girmesi beklenen tünel sayesinde 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200 kilometreye düşecek.

Tünel hizmete alındığında Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında kış aylarında aşırı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek.
Yerin 900 metre altında çalışıyorlar

Tünel donanım çalışmasının büyük bölümü iç kısımda yapılırken tünel dışındaki çığ tüneli inşaatı da zorlayıcı doğa koşullarına rağmen ilerliyor.

Ovit Dağı'nda zaman zaman kar fırtınası yaşanıyor ve hava sıcaklığı eksi 15 dereceye kadar inebiliyor. Tünelin içerisinde ise ısı çok fazla değişmediği için yaklaşık 600 çalışan, dönüşümlü olarak yaklaşık 450-900 metre zirvenin altında çalışmalarını sürdürüyor.

Altyapı kazısı, betonlama ve yalıtım çalışmalarının tamamlanmasının ardından havalandırma, asfaltlama ve aydınlatma çalışmalarına başlanacak.

Çift tüp olarak yapılan tünelde iki tüpte yüzde 88 oranında betonlama çalışmalarının tamamlandığı Ovit Tüneli trafiğe açıldığında, tarihi İpek Yolu'nun yeniden canlanması bekleniyor.

Ovit Dağı geçişi 11 kilometre boyunca yükseldikten sonra 10 kilometre inilerek geçilirken, bu yükselti tünelin hizmete girmesiyle ortadan kalkacak. Tünele eklenti olarak ayrıca 2 kilometre çıkış, 1,7 kilometre çıkış bağlantı yolu ve 2 köprülü kavşak hizmete girecek.

Kış aylarında yoğun kar yağışı ve çığ tehlikesi nedeniyle yılın 6 ayı trafiğe geçit vermeyen Ovit Dağı'nda, çığ nedeniyle 1999 yılında 18, 2011 yılında 16 kişi mahsur kalmıştı.
"Ovit Dağının kış turizmi için çok önemli bir potansiyeli var"

Rize Valisi Erdoğan Bektaş, Ovit Dağı'nın sahil ile doğu arasındaki en büyük engel olduğunu belirterek, tünel ile bu engelin ortadan kalkacağını söyledi.

Altyapı çalışmalarının devam ettiğini kaydeden Bektaş, 2017 yılı sonuna doğru tünelin trafiğe açılmasının planlandığını ifade etti.

Bektaş, bu kış da Ovit Dağı yolunun trafiğe kapatıldığını belirterek, "İnşallah seneye böyle bir karar almak zorunda kalmayız. Kışları kapalı olan Ovit güzergahı açık bir yol haline gelir. Bölge insanı için çok önemli." dedi.

Ovit Tüneli'nin bölge dinamiklerini harekete geçireceğine dikkati çeken Vali Bektaş, şöyle devam etti:

"Ovit Tüneli bölgenin arkasına ve zirvesine ulaşmayı kolaylaştırdığı için bir dizi turizm potansiyelini tetikleyebilir. Ovit Dağı'nın kış turizmi için çok önemli bir potansiyeli var. Bugüne kadar hep 'Burada bir kayak tesisi yapılırsa olumlu olur' diye ifade edildi. Tünel yapılıncaya kadar fiilen mümkün olmayan bir projeydi ama tünel yapılınca artık mümkün hale dönüşüyor."

Bektaş, Erzurum'un tünel ile bir kez daha deniz ile buluşacağına vurgu yaparak, "Çok kapsamlı bir güney-kuzey projesi. GAP'ı denize bağlıyor. Asıl İran'ın denize bağlantı hattı olarak işleyeceğini düşünüyorum. Proje ile birlikte İyidere'de lojistik merkez ve Kalkandere'de organize sanayi bölgesi çalışmaları devam ediyor. Bütün arsaların satışı gerçekleşti. Bölgeye turizm, ticaret ve sanayi açısından önemli açılımlar getirmesini düşündüğümüz bir büyük hayal gerçeğe dönüşüyor." diye konuştu.

Kaynak: AA

346203.jpg
346203.jpg (52.89 KiB) 1210 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Oca 2017 12:12

Ovit Tüneli 2017 sonuna yetişecek!

Türkiye’nin en uzun karayolu tüneli olacak Ovit Dağı geçidinde geri sayım başladı. Doğu Anadolu ile Karadeniz’i birbirine bağlayacak olan tünelin 2017 sonuna yetişmesi planlanıyor.

Ovit Tüneli 2017 sonuna yetişecek!


