Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Çalışmaları

Cevapla
faruk gorez

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 09 Şub 2015 16:57

ANA CADDELERDEKİ AĞAÇLAR BAHARA HAZIRLANIYOR
Büyükşehir Belediyesi Park Bahçeler ekipleri ana caddelerdeki ağaçlarda budama çalışmaları başlattı.

Büyükşehir Belediyesi Park Bahçeler Müdürlüğü ekipleri cadde ve sokaklarda ağaçların budama işlemlerini yaparak bahara hazırlıyor. Kıbrıs Şehitleri Caddesindeki ağaçların uzayan dalları yaya ve araçlar için tehlike oluşturmaması amacıyla Büyükşehir Belediyesi ekipleri tarafından budandı.

Park Bahçeler Müdürlüğü yetkilileri, budama işleminin ağaçların gelişimini kuvvetlendirerek, sağlıklı kalmalarını sağlamak amacıyla yapıldığını belirterek, yapılan işlemin ağaçlara zarar vermeyecek şekilde tekniğine uygun olarak

http://www.eskisehir-bld.gov.tr/
daaaf.jpg
daaaf.jpg (272.43 KiB) 1380 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 896
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: ESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR BEL. Projeleri ve Çalışmaları

Mesaj gönderen Uygar » 11 Ağu 2015 17:50

Eskişehire de ayak basmış bulunmaktayız. Genel anlamda çok düzenli bir şehir. Belediyeciliği takdir edilesi. Şehirde birkaç AVM ye denk geldim. Kayserinin birkaç yıl önceki halini andırıyor Eskişehir. Ulaşım anlamında şehir ortasından geçen çevreyol ulaşımı rahatlatıyor. Yalnız çevreyol üzerinde birkaç trafik lambalı kavşak var. Bunlar en kısa sürede köprülü kavşak formatına çevrilmeli. Yeni düzenlenen bir çok köprülü kavşak bu yol üzerinde mevcut. Şehir merkezine yakın pozisyondaki bu trafik lambalı 1-2 kavşak ta köprülü kavşak olarak düzenlenirse, bursa-bilecik istikametinden gelen araçlar duraksamadan ankara yönünde ilerleyebilirler. Şehirde tramvay taşımacılığı ve Yüksek Hızlı Tren vasıtaları dikkat çekmekte. Yüksek hızlı tren için güzel bir tren garı yapılmalı diye düşünüyorum. Tramvay rayları ise şehir içerisinde yer işgal etmeyecek şekilde normal caddeler üzerine konumlandırılmış.

faruk gorez

Re: ESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR BEL. Projeleri ve Çalışmaları

Mesaj gönderen faruk gorez » 11 Ağu 2015 18:19

UYGAR bey Kayseri İstanbul Eskişehir hattı iş ve yaşam trafiğiniz hayırlı olsun...

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 896
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: ESKİŞEHİR BÜYÜKŞEHİR BEL. Projeleri ve Çalışmaları

Mesaj gönderen Uygar » 22 Ağu 2017 21:43

Eskişehir ile ilgili gelişmeler takibimde :)

Eskişehirin en büyük sıkıntısı anladığım kadarıyla son dönemde hızla artan nüfus ve buna bağlı şehir içi trafik yoğunluğu. Çevreyol şehrin tam ortasından geçiyor. İller arası transit geçmesi gereken araçlar şehir trafiğine dahil oluyor. Bu sıkıntı elbette çoğu ilimizde mevcut. Muammada olan ve her an çalışmaların başlanmasının beklendiği Güney çevreyolu projesi var. YHT rayları da mevcut çevreyola paralel gittiği için, şehrin bir bölümünde kuzey-güney geçişleri yüksek köprüler vasıtasıyla yapılıyor. Her yerde köprü olmadığı için geçiş bölgeleri sınırlı ve buralarda trafik meydana geliyor.

Organize sanayi bölgesi alternatif yolu olan ALPU yolu da tek gidiş tek geliş 1+1 düzenine sahip. İş giriş çıkış saatlerinde çok yoğun oluyor. Sollama olayları tehlikeli, servis araçları büyük ve yavaşlar. Bu cadde acilen 2+2 düzenine geçirilip duble yol şeklinde hizmet vermelidir. Ayrıca yoldaki asfalt kalitesi bitik durumda. Yolun %70ini yamalar oluşturuyor. Şehir içinde de bir çok bölgede kötü asfalt kalitesi sorunu var. Çoğu yollar yamalık içinde.

