Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Kullanıcı avatarı
ahmety38
Kurşun Kalem
Mesajlar: 29
Kayıt: 24 Ara 2017 21:28

Re: Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Mesaj gönderen ahmety38 » 10 Oca 2019 17:58

Türkiye genelinde olduğu gibi Kayseri de isteyen bara gider isteyen camiye gider. Herhangi bir kısıtlama yoktur. Herkes başkasını rahatsız etmediği sürece özgürdür.

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 10 Oca 2019 18:37

Kapadokya Ekspresi Projesi Kapsamında Kayseri - Niğde - Nevşehir arasında bir EKSPRESİN ( Demiryolu ) çalışması bu hatta günlük turların etkinliklerin düzenlenmesi hedefleniyor...

Kayseri turizmden payına düşeni almak istiyor ise bu işi çok iyi planlamalı-organize etmeli...turizm kenti kolay olunmuyor,özellikle uluslararasu kültür ve kış turizminde pay almak için şehrin her anlamda hazır olması lazım ( ulaşım-hizmet sektörü personeli-esnaf-sektörel işyerleri- tesisler, tercümanlar,ulaşım imkanları vs vs )...


şehir 7 /24 canlı olabilmeli, en azından 2-3 bölge de hayat 24 saat devam etmeli, turizm açısından...

Kullanıcı avatarı
mhk
Tükenmez Kalem
Mesajlar: 157
Kayıt: 02 Tem 2015 22:27

Re: Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Mesaj gönderen mhk » 10 Oca 2019 19:52

ahmety38 bey Leman Kültür alkollü bir mekandır,Türkiye’deki tek alkolsüz şubesi Kayseri’de.Ruhsat verilmedi.camiye gitmek isteyenler gidebiliyor ama diğer kesim engelleniyor.Tüm herkes tek tip olamaz renklilik zenginliktir.ama Kayseri çok gri kalıyor

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 06 Şub 2019 13:23

Başkan Dr. Memduh Büyükkılıç
Büyükşehir Belediye Başkan Adayı ve Melikgazi Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, Kayseri merkezli Kapadokya Treni projesi ile İç Anadolu Turizmine ayrı bir misyon kazandıracaklarını söyledi.

Kapadokya Treni turunun yerli ve yabancı turistlerin yoğun ilgisiyle karşılaşacağını çünkü bu tur ile Kayseri tarihi kale ve kapalı çarşı, Erciyes Kış Sporları merkezi ve Kapadokya bölge gezisi ile devam edeceğini belirten Büyükşehir Belediye Başkan Adayı ve Melikgazi Belediye Başkanı Dr. Memduh Büyükkılıç, şu açıklamalarda bulundu:

" Kapadokya Treni Turu Özellikle 18-25 yaş arası gençlerin günübirlik veya 2 günlük hafta sonu tatili için gittiği Kayseri ve Kapadokya, en çok ziyaret edilen yerlerden biri haline gelecektir. Foto-tur düzenleyen çok sayıda grup da, Kapadokya Treni ile Anadolu kültür serüvenini yaşayacaktır. Türkiye'nin dört bir tarafı demir ağlarla örülürken, en eski demiryolu hatlarından biri olan Kayseri tren hattı yeni bir turizm alternatif oluşturacaktır. Kış turizmi açısından Erciyes Kayak Merkezi yerli ve yabancı turistleri Kayseri'ye çekmektedir. Bu tur ile Kayseri'de yer alan 4 medeniyetin buluştuğu tarihi mekanlar da tanıtılmış olacaktır. KAPADOKYA TRENİ ile yolculuğun ve güzergahtaki manzaranın muhteşemli aynı zamanda doğa ve fotoğraf meraklıların da ilgi odağı olacaktır. Trenin mevcut vagonlarının dışında tur şirketleri ile yıllık plan ile vagon kiralaması yapılacaktır."