Türkiye'nin tabiat şartları açısından en zorlu bölgelerinden Doğu Karadeniz'deki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nın tünellerinde sona yaklaşılıyor. Bağlantı yollarıyla birlikte 1 milyar 140 milyon liraya mal olan tünel, 2017 sonuna yetişecek. Her yıl 4-6 ay boyunca kar nedeniyle trafiğe kapatılan Rize- Erzurum yolu, yeni tünel sayesinde 12 ay boyunca ulaşıma açık olacak.


TABELA DEĞİŞECEK

14.3 kilometre uzunluktaki tünelin kazı çalışmaları çift yönlü olarak tamamlandı. Rize İkizdere'den başlayan tünel, dağın diğer yakasındaki Erzurum'a ulaşıyor. Doğu Karadeniz'in ticari ve sosyal hayatının en önemli güzergahlarından biri olan Rize-Erzurum arasındaki Ovit Dağı, kış aylarının başlamasıyla birlikte geçit vermiyor. Türkiye'de en uzun kış mevsiminin yaşandığı dağın çevresinde 4-6 ay boyunca 10 metre kar kalınlığı oluyor. Ulaşım da tamamen kesiliyor. Rize sahilindeki İyidere'de Erzurum yolunun üzerine "Ovit Dağı ulaşıma kapalıdır" tabelası asılıyor. Zirveye doğru çıkan yollarda geçişi sağlayabilmek için kurulan çığ tünelleri bile, kar yığınlarını engellemeye yetmiyor. Ulaşım olmaması nedeniyle sonbahardan itibaren ilkbaharın sonuna kadar yüksek kesimlerde yaşam sürdürülemiyor. Dağın Erzurum yönünde de aynı zorlu şartlarla mücadele ediliyor. Ekonomik yaşamı da kesintiye uğratan koşullar, ticari potansiyelin kullanılamamasına neden oluyor.


DOĞU, KARADENİZ'E AÇILACAK

Tünelle ilgili çalışma sayesinde Rize-Erzurum arasında hayatı bağlayan proje nihayet gerçekleştiriliyor. 1880'de Osmanlı devletinin kalkınma çalışmalarında yer alan Ovit Tüneli'nde ışık göründü. İlk adım 1930'da yol projesi ile hayata geçirildi. Projenin temeli 2012'de Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan'ın Başbakanlığı döneminde atıldı. Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nde 16 ilin çıkış kapısı noktasında olacak tünel, Doğu'daki vilayetlerin en kestirme yoldan Karadeniz'e ve dünya pazarlarına açılmasını sağlayacak. Dağın iki yönünde başlayan kazı çalışmaları tamamlandı. İki yönde de tünelin ucunda ışık göründü. Ovit Dağı'nda 14 bin 300 metre uzunluğundaki tünel, giriş kotu bin 919 metre yükseklikten girerek 2 bin 236 metre olacak. Ayrıca Rize sahil yönünde 9 adet kar tüneli yapılacak.


YILDA 90 MİLYON TL TASARRUF

Tek yönlü gidiş geliş olarak hizmet veren yol, bölünmüş yola dönüştürülerek iki gidiş ve iki geliş olarak inşa edilecek. Rize-Erzurum yolunun hizmete girmesiyle birlikte yılda 90 milyon liralık yakıt tasarrufu sağlanacak. Dağlık kesimin tünelle geçilmesi sayesinde Rize-Erzurum yolu 33 kilometre kısalacak. Çift tüp olarak inşa edilen Ovit Tüneli içerisinde beton kaplama işlemleri de tamamlanmak üzere. Yağışların etkilememesi için tünelin tamamı membran denilen malzemeyle kaplanıyor. 600 işçi, 7 gün 24 saat vardiyalı olarak çalışıyor. Çalışmalarda kış şartlarına rağmen kesinti yok.

GEÇTİĞİ YERLER İHYA OLACAK

Karadeniz'in liman ve hava yollarıyla bölgesel ticari kalkınmasına öncülük edecek Rize-Erzurum yol projesinin hizmete açılmasıyla, Doğu Karadeniz, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin birbiriyle olan bağlantılarının güçlenmesi sağlanacak. Rize İkizdere yolunda kullanılmayan metruk binalar, verimsiz araziler, ticari faaliyetler için planlanacak. Bölgede kısmen devam eden turizm çalışmaları ise ulaşım sorununun çözülmesiyle birlikte, katlanarak artacak. Tünel ve yol projesinin bitmesiyle birlikte Rize'den yola çıkan bir araç, 2 saatte Erzurum'a, yeni otoyolun tamamlanmasının ardından yaklaşık 5 saatte Mardin'e ulaşabilecek. Güneydoğu Anadolu Bölgesi'nden GAP sayesinde gelen tarım ürünleri Karadeniz limanları aracılığıyla Kafkaslar ve Rusya'ya daha hızlı eriştirilebilecek.