Eskişehir belediyesini örnek belediye olarak bilirdim fakat 2 adet bulunan büyük şehir parkları ve şehir merkezindeki porsuk çayı etrafındaki düzenlemeler haricinde hiçbir önemli hizmet göremedim. Tramvay hattı yine Kayseri ile aynı şekilde geçtiği bölgelerde trafiği felç ediyor. Zaten dar olan yollar tramvayın geçtiği bölgelerde akış son derece yavaşlıyor.

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 896
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Çalışmaları

Mesaj gönderen Uygar » 09 Eki 2017 11:42

Büyükşehir'den ulaşıma 20 yıllık yeni seyir 23.06.2016

Saadet YÖRÜKÇÜ / ESKİŞEHİR,(DHA)- ESKİŞEHİR'de ulaşım sistemine yeni ve kalıcı çözümler getirmek isteyen Büyükşehir Belediyesi, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi (ESOGÜ) işbirliğiyle 20 yıllık Eskişehir Ulaşım Ana Planı (EUAP) projesini hazırlıyor. Büyükşehir Belediyesi'nin 2003 yılında yürürlüğe giren EUAP Revizyonu Çalıştayı'nda bir yılda yapılan araştırma ve incelemelerin sonuçları paylaşıldı. Araç sayısının, nüfusun hızla arttığı ve toplu ulaşım yerine özel araçlarla ulaşımın tercih edildiği Eskişehir'de, 'Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planlaması çerçevesinde, insan odaklı ve çevreye duyarlı bir EUAP için 'Eskişehir Yeni Seyir' sloganıyla çalışmalar sürdürülecek.

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi kentteki ulaşım sistemine yeni ve kalıcı çözümler getirmek amacıyla, EUAP projesi hazırlıyor. Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlemiş olduğu ve 2003 yılında yürürlüğe giren Ulaşım Ana Planı (EUAP) Revizyonu Çalıştayı gerçekleştirildi. Taşbaşı Kırmızı Salonda yapılan çalıştaya, Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt, Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri M. Engin Çakmak, Prof. Dr. Haluk Gerçek, Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu, Doç. Dr. Murat Karacasu, öğretim üyeleri, oda başkanları ve çok sayıda davetli katıldı. 2016-2035 yıllarını kapsayacak olan Ulaşım Ana Planı Revizyonu çalışması Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı tarafından 2015 yılının mayıs ayında başlatılıp olup çalışma İTÜ ve ESOGÜ ile birlikte yürütülmekte. Çalıştayda bir yıldır yürütülen çalışmaların mevcut aşamaları izleyenlere sunuldu.


Çalıştayın moderatörlüğünü yapan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri M. Engin Çakmak açılış konuşmasında, 2003 yılında yürürlüğe giren Ulaşım Ana Planının şehrin büyümesiyle revizyon ihtiyacını doğurduğunu ve bu kapsamda bir çalışma başlattıklarını belirterek, “Buradan çıkacak fikirler raporumuzun çıkmasını sağlayacak. Eskişehir'deki trafik sorunu algısını ortadan kaldırmak istiyoruz Şehir 143 kilometrekareden bir yasa değişikliğiyle 14 bin kilometrekareye çıktı. Bu gerçekle baş etmek gerekiyor. Bunun için çalışmalar başlatıldı. Bu gerçekte hepimizin yarattığı bir trafik sorunu algısı var. Bu algıyı ortadan kaldırmamız gerekiyor. Büyükşehir Belediyesi olarak bu konuda çok kararlıyız. Eğitim, mühendislik ve yasal düzenlemelerin birlikte olacağı bir programın uygulanması gerekiyor. Eğitim noktasında 'Eskişehir Yeni Seyir' eğitim programı başlattık" dedi.

Proje kapsamında 170 noktada inceleme yapıldığını aktaran Çakmak, "12 bin hanede 35 bin kişi ile anket yapıldı. Eskişehir'in trafik sorunları noktasında bir takım bulgular elde ettiler. Çok önemli raporlar ortaya çıktı. Yasal yaptırımlarla bu konunun desteklenmesi gerekiyor. Eskişehir'de her kurumda herkesin üzerine düşen görevleri yerine getirmediğini görüyoruz. Zaten bireyler olarak kuralları uymayı çok sevmiyoruz" dedi.

