Boğazköprü Lojistik Merkez Projesi

faruk gorez

Boğazköprü Lojistik Köyü

Mesaj gönderen faruk gorez » 23 Ara 2014 07:45

Kayseri, İncesu ve Mimarsinan OSB’lerin dış pazarlara hızlı ve ucuz ulaşım konusunda büyük umut bağladığı Boğazköprü Lojistik Köyü’nün açılışı kamulaştırma çalışmalarının uzaması nedeniyle 2015'e kaldı

Boğazköprü Lojistik Köyü’nde açılış 2015’e kaldı!



Kayserili sanayicilerin umut bağladığı Boğazköprü Lojistik Köyü’nün açılışı gelecek yıla kaldı.

TCDD Genel Müdürlüğü tarafından 2009 yılında kurulmasına başlanan lojistik köyde, arazi kamulaştırma işlemlerinin uzaması yüzünden çalışmaların aksadığı, bu nedenle açılışın gecikmeli olarak yapılacağı bildirildi.

Kayseri-Mersin ve Kayseri - Ankara demiryolu hattının Oymaağaç Köyü yakınlarındaki birleşme noktasında yaklaşık 1 milyıon metrekarelik alan üzerinde kurulan lojistik köyün Kayseri, İncesu ve Mimarsinan OSB’ler, Kayseri Serbest Bölgesi ve şehrin değişik kesimlerindeki işletmelerin ürünlerinin iç ve dış pazara ulaşımına kolaylığı getirmesi bekleniyor. Bünyesinde konteyner parkı da bulunan lojistik köyde yükleme rampaları ile hizmet birimlerinin büyük bölümü tamamlanarak hizmet vermeye başladı. Arazi kamulaştırma işlemlerinin uzaması nedeniyle inşaat çalışmaları aşamalı olarak yürütülen lojistik köyde, noksanlıkların giderilmeye çalışıldığı, köyün özel sektör tarafından işletilmesinin daha yararlı olacağı belirtilerek, bu konuda iş çevreleri ile temasa geçildiği bildirildi. Kayseri Valisi Orhan Düzgün, Boğazköprü Lojistik Köyü’nün nakliyede sorun yaşayan sanayiciler için büyük önem taşıdığını, noksansız olarak hizmete açılması için çaba harcandığını belirterek, "Altyapı yatırımları tamamlanan köyde açılış sürecine girildi. Lojistik köyün tam kapasite devreye girmesiyle Kayseri’nin il dışına mal ve yük taşıma miktarı 1.7 milyar tona çıkacak” dedi.

Kent iş dünyasının öne çıkan taleplerinden birinin Mersin Limanı ve diğer pazarlama ve ihracat noktalarına kolay ulaşım olduğunu vurgulayan Vali Düzgün, “Boğazköprü Lojistik Köyü’nün ürünlerin nakli konusunda hayati önem taşıdığını hem Başbakan hem de Ulaştırma Bakanı’na anlattık. Köye aktivite kazandırılması için çalışmalar yapılıyor. Boğazköprü Lojistik Köyü’nün faaliyete geçmesiyle yük taşıma miktarı yılda 1.7 milyar tona çıkacak. Dolayısıyla bölgede üretilen sanayi mallarının ihraç limanlarına kolaylıkla ulaşması sağlanmış olacak” dedi.

