TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Arge,inovasyon,teknoloji yatırımlarını paylaşıyoruz..
Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Oca 2019 17:39

49686295_1197718030386310_6699227792879386624_n.jpg
49686295_1197718030386310_6699227792879386624_n.jpg (55.92 KiB) 481 kere görüntülendi
49380437_1197718037052976_1432175953160699904_n.jpg
49380437_1197718037052976_1432175953160699904_n.jpg (46.37 KiB) 481 kere görüntülendi
OMSAŞ Zırhlı Forklift

Neden Zırhlandırılmış Forklift:

%92 yerli imalattır.
Sürekli servis imkanı vardır.
Ekonomiktir
Tedarikinde dışa bağımlı değildir.
2 Metre genişliği ile her yere girer.
Üstünde 360 derece hareket edebilen avcı kulübesi mevcuttur.
Yanlarından açılabilen kalkan sayesinde güvenli hareket imkanı sağlar.
Kolay taşınabilir ve nakledilebilir.
Toplumsal olaylarda diğer müdahale araçlarına destek verir.
Bomba patlaması sonucunda veya bomba tehlikesi olan durumlarda oluşan enkazın kaldırılmasında olay mahalline ulaşmasında etkin olarak kullanılabilir.
Kurtarma faaliyetlerinde kullanılabilir
Uzatma aparatı sayesinde uzaktan insansız müdahale sağlar.
Gerektiğinde forklift iş makinesi olarak kullanılabilir.
Ön platformu ile 3 boyutlu koruma sağlar
Ön platform araçtan bağımsız olarak mevzi olarak kullanılabilir.
Ön platform gözetleme maksatlı olarak da kullanılabilir.
Yangında müdahale ve kurtarma aracı olarakta kullanılabilir.

Zırhlandırılmış Forklift Özellikleri:

Operatör bölümü, avcı kabini, ön platform, lift mekanizması ile motor ve yürüyen aksamlar zırh çeliğiyle giydirilmiştir.
Forklifte patlamayan dolgu lastik kullanılmıştır.
Tüm kabin ve şaselerde yanmaz boya kullanılmıştır.
Ön board tasarımı birden fazla ataşmanı kullanılacak şekilde tasarlanmıştır.
Operatör bölmesi klima desteklidir.
Avcı bölümünün tavan kısmı açılıp kapanabilen özellikte tasarlanmıştır.
Operatör bölümü, avcı kabini ve ön platformda otomatik yangın söndürme tertibatı bulunmaktadır.
İttirme ve yıkım kolu KOÇBAŞI prensibiyle kullanılabilir.
Ön kısmına kamera ilave edilerek kabin içinden veya uzaktan izleme yapılabilir.
Kol uzunluğu ihtiyaçlar doğrultusunda tasarlanabilir.

Kaynak : millisavunma.com
49726446_1197718053719641_7820202884061986816_n.jpg
49726446_1197718053719641_7820202884061986816_n.jpg (54.8 KiB) 481 kere görüntülendi
49726446_1197718053719641_7820202884061986816_n.jpg
49726446_1197718053719641_7820202884061986816_n.jpg (54.8 KiB) 481 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Oca 2019 17:42

49729287_1197720463719400_8764095704831361024_n.jpg
49729287_1197720463719400_8764095704831361024_n.jpg (54.34 KiB) 480 kere görüntülendi
STM Milli Mikro Gözlem Uydusu Lagari

Savunma Teknolojileri Mühendislik (STM) tarafından geliştirilen Türkiye’nin ilk milli mikro gözlem uydusu olan Lagari uydusu, sahada taktik görüntü ihtiyacının yakın gerçek zamanlı karşılanması, orman ve bitki örtüsünün takibi, genel haritalama, doğal afet takibi gibi keşif gözetlemesi yapacak.

Renkli ve nokta/şerit görüntü alma kabiliyetlerine sahip Lagari, üzerinde taşıdığı yeni nesil elektro-optik kamera sayesinde, bu alandaki boşlukları dolduracak olan tamamlayıcı uydu kategorisinde ilk milli yatırım olma özelliğini taşıyor.

Uzay endüstrisinin geleceği küçük, ucuz, fırlatması kolay ve verilen özel görevleri yerine getirebilen küçük uydularda olacak.

