Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9801
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 24 Kas 2018 18:00

Bakan Turhan, 1915 Çanakkale Köprüsü şantiyelerinde incelemelerde bulundu ve basın mensuplarına açıklama yaptı.
VİDEO: https://youtu.be/3uvlwKlgfx0

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9801
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Ara 2018 19:47

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum!
MjgxMDc1Nz-1915-canakkale-koprusunun-insaatinda-son-durum.jpg
MjgxMDc1Nz-1915-canakkale-koprusunun-insaatinda-son-durum.jpg (40.46 KiB) 436 kere görüntülendi
Bursalı inşaat mühendisleri, yapımı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü’ne teknik gezi düzenledi. Asma Köprü Şefi Kemal Çetin, projedenin zamanında tamamlanıp teslim edileceğini söyledi.

Bursalı inşaat mühendisleri İMO Bursa Şubesi, üyelerinin örnek projeleri yerinde görmelerini sağlamak için teknik gezilerine devam ediyor.

Milliyet Gazetesi'nde yer alan habere göre, Mühendisler, tamamlandığında dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü olarak literatüre geçecek olan 1915 Çanakkale Köprüsü şantiyesine teknik gezi düzenledi.

Gelibolu’daki kule keson temellerinin imal ve inşaa edildiği kuru havuz şantiyesini ziyaret eden inşaat mühendisleri Kamu Özel Sektör Ortaklığı Bursa, Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. Asma Köprü Şefi Kemal Çetin’in sunumuyla proje hakkında bilgi aldılar.

Dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü
Asma Köprü Şefi Çetin, projenin vizyonunu, ihale bilgilerini, proje yapılanmasını, kapsamını ve otoyol köprü konumunu anlattı. 1915 Çanakkale Köprüsü’nün 2023 metre orta açıklık ile dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü olacağını söyleyen Çetin, Yap- İşlet - Devret modeliyle yürütülen projenin 88 kilometre ana gövde, 13 kilometrede bağlantı yolu olmak üzere toplam 101 kilometreyi bulan Malkara - Çanakkale etabını yaptıklarını açıkladı.

Projenin maliyetinin yüzde 70’i asma köprüye
Türkiye’nin en gelişmiş ve nüfus yoğunluğunun en fazla olduğu bölgesine otoyol ağı ile kesintisiz erişimi sağlamak, Ege Bölgesi’ndeki turistik yerlere hızlı ulaşım ve tarım faaliyetlerini desteklemek için projelerin yürütüldüğünü kaydeden Kemal Çetin, 16 yıl işletme süresi bulunan projenin, maliyetinin yüzde 70’inin asma köprüye ayrıldığını belirtti.

Rüzgar tüneli testi tamamlandı
Köprünün iklim şartları, denizdeki akıntı ve rüzgara unsurları göz önüne alınarak tasarlandığını söyleyen Kemal Çetin, “Çanakkale çok rüzgârlı bir yer. Akıntı, dalga boyu bizi çok etkiliyor dolayısıyla tüm bu parametrelerle mücadele ederek çalışıyoruz ve ön görülen tarihte köprüyü tamamlamayı planlıyoruz. Çanakkale Köprüsü’nde, ikisi kule ve tabliye, bir tanesi tam ölçekli rüzgar tüneli testi olmak üzere 3 tane test gerçekleştirdik. Rüzgâr, davranışını önceden kestiremediğiniz doğa olayı. Bu tür büyük yapılar için önemli. Masa başında hesap kitap yapıyorsunuz ama rüzgar testine soktuğunuzda başka şeyler çıkabiliyor o nedenle rüzgar etkisi deneme yanılma yöntemi ve rüzgar tüneli testleri ile ortaya çıkan bir olgu. Rüzgar tüneli testleri işin maliyetine ve sıhhatine etki ediyor” diye konuştu.