Havaalanı yetersiz yeni çalışma yapılıyor

Vali Düzgün, sanayici ve işadamları için havayoluyla ulaşımın da önemli olduğunu kaydederek, “Kolay ulaşım sağlayabilmesi için, Kayseri Havaalanı’nın da, rahat geçişlere hazırlanması gerektiğini ifade etti. Düzgün, “Kayseri Havaalanı yetersiz. Gelen ve giden yolcu salonlarında sıkışıklık yaşanıyor. Mevcut tesislerin uluslararası standartlara kavuşturulması gerek. Bu konuda çalışmalar yapılıyor. Milli Savunma Bakanlığı tarafından 250 bin metrekarelik bir alanın, Ulaştırma Bakanlığı’na tahsisi için muvafakat verildi. Projeyi Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) hazırlayacak.Yapılacak uygulamalarla yolcu terminalleri ve diğer ünitelerde rahatlamalar olacak. Şu anda havaalanına günde ortalama 40 uçak inip kalkıyor. İki yıl öncu bu sayı 30’du” açıklamasını yaptı. Erciyes Kayak ve Kış Sporları Merkezi’nin de ciddi bir gelecek vaat ettiğini belirten Düzgün, “Yakında Hollanda kaynaklı tur grupları gelmeye başlayacak. Daha çok turist gelmesinin havalimanına bir yoğunluk katacağı da kaçınılmaz. Dolayısıyla mutlaka yeni terminallere ihtiyacımız var. Ulaştırma Bakanlığı’nca 250 bin metrekarelik alan üzerinde yapılacak yeni binalar ve düzenlemelerle Kayseri Havalimanı yolculara daha iyi hizmet verme imkanına kavuşmuş olacak. Otopark sorununun da, çözüme ulaşması lazım. Kısacası havaalanında, önümüzdeki dönem içersinde, gelen ve giden misafirlerin daha modern ve daha güzel ortamlarda karşılanıp yolcu edilebileceği terminallere sahip olacağız” diye konuştu.

'Köy'ü özel sektörün işletmesi için iş çevreleri ile temasa geçildi

Bünyesinde konteyner parkı da bulunan lojistik köyde, yükleme rampaları ile hizmet birimlerinin büyük bölümü tamamlanarak hizmet vermeye başladı. Arazi kamulaştırma işlemlerinin uzaması nedeniyle inşaat çalışmaları aşamalı olarak yürütülen lojistik köyde, noksanlıkların giderilmeye çalışıldığı, köyün özel sektör tarafından işletilmesinin daha yararlı olacağı belirtilerek, bu konuda iş çevreleri ile temasa geçildiği bildirildi.

1 milyon metrekarede dev tesis

Boğazköprü Lojistik Köyü, Kayseri - Mersin ve Kayseri- Ankara demiryolu hattının Oymaağaç Köyü yakınlarındaki birleşme noktasında yaklaşık 1 milyon metrekarelik alan üzerinde kuruldu. Lojistik köy, sadece yakın mesafedeki Kayseri OSB ve Kayseri Serbest Bölgesi’nde üretilen sanayi mallarının iç ve dış pazarlara ulaşımını sağlayarak, taşımacılık sektörünün önünü açmakla kalmayacak, İncesu ve Mimarsinan OSB’ler ile şehrin değişik kesimlerinde faaliyet gösteren işletmelerin ürünlerine de ulaşım kolaylığı getirecek.

Mahmut Sabah / Dünya

faruk gorez

Re: Boğazköprü Lojistik Köyü

Mesaj gönderen faruk gorez » 25 Ara 2014 11:56

kayseri banliyo hattı projesine osb ve serbest bölgede dahil edilerek bir ring hattı olacak sanayi fabrikasının önünden artık yükünü yükleyebilecek bu büyük bir avantaj ve kar ulaşım açısından..
yine incesu osb ye iltisak hattı yapılacak onlarda osbnin yanından hemen lojistik işlerini çözecekler...

faruk gorez

Re: Boğazköprü Lojistik Köyü

Mesaj gönderen faruk gorez » 11 Oca 2015 00:23

Bu yıl inşallah lojistikde lojistik faaliyetleri başlayacak gelecek yıl epey işler yoluna girecek..

faruk gorez

Re: Boğazköprü Lojistik Köyü

Mesaj gönderen faruk gorez » 07 Şub 2015 09:19

inşallah en kısa sürede hizmete açılır,işletilmesi konusunda gündeme özel sektör geldi ,doğru bir yaklaşım...

faruk gorez

Re: Boğazköprü Lojistik Köyü

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Eyl 2015 13:42

BOĞAZKÖPRÜ LOJİSTİK KÖYÜ-DEMİRYOLU ULAŞIM PROJELERİ

İki yılda 7 lojistik köy faaliyete başladı 6'sında ise açılış yakın
Karayolu, denizyolu, demiryolu ve havayolu erişimi ile kombine taşımacılık imkanlarının olduğu depolama ve ulaştırma hizmetlerinin birlikte sunulduğu 7 lojistik köy faaliyete başladı
İki yılda 7 lojistik köy faaliyete başladı 6'sında ise açılış yakın
Ana Sayfa» Güncel28.09.2015 03:21
İbrahim EKİNCİ