STM Uydusunun İsmi “Lagari Hasan Çelebi’den”
Uzay alanında çalışma yapan saygın birçok kurum ve kuruluş tarafından ilk roketli uzay uçuşunu gerçekleştiren kişi olarak kabul edilen Lagari Hasan Çelebi’den adını alan uydunun, 2019 yılında uzayda göreve başlaması planlanıyor. Lagari, “Mikro Uydu” kategorisinde, 60-65 kg ağırlıkta hedeflenen çözünürlükte görüntü sağlaması ile bu konuda dünyadaki ilklerden biri olacak

Kaynak : Millisavunma.com
49729287_1197720463719400_8764095704831361024_n.jpg
49729287_1197720463719400_8764095704831361024_n.jpg (54.34 KiB) 480 kere görüntülendi
49813225_1197720447052735_6551132119307911168_n.jpg
49813225_1197720447052735_6551132119307911168_n.jpg (41.38 KiB) 480 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Oca 2019 17:43

49666825_1197719550386158_171149035086807040_n.jpg
49666825_1197719550386158_171149035086807040_n.jpg (57.77 KiB) 480 kere görüntülendi
ŞAHİ209 Elektromanyetik Fırlatma Sistemi

Yerli ve milli olarak üretilen Elektromanyetik Fırlatma Sistemi ŞAHİ209 saha testlerine hazırlanıyor.

Savunma sanayisinde söz sahibi ülkelerin son dönemde üzerinde çalıştıkları öncelikli teknolojiler arasında “Rail Gun (Raylı Silah)” olarak da adlandırılan elektromanyetik top sistemi bulunuyor.

Türk savunma sanayisi de diğer ülkelerle eş zamanlı elektromanyetik top sistemi konusunda çalışmalar yürütüyor. Özel sektörde bir süredir yürütülen çalışmalarla ateşli silahların yerine geçmesi beklenen elektromanyetik top sistemleri konusunda önemli mesafe alındı.

Elektromanyetik top sisteminde, merminin hipersonik (ses hızının 5 katı) hızlarda fırlatılması için barut veya kimyasal yerine, elektrik enerjisiyle üretilen elektromanyetik itki kullanılarak atış yapılıyor.

%93 yerlilik oranına sahip ŞAHİ209 EMT, İsmini Fatih’in çağ kapatıp çağ açan Şahı topundan ve KKK’nın kuruluş tarihinden almaktadır.

Yerli ve milli olarak geliştirilen elektromanyetik top sistemiyle 1 megajul kapasiteye ulaşıldı. Sistemle farklı mühimmatlarla 880 – 2.600 m/s hızlarda atışlar gerçekleştirildi.

ŞAHİ209 hassas hidrolik sistemi sayesinde hedefine yönlenebilmektedir.

Kaynak :Millisavunma.com

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Oca 2019 17:46

49778951_1197722163719230_3644142273047822336_n.jpg
49778951_1197722163719230_3644142273047822336_n.jpg (108.35 KiB) 479 kere görüntülendi
TEI TS1400 Turboşaft Motor Geliştirme Projesi

Savunma Sanayi Müsteşarlığınca yürütülmekte olan Özgün Helikopter, Anka TP, T129 Atak Projeleri kapsamında geliştirilmekte olan platformların motor ihtiyacının karşılanması amacıyla TEI TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. ile motor geliştirme çalışmalarına başlanmıştır. 8 yıllık bir takvime bağlanan çalışmalar sonrasında hem özgün helikopter hem de T129 ATAK helikopterinin ihracat modellerinde kullanılabilecek milli bir turboşaft motorun üretilmesi amaçlanmaktadır.

TS1400 adı verilen motorun, Atak helikopterlerinde kullanılan LHTEC CTS800-4A motoru ayarında olması beklenmektedir. Böylece motor alanında dışa bağımlılığımızı minimuma indirgemiş, TS1400 motor çalışmalarından elde edilen bilgi ve tecrübelerle, turboprop ve turbojet motor üretiminin de önü açılmış olacaktır.

Özgün Helikopter, 5 ton sınıfında, çift motorlu, iki pilot ve 12 yolcu taşıma kapasiteli bir genel maksat helikopteri olup, sivil ve askeri versiyonun tasarlanarak üretilmesi amaçlanmaktadır. TAI projede otomatik uçuş kontrol sistemi ve ısıtmalı palleri de tesislerinde üretecektir.