RAKAMLARLA OVİT TÜNELİ


- Uzunluğu: 14 bin 300 metre

- Eğimi: Yüzde 2.13

- Kazı: 3.7 milyon metreküp.

- Püskürtme beton: 211 bin metreküp

- Profil demir: 3 bin 500 ton

- Yaklaşım tüneli: Yüzde 15 eğim, bin 710 metre uzunluk.



Sabah
Ovit Tüneli Projesi.jpg
Ovit Tüneli Projesi.jpg (23.08 KiB) 1209 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 17 Haz 2017 00:32

Ovit Tüneli'nde çalışmalar yüzde 90 tamamlandı!
MzUzMzc4Nj-ovit-tunelinde-calismalar-yuzde-90-tamamlandi.jpg
MzUzMzc4Nj-ovit-tunelinde-calismalar-yuzde-90-tamamlandi.jpg (29.44 KiB) 1116 kere görüntülendi
Temeli Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başbakanlığı döneminde 13 Mayıs 2012 tarihinde atılan Ovit Tüneli’nde betonlama çalışmasının yüzde 90’nın tamamlandığı belirtildi.


Ovit Tüneli, bin 369 metresi çığ tüneli olmak üzere toplam 14,3 kilometre, çift tüpün bağlantı tünelleri ile birlikte toplam uzunluğu ise 28 km olacak. Tünelin girişi bin 988, çıkışı ise 2 bin 258 koddan açılırken, 605 milyon TL bedelli projenin bu yıl sonunda hizmete girmesi bekleniyor.


Ovit Tüneli 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200 kilometreye düşerken, Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında yılın 5,5 ayı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek.


Rize Valisi Erdoğan Bektaş, Ovit Dağı’nın Karadeniz sahili ile Doğu Anadolu Bölgesi arasındaki en büyük engellerden biri olduğunu belirterek tünel ile bu engelin ortadan kalkacağını söyledi. "Ovit önümüzdeki kış tek tüple trafiğe açılacak" diyen Vali Erdoğan Bektaş, "Erzurum ve Rizeli vatandaşlarımız bu yıl sonu tek tüpü kullanacaktır" dedi.


Milliyet

faruk gorez

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 22 Haz 2017 14:26


Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1763
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen erdemka38 » 22 Haz 2017 22:00

Tünel bölgenin hayali..az kaldı son anlar..

faruk gorez

Re: Ovit Tüneli Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Haz 2017 11:35

Ovit Tüneli, 2018'e kalmadan açılacak
Bakan Arslan, Ovit Tüneli'ndeki çalışmaların hızlandırıldığını açıkladı. Arslan, tünelin bu yıl hizmete açılacağını ifade etti.

Ovit Tüneli, 2018'e kalmadan açılacak
Rize'nin İkizdere ilçesinde yapımı süren ve 14 bin 300 metreyle Türkiye'nin en uzun ikinci karayolu tüneli olma özelliğini taşıyan Ovit Tüneli'nde ışığın görünmesinin ardından donanım çalışmaları yüzde 90'ı tamamlandı.

Ovit Tüneli, 2018'e kalmadan açılacak
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, tüneldeki çalışmaların hızlandırıldığını belirterek, "Tüneli, 2018'e kalmadan yıl sonunda hizmete açacağız." dedi.

Ovit Tüneli, 2018'e kalmadan açılacak
Türkiye'nin kuzeyiyle güneyinin 18 ulaşım koridoruyla birbirine bağlanacağını dile getiren Arslan, bu hatlardan son üçünün Karadeniz'i Doğu Anadolu ve Akdeniz ile buluşturacağını söyledi.

Ovit Tüneli, 2018'e kalmadan açılacak
İlk olarak 1880 yılında Osmanlı Devleti'nin kalkınma planında Rize-Erzurum karayolu ve tüneli projesi olarak gündeme gelen Ovit Tüneli'nin temeli 13 Mayıs 2012'de atılmıştı.
https://www.dunya.com/foto-galeri/gunde ... eri-369808
369808_0.jpg
369808_0.jpg (44.47 KiB) 1048 kere görüntülendi
369808_1.jpg
369808_1.jpg (62.91 KiB) 1048 kere görüntülendi
369808_2.jpg
369808_2.jpg (76.93 KiB) 1048 kere görüntülendi
369808_3.jpg
369808_3.jpg (62.54 KiB) 1048 kere görüntülendi

Cevapla