10 yıl önce başlatılan 'Lojistik Köyler'de 3 proje daha geldi, sayı 20’yi buldu. Bugüne kadar 7 proje tamamlanarak faaliyete geçildi. 6 köyün inşaatları ise devam ediyor. Ağırlıklı olarak inşaatlarına 2013 yılında başlanan lojistik köylerde 2016 sonuna kadar hizmete giren köy sayısının 13’ü bulması bekleniyor. Karayolu, demiryolu, denizyolu ve yerine göre havayolu erişimi ile kombine taşımacılık imkanlarının olduğu depolama ve ulaştırma hizmetlerinin birlikte sunulduğu lojistik merkezler projesi 2005 yılında 17 merkezle başlatılmıştı. Projenin sahibi TCDD, farklı ölçeklerde 17 noktada tesisler kurmak için harekete geçmiş, sonradan Habur ve Bitlis Tatvan merkezleri de projeye dahil edilmişti. Ayrıca Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü de (AYGM) İzmir–Kemalpaşa’da lojistik köy kurmaya başlamış, böylece toplam lojistik köy sayısı 20’ye çıkmıştı.

19’u TCDD ve 1’i AYGM tarafından olmak üzere toplam 20 merkez aşama aşama devreye alınıyor. Projenin yürütücüsü TCDD’nin son verilerine göre 6 merkezde inşaatlar devam ediyor. 7 merkezde ise proje, kamulaştırma işlemleri sürdürülüyor. Bu tabloya göre, 2016 sonuna kadar 6 merkezin daha devreye alınması muhtemel gözüküyor. Açılan merkezler şöyle: Samsun (Gelemen), İstanbul (Halkalı), Eskişehir (Hasanbey), Denizli (Kaklık), Kocaeli (Köseköy), Balıkesir (Gökköy) ve Uşak. Lojistik Köyler projesinin amacı sadece Türkiye’nin iç dış taşımalarıyla sınırlı değil. Projenin asıl hedefi 'Türkiye’yi bölgesinde lojistik üs haline getirmek.' TCDD tarafından 2005 yılından başlatılan lojistik merkezler kurma çalışmaları, Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM), Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV), Gümrük ve Turizm İşletmeleri A.Ş. (GTİ), UND Lojistik Yatırım A.Ş., Demiryolu Taşımacılığı Derneği (DTD), Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİ- KAD) vb. gibi kurum, kuruluş ve derneklerle koordineli olarak yürütüldü.

40 milyar dolarlık katkı 10 bin kişilik istihdam

Lojistik merkezler hizmete girdiğinde; lojistik sektörüne yıllık 40 milyar dolarlık katkı, 27 milyon ton ilave taşıma imkanı ile 9 milyon metrekare konteyner stok ve elleçleme sahası kazandıracak. Türkiye’nin tüm bölgelerine yayılan lojistik merkezler ayrıca, 10 bin kişilik ek istihdam sağlayacak. Bu merkezler, “Yük ve taşımacılık şirketleri ile ilgili resmi kurumların da içinde yer aldığı, her türlü taşıma türünde etkin bağlantıları olan, depolama, bakım-onarım, yükleme-boşaltma, elleçleme, yükleri bölme, birleştirme, paketleme vb. faaliyetleri gerçekleştirme imkânları olan ve taşıma modları arasında düşük maliyetli, hızlı, güvenli, aktarma alan ve donanımlarına sahip bölgeler” olarak tanımlanıyor. Planlamaya göre de bu merkezlerde depolar, antrepolar, karayolu-demiryolu bağlantıları, konteyner yükleme boşaltma ve stok alanları, gümrüklü sahalar, tehlikeli ve özel eşya yükleme, boşaltma ve stok alanları, dökme yük boşaltma alanları, bakım onarım ve yıkama tesisleri, akaryakıt istasyonları, sosyal ve idari tesisler, müşteri ofisleri, personel ofis ve sosyal tesisleri, otopark, tır parkı, yönetim merkezleri, bankalar, restoranlar, oteller, büfeler, iletişim ve gönderi merkezleri bulunacak.