ÖZGÜN HELİKOPTER ÖZELLİKLERİ

Helikopter Sınıfı : 5 Ton
Motor Tipi : Çift Motorlu
Pilotlar/Yolcular : 2/10-12
Başlıca Görevler : Personel-Kargo / Arma-Kurtarma
Kontrol Tipi : 4 Eksenli Otopilot


TS1400 MOTOR ÖZELLİKLERİ

Deniz Seviyesi Maks. Kalkış Gücü : 1400 shp
Tek Motor (30 saniye) Gücü : 1660mshp
Maks.Kalkış Gücü/Ağırlık : 8.54 shp/kg
Servis Tavanı : 20000 ft
Çıkış Şaft Hızı : 3000rpm
Ağırlık : 195 kg

Kaynak :Türk Savunma Sanayi ve Teknolojileri

49712291_1197722327052547_466056603620081664_n.jpg
49712291_1197722327052547_466056603620081664_n.jpg (64.15 KiB) 479 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Oca 2019 17:48

49946647_1197725517052228_6542111094553444352_n.jpg
49946647_1197725517052228_6542111094553444352_n.jpg (96.61 KiB) 478 kere görüntülendi
TJ90 TURBOJET PROJESİ

TEI öncelikli olarak ulusal, uzun vadede ise uluslararası pazarda yerini alması öngörülen rekabetçi, yenilikçi ve yüksek teknolojiye sahip, İnsansız Hava Araçları’nın (İHA) gaz türbin ihtiyacına yönelik turbojet ve turboprop motorlar geliştirmektedir. TEI’nin bu kapsamdaki Ar-Ge çalışmaları 2004 yılından bu yana devam etmektedir. Bu çalışmalar kapsamında TJ90 turbojet motoru geliştirilmiştir. Geliştirilen bu motorların kontrolleri, tamamen yerli imkanlarla geliştirilen elektronik kontrol üniteleri aracılığıyla yapılmaktadır.

TJ35 motoruna göre daha yüksek itki sağlayan turbojet motoru geliştirme çalışmaları Ocak 2011 tarihinde başlamıştır. TEYDEB desteği ile yürüyen projede, Mart 2012 tarihinde TUSAŞ’ın Şimşek platformunda kullanılmak üzere iş birliği anlaşması imzalanmıştır.

İlk uçuş testi 5 Haziran 2013 tarihinde gerçekleştirilmiş olup, motor geliştirme testleri devam etmektedir.

ŞiMŞEK yüksek hızlı hedef uçak sistemi için geliştirilen TJ90 motorunun kalifikasyon testleri devam ediyor. 2015 yılı içerisinde TAI tarafından geliştirilen ŞİMŞEK platformuyla ilk test uçuşu başarılı şekilde gerçekleştirildi.

2017 yılı içerisinde Şimşek Yüksek Hızlı Hedef Uçak Sistemi ile yapılan testlerde 10 bin feet ve saatte 400 kilometre hıza kadar çıkıldı. Motor 20 bin feet ve daha fazlasına da çıkabilecek kapasitedir. Motor geliştirilmeye devam ediyor ve seri üretim için sipariş verilmiş durumdadır.

ŞİMŞEK, hava-hava, satıh-hava, uçaksavar ve füze sistemleri ile atış ve radarla takip eğitimlerinde kullanılacak, savaş uçakların ve füzelerin uçuş karakteristiklerine yakın özelliklere sahip, Yüksek Hızlı Hedef Uçak ihtiyaçlarını karşılayacak.

Kanat açıklığı 1 metre 30 santim, uzunluğu 2 metre 30 santim olan uçağın azami kalkış ağırlığı 75 kilogram. Saatte 740 kilometre hıza ulaşabilen Şimşek, 15 bin feet de bir saat havada kalabiliyor.