Çalıştayda ilk konuşmacı olan EOGÜ öğretim üyesi Doç. Dr. Murat Karacasu, Ulaştırma Ana Planının Eskişehir için önemli bir kazanç olduğunu ifade ederek, "Tüm kentlerin gerçekleştirmek istediği bir proje, kentimiz için büyük bir kazanç olacaktır. Yerinde ve anlamlı kullanıldığı takdirde Eskişehir ve çevresi için önemli faydalar sağlayacaktır. Eski Eskişehir ile yeni Eskişehir bir değil. Kentin mekânsal, ekonomik ve sosyal yapısında ulaşım ile ilgili temel veriler değişti. Büyükşehir Belediyesinin sınırları il mülki sınırlarına genişledi. Büyükşehir Belediyesinin yetki ve sorumluluk alanı 12 ilçe daha ilave edilerek yaklaşık 8 kat arttı. Belediyenin yükü geçmişe göre arttı" dedi.

Tramvayın taşıma kapasitesinin belli olduğunu vurgulayan Karacasu, "Bununla ilgili önerimiz durakların genişletilmesi ve taşıma kapasitesinin artırılması. ESOGÜ ve Büyükşehir Belediyesi ortak çalışması kapsamında bunların fizibilite çalışması yapılıyor. Otoparklar yetersiz. Ücretli yerlerin artırılması gerekiyor. Özellikle okul bahçelerinde yeraltı otopark uygulaması yapılmalı. Eskişehir halkında şöyle bir alışkanlık var. Otomobile düşkünlük, alışverişe ve ihtiyaçlarını karşılayacakları yerlerin kapısına kadar otomobille gitmek istiyorlar. Bu büyük bir sorun. Yaya ve bisikletlilere saygı duyulmadığı sürece, en iyi yapılan planlar etkin fayda sağlamayabilir" diye konuştu.

İTÜ öğretim üyesi Prof. Dr. Haluk Gerçek, yaptığı sunumda, "Ulaşım sisteminin, planlama alanında yaşayan nüfus ile revize edilen Nazım İmar Planı'nda öngörülen gelişme alanlarına göre çözümlenmesi, Ulaşım sistemi çözümünde; yaya ve bisiklet öncelikli ulaşıma, engelliler ve yaşlılar için her noktaya erişilebilirliğin sağlanmasına önem verilmesi, Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik Planlaması çerçevesinde, insan odaklı ve çevreye duyarlı bir Ulaşım Ana Planı'nın hazırlanması öncelikli hedeflerimiz" dedi.

2002 ile 2015 yılları arasında nüfus yüzde 15 oranında artarken toplam araç sayısının yüzde 133 arttığını ifade eden Prof.Dr.Gerçek, "Bu oran İstanbul, Bursa ve İzmir'den bile daha fazla, Eskişehir'de 2002 yılında 900 bin yolculuk yapılırken bugün 1 milyon 431 bin yolculuk yapılmakta. 13 yılda araç yolculuğu artarken yaya ve bisikletli yolculuk azaldı. Eskişehir'de her iki hanenin birinde otomobil var. Eskişehir'de en çok yolcuyu tramvaylar taşıyor" dedi.

Çalıştayda son olarak konuşan İTÜ öğretim üyesi Prof. Dr. Ergun Gedizoğlu ise "Eskişehir'de kavşaklarda ciddi anlamda eksiklikler var. Eskişehir dışında görmediğimiz sorunlarla karşılaştık. Trafik ışıklarının düzenlemesiyle ilgili yeni yazılım satın alındı değiştirilecek. Eskişehir'de merkez bölgelerde trafik tıkanıklıklarının azaltılması için tüm dünyada ve gelişmiş ülkelerde uygulanan yol kenarı parklanmalarının yasaklanması ve ücretlendirilmesi seçeneklerinin uygulanması ve yaygınlaştırılması gerekiyor"şeklinde konuştu.

Toplantı sonunda söz alan Makine Mühendisleri Odası Başkanı Hakan Ünal, Eskişehir Organize Sanayi ve Küçük Sanayi bölgelerinde trafiğin çok yoğun olduğunu, kuzey ve güney olarak gerçek çevre yollarının yapılmasının gerektiğini ve şimdiki çevre yolunun ancak ve ancak bulvar olabileceğini sözlerine ekledi.

