Bosch

Sektörlerden ve Firmalardan güncel haberler..
Cevapla
faruk gorez

Bosch

Mesaj gönderen faruk gorez » 17 Eki 2015 09:42

Bosch’un yeni Ar-Ge kampüsünden ‘zekâ’ fışkırıyor
Bosch, Almanya’da araştırma ve ileri seviye mühendislik için yeni Bosch merkezini hayata geçirdi. Nesnelerin ‘akıllandığı’ Araştırma Kampüsü’nde en dikkat çeken mühendislik ürünlerinden biri de ‘toprağa zekâ getiren’ tarım robotu oldu.
Bosch’un yeni Ar-Ge kampüsünden ‘zekâ’ fışkırıyor

Derya COŞKUN

RENNİNGEN/STUTTGART - Bosch’un Almanya’nın Renningen şehrinde hayata geçirdiği yeni Ar- Ge merkezinin açılışı, uluslar arası konukların katılımıyla gerçekleşti. Almanya Başbakanı Angela Merkel başta olmak üzere, siyaset, iş ve akademi dünyasından pek çok ismin katıldığı bir törenle açılan yeni Ar-Ge merkezi, büyük bir kampüs niteliğinde...

Açılış töreninde konuşan Almanya Başbakanı Angela Merkel, açılan araştırma kampüsü ile Bosch’un standartları yeniden belirlediğini söyledi. Uygulamalı, endüstriyel araştırmanın önemini vurgulayan Merkel, “Buradaki başarınız yalnızca araştırma merkezleri arasındaki iletişimi arttırmakla kalmıyor aynı zamanda bilimsel disiplinler arası etkileşimi sağlıyor” diye konuştu.

Sürüş denemeleri uçak pistinde

Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Volkmar Denner ise, “Burada araştırmacılarımızın geleceğin neler getirebileceğini düşünmekten daha fazlasını yapmasını istiyoruz. Başarılı girişimciler haline gelmelerini istiyoruz. Renningen Bosch’un kendi Standford’u” dedi.

Yeni Ar-Ge merkezinin adeta bir üniversite gibi birden fazla fakülteyi bir araya getirdiğini söyleyen Denner, merkezin, araştırma yapmak için ideal bir yer olacağını belirtti. Denner, “Burada gelecek teknolojisinin ucu hala açık” diye konuştu. 20 yıl öncesine, yani bir kampüsün insanların aklına gelebilecek en son şey olduğu zamanlara bakıldığında, Bosch mühendislerinin bu alanda sürüş denemeleri için uçak pistlerini birleştirdiğini hatırlatan Denner, gelecek 20 yıldan beklentisinin de Renningen’den çıkan pek çok yaşam için teknoloji ürünü görmek olduğunu ifade etti.

Yeni araştırma kampüsü için 300 milyon Euro’nun üzerinde bir yatırım yaptıklarını kaydeden Denner, şöyle konuştu: “Stuttgart bölgesinde üç farklı lokasyonda çalışan bin 700 yaratıcı beyin artık hiç olmadığı kadar birbirleriyle yakın ve yoğun bir şekilde çalışacak. Renningen aynı zamanda 25 ülkedeki 94 lokasyonda 45 bin 700 çalışanı ile global araştırma ve geliştirme ağımızın merkezi olacak. Buna ek olarak, dünyanın en iyi üniversiteleri ve araştırma kurumları ile yapmış olduğumuz 250 ortaklık anlaşması mevcut. Hem yerel hem de global olarak araştırma ve geliştirme ağımızı oluşturuyoruz.”

310 milyon Euro’luk yatırım

Volkmar Denner, Bosch olarak 50 sene önce otomobillerde elektroniğin kullanılmaya başlanmasına eşdeğer olarak nesnelerin internetini çığır açan bir gelişme olarak gördüklerini dile getirerek, “Bu yüzden hiç olmadığı kadar hızlı olmalı ve riskten daha az kaçmalıyız” diye konuştu.

“Bosch gibi büyük şirketler, çalışanlarına klasik organizasyonun ötesinde yaratıcı özgürlük vermek zorunda. Bu nedenle, yeni iş alanları için kendi start-up platformumuzu oluşturmamız bir tesadüf değil” diyen Denner’a göre, yeni araştırma kampüsü dünyada kalıcı iz bırakan inovasyonlar üretmek üzere, Bosch’un en iyi beyinlerinin birlikte çalışacağının bir vaadi niteliğinde...