TJ90 motorunun başlıca özellikleri ve teknik verileri;

Azami İtki (N)/(lbf): 400/90
Özgül Yakıt Tüketimi (kg/N.h)/(lb/lbf.h): 0.15/1.5
Azami Şaft Hızı (RPM): 100,000
Kuru Ağırlık (kg)/(lb): 3.6/7.9
Uzunluk (mm)/(in): 413/16.3
Çap (mm)/(in): 153/6
Bakım Aralığı (sa): 25+
Kerosen ile başlatma
Elektrik ile başlatma
EMI/EMC uyumluluğu
Katapult yüklerine dayanım
Yer istasyonu ile veri bağlantılı EKÜ
Askeri standartlara uygun

Millisavunma.com
49785021_1197725650385548_6936663463427047424_n.png
49785021_1197725650385548_6936663463427047424_n.png (391.85 KiB) 478 kere görüntülendi
49811058_1197725530385560_1582627115646320640_n.jpg
49811058_1197725530385560_1582627115646320640_n.jpg (30.68 KiB) 478 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Oca 2019 17:50

49810330_1197730070385106_6985744421245419520_n.jpg
49810330_1197730070385106_6985744421245419520_n.jpg (8.25 KiB) 477 kere görüntülendi
ZARGANA – Denizaltı Torpido Karşı Tedbir Sistemi

ASELSAN ZARGANA temel olarak, denizaltı sensör/sistemlerinden elde edilen verileri kullanarak tespit, konumlandırma ve sınıflandırma işlevi ile sualtı tehdit durumunu belirler. Tehdit durumuna bağlı olarak sakınma manevrası önerileri sunar ve akustik karıştırıcı dekoylar ile aldatıcı dekoyların belirli bir taktik paternine göre atılmasını gerçekleştirir.

Sistemin Temel Fonksiyonları
Entegre edildiği platform verilerinin alınması ve işlenmesi
Tehdit verilerinin alınması ve işlenmesi
Sonar verilerinin alınması ve işlenmesi
Sakınma Taktiği Önerisi
Gösterge ve Uyarı imkânları
Lançer Kontrol Yeteneği

Genel Özellikler
Bilgisayar Temelli Benzetim Modeli
Karıştırıcı Dekoylar
Aldatıcı Dekoylar
Karar Destek Sistemi
Mukavim Tekne Dışı Lançer Kontrolü

Teknik Özellikler
Bilgisayar Temelli Benzetim Modeli
Hidrodinamik, Akustik ve Fiziksel Parametrelere Dayalı Şekilde Torpido, Karıştırıcı/Aldatıcı Dekoy, Suüstü Gemiler ve Denizaltılar Modelleme
Hedef Uyarısı İçin Platform Sonar Modelleri
İstatistiki Verilere Dayalı Sakınma Olasılığı Hesabı
Dil Seçimi (Türkçe/İngilizce)

Karar Destek Sistemi
Tespit, Sınıflandırma, Konumlandırma Algoritmaları
Lançer Kontrol
Sualtı Komuta Kontrol Sistemine Tam Entegrasyon
Operatör Kontrol Ünitesi
Operasyon Modları
Uzaktan Komuta Edilebilir Bilgisayar Tabanlı İstasyon veya Konsol

Kaynak : Türk Savunma Sanayi ve Teknolojileri

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Oca 2019 17:52

49674030_1197727910385322_1959473907043926016_n.jpg
49674030_1197727910385322_1959473907043926016_n.jpg (82.69 KiB) 476 kere görüntülendi
TEI PD170 İnsansız Hava Aracı (İHA) Motoru

Merkezi Eskişehir’de bulunan TEI, uzun zamandır pervaneli bir motor üzerinde çalışmaktaydı. TEI’nin PD170 adı verdiği motor, imalat aşamasına gelmiş durumda. Yıl sonuna kadar tamamlanacak imalat ve geliştirme süreci 2017’de ki ilk çalıştırmayla devam edecek. Motor ilk önce uçak üzerinde denecek ve ardından da İHA platformları üzerinde denemeler gerçekleştirilecektir. Seri imalata 2018’de başlanması, teslimatların ise 2019’da gerçekleştirilmesi hedefleniyor.

Halen ANKA İHA üzerinde modifiye edilmiş Thielert Centurion motoru bulunuyor. Toplam 155 beygir güç üretebilen Dizel motor, dört silindirli. ANKA için geliştirilen PD170 motoru, 170 beygir güç üreterek mevcut Thielert Centurion’dan daha kuvvetli olacak. Yüksek irtifalarda daha fazla güç sağlayacak yerli motor, böylelikle ANKA’nın taşıyacağı faydalı yükü artırırken yüksek irtifada daha uzun süre kalmasına imkan sunacak.

PD170, 20 bin feet (yaklaşık 6 bin 600 metre) irtifada 170 beygir güç üretecek. Yüksek irtifada ise pervaneli motorların güç kaybı meydana geliyor. 30 bin feet yani 10 bin metrede planlanan güç üretimi ise 120 beygir.