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 896
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Çalışmaları

Mesaj gönderen Uygar » 11 Eki 2017 19:33

ULAŞIM ANA PLANI TAMAM

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi’nin İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’ne (ESOGÜ) hazırlattığı ve 2015-2035 yıllarını kapsayan Eskişehir Ulaşım Ana Planı (EUAP) ‘Sonuç Raporu’ tamamlandı. Rapor, ilgili kurum ve kuruluş temsilcilerinin davetli olduğu çalıştayla kamuoyuna sunuldu.
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Onur Tezcan Eskişehir Ulaşım Ana Planı, Yeni toplu taşıma hatları, mevcut karayolu toplu taşıma sistemi düzenlemeleri, karayolu ağı değişikliği ve yayalaştırma projeleri ile ilgili tespit ve önerileri içeriyor " dedi.
Taşbaşı Kültür Merkezi Kırmızı Salon'da gerçekleşen çalıştayda 2015-2035 yıllarını kapsayan Eskişehir Ulaşım Ana Planı'nın (EUAP) son şekliyle ilgili olarak İTÜ'den Doç. Dr. Kemal Selçuk Öğüt ve Doç. Dr. Onur Tezcan sunum yaptı. Çalıştay’ın açılış öncesi konuşmasını yapan Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Mustafa Ünal ve Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Hüseyin Erdemir, raporu hazırlayan İTÜ, ESOGÜ, Büyükşehir Belediyesi ilgili birimleri ve katkıda bulunan ilgili STK’lar ve kurumlara teşekkür etti.
Çalıştayda bir sunum yapan İTÜ Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Kemal Selçuk Öğüt kısa ve orta dönemde yapılan çalışmalar hakkında bilgi verdi. Çalışmaları 3 ana başlıkta topladıklarını söyleyen Öğüt, "Birincisi yol ve kavşaklarla ilgili çalışmalar, ikincisi bisiklet ulaşımıyla ilgili, üçüncüsü de yaya ulaşımıyla ilgili çalışmalardır. Yol ve kavşaklarla ilgili olarak, Odunpazarı ve Tepebaşı ilçelerinde yer alan 150 kavşakta ve diğer ilçelerdeki 20 kavşakta ESOGÜ tarafından sayım çalışmalar yapıldı. Burada fiziksel düzenlemeler, işletme düzenlemeleri ve yasaklamalarla ilgili çalışmalar yaptık” diye konuştu.
Öğüt parklanmalar konusunda ise, "Yol kenarı parklanmalarını, parklanma ceplerine aldık. Mustafa Kemal Atatürk, Süleyman Çakır, Ziya Paşa Caddelerine kesinlikle parklanma yapılmaması gerekiyor. Buralara parklanma cepleri ayırdığımız zaman caddeleri genişletme imkanımız yok. Kaldırımları da daraltmamız imkansız çünkü kaldırımlar çok dar. Bu üç caddede parkların yasaklanması gerekiyor" dedi.
Bisiklet yolları konusunda anket çalışması yaptırdıklarını, insanların bisikletle nerelere gitmek istediklerini dikkate aldıklarını ifade eden Öğüt, " Yaptığımız çalışmada mevcut bisiklet yollarını birleştirmeyi amaçladık. Bir bisiklet yolu ağı oluşturduk " diye konuştu.
Yayalaştırılacak alanları ise iki aşamada planladıklarını belirten Öğüt, “Yaya ulaşımı için söylenecek şey, mevcut yaya kaldırımlarının sadece yayalar için kullanılması gerektiğidir. Oysa Eskişehir’de birçok cadde ve sokakta yaya kaldırımlarının esnaf tarafından işgal edildiği görülmekte. Bu durumda yayalar yoldan yürümek zorunda kalıyor. Sıkı bir denetimle yaya kaldırımlarının olabildiğince yayaların kullanımına sunulması şart. Kavşaklarda yolla ilgili düzenlemeler yapıldıktan sonra kalan yerleri yayalara ayırdık. Yaya kaldırımlarını genişletmeye çalıştık" şeklinde konuştu.
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Onur Tezcan ise, Eskişehir’in kent içi ulaşımındauzun dönem için çözümler oluşturduklarını aktardı. Eskişehir'in 2035'te gerek ulaşım gerek nüfus gerek diğer özellikleri açısından nasıl bir hale geleceği hakkında bir projeksiyon ön gördüklerini ifade eden Tezcan, "2035 yılına kadar Eskişehir'in nüfusu neredeyse yüzde 68 oranında artacak. İstihdam yüzde 70 oranında artacak. Trafiğe kayıtlı araç sayısında önemli artışlar olacak. Bu mevcut darboğazlar üzerine yeni sıkıntılar ekleyecek. Biz çalışmamızda 2035 yılı için revize edilmiş Nazım İmar Planını kullandık. Buradan aldığımız veriler önemli bir rol oynuyor. Eskişehir Ulaşım Ana Planı içinde çeşitli toplu taşıma çözümleri var. Bu senaryoları oluştururken yeni gelişme alanlarına, kent merkezine, OSB ve diğer sanayi sitelerine mevcut ve yeni üniversite alanlarına, şehir hastanesine ve diğer büyük hastanelere, Hasan Bey Lojistik Merkezi'ne, Otogar, Tren Garı ve havalimanına, merkez ilçelere sürdürülebilir erişim olanaklarının sağlanması temel alınarak hareket ettik” dedi.
Eskişehir Ulaşım Ana Planı sonuç çalıştayının son bölümünde, raporu hazırlayan Prof. Dr. Haluk Gerçek, Doç. Dr. Onur Tezcan, Doç. Dr. Kemal Selçuk Öğüt katılımcılardan gelen soruları cevaplandırdı.