Ar-Ge harcamalarına 5 milyar Euro

Sloganı ‘Bir arada milyonlarca fikir’ olan araştırma kampüsü, Bosch’un global araştırma ve geliştirme ağının merkezi olacak. Bin 700 çalışanın yer aldığı kampüste, araştırmalar için 400 laboratuvar bulunuyor. Bosch’un Ar-Ge faaliyetlerinin temelinde dünya genelinde yaklaşık olarak 45 bin 700 araştırmacı ve mühendis bulunuyor.

Geçen yıl, 5 milyar euroluk bir Ar-Ge harcaması gerçekleştiren şirket, aynı yıl her iş günü için 18 patent başvurusu olmak üzere 77 patent başvurusuyla önemli bir başarıya imza attı.

Bosch’un elektrikli araçlar konusundaki çalışmaları da hayli dikkat çekici... Şirketin, i-Bike ürünleri bugün pazarda lider konumda. i-Bike, profesyonel sporcuların yanı sıra bisiklet tutkunları için de etkileyici bir eğlence vaad ediyor. Bosch bu noktada elektromobilitenin daha ileriye gitmesi adına çalışmalarını sürdürüyor.

Mahsülü ve yabani otu birbirinden ayıran robot

Artan global nüfusu beslemek için bitki yetiştirme ve teknik inovasyonlar alanlarında ilerleme devam edecek. Bu noktada Bosch’un “Bonirob” tarım robotu önemli bir role sahip olacak. Bosch teknoloji şirketi Deepfi eld Robotics’in Genel Müdürü Profesör Amos Albert, “Bosch için yeni olan alanlarda bile yaşam kalitesini iyileştirmeye bir katkıda bulunmak üzere sensör teknolojisi, algoritmalar ve görüntü tanıma alanlarındaki uzmanlığımızı kullanıyoruz” diye konuştu. Bosch’un Bonirob robotunun adı, Almancada Bonitur olarak bilinen bitki değerlendirme sürecinden geliyor. Bitki yetiştirme, Bonirob’un hızlandırabildiği tek şey değil. Tarım robotu, tarlalarda günlük çalışmaların yürütülmesini de daha kolay bir hale getiriyor. Bonirob, yaprak şekline dayanarak mahsuller ve yabani otları birbirlerinden kolayca ayırt edebiliyor.

Daha fazla şarj kullanımı, daha az maliyet

Bosch, yeniden şarj etmeye ihtiyaç olmadan daha uzun mesafeler gitmeyi mümkün kılacak ve ayrıca mevcut bataryalara oranla daha az maliyetli olacak bataryalar konusunda da araştırmalar yapıyor. Bu konuda konuşan Bosch Grubu Araştırma ve İleri Seviye Mühendislik Kurumsal Sektör Başkanı Michael Bolle, “Batarya uzmanlarımız, elektromobilitenin önünün açılmasında önemli bir rol oynuyor” dedi. 2020 yılında Bosch bataryaları, iki kat daha fazla enerji depolayabilecek ve çok daha az bir maliyete sahip olacak. Bosch, 10 yıl sonra dünya genelindeki tüm yeni araçların yaklaşık yüzde 15’inin bir elektrikli güç aktarım mekanizmasına sahip olmasını öngörüyor. Şirket, elektromobiliteye yılda 400 milyon Euro yatırım yapıyor.

Nesneler daha çok hissetmeyi öğreniyor

Minik Bosch mikromekanik sensörleri bir iğnenin başı kadar küçük olsalar da, günlük yaşamı pek çok alanda değiştiriyorlar. Fitness bilekliklerinde, fi ziksel aktiviteyi ölçüyorlar ve insanların daha sağlıklı olmasına yardımcı oluyorlar. Otomobillerde, sensörler tehlikeli durumları belirliyorlar ve aracı yolda tutmak için kontrol elektroniklerini anında uyarıyorlar. Sensörler sayesinde, akıllı telefonlar kullanıcıların ihtiyaçlarına uygun şekilde ekran yönünü değiştirebiliyor. Üretimin başladığı 1995 yılından beri şirket, 6 milyar adedin üzerinde MEMS sensörü üretti. Bosch sensör uzmanı Dr. Franz Lärmer, “MEMS sensörlerimizin devam eden gelişiminde en önemli zorluk, sensörlerin enerji tüketimi. Örneğin, sensörlerde daha fazla bilgi bulunması, enerji tüketimini azaltmamızı mümkün kılıyor” diye konuştu.

