Ankara-Niğde Otoyolu Çalışmaları
Re: Ankara-Niğde Otoyol Projesi
Kayseri'nin otoyol bağlantısı tahminim 120 -130 km arasında olacak (+,-)
Re: Ankara-Niğde Otoyol Projesi
275 km + 55 km olacak proje uzunluğu
2020-2021 gibi tamamlanır tahminim...
2020-2021 gibi tamamlanır tahminim...
Re: Ankara-Niğde Otoyol Projesi
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Ankara-Niğde otoyolunun ihale süreçlerini tamamladıklarını belirterek, "275 kilometre otoyol artı 55 kilometre bağlantı yolunu oluşturan ihalenin 11 yıl, 10 ay, 17 gün, 3 yıl yapım süresi dahil olmak üzere teklifi veren ERG ve Seza'ya bugün itibarıyla teknik ve mali incelemeler tamamlandı, herhangi bir sıkıntı olmadığı görüldü ve ihalenin verilmesi bugün itibarıyla kararlaştırıldı, hayırlı uğurlu olsun inşallah" dedi.
Re: Ankara-Niğde Otoyolu Çalışmaları
Ankara-Niğde Otoyolu'nun temeli atıldı!
Ankara-Niğde Otoyolu Temel Atma Töreni yapıldı. Törene Başbakan Binali Yıldırım katıldı. Proje ile Ankara'dan Niğde'ye varış süresi yarı yarıya azalacak.
Başbakan Binali Yıldırım, Gölbaşı ilçesindeki ERG İnşaat Oğulbey Yerleşkesi'nde düzenlenen Ankara-Niğde Otoyolu Temel Atma Töreni'ne katıldı. Başbakan Yıldırım ,Ankara-Niğde Otoyolu tamamlandığında Ankara'dan Niğde'ye varış süresinin yarı yarıya azalacağını, 4 saatten 2 saate düşeceğini söyledi. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Yıldırım, "Ankara-Niğde, ver elini 2 saatte oradasınız. Eğer Ankara'da oturuyorsanız, anneniz, babanız, aileniz Niğde'deyse sabah kahvaltıya bile gidebilirsiniz." dedi.
Ankara, Niğde ve arada bulunan Nevşehir, Aksaray, Kırşehir hatta Konya için tarihi bir gün olduğunu ifade eden Yıldırım, Ankara-Niğde Otoyolu'nun Türkiye ve Ankara'ya yakışan bir proje olduğunu söyledi.
Edirne, Ankara, Niğde, Adana, Gaziantep, Şanlıurfa ve güzergahta bulunan diğer iller için büyük bir hayali gerçeğe dönüştürme adına son bir hamle yaptıklarını ifade eden Yıldırım, "Edirne'den otoyola giren bir vatandaşımız, bu yol bittiğinde Şanlıurfa'ya kadar hiç araba sollamadan otoyolla gidecek. Rahat, konforlu bir seyahat edecek. Bu büyük eser hayırlı uğurlu olsun." diye konuştu.
Ankara-Niğde Otoyolu'nun hikayesinin çok hazin olduğunu ifade eden yıldırım sözlerini şu şekilde sürdürdü, "2000-2001 krizinden önce bu yolun yapımı ihale edilmiş, 8-10 firmaya verilmiş, çalışmalar başlamış, teminat mektupları yatmış ama Türkiye krizle yerle bir olunca proje de rafa kalkmış. Tıpkı yarım kalan havaalanları, yollar gibi ama 2002'de bu aziz millet 'Tek başına, iş başına. Yakın ışıkları Türkiye aydınlansın' dedi ve Türkiye bu kutlu yürüyüşüne o günlerden itibaren başladı."
Ankara-Niğde Otoyolu projesinin maliyeti hakkında da bilgi veren Yıldırım, projenin 4 milyar lira tutarında olduğunu söyledi. Yıldırım projeye ilişkin şunları söyledi; "4 milyar lira ne demek biliyor musunuz? Eski parayla 4 katrilyon. Bir proje sadece 4 milyar lira. Eskiden bırakın milyarları, milyonları bile Türkiye bulamazdı. Bugün Türkiye'nin nereden nereye geldiğini görmek için bu projeye bakmak yetiyor. 4 milyar lira yatırımı, Türkiye'nin barajlardan altyapı yatırımlarına büyük eserleri olmuş ERG İnşaat tek başına yapıyor. Nasıl yapıyor? Bu yolu yapacak, bitirecek, işletecek. Yapım dahil yaklaşık 12 sene. Yapımı da çıkarsak, 3 yıl diyelim, 9 sene bu yol işletilecek, 9 sene sonunda devletin eline geçecek. Güzel iş değil mi? Para harcamıyorsunuz. 9 yıl işletmeye veriyorsunuz sonra da 332 kilometre yolu alıyorsunuz."