Çanakkale Köprüsü’nün inşaa edildiği bölgede, Osmangazi Köprüsü’ndeki gibi bir deprem tehlikesi bulunmamasına rağmen deprem analizini yaptıklarını söyleyen Çetin, zeminin sıvılaşmaya karşı çelik kazıklarla güçlendirildiğini belirtti.

Dünyanın etrafını 4 defa dolanabiliyor
Ana kablonun özelliklerinden de bahseden Çetin, “144 tel demetinden oluşan ana kablodaki her bir teli uç uça eklediğinizde dünyanın etrafını 4 defa dolanacak bir uzunluğa erişmiş oluyorsunuz o da 162 bin 236 kilometreye tekabül ediyor. Osmangazi Köprüsü 80 bin kilometreye tekabül ediyordu. Burada iki katına çıkmış durumda” açıklamasında bulundu.


Kaynak ; Emlakkulisi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9801
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Ara 2018 13:58

1915 Çanakkale Köprüsü'nün dev keson temelleri tamamlandı!
NzcxNDk5Mz-1915-canakkale-koprusunun-dev-keson-temelleri-tamamlandi.jpg
NzcxNDk5Mz-1915-canakkale-koprusunun-dev-keson-temelleri-tamamlandi.jpg (30.82 KiB) 399 kere görüntülendi

1915 Çanakkale Köprüsü'nün en önemli noktaları arasında bulunan ve her iki yakada denizde kalacak ayakların dev keson temellerinin yapımı tamamlandı.


Tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle simgelerin köprüsü olacak olan "1915 Çanakkale Köprüsü"nde her iki yakada denizde kalacak ayakların dev keson temellerinin yapımları tamamlandı.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Avrupa yakasındaki kuru havuzlarda imal edilen 83,30x74 metre ebatlarında olan dev iki keson, denizde sabitlenecekleri noktalara yüzdürülmeyi bekliyor.

Karayolları Genel Müdürlüğünden edinilen bilgiye göre, ülkenin prestij projesi olarak nitelendirilen köprü çalışmalarında, Avrupa yakasındaki Gelibolu'nun Sütlüce mevkisi ile Anadolu yakasındaki Lapseki ilçesinin Şekerkaya mevkisinde kara faaliyetleri devam ediyor.

DÜNYANIN EN BÜYÜK ORTA AÇIKLIKLI ASMA KÖPRÜSÜ UNVANINI ALACAK
Bölgeye kurulan her iki yakadaki şantiye alanında köprünün ayaklarının denk geleceği noktalardaki kara derinleştirme çalışmalarında görev yapan ekipler, vardiyalı olarak 24 saat mesai yapıyor.

Uluslararası bir koridorun tamamlayıcısı konumunda bulunacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü, Avrupa'dan gelip, Türkiye'nin batısına gidecek olan sürücüler tarafından da yoğun olarak kullanılacak.

Köprünün en önemli noktaları arasında bulunan ve her iki yakada deniz dibinde kalacak temel noktaları oluşturan keson temellerin imalatı da tamamlandı.

Kesonların sabitlenecekleri temel noktalara yüzdürülmeden önce imalatlarının gerçekleştirildiği Avrupa yakasında çelik halatlarla sabitlenip bulundukları alana götürülecekleri zaman beklenmeye başlandı.

Her biri 83,30x74 metre ebatlarında olan kesonlar, tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanını alacak köprünün yükünü omuzlamayı da bekliyor.

Keson alanının suyla doldurulmasının ardından şantiye alanındaki güvenlik önlemleri de artırıldı. Kesonların üst kesimlerinde çalışmaya devam eden işçiler, burada hazırlanan özel köprüden geçerek faaliyet bölgelerine ulaşabiliyor.

BUGÜNE KADAR YAPILAN ÇALIŞMALAR
Kule keson temellerin oturacağı deniz tabanında zemin iyileştirmesi için 194 adedi kuzey kulede, 165 adedi güney kulede olmak üzere toplam 359 adet 2,5 metre çapındaki çelik kazık çakımı yapıldı. Güney kulede 18 Mart 2018 tarihinde başlanan çalışmalarda bugüne kadar 165 adet kazığın tamamı, 194 adet kazığın çakılacağı kuzey kulede ise bugüne kadar 183 adet kazık çakımı tamamlandı.