Veri, küresel ekonominin yeni petrolü oldu’

Daha iyi müşteri hizmeti ve OPTİMİZE edilmiş üretim hedefi için Bosch’un Renningen’deki araştırma kampüsünde uzman bir ekip bulunuyor. Bu konuda, Bilgisayar uzmanı Dr. Lothar Baum, “Büyük veriden yeni bilgiler üretebilmek, geleceğin en önemli yetkinliği” dedi. Baum’un araştırması, veri madenciliğinin ağa bağlı endüstriyi optimize etmek için nasıl kullanılabileceğine odaklanıyor. Baum’un veri hakkında söyledikleri ise oldukça iddialı: “Veri global ekonominin yeni petrolü.”

Bosch’tan yaya koruma sistemi

Şirket araştırkacıları, Renningen kampüsünde, bir yayaya çarpma tehlikesinin bulunması halinde sürücülerin fren yapmasına ve kaçınma manevrasında bulunmasına yardımcı olan bir sistem üzerinde çalışıyor. Bir anda otomobilin önüne çıkan bir yayaya çarpmayı önlemek için fren tek başına yeterli olmuyorsa, yardım sistemi anında bir kaçınma manevrası hesaplıyor. Otonom çalışmaları, bu yönde önemli bir gelişme keydederken, Bosch araştırmacıları otonom sürüşün geliştirilmesi adına önemli araştırmalarına devam ediyor. 2020 yılından itibaren Bosch’un otoyol pilotunun sürekli sürücü gözetimine ihtiyaç duymadan yüksek seviyede otonom otoyol sürüşünü gerçekleştirmesi öngörülüyor.

faruk gorez

Re: BOSCH

Mesaj gönderen faruk gorez » 27 Eki 2015 17:06

Dünyada argeye en fazla bütçe ayıran 10 firmadan bir bosch

faruk gorez

Re: BOSCH

Mesaj gönderen faruk gorez » 18 Kas 2015 13:42

Otonom sürüş şehre geliyor! Mühendislerimizden Dietrich Manstetten ve 12 kişilik ekibinin yeni sürücü ve trafik destek sistemlerini geliştirmek için en büyük motivasyonu şehirlerde giderek artan trafik.
12239709_969290989794544_1109941800519377952_n.jpg
12239709_969290989794544_1109941800519377952_n.jpg (170.89 KiB) 1323 kere görüntülendi
12241588_969290956461214_4126011046557151365_n.jpg
12241588_969290956461214_4126011046557151365_n.jpg (122.34 KiB) 1323 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: BOSCH

Mesaj gönderen faruk gorez » 04 Ara 2015 18:01

Virajlar motosikletler için kaza riski taşıyan bölgelerdir! Bosch Motosiklet Denge Kontrolü (MSC), iki tekerlekli araçların güvenliği için geliştirilmiştir. Sistem, eğim açısı gibi farklı parametreleri ölçerek koşullara anında uyum sağlar ve elektronik fren sistemini sürücünün hızına uygun şekilde devreye sokar. Bu sayede de kaza riskini ortadan kaldırır. ‪#‎riskeatma‬
12342647_976694682387508_2354236028201219310_n.png
12342647_976694682387508_2354236028201219310_n.png (441.69 KiB) 1302 kere görüntülendi

faruk gorez

Re: BOSCH

Mesaj gönderen faruk gorez » 05 Ara 2015 01:21

ELEKTRİKLİ - ALTERNATİG YAKIT TEKNOLOJİLERİ
OTONOM SÜRÜŞ SİSTEMLERİ İLE İLGİLİ ARGELERİNE DEVAM EDİYOR BOSCH..