"Ankara-Niğde Otoyolu 2019'un sonunda bitecek"
Ankara-Niğde Otoyolu'nun planlanan programa göre 2020'de tamamlanması öngörülüyordu. Ancak Başbakan Yıldırım temel atma töreninde bu konuyu da gündeme getirdi. Yıldırım konuşması sırasında ERG İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Vural Erbilgin'e seslenerek, "2020 çok geç Vural Bey, 2019 sonunda bitirecek miyiz?" diye sordu. Yıldırım, daha sonra "Sözü aldık, 2019'un sonunda Ankara-Niğde Otoyolu bitecek ve hizmete girecek. Hayırlı uğurlu olsun. Buradan aslında onun da karı var. 3 yılda bitirirse işletme süresi 9 yıla düşüyor. 2 yılda bitirirse 10 yıla çıkıyor. Dolayısıyla herkes kazanıyor. Müteahhit kazanıyor, Ankara kazanıyor, Nevşehir, Konya, Niğde, Aksaray, Gaziantep, Şanlıurfa, Adana, Mersin ve Edirne'ye kadar seyahat eden herkes bu işten kazanıyor." ifadelerini kullandı.
Yıldırım proje ile ulaşım sürelerinde ciddi azalmalar olacağını söyledi. Yıldırım projeyle ilgili şunları söyledi; "Ne olacak? 4 saatten 2 saate düşecek. Ankara-Niğde ver elini 2 saatte oradasınız. Eğer Ankara'da oturuyorsanız, anneniz, babanız, aileniz Niğde'deyse sabah kahvaltıya bile gidebilirsiniz. İşte böyle, hizmette sınır yok. Ayrıca bu yol sadece Ankara'ya, sadece Niğde'ye hizmet etmiyor. Bu yol, güzergah üzerinde bulunan Kulu'dan Konya'ya, daha sonra Aksaray'a, Kırşehir'e, Nevşehir'e de bağlantılarla birleştiriliyor. Dolayısıyla bu şehirlerimizde yaşayan vatandaşlarımız da bu yoldan istifade ediyor. Yolun ana uzunluğu 277 kilometre. Tabii her şehirde çıkış var, bağlantı yolları var. 55 kilometre de bağlantıları tutuyor. Toplam 332 kilometre uzunluğa ulaşıyor. Yol üzerinde 5 viyadük var, köprü de diyebilirsiniz. 28 köprü, 114 alt geçit, 386 menfez, 5 dinlenme tesisi, 2 bakım ve onarım şantiyesi de yol üzerinde olacak."
Ankara-Niğde Otoyolu Temel Atma Töreni yapıldı. Törene Başbakan Binali Yıldırım katıldı. Proje ile Ankara'dan Niğde'ye varış süresi yarı yarıya azalacak.
Başbakan Binali Yıldırım, Gölbaşı ilçesindeki ERG İnşaat Oğulbey Yerleşkesi'nde düzenlenen Ankara-Niğde Otoyolu Temel Atma Töreni'ne katıldı. Başbakan Yıldırım ,Ankara-Niğde Otoyolu tamamlandığında Ankara'dan Niğde'ye varış süresinin yarı yarıya azalacağını, 4 saatten 2 saate düşeceğini söyledi. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Yıldırım, "Ankara-Niğde, ver elini 2 saatte oradasınız. Eğer Ankara'da oturuyorsanız, anneniz, babanız, aileniz Niğde'deyse sabah kahvaltıya bile gidebilirsiniz." dedi.
Ankara, Niğde ve arada bulunan Nevşehir, Aksaray, Kırşehir hatta Konya için tarihi bir gün olduğunu ifade eden Yıldırım, Ankara-Niğde Otoyolu'nun Türkiye ve Ankara'ya yakışan bir proje olduğunu söyledi.
Edirne, Ankara, Niğde, Adana, Gaziantep, Şanlıurfa ve güzergahta bulunan diğer iller için büyük bir hayali gerçeğe dönüştürme adına son bir hamle yaptıklarını ifade eden Yıldırım, "Edirne'den otoyola giren bir vatandaşımız, bu yol bittiğinde Şanlıurfa'ya kadar hiç araba sollamadan otoyolla gidecek. Rahat, konforlu bir seyahat edecek. Bu büyük eser hayırlı uğurlu olsun." diye konuştu.
Ankara-Niğde Otoyolu'nun hikayesinin çok hazin olduğunu ifade eden yıldırım sözlerini şu şekilde sürdürdü, "2000-2001 krizinden önce bu yolun yapımı ihale edilmiş, 8-10 firmaya verilmiş, çalışmalar başlamış, teminat mektupları yatmış ama Türkiye krizle yerle bir olunca proje de rafa kalkmış. Tıpkı yarım kalan havaalanları, yollar gibi ama 2002'de bu aziz millet 'Tek başına, iş başına. Yakın ışıkları Türkiye aydınlansın' dedi ve Türkiye bu kutlu yürüyüşüne o günlerden itibaren başladı."