TEI mühendisleri, motorun küçük modifikasyonlarla gücünü 210 beygire kadar yükseltebilecek. Bu da gelecek nesil ANKA tasarımlarında daha fazla yük anlamına geliyor. Çift turbocharging sistemine sahip motor için yeni bir üretim ailesi oluşturulması gündemde.

Son Durum: Yeni nesil Anka için geliştirilen PD170 motorunun entegrasyonu tamamlanan, pist, taksi testlerini başarıyla bittiren motorun uçuş testlerini bu yıl gerçekleşmesi hedefleniyor. Motor şuana kadar 3.000 saat dayanıklılık ve olgunlaştırma testlerine tabi tutuldu. Motorun çalıştırma durumuna göre 1.200-1.800 saat arası çalışma ömrü bulunmaktadır. Anka İha için geliştirilen PD170 motorunun seri üretimine de başlandı. Motorun bir üst versiyonu daha büyük bir platform olan Akıncı İnsansız Hava Aracı (İHA) da kullanılacak.

Teknik Özelliker
Motor Hacmi : 2.1 litre (~130 CID)
Konfigürayon : Sıralı 4
Malzeme : Alüminyum Kafa ve Blok
Yakıt Sistemi : Ortak Yakıt Hattı Dizel Enjeksiyon
Uyumlu Yakıtlar : JP8, Jet A1 ve Dizel EN590
Hava Emiş : İki Kademe Seri Turboşarj
Azami Sürekli Güç : 170 HP (2300 PRM)
Kuru Ağırlık : 170 kg
Özgül Tüketim : <210 gr/kWh
Elektrik Gücü : 9 kW (2 x 4.5 kW)
Kritik İrtifa : 20.000 + ft.
Azami İrtifa : 30.000 + ft.
Soğutma : Su Soğutmalı
Pervane Kontrolü : Tek Levye Kontrollü Hidromekanik
Dişli Kutusu : İtici ve Çekici Uyumlu
Motor Kontrolü : Yedekli ECU (MKS)
MKS Yazılımı : D0178CDAL-C Uyumlu
Alternatör Kontrolü : D0178CDAL-C Uyumlu


Motor Karşılaştırması

Alman Thielert Motoru
Azami Sürekli Güç : 150 Hp
Kuru Ağırlık : 165 Kg
Yakıt Tüketimi : 215 gr/kWh
Kritik İrtifa : 11.500 ft
Azami İrtifa : 24.000 ft
Türk PD170 Yerli Motor
Azami Sürekli Güç : 170 hp
Kuru Ağırlık : 170 Kg
Yakıt Tüketimi : 210 gr/kWh
Kritik İrtifa : 20.000 + ft
Azami İrtifa : 30.000 + ft


Kaynak :Türk Savunma Sanayi ve Teknolojileri


49422720_1197727867051993_5872218663074922496_n.jpg
49422720_1197727867051993_5872218663074922496_n.jpg (88.84 KiB) 476 kere görüntülendi
49783371_1197728087051971_4155989649019371520_n.jpg
49783371_1197728087051971_4155989649019371520_n.jpg (102.44 KiB) 476 kere görüntülendi
49696316_1197727900385323_6035637285309906944_n.jpg
49696316_1197727900385323_6035637285309906944_n.jpg (74.97 KiB) 476 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 08 Şub 2019 14:08

1.png
1.png (301.5 KiB) 347 kere görüntülendi
aspilsan 2.png
aspilsan 2.png (47.83 KiB) 347 kere görüntülendi
3.png
3.png (13.03 KiB) 347 kere görüntülendi
4.png
4.png (119.36 KiB) 347 kere görüntülendi
5.jpg
5.jpg (100.81 KiB) 347 kere görüntülendi
Kaynak : MSI Dergisi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Şub 2019 13:10

51644425_2360484057297433_4769727629370589184_n.jpg
51644425_2360484057297433_4769727629370589184_n.jpg (76.62 KiB) 342 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9067
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: TÜRK Savunma Sanayii Çalışmaları

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Şub 2019 13:32

51515914_2360488320630340_6600590050700820480_n.jpg
51515914_2360488320630340_6600590050700820480_n.jpg (61.44 KiB) 341 kere görüntülendi

Cevapla
  • Benzer Konular
    İstatistikler
    Son mesaj