faruk gorez

Re: BOSCH

Mesaj gönderen faruk gorez » 14 Nis 2016 16:35

Constructing the future: At this year’s bauma trade show in Munich, Bosch is presenting a driver’s cab developed especially for construction machinery. Via a tablet device the vehicle’s operating data can be displayed. Ultrasonic and video sensors prevent accidents and downtimes as they monitor the vehicle’s surroundings more thoroughly than any rear-view mirror.
Read more about Bosch’s wide range of solutions to cut costs and provide pinpoint accuracy for construction and agriculture machinery: http://bit.ly/Bosch_at_Bauma2016
Geleceği inşa: Bu yılki bauma Ticaret Fuarı, Bosch Münih ' te bir sürücü taksi gelişmiş özellikle inşaat makineleri. Bir tablet cihaz üzerinden aracın işletim veri görüntülenebilir. Ultrasonik ve video sensörleri kazaları önleyin ve sürelerinin onlar monitor olarak aracın ortamda herkesten daha derinlemesine dikiz aynası.
Hakkında daha fazla bilgi BOSCH ' un çeşitli çözümler maliyetleri düşürmek ve nokta atış için inşaat ve tarım makineleri: http://bit.ly/Bosch_at_Bauma2016
13000339_1020069218086754_620960298776198761_n.jpg
13000339_1020069218086754_620960298776198761_n.jpg (84.42 KiB) 1222 kere görüntülendi


Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10852
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Bosch

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 03 Oca 2018 17:17

26169626_1582796795147324_6174259608845112224_n.jpg
26169626_1582796795147324_6174259608845112224_n.jpg (41.95 KiB) 914 kere görüntülendi
Ready for new surprises in 2018? 😊🚘 Experience the cockpit of the next vehicle generation: less driver distraction & more fun on the road! It's just one of many highlights at the #BoschCES booth: http://bit.ly/Bosch-CES-2018-2
2018 ' de yeni sürprizler için hazır mısın? 😊🚘 bir sonraki araç nesil kokpit deneyim: Daha az sürücü dikkat dağıtıcı ve daha eğlenceli yolda! #Boschces standında çok önemli bir yer var: http://bit.ly/Bosch-CES-2018-2

Bosch Global

Kullanıcı avatarı
Z-Kontrol
Site Admin
Mesajlar: 10852
Kayıt: 29 Haz 2017 19:23

Re: Bosch

Mesaj gönderen Z-Kontrol » 08 Ağu 2019 15:42

Bosch, Bugünün ve Geleceğin Mobilitesini Şekillendiriyor


67968168_2865298316876662_4623662023631175680_n.jpg
67968168_2865298316876662_4623662023631175680_n.jpg (100.09 KiB) 543 kere görüntülendi
Stuttgart ve Frankfurt, Almanya – Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet tedarikçisi Bosch,mobiliteyi mümkün olabildiğince emisyonsuz, güvenli ve büyüleyici hale getirmek hedefiyle çalışıyor. Şirket, IAA 2019’da kişiselleştirilmiş, otonom, ağa bağlı ve elektrikli mobiliteye ilişkin en son çözümlerini sergiliyor. Bosch, salon 8,stand C 02’de ve ayrıca Agora fuar alanında yer alacak.

Bosch yeni teknolojilerini görücüye çıkarıyor

BoschIoTShuttle – Kentsel mobilitenin geleceğine yönelik araçlar:
Gelecekte,ister ürün ister insan taşıyor olsun, dünyanın dört bir yanında sürücüsüz servis araçları sokaklarda yaygın olarak görülecek. Bu araçlar, elektrikli güç aktarma organları sayesinde, şehir merkezlerinde süzülerek ilerleyecek ve çevreleriyle sorunsuz bir şekilde bağlı olacaklar. Bosch’un otonomlaştırma, elektriklendirme, kişiselleştirme ve ağa bağlama teknolojisi, bu türden servis araçlarındayer alacak.

Donanımı hazır şasiler – elektromobilite platformu:
Bosch, elektrikli güç aktarma organları, direksiyon sistemleri, frenler ile birlikte elektromobilitenin tüm temel taşlarını kendi portföyü içerisinde barındırıyor. Şasi ve otomotiv teknolojisi uzmanı Benteler ile gerçekleştirilen geliştirme ortaklığının bir parçası olarak şirket, elektrikli araçlara yönelik tüm Bosch ürünlerinin nasıl birbirine entegre edilebildiğini sergiliyor. Bunun yanı sıra donanımı hazır şasiler, Bosch’un bu gereksinimleri karşılaması için ürünleri stratejik olarak geliştirmesine yardımcı oluyor.