Lojistik merkez yer seçiminde; teknik olarak uygun genişlemeye müsait arazi ve altyapı, coğrafi konum, doğal yapı ve arazi kullanım durumu, demiryolu hattına yakınlığı, karayolu varsa deniz ve hava yollarına bağlantısı, farklı taşımacılık modlarının bir arada kullanımının sağlanması ve intermodal taşımacılık olanakları, OSB’lere yakınlığı, bölgedeki endüstrileri faaliyetlerin çeşitliliği, kentleşme ve planlama kararları, bölgesel sanayi gelişme planları, yakın çevrenin ekonomik gelişimi gibi noktalara dikkat ediliyor. Lojistik Köyler dışında bir de 'Yük merkezleri projeleri' başlatıldı. Karapınar’da, Niğde Andaval’da, Mersin Tırmıl’da ve Horozluhan’da projeler yürütülüyor.
DÜNYA







DEMİRYOLUYLA TAŞIMA YAPAN FİRMA SAYISI 54'E YÜKSELDİ

TCDD Genel Müdürü Ömer Yıldız, demiryolu ile taşımaların özel sektöre açılmasında önemli mesafe alındığını, demiryolu ile taşıma yapan firma sayısının 54’e, şahıslara ait vagon sayısının da 3 bin 830’a çıktığını söyledi. Lojistik Köy projelerinden 7’sinin açıldığını belirten Yıldız, 6 projede inşaatın sürdüğünü kaydetti. Genel Müdür Ömer Yıldız, sektörün durumu, uygulamalar ve gelecek hedefleriyle ilgili DÜNYA’nın sorularını yanıtladı.





Sektörün taşımacılıktaki payı artıyor mu?

Türkiye, Asya-Avrupa kıtası ile Ortadoğu ve Karadeniz ülkelerinin kesişme noktasında ve doğu- batı, kuzey-güney yük taşıma koridoru üzerinde bulunuyor. 1950’li yıllardan 2003 yılına söz konusu taşıma koridorundan yeterli pay alınamadı. Şimdi devlet politikası olarak kabul ediliyor. Yüksek hızlı ve hızlı demiryolu projeleri başta olmak üzere çok sayıdaki önemli projelerle birlikte ulusal ve uluslararası yük taşımacılığının geliştirilmesine yönelik adımlar atıldı, atılıyor.

Blok trenlerle yük taşımacılığında rakamlar iyi sonuçlar aldığınızı gösteriyor. Bu şekil taşıma artacak mı?

Çıkış istasyondan alınan yüklerin en hızlı ve en kısa sürede yurt içi ve yurtdışındaki varış istasyonuna ulaştırılması amacıyla, 2004 yılı başından itibaren 'blok tren' uygulamasına geçilmişti. Taşıma sürelerini ve maliyetleri azaltan ve müşteri memnuniyetini artıran bir taşıma şekli. 2014 yılında 28.7 milyon ton yük taşınarak, 2002 yılına göre yük taşıma miktarında % 97, yük taşıma gelirinde % 325 artış sağlandı. Türkiye’den batıda Almanya, Macaristan, Avusturya, Bulgaristan, Romanya, Slovenya, Polonya, Çek Cumhuriyeti, doğuda İran, Suriye ve Irak’a, Orta Asya’da ise Türkmenistan, Kazakistan ve Pakistan’a karşılıklı blok trenler işletiliyor. Uluslararası blok trenlerle 2014 yılında 1.7 milyon ton yük taşınarak, 2002 yılına göre uluslararası yük taşıma miktarında yüzde 28 artış sağlandı.

Denizyolundan demiryolu bağlantılı kombine yük taşımacılığında durum nasıl?

Taşıma modları arasında rekabetten ziyade işbirliğini esas alan denizyolu- demiryolu, demiryolu-denizyolu bağlantılı kombine yük taşımacılığı uygulaması başlattık. Derince, Bandırma, Alsancak, Samsun, İskenderun ve Mersin limanlarından denizyolu – demiryolu, demiryolu - denizyolu bağlantılı kombine taşımacılık yapılırken; Halkalı, Köseköy, Derince, Bozüyük, Çukurhisar, Ankara, Boğazköprü, Eskişehir, Kayseri, Başpınar, Biçerova, Mersin vb. işyerlerinden demiryolu - karayolu bağlantılı uluslararası kombine yük taşımacılığı yapıyoruz. 2003 yılında 658 bin ton/yıl olan demiryoluyla yapılan konteyner taşımacılığı 2014 yılında yaklaşık 16,5 kat artarak 10,8 milyon ton/yıla çıktı.