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 896
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Çalışmaları

Mesaj gönderen Uygar » 11 Eki 2017 19:36

images (4).jpg
images (4).jpg (47.14 KiB) 986 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1922
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Çalışmaları

Mesaj gönderen erdemka38 » 15 Eki 2017 01:11

Demek oluyor ki Eskişehir'den daha cok haber alacağız sayende 😊👍🏻

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 896
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Çalışmaları

Mesaj gönderen Uygar » 08 Mar 2018 10:19

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç Dr. Kemal Selçuk Öğüt, Eskişehir ulaşımı ile ilgili hazırladıkları kısa ve orta dönemle ilgili iyileştirme projeleri hakkında konuştu.
Bu projenin kavşaklar, yol kenarı parkları, yayalaştırma ve bisiklet yolları olmak üzere 4 kısımdan oluşan bir çalışma olduğunu söyleyen Öğüt, çalışmalar hakkında bilgi vererek, “Kavşaklarla ilgili çalışmalarda temel olarak yaptığımız düzenleme mahmuz uygulamalar. Kavşaklarda yaya alanını genişletiyoruz. Böylelikle park için bir alan oluşturuyoruz. Bu alan sayesinde kavşak ağzına araçların park etmesi engelleniyor. Bu uygulamanın başka bir yararı da yayaların karşıya geçerken kaybettikleri sürenin daha az olması. Yaptığımız kavşak düzenlemelerinin çoğu basit mahmuz uygulamaları ya da yolların daraltılması, otopark alanlarının oluşturulmasıydı” dedi.
“En radikal değişikliği 2-3 kavşakta yaptık” diyen Öğüt, sözlerini şöyle sürdürdü: “En radikal değişikliği planladığımız kavşaklardan bir tanesi Odunpazarı Kavşağı. Burada önceden yuvarlak adalar vardı. Yuvarlak ada kavşaklar dünyada sinyalizasyonlu kavşakların alternatifidir. Ancak Türkiye’de bu yuvarlak ada kavşakları sürücülerin kurallara uymaması nedeniyle ve tasarım hatası nedeniyle ışıksız işletemediğimiz için ışık koymak zorunda kalıyoruz. Bu, gelişmiş ülkelerde gördüğümüz bir uygulama değil. Ya ışıklı kavşak yapılır ya da yuvarlak ada yapılır. Biz de yuvarlak ada yerine buraya sola dönüş ile bir çözüm ürettik. Burada otobüslerin akış yönünü değiştirdik. Normalde trafik aşağı doğru akarken, biz yukarı doğru akış tasarladık. Buraya bir sola dönüş cebi yaptık. Otopark cepleri oluşturduk. Cumhuriyet Bulvarı, Atatürk Bulvarı 3 şerit ve iki yönlü olarak gidecek. İki tane sola dönüş cebi koyduk. Çünkü sola Yunusemre Caddesine dönüş son derece fazla. Buraya dönüş iki şerit olacak. Ve onları bir trafik adası ile koruma altına aldık. Cumhuriyet Bulvarında iki şerit iki yönlü olacak. Sağa dönüş cebi oluşturduk ki Yunusemre Caddesine rahat dönülsün diye. Otobüslerin çıkışını yeni bir kavşak ile sağlayacağız. İki Eylül Caddesinde hacim son derece düşük olduğu için buradaki ışık sürekli olarak kısa süreli kırmızı ve yeşil yanarak kısa sürede buradan çıkışları sağlanacak. Burası en radikal değişikliği yaptığımız kavşak. Bunun dışındaki değişiklikler genellikle mahmuz uygulamaları. Bazılarında hiçbir şey yapamıyoruz çünkü alan yok. Hiçbir düzenleme yapamadık. Ancak ışık düzenlemeleri ile değişiklik yapabildik.”

