DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Yerli ulaşım araçları ile ilgili firmalar, araçlar..
faruk gorez

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen faruk gorez » 01 Şub 2017 21:59

BOREN
Geleceğin teknolojisi: Bor ve elektrikle çalışan otomobil geliştirildi
DMA, TÜBİTAK MAM ve Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü ortaklığı ile dünyanın ilk bor ve elektrikle çalışan otomobili geliştirdi. Boren ismine sahip araç, bu alanda rekoru elinde bulunduran Tesla 100D'den daha fazla yok katedebilecek.

resized_ae1b8-3fc25eb3tubitakdmaborenotomobil1485762679.jpg
resized_ae1b8-3fc25eb3tubitakdmaborenotomobil1485762679.jpg (47.17 KiB) 1189 kere görüntülendi
TÜBİTAK MAM ve Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü, ''DMA'' ile birlikte elektrik ve sodyum bor hidrür ile çalışan ''Boren'' isimli bir otomobil geliştirdiler.


Daha küçük batarya ile daha fazla mesafe

Söz konusu iki teknoloji ile çalışacak arabayı ''DMA'' firması bir araya getirecek. Sodyum bor hidrürden hidrojen elde edilecek pilin ise TÜBİTAK MAM ve Bor Enstitüsü geliştirecek. Ortaya koyulacak araç, diğer elektrikli araçlarla kıyaslandığında daha küçük batarya ile daha fazla mesafe alabilecek. Elektrikli araçlar konusunda uzman olan firma motor, şanzıman, egzos sisteminin olmadığı aracın kablo için gerekli altyapısı yapacak. Ayrıca aracın kasasında TÜBİTAK MAM ve Bor Enstitüsü'nün geliştireceği batarya için alan oluşturacak.
Geleceğin teknolojisi olarak görülüyor

Elektrikli otomobil teknolojisine yeni bir soluk kazandırması beklenen araç, ne yazık ki bir milyon doların üzerinde bir maliyete sahip. Hidrojen ve elektrik enerjisi ile çalışan araç, geleceğin teknolojisi olarak görülüyor. DMA tarafından geliştirilen motor ise 53 kW'lık bir batarya ile 450 km mesafe kat edebiliyor. Bildiğiniz üzere elektrikli otomobil denince akla gelen öncü firma Tesla bile 75 kW'lık batarya ile 426 km yol katedebiliyor. Duruma bu yönüyle bakıldığında gelişen teknoloji ile birlikte elektrikli otomobillerle tek şarj ile alacağımız mesafe çok yakında bir hayli artacak gibi görünüyor.

Diğer yakıtlara oranla 3 kat daha ucuz olan hidrojenin, bu teknoloji ile birlikte birçok alanda kullanılması hedefleniyor.

http://www.gzt.com/teknoloji/gelecegin- ... di-2605315

Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10918
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 08 Kas 2017 18:48

Fatih Altaylı bu hafta Teke Tek’te ilk bölümde Türkiye’nin yerli otomobil projesini masaya yatırıyor. Türkiye’nin yerli otomobili için start verildi. Kamuoyunun gözü, beş büyük firmanın ortaklığında üretilecek, 2021’de yollara çıkması planlanan yerli otomobile çevrildi.

Yerli otomobil nasıl olmalı? Hangi teknolojiler kullanılmalı? Üretimde nasıl bir strateji izlenmeli?

Fatih Altaylı soruyor, Teke Tek’in ilk bölümünde Derindere Motorlu Araçlar Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol ve Aruoba İnovasyon Yönetim Kurulu Başkanı Yüksek Mühendis İskender Aruoba yanıtlıyor.

https://www.youtube.com/watch?v=Fyr1dn7yaKQ


Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10918
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 31 Mar 2019 00:54

Önder Yol: Elektrikli otomobilde dünyanın en iyisiyiz
https://www.youtube.com/watch?v=yXQQvgCjuCU

Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10918
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 31 Mar 2019 15:16

55849379_624087014671522_3871439668998307840_n.jpg
55849379_624087014671522_3871439668998307840_n.jpg (93.77 KiB) 684 kere görüntülendi
Alıntıdır

Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10918
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 30 Tem 2019 21:15

Elektrikli traktör

Hatırlayacaksınız…

27 Kasım 2018’de Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli, ‘elektrikli traktör’ konusunda ilk açıklamayı yapmış ve kamuoyunda oldukça çok tartışılmıştı.