Ankara-Niğde Otoyolu projesinin maliyeti hakkında da bilgi veren Yıldırım, projenin 4 milyar lira tutarında olduğunu söyledi. Yıldırım projeye ilişkin şunları söyledi; "4 milyar lira ne demek biliyor musunuz? Eski parayla 4 katrilyon. Bir proje sadece 4 milyar lira. Eskiden bırakın milyarları, milyonları bile Türkiye bulamazdı. Bugün Türkiye'nin nereden nereye geldiğini görmek için bu projeye bakmak yetiyor. 4 milyar lira yatırımı, Türkiye'nin barajlardan altyapı yatırımlarına büyük eserleri olmuş ERG İnşaat tek başına yapıyor. Nasıl yapıyor? Bu yolu yapacak, bitirecek, işletecek. Yapım dahil yaklaşık 12 sene. Yapımı da çıkarsak, 3 yıl diyelim, 9 sene bu yol işletilecek, 9 sene sonunda devletin eline geçecek. Güzel iş değil mi? Para harcamıyorsunuz. 9 yıl işletmeye veriyorsunuz sonra da 332 kilometre yolu alıyorsunuz."
"Ankara-Niğde Otoyolu 2019'un sonunda bitecek"
Ankara-Niğde Otoyolu'nun planlanan programa göre 2020'de tamamlanması öngörülüyordu. Ancak Başbakan Yıldırım temel atma töreninde bu konuyu da gündeme getirdi. Yıldırım konuşması sırasında ERG İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Vural Erbilgin'e seslenerek, "2020 çok geç Vural Bey, 2019 sonunda bitirecek miyiz?" diye sordu. Yıldırım, daha sonra "Sözü aldık, 2019'un sonunda Ankara-Niğde Otoyolu bitecek ve hizmete girecek. Hayırlı uğurlu olsun. Buradan aslında onun da karı var. 3 yılda bitirirse işletme süresi 9 yıla düşüyor. 2 yılda bitirirse 10 yıla çıkıyor. Dolayısıyla herkes kazanıyor. Müteahhit kazanıyor, Ankara kazanıyor, Nevşehir, Konya, Niğde, Aksaray, Gaziantep, Şanlıurfa, Adana, Mersin ve Edirne'ye kadar seyahat eden herkes bu işten kazanıyor." ifadelerini kullandı.
Yıldırım proje ile ulaşım sürelerinde ciddi azalmalar olacağını söyledi. Yıldırım projeyle ilgili şunları söyledi; "Ne olacak? 4 saatten 2 saate düşecek. Ankara-Niğde ver elini 2 saatte oradasınız. Eğer Ankara'da oturuyorsanız, anneniz, babanız, aileniz Niğde'deyse sabah kahvaltıya bile gidebilirsiniz. İşte böyle, hizmette sınır yok. Ayrıca bu yol sadece Ankara'ya, sadece Niğde'ye hizmet etmiyor. Bu yol, güzergah üzerinde bulunan Kulu'dan Konya'ya, daha sonra Aksaray'a, Kırşehir'e, Nevşehir'e de bağlantılarla birleştiriliyor. Dolayısıyla bu şehirlerimizde yaşayan vatandaşlarımız da bu yoldan istifade ediyor. Yolun ana uzunluğu 277 kilometre. Tabii her şehirde çıkış var, bağlantı yolları var. 55 kilometre de bağlantıları tutuyor. Toplam 332 kilometre uzunluğa ulaşıyor. Yol üzerinde 5 viyadük var, köprü de diyebilirsiniz. 28 köprü, 114 alt geçit, 386 menfez, 5 dinlenme tesisi, 2 bakım ve onarım şantiyesi de yol üzerinde olacak."
Re: Ankara-Niğde Otoyolu Çalışmaları
Temel atıldı çok şükür. Seneye Kırşehir'e kadar otoyoldan gidebiliriz inşallah 

Re: Ankara-Niğde Otoyolu Çalışmaları
Ankara-Niğde Otoyolu
Proje, Edirne'den başlayarak İstanbul üzerinden Güneydoğu'ya kadar uzanan otoyolun, kesintisiz sağlanmasında son bölümü teşkil ediyor. Yap-İşlet-Devret modeliyle başlanan çalışma, projelendirme, yapım, bakım, onarım ve işletme aşamalarını kapsıyor. Proje Ankara'nın Gölbaşı ilçesinden başlıyor, Niğde Gölcük Kavşağı'nda tamamlanarak mevcut otoyola bağlanıyor.