Benzin, elektrik ve yakıt hücresi kümeleri– Tüm güç aktarma çeşitleri için Bosch teknolojisi
Bosch, her tür uygulamada mobiliteyi verimli ve çevre dostu bir hale getirmek istiyor. Bunu yaparken, verimli içten yanmalı motorlar, yakıt hücreli güç aktarmaorganları ve çeşitli elektrifikasyon aşamaları dahil olmak üzere tüm güç aktarma tiplerine yönelik çözümler sunuyor.



Yakıt hücresi sistemi – uzun mesafe için e-mobilite:
Yenilenebilir enerji kullanılarak üretilen hidrojen yakıtı ile desteklenen mobil yakıt hücreli araçlar karbon emisyonsuz olarak daha uzun mesafeler kat edip, daha kısa yakıt dolum süreleri sunabiliyor.Bosch, İsveçli Powercell şirketi ile birlikte yakıt hücresi kümelerinin ticarileştirilmesi için çalışıyor. Hidrojeni elektrik enerjisine dönüştüren yakıt hücresi kümelerine ek olarak Bosch, tüm temel sistem bileşenlerini üretime hazır aşamaya gelecek şekilde geliştiriyor.

48 voltluk sistemler – düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları:
Bosch’un 48 voltluk sistemleri, içten yanmalı motora destek olmak üzere yardımcı bir motor sağlayarak tüm araç sınıfları için giriş seviyesi hibridizasyon sunuyor. Geri kazanım teknolojisi, fren enerjisini depoluyor ve hızlanma sırasında bu enerjiyi kullanıma sokuyor. Bu özellik, yakıt tüketimini ve CO2 emisyonlarını yüzde 15’e kadar azaltıyor. Bosch, sistemin tüm önemli bileşenlerini sunuyor.

Yüksek voltajlı çözümler – hibrit ve elektrikli araçlar için daha fazla menzil:
Elektrikli araçlar ve plug-in hibritler, sıfır lokal emisyonlu mobiliteyi mümkün hale getiriyor. Bosch, araç üreticilerinin bu türden güç aktarma organları tasarlamasına yardımcı oluyor ve üreticilere gerekli sistemleri sunuyor. E-aks, güç elektroniğini, elektrik motorunu ve şanzımanı tek bir ünitede bir araya getiriyor. Bu kompakt modülün verimliliği, daha fazla menzil için optimize edildi.

Termal yönetim – elektrikli otomobillerde ve hibritlerde doğru sıcaklığı ayarlama: Bosch, elektrikli ve hibrit araçların menzilini artırmak için akıllı termal yönetim kullanıyor. Sıcağın ve soğuğun hassas bir şekilde dağıtılması, bataryanın verimliliğini artırıyor ve tüm bileşenlerin kendi optimum sıcaklık aralıklarında çalışmasını sağlıyor.

Esnek hava kirliliği ölçüm sistemi – şehirlerde daha iyi hava kalitesi:
Hava izleme istasyonları büyük ve pahalıdır,hava kalitesini sadece birkaç belirli noktada ölçer. Bosch’un hava kirliliği ölçüm sistemi, şehirlerin içerisine esnek bir şekilde dağıtılabilecek küçük kutulardan oluşuyor. Bu kutular, partiküller ve azot dioksitin yanı sıra sıcaklığı, basıncı ve nemi de gerçek zamanlı olarak ölçüyor. Bosch, bu ölçümlere dayanarak bir hava kalitesi haritası oluşturuyor ve bu haritayı, şehirlere trafik planlaması ve yönetimi konularında danışmanlık yapmak için kullanıyor.

E-dağ bisikleti – iki tekerlekli araçlarla zorlu arazileri kolay hale getirme:
Elektrikli dağ bisikletleri, elektrikli bisiklet pazarının şu anda en güçlü büyüyen segmenti. Yeni BoschPerformanceLine CX sürüş sistemi, sportif kullanım için optimize edildi ve kompakt bir profile sahip. Avara kasnağı, motor yardımı olmadan bile sürüş hissini doğal hale getiriyor.

Sürüş destek sistemleri ve otomasyon – Bosch, otomobillere sürüşü öğretiyor
Emniyet, verimlilik, trafik akışı, zaman – otomasyon, yarının mobilitesinin getireceği birçok zorluğa karşı çözüm sağlayacak faktörlerden bir tanesidir. Bosch, geniş bir sürücü destek sistemleri portföyüne sahip olmanın yanı sıra kısmi, yüksek ve tam otonom sürüşle ilgili sistemlerini, bileşenlerini ve hizmetlerini sürekli olarak geliştiriyor.