Pakdemirli, “Elektrikli traktör konusuna, aslında Türkiye’de de çok büyük bir sanayimiz olmasına rağmen, çok da hazır olmadığımızı gördüm. Bu konuda şimdi prototip çalışmalarına başladık" demişti.

Aradan geçen yaklaşık 8 ay sonunda geçen Cuma günü, TİGEM’in Geleneksel 69’uncu Hasat Bayramı töreninde elektrikli traktör görücüye çıktı.

Traktörün kendisini gördük ama kamuoyuna traktörün özellikleri ve üretimine dair çok da doyurucu bir bilgi verilmedi.

Sınırlı rakamlarla bilgiler paylaşılarak akıllardaki birçok soru işareti hala giderilemedi.

İsterseniz önce bugüne kadar elektrikli traktörle ilgili yapılan açıklamalara bir göz atıp, toparlama yapalım, sonra da merak ettiğimiz sorulara yanıt arayalım.
ÖNDER YOL

Öncelikle bu projenin ortağı ve uygulayıcısı, traktörü tasarlayan isim Önder Yol.

Deyim yerindeyse projenin mimarı diyebileceğimiz Önder Yol’u kamuoyu elektrikli otomobil ile ilgili yatırımları ve açıklamalarıyla zaten tanıyor.

Önder Yol, Özkan Derindere ile birlikte 2007 yılında elektrikli araç ve enerji saklama sistemleri üreten ilk yerli firma olarak bilinen Derindere Motorlu Araçlar’ın (DMA) kurucu ortaklarından.

DMA, İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Teknokentinde de 2015’te Ar-Ge Merkezi kurdu. Dolayısıyla elektrikli traktör projesinde İTÜ’nin de katkısı büyük.

DMA, teknoloji yatırımlarına ve Ar-Ge’ye odaklanan yenilikçi bir şirket profiline sahip.

Zaten şirket yönetimi, hedeflerini açıklarken şu ifadeyi kullanıyor: “Dünyanın geleceğinde rol oynayan elektrikli araç sanayinin Türkiye tarafında bir oyuncu olmak.”

Teknolojisi ve üretimi DMA'ya ait elektrikli araçlar, 2013 yılı Şubat ayında pazara sunulurken, araçların en önemli teknolojisi olan elektronik beyin üniteleri ve buna ait alt ve üst seviye yazılımlarının tamamen DMA mühendisleri tarafından geliştirildiğini de belirtmek lazım.

Şirketin, resmi internet sitesindeki bilgiye göre bugün İstanbul Zeytinburnu’ndaki DMA tesislerinde yılda bin elektrikli araç üretme kapasitesi mevcut.

Gelelim tekrar işin traktör ayağına…

Bu konuda detay bilgilerin bir kısmını lansman günü Çiftçi TV’ye konuşan Önder Yol veriyor.

Elektrikli traktör projesinin Tarım ve Orman Bakanlığına bağlı Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğü’nün (TAGEM) bir Ar-Ge ve inovasyon çalışmasına dönüştüğünü kaydeden Önder Yol, projenin Mart ayında ete kemiğe büründüğünü, şimdilerde de Ar-Ge çalışmalarına devam edildiğini belirtiyor.

65, 105, 150 BEYGİRLİK ELEKTRİKLİ TRAKTÖRLER

Önder Yol, elektrikli traktör hakkında şu bilgileri paylaşıyor: “65, 105 ve 150 beygirlik olmak üzere 3 farklı güçte traktör yapmayı düşünüyoruz. Bunları 3 etapta yapmayı planlıyoruz. Normalde içten patlamalı motorlara karşı elektrikli motorların çok ciddi bir güç ve randıman eğrisi var. Dolayısıyla bizim kaba hesabımıza göre 1’e 20 ile 1’e 50 arasında yakıt tasarrufu oluyor fakat bizim amacımız bu da değil. Bu büyük projenin amacı yakıt masrafını azaltmak değil sıfırlamak.”