Söz konusu proje kapsamında 277 kilometresi otoyol, 55 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 332 kilometre uzunluğundaki Ankara-Niğde Otoyolu'nun, Ankara ile Ahiboz arasındaki 30 kilometrelik kesimi 2x4 şeritli, Ahiboz-Gölcük arasındaki 247 kilometrelik kesimi 2x3 şeritli, bağlantı yolları ise 2x2 şeritli olacak. Proje bünyesinde 4 bin 595 metrelik 5 viyadük, bin 400 metrelik 28 köprü, 6 bin 800 metrelik 114 alt geçit, 27 bin metrelik 386 menfez, 5 servis ve park alanı, 2 bakım alanı ve 14 ücret toplama sistemi bulunacak.
Ankara-Niğde Otoyolu ile çoğunlukla ağır vasıta trafiğine hizmet eden yolda trafik güvenliğiyle can ve mal emniyetinin sağlanması, seyahat süresinin kısaltılması, bölge turizm ve sanayisinin gelişmesine katkı sağlanması amaçlanıyor.
Yatırım maliyeti 4 milyar lira olan Ankara-Niğde Otoyolu'nun tamamlanmasıyla, ülkenin gelişimi ve kalkınmasına bağlı olarak her geçen gün artan trafik hacmi rahatlatılacak, Marmara, Karadeniz, İç Anadolu, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayan, uluslararası öneme sahip ulaşım ağı hizmete sunulmuş olacak.
http://udhb.gov.tr/haber-764-%60ulkemiz ... or%60.html
Proje, Edirne'den başlayarak İstanbul üzerinden Güneydoğu'ya kadar uzanan otoyolun, kesintisiz sağlanmasında son bölümü teşkil ediyor. Yap-İşlet-Devret modeliyle başlanan çalışma, projelendirme, yapım, bakım, onarım ve işletme aşamalarını kapsıyor. Proje Ankara'nın Gölbaşı ilçesinden başlıyor, Niğde Gölcük Kavşağı'nda tamamlanarak mevcut otoyola bağlanıyor.
Söz konusu proje kapsamında 277 kilometresi otoyol, 55 kilometresi bağlantı yolu olmak üzere toplam 332 kilometre uzunluğundaki Ankara-Niğde Otoyolu'nun, Ankara ile Ahiboz arasındaki 30 kilometrelik kesimi 2x4 şeritli, Ahiboz-Gölcük arasındaki 247 kilometrelik kesimi 2x3 şeritli, bağlantı yolları ise 2x2 şeritli olacak. Proje bünyesinde 4 bin 595 metrelik 5 viyadük, bin 400 metrelik 28 köprü, 6 bin 800 metrelik 114 alt geçit, 27 bin metrelik 386 menfez, 5 servis ve park alanı, 2 bakım alanı ve 14 ücret toplama sistemi bulunacak.
Ankara-Niğde Otoyolu ile çoğunlukla ağır vasıta trafiğine hizmet eden yolda trafik güvenliğiyle can ve mal emniyetinin sağlanması, seyahat süresinin kısaltılması, bölge turizm ve sanayisinin gelişmesine katkı sağlanması amaçlanıyor.
Yatırım maliyeti 4 milyar lira olan Ankara-Niğde Otoyolu'nun tamamlanmasıyla, ülkenin gelişimi ve kalkınmasına bağlı olarak her geçen gün artan trafik hacmi rahatlatılacak, Marmara, Karadeniz, İç Anadolu, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu bölgelerini birbirine bağlayan, uluslararası öneme sahip ulaşım ağı hizmete sunulmuş olacak.
http://udhb.gov.tr/haber-764-%60ulkemiz ... or%60.html
Re: Ankara-Niğde Otoyolu Çalışmaları
Kırşehirden 3 farklı bağlantı verilecek. 2 nolu bağlantı büyük ihtimalle ana bağlantı olacak.
Re: Ankara-Niğde Otoyolu Çalışmaları
Ankara - Niğde otoyolu çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor. 2019 sonunda hizmete açılacağı sözü verildi. Yapılan çalışmalar, haritalarda görüntü vermeye başladı.
-
- Benzer Konular
- İstatistikler
- Son mesaj
-
-
Çekmeköy - Sancaktepe - Sultanbeyli Metro Hattı Çalışmaları
gönderen Z-Kontrol » 11 Şub 2019 16:43 » forum İstanbul Ulaşım - 0 Cevaplar
- 11 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen Z-Kontrol
11 Şub 2019 16:43
-
-
- 1 Cevaplar
- 21 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen erdemka38
14 Şub 2019 09:49
-
- 0 Cevaplar
- 5 Görüntüleme
-
Son mesaj gönderen Z-Kontrol
14 Şub 2019 14:52