Türkiye-Rusya Tren Feri Hattı’nda gelişmeler nasıl?

Samsun ile Rusya’nın Kavkaz limanları arasında tren feri hattı kuruldu, kombine taşımacılık başlatıldı. Türkiye’deki demiryolların bin 435 mm standart, Rusya’daki demiryolların ise bin 520 mm geniş ray açıklığında olması nedeniyle, tren vagonlarının her iki ülke arasında gidip gelebilmesi için Samsun Limanı’nda kapak atma rampası, dolfen ve boji (tekerlek aksamları) değiştirme tesisi bağlantı yolları inşa ettik. Türkiye-Rusya Tren Feri Hattı’nda bugüne kadar 113 sefer yapıldı. 125 bin 58 ton yük taşındı. Avrupa ile Asya arasında karşılıklı demiryolu taşımacılığına yönelik olarak da Derince ve Tekirdağ limanları arasında tren feri işletmeciliği başlatıldı. Marmara Denizi’nin üzerinden bugüne kadar 379 tren feri seferi yapıldı. Türkiye-İran- Pakistan Demiryolu Hattı’nda Pakistan’ın Avrupa, Orta Doğu ve Orta Asya bağlantısını sağlayan demiryolu ile bugüne kadar Pakistan’dan 6, Türkiye’den 8 olmak üzere toplam 14 ticari tren seferi yapıldı.

TIR kasası taşımacılığında neler yapıyorsunuz?

Bu sistemde karayolu yük taşıma araçlarının sadece kasaları özel vagona (cep vagon) yüklenerek demiryolu ile taşınıyor. Çerkezköy ile Almanya’nın Köln şehri arasındaki 2 bin 719 km’lik demiryolu parkurunda haftada karşılıklı bir sefer TIR kasası (çekicisiz dorse) taşımacılığına başlandı. Seyahat süresi 5 gündür. Bugüne kadar toplam 110 sefer gerçekleştirildi.

BALO (Büyük Anadolu Lojistik Organizasyon) Projesi ne durumda?

Proje ile Anadolu’daki sanayici ve ihracatçıya ait yüklerin, başta Almanya’nın Münih ve Köln şehirleri olmak üzere Avrupa’nın iç kesimlerine demiryolu ile ulaştırılarak ülkemiz ihracatına Avrupa pazarında rekabet avantajı sağlanması hedefleniyor. Konteyner yükleri Ankara, Bursa, Denizli, Kayseri, Konya, Eskişehir ve Gaziantep gibi ihracatçının kapısından alınarak, yerel TCDD lojistik merkezlerinde birleştirilmekte, buradan blok trenlerle Bandırma’ya, Bandırma’dan konteyner gemileriyle Marmara Denizi'ni geçerek Tekirdağ’a, Tekirdağ’dan ise tekrar tarifeli blok trenlerle Avrupa’ya taşınıyor. Avrupa ülkelerinden Türkiye’ye gelecek yükler de yine benzer bir şekilde varış noktalarına ulaştırılıyor. Liman bağlantılı demiryolu taşımalarının artırılmasına yönelik olarak; Yükleme-Boşaltma ve Lojistik Alanı ile Yük Merkezi kurulma çalışmaları sürdürülmektedir.

TÜRKİYE, BÖLGESİNİN LOJİSTİK ÜSSÜNE DÖNÜŞÜYOR

Lojistik köylerde son durum nedir?

Gelemen, Uşak, Kaklık, Köseköy, Hasanbey, Gökköy ve Halkalı olmak üzere 7 adet Lojistik Merkez işletmeye açıldı. Bozüyük, Mardin, Palandöken, Yenice, Türkoğlu ve Kemalpaşa lojistik merkezlerin inşaat çalışmaları devam ediyor. İstanbul (Yeşilbayır), Kayseri( Boğazköprü), Konya (Kayacık), Kars, Sivas, Bitlis (Tatvan) ve Habur Lojistik merkezlerine ilişkin proje, kamulaştırma ve inşaat ihale işlemleri sürdürülüyor. Bu merkezler faaliyete geçtiğinde lojistik sektörüne yıllık yaklaşık 27 milyon ton ilave taşıma imkanı 9 milyon metrekarelik, açık alan, stok alanı, konteyner stok ve elleçleme sahası kazandıracak.