Normal traktörlerde bütün ekipmanların hidrolikle çalıştığını hatırlatan Yol, “Biz hidroliği motordan değil direkt olarak bataryadan elektrik verdiğimiz için çok daha randımanlı ve güçlü olarak verebiliyoruz. Bu proje bir ekosistem, ileride direkt olarak hidrolikten çıkıp elektrikli sistemlere geçeceğiz. Elektrikli araçlar henüz emekleme safhasında, bunlar büyüyecek, yürüyecek ve sonrasında da koşmaya başlayacak. Bunun daha çok ilerisi var” diyor.
20 TL MALİYETLE 7 SAAT ÇALIŞACAK

Kamu (TAGEM), özel sektör (DMA) ve üniversite (İTÜ) işbirliğiyle geliştirilen elektrikli traktörün, 45 dakika şarj süresinin olduğu, 20 lira maliyetle 7 saatlik çalışma performansı olduğu kaydediliyor.

“45 dakikalık şarj ile 55 kwh’lık bataryalar doldurulabiliyor ve bununla yaklaşık 4 saat boyunca pulluk çekilebiliyor” bilgisi veriliyor.

Elektrikli traktörün çiftçi açısından avantajlarının başında mazot masrafının sıfırlanıyor olması ve traktörün bakım masrafının neredeyse sıfıra yakın hale gelmesi gösteriliyor.

Buraya kadar her şey güzel…

CEVAP BEKLEYEN SORULAR

Gelelim işin teorik kısmından biraz da pratik kısmına.

Elde bir prototip elektrikli traktör var ve seri üretime hazır deniliyor.

Peki seri üretime ne zaman geçilmesi planlanıyor?

Elektrikli traktörü kim üretecek? Babayiğit/ler belli mi?

Yılda kaç adet üretilmesi bekleniyor?

Elektrikli traktörün satış fiyatının ne kadar olması planlanıyor?

Kırsalda elektrikli traktörlerin şarj istasyonlarına dair nasıl bir plan var?

Elektrikli traktör fiyatının mevcut traktörlerden pahalı olması zaten beklenen bir durum. Peki mevcut traktör satışlarının yüzde 60 seviyelerinde düştüğü bir ortamda elektrikli traktöre çiftçi nasıl sahip olacak?

TRAKTÖRLER 25 BİN DOLARA ELEKTRİLİKLİYE DÖNÜŞECEK

Traktörün üretim maliyeti ve satış fiyatı hakkında detaylı bir bilgimizin olmamasına karşın kırsaldaki makine parkında bulunan mevcut traktörlerin 25 bin dolar karşılığında elektrikliye dönüştürülebileceği yönünde de çalışmalar olduğu duyumunu aldık.

Burada da söz konusu rakamın yüzde 40’ının devlet tarafından ödenerek, çiftçinin traktörü elektrikliye dönüştürmesinin yaklaşık 15 bin dolara mal olabileceği konuşuluyor.

Mevcut ekonomik konjonktürde çiftçi için eldeki traktörü elektriğe çevirmek sıfır bir elektrikli traktör almaktan daha kolay olacaktır.

Özetle, tarımda sektörünün her alanında Ar-Ge, inovasyon ve teknolojinin önemini, rolünü ve etkisini hep vurguluyoruz.

Dünyanın önde gelen traktör markaları bu alanda zaten uzun bir dönemdir çalışıyor.

Türkiye’nin de bu konuya eğilmesi sevindirici. Umarız devamı gelir ve proje hayata geçer.

Bizim anladığımız, bu konuda başlangıç güzel ama daha gidilecek çok yol var ve zamana ihtiyaç olacak.

Elektrikli traktör üzerinde kafa yormaya değer bir proje olmasına karşın bakanlığın tıpkı diğer alanlarda olduğu gibi burada da iletişim yönetiminin zayıf olduğu kanısındayız.

Zira elektrikli traktörün her fırsatta kamu tarafından reklamı yapılırken, kamuoyunu doyurucu ve tatmin edici detaylı bilgi maalesef verilmiyor ya da verilemiyor.

Bu da projenin havada kalmasına neden oluyor ve inanılırlığını zedeliyor.