Otonom vale park hizmeti – sürücüsüz park etmeye yeşil ışık:
Bosch ve Daimler, otonom vale park hizmetini Stuttgart’taki Mercedes-Benz Müzesi’nin otoparkına kurdu. Dünyanın resmi olarak onaylanan ilk sürücüsüz (SAE Seviye 4) park etme işlevi olanotonom vale park hizmeti, bir akıllı telefon uygulaması ile etkinleştiriliyor. Otomobil, görünmez bir el tarafından yönlendiriliyormuş gibi, bir güvenlik sürücüsü olmadan kendi kendisini park ediyor.

Ön kamera – algoritmalar ve yapay zeka ile görüntü işleme:
Ön kamera, görüntü işleme algoritmalarıyla yapay zeka yöntemlerini bir araya getiriyor. Teknoloji, yoğun şehir içi trafiğinde, tam net olmayan veya o sırada geçiş yapan araçları, yayaları ve bisikletlileri hızlı ve güvenilir bir şekilde algılayarak sınıflandırabiliyor. Bu özellik, aracın bir uyarı veya acil durum frenini tetiklemesini sağlıyor.

Radar sensörleri – karmaşık sürüş durumları için çevre sensörleri:
Bosch radar sensörlerinin en son nesli, kötü hava şartları ya da zayıf ışık koşullarında bile aracın çevresini daha iyi yakalıyor. Yüksek algılama menzili, geniş diyafram açıklığı ve yüksek açısal çözünürlük, otonom acil durum freni sistemlerinin daha güvenilir bir şekilde tepki verebileceği anlamına geliyor.

Araç hareket ve pozisyon sensörü – araçlar için hassas konumlandırma:
Bosch, otonom araçların pozisyonunu doğru bir şekilde belirlemesini sağlayan VMPS araç hareket ve pozisyon sensörünügeliştirdi. Bu sensör, otonom araçların sürüş sırasında şeritteki tam pozisyonunu belirlemesini sağlıyor. VMPS, bir düzeltme servisinden ve ayrıca direksiyon açısından ve tekerlek hızı sensörlerinden gelen verilerle desteklenen küresel uydu navigasyonsistemi (GNSS) sinyallerini kullanıyor.

Ağa bağlı ufuk (Connectedhorizon)– çok daha hassas ve güncel:
Bosch, ağa bağlı ufku geliştirmeye devam ediyor. Otonom sürüş;tehlikeli noktalar, tüneller veya virajların açısı gibi aracın ilerisindeki yol hakkında gerçek zamanlı olarak çok daha doğru bilgilerin edinilmesini gerektiriyor. Ağa bağlı ufuk, araca bu türden bilgileri güvenli ve güvenilir bir şekilde sağlamak üzere yüksek doğrulukta harita verileri kullanıyor.

Elektrikli direksiyon sistemleri – otonom sürüşün anahtarı:
Elektrikli direksiyon, otonom sürüşün anahtarlarından biri. Bosch’un elektrikli direksiyon sistemi, çoklu yedekleme sayesinde ek güvenlik sağlıyor. Nadiren görülen arıza durumunda, konvansiyonel ve otonom araçlarda elektrikli direksiyon işlevinin en az yüzde 50’sini koruyabiliyor.

Araçlar, araçların çevreleri ve kullanıcılar arasında iletişim – Bosch, mobiliteyekusursuzbağlanabilirlik getiriyor
Tehlikeler konusunda birbirini uyaran ya da kontakt anahtarına ihtiyaç duymayan araçlar…Bosch’un ağa bağlı mobilitesi, karayolu kullanıcıları için hayatı kolaylaştırırken kullanıcıların güvenliğini, konforunu ve sürüş keyfini artırıyor. Operasyon, sezgisel insan-makine arayüzü (HMI) çözümleri sayesinde oldukçabasit bir kullanım imkanı sunuyor.

3D ekran – derin görüş efektine sahip gösterge paneli:
Bosch’un yeni 3D ekranı, aracın kokpitinde hem sürücülerin hem de yolcuların görebileceği cezbedici üç boyutlu bir etki oluşturur. Geri gidiş kamerası gibi sürücü destek sistemlerinin görselleştirmesini iyileştirir. Sürücüler, engellere veya araçlara olan mesafe gibi bilgileri daha da net alırlar.