Ayrıca Organize Sanayi Bölgeleri, Büyük Sanayi Kuruluşları, liman ve iskele gibi hacimli yük taşınan tüm merkezler, TCDD ve özel sektör işbirliği içerisinde iltisak hatları ile bağlanıyor.

faruk gorez

Re: Boğazköprü Lojistik Köyü

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Eyl 2015 13:46

YHT’de Kayseri kavşak noktası oluyor
Çelik, TCDD Yolları Genel Müdürlüğü’nün söz konusu projeler üzerinde çalıştığını ve yatırımların 2016 yılı başından itibaren peyder pey hayata geçirilmesi için çaba harcandığını belirterek, “Bir başka görüşme konumuz ise tüm Kayseri halkının dört gözle beklediği yüksek hızlı trendi (YHT). Bu projede de iyi bir yere gelindi. Bizim asıl isteğimiz, Kayseri-İstanbul hattı standartlarında YHT ile ilgili proje çalışmasıydı. Memnunuz, zira Kayseri hattı da İstanbul hattı gibi saatte 250 km hıza göre planlanıyor. Güzergah belirlenmiş ve proje çalışmalarına başlanmış. Kayseri-Ankara hattı ile aynı anda Kayseri-Nevşehir-Konya üzerinden Antalya’ya bağlanacak olan YHT’nin de, proje ihalesi çalışmaları başlamış. Yine bu hat üzerinden, Ulukışla yoluyla Adana ve Mersin’e gidecek YHT ile, Kırıkkale üzerinden Samsun’a gidecek YHT hattının da proje çalışmalarına başlanmış durumda. Yani Kayseri, YHT’nin ana kavşak noktası oluyor. Hem kuzey-güney hattının hem de doğu-batı hattının kesişme noktasındayız. Bu durum önümüzdeki yıllarda kentin ticari ve endüstriyel anlamda önemini bir kat daha artıracak” diye konuştu.

faruk gorez

Re: Boğazköprü Lojistik Köyü

Mesaj gönderen faruk gorez » 28 Eyl 2015 13:47

BOĞAZKÖPRÜ LOJİSTİK KÖYÜNDE 1.ETAP BİTTİ.
2.ETAPTA KAMULAŞTIRMALAR BAŞLADI..
YAKIN ZAMANDA AÇILIŞ YAPILACAK HAYIRLI OLSUN...

faruk gorez

Re: Boğazköprü Lojistik Köyü

Mesaj gönderen faruk gorez » 20 Kas 2015 22:52

2016 DA BOĞAZKÖPRÜ AÇILACAK...
1.ETAP TAMAM
SIRA 2.ETAPTA...

faruk gorez

Boğazköprü Lojistik Merkez Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 14 May 2016 00:47

KAYSERİ (BOĞAZKÖPRÜ) LOJİSTİK MERKEZ PROJESİ

Proje Bedeli : 47 Milyon TL

Söz konusu lojistik merkez ile Türkiye Lojistik Sektörüne 1,8 milyon ton taşıma kapasitesi sağlanacak, ülkemize 620 bin m² lojistik alan kazandırılacaktır. İmar planının onaylanmasının ardından yapım ihalesine çıkılabilecektir.

T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı - Binali Yıldırım

faruk gorez

Re: Boğazköprü Lojistik Merkez Projesi

Mesaj gönderen faruk gorez » 05 Oca 2017 15:46

Kayseri'nin Ulaştırma ve Lojistik Ulaşım Projeleri daha hızlı hayata geçmeli..

Marmara Bölgesi Doldu Yeni Marmara Havzası'nın lider üretim merkezi arge yüksek teknoloji merkezi olacak olan Kayseri'nin ulaşım-lojistik projeleri ivedilkle hayata geçmeli..çok elzem...

Cevapla
  • Benzer Konular
    Cevaplar
    Görüntüleme
    Son mesaj