İrfan Donat

Bloomberg HT Tarım Editörü
67088549_1254231738079450_5110311891628982272_n.jpg
67088549_1254231738079450_5110311891628982272_n.jpg (94.87 KiB) 601 kere görüntülendi

Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10918
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 30 Tem 2019 21:24

67688454_354859115457058_1261347996944039936_n.jpg
67688454_354859115457058_1261347996944039936_n.jpg (134.5 KiB) 600 kere görüntülendi
67377815_354858958790407_8351555381561917440_n.png
67377815_354858958790407_8351555381561917440_n.png (418.42 KiB) 600 kere görüntülendi

Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10918
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 30 Tem 2019 21:25

YERLİ ELEKTRİKLİ TRAKTÖRÜN HİKAYESİ
https://www.youtube.com/watch?v=xYb37ee ... IM_xod8hLc

Kullanıcı avatarı
ilker22
Tükenmez Kalem
Mesajlar: 382
Kayıt: 26 Ara 2014 11:16

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen ilker22 » 31 Tem 2019 14:20

DMA nın Corollaları vardı ne oldu acaba Corolla Hybrid çıkınca piyasadan çektiler heralde

ama full sarj ile 400km yol gidebilen bir araç

değerini bilemedi kimse

Çevrimiçi
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10918
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: DMA - Otomotiv Enerji Teknoloji Yazılım

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 15 Ağu 2019 11:45

Elektrikli traktör yıllık 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak

Yerli ve milli imkanlarla geliştirilen, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın deneme sürüşünü yaptığı çevre dostu elektrikli traktörle yıllık ortalama 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlanması bekleniyor. Elektrikli traktör yıllık 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak
detay1565857364.jpg
detay1565857364.jpg (135.97 KiB) 550 kere görüntülendi
Yerli ve milli imkanlarla geliştirilen, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın deneme sürüşünü yaptığı çevre dostu elektrikli traktörle yıllık ortalama 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlanacağı tahmin ediliyor.

Elektrikli traktör Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli'nin talimatıyla Tarımsal Araştırmalar ve Politikalar Genel Müdürlüğünce yaklaşık bir yıl süren çalışmalarla geliştirildi.

Elektrikli traktörün en önemli kısmı olan yazılımı tamamen yerli mühendislerce geliştirildi, motoru ve kablolama işlemleri Türk firmaları tarafından yapıldı.

Bataryaların ömrü 20 yıl
Yeni nesil 236 bataryanın kullanıldığı elektrikli traktörde, kısa sürede şarj edilmesi gibi fonksiyonları kontrol eden bir batarya yönetim sistemi yazılımı da bulunuyor.

Traktördeki bataryaların ömrü 20 yılı bulacak. Bu süreden sonra bataryalar yaklaşık yüzde 80 kapasiteyle kullanılabilecek.

Mevcut fiyat düzeyinden hesaplandığında elektrikli traktörün bataryası yaklaşık 20 lira maliyetle dolacak. İlk prototip olan 105 beygirlik elektrikli traktör, aynı güce sahip fosil yakıtlı bir traktörle kıyaslandığında yıllık ortalama 750 saatlik kullanımda 133 bin lira yakıt tasarrufu sağlayacak. Traktörün vergi ve bakım masrafları da diğer traktörlere göre daha düşük olacak.

Elektrikli traktörü şarj edebilmek için şarj istasyonu kurulması gerekmeyecek, çünkü şarj için gerekli bütün sistemler traktörün içinde bulunuyor.

Yılda 10 bin adet üretilecek
Seri üretime geçildiğinde yılda 10 bin adet elektrikli traktör üretilmesi hedefleniyor. Traktör için yapılacak anlaşmalar sonrasında ilk üretimin en geç bir yıl içinde gerçekleştirilmesi öngörülüyor. 65, 105 ve 250 beygir gücünde üretimi yapılacak traktörün özellikle 250 beygirlik tipinin Avrupa ve ABD'ye ihraç amacıyla imal edilmesi planlanıyor.

Traktördeki yazılımlar sayesinde herhangi bir arıza kullanıcıya uygulama üzerinden bildiriliyor ve traktörün 3 yıl içinde tamamen otonom hale getirilmesi amaçlanıyor. Bu sayede sürücüsüz kullanım da sağlanacak.

Otomatik vites ve hız sabitleme özelliği olan 105 beygirlik elektrikli traktör devamlı olarak 450 tork güç üretebiliyor.

Traktöre uygun tarım aletlerinin üretimi ve mevcut traktörlerin dönüşümleri için de çalışmalar devam ediyor.


Kaynak : konhaber.com

Cevapla