Perfectlykeyless – anahtar yerine akıllı telefon:
Bosch anahtarsız erişim sistemi, akıllı telefonda kayıtlı olan bir sanal anahtarla çalışır. Sistem, sürücülerin otomatik olarak araçlarının kilidini açmalarını, motoru çalıştırmalarını ve otomobili tekrar kilitlemelerini sağlıyor. Otomobil içerisine yerleştirilen sensörler, otomobil sahibinin akıllı telefonunu bir parmak izi gibi güvenli bir şekilde algılıyor ve otomobili sadece sahibine açıyor.

Yarı iletkenler – ağa bağlı mobilitenin temel taşları:
Yarı iletkenler olmasaydı, modern araçlar oldukları yerde kalırdı. Bosch, otomotiv sektörünün önde gelen yonga tedarikçisidir. Bosch yongaları, GPS sinyalinin kesilmesi gibi durumlarda navigasyon sistemlerine yardımcı olur ve sürüş davranışını sürdürmeye devam eder. Bu yongalar, aracın içerisindeki kişileri korumak ve acil durum servislerinin güvenli bir şekilde işini yapmasını sağlamak için bir kaza durumunda elektrikli otomobillerin gücünü kapatır.

V2X iletişim – araçlar ve çevreleri arasında veri alışverişi:Ağa bağlı ve otonom sürüş, ancak araçlar birbirleriyle ve çevreleriyle iletişim kurarsa mümkün olur. Ancak, araçtan her şeye (V2X) veri alışverişi için henüz standart bir global teknik altyapı ortaya çıkmadı. Bosch’unteknolojiden bağımsız hibrit V2X bağlanabilirlik kontrol ünitesi, Wi-Fi ve hücresel ağlar aracılığıyla iletişim kurabilir. Bu, araçların tehlikeli durumlarda birbirini uyarabileceği anlamına geliyor.

Araç bilgisayarı – yeni nesil elektronik mimarisi:
Artan elektrifikasyon, otomasyon ve bağlanabilirlik otomotiv elektroniğine olan talepleri daha da artırıyor. Bosch, araç bilgisayarı olarak bilinen güvenli, güçlü kontrol ünitelerini geliştiriyor ve bunları güç aktarım mekanizmasında, otomasyonda ve bilgi eğlence sistemlerinde kullanıyor.

Buluttaki batarya – daha uzun batarya ömrüne yönelik servisler:
Bosch’un yeni bulut servisleri, elektrikli otomobillerdeki bataryaların kullanım ömrünü artırıyor. Akıllı yazılım işlevleri, araçtan ve çevresinden alınan gerçek zamanlı verilere dayanarak bataryanın durumunu analiz ediyor. Ayrıca, yüksek hızda şarj etme ve birden fazla şarj döngüsü gibi batarya üzerinde oluşan stres faktörlerini de algılıyor. Yazılım, toplanan verilere dayanarak optimize edilmiş yeniden şarj etme süreçleri gibi hücre yaşlanmasına karşı tedbirleri de hesaplıyor.

Kestirimci yol durumu servisleri – potansiyel tehlikeleri öngörme:
Yağmur, kar ve buz, yolun yüzey tutuşunu veya sürtünme katsayısını değiştirir. Otonom araçların sürüş davranışlarını mevcut koşullara nasıl uyarlayacağını öğrenmelerini sağlamak için Bosch, kendi bulut tabanlı yol durumu servislerini geliştirdi. Hava durumu, yol yüzeyi özellikleri ve aracın çevresi ve ayrıca beklenen sürtünme katsayısı gibi bilgiler, ağa bağlı araçlara gerçek zamanlı olarak bulut aracılığıyla aktarılıyor.

İç mekan kamerası – daha fazla güvenlik için gözlemci:
Kısa uyku atakları, dikkat dağıtıcı şeyler veya takılması unutulan emniyet kemeri gibi bir aracın içinde olumsuz sonuçlara yol açabilecek durumlar, Bosch teknolojisi sayesinde güvenlik sorunu olmaktan çıkıyor. Bosch’unopsiyonel olarak tek ve çoklu kamera konfigürasyonlarında mevcut olan araç içi izleme sistemi, kritik durumları birkaç saniye içerisinde algılıyor ve sürücüyü uyarıyor.

Kaynak : Rayhaber

Cevapla