Islak Havuz İskele inşaatında ise Asya ve Avrupa'da ankraj imalatları sürüyor. Asya Kule temeli için çakıl ve yataklama çalışmaları da tamamlandı.

Projenin başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Koru Dağı arasındaki kesimlerde toprak işleri ve sanat yapıları çalışmalarına başlandı.

Tabliye ve kule rüzgar testlerinde tekil olarak tespit edilen kesitlerin bütünlük içinde tüm köprü kesitini temsil eden model üzerinde aerodinamik davranışın doğrulanması ve üç boyutlu modelin getirdiği faydayla rüzgar ve köprü etkileşiminin önemli değişikliklere sebep olup olmayacağının belirlenmesi için Çin'deki South West Jaotong Üniversitesi Rüzgar Mühendisliği Araştırma Merkezi'nde 11 Eylül 2018'de 1/190 ölçek model üzerinde düzgün ve türbülanslı akımda, saatte 72, 162 ve 299 kilometre/hız rüzgar hızlarında kule ve tabliyelerinin servis koşullarındaki davranışlarının testleri de yapıldı.

Projede görevli olan 75 karayolları personelinin yanı sıra müşavir teşkilatında 103, yüklenici bünyesinde 568'i mühendis olmak üzere toplam 2 bin 919 personelle birlikte 165 adet iş makinesi çalışıyor. Projede ayrıca, 68'i köprü, 20'si yol yapımında olmak üzere toplam 88 alt yüklenici bulunuyor.

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ
Tamamlandığında dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak olan Çanakkale Köprüsü tasarımındaki inceliklerle de dünyada bir ilk olacak.

Köprünün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağının renkleri olan kırmızı-beyaza boyanacak. Her iki yakada 333 metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı ise Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları sırasında namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek biçimde yapılacak.

Çanakkale Lapseki'nin Şekerkaya mevkisi ile Avrupa tarafındaki Gelibolu'nun Sütlüce mevkisi arasına inşa edilecek köprü, Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsü olarak hizmete açılacak.

2023 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle köprünün toplam uzunluğunun 4 bin 608 metre olması planlanıyor.

"2x3" şeritli olacak köprünün tabliyesi ise yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yüksekliğe sahip olacak. Tabliyenin her iki tarafında bakım onarım
amacıyla kullanılacak olan yürüme yolları yapılacak. Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu yapılacak.

18 Mart 2022 tarihinde tamamlanarak hizmete açılması planlanan köprü, yap-işlet-devlet modeliyle "Daelim-Limak-SK EC-Yapı Merkezi Türk-Kore Ortak Girişimi" tarafından yapılacak.


Kaynak : 1915 Çanakkale Köprüsü'nün dev keson temelleri tamamlandı! http://emlakkulisi.com/1915-canakkale-k ... ev…/593299

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9801
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Ara 2018 14:08

1.jpg
1.jpg (76.8 KiB) 399 kere görüntülendi
2.jpg
2.jpg (41.78 KiB) 399 kere görüntülendi
49079392_270962953578593_5251212923749007360_n.jpg
49079392_270962953578593_5251212923749007360_n.jpg (59.8 KiB) 399 kere görüntülendi
Kaynak : https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/simgel ... di/1348895

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9801
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Ara 2018 14:10

guzergah-tr.jpg
guzergah-tr.jpg (349.19 KiB) 399 kere görüntülendi
http://www.1915canakkale.com/

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9801
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 26 Ara 2018 15:48