Başkan Dr. Memduh Büyükkılıç, Kayseri için turizm ayrı bir ekonomik değer olduğunu var olan bu değeri ekonomik kazanca dönüştüreceklerini sözlerine ekledi. - KAYSERİ

Kaynak: İHA
1829059375612.jpg
1829059375612.jpg (149.58 KiB) 267 kere görüntülendi

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 21 Şub 2019 14:04

Kayseri - Kapadokya Ekspresi ( Kayseri - Antalya Demiryolu Hattı) güzergahı - Kayseri - Kapadokya Tren Hattının diğer etabı yeşilhisar - niğde ( mersin demiryolu hattı)

Kayseri Kapadokya Antalya Treni.jpg
Kayseri Kapadokya Antalya Treni.jpg (60.62 KiB) 218 kere görüntülendi
Beydeğirmeni ( besi bölgesi) Tahirinli - Karahüyük - Karaseki - Avanos - Aksaray


Kayseri Kapadokya Antalya Treni.jpg
Kayseri Kapadokya Antalya Treni.jpg (60.62 KiB) 218 kere görüntülendi
tcdd.png
tcdd.png (38.47 KiB) 218 kere görüntülendi
52951182_293735147968040_40999272476311552_n.jpg
52951182_293735147968040_40999272476311552_n.jpg (85.81 KiB) 218 kere görüntülendi
Kaynak : Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

Kullanıcı avatarı
özgür saban
Kurşun Kalem
Mesajlar: 43
Kayıt: 26 Nis 2016 21:00

Re: Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Mesaj gönderen özgür saban » 22 Şub 2019 00:24

Arkadaşlara katılıyorum. Turizm şehri olmak istiyorsan, gelen ziyaretçilerin sıkılmadan usanmadan Kayseri'de rahatça vakit geçirmesini istiyorsan eğlence sektörüne önem vermelisin. Turizm için bunun kaçarı yoktur. Turizm demek tüm medeniyetten insanın şehre gelmesini sağlamak demek. Biz neden kayserimize gelen misafiri kapadokyaya eğlenceye gönderelim. Gelsin burada eğlensin yesin içsin şehrimiz kazansın, şehir esnafı kazansın, şehirdeki taksicilerimiz kazansın, şehirdeki otellerimiz kazansın. Artık bazı şeyleri aşmak gerek. Yoksa bir adım yol kat edemeyeceğiz.

Kullanıcı avatarı
erdemka38
Site Admin
Mesajlar: 1680
Kayıt: 20 Ara 2014 19:15

Re: Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Mesaj gönderen erdemka38 » 17 May 2019 12:24

kapadokya bölgesini turlayan turistik tren çok iş yapardı.. özel bir güzergah kaça mal olurdu acaba :)

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 9759
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Kapadokya Ekspresi Projesi (Kayseri - Kapadokya )

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 20 May 2019 13:55

Altyapı Maliyetleri Açısından Demiryolu ve Karayolu Karşılaştırılması
Tablodan da görüleceği gibi demiryolu yapım maliyeti, karayolu otoban yapım maliyetlerinden daha azdır. Ülkemizde, otoyol maliyetlerinin yüksekliğinde; kredi şartları, araziler ve muayyen süreli krediler için süre uzamasından doğan $ bazında birim fiyat yükselmesi etkili olup, otoyolun ortalama maliyetinin 8 milyon $/km. olduğu görülmektedir.

Altyapı maliyetleri açısından;
Almanya’da kabul edilen esasa göre platform genişliği 13,7 m. olan çift hatlı, elektrikli bir demiryolu hattı, kapasite açısından 37,5 m. genişliğinde altı şeritli bir otobana eşdeğerdir.
Buna göre Demiryolu altyapı başlangıç maliyetleri; düz arazide karayolunun %54,5’i, orta engebeli arazide %73,5’i dir. Faydalı ömür başına düşen yatırım tutarına göre ise, demiryolu maliyetleri karayolu maliyetinin düz arazide %27,3′ ü, orta engebeli arazide %36,8’i, engebeli arazide de %60’ıdır.
Erdem Hocam Karayolu imalatına göre her anlamda çok avantajlı Demiryolu....( lojistik-yolcu taşımacılığı-kaza riski-hız-güvenlik vb.)

Cevapla
  • Benzer Konular
    İstatistikler
    Son mesaj