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 896
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Eskişehir Büyükşehir Belediyesi Çalışmaları

Mesaj gönderen Uygar » 08 Mar 2018 10:20

İstanbul Teknik Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç Dr. Kemal Selçuk Öğüt, Eskişehir ulaşımı ile ilgili hazırladıkları kısa ve orta dönemle ilgili iyileştirme projeleri hakkında konuştu.
Bu projenin kavşaklar, yol kenarı parkları, yayalaştırma ve bisiklet yolları olmak üzere 4 kısımdan oluşan bir çalışma olduğunu söyleyen Öğüt, çalışmalar hakkında bilgi vererek, “Kavşaklarla ilgili çalışmalarda temel olarak yaptığımız düzenleme mahmuz uygulamalar. Kavşaklarda yaya alanını genişletiyoruz. Böylelikle park için bir alan oluşturuyoruz. Bu alan sayesinde kavşak ağzına araçların park etmesi engelleniyor. Bu uygulamanın başka bir yararı da yayaların karşıya geçerken kaybettikleri sürenin daha az olması. Yaptığımız kavşak düzenlemelerinin çoğu basit mahmuz uygulamaları ya da yolların daraltılması, otopark alanlarının oluşturulmasıydı” dedi.
“En radikal değişikliği 2-3 kavşakta yaptık” diyen Öğüt, sözlerini şöyle sürdürdü: “En radikal değişikliği planladığımız kavşaklardan bir tanesi Odunpazarı Kavşağı. Burada önceden yuvarlak adalar vardı. Yuvarlak ada kavşaklar dünyada sinyalizasyonlu kavşakların alternatifidir. Ancak Türkiye’de bu yuvarlak ada kavşakları sürücülerin kurallara uymaması nedeniyle ve tasarım hatası nedeniyle ışıksız işletemediğimiz için ışık koymak zorunda kalıyoruz. Bu, gelişmiş ülkelerde gördüğümüz bir uygulama değil. Ya ışıklı kavşak yapılır ya da yuvarlak ada yapılır. Biz de yuvarlak ada yerine buraya sola dönüş ile bir çözüm ürettik. Burada otobüslerin akış yönünü değiştirdik. Normalde trafik aşağı doğru akarken, biz yukarı doğru akış tasarladık. Buraya bir sola dönüş cebi yaptık. Otopark cepleri oluşturduk. Cumhuriyet Bulvarı, Atatürk Bulvarı 3 şerit ve iki yönlü olarak gidecek. İki tane sola dönüş cebi koyduk. Çünkü sola Yunusemre Caddesine dönüş son derece fazla. Buraya dönüş iki şerit olacak. Ve onları bir trafik adası ile koruma altına aldık. Cumhuriyet Bulvarında iki şerit iki yönlü olacak. Sağa dönüş cebi oluşturduk ki Yunusemre Caddesine rahat dönülsün diye. Otobüslerin çıkışını yeni bir kavşak ile sağlayacağız. İki Eylül Caddesinde hacim son derece düşük olduğu için buradaki ışık sürekli olarak kısa süreli kırmızı ve yeşil yanarak kısa sürede buradan çıkışları sağlanacak. Burası en radikal değişikliği yaptığımız kavşak. Bunun dışındaki değişiklikler genellikle mahmuz uygulamaları. Bazılarında hiçbir şey yapamıyoruz çünkü alan yok. Hiçbir düzenleme yapamadık. Ancak ışık düzenlemeleri ile değişiklik yapabildik.”

Cevapla