Çanakkale 1915 Köprüsü / Gelibolu 1915 Köprü Şantiyesi
49370387_10156965223742138_186339952160669696_n.jpg
49370387_10156965223742138_186339952160669696_n.jpg (75.36 KiB) 397 kere görüntülendi
49338804_10156965223932138_6947522266032766976_n.jpg
49338804_10156965223932138_6947522266032766976_n.jpg (65.28 KiB) 397 kere görüntülendi
48423454_10156965223867138_5282264369067982848_n.jpg
48423454_10156965223867138_5282264369067982848_n.jpg (92.18 KiB) 397 kere görüntülendi
48421467_10156965223992138_2580970973448634368_n.jpg
48421467_10156965223992138_2580970973448634368_n.jpg (87.73 KiB) 397 kere görüntülendi
Kaynak : Mehmet Yıldız

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 924
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Uygar » 26 Ara 2018 22:48

Malkara-Edirne arasına da otoyol düşünülmeli bence. Sınıra girenler direk olarak çanakkale ringine bağlanıp ege üzerine devam edebilir.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9801
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 08 Oca 2019 17:12

Çanakkale 1915 Köprüsü'nde önemli aşamaya geçildi!
OTUzMzE5OD-canakkale-1915-koprusunde-onemli-asamaya-gecildi.jpg
OTUzMzE5OD-canakkale-1915-koprusunde-onemli-asamaya-gecildi.jpg (44.36 KiB) 332 kere görüntülendi
Çanakkale ili Gelibolu İlçesi Sütlüce Köyü'nde inşaatı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona yaklaşılıyor. Proje kapsamında destek ayaklarının inşaatı tamamlandı.



Gelibolu İlçesi Sütlüce Köyü sınırları içerisinde inşaatı süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona yaklaşılıyor.

Boğaz Gazetesi'nde yer alan habere göre, inşası devam etmekte olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde büyük bir aşamaya geçildi.


NTE4NzIzMD-canakkale-1915-koprusunde-onemli-asamaya-gecildi.jpg
NTE4NzIzMD-canakkale-1915-koprusunde-onemli-asamaya-gecildi.jpg (88.91 KiB) 332 kere görüntülendi
Gelibolu Kaymakamlığı, konu ile ilgili olarak sosyal medya hesabından açıklama yayınladı. Yapılan paylaşımda şu ifadeler kullanıldı:

“Deniz içerisinde kalacak olan destek ayaklarının, karada bulunan kuru havuz şantiyesi içerisindeki kaba inşaatı tamamlanmıştır. İnşaatı tamamlanan iki adet destek ayaklarının hava durumuna göre 15.01.2019-17.01.2019 tarihlerinde aynı şantiye içerisinde bulunan yaklaşık 400 metre mesafedeki ıslak havuza römorkörler yardımıyla nakil edilerek çalışmalara burada devam edilecektir.”

Kaynak : Emlakkulisi
ODUwNTk4NT-canakkale-1915-koprusunde-onemli-asamaya-gecildi.jpg
ODUwNTk4NT-canakkale-1915-koprusunde-onemli-asamaya-gecildi.jpg (87.81 KiB) 332 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9801
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 09 Oca 2019 16:39

49900207_2033059910097046_8815762958811398144_n.jpg
49900207_2033059910097046_8815762958811398144_n.jpg (49.25 KiB) 328 kere görüntülendi
Türkiye’de 1980-2012 arasında raylı sistem araçlarına 7 milyar Euro, tamir bakım içinde 15 milyar Euro harcandığına dikkati çeken Pektaş, 2035 yılına kadar raylı sistemlere 100 milyar Euro yatırım yapılması planladığı bilgisini verdi. Pektaş, burada alınacak araçların Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve ARUS üyelerinin katkısıyla yerli ve millileşeceğini vurguladı.

Kullanıcı avatarı
Uygar
Site Designer
Mesajlar: 924
Kayıt: 20 Ara 2014 21:42

Re: Çanakkale 1915 Köprüsü - Malkara - Çanakkale - Savaştepe Otoyolu

Mesaj gönderen Uygar » 10 Oca 2019 09:25

Köprü geçiş ücretleri konusunda adımlar atılmalı. Aşırı yüksek fiyatlar bu projelerin önemini kaybettirir.

Cevapla